- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čeští středoškoláci převálcovali svět........Prozatím, brzy se světu vyrovnají.
To docela verim,kdyz to srovnam se svycarskem
46 studentu z gymnazii - to je nestastny vzorek. Je to jako srovnat vykon behu na 1 500 metru vybraneho vzorku studentu ze sportovni skoly a porovnat to k vykonu vsech studentu jineho statu. Testy AP - delaji vsichni studenti v USA - talentovani, i ti mene... takze srovnani 46 proti celym populacim srovnavanych statu ....??? Vysledek nerika vubec nic ohledne toho, ktery stat je na tom lepe nebo hure - v pripade ze (jeste jednou to zopakuji) postavite 46 studentu gymnazii proti cele populaci jineho statu. Vysledek by mel hodnotu jenom v pripade ze postavite proti sobe stejny pocet studentu ze stejnych skol. Uciliste proti ucilisti - gymnazium proti gymnaziu
Pěkný úspěch, gratulace. Nechápu ale proč se tu stále řeší to, že maturitu chce třeba i kuchař. Já jsem také vyučený v tomto oboru a maturitní nástavbu jsem zvládl bez větších problémů. Proč jsem ji chtěl? Protože jsem až vlastně do 8. třídy zvládal učivo skvěle, 9. třída nebyla skvělá, puberta a nějaké problémy doma a také jiné, které mě psychicky poznamenaly a horší psychikou se výkony, jak v práci, tak i ve škole zákonitě zhoršují. Potom jsem se v průběhu tří let na učňáku zase vracel k tomu, kde jsem byl ve 13 letech a neviděl jsem důvod, proč bych měl s tímto potenciálem končit se studiem jen s výučním listem. Teď jsem na VŠ, kterou studuji dálkovou formou a pracuji v prestižní společnosti a i na kuchaře jsem úplně nezanevřel a přivydělávám si v pizzerii.
A já gratuluji Vám. Je naprosto skvělé, že procházíte nějakým vývojem, uvědomujete si, co jste kdy zvrtal nebo co se vám naopak povedlo... pro takové lidi mám velké sympatie (sama totiž zatraceně dobře vím, jaké to je, i když můj osobní příběh je v celkovém vyznění poněkud jiný než ten Váš...).
Víte, já nemám ráda extrémy. Možná jsem se níže nevyjádřila zrovna nejvýstižněji, tak se to pokusim napravit: já absolutně nejsem pro to, aby např. lidem pracujícím v řemeslných profesích byla maturita upírána (nebo aby jim, nedejbože, bylo upíráno i další, vyšší formální vzdělání). Jen si myslím, že jim nemá být vnucována a že je hloupé ofrňovat se nad někým, kdo kvalitně dělá svou práci, jen proto, že nemá ten či onen papír. Prostě nemám ráda takové ty "statusové souboje", a to v žádném ohledu.
Je to takové nic neříkající, ale mamky budou mót radost, tak co...
Proto musíme udělat reformu školství, abychom se srovnali se světem.
.........já myslel že to bude o tom kdo umí líp nahodit malltu nebo zapojit
elektřinu a zase je to o "tlučhubech "
Když si tak pročítám diskuzi, tak je to většinou o i a y.
Divné, už několik let dostávám informační masáž o tom, jak jsou naši žáci (včetně učitelů) snad ti nejhorší na světě...
Opravné maturity dělalo tento týden jen na našem okrese 400 studentů.
Takže se nenechte mýlit, tento článek je jen reklamou na PORG.
Ale co strojírenství a elektrotechnika?
To opravdu nikdo ze studentů nechce být strojařem nebo elektrikářem? Proč se netestují skutečně odborné předměty a testy jsou zaměřeny jen na to co se bere na gymnáziích?
Přitom BUDOUCNOST DĚLNICKÉ TŘÍDY JE JEDNOZNAČNĚ V PRŮMYSLU! a ne v nějaké ekonomice!
Ti nejschopnější, dnes hrfí Češi, utečou také pracovat na Západ...