Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak pomůže genetický test s hubnutím, vyzkoušela redaktorka na svém těle

Už pár let se mluví o tom, že jednou z možností, jak se natrvalo zbavit nadbytečných kilogramů, je podstoupit genetický test. Má to skutečně smysl? Rozhodli jsme se to vyzkoušet na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a30v69i44d 42O79b46e24š74l49o 3511391525149

Byznys. Nic vic, nic min

0/0
3.5.2016 19:12
Foto

I30v81o 19C56h38u51d21o85b62a 9640156221464

už vidím jak dělník v továrně před šichtou snídá dvě sušenky;-D;-D;-D

0/−1
2.4.2016 10:01

T57o54m98á89š 66G64r95o69s53s38m66a57n77n 6294858642441

ta pani je uplne mimo, firma která to nabízí okopírovala firmu která toto zkoumala přes 30 let před par lety s tim vybehla do světa. Jak je zvykem hned se všechno kopiruje. Před rokem to prislo do EU a hned tato pani vykrikuje ze oni to objevili.. jak typicke pro české firmičky.. Jen skoda ze nezverejni firmu která s tim do Ceska prisla. Ještě zapomeli naspat ze to stoji 13990 kc a je to na mesic az 3 a musite stále nekam chodit a stále se radit. ta firma která prisla ze DNA dokaze mit vliv na vahu ma tento program dozivotni nikam nechodite a mate na to jednoduchy program který vam ovlada firma primo... achjo

0/0
24.3.2016 23:09

H57a10n44a 13D16o92s10t78á51l10o88v43á 1179794370674

Trochu mi to připomíná horoskopy a věštění z karet - vždycky je něco, co si vyberete (sklony k přibírání...) a dieta je prakticky pro každého, není divu, že zhubla. kolikže za to?

0/0
23.3.2016 18:44

M10a66r29t50i61n 71S87t18a59u38f80č89í79k 1731917986962

Z hubnutí se dělá věda, přitom základní pravidlo je prosté, i když ne moc populární. Platí energetická rovnice Příjem mínus Výdej je Přebytek, který se ukládá jako tuk. Jde poměrně přesně určit, kolik energie je uchováno v jednom kg lidského tuku a o kolik se váha sníží, když Výdej je větší než Příjem.

0/−3
23.3.2016 12:46

P29e31t63r 45K22a50ň91o95v66s84k54ý 1684632937599

Ne tak docela, výdej samozřejmě závisí i na příjmu a jeho struktuře, například na zpracování bílkovin je třeba více energie apod. Ale jde poměrně odhadnout, co se bude dít, pokud se vyjde z rovnovážného stavu, kdy se hmotnost a zvyklosti v posledních měsících neměnily, a pak se provede malá úprava jídelníčku, či stravování, či obojího zaráz. Takové změny pak vesměs bývají dlouhodobě udržitelné, protože vycházejí ze stávajících zvyklostí, které se jen mírně upraví (například nebude sportovat 2x týdně, ale 3x, či nebude jíst 3 rohlíky ke snídani, ale dá jen dva). Pokud se ukáže taková změna nedostatečná, pak se provede další a to se dělá tak dlouho, až člověk dosáhne cílového rovnovážného stavu.

+2/0
23.3.2016 13:32

M76a49r60i85a97n 24K42e95c37h56l94i56b63a29r 3880703369

Nemáte pravdu. Rozdělení energie po těle neodpovídá tak primitivním rovnicím. Na to je metabolismus moc složitý. Do tukové tkáně se neukládají "přebytky energie", ale ukládá se do ní určitá část energie vždy po každém jídle. Za několik hodin od jídla se pak z tukové tkáně začne uvolňovat. Tento proces je řízen hormonálně, jakýkoliv výkyv v něm se projeví tloustnutím nebo hubnutím. V optimálním případě je vyrovnaný, podobně jako tělesná teplota nebo krevní tlak.

Nemáte sebemenší šanci vybalancovat vědomě příjem a výdej potravy na potřebných cca 0,25%. Nikdo nedokáže určit, zda potřebuje právě o půlku kousnutí jablka navíc nebo ne.

