Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Syn fláká školu. Už nevíme, jak na něj, zoufá si Petra v poradně

Jmenuji se Petra a velmi nás s manželem trápí přístup našeho čtrnáctiletého syna ke školním povinnostem. Zkoušeli jsem to s ním po dobrém i po zlém a už opravdu nevíme, jak ho donutit k učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P34a66v76e27l 66P52o79k39o55r13n93ý 2456634580242

1) Vzít ho na exkurzi do továrny. 2) sebrat mu všechno, počítač, tablety, hodinky, mobil a nechat mu prázdný s postelí, skříní a stolem se židlí  na něm učebnice. Zavřít před ním ledničku. A slíbit mu, že po dospělosti bude svobodný, že mu pak nikdo nebude nic vyčítat, tedy že ho vyrazí z bytu.

0/0
19.12.2014 18:16

V81l25a41d30i56m36í66r 96F41i61b75i89g79e93r 5464491701784

Je línej jak veš co jiného. Nemá žádné koničky, prostě jen přežívá. Myslím že je to adept na pobírače sociálních dávek. Když má špatné známky tak je snad logické že zkusím učení, zvlášť když mě rodiče pozitivně i negativně podporují. Ve škole je možná king že se neučí, má všechno na háku ale co po škole? Kdo by někoho takového zaměstnal.

+1/0
21.11.2014 12:38

F56i86l72i10p 49T90ř65e30b22a 6983160748246

UČIT se jakékoliv informace z paměti dnes postrádá jakýkoliv smysl - minimálně všude tam, kam dorazil mobilní signál.

Co se týče informací, které je potřeba pochopit, tam pomůže jedině schopný učitel, který dokáže problém srozumitelně vysvětlit, a hlavně dokáže dítě zaujmout.

A u nadanějších dětí pomůže vykašlat se na kecy o "zkoušce dospělosti" a podobně. Řekněte mu "je to komedie, po jejímž absolvování to budeš mít klid a budeš to mít v životě jednodušší".

Zajímavější je otázka: Jak přimět dítě tam vůbec začít chodit?

0/−1
18.11.2014 11:51

F89i34l12i30p 26T90ř21e60b65a 6913450308896

Ad nadanějí děti: plus ty brigády, případně shánění kloudné práce, jak píše někdo níže.R^

0/0
18.11.2014 11:52

T10o54m48á77š 78K23u24c50h26a18ř 3537121678541

Kam zmizela diskuze o plísňácích???

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A141114_143842_modni-trendy_brv

0/0
16.11.2014 13:38
Foto

P57a56v86l74a 41M20a48t76ě82j14ů 2785557242685

Dobrý večer, diskuze byla zrušena na přání modelky Saši, kterou někteří diskutéři uráželi. Děkujeme za pochopení. Redakce

0/0
16.11.2014 23:11

T58o40m94á60š 48K83u97c30h10a32ř 3977611368451

Děkuji za odpověď. Jesliže už tam jednou diskuze byla a je z nějakách důvodů odstraněna, tak bývá zvykem toto pod článek uvést. Takové "tiché zmizení" působí všelijak. A nemusel bych se pak také ptát pod úplně jiným článkem.

+1/0
17.11.2014 19:32

T21o21m86a78s 98H81a67t57l96e 2470873723127

všeobecný přehled ještě nikomu neuškodil a neuškodí ! Tvůj synek je prostě línej jak veš !!

+1/−1
16.11.2014 12:26

M34a23r37t38i12n 39K20o70d70a93t 2837526372587

To je snad první normální rada co jsem našel na internetu. Nic jiného než najít motivaci totiž nepomůže. To ho můžete bít jak žito a stejně se učit nebude, protože mu to je jedno. Ne, že by to byl zmetek, prostě nemá motivaci.

+7/0
15.11.2014 14:03

L96u17k12á76š 21K20m26e77n31t 5779437444130

Chce to pravidelné brigády ... někde, kde se opravdu dělá celý dne rukama. Nechce používat hlavu ... bude celý život používat ruce. Nicméně souhlasím s tím, že je třeba nalézt i pozitivní motivaci.

+4/0
15.11.2014 11:58

B80l79a40n23k91a 90B85a60u41e36r29o73v47a 4971160199817

Tak ho jednou zavedte tam, kde delaji delnici s lopatou za minimalni plat, a zeptejte se ho, jestli se mu to bude libit.

