Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porodní příběhy: Jana rodila s gestapačkou, Jaroslava chtěla zaspat

Na naši výzvu se nám v redakci sešly desítky dramatických i dojemných příběhů z porodních sálů, bazénků i obýváků. Dnes si můžete přečíst, jak se v Česku rodilo v sedmdesátých a osmdesátých letech očima našich čtenářek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a53r71t44i97n24a 57H85e11p88n83e59r64o94v22á 2842642588250

Neskutečný příběh... vždy, když někdo mele, jak to bylo za komoušů skvělé, otvírá se mi kudla v kapse. Takové ponížení a potupné ukazování dítěte manželovi z okna porodnice (běžná praxe v 80. letech) bych nesnesla.

Bohužel někteří lékaři 50+, kteří byli v komunismu vyškoleni, jsou stále v šoku, když po nich chce pacient informace, ptá se "proč?", nedej bože projeví vlastní názor. Dcera se narodila 9 dní po oficiálním termínu a přirozený porod jsem si doslova vydupala. Narazila jsem porodnici na doktorku 60+, která by mohla dříve směle účinkovat v roli gestapačky. Porod chtěla vyvolávat už 2 dny po termínu. Jenže dnes je jiná doba a mě nebylo 20, aby mě někdo oblboval, co je pro mě nejlepší...

+5/0
14.4.2014 17:51

M35a42r82i56e 22C29h83m92e34l68a86ř37o27v78á 8635116127319

To jakože dnes gestapačky nejsou? Ale jsou a některé ještě horší. Stalo se mi při prvním žlučníkovém záchvatu, že sestra bez studu předemnou řekala; ááá další co chce neschopenku. Když jsem jí řekla ža jsem v důchodu že neschopenku nepotřebuju myslíte že se omluvila? Ani náhodou. Takže najdou se dobré sestry ale taky i ty "gestapačky" i dnes.

+8/0
14.4.2014 12:42

Š47á92r13k76a 63M53a34t75y44á37š63o34v46á 1911215892489

tak z gestapačky se mi udělalo zle....

+10/−1
14.4.2014 9:13

M20a82r70t24i32n 78J39i64r60o41u12s56e41k 7846415205828

Těhotenství je asi nemoc, když se s jeho koncem utíká do nemocnice. :-)

0/−14
14.4.2014 1:34

M42a21r31e31k 64R28o13k86y52t49a 6646708444492

s těmi termíny porodu a dnem otěhotnění...on se ten termín asi nedá uplně přesně vypočítat,protože těhotenství nemusí být přesně stejné u všech...my věděli přesně den početí (i hodinu,protže šlo o umělé oplodnění..) a stejně se nám termíny porodu u různých doktorů rozcházely o 14dnů!!! dodnes nechápu jak je to možné, sestra nám řekla že asi podle toho jakou metodou to který počítá..některý od posledního dne menzes a jiný od data početí v kartě...no stejně jsme nakonec rodili nečekaně...podle jednoho doktora v 31týdnu podle dětského ve 29... když jsme to spočítali čistě mechanicky ode dne početí tak mělo dítě fakt jen těch 29..týdnů...ale jinak..příšerný příběh,snad už jsou teď doktoři lepší (u nás byli hodní..)

0/0
13.4.2014 22:20

M44a16r87t24i90n28a 59K32o70l34o47m98a91z92n73i87k95o77v92a 2357182777776

To je nejake divne. U umeleho oplodneni se pouziva skutecn epresny jednotny termin.

Ja jsem znala termin take presne, protoze jsem znala datum ovulace i styku. Neshodovalo se to s datem posledni menstruace - neovuluji presne 14 dni po menstruaci. Ve svem vlastnim zajmu jsem hlasila posunute datum menstruace. Prave proto, aby me nekdo nehnal na vyvolavani drive. Deje se to bohuzel i dnes - na informaci rodicky, ze presne vi, kdy pocala, nikdo nebere zretel.

+7/0
14.4.2014 0:20

K27a87m28i52l 21S44c35h88w98a89g96e61r 3213356965266

;-D no ale to je blbost jen těch rodiček... je JEN na nich (a manželovi) jak se rozhodnou. Kdyby ty doktory poslali všichni do háje, tak myslím, že by to tak po 10 pokusech vzdal a za rok už by ani nikoho nenapadlo do toho ženským kecat!

