Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh kluka, který vypadá jako nevychovaný. Má ADHD

Za písmeny ADHD se skrývají slova Attention Deficit Hyperactivity Disorder, což je nepříjemná neurovývojová porucha. Charakteristická je pro ni těžko udržitelná pozornost, impulzivita a hyperaktivita. Všechny tyto příznaky se projevují už v raném dětství. To je případ i šestiletého Davídka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z28u59z32a81n41a 32P10í32z25o17v62á 7532786516641

Mám osobní zkušenost s výchovou dítěte mající ADHD.

1, Z diskuze pod článkem mám pocit, že lidé, kteří píší o tom, že na tuto poruchu stačí jen pevná ruka a rákoska článek nečetli. ADHD je neurologická záležitost a dítě neposlouchá pokyny rodiče, prostě proto, že nevnímá!!! na to rákoska ani důrazné napomínání nepomůžou. Rodiče musí být velmi trpěliví a vynalézaví, aby ve chvílích, kdy dítě nereaguje adekvátně situaci vyřešili. Zažívám to opakovaně několikrát denně a není jednoduché zůstat každý den konzistentní. Naopak násilí a neustálé napomínání vedou k ještě větší nepohodě dítěte. Což působí nedobře i na ostatní.

Děti s ADHD mají opožděný vývoj části mozku, kde se utvářejí emoce. Mají potíž rozlišovat jak svoje, tak emoce ostatních. Naopak mohou být v ostatních schopnostech napřed ve srovnání se svými vrstevníky. Můj syn například vyniká v logice a matematice, ale odpoledne, když už je unavený je pro něj problém sedět v autobusu v klidu aspoň 5 minut.

2, Rodiče zdravých dětí, kteří si tu stýskají nad tím, že jejich dítě ve škole trpí, když má za spolužáka dítě s ADHD, mají bohužel smůlu. České státní školství nenabízí žádnou alternativu ke klasickým třídám ve škole, kde je 20 a více dětí. Stejná situace je i v mateřských školách (píšu o situaci ve městech). Jedinou alternativou malotřídek jsou speciální školy a školky, což zase není vhodné pro všechny děti s poruchou pozornosti. Popřípadě soukromé školky či školy, kde se platí tak vysoké školné, že na to prostě rodiče nemají. Hledání vhodné školy a školky pro dítě jsem věnovala půl roku, takže vím o čem mluvím.

Rodiče zdravých dětí mohu uklidnit tím, že se to s věkem a načerpanými zkušenostmi zlepšuje, takže je rušivý spolužák nebude rušit věčně:-)

Velká skupina dětí v jedné třídě nevyhovuje zdravým dětem, natož dětem jejichž vývoj části mozku je částečně opožděn.

Současné školství není jako celek připraveno, ale naštěstí se najdou pedagogové ochotní hledat cestu pro začleňování znevýhodněných do kolektivu.

3, Syndrom ADHD má různé úro

+3/0
23.11.2015 23:29

S65t76á71ň33a 85K66o52m92o50r41o61u49s38o28v57á 3885973977199

Máte pravdu - také mám osobní zkušenost. Jen tenkrát (ročník 1970) se o tom moc nevědělo. A dyslektik, dysgrafik - ale s vynikající slovní pamětí a vyjadřovacími schopnostmi - až by ho člověk někdy praštil. A matematika, logika - paráda. Po skončení 8 třídy se to přehouplo. Vystudoval napřed SPŠ strojní, pak VŠ také strojárnu, má dobré zaměstnání, je i manuálně zručný, zrekonstruoval byt i chatu - vede si dobře, má 2 dcery, které ho milují, přestože mu občas rupnou nervy. Nebylo to lehké se soudružkami učitelkami, ale konec dobrýR^:-)

0/0
24.11.2015 21:59

J94i59t68k30a 56T30v11r46d42á 3431398126359

Psychologové to umí rozeznat.Dneska už jsou  informace k tomuto problému dostupné na každém rohu.Ale když víte,že něco není v pořádku ač je dítě inteligentní,jen trochu živější a nikdo vám neporadí.....Je to běh na dlouhou trať a problém nekončí opuštěním základky.Jak toto dítě dospívá,se s tím musí naučit nějakým způsobem vyrovnat,naučit žít.I když na první pohled nepoznáte,že támhleta slečna dokázala ve svých 7  letech obrátit školu vzhůru nohama,neznamená to,že  se jí žije o něco líp.Jen už to není vidět.

