Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrozí dětem digitální demence? Projekt je učí myslet technicky a kutit

Letošní rok vyhlásil předchozí ministr školství jako rok technického vzdělávání pro základní školy. Odborníci a učitelé z projektu MATES ovšem míří i na mladší děti. Technické obory a řemesla se snaží rozvíjet již u dětí ve školkovém věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a48n82a 25N59o86v45a59k46o18v69a 1959233480767

ja ziju s jednim cizincem, co nikdy nic nemusel, ani si uklidit pokoj, meli na to sluzebnou a na zahradu zahradnika

je to proste liny neschopny prase, ktery si na vsechno musi najmout lidi a zaplatit

neni schopny si ani povleknout postel, proste na to byli lidi, ja nad nim jenom kroutim hlavou, jak spatnou vychovu dostal

svym pratelum co vychovavaji deti, tak ho davam za spatny priklad, ze jestli neco neudelaji tak ze svych deti budou mit neschopna individua a ja v 5 letech musela mit nadobi, kazdou sobotu jsem musela delat generalni uklid pokojicku, vytirat chodbu, obracet seno na zahrade, prikladat do kotle, chodit v sobotu do kramu pro rohliky a to jako mala skolacka, zadna velka drina,ale proste jsme meli doma ukoly a to se muselo udelat

dneska se rodice s detma moc mazli, nemusi nic jen si hrat a odpocivat, ale pak dorostou a budou absolutne neschopny

0/0
15.6.2015 12:58

M25a53r85t18i10n17a 41T69r86o71j97a55n54o38v55á 5273118605

Proč s ním teda proboha žijete?8-o To mi hlava nebere, žít s někým, o kom veřejně prohlašujete, že je líný neschopný prase...

+1/0
15.6.2015 13:31

K92a63r93e30l 64D50r62d85a 6953205467399

A safra, jeden z geniálních projektů těžce zaplacených EU je "Karlštejn ze zápalek". Rv;-D

  Projekt podporuje PREFA KOMPOZITY, což jak název napovídá, je firma co dělá kdejaké přípravky pro party montážníků, cvičených šimpanzů. A to melou pohádky o "zlatých českých ručičkách".

  Pro mateřské školky mi to přijde přehnaně technicky vyspělé. ABC by se za nás v mateřské školce neužilo. Tady si autoři z nějakého důvodu myslí, že ano. To jako mají učitelky čas při "hlídání dětí" v mateřince obrábět nějaké výrobky? Nebo to stojí na šikovných tatíncích, na které bude dav dětí zírat?

  Celé to vypadá jako dosti neodborně utracené peníze EU partou dobrodruhů.

  A abych netrpěl digitální demencí, půl hodiny jsem nesmyslně klikal myší hovadiny na Alíkovi, což je projekt "iDNES" pro děti. Takže je to jasné, na iDNES digitální demenci prý nechytneme - zlaté oči. ;-D

  Obávám se, že jak aktéři projektu, tak redaktoři iDNES, by si tento didaktický pseudoguláš měli nejprve srovnat v hlavě. Rv;-D

0/−2
11.6.2015 13:48

O69n34d42ř26e16j 61Š62i67n78d52l97e71r 2677718736785

S technikou to podle mne je jako s penězmi. Příliš vás nezmění. Jen se více projeví kdo vlastně jste. Ti kdo se dřív poflakovali po městě, čučeli na televizi nebo četli třetiřadé detektivky dnes prostě sedí u počítače a pořád hrají hry nebo sedí na FB. TVořivým liem zase dává technika větší možnosti. Po pohledu na stránky jako nexusmods na youtube nebo deviantart můžeme vidět že existuje spousta lidí, kteří ve volném čase tvoří hroamdu zajímavých věcí nebo se vzdělávají pomocí Coursery, wikipedia apod.... Tísíce lidí z pohledu starší generace (její větší části teda, nechcí generalizovat) "sedí u počítače" ale spousta tvoří digitální úmění, moduje, píše, učí se, natáčí a vkládají do toho své vlastní originální nápady a myšlenky.

+1/0
11.6.2015 10:07

K45a52r15e48l 81D34r25d92a 6313865967689

Život trávený ve virtuálním životě The Sims, ke kterému je potřeba plno dovedností, znalostí a zkušeností? Práce, kterou ocení jen stejně patogenní jedinci?

