Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte známkování a soutěžení, radí školám odbornice na dětský mozek

Proč by dětem prospívalo, kdyby se nebály špatných známek? Odpověď znají neurovědci zkoumající způsob, jakým se vyvíjí a pracuje dětský mozek. Podle Michaely Tilton by pár celkem zásadních změn českému školství prospělo. Zároveň rozumí tomu, proč se změny na školách chytají tak pomalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i76ř80í 61H67o47k98e87š 2863369913361

Překvapuje mě, kolik diskutérů si myslí, že známkování dětipřipravuje na realitu pracovního života. Opravdu je tady někdo z násv práci každý měsíc hodnocen platově na stupnici třeba od 10 do 50 tisícpodle toho, jak splnil úkoly. Není to spíš tak, že jsme si vybrali práci, kteránás alespoň trochu baví a proto jsme v ní dobří? Pracujeme v týmu, nakterý dohlíží nějaký manažer, který často ani přesně neví, co a jak děláme,protože jeho úkolem je vytvářet podmínky pro to, abychom mohli odvádět kvalitnípráci. Dvakrát do roka se s ním možná sejdeme na nějakém osobnímhodnocení, řekneme si, co se nám povedlo a co ne a stanovíme se nějaké cíle apostup jak jich dosáhnout. Neměli by podobně postupovat i učitelé.

0/0
30.4.2015 9:33

P15a23v91e44l 84K30u32r15a30l 5641584330220

Tak to rozhodně není - 90 procent lidí nikdy nedělá ani práci co je baví, ani to na kterou vůbec vystudovali.

Většina lidí dělá prostě to co sežene a jenom proto aby se najedli a nespali pod mostem.

+1/0
30.4.2015 16:59

T11o83m83á35š 97H94o98l98e86č87e33k 3227462821575

Málokdo z nás ví co je správně, ale není logika zdejších kritiků otočená? V Islámu je třeba vychovávat odmala fanatiky, protože by v jinak neuspěli? V Africe je třeba odmala vychovávat vojáky, aby zapadli do vyvražďování celých kmenů? A u nás je třeba vychovávat vítěze každodenních olympiád ve škole, v práci, v hospodě či na silnici?

Otázka spíše zní, jestli pro náš šťastný a spokojený život jsou měřítkem zástupy poražených nebo dokážeme být dobří bez toho, že je někdo špatný?

+1/0
30.4.2015 8:05

P51e82t92r 34J39a59n 80K87r73y72š75t88o89f 8355353984212

Známkování... Na Gymnáziu v Bučovicích jsem zažil několik osob prospívajících z vyznamenáním. Vůbec jim nevadilo, že v biologii, matematice nebo fyzice předkládali tzv. "předepsané písemky", protože si zjistili otázky od jiné třídy. Takže tlak okolí na to, aby byli dobrými studenty je naučil především dobře podvádět. Pak je taky naučil nestydět se za to - pár nás bylo, kteří jsme jim natvrdo dali najevo opovržení a morální nesouhlas. A nakonec ještě základy herectví - že jako celou hodinu nad písemkou usilovně přemýšlejí a potí se nad příklady... Takže jo, známkování je dobré, ale řekněme si upřímně k čemu :)))

0/0
30.4.2015 1:46

P32e37t54r 46J25a13n 60K37r95y37š15t35o14f 8205713834482

V [>-] školách všichni trpí. Základní komunikační trojúhelník "učitel-dítě-rodič" nefunguje. Není mezi nimi soulad na společném zájmu. Vzájemně se nechápou;-O. Trpí učitelé, protože děti jsou nesoustředěné a často zlobí. Trpí děti, které často způsob výuky nebaví, protože jsou buď "moc chytré":-/ anebo "moc nepřizpůsobivé";-D anebo "moc hloupé"8-o nebo prostě jenom "nevychované";-€. A trpí rodiče, protože jejich děti často nejsou spokojené;-( a oni se musí rozhodovat, komu mají věřit - svým vlastním dětem a instinktům anebo zkušeným pedagogům? Takže - auto má píchlou duši a rezervu už jsme použili. Co uděláme - budeme se tvářit, že se nic neděje a pojedeme dál, dokud nesjedeme ze srázu anebo defekt začneme řešit?:-) Beze vzteku, bez urážek a ponižování - věcně, jako slovní úlohu v matematice... Vzpomínáte, jakou často dalo práci vůbec jenom si představit, co se v té slovní úloze vlastně odehrává?