Ne aby jste me spatne pochopili, jakakoliv prace slechti cloveka. Ale tento synacek si mysli, ze mu budou letat peceni holuby do huby cely zivot.

+6/0
14.11.2014 23:29

P76e17t38r87a 83N14o69v88á90k64o98v57á 7128266224338

Jenže on v tuhle chvíli nezná hodnotu peněz natolik, aby to uznal. Navíc je mladej, takže něco jako bolest zad a únavu z práce nezná, tak se na vás ušklíbne, že proč by ne, že to je poctivá práce, tak co proti těm dělňasům máte.

+1/0
15.11.2014 21:20
Foto

P17a41v37e36l 89P12o72k95o45r14n26ý 2266254780822

Tak jí pozná, že nedostane od rodičů ani korunu.

0/0
19.12.2014 18:18
Foto

P96a14v82e78l 36P34o31k14o72r12n34ý 2186864250712

Já navrhoval exkurzi do továrny, ale samozřejmě, ukázat mu lopatu je lepší.

0/0
19.12.2014 18:17

J50a71r29m25i45l81a 93M84a73c44h78o12v96á 9805414738524

...mám podobrné problémy doma...syn bude mít třináct, je v sedmičce a doteď se nemusel učit...sta\čilo mu, co pochytil ve škole, před zkoušením si to přečetl o přstávce a pohoda....jenže "narazila kosa na kámen"...u nás je to dějepis, zeměpis...vyloženě předměty, které se MUSÍ naučit, nejde je pochopit, nejde je zapamatovat si z hodiny...vím, že průser je v tom, že je potřeba naučit učit se děcka už od první třídy...to jsme nedělali, tak to zkoušíme...uvidím, jak to dopadne...v současnosti sedím s ním (se sedmákem!!!!)  před D a Z  každý večer a prostě ho zkouším a snažím se mu to natřískat do hlavy...vím, není to řešení, musí si na to každé děcko přijít samo...snad se to povede nám i Vám...:-/

+5/0
14.11.2014 15:48

K85a48t82e41ř32i43n25a 29V33a62š11á11k68o97v10á 5931202959385

hlavne je to  zbytecne..me taky "nesel" dejak a dodnes jsem nepochopila, proc by melo byt soucasti vzdelani drtit tolik dat nazpamet.

Problem neni v detech, problem je ve vyuce - ano, je potreba mit zakladni prehled, ale ten neziskate tim, co se alespon za me v hodinach dejaku predvadelo.

+5/−3
14.11.2014 16:45

J10a53r38m21i76l87a 47M96a41c48h56o69v92á 9985364378554

Kluka baví počítače, dělá animované filmečky, stahuje a využívá různé aplikace, dokonce je instaluje ina můj PC,  dělá si sám prográmky,  na PC je daleko dál než já (a to jsem si doteď myslela, že jsem na tom celkem dobře)...baví ho angličtina, čte si knížky v anglině,  ale prostě třískat do sebe data se mu nechce a vyplňovat slepé mapy celého světa taky ne....vím, že Nil je v Africe, ale  kde přesně, netuším a on je na tom podobně...ale - prostě mi vadí systém  výuky a bazírování učitele - i když on má taky své osnovy - tak já vlastně nevím..............

+4/0
14.11.2014 17:43

S51a28n63d32r46a 83F22e47r78i65a49n81č77í10k37o81v40á 7783428891193

Tak na čo tak šikovné dieťa vôbec zaťažovať tým dejepisom a zemepisom? Nech sa venuje tomu, z čoho bude mať v živote reálne osoh. A to si buďte istá, že programovaním sa uživí ľahšie ako bifľovačkami z dejin. 

Tak bude mať z toho zlé známky a čo? Svet sa kvôli tomu nezrúti, a keď bude potrebovať zistiť, kde je ten Níl, vygoogli si to. 

Ja by som povedala, že doma nemáte problémy, ale máte jedno šikovné dieťa s budúcnosťou. 

No ak ale môžem poradiť, tak zaujímavejší spôsob výučby zabezpečia dokumenty. Proste keď niečo preberajú, nájdite synovi o tom dokument a pustite si ho namiesto filmu. Nakoniec bude ešte excelovať vedomosťami, ktoré by mu v škole nikto nedal.