+1/0
22.11.2015 16:19
Foto

H64o98n94z36a 23M28o17r73a70v87a 2203609614871

Psychologové si ADHD vymysleli. Je to mírně řečeno zločinné spolčení, viz např.: http://www.margit.cz/zlobive-deti-na-lecich/ nebo http://dolezite.sk/Zpoved-predniho-psychiatra-pomahal-jsem-vymyslet-ADHD-coby-n-IJN.html

+2/−3
22.11.2015 17:23
Foto

P60e37t66r 50T78o87m11e89š 4131248553

"claims that ADHD is a myth reflect either a stunning level of scientific illiteracy or outright attempts to misrepresent the science of ADHD so as to mislead the public with propaganda (Barkley, 2004)."

― from "Attention-Deficit Hyperactivity Disorder, Fourth Edition: A Handbook for Diagnosis and Treatment"

https://read.amazon.com/kp/kshare?asin=B00NMKMDKK&id=Y3YSjtPoRJqnPOSh4RBziA

0/0
23.11.2015 10:51
Foto

P97e50t20r 57T67o14m51e88š 4641538823

"CONCLUSION This chapter has reviewed the myriad health problems and risks associated with ADHD in children, teens, and adults. They are clearly substantial and serious, indicating unequivocally that ADHD is more than just a serious mental health problem—it is a serious public health problem. At the very least, such findings ought to give considerable pause to anyone who contends that ADHD is a phantom disorder, that it is simply a label used to provide a psychiatric diagnosis for otherwise normally exuberant children who do not want to take responsibility for their own behavior, that it merely reflects parental or teacher intolerance for such childhood exuberance, or that it is an otherwise benign condition with little or no health consequences. Henceforth, such claims ought to be dismissed as the scientifically illiterate statements they represent rather than be considered to reflect a true scientific debate over the validity and worth of the diagnosis of ADHD. That validity and utility have been well established by more than two centuries of research and thousands of published studies on the distinguishing symptoms, associated impairments, and developmental risks that befall those children and adults unfortunate enough to receive a clinical diagnosis of this condition. Even more than the evidence presented in previous chapters, the evidence reviewed here overwhelmingly demonstrates that ADHD comprises a harmful dysfunction (Wakefield, 1992, 1997) and is therefore deserving of the status of a true mental disorder as much or more than any other child or adult psychiatric disorder currently known."

https://read.amazon.com/kp/kshare?asin=B00NMKMDKK&id=by4-GeZ6Q6q4tLFJZoqBcQ

0/0
23.11.2015 10:53

F39r59a12n95t49i78š97e70k 95N43o86v24á59k 6381945416641

Nejde o nemoc, ale o špatnou výchovu. Pomůže rákoska. Jde na rozdíl od "léčby" o prostředek skoro zadarmo.

+2/−5
23.11.2015 7:45

A27l17e57n34a 11Š42a20u14e77r98o50v10á 7953426911242

Frant,. Novák: No, konečně správný názor. Mám radost. Díky.

0/−2
24.11.2015 2:19

J49i19ř78í 60E45n59g37l57i56š 1545579655951

Víte o tom zřejmě skutečně mnoho.

Taková moudrá řešení většinou navrhují lidé, kteří s touto diagnozou nemají žádné přímé zkušenosti ve vlastní rodině Rv

+1/0
24.11.2015 21:17

K90a79t63e11ř98i56n22a 11F77e46n37c87l12o27v74á 8403207798393

Bohužel diagnóza ADD/ADHD je dnes nadužívaná, stejně jako nejrůznější dys...je to ke škodě dětí veliký byznys (léky, nejrůznější terapeuti, atp.), nejvíc to paradoxně poškodí ty doopravdy vážně nemocné, protože když má diagnózu kdejaký sígr, vrhá to špatné světlo na všechny. Navíc pro spoustu rodičů platí, že papír=úlevy pro dítě.

+7/0
22.11.2015 13:17

A48l59e77n75a 58Š15a94u50e96r19o85v86á 7383456151972

Přesně tak!!! Ať se farmacie pakuje!!!

0/0
24.11.2015 2:20
Foto

H22o90n25z47a 40M12o87r51a92v60a 2703139674601

Celá škatulka ADHD je vykonstruovaná pitomost. Cílem farmakomafie je udat "léky" na psychiku, antidepresiva a jiná svinstva. Rvou jedy do dětí už odmalička a nazývají to léčbou.