0/0
29.4.2015 23:59

V57l78a81d 64R98y82b50i12c94k60a 3358288197194

Naivni predstavy pani profesorky muzou tak existovat v jejim naivnim akademickem svete. V normalnim zivote to tak nepracuje. Pokud nevykazujes cinost, tak letis z mista. Nikdo nebude platit nekoho, kdo neprospiva company nebo zamestnavateli. Taky proc, ze? *** Kazdy z nas to dela dnes a denne. Nechodi do ochodu s mizernou obsluhou a vysokyma cenama, tak proc by mela skola byt vyjimkou?

0/0
29.4.2015 21:57

P61e61t34r 10J24a54n 12K15r66y89š72t11o62f 8535813484682

Pane Rybičko, naprosto s Vámi souhlasím. Proč bych měl ze svých daní platit státní školství, které stojí za pendrek?! Trpí v něm učitelé, trpí v něm děti, trpí v něm i rodiče. Děkuju za inspiraci, nadále budu usilovat o to, aby moje daně šly výhradně na školy, které děti respektují a nabízejí jim dostatek prostoru pro jejich osobní rzvoj a vedou je ke schopnostem, které budou skutečně potřebovat čili odvahu, chuť pořád se učit něco nového a umění spolupracovat s ostatními. Přeci je nebudu posílat do školy s mizernou obsluhou a vysokýma cenama!

0/0
30.4.2015 0:55

J64a27n15a 86K76r30u39p67k38o71v94á 2228182106115

Chápu tento ambiciosní návrh. Jen bych měla po mnohaleté praxi na všech typech škol a výchově dvou dvojnásobných vysokoškoláků několik otázek.

1) Zná někdo nějaké zaměstnání, kde se beztrestně můžete flákat a nesnažit se plnit své povinnosti co nejlépe?

2) Ano, jestliže rodiče s odborníky zjistí, že dítě potřebuje jakoukoliv specializovanou péči, mají možnost situaci řešit (domácí výuka, individuální výukový plán, umístění do specializovaných škol...).

3) Kde se má dítě naučit snaze o sebezlepšování, snaze dosáhnout jakéhokoliv cíle

(byť i řádného vyučení čímkoliv) ?

4) Chápu, že pro menší část labilnějších jedinců je systém absence známkování  nesmírně prospěšný.

5) Zná někdo snad ve světě školský systém, kde by tento systém volně přecházel ze základního vzdělávání do středního a VŠ?

6) A nezhroutí se náhodou toto přílišnou laskavostí ze všech stran hýčkané dítko při vstupu do "normálního" zaměstnání ?

7) Pamatuji období, kdy každé skoro třetí dítě bylo dis ( dislektik, disgrafik, diskalkulik...) a mám dojem, že dnes už "čas oponou trhnul" a kdekdo je autista ve škále od opravdu politováníhodných případů až po lajdáky a obyčené "vzteklouny" a těch závažných diagnóz je daleko více. Znamená to snad, že co Čech, to psychiatrický případ?

