Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domácí úkoly jsou k ničemu, výzkumy to potvrzují, říká učitel a novinář

Náročné domácí úkoly snižují motivaci dítěte jít druhý den do školy, ale také dozvídat se cokoli nového k danému tématu, tvrdí novinář a učitel Armin Himmelrath. Podle něj jsou úkoly jen plýtváním času dětí. Nic žáky nenaučí a navíc je silně demotivují v učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i87c28h50a64e86l 15K88o91n70e86č84n38ý 6212123879539

Nedávat dětem úkoly = neučit děti plnění povinností, bez  kterých to v životě jaksi nejde. Takoví učitelé by neměli být učitelé. Ale řadě maminek se to líbí. Místo učení s dětmi je vezmou třeba do obchoďáku nebo do parku na drbačku s ostatníma maminkama a jsou nadšený.Rv

+1/−3
9.12.2015 8:39

V38á96c18l45a13v 80K51a50f70t91a47n 7855629743966

Povinnosti dítěte nastavuje rodič. Ten ho vychovává. A pokud má přehled o prospěchu, tak se s ním učí. Pokud je to potřeba. Domácí úkoly jsem jako dítě nikdy nepochopil a bojkotoval. Možná proto si dnes neberu ani práci domů :D

+2/−1
9.12.2015 14:52

V63l44a34d34i57m71í94r 27J58i23r43k34a 7554296614528

Jestliže se někdo ohání výzkumem jako zaklínadlem, jemuž nelze oponovat, nechť laskavě sdělí o něm informace. Kdo ho prováděl, jak dlouho, na kom, jak velká byla skupina pozorovaných, jaké složení, čím se měřily výstupy ...atd, atd. Takto mi to připadá jako když se ve středověku inkvizice oháněla Bohem, jemuž se nedalo odporovat. - A ještě k věci. Pokud diskutujeme o potřebě samostatného procvičování naučeného (úkoly), to už je úpadek na druhou. Nechť řeknou rovnou: nechce se mi nic dělat, nic mne nebaví, živte mne já jsem na světě abych se bavil. O nepříjemném a námaze nechci vědět.

+6/0
8.12.2015 17:01

V27á82c44l52a86v 81S28v45o16b75o10d93a 3941679120390

tak s tím musím souhlasit, tedy aspoň já to tak měl :-)

0/0
8.12.2015 13:56

P94a89v30e92l 86S77o40b80o42t78k59a 5310684

jj, ne každý má tu šanci chodit do kvalitní školy.

0/0
8.12.2015 14:21

K56a94t31e19ř48i29n13a 27F31e20n81c26l88o27v80á 8713117318903

Nějak mě překvapila ta diskriminace kvůli ne/vzdělaným rodičům.

Pro ty nevzdělané je to příležitost se učivo (aspoň) základní školy naučit, ti ostatní si to zopakují :-) např.gramatika všeobecně dost trpí.

Navíc jako rodič nezodpovídám od určitého věku dítěte (ta věková hranice je dost individuální) za to, že má úlohy správně, ale svým podpisem stvrzuji, že je psalo doma.

Osobně teď před třicítkou chodím na němčinu, bez domácí přípravy by to nešlo, a to mám jen jeden předmět. Diskuze by tedy IMHO měla být spíš o formě domácích úkolů než o jejich ne/zbytnosti.

+2/0
8.12.2015 13:52

P20a14v38e65l 97S67o64b49o51t62k19a 5170314

jj, hlupákům se lépe vládne a spokojí se s nižšími mzdami.

Proto ohlupování mas má zelenou ve všech médiích.

+2/0
8.12.2015 12:54

P96a75v59e79l 78S83o55b47o98t21k72a 5780484

Pozn. - a hlavně nedělejte domácí úkoly do němčiny, angličtiny a matematiky, to byste mohli zažít rozumnět a přemýšlet a to by mohlo mít pro vaši pracovní kariéru tragické následky!!