+7/0
14.11.2014 18:59

J81a86r93m31i47l41a 85M65a68c61h22o38v16á 9935824678824

...děkuji za názor...:-)

0/0
14.11.2014 19:55

P58e35t73r88a 40N14o34v58á62k82o16v86á 7258986984548

No ale dokumenty jsou většinou něco jako projektové vyučování. Vytvoří bubliny, ale člověk nemá tu kostru, na kterou by je navěšel, chybí mu souvislosti, a to je hlavní problém. Takž potom sice dokáže znát nebo vyhledat konkrétní informace, ale má-li je zasadit do kontextu, tak blábolí a spojuje věci, které nemají nic společného, nebo má "vlastní názor", což je snad ještě horší.

+4/0
14.11.2014 21:54

S72a84n73d22r63a 95F28e26r40i34a63n25č18í48k25o53v34á 7843598311363

Nesuhlasim, ak niekde chybaju suvislosti, tak skor v ucive v skole. Aspon teda co si pamatam ja zo skoly, tak dejiny boli obvykle rok-udalost.meno, bez sirsich suvislosti. 

Kostra sa da naucit velmi jednoducho, po obdobiach, ktore vizualizacia umozni omnoho jednoduchsie. V skole na hodine sa tiez vzdy rozobera nejaka konkretna tema, napr. Velka francuzska revolucia, alebo alzbetinska renesancia, nastup Hitlera k moci. A som si ista, ze dokumenty o historickom prehlade sa tiez daju najst. Ja som napr. nasla jeden o ekonomickom vyvoji od praveku po sucastnost, alebo prehlad architektury, umenia ci mody pocas dejin. 

Mna toho najviac naucili prave dokumenty a samovzdelavanie.

+2/−1
14.11.2014 22:40

P30e42t17r36a 61N16o15v78á15k50o90v94á 7838236684858

Tak to máme přesně opačné zkušenosti. Já ve škole dostala právě tu kostru. Ale to jsou holt rozdíly v dobrých a špatných učitelích.

Nicméně u těch dokumentů je ještě taky třeba rozdělit na ty, které pojednávají o reálné skutečnosti, a o těch, které spekulují, jak by to být mohlo.

+1/−1
15.11.2014 21:25

H10a76n75k17a 16C42h32e58n 7527709165605

Prostě máte doma samorosta :-) Já myslím, že s takovýma dětma je možná víc práce, ale potom v životě se dobře uplatní, protože si najdou tu "svoji" cestu a jsou třeba hodně dobří právě v tom, co je baví a co jim jde nejlíp...

+2/0
14.11.2014 22:43

M82a11r89k 86P35o51k85o40r44n96y 8834338967123

Ceske skolstvi je zalozeno na biflovani dat, coz je nesmysl. Bude si to pamatovat dva tydny a pak to stejne zapomene.

jestli ho bavi pocitace, davejte mu ukoly tak aby informace vyhledal na internetu a sdelil vam je. Treba se ho ptejte ale ne tak aby to vypadalo ze ho zkousite, ale ze se ho ptate, protoze tu informaci sama nutne potrebujete. Tim ze vam ji vygoogluje, precte si to a pak vam to odprednasi, tak si to snaze zapamatuje nez kdyz se to musi biflovat z knizky.

0/0
5.12.2014 1:45

P19e12t68r20a 12K42ř89e74n18o66v47á 1210297653418

s tímto souhlasím, v dnešní době je praktičtější umět vyhledat korektní informace než se nazpaměť všechno biflovat. na druhou stranu mohu říci, že právě díky tomuto biflování si trénujete paměť a obecně si zvykáte na to učit se relativně velké množství informací nazpaměť a mohu ze svého pohledu říci, že i když nestuduji ani dějepis ani zeměpis, tak mi právě jen ten návyk umět se učit hodně při studiu pomáhá

+4/0
14.11.2014 19:02

K29a54t73e82ř30i61n78a 83V44a10š22á78k97o24v58á 5891442729185

tak ja nemam problem si zapamatovat veci, ale veci, ke kterym jsem motivovana, ty se mi proste pamatuji "samy". Napr. ted v praci toho drtivou vetsinu znam nazpamet, anebo nazpamet znam vsechna alespon zakladni fakta a vim, kde rychle dohledat podrobnosti.