+2/−1
29.4.2015 20:05

P76e28t95r 73J51a85n 70K69r92y55š72t24o74f 8355803864582

Jano, chápu. Ale mám také jednu otázku - kdo je zodpovědný za vzdělání dítěte? Většina lidí často odpoví, že učitel, škola nebo rodič. To je ovšem hovadina. Za své vzdělání je dítě odpovědno především samo sobě. Fakt, že děcka "zlobí" dokazuje předvším to, že nejsme schopni jim vysvětlit, že je to v jejich zájmu a taky to, že to děláme blbě. Při Vašich zkušenostech určitě potvrdíte, že nejdůležitější jsou vzájemné vztahy v trojúhelníku učitel-rodič-dítě. Tito tři mají mezi sebou mít rozdělenu tíhu odpovědnosti. není myslitelné, aby učitel byl na nervy z nevycválaných dětí. Není myslitelné, aby děti byli na nervy z přetížených pedagogů. není myslitelné, aby rodiče si museli vybírat, jestli mají důvěřovat více autoritě nebo vlastním dětem. Chci tím říci - důvěřujme dětem a nezbavujme je jejich vlastní zodpovědnosti. Pokud  mají děcka mezi sebou jakýkoliv běžný problém, dokáží ho mezi sebou vyřešit. A když už si neví rady, přijdou za námi - pokud nám důvěřují... To bude asi ono. Ostatně, tato diskuse je víceméně bezpředmětná, protože tempo vzniku soukromých základních škol se zvyšuje tak rychle, že během pár let, začnou mít státní školy dost velký problém s naplněním kaacit. A ministerstvo (které je podle všeho naprosto zbytné a školy a učitele spíš poškozuje neustálou destabilizací a nesmyslnými úpravami) bude muset vehementně obhajivat, co že dělá se všemi těmi penězi, když žáků ubývá... Mám na mysli, že čas ukáže.

0/0
30.4.2015 1:17

P22a21v66e63l 91K13u73r83a13l 5701554260390

Dítě z principu nepovažujeme za schopné jakékoliv odpovědnosti. Proto například nejsou trestně odpovědné.

Problém je že koncept nějaké odpovědnosti prostě 6ti leté dítě nemá. (čí ho nemá 99 procent dětí)

odpovědnost je znak dospělosti - a co je bohužel problém je že v současné společnosti i hromady dospělých se zoufale bojí přijmout jakokoliv odpovědnost za cokoliv.

A ty pateticky mizerné soukromé školy v ČR? Jejich kvalita je naprosto tristní, povětšinou z nich lezou lidi co neumí psát, číst ani počítat. Když za to někdo chce platit proč ne... ale nevidím důvod proč takové vzdělání vůbec uznávat pro vstup na státní školy - jak střední tak vysoké.

0/0
30.4.2015 17:04

M19a54r80e72k 10G85a35j85d74a 4273784556452

Začal bych zrušením fotbalu. Stejně to je samá korupce. ;-D

0/−2
29.4.2015 18:28

Z92d31e56n24ě92k 12B90e18r62á94n87e44k 2238355916982

Známkování vede k tomu, že se zjistí do jaké míry žáci učivo zvládají. Pokud se nebude známkovat, potom se může stát že se děti nic nenaučí.

+2/−4
29.4.2015 16:26

M66a81r10t23i76n 26B63o68r92a62k 2805115330368

Znamka neni vzdy za zvladnuti ale za odpapouskovani.

+1/−1
29.4.2015 16:55

Z46d48e84n45ě66k 80B62e56r55á62n23e47k 2108915856832

To záleží na kvalitě učitele.

+2/0
29.4.2015 17:10

P64e71t98r 92J75a59n 95K55r32y26š14t91o54f 8105493204172

Hele, když je ve třídě 30 dětí, logicky budou mít jiné výsledky, než když jich tam bude patnáct. A známka v tom nehraje vůbec, ale vůbec žádnou roli. BTW jako kluk jsem chodil do skauta. Naučil a poznal jsem tam toho asi tak tisíckrát víc důležitého pro život než ve škole. Soutěžili jsme v jednom kuse a o kde co. Jenomže podstatou nebylo posrat ty ostatní, ale zdokonalit sám sebe :))) To se v něšich školách jaksi moc nedaří... A navíc, každé děcko, které je mimo systém (domoškoláci, komunitní školy, soukromé školy apod.) musí chodit na přezkušování. A kupodivu "nepropadají", byť si doma jedničky s hvězdičkama rozhodně neudělujou...