0/−2
14.4.2014 19:15

E29v64a 82K88a59š95p27á28r21k93o78v61á 7670921519242

Tak to zkuste;-€ a uvidíte, co s nich vypadnou za blbinyRv

+2/−1
18.4.2014 2:06

K35a38m20i96l 12S98c16h21w35a98g57e98r 3123946225756

? nějak nechápu - z koho má co padat? Mě být ženskou vůbec nezajímá co z koho padá, krom mě samé. :-P

0/0
22.4.2014 13:21

R70e80n75a16t53a 93A88n66d90r10e33j98s50k56o37v41á 4954559464848

Už jsem to sem jednou do diskuze psala. ;-) Když jsem začala rodit 6 týdnů před termínem a došla jsem do zdejší Karlovarské nemocnice, kde mi sdělili, že malují, a dál to nehodlali řešit, odjela jsem do Plzně na Lochotín a byla jsem tam nadšená - prostory, přístup personálu apod. V KV jsem tedy nerodila, takže nemohu soudit, ale nejvtipnější byla hláška, že "rychle to jde jen ve filmech" - ta doktorka byla odvážná, jednou nohou v kriminále. Protože jsem porodila na prvorodičku skutečně "za chvíli" :-)

+5/0
13.4.2014 21:27

J95a85n29a 26M64á76š76o34v96á 9681291191982

No, někde to chodilo i normálně, lidsky, jinde bez obálky nelidsky. Pan doktor odrodil obálkové miminko, odešel si odpočinout, sestra byla kdesi v sále, uklízela si nástroje, dirigovala mě z dálky. no, dcera nečekala, vyletěla na tom žehlicím prkně, sestra utíkala pro doktora, musel vědět, že rodím. Co by se asi stalo, kdyby mimino spadlo na zem ? Byly jsme hloupé, ustrašené, pak jsem zjistila, že u prvního porodu musí být doktor. Nepěkné vzpománky na tak krásný akt.:-(

+13/−1
13.4.2014 15:57

I65v84a 96K22r74i18s81t43o30f39o20v97á 7815213842522

Jak mohlo mimino vyleteť? To je jak v tom vtipu: dítě z matky pokaždé tak vyletí, že ho doktor nechytne. Tak si ke čtvrtému porodu této matky přizvou známého brankáře. Ten dítě po vyletění chytí, nadhodí a ..... ;-)

+1/−4
13.4.2014 17:58

M29a67r15t48i74n90a 73K93o56l88o87m27a22z42n93i41k14o89v51a 2897522437836

Moje druhe taky temer vyletelo. :-)

+2/−1
14.4.2014 0:16

F80r38a13n62t65i88š15e65k 93S64o49b54o48t60k13a 1597903934330

Paní Jano, dnes uběhlo asi tak 26 let od popisovaného porodu. Proč nenapíšete otevřeně, ve které nemocnici jste rodila a jak se jmenovala ta gestapačka? Má žena v tom období rodila 3 krát, vždy v různých porodnicích a že by měla tak drastické příběhy, no to ne. Ne že by tam nebyl někdy zmatek a málo lůžek, ale prý vždy celkem normální chování.  A že by se ani tenkrát nemohla trochu ozvat a nadiktovat svůj termín otěhotnění, když si byla jistá, no to je divné. A že jste padla do rukou lékařské gestapačky - no ten název je pro mně tak silný, že snad i tenkrát si šlo na ni nějak postěžovat. Prosím, upřesněte svůj příběh.

+8/−1
13.4.2014 15:57

I28v27a 28K92r26i18s96t26o66f76o31v42á 7615763342312

To nejde. Mohlo by dojít na konfrontaci a ona gestapačka by se taky mohla bránit... soudně. ;-) Kdoví, jak to bylo doopravdy.

+4/−2
13.4.2014 17:59

A67n45n87a 21K37u67č82e32r32o56v91á 2481913539850

Buďte si jistý, že paní mluví pravdu. Stalo se mi úplně totéž, jako přes kopírák. Vinohradská nemocnice, rok 1988, červenec. Když jsem na příjmu sdělila přesný den otěhotnění, vysmáli se mi a vůbec to nebrali v potaz. Jejich termín byl o 3 týdny dřív. Spletli se, skončilo to neúspěšně provokovaným porodem a po týdnu další nezdařenou provokačkou s císařským řezem na konci. Jména doktorů neznám, tenkrát nebyla doba jako dnes, nemělo vůbec smysl si stěžovat na konkrétního člověka ani na nemocnici. Neříkám, že v té době nikdo nikoho nevyléčil... Ale v porodnictví to byl často děs. Po lidské stránce bylo postavení pacienta mnohem horší než nyní a naše zdravotnictví se z tehdejších praktik dostává dodnes.

+12/0
13.4.2014 21:23

P90e98t58r20a 65N62o20v19á45k57o90v87á 7978266424168

Kdybyvtém době. Ono ještě i po revoluci. Vyravovala mi takhle zdravotní sestra, že ač byla z oboru a doktor řekl, že ona večer ještě rodit nebude, tak došla vrchní sestra, pronesla, že se to ještě zvládne s touhle směnou, narvala do ní taky kde co a rodila neotevřená. Říkala, že být tak potrhaná nikomu nepřeje. A nezachránilo ji ani to, že byla "z branže".