  Někde tady proběhla zpráva o matce, co své děti posílala k čertu, aby měla čas na své virtuální koníčky.

  Kde je reálná hranice mezi konzumací pitomin a užitečnou prací? Myslím, že v tom máte zmatek. ;-)

0/−2
11.6.2015 14:17

O17n49d24ř77e75j 66Š16i57n92d68l41e45r 2797708906675

Doopravdy reagujete na můj příspěvek? Nějak to není moc poznat. O hrách jsem mluvil jen velmi okrajově. Na youtube je spousta dokumentárních nebo kulturně hodnotných videí s kterými si jejich autoři dali opravdovou práci. Sposuta modů jsou regulérní umělecká díla. Digitální úmění můžete klidně vytisknout a vyvěsit v galerii, v mnoha ohledech sposuta věcí na deviantartu předčí to, co se dneska za úmění kolikrát vydává. Mimochodem jak m§že být jedinec patogenní? Opatrně s cizími termity když neznáte pořádně slovo, které používate. Já se třeba u počítače dlouhodbě sleduji různo online kurzy a píšu povídky. Internet mi umožní udělat během minut rešerši abych si byl jsitý autenticitou toho co píši, kde bych dříve mohl strávit odpoledne v knihovně a v případě specializovanějších otázek bych stejně mohl odejít s prázdnou.

Mimochodem divil by jste se ale i ve hrách se dají získat užitečné, aplikovatelné schopnosti (všeho s mírou samozřejmě). Taková Civilizace vás nutí myslet dopředu a zvažovat množství různých faktorů. To vše v kontextu makro i mikromanagementu. Takový typ myšlení se pak v životě může hodit.

0/0
11.6.2015 19:05

K30a76r23e13l 86D93r17d52a 6223745717969

Ano, reaguji, u modování mi naskočily The Sims. Jen příklad. Jde mi o samoúčelnost činností, které popisujete. Uzavření se do virtuální světa, kde usilovná práce mizí a nevytváří hodnoty pro své okolí. Ač upracovaný a mohutně trénovaný jedinec, negeneruje vlastně nic - jen tzv. "sedí u počítače".

  Tedy, kde je hranice, kde místo užitečné práce nastává jen virtuální svět existující bez užitku jen sám pro sebe? Není kapku širší než jak jí vymezuje Váš pohled přes "růžové brýle"?

  Dotkly se mě Vaše soudy, kdy hraní her je špatné, "senioři" tomu nerozumí, spousta lidí přece tvoří...

  Patogenní - choroboplodný. Chtěl jsem vyjádřit chorobný virtuální svět, který stojí na svých původcích - zapojených jedincích (tak trochu Vašeho pohledu), původcích takovéto choroby.

  Jde mi o diskusi. To co popisujete je seberealizace s důrazem na egoismus. Před digitalizací, kdo se chtěl realizovat, tvořil skutečné hodnoty. Výsledky takové práce byly zřejmé. Ve virtuálním světě stejná práce osloví často jen pár zasvěcenců. 

  Jenže, mi tady na světě nejsme až tak pro seberealizaci, ale naopak pro druhé. O tom je nějaké to přežití rodu. S tím souvisí součinnost s druhými, užitečnost jedince pro okolí, schopnost obětování, dávání, nezištnosti... A místo toho je zde generace egoistů u obrazovek, která trénuje a rozvíjí vlastnosti, které jdou proti smyslu naší existence. ;-)

0/0
12.6.2015 6:16

M60a63g80d63a56l24é85n53a 37P14u50c79h74i14n71g95e38r36o72v25á 9279673100617

Máte 100% pravdu.R^

0/0
11.6.2015 16:26

M55a61g88d45a57l56é57n97a 52P13u69c98h61i87n33g14e98r92o16v66á 9959593550727

Myslím tím pana Šindlera.:-)

0/0
11.6.2015 16:28

K18a62r25e17l 34D90r31d55a 6903845357299

Moje generace si užívala ABC, místo toho aby šprtala angličtinu, němčinu a franštinu. Schválně, co je pro společnost přínosnější, svéprávný světoobčan nebo šikovný domácí kutil, co lepí Karlštejn ze zápalek?