0/0
30.4.2015 1:02

L67a51d94i38s89l35a27v 13J35o53d59l62o77v62s76k16i 2780265397331

Když bude v každé třídě jen 15 dětí, tak budete potřebovat nejméně dvojnásobek učitelů, než jich máte dnes za předpokladu, že všichni současní učitelé, jsou přístupní novým metodám výuky.

Vzhledem k tomu, že tento předpoklad zcela jistě neplatí, tak tady vidím jistý problém s extrémním nedostatkem vyučujících.

0/0
30.4.2015 9:55

L42a70d87i87s88l43a64v 58J63o11d62l73o37v92s61k27i 2410685427181

Nějak se mi pomíchaly čárky

0/0
30.4.2015 9:57

Z67d57e56n70ě12k 71V62r36ň38á76k 4924699933

To je rada: odstraňte všechny i ty nejmenší překážky a obtíže ze života dětí, aby pak ten šok tvrdého života byl ještě víc devastující.

+3/−2
29.4.2015 16:24

M77i15l34e80n16a 50K11l90o62u54č70k52o96v87á 1494693251870

Ale bez soutěžení se skoro nikdo neobejde - to máte i v práci,soutěží se o to, kdo prodal vic produktů,( napr.banky,mobilní operátoři atd.), kdo vyrobil víc výrobků za směnu( pracovník v ukole), kdo prodal vic ledniček, televizí - ti všichni jsou hodnoceni a odmenovani dle zásluh.Tedy - někde jsou a někde ne:-)

+1/−2
29.4.2015 13:00

M46a56r95t25i74n 23K41o27z85á71k 4114320359337

Otázka, jestli zrovna známkování vede k soutěživosti... Čtyřkařům je to obvykle jedno a jedničkáři to obvykle řešit nepotřebují. Zbytek nějak přežívá. Takže sice máte pravdu, ale pokud by měly být známky určeny k tomuto, míjí se o s tím o dvě míle.

+2/−1
29.4.2015 16:01

M68a13r43t25i56n92a 60S61u91š16e76r93o11v10á 3594742736855

Mam sama deti v Montessori skole a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.Soutezeni ma zustat sportovni disciplínou a nemá co delat ve vyuce.S clankem souhlasim.

+7/−1
29.4.2015 12:29

M68a61r15t33i46n 80F89r59a67n74t32i24š29e60k 7325440293375

Mam sam deti ve skole, kde se normalne znamkuje a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.

+5/−1
29.4.2015 12:36

J83a15n 53F68r94o84l94í14k 6186970285394

Před 62 lety jsem nastoupil na základku. V první třídě se moudře známkovalo jen jednou známkou a jen málokdo dostal jinou známku než jedničku. Pak jsme si zvykli, že jsou i povinnosti a za dobrý výkon přišla odměna v podobě jedničky. Pravda, učil jsem i dával opisovat úlohy synu uhlíře, kterého by doma otec za pětku seřezal tvrdou rukou. A jak rád si ode mne nechal vysvětlit to co od učitelky nepochopil. Nevidím v tom systému nic špatného.

+2/0
29.4.2015 12:53

M27a36r95t37i45n 65F70r63a79n96t44i65š42e92k 7865680913565

S tou jedničkou to vydrželo dodnes. A děti z ní mají ohromnou radost.

+3/−1
29.4.2015 12:54

M43a78r64t40i46n 88F79r24a92n20t47i51š76e80k 7605480443155

je hloupé mínusovat konstatování o kterém vůbec nic nevíte

0/0
29.4.2015 22:56

P87a32v32e85l 77K57u73r14a18l 5191124610910

To je hezké že se rády učí... A Kolik se toho už naučili?

