- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem školu také upřímně nenáviděla, ale poslušně jsem tam chodila. Nevím, k čemu to bylo.
Na ČT1 zrovna skončil pořad "Třída 8.A". Řekl bych, že ti původně zapálení učitelé asi tak po týdnu srážky s realitou začínají dost vyhasínat. Počkejte si na záběry skrytou kamerou, to fakt stojí za to. Není mi jasné, jak se takovej materiál mohl dostat až do osmé třídy.
Ukázka rozhovoru s kantorem: Čím chceš být? - Američanem.
Co budeš dělat? - Sexovat, hehe.
Kde vezmeš peníze? - Budu šukat holky a za to budu brát peníze (cenzore, to je citace žáka 8.A, já bych to z huby nevypustil).
.
Tipuju, že na žádost Romea budou další díly toho pořadu staženy z vysílání.
Hrdinný matikář a ostatní kolegové mluví sice zdvořile, ale asi mu je s těmi nevzdělatelnými divochy hodně těžko. Hluboká poklona těm kantorům, kteří tam jinak učí běžně a kterým musí pomáhat v hodině až dvě asistentky, aby povykující cikorky udržely v lavicích. Je současně smutné, že v té třídě jsou asi 2-3 žáci, kteří jsou asi tak nějak normální, ale které jejich okolí stejně zformuje do té tlupy, které se většina lidí vždy pak vyhne...
Učitelka Dagmar by si klidně zkušenost s učením v tomto typu třídy zopakovala, jak tvrdí? A co jí brání v tom, aby požádala o přeložení?!! Není spíše pokrytec?!
Čtyri romské děti v třídě se integrují? Nebo spíše vyčlení zbytek třídy do jiné školy?
Se životním stylem rómského etnika jehož součástí je i vztah ke vzdělání si většinová společnost stále prý neumí poradit. A? není to spíš tak, že menšinové etnikum by mělo akceptovat a respektovat podmínky většinové společnosti? Řešíme snad podobné problémy s vietnamskou komunitou? Proč vietnamské děti jsou výborní žáci, dychtící se naučit, prosadit se a přitom jejich rodiny,v porovnání s rómskými mají za sebou neskonale historicky kratší období možnosti asimilovat se ve zdejším prostředí. Co je nějakých 20-40 let v porovnání s 600 roky?!
Pokrytec jste spíš vy. Je opravdu nehorázné házet špínu na někoho, kdo je tak výborný učitel.
Myslím, že na většinu vašich otázek si dokážete odpovědět sama, pokud zapojíte hlavu. Například rozdíl Vietnamci a Romové - samozřejmě víte, že žijí ve zcela jiném prostředí, mají v sobě touhu se prosadit, něčeho dosáhnout. Zde to nadhazujete jen řečnicky, snad abyste uspokojila svůj světonázor.
Zajímavé je, že říkají, že když jsou tak čtyři romské děti ve třídě, že se jakž-takž integrují, ale když je celá třída tak to nefunguje. Jenže to co neříkají je, že když je celá třída ostatních etnik, tak vše (až na výjimky) funguje. Tedy tato divná nefunkčnost se zvyšuje s počtem lidí tohoto etnika. Další zajímavá věc je, že ti učitelé říkají, že když děti něco nadchne, tak jsou ochotné vydat spoustu energie a když je to nebaví, tak s nimi nic nehne. Takže v matematice se bude zpívat a ve fyzice tančit. Jenže to jste tedy ničeho nedosáhli. Akorát toho, že jste naprosto ustoupili z pozice učitele a dostali se do pozice hlídače ve školní družině.
Jen poznámka- na základní škole nejsou studenti, ale žáci. O studentech se mluví až na středních a vysokých školách. Výhra by byla, kdybychom opravdu mohli mluvit o romských studentech.
Oni existují i na vysokých školách, jen v malé míře.
Marna snaha, marna snaha. Obdivuji zapal a nadseni, se kterym se o tohle pokousi, ale prave jako ucitele by se prave oni meli poucit z nasi historie. Uz po mnoho staleti se o tohle pokousi spousta ucitelu, ale zatim vubec nikdo neuspel. To promile zaku, ktere to nekam dotahnou je tak male, ze naklady na jednoho takoveho "uspesneho"...a tim uspechem mam na mysli obycejnou stredni skolu... nekolikanasobne presahuji naklady na vysokoskolaka i s postgardualnim studiem z vetsinove populace.
říct to nemá řešení .... to je tak snadné .... a tak smutné .... a dělají to lidi, co se jim nechce makat.
Co se tyce tech rodicu jako vzor, tak znam spoustu lidi, kteri meli problemove rodice a jejich deti byly nakonec normalni s tim, ze jejich nazory byly neco jako "nechci dopadnout jako fotr" atd. Rodice samozrejme nesou cast viny, ale to decko tim v dospelosti nelze omlouvat.
Omlouvat ... no já nevím, je to složité. Tady jde o situaci, kdy často celá komunita žije jako "fotr". A lidi zkrátka fungují jako vzor, a když tam není, tak je problém. Výjimky existují, ale je jich děsně málo. Takže omlouvat by se to tím dalo, ještě lepší by bylo něco s tím dělat.
Tak se pěkně uklidníme, necháme těch planých diskusí a vyrazíme do práce. Někdo přece na ty nebohé studenty musí vydělávat, aby je bylo z čeho platit až dostudují a přesunou se ze školy na sociálku.
Charles Murray (Losing Ground) napsal odpověď na vaše stesky, pane Svobodo, už v roce 1984. Doložil, že vládní boj proti chudobě v 60. letech v USA zcela zastavil dosavadní zlepšování pozice americké chudiny tak, jak pokračovalo od I. války až do do těch šedesátých. Zlikvidoval totiž motivaci. Člověk nemůže mít nic zadarmo. Pozitivní diskriminace je cesta do pekla. Kdyby neměli vůbec nic, museli by se snažit. Tři čtvrtiny by byly zavřené a zbytek už by měl našlápnuto k integraci do většinové společnosti.
vojenskou školu na ně ... Musej se naučit co je to autorita, jinak z nich bude jen příživnickej, kriminální odpad ... S takovejma parchantama se v rukavičkách jednat nedá ..
na volne jsem na to nadaval, ale cim jsem starsi....no proste, melo to neco do sebe.