Taky s temi daty pracuju, a ty vedomosti jsou "zive". Na rozdil od pouhych dat.

Je to podobne jako s jazykama, pokud ho nepouzivate, nema smysl biflovat dvacet tisic slovicek, stejne zakrni...pokud ho aktivne pouzivate (a tim nemyslim k vyuce), jste schopni zvladnout zaklad, ktery potrebujete, behem hodne kratke doby.

Vim, ze pokud zmenim obor a praci, a bude me to zajimat, jsem schopna se adaptovat a dostudovat si veci pomerne rychle. A to mi staci, nepotrebuju byt superodbornik na vsechno 

Osobne si myslim, ze deti maji  uplne prirozenou obranu pred zbytecnostmi zivota :-)

+1/−1
14.11.2014 20:17

J58a98r60m50i61l13a 90M72a97c56h96o59v43á 9285924328774

hmmm, ale zkuste to takto hezky vysvětlit kantorovi ;-)...průšvih je třeba, že syn by chtěl jít na šestiletý gympl, ale když bude mít trojky z nepopulárních předmětů, asi bude jeho situace zhoršená...tak se snažíme makat na všem...no - asi tak....

+1/0
14.11.2014 20:25

M27i90r77o56s44l28a48v 57H33ý58l 5555737949879

Tak to máte dobré, pokud syn opravdu chce na šestiletý gympl, tak má motivaci pro to něco udělat, pokud ale víc na gympl chcete vy, tak v něm vyvoláte odpor.

+2/0
15.11.2014 12:34

K48l95á70r74a 95T55r45n25k83o68v21á 3264809524379

Pravda, všeobecné vzdělání se dnes už nenosí. Jen abychom neskončili jako úzké skupiny fachidiotů, kteří si vzájemně nerozumějí.

+2/−1
15.11.2014 14:13

P23e32t10r63a 24N71o50v49á40k40o17v82á 7938266834518

Vidíte, vám to přijde nazpaměť, mně to přijde samozřejmé vědět, kdy se co stalo, i kdyby ne úplně přesné datum, ale netvrdit, že "druhá světová byla před strašně dlouho, no minimálně před sto lety" apod. Ono se toho pak dá hodně logicky vyvodit, ale něco se člověk naučit musí.

+4/0
14.11.2014 21:51

M24i74r97o51s84l47a39v 54H36ý16l 5525947319209

to je relativní, když ještě chvilku počkáte, výrok o II. světové ke správnosti dozraje

0/0
15.11.2014 12:29

P29a44v79e46l 16T77o12m46a81n 1655476411559

Tak zeměpis i dějepis je i o pochopení.

+2/−1
14.11.2014 17:41

J12a54r16m15i84l76a 84M27a10c95h11o22v48á 9345584788754

...no asi jo...ale myslím, že je to i na způsobu výuky...asi je něco jiného říct něco o době o které se učí a je něco jiného  prostě memorovat  data událostí bez představy co ta udalost vlastně znamená...asi by si měl vyhledat souvislosti na netu, ale - to už ho nedonutím - prostě nebaví ho to......co s tím?...

+2/0
14.11.2014 17:45

P41a95v23e33l 86T22o60m82a96n 1495716771689

no, to je o učitelích, my jsme se druhou světovou učili u mapy, abychom věděli, jak Hitler postupoval, ustupoval apod.

+1/0
14.11.2014 17:53

J30a49r48m65i73l16a 93M59a49c49h25o14v44á 9665934298164

...všechno je o učitelích...dobrý je schopen děcka nadchnout pro svůj předmět, ten horší se třeba dozví, že bitva na Bílé hoře se konala za nezávislost černochů...;-)

+2/−1
14.11.2014 17:59

P80e11t33r42a 41N88o62v79á70k58o91v81á 7968646344438

Zeměpis a memorování? Stačí kouknout na mapu a číst ji. Ale k tomu musí člověk něco znát. Jenže když to něco znát nechce, tak se pak nedá číst mapa a musí se to biflovat nazpaměť.