Protože učit se je sice záslužná činnost ale pokud nevede k měřitelným výsledkům - tedy že se danou věc naučí a budou jí zcela bezpečně ovládat - je poněkud k ničemu.

Co třeba provést konečně nějaký empirický test dosažených znalostí místo toho dívat se jak se vám líbí proces toho jak znalosti dosahují...

tedy... nebude takový vědecký postup vaše děti příliš stresovat?

0/−1
29.4.2015 14:19

M17a44r26t50i83n 60B62o95r58a47k 2655515770528

Znamky nejsou indikaci znalost, ale jen schopnosti odpapouskovat. Rozhodne znamkovane neni vedecka metoda vyhodnocovani znalosti

+1/−2
29.4.2015 16:57

M42a55r66t84i81n 53F51r62a13n34t20i91š85e81k 7715840713155

jak kde. Dobrý učitel ocení znalosti, špatnému je to šumák.

0/0
30.4.2015 10:15

M90i57k54u43l41á64š 19L63é83v52y 5912725844301

Já mám za to, že pokud by se neznámkovalo tak by děti ztratili motivaci se učit.  Lidská přirozenost se nemění a člověk má snahu jít cestou menšího odporu.

+4/−2
29.4.2015 12:28

M36a79r30t70i62n 51K26o79z47á65k 4804220269737

To byste se právě divil.

0/0
29.4.2015 15:57

M67i75k23u86l62á92š 46L85é94v87y 5212345304711

No právěže bych se divil...

0/0
1.5.2015 18:42

J89a66n 20H21l60e35d71í58k 4119502248182

a proč ne hned zrušit povinnost se vzdělávat???  Cigáni to tak mají a žijí spokojeně, žádné násilí, učit nazpaměť vzorečky, značky a psát testy--- šílená devastace svobody

0/−2
29.4.2015 10:45

P62a73v77e17l 76K60u51r92a89l 5261754770850

Hlavně by mne zajímalo proč 3/4 populace na tom progresivním západě mají jak děti, tak dospělé na antidepresivech z toho že nezvládají jejich "složitý" život

0/−1
29.4.2015 11:23

J31a36n 89V92o35m82l50e26l 1952170570983

Moc hezký článek. Mám tři děti, jedno chodilo do školy, kde se neznámkovalo. A FUNGUJE TO!!!! 

Děti psali povídky, vytvářeli plakáty a prezentace, sami si vymýšlely práci na učitele. Známkování staví učitele a žáky proti sobě. Kdo se hodně učí, je šprt - kolaborant s nepřítelem.

+10/−1
29.4.2015 9:57

D70a10v64i47d 94D27v22o45ř48á84k 6822220265797

Ale jde o to, jestli to u těch druhých dvou dětí nefungovalo, o tom je totiž ten článek.

0/0
29.4.2015 10:07

M44a73r77t78i98n 50F43r43a74n13t44i68š17e25k 7405670453765

Mám tři děti. Dvě chodí do školy, kde se známkuje. Píší příběhy, vytváří plakáty a hračky pro školku, připravují soutěže pro spolužáky. Na škole není jediná učitelka, která by stála proti dětem a děti nestojí proti učitelům. Kdo hodně umí, je frajer. Asi to bude o lidech, ne o systému.

+4/0
29.4.2015 12:30

B69e59n77j89a51m37i51n 30K58a65p50l82a51n 3162806181127

Už jen čekám, až někdo opráší Cimrmanovo trestání učitele učitelem. ;-D

"Nedám si dnes po obědě viržínko. Nebrečte, sami jste si to zavinili!" ;-)

+11/0
29.4.2015 9:44

J16a51r28o38m57í58r 36K65r89á44l 4600589144299

R^;-D

0/0
29.4.2015 9:44

A17d26a47m 45P55u30r65k83r35t 5516572298848

Tak ještě by nějaký odborník na dospělý mozek mohl navrhnout zrušit peníze...