+1/0
8.12.2015 13:03

M76i97r59k58a 19S40v57o68j20t64k27o39v32á 3517838796604

Domácí úkoly jsou k ničemu, s tím naprosto souhlasím. Celou školní docházku jsem to nenáviděla, většinou jsem je dělala o přestávkách nebo těsně před hodinou. Nikdy mi domácí úkol nic nedal. Až na vysoké, mě začali bavit některé semestrální projekty, které za to stály. Jestli je v něčem české školství přeborník, je to v demotivaci žáků. Děti nastupují do školy radostně, chtějí se učit, po pár měsících se z nich stává banda nemotivovaných dětí, které nic nebaví. A úplný extrém je to to kolem 15 let, kdy si mají vybrat střední školu 80-90% žáků, neví co chce. Nic je nebaví a nejraději by s celou školou sekli. Tím, že jsou děti nemotivované, se toho méně naučí, protože je to nebaví. Nebo se to naučí a zapomenou. A dokud  se toto nezmění, tak české školství půjde ke dnu. S úkoly nebo bez. Bohužel tento problém, ale nechápe ani spousta rodičů a naše školství velmi hájí. Jsem moc ráda, že spoustu lidí si problém uvědomuje a zakládají alternativy ke státním základním školám. Tedy komu vyhovuje české státní školství, je dobře že jej může používat a nám co nevyhovuje, jsem ráda, že pro své děti jsou alternativy.

+2/0
8.12.2015 12:12
Foto

Z63d21e13n59k29a 22L67n11ě92n27í74č52k21o91v65á 3864580891

A k té diskriminaci - záleží na tom, jestli učitel úkoly známkuje nebo ne. Známkuje-li je, je to diskriminace, dává-li je skutečně jen na procvičení a pak si s dětmi o výsledcích povídá, co jim šlo, co nešlo, jak to udělat správně, pak je to OK. často ale na nějakou debatu o úkolech nedojde ... A je faktem, že třeba taková angličtina je pro většinu rodičů na venkově španělskou vesnicí, takže když dítě z rodiny, kde se anglicky nemluví, potí úkol z AJ, téměř nikdy nemá správný výstup. U nás máme holčičku, která má jednotky, dvojky, ale z "ájiny" téměř propadá. Je pak fakt otázkou, do jaké míry je takový postup motivující, do jaké míry si nepřipadá jako trubka ...

0/0
8.12.2015 11:59
Foto

Z65d88e92n53k78a 58L62n85ě20n41í50č55k42o71v67á 3484570601

Máme paní učitelku, která je velkou zastánkyní domácích úkolů. Děti mají 2-3 úkoly denně, výjimečně jeden, úkoly dostávají i na víkend a v nemalém množství. Moje děti do školy dojíždějí, ze školy se vrací v 15,30, když mají trénink, v 18,00. Když přijedou dříve, mají šanci jít na pár minut proběhnout se ven, v dny, kdy se vrací v 18.00, jdou hned po jídle dělat úkoly. Starší syn musí dřít, obzvlášť u jazyků, a tak nám úkoly zaberou v rozmezí od jedné do tří hodin podle toho, z čeho je má. Mladšímu to jde levou zadní, ale není dostatečně pozorný, a tak i úkol na 10 minut dokáže dělat hodinu, pokud nad ním nestojím a pořád mu do ucha nemelduju "nelelkuj, dělej". Do toho mimino, které se pořád dožaduje pozornosti. S úkoly tak obvykle končíme mezi 19,00-21,00 podle dne, kdy kluci přijedou, podle jejich množství a podle předmětu, z jakého jej mají. Když je pak potřeba zopakovat ještě vlastivědu, anglická slovíčka, úkolujeme do úmoru. Nějaký prostor na společnou hru, povídání si, procházku, relaxaci neexistuje. Má tohle smysl? Není to přetěžování dětí? Motivuje je to k něčemu navíc? Ne. Já sama jsem po úkolech tak hotová, že už nemám náladu na nic, a to jsem celé dopoledne a půlku odpoledne neseděla ve škole. Podle mne jsou úkoly na nic, je to jen trest pro rodiče. Osobně bych raději s kluky po návratu ze školy vzala kolo a jela se projet, sedla si s nimi ke stolní hře anebo si zkrátka jen tak povídala, četla ... Díky úkolům se nám tohle poštěstí opravdu vzácně ...