S příčinami hyperaktivity nebo nepozornosti se nikdo nezabývá.

0/−6
22.11.2015 12:04

L15u74c24i85e 94L84i98c97h43n45o62v81s26k63á 6719139127168

V zásadě souhlasim. Nevím, zda za tim je farmakpmafie, ale poruchy pozornosti určite nejsou řešitelne léky. Bohužel dnešní medicína stoji na potlačování příznaků a ne hledání a vyreseni příčin.

+1/−1
22.11.2015 21:59

A29l90e10n60a 46Š50a25u34e53r68o44v42á 7213326261422

A farmaceutické firmy si mastí kapsy!!!

+1/0
22.11.2015 23:38

K53a50r86o53l63í75n14a 24K76y45s79e59l55o39v98á 9122502591105

Pokud se dítě setkává s pravidly poprvé až ve školce, tak bude chyba asi i někde jinde. Spousta rodičů se ohání papírem na ADHD, ale sami nedokáží s dítětem pracovat, neuvědomují si, že musí začít u sebe. Učitelka, která má ve třídě více jak 20 dětí s ním žádný zázrak neudělá. Naopak s takovým dítětem v běžné třídě budou trpět i ostatní - učitelka bude podrážděná, nebude mít dostatek času věnovat se všem dětem... Takové dítě patří do malého kolektivu, ne do běžné třídy.

+7/0
21.11.2015 21:50

L17u73c80i73e 30L65i29c31h63n68o10v15s55k87á 6719749507448

A ten se vyskytuje napr kde?

0/−1
22.11.2015 22:00

R70e94g96i44n39a 28T70i32h50e23l19k19o18v70á 2758616261

Bohužel dneška se tím označují deti+,které jsou nevychovaný a nemají řád,žádná důslednost,pak se tontesko rozlišuje.Zažila jsem takového chlapecká,publikoval všem,doku to nezkusil na mě.Pak se ke mě už choval slušne.

+8/0
21.11.2015 17:51

P74a86v23e63l 68S58o31b27o75t76k16a 5140274

Zajisté celá třída ocení, že může mít ve svém kolektivu hocha s ADHD.

Pro všechny - i pro učitele - to bude velkou životní zkušeností.

+4/0
21.11.2015 17:01

A49l91e93n95a 63Š33a13u62e63r28o44v26á 7913286341742

Za mých mladých let byl na hyperaktivitu jednoduchý recept: naprostá důslednost a rákoska!

+10/−6
21.11.2015 15:49

P31e69t24r53a 48N77o60v36á34k11o98v86á 7198626574288

Šauerová, vy jste hloupá, jak daleko vidíte.

+5/−8
21.11.2015 21:56

A48l74e77n30a 82Š95a37u81e66r61o16v81á 7603676481502

To si nemyslím. Spousta rodičů se ohání ADHD a přitom mají pouze jimi nevychované dítě, přesně jak píše paní Karolína. Všechno začíná v rodině od narození. Dětem je třeba se věnovat, mluvit s nimi, hrát si s nimi, poslouchat je, naučit je pracovat pomáhat v domácnosti atd. Naprostá důslednost, osobní příklad fungují na 100%. Současní rodiče na to nemají čas, odbývají děti hračkami, oblečením, penězi. Děti jsou stále drzejší, arogantní a nakonec mají ADHD?

+8/−1
21.11.2015 23:21

L14e31n63a 70P59á62t92k83o47v90á 8161713364699

Mila paní ten kdo vola po rakosce a hodlá lidi mlatit vždy bude vypadat jako hlupák. Ve vašem případě hlupacka

+3/−5
22.11.2015 10:35

A47l31e72n10a 30Š57a20u87e67r57o70v56á 7473826121412

Na nevychované dětičky: Igor Hnízdo!

+2/−2
22.11.2015 11:24

L30u71c43i28e 86L25i92c66h72n90o58v78s60k92á 6929649567728

No Vás to evidentne silně poznamenalo...

+3/0
22.11.2015 22:02

A38l78e10n25a 10Š95a47u93e43r94o23v88á 7163546101452

Mě významnou měrou poznamenali výborní kantoři jak na základce, tak na 2. stupni.Dodnes si pamatuji všechno, co mě naučili a s láskou na ně vzpomínám. Měli svá povolání jako poslání. Byli přísní a důslední. Toť vše.