+6/−1
13.4.2014 21:33

K91a71m36i81l 91S54c16h22w89a58g44e70r 3923606145776

další stupidní příběh - přijde mi, že tohle fakt musí být slepice? pochopil bych to u prvorodičky ale u sestry?? tak jestli jí to tak vyhovovalo, tak proč ne, že...

0/−1
14.4.2014 20:26

E74v33a 44K51a62š28p24á64r14k35o77v74á 7790761949332

No vy jste nějak moc chytrý:-P, ještě po revoluci odmítali lékaři přítomnost otců u porodu (dokonce volali policiji) a i loni u sousedky ukecala doktorka souseda ať u porodu není.Že to zvládnou i bez něho a výsledek??? řvaly po ní, že netlačí....Ona už další dítě po zkušenostech nechce.

+1/0
18.4.2014 2:15

K16a23m85i55l 29S26c14h97w53a51g96e75r 3133746485526

no jak říkám, normální člověk si snad zjistí reference na dané zařízení (kamarádky dycky hodí miliardy historek z "tlačení")... no a navíc jsem reagoval na tu sestru (!možná špatně vidíte - zkuste oční!) - když to byla sestra, tak snad musela vědět jak to tam chodí...

.

No a u vaší sousedky - to je snad největší pitomost, co jsem slyšel - nenechal bych tam manželku samotnou ani za milion!! A těžko by mě nějaká slepice přesvědčila o opaku!!

0/0
22.4.2014 13:25

K95a85m20i33l 91S97c63h39w53a22g26e87r 3283376475196

a můžete mi nějak vysvětlit proč jste se rozhodla pro předčasný a ještě k tomu vyvolávaný porod??

0/−2
14.4.2014 20:27

A81l49e46n85a 47V28e31s54e16l40á 3523181755268

Rok 1988... to jste se tak mohl někde pro něco rozhodovat...

+2/0
16.4.2014 23:51

K88a10m59i38l 31S83c90h83w10a23g25e32r 3263756145866

tak těch možností je spousta - tak třeba jste tam vůbec nemusela jít, že...

0/0
22.4.2014 13:30

E20v35a 23K59a65š31p35á12r65k58o67v87á 7770851669202

Ale vždyť oni se z nikým nebavili;-O Nástup v 7 hodin, od půl noci nic nepít a nejíst, klystýr, po vyprázdnění lehnout a okamžitě kapák a kontroly..... Nechápu proč kecáte do něčeho co neznáte;-€

+2/−1
18.4.2014 2:11

K30a76m95i36l 87S67c98h25w35a90g64e46r 3723316955156

;-D já zas nechápu proč tady někdo vykládá takové bláboly, tak snad každý se rozhodl jak mu vyhovovalo... třeba kamarádka se zrovna v tom roce 88 narodila a zvládla to sama jen s rodiči doma :-P

.

by mi asi těžko někdo říkal, kdy má manželka kam nastoupit nebo jestli má jíst ;-D

0/0
22.4.2014 13:29

A77n12n52a 42K82o61n65e33č78n34á 2368652342330

Asi jste měli, stesti moje maminka rodila v 87 v Usti nad Labem a mela podobny zážitek , když ji dali reprobednu s tlukotem srdce mého bratra a sestra ji rekla ...slyšíte ? az prestane bit , je to vase vina ......nehlede na to ze ji porad rikali ze bracha bude mit porodni nador protože musí klestema a ze za to muze moje maminka. Zasit ji nechali od praktikanta takze se po par dnech siti uplne rozpadlo . Dal uz snad pokracovat nemusim ...Bracha je zdravy a sikovny chlap ale maminka si velice spatne vzpomínky ponese cely život .

+3/0
16.4.2014 15:40

T94e31r37e58z21a 94H98a18j59k32o66v24a 5447392404690

Hruza tohl ejednani, naprosta hruza.  Na to clovek nezapomene do smrti. Me je spatne, jen kdyz to ctu.

+16/−1
13.4.2014 12:01

O64n92d36ř71e82j 10Š82i23n77d47l25e39r 2137188426715

Ona se obecně spousta doktorů chová k pacientům jako necitlivá hovada a vůbec si neuvědomují že jednají s lidskými bytostmi které taky něco cítí. Navíc člověk většinou codí k doktorovi když jeho tělo nefunguje správně nebo se na něm projevuje nějaký defekt a má obavy. Lékaři by si tohle měli uvědomovat. Někteří z nich by měli povinně přeškoleni na řemeslníky protože k ničemu než neživému materiálu by puštěni být neměli.