+1/0
8.12.2015 11:55

V74l88a57d84i91m57í26r 23J81i25r98k72a 7614516724608

Paní Lněníčková, jestliže vaše děti nestačí na základní učivo ve škole, nemohou být do 18.00 na tréninku. Nám trenér kontroloval žákajdy a vyskytly-li se tam trojky, z tréninku nás prostě vyhodil. A to, že úkoly za děti děláte vy, že bez vaší pomoci je nezvládnou, to jim vědomosti také do hlavy nedostane. Rezignovat na úkoly znamená smířit se, že brzo budeme národ analfabetů.

0/−2
8.12.2015 17:10

V27e89r67o20n42i53k95a 43N11ě35m59e46č83k13o84v71á 6449140218694

Každému dítěti dozrává mozek jinak. Moje sestra nosila na základní škole 3, ale vysokou má s červeným diplomem. Jak Bc., tak Mgr. Já byla premiant, ale dnes to na čele vytetovane nemám a nikdo se nepta.

Pamatuju si, jak tím zbytečně trpěla, brecela...

Děti mají právo na odpočinek a na hru. Co je tohle za život?

Moje dítě nastoupí do školy za 2 roky, ale když vidím kamarády na horách, jak nutí děti do čtení, psaní... Je mi zle. Jedeme tam za relaxem, lyžováním, povídáním. Tohle není správně.

0/0
7.1.2016 0:31

J41a80n 96N44o37v64á76k 7475854478797

Učí se tím zodpovědnosti, to je důležité už samo o sobě. Musí se naučit si zorganizovat svůj čas aby to stihli a práce se jim nehromadila.

+7/−2
8.12.2015 8:43
Foto

Z98d82e80n54k76a 79L47n27ě31n91í24č83k66o97v78á 3384780391

Ano, ale to mluvíte o dětech starších. U mladších dětí je to stejně úkol pro rodiče, zorganizovat jim čas.

+1/0
8.12.2015 12:00

O36n37d57ř40e13j 29L46o92š32o81t77h 1755585565631

Nevím, pode mě jsou úkoly v pořádku. Dcera je v první třídě a každý den krom středy mají úkol, který zabere cca 10-15 minut a každý den je ten úkol z něčeho jiného. Jinak sama od sebe chce pořád něco počítat nebo psát, ale jak má trénovat čtení, tak je problém.

+7/0
8.12.2015 2:22

L54e60n62k13a 58J17e90l96i85n88k76o26v96á 6395465575350

"Domácí úkoly jsou k ničemu" může říct pouze novinář, který nerozumí metodám vzdělávání a špatný učitel, který zřejmě nedával na fakultě pozor nebo je líný úkoly opravovat. Tak za prvé: Domácí úkol velmi napomáhá zapamatování - je součástí systému zvaného fázové opakování. Za druhé, jak již zde bylo řečeno: Učí žáka samostatnosti. Za třetí: podporuje rozvoj smymlu pro povinnost. Za čtvrté: Podporuje sepětí rodičů s dítětem (pomáhají kontrolují, podporují, seznamují se s tím, co se dítě učí, jak dítě skutečně chápe, jaké má problémy apod.,nejsou pak překvapeni známkami, nemají o prospívání informace pouze z "druhé (učitelovy) ruky".  Lze také dobře zjistit, zda je dítě ve škole pozorné (jak si pamatuje zadání apod.). Za páté: Pro učitele je většinově správně vypracovaný úkol zpětnou vazbou, že látka je dobře většinou pochopena, procvičena. Úkoly mají zadávány zpravidla po řádném procvičení a je to jeden z kontrolních mechanismů, zda jsou již znalosti dostatečně pevné. Následujícím je pak už jen diktát, test apod. Další formou mohou být úkoly tvořivé, vysoce motivační, kdy žák může uplatnit svůj individuální talent či zájem. Tam, kde jiní splní zadání jen formálně, někdo může vyniknout a vypracovat např. fenomenální projekt. Úkoly jsou potřebné i pro rodiče. Nedělejme si iluze, že se všichni dětem doma věnují, povídají si apod. To, že musejí úkol podepsat, je velmi výchovné i pro ně. Aspoň se na práci dítěte musejí podívat. Někdy jsou nuceni se s ním "trápit", to je pravda. ovšem někdy je to tím, že bylo někdy něco jimi zanedbáno (např. držení tužky není jen záležitostí školy, nenaučili děti správně vyslovovat, tedy nemohou umět ani správně číst a psát .... atd.) Setkávám se s velkým počtem dětí různých věkových skupin - mimo stát. školství. Velká část dětí školního věku neumí vyslovovat celé skupiny souhlásek, ve 3. třídě mnohé děti ještě neumějí pokaždé spláchnout na toaletě, umýt si ruce a není pro ně běžné mít při sobě kapesník .....