+5/0
14.11.2014 22:17

K79a32t68e13ř68i72n19a 59V91a88š64á50k73o60v84á 5271642699255

my museli ve skole odrikavat nazpamet napr. staty a jejich hlavni mesta. Nevim jak pro vas, ale pro me to bylo memorovani nazpamet. Mapu jsme u toho fakt nemeli :-)

+1/0
16.11.2014 17:12

V79ě59r97a 12K47a58b25í30č96k75o47v35á 7484696120537

Tak takhle jsem to dělala s dcerou taky.Do 5.třídy ZŠ bez problému,od 1.třídy jsme se doma taky neučili-nebylo to potřeba.Pak se dostala na 8 leté  gymnazium a taky jsem se s ní učila-asi do úrovně 7.třídy,četla mi látku nahlas,zkoušela jsem ji,ale nebavilo ji to,mlela pořád,hrozný.Ale měla na vysvědčení dvojky,sem tam trojku.Pak se nám narodil prcek,pak druhý a já se s dcerou učit přestala.Úplně.Takže byly 3 roky,kdy jsme se v některých předmětech-zeměpis taky-potáceli na pokraji propadnutí,nakonec to vždycky nějak na tu čtyřku dala.A teď,v 17 letech se začíná učit sama!Ale se zeměpisem bojuje pořád.

0/0
14.11.2014 21:52

A45l24e14n42a 77V29e68s12e13l25á 3733201775838

Asi budu mít jiný názor než většina předchozích. Mám doma totiž to samé v bleděmodrém, akorát že je mu už pětadvacet.

Přesně jak to píšete - dějepis, zeměpis, to co nestačí pochytit ve škole, ale je potřeba se naučit... věčný boj se čtyřkami. Před maturitou měli ve škole jakési psychologické testy, které měly studentům poradit, kam se vrtnout. Ze synáčka byl psycholog unešen - tak komplexní talent na všechno, ať se týkalo prostorové představivost, verbálních schopností, či matematiky, ještě neměl. Když pak uslyšel, s jak děsnými známkami kluk prochází, tak mu řekl něco ve smyslu, že sice má vlohy na to, aby vystudoval cokoli, ale protože doteď není zvyklý tomu taky dát nějaký ten čas a píli, že nejspíš bude mít problémy. A taky jo. Na vejšce nemá doteď ani bakaláře, ale zdůvodnit si, proč přece to a ono vůbec na nic nepotřebuje a nic mu to nedává, to umí perfektně...

Takže jestli můžu radit - na doporučení "tak to šikovné děcko nezatěžujte zbytečnostmi" moc nedejte. Vždycky bude v životě něco, do čeho se člověk musí trochu nutit. Ve škole, v práci, v rodině. Nikdy nebude možné dělat jen to, co mě baví a nic navíc.  A čím dřív na to potomek přijde, tím líp pro něj..

+6/−1
15.11.2014 11:27

I42v53a89n69a 56N31o95v69a53k73o17v11a 2412332839292

Taky jsem mela doma neco podobneho .... Dnes uz je mu tricet a vysokou dodelal. Ale dotlacila ho k tomu jeho pritelkyne, ktera za stejnou dobu stihla udelat dve.

+1/0
15.11.2014 15:56

S64a66n52d84r14a 82F61e12r60i22a64n23č36í29k84o19v79á 7173618171863

Nútiť sa má človek do vecí, z ktorých má osoh, nie do zbytočností. Naučiť sa donútiť sám seba vyžaduje sebaprekonanie, a na to zas potrebujete motiváciu. 

Tým, že budete dieťa zaťažovať zbytočnosťami tak ho rozhodne nenaučíte, že sú veci,ktoré proste treba urobiť. Práve naopak. Nevybudujete u neho zodpovednosť za seba samého. Ak vás niekto do niečoho stále tlačí, nemáte potrebu mať vlastnú motiváciu. 

A tak váš syn nemá doteraz bakalára a čo? Akú vlastne má motiváciu študovať? Neštuduje len preto, aby splnil vaše očakávania? A musí tú školu zákonite dokončiť? Aj bez VŠ sa dá dnes uplatniť.

+1/0
15.11.2014 16:06

A82l83e65n50a 44V66e41s46e95l89á 3913691275228

Ale jo, kdyby byl bez VŠ od maturity někde jinde uplatněnej, neřekla bych ani popel. Jenže i na to uplatňování bude muset občas (často) dělat věci, které ho nebudou až tak bavit.