+1/0
22.11.2015 23:34

L58e85n10a 91P50á59t16k78o42v56á 8651603194179

A co rakoska byla když nějaký student nedělal očekávané? Myslím že ne

0/0
23.11.2015 13:55

A63l77e90n89a 19Š72a61u29e55r43o31v48á 7313596711592

Na 1. stupni nás školník při přestupku trestal jako Igor, na 2. pan učitel přírodopisu házel po klucích křídou, ale přesně a můj otec, který učil na učilišti hluchoněmé, je tahal za "pejzy" až byli o metr vyšší. Rákoska nebyla.

0/0
24.11.2015 1:46

A12l52e33n59a 57Š43a78u56e80r87o29v93á 7453666481812

Na 1. stupni jsme se jako děti bály školníka, který trestal jako Igor Hnízdo. Ale tak spořádané děti jste neviděla. Na 2. stupni pan učitel na přírodopis házel po klucích křídou, ale prudce a trefně a můj otec, který učil učně na škole pro hluchoněmé měl osvědčenou metodu: tahání za "pejzy". Kluci byli hned větší. Myslím, že spravedlivý trest v pravou chvíli neškodí.

0/0
24.11.2015 2:05

A42l34e87n58a 21V24e63s89e72l95á 3653531575288

"Současní" rodiče na to nemají čas? A kdy jindy ho měli? Kdy v historii byl trend "věnovat se dětem" tak jako dnes?

+3/0
22.11.2015 15:00

P20e83t29r70a 96N63o17v84á56k16o43v22á 7428386844428

Díky. Teď snad poprvé konečně mají rodiče čas nebýt pořád v zápřahu, mít volný čas a věnovat se dětem. A ty děti mají možnost nebýt v zápřahu min. do 19. Dřív od 5 let makaly na poli.

+1/0
22.11.2015 21:17

A35l20e76n82a 66Š87a34u82e11r89o37v68á 7683836461232

Podle toho se taky děti dnešních rodičů chovají. Nic nemusí a dělají si co chtějí podle volné americké výchovy. A všechny mají najednou ADHD.

+1/0
22.11.2015 23:10

A13l32e68n18a 20V26e95s51e27l34á 3493411515768

Nějaký zdroj na to, jak "všechny" děti mají ADHD by byl?

0/0
23.11.2015 7:16

J12i31t61k87a 63T40v42r80d45á 3521948936869

Nevíte o čem je řeč,dokud to sama nepoznáte na vlastních dětech.Rákoska je Vám absolutně k ničemu,dneska děcku nařežete,druhý den udělá to samé,protože to "bylo včera" .Dobrou zábavu.Jestli se dočkám i hyperaktivního vnoučete,požádám Vás o radu.Přestože dceru se mi povedlo usměrnit i bez té rákosky.

+1/0
22.11.2015 16:12

A95l73e79n26a 86Š32a95u98e39r16o25v33á 7243926791402

Gratuluji!

0/0
22.11.2015 23:11

J49i62ř84í 51E58n22g35l47i17š 1955829815691

Nebudu zde s vámi rozebírat své osobní zkušenosti, protože jednak nejste odborně vzdělána a hlavně s výchovou takto postižených dětí nemáte nejmenší zkušenost. V každém případě nemáte pravdu bez ohledu na nadšené plusy zdejších diskutérů.

  Snad by vám stačil jen krátký rozhovor s předsedou asociace dětských psychiatrů, a pak byste si dala za rohem pár facek.

0/0
24.11.2015 21:26

A50l32e65n24a 31Š18a55u52e54r32o53v29á 7803136911542

Určitě ne.

0/0
24.11.2015 21:32

A71l40e25n49a 11Š14a12u41e19r44o46v60á 7543786791362

Přečtěte si horní příspěvky, prosím a pak kažte.

0/0
22.11.2015 23:36

K23a26r68o65l92í66n10a 71K70y84s95e18l61o97v39á 9412312551625

S důsledností souhlasím.

+1/0
21.11.2015 22:11

M33i51c66h30a48e27l62a 81Z21i72k18m91u10n53d72o92v66á 5855323877784

Sama mám syna s těžkou formou ADHD, a opravdu je to hlavně o výchově a důslednosti.

+1/0
22.11.2015 22:41

A72l25e76n39a 29Š16a33u57e46r17o28v32á 7323276121702

Děkuji.