+17/−2
7.12.2015 22:18

T97o17m58á19š 32N67o79v61á17k 5834577649499

Máte pravdu v tom, že opakování je matka moudrosti, ale když si vzpomenu na svá školní léta, tak já úkoly nikdy nedělal, měl jsem z nich pětky, ale na vysvědčení vyznamenání. Protože jsem danou látku pochopil a uměl interpretovat.

+2/0
7.12.2015 22:29

L54e43n67k29a 21J47e25l35i29n32k45o40v70á 6505355125490

V pořádku. :-) Chytrý, ale "flink". Pokud vám to procházelo, nic proti tomu. Nicméně projevuje se to ještě dnes? :-) :-) :-) Pak si musíte najít zaměstnání, kde to tolik nevadí. Účetní z vás asi nebude. :-)

+4/0
7.12.2015 22:44

T62o85m33á51š 77N50o97v53á32k 5914827509509

Pracuji v bance v oddělení IT :-) ale účto bych také zvládl :-) 

Jelikož základem mé práce je matematika a logické myšlení, tak špatně na tom rozhodně nebudu :-)

+2/−1
7.12.2015 23:13

L33e43n41k46a 44J42e58l76i28n98k41o10v77á 6835235785600

:-) :-) :-) Můžete napsat článek s názvem: Nepsal jsem úkoly a kam jsem to dotáhl. :-)  Ale o tom to není. :-) Třeba na prvním stupni jste určitě musel psát doma čárky a písmenka atd. atd. Aby ruka psala a ne ryla, musí se naučit jemným pohybům v určitém čase a je k tomu potřeba určitého množství opakovaných pohybů - to je fyziologicky dáno. Jen tak pro příklad.

+3/0
7.12.2015 23:27

T27o53m58á67š 30N70o41v96á76k 5914687759879

Upřímně řečeno, já jsem dysgrafik. Chodil jsem dokonce na grafomotoriku, jelikož mé písmo bylo dosti nečitelné. Někdy okolo 7. třídy jsem začal psát vše tiskace a píši tak dodnes :-) 

Ale chápu jak to myslíte. Faktem je, že dodnes vzpomínám na to, co mi ve škole vštípili do hlavy, ačkoli mi to tehdá jako důležité nepřišlo. 

Na úkoly jsem z větší části kašlal, protože jsem látku uměl (nebo taky neuměl, ale když mi teklo do bot, tak se dokázal naučit).

Na střední škole jsem z úkolů taky moc neudělal (krom seminárních prací, které mne bavily), ale běžné úkoly jsem nedělal. No, byl jsem fakt flink. Za pár měsíců mi bude 30 a flinkat se nemohu, ale i za tu tehdejší revoltu jsem rád. :-) Měl jsem víc času na jiné aktivity. ;-)

+1/0
7.12.2015 23:38

L54e42n83k78a 98J11e98l34i15n91k52o71v44á 6865905515980

No, pokud šlo o skutečnou dysgrafii (drobná vývojová vada, která se časem srovnává), pak vám měli učitelé psané úkoly minimalizovat a zkoušet vás více ústně. Ovšem taky mohlo jít o ztuhlou ruku vlivem zanedbání v 6 - 7 letech - způsobených neplněním písemných domácích úkolů!!! :-) :-) :-) Nebo mohlo jít o těžší průběh puberty, který se projevuje nečitelným písmem (z důvodu chaosu v psychice) atd. atd. ..... Suma sumarum je prima, že jste se takto vypracoval, je z vás slušný člověk a banka ještě nezkrachovala z důvodu chyb v datech, se kterými pracujete. :-)  Hodně štěstí! :-)