Já si každopádně dnes dost vyčítám, že v době, kdy jsem ho měla vést k soustavné práci, jsem se nechala ukolébat tím, že kluk s IQ přes stopadesát, mimořádný talent na matematiku, s perfektní angličtinou, který se vyzná v počítačích atd., se přece někde vždy v pohodě uplatní a nebudu ho nutit do něčeho, k čemu sám nemá "motiváciu". Není to pravda, bohužel. Já ho právě netlačila nikdy k ničemu a považuju to za svoji největší chybu, která se dnes těžko napravuje.

Nestudoval, aby splnil moje očekávania. Školu zákonitě nemusí dokončit - ani ji nedokončí, protože už ho z ní vyhodili. Tolik k vašim otázkám.

Díky tomu, že má manžel svoji firmu, tak když je potřeba, tak tam občas vypomůže - těžká manuální práce. Aby si vydělal na svoje zdravotní pojištění a pár kaček kapesného k tomu, to stačí - na to, aby se tím uživil nijak extra zručnej taky není. V pětadvaceti letech dost blbá situace, řekla bych. A jak říkám - jsem si vědoma svého podílu viny tím, že jsem věřila podobným blbostem, jako tu píšete teď vy.

+1/0
15.11.2014 17:50

S33a62n22d32r98a 82F14e90r46i64a98n64č24í30k10o50v17á 7183318311563

To ale už nie je vaša starosť. Syn je dospelý, tak ho nechajte aby prevzal za seba zodpovednosť. 

A myslíte si, že ak by ste ho nútila a tlačila, tak by to dopadlo inak? Osobne totiž vážne pochybujem. Ja totiž poznám dva prípady, obaja vysoko inteligentný, talent na matiku, fyziku, IT, ovládajúci dva cudzie jazyky. Jeden to nezvládol, druhý je úspešný. A ani jedného rodičia k ničomu neviedli. Niektoré veci ani len výchovou neovplyvníte. 

Vaša zásadná chyba je, že sa snažíte prebrať zodpovednosť za chyby, ktoré robí vaše dospelé dieťa. Tým mu ale neumožňujete dospieť a niesť zodpovednosť za seba sám. 

A prečo si myslíte, že je to preňho blbá situácia? Možno je práve tak spokojný. Niektorí ľudia proste ambiciózny nie sú a to aj napriek tomu, že dostanú do vienka veľký talent. 

Navyše, namiesto nútenia ste mohli aspoň počas výchovy uvažovať ako dieťa motivovať. Asi si vyčítate, že ste na to úplne dlabala a mohla ste urobiť viac. To ste ale potom nekonala podľa "tých blbostí", ktoré tu píšem ja. Ja radím dieťa motivovať, prispôsobiť jeho vzdelávanie jeho spôsobu učenia. Nie každé dieťa je proste štandardný typ sediaci do našich bežných škôl, nadané deti potrebujú špecifický prístup pedagógov a rodičov. 

Smola je, že ani len neviete identifikovať, čo ste vlastne urobila zle. Namiesto motivácie a špeciálneho prístupu k vzdelávaniu, vy ľutujete, že ste ho nenútili.

0/0
15.11.2014 19:41

A15l45e97n31a 97V95e61s25e54l32á 3763391385928

Samozřejmě, že to není moje starost. Ale původně jsem reagovala na diskutérku, která má syna polovičního věku a je to ještě její starost.

Většina toho, co si tu domýšlíte, je úplně jinak, ale připouštím, že to z mého příspěvku možná tak úplně nevyznělo, to by bylo na román nebo aspoň na kratší povídku - a ne na jeden diskuzní příspěvek....

V podstatě jsem chtěla říct to, že děcko by si mělo být vědomo toho, že tak jak jdou rodiče každý den do práce, i když se jim kolikrát nechce, tak jako se po obědě někdo zvedne a umyje nádobí, i když se mu třeba nechce... tak jeho prací je chodit každý den do školy a plnit si tam uložené povinnosti. I když se mu někdy nechce a i když ho ne všechno vždy baví. Pokud na něco fakt nemá, nedá se nic dělat - ale aby na něco kašlalo, jen proto, že se mu zdá, že to není  dostatečně zábavné, a že z toho nebude "osoh", jak jste psala, tak proč ho zatěžovat zbytečnostmi - tohle by se mělo dost rychle vyjasnit, že takhle ne. A jestli tenhle proces nazvete "nucením" nebo "motivováním", je úplně jedno. Hlavně mi jde o to, že ukolébat se tím, nač všechnno je to děcko dobré a že s tím určitě najde uplatnění, není dobrý nápad - pokud za talentem nebude "sicflajš", nebude to uplatnění žádná sláva.