  Měl jsem možnost porovnat v praxi, když generace "šikovných děcek" odcházela po sametu do kopru. Školily se na bolševickou techniku z dob krále Klacka. Maturita byl podřadný luxus. Po privatizaci skončila tahle technika fofrem ve šrotu, kam patřila dobrých 40 let a všechna tahle šikovná děcka skončila na pracáku. Počítám, že s jejich vzděláním je dnes u nás dost šikovných popelářů, řidičů taxíků a nezaměstnaných.

  V ten samý moment nastupovala generace děcek, co měly "ručičky dozadu" - studijní typy. Šroubovák je nebavil, to si spíš vypíchly oko, ale měly primární zájem zvládnout maturitu. Naprosté neštěstí pro lidi z praxe - kované dělnické soudruhy. Po maturitě plno z těchto děcek ale skončilo na VŠ. Když je dnes potkávám, ano, oni dnes spravují techniku, jejíž existenci nám bolševik 40 let tajil.

  A světe div se, existují dokonce normy, aby se ty přístroje daly rozebírat bez šroubováku a mechanickou rozborku a sborku zvládl i šimpanz, protože kvalifikovaná síla má programovat provozní parametry a ne se dloubat do nosu šroubovákem.

  Byl bych velmi opatrný při vynášení soudů o potřebě šikovnosti dnešní mládeže. Zní mi to trochu jako staromilská nepotřebná utopie. Ať se kouknu na libovolný obor, všude se prosadila cesta zjednodušení manuální práce. Od kvalifikovaných mistrů díla jsme přešli na levné montážní síly. Na to se nemusí žádné dítě připravovat. Pokud zkrachuje jeho profesní kariéra, tak se do měsíce na nešikovného montážníka prostě zapracuje. Něco takového nemusí řešit škola. Ta tady od toho není. Rv;-)

0/−3
11.6.2015 9:15

M50i69k36u69l14á87š 34L23é25v35y 5472805784741

No, u té rozebíratelnosti přístrojů to vidím docela jinak. Výrobcům obvykle nejde o to, aby ten výrobek byl lépe rozebíratelný ale spíše o to, aby nebyl rozebíratelný vůbec (a tudíž aby nebyl ani opravitelný). Aby se nutili lidi ke koupi nového přístroje.

Pokud totiž chcete rozebrat výrobek bez šroubů, který má hafo skrytých západek, tak jednak nevíte kde přesně západku uvolnit a za druhé, k uvolnění třeba 6 západek byste potřeboval 6 šroubováků a 6 rukou. Kdežto kdyby tam bylo 6 šroubů, tak kdokoliv pohodlně sejme kryt přístroje.

A potom.. hm.. to spravování techniky, kterou nám bolševik 40 let tajil - víte jak se dnes opravují elektronické přístroje a jak se opravovali kdysy? Já to jako elektronik vím zcela přesně. Kdysi jste měl schéma zapojení a na obvodářské úrovni jste hledal, našel závadu a vyměnil vadný IO nebo jinou součástku. Dnes výrobci schémata zásadně neposkytují.  Proto dnes se neopravuje na tak odborné úrovni, mění se celé moduly. Na výměnu modulu nepotřebujete téměř žádné odborné znalosti, vyměnila by je i teta Méry kdyby ty moduly měla.

Takže suma-sumárum: naplácal jste tu pořádné kraviny!

+1/0
11.6.2015 10:22

K71a23r96e10l 98D66r37d83a 6453635497899

Vy kravino, říkáte přece to samé co já. ;-) Odborný mistr, co jel podle "šéma" je minulost. Dnes se vymění celá deska nebo se to vyhodí celé. A nazdar. Jsou důležitější věci na světě.

  Ta snadná demontáž přes pád západek je třeba u PC daná nějakou eko-normou EU a musí se psát do veřejných zakázek. Hledat to nebudu. Ptejte se EU proč to tak řeší. Funguje to ale dobře u HP, odjistím ochranu pokud je, popadnu za ucho a jsem uvnitř. Přidám desku, nebo vyměním vadnou a zaklapnu. Cvak, cvak, hotovo. Jde o to, abych nepotřeboval drahého machra s pěti šroubováky, co bude týden dělat chytrého a provoz bude díky jeho "umění" stát. ;-D

  Jinak souhlasím. U spotřební elektroniky je to jinde. Popisujete to přesně. Výrobky na jedno použití. Snahou je cenu srazit tak, aby se servis nevyplatil. 