+1/−1
7.12.2015 23:56

T65o84m74á70š 73N38o90v81á12k 5724107499679

Na vině je spíš průběh mého narození, kdy jsem málem zemřel, ale to si stejně nepamatuji :-) 

Ale díky Vám, přeji také hodně štěstí a snad se zde na diskuzi ještě potkáme :-) přeji dobrou noc

0/0
8.12.2015 0:08

L49e89n10k39a 53J98e25l98i84n22k78o36v21á 6615155945850

To samé vám. :-)

0/0
8.12.2015 0:11

D82a49n54i76e36l83a 11U27r79b13a91n95o96v37á 2984830475516

Přijde poněkud zjednodušené uvažovat stylem že kdo nedělal domácí úkoly bude v životě flink a pod.......Z těch pár spolužáků ze základky se kterými jsem ještě v kontaktu vidí, že to co byli chytří od přírody a dělali si tak trochu co chtěli, tzn nebyly to tupé ovce dělající poslušně domácí úkoly a pod to dotáhli nejdál, jsou na samostatným pozicích většinou jako manažeři a pod. Ti co byli chytří ale šprtati, co byli rodiči tlačeni k tomu mít samé jedničky a dělat naprosto vše co učitel chce a jak to učitel chce jsou ve výsledku velice průměrní spíš podprůměrní. Nejsou samostatní bojí se říct si v práci o povýšení....stejně jako v dětství automaticky i jako dospělí přebírají svou roli "dělám co se mi řekne a nepřemýšlím o tom" nemají invenci samostatnost. Netvrdím, že tak dopadají všichni vzorní žáci s domácími úkoly ale při třídním srazu nás to fakt trochu zarazilo, že ani jeden z premiantů třídy to nikam nedotáhl, zato ti co byli chytří ale neposlušní ano.

Mně naopak připadá, že kdo byl už jako dítě samostatná a uvažoval samostatně bude takový i v dospělosti, kdo byl ovce zůstane ovcí. A je úplně jedno jestli bude dělat úkoly;-):-)

+2/0
8.12.2015 9:13

T62o71m15á43š 90N35o10v80á72k 5944437629769

Ještě dodám, že spoustu věcí které dnes znám, jsem se naučil samostudiem. Na základní škole jsem nenáviděl dějepis. Na střední škole mně v prváku taky nebavil. Jenže ve druháku jsme dostali učitele, který ty dějepisné události popisoval formou příběhu. Zaujal i ty největší "sígry" ve třídě. Myslím, že učitel na svém místě. Testy byly v podstatě jednoduché, ale zaměřené na kontext doby, nebyl závislý na tom, abychom věděli všemožná data atd. Spíš chtěl, abychom pochopili, jak lidé v té době jednali a proč.

+1/0
7.12.2015 23:22

L85e85n25k88a 59J93e89l23i15n98k22o72v95á 6335125875830

Samozřejmě, motivace je věc zásadní. Je menší část lidí, kteří mají vyšší vnitřní motivaci, ti úkoly tolik nepotřebují, přesněji ne tolik a ne ve všech předmětech, ne v každém věku. Ale zrušit kvůli takovým úkoly vůbec by bylo nezodpovědné. Jedinci, kteří tolik opakovat nemusejí, se z toho snadno vyzujou nebo prostě napíšou úkoly rychle a bez problémů, jen aby vyhověli systému, což - jak víme - se v životě také musí umět (vyhovět systému, myslím. To je např. to "odporné" účetnictví.)

+2/0
7.12.2015 23:37

T79o51m72á19š 51N33o80v49á57k 5284767549209

Naprosto souhlasím. R^

0/0
7.12.2015 23:41

H15a82n27a 35B16í20z80o47v48á 1892576372564

A tím přesně potvrzujete, k čemu úkoly vlastně jsou - průměrné ještě více zprůměrovat s podprůměrnými (a naopak). Na všech frontách platí, že chytří a nadaní žáci se musejí vést jinak - chytřeji, nikoli drilem a povinnováním. Povinné úkoly je akorát otráví a od vzdělávání se odradí. Státní škola ovšem ponejvíce prezentuje to první.

+1/0
8.12.2015 13:23

P71e92t69r93a 12N97o91v87á25k90o88v67á 7438626444498

Říct o někom poté, co nedělal domácí úkoly, že je flink, to chce hodně odvahy.