+2/−2
29.4.2015 9:24

P77a33v30e92l 61K36u16r38a61l 5921574410110

Odborník na mozek... to slovo mne dostává... kdyby se alespoň mluvilo o nějakém biochemikovi, který si k tomu oboru přibral kybernetiku a elektroniku tak bych to i celkem chápal...

ale nějaký MBA "společenskovědní" paskvil o mozku moc vědět nemůže.

+4/0
29.4.2015 9:27

J29a63r84o46m17í69r 98K60r30á75l 4350689454619

Ale to je přece běžný jev, že nejvíce "vědecky" se tváří ti, co o tom nic nevědí ! ;-D   Naštěstí u technických oborů to zatím není tak časté (s výjimkou energetiky).

+1/0
29.4.2015 9:44

J80o49s67e92f 86P10o38ž50i87v66i23l 8674966767230

Tak děti nebudou mít depky z toho, že dostanou kuli, ale budou mít depky z toho, že jim učitelka na konci dne řekne, že to neumí narozdíl od jiných? Efekt to má podle mě stejnej:-P.

0/0
29.4.2015 9:23

T77o64m53á86š 24B29a46l30v49í14n 1500595852262

Tenhle článek je  strašný chyba.

Správná myšlenka odstranění známkování je prezentována osobou, která pro to nemá vůbec předpoklady a která se potřebovala jen zviditelnit. Prosím pochopte, že to že se někdo takto zviditelňuje není důkaz o tom, že myšlenka je špatná. Známkování je jednou z hlavních příčin poklesu vzdělanosti v ČR. A prosím neargumentujte historií, kdy známkování bylo přirozenou součástí školství. Ano bylo. A lidí a společnost a tedy i děti se mění, To co fungovalo před 50 lety teď prostě nefunguje a je třeba reagovat. Zastánci známkování mají mylný pocit, že stačí jen násilně  trvat na tom co fungovalo dříve. Je to omyl..dříve nebyl internet, sociální sítě, šikana, obrovská dostupnost informací. Dříve ani nebyl tak široký záběr lidského vědění jako je nyní a udržet si kvalitní všeobecný přehled ve všech oblastech (to byl a je ideál a cíl českého školství) je už nadlidský úkol.

Máme tu systém školství (většinově) který zavedl J.A. Komenský...prosím porovnejte si jak se od té doby změnila společnost, lidé a jednotlivé oblasti lidských činností. Změnilo se všechno jen školství ne.

Mimochodem nesouhlasím s paní v potlačení soutěživosti. Děti mají a chtějí soutěžit. Ale proboha ne známkovat a když někdo v soutěži prohraje má být i tak pochválen za bojovnost a nasazení. Jak jsem psal - paní je skutečně mimo.

+2/−6
29.4.2015 8:53

P13a54v66e91l 90K53u56r21a35l 5641544110890

Nesmysl - chválit někoho za to že se snažil a neuspěl - tedy vyplýtval ohromné množství energie, času a zdrojů - to je naprosto k ničemu.

snaha která nevede k úspěšným výsledkům nemá za žádných okolností být chválena.  Tím se jenom podporuje plýtvání zdroji když to ten jedinec bude zkoušet znovu - vytváří se tím naprosto milný dojem že jeho snaha je dostatečná a je to jen o náhodě že výsledku nedosáhl.

Právě proto že současná společnost adoruje "snahu" místo výsledků jsme v takovém svrabu v jakém jsme.

+2/−4
29.4.2015 9:13

T22o96m79á92š 12B12a83l17v96í70n 1250575472612

Prohrát neznamená neuspět. Pořád vidíte jen známkování kde ideálně všichni mají jedničku a jsou skvělý. To ale není soutěžení ale jen cejchování na ty kteří odpovídají směrnicích o výuce a na ty kteří ne.