  Tedy, vše je dnes nastaveno tak, aby podíl drahé manuální práce byl co nejmenší a pak budou školy usilovat, abychom měli plno manuálně šikovných a fakticky neuplatnitelných lidí?

0/−1
11.6.2015 12:41

M11i92k57u96l90á98š 72L26é79v18y 5712595744211

Jenom k vašemu poslednímu odstavci: Nejde ani tak o to minimalizovat podíl drahé manuální práce, ale vychovat mladé lidi tak aby nic si svépomocně neuměli opravit nebo dokonce vyrobit . Cílem je, aby jedinec byl maximálně závislý na tomhle vykořisťovatelském systému. Čím je totiž člověk samostatnější, tím je nepříjemnější pro tuto společnost zaměřenou na konzum. Cílem je, aby si člověk nic sám nedovedl vyrobit, ale aby vše musel kupovat za ceny diktované monopolními sdruženími.

0/0
11.6.2015 18:09

K34a36r31e47l 35D55r12d45a 6653185397649

Já docela lituji času, který jsem za bolševika trávil výrobou zcela běžné spotřební elektroniky, která zde nebyla jinak dostupná.

  Současný systém mi umožňuje mé cíle realizovat přímo. Chci krabičku, co produkuje hudbu? Mám ji během odpoledne. Druhý den se věnuji hudbě, o kterou mi šlo především. A ne že budu půl roku studovat Amatérské rádio a dalšího půl roku honit součástky a vyrábět. ;-)

  Podle mě to není třeba vidět černě. Nemusím být ve všem soběstačný. Práce druhých mi má pomáhat k jednoduššímu životu. K tomu, abych stejných výsledků dosahoval rychleji. A to podle mě funguje dnes lépe.

  Přijde mi, že duševní práce člověka je to nejdůležitější a nejhodnotnější na světě. Současný sytém kouká pole působnosti takové činnosti zvětšit na úkor "šikovnosti" a diskutabilní soběstačnosti. ;-)

0/0
12.6.2015 6:40

K46a53r49e75l 97D23r71d13a 6883675847419

Pokud se máme dobrat efektivnější ekonomiky, bude to přesně o tom. Máme umět vydělat peníze a umět zase zaplatit za práci druhým. "Soběstačnost" je pak jen termínem z dob ekonomického úpadku a obecného nedostatku všeho. ;-)

0/0
12.6.2015 6:47

S89o82f41i87e 72K77l65e10n19n98e93r21o13v37á 1913887251893

Dodnes si vzpomínám na veselou historku z mého dětství, jak se nade mnou  najednou objevil děda a hartusil, že přišel o všechny hřebíky, když mě našel sedící na bobečku v koutě garáže, v jedné ruce kladívko, ve druhé špalíček dřeva prošpikovaný hřebíčky, na zemi prázdná krabička a na tváři spokojený výraz. Strašně mě to bavilo...:-)

+5/0
10.6.2015 17:35

P68e30t74r 52N73o27v23á44k 5514624296

Je strašný, na co se dají čerpat dotace z fondů EU, kvůli čemu se realizují projekty:-/ Předpokládám, že v MŠ probíhají kreativní činnosti normálně (alespoň co mám průběžně info od své maminky, která 35 let vede vesnickou školku), bez nějakého zapojování MŠ do těchto rádoby projektů...  Nějak tomu moc nechápu. Další blbost, další papírování, další tlak rodičů resp. ředitel škol na zvyšování aktivity ve školkách...

+1/−2
10.6.2015 13:59

M19i73k79u85l54á48š 21L82é97v55y 5972335974741

Tak věru, z dnešních mladých vyrůstá generace digitálních pajáců. Přitom kolikrát ani programování jim nic neříká :-/

+2/−1
10.6.2015 13:17

P63e21t60r13a 29N57o71v92á89k73o72v37á 7618896514728

A myslíte, že ty tisíce řidičů vědí, jak funguje auto a opraví si ho?

0/0
10.6.2015 18:38

M82a19g44d34a 66K34a75t97z68o84v39á 9686151259878

Tak aspoň základní znalosti snad by mít měli?