+2/0
8.12.2015 9:23

P12e74t23r68a 93N92o38v55á70k26o91v17á 7458416614258

Tak teoreticky to máte podložené skvěle, akorát ta praxe nám pokulhává. Bohužel to je právě to, co je potřeba řešit.

+1/0
8.12.2015 9:22

L80e93n60k87a 78J62e26l77i62n32k89o90v37á 6675725565450

Máte pravdu. Mám pouze 31 let plné praxe. :-)  :-) Děti - dnes už dospělé - se ke mně vracejí do mé soukromé školy, posílají mi tam i své děti ........  Mým působením prošlo tisíce dětí - poslední léta kolem 150 ročně. Mám své znalosti o co opřít. :-)

+1/0
8.12.2015 9:37

H97a45n25a 43B68í62z78o63v24á 1332846162844

Ale ono je z vaší dikce poznat, že jste učitelka... A také je vidět, jaký způsob výchovy a vzdělávání je vám blízký, což nemyslím nijak pejorativně. Ovšem jsou i jiné pohledy na věc. A pak o nich lze diskutovat:-) I když praxe už diskuzí není.

0/0
8.12.2015 14:05
Foto

Z51d82e39n73k85a 48L11n56ě69n48í58č44k16o71v13á 3464270131

Hm, tak nejvíc mne pobavilo sepětí rodičů s dítětem - zrovna tady nám domácí úkoly dělají ze vztahu peklo. Nejsem doma jako máma, ale jako učitelka. Když mají děti vymýšlet věty, děti do sešitu píší věty typu "Máma zase prudí s úkoly". To asi svědčí o jejich pohledu na úkoly a na mne jako mámu - učitelku. No, já s Vámi souhlasím jen do určité míry v tom bodě, kdy tvrdíte, že úkoly učí smyslu pro povinnost. To budiž. Ale jinak, jinak souhlasím s autorem článku. Osobně bych brala, kdyby děti dostaly na pololetí "za úkol" nějaký projekt, na kterém bychom společně pracovali. Třeba něco na způsob, jak vypadala naše obec za vlády Karla IV. Udělat prezentaci v podobě obrazového výstupu, literárního výstupu, divadelního výstupu. To by dětem dalo mnohem víc než dokola opakovaná násobilka. Ale tudy cesta v českém školství obvykle nevede. Pak se strašně divíme, že děti nezvládají základní klíčové kompetence - neumí se prezentovat, neumí mluvit, neumí zpracovávat informace, neumí se sebehodnotit ... Jak se to taky mají naučit, když pořád jen dokola něco drilují ....

0/−1
8.12.2015 12:26

L53e44n71k47a 94J46e80l22i41n81k33o64v39á 6405715765790

No, pokud doma působíte jako učitelka ještě v době, kdy se děti učí o vládě Karla IV., pak něco není v pořádku. Během 1. ročníku by se běžné děti bez nějakých handicapů měly naučit systému, jak přistupovat k úkolům a přípravě na školu (srovnat tašku, ořezat tužky apod.), ve 2. tř. už jen za mírného dohledu, někteří potřebují dohled ještě trochu ve 3. třídě a pak už byste opravdu jen měla doma jako máma lehce kouknout, pozeptat se konverzačně, jak to dítěti jde, jestli nepotřebuje náhodou (výjimečně) s něčím pomoci, co ho zajímá ..... Práce na úkolech není věc rodičů! Rodiče by měli jen dohlédnout na to, aby se dítě umělo k věci postavit, nikoli být doma učiteli!

Jinak forma, obsah a rozsah úkolů, rozdílný přístup k handicapovaným (jak jsme mluvili např. o dysgrafii) i talentovaným žákům je plně v kompetenci učitelů.

+2/0
8.12.2015 20:18

M16i61c63h81a34l 55T87o38m96i65n97s62k89ý 9751265967294

ono nejsou úkoly jako úkoly.

Ono dávat úkoly na něco co student pořádně neumí, proto aby mu je druhý den učitel opravil je naprostá  hloupost. Člověk se to učí v momentě kdy to píše. A nikoliv v momentě až mu to někdo opraví.