+3/0
17.11.2014 20:26

J48a62k93u37b 54V73r59b84a 4829454538301

".... udělal reparát bez problémů, ale stálo ho to několik nádherných letních dnů"  tvl. kdo tyhle články píše, to je mazec ....

+7/−1
14.11.2014 15:43

A76l46e41x75a71n69d76r 15C25h41y89t74i93l 2464162685471

Na zakladce jsem byl jednim z nejlepsich peti ve tride. Nepotreboval jsem se ucit. Pak prisla prumyslovka (kam jsem chtel kvuli pocitacum, docela jsem v praxi vynikal, snad jediny jsem to mel kdy rozebrane, resil jsem problemy s viry a bavilo me to). Jenze na prumce uz nestacilo jen poslouchat, clovek se musel nazpamet biflovat veci, kterym nerozumel. A to byl pro me kamen urazu. Jen tak tak jsem prolezal. Taky jsem jednou delal reparat ve tretaku. Nastesti uspesne. Prisla maturita a teprve tehdy jsem se od Vanoc zacal intenzivne srotit a babicka me zkousela z mat.otazek, kterym sama nerozumela. Ucila na prvnim stupni zakladky. Nesnasel jsem ten dril. Ale nekdy v breznu jsem zacal dostavat z predbeznych maturitnich zkouseni i nejake jednicky, cemuze neverila ani ucitelka odborneho predmetu, ktera mi na podzim pri vyberu jejiho predmetu nabizela dve stovky, kdyz si vyberu jiny;-D

Dokonce jsem pak samovolne zacal chapat jak se tvori fazorovy diagram, coz mi nebyli schopni vysvetlit jak spoluzaci, tak ucitel. Maturitu jsem zvladl a naopak prolitli tri dvojkari. Ja ctyrkar ne. Dneska toho nijak nelituju, byla to zajimava zkusenost. Clovek si z toho do budoucna neco vezme. Pak jsem sel delat do firmy, kde jsem zjistil, ze obsah maturitnich otazek mi je v praxi z 95 procent k nicemu.

Zaver je, ze pocit zodpovednosti kazdeho nekoho z nas prichazi v jinem veku. U mne prisel v 18, u me partnerky tak v 15, u jejiho bratra asi v 22.  Ale i tak ze zakladnim vzdelanim ma pres 26 cisteho, dve deti a opravuje si dum. V budoucnosti rozhoduje vice osobnost. Papir ze skoly je jen zjednodusujici vstupenka. Ridici funkci, ci praci na zivnostensky list muze kvalitne odvadet i ten obycejny stredoskolak, ci clovek s vyucnim listem.

+7/0
14.11.2014 14:59

R68u46d48a 68S97l32a20v77í25k 5813688626761

Co jste měli za učitele, že nedokázal vysvětlit, jak se tvoří fázorový diagram??8-o

0/0
14.11.2014 15:13

A90l33e70x23a23n26d71r 34C55h39y97t61i31l 2784842875221

ne, ze nedokazal vysvetlit, ale nedokazal vysvetlit tak, abych to pochopil:-)

+1/0
14.11.2014 16:04

P22e83t83r89a 45N38o83v81á17k10o91v16á 7728476654368

Ale ono to podle mě není z 95 % k ničemu. Resp. tak nám to připadá v tu chvíli. Ale když člověk zjistí, jaké všechny složky to učení má, tak přijde na to, že byť se mu zdá, že nikdy nepoužije věty "Slepíš papír lepidlem a slepýš je had.", tak ale trénuje paměť, učí se trpělivosti, učí se zatnout zuby a vytrvat, a nakonec možná využije i ty věty, když ne ve vlastních písemných projevech, tak aby to mohl učit své děti.

+5/0
14.11.2014 22:23

I10v59a31n22a 27M55o82t96a34l55í29k76o44v52á 5924211250922

šel kluk na školu, kterou si vybral sám, protože má o studijní obor zájem, anebo prostě šel na střední školu, která ho vůbec nezajímá, jen aby vyhověl tlaku rodičů, aby si udělal aspoň tu maturitu?

0/−9
14.11.2014 14:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.