0/0
11.6.2015 6:23

M43i30k14u61l44á24š 87L53é38v31y 5442205684351

Jenomže pro ty řidiče to není až posedlost. Ti řídí když potřebují. Mlaďoši dokážou prosedět u kompu i celé hodiny. A jediné co přitom umí je žvanit na facebook-u a hrát hry. Prostě primitivizmus

0/0
11.6.2015 8:59

M51a29r63t20i14n65a 33T59r69o22j72a69n87o29v20á 5223478365

Ne že by to nebylo užitečné. Co mě spíš děsí, že na takovou samozřejmost, jako je výroba modelů nebo okopání záhonku a pěstování dýně na zahrádce, musí existovat "projekt". To by snad mohlo ty učitelky a ředitelky MŠ napadnout samo od sebe a mohlo by se to praktikovat všude. Jestli ona někomu nehrozí byrokratická a projektová demence...;-)

+12/−1
10.6.2015 10:54

J64a96n74a 67K76u60b82o67v66á 6309102148620

Já se jim moc nedivím, hodně rodičů je "na hlavu" a spoustu činností považuje za děsně nebezpečnou. Myslím, že ty učitelky jsou rády, když dítě odpoledne odevzdají a oddechnou si, že není nějaká stížnost.

+2/0
10.6.2015 12:07

M72i41k82u80l41á10š 47L70é14v29y 5182775834971

Když ono už holt na každou drobnou blbinu musí být projekt. Tak věru, projektová demence je taky reálné riziko...

+1/0
10.6.2015 13:18

P33e20t31r29a 77N60o31v47á97k46o32v19á 7508726774118

A co všechno by ještě ty učitelky mělo napadat a měly by řešit za rodiče jen tak? Holt něco taky musí udělat rodina. A když bydlí na sídlišti, tak se dětem ukazuje okopávání záhonků blbě.

+1/−1
10.6.2015 18:39

J36a84n 11N45o21v86á30k 9617882217437

E-learningovým kurzem proti digitální demenci - to je něco jako shukáním za pananeství nebo válkou za mír, ne? ;-)

+3/−1
10.6.2015 10:01

J73a91n 64N91o86v45á60k 9447952617117

-panenství-

0/0
10.6.2015 10:03

J91a35n 77H73l18a72v59a21t31ý 7859482667308

Technické školky. Úžasný nápad. Moje dítě si na svůj první tablet bude muset samo vydělat. Je mu sice necelý rok, ale doufám, že za ty dva-tři roky, co půjde do školky, bude mít možnost chodit do podobného zařízení.

+3/0
10.6.2015 8:33

J70a55r74o56m59í41r 29K92r92á58l 4850359214269

Otázkou je, co na to ty dnešní opičí matky.  Dítě si udělá "bebínko" a školka aby si najala právníka na plný úvazek. :-/

+10/0
10.6.2015 8:39

J69a30n38a 39K13u19b70o92v24á 6989602518330

Zrovna jsem chtěla napsat, že spousta matek nejspíš omdlela při představě, že jejich dítě by drželo v ruce kladivo.

+3/0
10.6.2015 12:03

J10i87ř29i17n95a 27M56a28n36d33á38t58o57v94á 9797308790135

Jsem dnešní matka :-) ... a kolegyně na mne málem poslaly sociálku, když jsem v práci řekla, že dvanáctiletý syn sám začne topit (kotel na TP), než já přijdu z práce.

+6/0
10.6.2015 12:58

S26o57f40i40e 28K38l36e62n40n18e54r84o54v28á 1303387191323

Mám to doma podobně, oba moji synové samostatně zatápí pod kotlem od jedenácti dvanácti let, sekají se sekačkou a manžel jim vyváží kolečka s trávou, vyhrnují sníh, natírají nebo jsou si schopni uvařit jednoduché jídlo...

+5/0
10.6.2015 17:23

P98e44t85r73a 69N92o69v41á19k32o16v91á 7238736874758

Tak takové trubky bych nechtěla mít snad ani za kolegyně, achjo, kam to spějem. A to jste ji asi radši neprozradila, že si u toho seká sám třísky, co...to už byste byla za mřížema.

+3/0
10.6.2015 18:41

F76r27a64n34t20i94š23e90k 25B84a90r69t31ů70n80ě49k 4455332415448

když to bude dobrá technická školka, tak si ho vyrobí samo ;-)

+3/0
10.6.2015 8:44

V69e38r68o19n93i82k28a 30V22e18s44e58l92á 7915327344603

To musite ale takove darky zakazat pribuzenstvu. My bychom skolkove dcerce taky tablet nekupovali, ale deda proste koupil k Vanocum...