+1/0
7.12.2015 22:04

M41a70r23e14k 87G92a92j72d16a 4293324156192

Ano, domácí úkoly jsou k ničemu, jen stádo nevzdělaných tupých ovcí se snadno ovládá. :-/

+3/0
7.12.2015 21:08

P28e72t38r 91J95a84r63o31š 2294881825197

Vzdelanost jednech diskriminuje ty nevzdelatelne. Proto si v nevzdelanosti musime byt vsichni rovni R^

+3/0
7.12.2015 21:28

H97a79n81a 58B51í16z16o67v19á 1972106632754

No právě, domácí úkoly v jádru podporují tu tupost;-D

0/0
8.12.2015 14:37

T28o68m70á18š 28T35a65t33í87č47e35k 5340972780418

Domácí úkoly jsou k ničemu, předměty jsou k ničemu, známky jsou k ničemu... Když necháme ty dětičky, aby si dělali co chó jak je den dlóhé, budou v dalších generacích už samí Einsteinové.

Tak pravil sociální inženýr. :-P

+5/−2
7.12.2015 21:07

Z42b97y22n81ě39k 94P89o22i20s24l 9638226258464

Z Tvého příspěvku je zřejmé, že Ti ty domácí úkoly opravdu vůbec nic nedaly. Mateřský jazyk je Ti cizí.

+1/−2
7.12.2015 21:12

T98o29m72á73š 25T77a25t92í22č11e62k 5260842190418

Pch, rádoby pátečníku. Najdi si v lexikonu pojem disglosie, pak si na mě votvírej hubu.

+1/−1
7.12.2015 21:17

T56o34m53á36š 74T34a20t85í28č34e79k 5370552590938

A jo, dělaly. No, když člověk dělá tři věci najednou...

0/0
7.12.2015 21:18

H63a22n49k85a 87C28h62a60l81u11p26s49k85á 2218280225196

Kvůli té čárce nebo kvůli té čoháčtině? Protože mě spíš udivuje to vaše velké T :)

0/0
8.12.2015 4:46

P79e80t63r88a 20N85o50v22á87k43o53v48á 7458496684428

Ale to jsou taková ti, co nechápou, že chaty a diskuse na internetu, byť psané, nejsou dopis. Takže se snaží tam pravidla cpát až abnormálně.

+1/0
8.12.2015 9:25

T28o46m49á76š 98T31a23t92í72č70e35k 5570832340748

Před "co chcó" je čárka fakultativní.

0/0
8.12.2015 13:37

H98a21n69a 57B74í95z14o52v36á 1972726102834

Výkřik dutě znějící do prázdna...

0/0
8.12.2015 13:25

T18o21m46á60š 56T17a66t73í78č45e20k 5580662690268

Urážející Haničko, kdybys byla v obraze, věděla bys, že jsem připomínal článek jedné speciální pedagožky, který vyšel cca před týdnem, dvěma. Ta natvrdo říkala, že děti hloupnou z toho, když se stanoví učební cíle, že když budou dělat ve škole, co chcou, tak že z nich vyrostou mnohem chytřejší a úspěšnější lidé.

O dřívějších článcích v tomto duchu nemluvě.

0/0
8.12.2015 13:30

H48a59n92a 37B63í68z54o37v74á 1912936452234

Já jsem vám tykání nenavrhla. Váš příspěvek je dutý, protože nic konkrétního neříká, je to jen prázdný výkřik.

Čárka volitelná není, protože nic necitujete, navíc cosi przníte nesmyslnou hatmatilkou, a o ypsilon není třeba diskutovat, a nezáchrání to ani vaše snaha zahrát to na diglosii, nikoli disglosie - ono -di a -dis jsou významově úplně jiné předpony, víte? Doporučuji, když už používáte cizí slova, dobře je ovládat.;-)

Článek, jehož znalost podle vás ukazuje na dostatečný rozhled;-D, jsem nečetla, ale obecně pochopitelně platí, že z dětí vedených k sebeurčení, autonomii a sebemotivaci, a to státní škola zaručí jen stěží, vyrostou úspěšnější lidé. Ovšem ten úspěch nebude měřen penězi, velikostí majetku nebo jiných statusových ukazatelů.

0/0
8.12.2015 14:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.