+1/0
22.11.2015 23:11

M59a47r26t74i14n 27J60i97r75o14u17s17e34k 7466735455328

Ale hlavní příčina, ta je vyloučena, tou to být nemůže. :-)

0/0
21.11.2015 14:45

K54l77á51r53a 19K97o56t58y63z36o11v72á 2778308551896

Zaujmout není problém, problém je, aby u té činnosti setrvaly.

+1/0
21.11.2015 14:27

A94l36e84n71a 14Š68a96u26e41r52o12v25á 7493216691532

To je to: důslednost a osobní příklad.

+2/0
21.11.2015 23:22

D86a10v52i56d 91V17i93k17t75o57r68a 9954704745407

S tímhle jsem měl sám problémy, byť se to tehdy v osmdesátých letech minulého století nenazývalo ADHD. Soudružky učitelky, většinou stárnoucí zapšklé baby, neschopné si udržet u mne autoritu, mne nenáviděly, protože jsem nedokázal sedět způsobně v lavici, musel jsem se pohybovat nebo si s něčím hrát. Naši dodnes vzpomínají na poznámky, co jsem tehdy nosil v notýsku domů: běhá během hodiny po lavicích, neustále doplňuje můj výklad podrobnostmi, které patří do vyšších ročníků apod. Soušky mne ani nedokázaly svým suchopárným výkladem zaujmout, tak jsem si obvykle četl pod lavicí (číst jsem uměl už od svých pěti let, díky mé tetičce, která mne učila písmenka a větičky už od mých čtyř :-), stejně jsem to, co vykládaly, už většinou uměl nebo si o tom našel víc v bohaté knihovně mých rodičů. Dodnes si pamatuji, jak mne neskutečně nudilo pomalé tempo mých spolužáků a ta bezmoc, když se hodiny kvůli tomu vlekly šnečím tempem a já se nemohl věnovat tomu, co by mne bavilo. Zlepšilo se to až na druhém stupni, tam už byly mladé a myšlením moderní učitelky, které mne už uměly zaujmout, resp. nasměrovat mne správným směrem, taky jsem sám nebyl už tak hyperaktivní. Dnes se těm babám na prvním stupni nedivím, asi jsem byl jak pytel blech :D. I dnes mám občas potíže zůstat v klidu, takže to řeším ložiskem, se kterým si točím v prstech, což mne neskutečně uklidňuje :-).

+10/−1
21.11.2015 13:31

H39a85n78a 55D77o18s47t12á50l19o53v37á 1779554540424

Za to opravdu nemůžou učitelky, ty měly dětí až 40 ve třídě. Kdyby už tehdy věděly o poruše, mohly se přizpůsobit, jako to dělají teď (nemyslím asistenty, ale třeba "práci" pro toto dítě navíc).

+5/0
21.11.2015 13:38

O24n24d40ř29e90j 30Š12i42n12d28l89e64r 2377208386295

Nevím zda to je ADHD nebo jste prostě byl nadaný. Mě se to stávalo pravidelně taky. Dočtete stránku v čítance a pak zjistíte, že někdo stále křečovitě slabikuje první odstavec. To by se dalo úspěšně považovat za formu mučení. Pak když mě vyvolali, tak jsem přirozeně nevěděl kde jsme a tahal jsem domů poznámky za nepozornost. Klasika. Škola mě demotivovala a znechutila mi proces učení víc než cokoli jiného, bojuji s tím dodnes.

+7/0
21.11.2015 17:19

S69t76á70ň85a 62K42o24m75o77r62o50u16s82o63v66á 3385303137359

Tak to rychlé čtení - to znám. Ani křížovky nemohu luštit - pár písmenek a uhodnu tajenku a pak už to nebaví. Ještě tak občas SUDOKU. A nejhorší, že jsem se nenaučila učit se. Do maturity to nebylo zapotřebí a pak se mi nechtělo začínat.

+2/0
21.11.2015 21:46

A81l55e44n21a 47Š65a75u22e74r88o56v47á 7223986241172

Tak to je s námi, kteří mají vyšší IQ.

+2/0
22.11.2015 23:37

Š17á77r82k55a 60Č81e25c52h22o67v60á 8358296645335

;-D

0/0
23.11.2015 7:14

A35d17a17m 13K47ř23i42v59s47k96ý 1653114100883

Já k tomu měl ještě jeden extra problém. Umím číst mnohem rychleji, než mluvit a tak když jsem měl něco číst a dostal jsem se tak očima tak o dva řádky napřed než jsem byl pusou, začal jsem se v tom pomalu ztrácet :-)

+1/0
23.11.2015 15:51







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.