Prohra je i druhé místo, třetí a přesto je to úspěch. Naprosto nechápete význam soutěživosti, která děti motivuje.

+1/−1
29.4.2015 12:04

P13a46v52e81l 59K78u63r70a62l 5681104140850

Prostě pochopte že já naprosto odmítám oceňovat snahu pokud za ní nejsou jasně definované výsledky. 

Pokud se někdo snaží, ale výsledky nemá tak jenom plýtvá zdroji, časem a co se mne týká je lepší když bude absolutně demotivovaný něco v daném oboru zkoušet. 

Ano dítě 4ka z matematiky cejchuje. ale je to i pro jeho dobro protože by pro něj bylo nejlepší si najít obor kde matematiku nepotřebuje. Než se trapně namáhat jí zvládat a neplýtvat energií zaměřenou jinam. 

Krom toho taky musím nějak hodnotit učitele a - u nich je jediným možným kritériem hodnocení zda dokázali děti naučit předepsaný rozsah znalostí. Pokud ne tak vyhodit a najmout někoho jiného.

0/0
29.4.2015 14:16

T68o31m52á28š 31B68a28l55v17í52n 1340565572832

Jste pořád jinde. V soutěžení může vyhrát jen jeden zatímco za 1 může dostat klidně celá třída. není problém v soutěžení ale  v tom že známkování vyčleňuje  slabší jedince z kolektivu, místo toho aby je kolektiv motivoval k tomu ztrátu dohnat.

Naprosto nechápete důsledek známkování. Já s vámi naprosto souhlasím, že  snaha bez efektu je zbytečná, ale  zapomínáte že nejpodstatnější je aby  žák/student právě snahu získávat nové informace a objevovat nové poznatky v sobě udržel.

Pokud máte pocit že toto zajistí jen známkování pak nemáte relevantní informace. V ČR i ve světě existuji již mnoho škol kde se neznámkuje a jejich studenti dosahují výrazně lepších výsledků než studenti škol se známkování .Lepšími výsledky nemyslím testy, ale přijetí na VŠ či následné zapojení do praxe.

j. neznámkování přináší výrazně efektivnější výstup než známkování.

+2/0
29.4.2015 17:04

P42a94v56e95l 76K42u15r94a18l 5871214720510

Super tak tyto kritéria kvantifikujme exaktně vědecky zkoumejme - třeba vy škola měla dostávat peníze podle zaměstnanosti jejích absolventů - a nebo spíše podle toho kolik tito absolventi odvádí na daních.

(Do toho by se rozhodně nemělo počítat působení v neziskovce která je placena z dotací, či zaměsnání ve státní správě)

0/0
1.5.2015 8:18

D21a57v35i26d 33D11v96o96ř48á75k 6272960365787

A proč to fungovalo před 50 lety a teď to nefunguje?

0/0
29.4.2015 9:33

P43a57v39e98l 57K12u31r79a37l 5671214130370

třeba to bude tím že před cca 50 lety taky přišel jistý dr. Spock v americe s tezí že jakékoliv použití násilí a to že dítě cítí bolest mu způsobuje permanentní psychologickou poruchu.

Takže výsledek je že prostý evoluční mechanismus "jau tohle bolí, to nebudu dělat" (logika je ta že co bolí poškozuje tělo a tak to není zrovna vhodná činnost k dlouhodobému přežití) vypilovaný miliardou let evoluce jaksi není aplikován...

Dítě si ve skutečnosti ze známek jako takových v podstatě nic nedělá. Byl to vždycky jen strach z trestu, respektive očekávání odměny... ale tresty jsou dnes v podstatě banální...

Já to považuji za naprostý nesmysl - krátká dočasná bolest bez permanentního poškození těla je lepší výchovné a učební opatření než hodiny vysvětlování. 

Dítě povětšinou stejně nemá analytický mozek pochopit logiku benefitů budoucích a je nejefektivnější apelovat na biologické instinkty.

+2/−2
29.4.2015 9:49







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.