Sám velmi snadno zjistíte, že po některých potravinách budete přibírat rychleji než po jiných. Kalorie nejsou navzájem rovnocenné. Například maltóza obsažená v pivě se ukládá jedna radost. Není náhoda, že pivaři jsou v průměru mnohem tlustější než vinaři.

+3/0
23.3.2016 13:34

J96a44n 19F60r15o14l63í53k 6776570645154

I bez všech vědeckých metod je zřejmé, že jíst častěji menší množství, vynechat bílé pečivo a dát si raději knackebrot, hlídat si porce příloh i energetických luštěnin, pít jen čistou vodu nebo neslazený čaj, nepoužívat vůbec cukr a při sedavém zaměstnání denně spálit alespoň 3-500 kcal třeba na rotopedu nemůže nikomu uškodit. Také si s věkem hlídat krevní cukr a tlak.

0/−2
23.3.2016 14:29

L12e62n89a 73P85á39t13k33o40v22á 8981143884669

Nechápu proč je na sebe tak přísná. Podle mě to zvládá výborně. V 41. letech a výšce 170 cm je 65 kilo opravdu úplně vpořádku. Vlastně bych řekla že by mohla být i krásná ženská. Doufám že ten test dělala více méně z profesních důvodů

0/0
23.3.2016 10:14

H17a65n55a 45D42o47s95t82á42l66o59v50á 1259444560314

Hlavně pokud pravidelně běhá - pak má svaly a je tím pádem trošku těžší, než stejně štíhlá, ale líná žena.

0/−1
23.3.2016 18:45

H54e46l83e41n32a 53D41o65s88t42á59l66o13v66á 2319192553259

Autorko, máte v článku početní chybu.

1500 kalorií není 6000 kilojoulů a při přísunu 1500 kalorií denně, umřete za měsíc hladem.

Tisíckrát víc - tisíckrát míň ... bere se to myslím na základce.

0/−2
23.3.2016 10:12

L46u56k86a32s 22N32e67m16e78c 7579170362884

Nojo, ale všeobecně se o kcal mluví jako o kalorii.

+2/0
23.3.2016 11:00

M86a87r82i89e 54D67a14n34č84á22k23o79v52á 5145468263396

Pokud je někdo zoufalý a veškeré snahy o hubnutí se mu nedaří, byť se drží doporučených postupů, pak tedy chápu, že vyzkouší hubnutí dle genetických předpokladů. Ale abych vysolila 14tis za to, že zhubnu za 2 měsíce 0,8kg (jako paní redaktorka) a přitom při 170cm a 65kg vlastně ani žádný hubnoucí problém nemá, to mi přijde zbytečné..

+5/0
23.3.2016 9:30

M10a37r40i69a28n 19K74e67c23h71l19i63b47a62r 3170813159

0,8 kg celkově, ale 2 kg dolů a něco svalů nahoru.

Nejlepší měřítko není údaj na váze, ale centimetry přes břicho.

+1/0
23.3.2016 13:36

E70v79a 24S82e40m64e87r21á21k71o73v19á 2429792623

chybi info o cene testu

0/0
23.3.2016 8:11

P68e62t28r 17K98a57ň27o68v72s25k85ý 1534412257309

Podle jejich stránek 13 990 Kč za test Start, plus případné doplňkové služby, navazující na základní vyšetření.

Pro porovnání by bylo zajímavé vědět, jestli dotyčná zkusila před tím i nějaké standardní cesty pro hubnutí a kolik jedla před zahájením programu, protože mám dojem, že při 6 300 kJ na den by zhubla i bez toho vědeckého zkoumání. Děkuji předem za případné upřesnění.

+3/0
23.3.2016 9:16

K73l60á71r69a 97P75ř45e24n26o95s74i80l17o96v13á 6921141394390

Prostě jíst zdravě a hýbat se..... kvůli tomu nemusím slintat do zkumavky;-)

+11/0
23.3.2016 7:51







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.