+1/0
10.6.2015 12:05

J59i87ř54i65n16a 75M32a10n53d47á36t46o18v43á 9387488250515

Tablet nebo Barbie .... to už je prašť jako uhoď ;-)

+1/0
10.6.2015 13:00

J65i63ř44i21n48a 15M25a62n77d16á43t57o11v80á 9787308270715

Technika a kutilství? Bydlím přes ZŠ (podotýkám, že vesnickou, ale velkou spádovou) a když jsem viděla kluky, cca 7., 8. třída, jak drželi košťata, hrábě ... při podzimním úklidu kolem školy, tak jsem myslela, že většina z nich je po obrně. :-/

+21/0
10.6.2015 8:14

J50i35r15i 38B81e21c10v14a56r 7812929286

Tak to buďte ráda, že jste je neviděla při tělocviku! Polovina z nich má problémy s kotrmelcem vpřed, vzad ho udělá sotva třetina. O výmyku se nemá cenu vůbec bavit..

+3/−1
10.6.2015 9:06

J23a92n 78T49i36c13h15ý 8250582160508

A? Mezi zametáním a výmykem je dost podstatný rozdíl, co do užitečnosti.

+4/−1
10.6.2015 9:50

J63a20n 67Š64p42e98c31i31á54n 2650320149669

Ja jsem byl mistr republiky v plavani starsiho zactva a kvuli takovymhle blbostem jsem mel dvojky,trojky z tělocviku. Pral bych děckám dve hodiny telocviku z 60let.

+2/0
10.6.2015 9:55

J49i83ř84i24n92a 76M63a88n57d48á34t32o57v96á 9347958360985

Rozhodně si myslím, že s takovou činností jako je zametání se mohou děti každý den doma seznámit. To jako zase výmyk není až tak běžně potřeba .... i když při kradačce sousedových třešní ;-)

+1/0
10.6.2015 13:04

M57a57g56d64a 12K77a15t83z54o49v41á 9386181559378

To ano., ale spíš jde o to, že jde obecně dolů tělesná zdatnost.

0/0
11.6.2015 6:26

D45a50v15i80d 60D59v36o12ř82á24k 6352820505487

Zajimavé, já zase znám děti z jedné městské školy a jsou překvapivě šikovné. Na nějaké závěry by se muselo udělat širší pozorování.

+1/0
10.6.2015 9:43

M31i66k41u95l27á96š 80L19é51v58y 5872865934291

;-D;-D;-D to je dobrýý! Prý po obrně..;-D Už dávno jsem se tak dobře nezasmál ;-)

+1/0
10.6.2015 13:22

J16a42r92o45m55í27r 72K52r84á64l 4970909124299

Nešikovnost některých dnešních mladých je až zarážející.  Nedovedu si představit, že bych dnes mohl postavit tábor s dvacítkou deseti až dvanáctiletých na zelené louce za dva dny.  Polovina by se zmrzačila během prvního dne a já bych šel bručet. :-/

+16/0
10.6.2015 8:02

F20r24a96n96t54i34š28e47k 57B23a81r71t85ů96n28ě47k 4485632415388

Merkur, to je věc...

+25/0
10.6.2015 7:31

J30a73r71o75m93í63r 54K12r59á98l 4130809504639

R^

+1/0
10.6.2015 7:59

J46a98n73a 33K87u13b26o85v32á 6789482588720

To jo, jen mi vadilo, že se mi vždy povolily matky. A naši nadávali jako špačkové, když bosou nohou šlápli na šroubečky.:-)

+4/0
10.6.2015 12:06

J47i33ř47i16n83a 18M39a42n23d94á58t57o89v91á 9897268830515

Merkur a Lego je na došlápnutí nejbolestivější a taky nejvíc hrkají v trubce při vysávání ;-)

+3/0
10.6.2015 12:56

J16a77n32a 52K25u87b49o60v60á 6869662378720

Lego je děsný, v koberci se vždy schovalo, aby se mi trefilo přesně pod klenbu nohy. Teď koberce nemáme, tak pro změnu došlápnu a ujedou mi nohy...;-D

0/0
10.6.2015 13:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.