+22/−1
13.4.2014 11:34

E58l10e67n69a 25D44ě72d83k19o78v92á 9920200257467

To je učí na medicíně. Na výsoké v prvním ročníku jsem bydlela s medičkou. Z normální holky se stala za pár měsíců kráva, co chodila a všude hlásala, že ona je ta elita. Mezi řečí z ní vypadlo, že jim to cpou do hlavy na přednáškách. Tahle naštěstí nedostudovala, ale obávám se, že těch co jim to stouplo do hlavy, to vystuduje dost....

+19/−1
13.4.2014 13:01
Foto

A30n92n48a 64V70e71s96e60l22á 2310538446

Ježišmarjá...

+2/0
13.4.2014 15:55

T42e56r83e77z56a 23N33o51v84o38t71n10á 7499583637867

Bohužel, je to tak... Buď se z celkem "normálních" lidí stanou při studiu medicíny ohrňfrňáci, nebo "krysy" zalezlé nad knihama. V lepším případě si zachovají charakter a trochu nadhledu. Ale je zajímavé, že veterináři (zatím jsem měla skoro samé dobré zkušenosti) dělají svojí práci častěji s láskou, ale humánním jsou častěji pacienti u zadele. Nám říkají, jak humánní nad veterinářama ohrnují nos, že jsme ty polovzdělané poloopice. Nebo nad zubařama, přitom zubařina není jednodušší než všeobecné, jak si mnoho všeobáků myslí. Z toho, co pozoruji, mi vychází,že čas strávený při učení je stejný, ale zubařů je v ročníku méně, mají při studiu mnohem lepší vztahy než na všeo (i s vyššími ročníky), a tak je pro ně jednodušší se z těch kvant nezbláznit a nezhroutit, a třeba se jít radši někam hromadně opít. Nebo na fotbal. Zas na druhou stranu, o doktorech se toho říká... A kde je vlastně pravda, ono to bude někde na půli cesty ;-D

+9/−1
13.4.2014 16:48

P72e30t89r30a 67N31o77v18á20k69o77v11á 7868136164568

Tak to máte to samé u právníků. Dokud studují a chvíli potom, než zjistí, že jich je moc, nikde je nevezmou a tak velká elita nejsou, tak jsou taky úplně mimo a citují zákony a upozorňují, že takhle to oni neřekli atd. Kamarád byl v té době nesnesitelný, teď už je zase normální.

Nicméně bych víc řekla, že to jde s praxí. Že školy se i snaží nastavit správný přístup k pacientovi, ale stačí jít na praxi do nemocnice a tam už vás staří mazíci naučí, že pacient je někdo, kdo nemá do ničeho kecat, nemá jméno jen diagnózu a zásadně se s ním nebavíme. Někteří to překonají a nespadnou do toho, někteří bohužel ano.

A to samé je ve školství - taky ti mladí nadšenci, co mají sílu a chtějí učit jinak, jsou válcováni těmi zkušenými a unavenými :)

+6/0
13.4.2014 21:38

S93t89a38n51i62s94l25a46v96a 91Z94a45p63l75e64t31a23l43o73v48a 6106639239748

máte pravdu ale krávy bych do toho netahala, ty za to opravdu nemůžou

+2/0
13.4.2014 21:07

B35a16r68b45o52r55a 50S97v35o65b52o54d67o35v44á 6202347748830

Ja teda nevim ale podle mýho se to pocita ne od okamžiku sexu/otěhotnění ale od začátku posledni menstruace a to by dělalo těch čtrnáct dni...

0/0
13.4.2014 10:40

S69a39n81d72r55a 93F22e78r72i68a41n17č92í36k24o75v36á 7883558101533

Pokiaľ viete určiť počatie na presný deň, tak je logické, že sa to ráta odvtedy. Ak to neviete, počíta sa to od začiatku poslednej menštruácie. Potom sa samozrejme odhad upresňuje podľa sona.

+10/0
13.4.2014 11:29

T45e53r46e38z19a 21H75a55j17k38o38v75a 5887392144950

jenze to pocitani je samozrejme symbolicke, Otehotni se ne na termin podle lekare, ale kdyz ma clovek sex.

+5/0
13.4.2014 12:02

P33e94t89r57a 42N70o35v65á33k44o61v41á 7218686824448

Ano, jenže lékaři to průměrují podle poslední menstruace a rvních pohybů a vy jim do toho nemáte co mluvit ;)

+2/0
13.4.2014 21:39
Foto

A28n83n26a 92V38e35s27e83l10á 2130268606

Já jsem také věděla, kdy jsem přišla do jiného stavu a termín, který mi doktor napsal do těhotenské průkazky, byl podle mého názoru příliš brzký. Jenže jak to tam stálo modré na bílém a kdekdo se mě ptal, kdy to bude, tak mě to datum začalo nějakým způsobem fascinovat. Začala jsem se k tomu dni upínat jako ke dni, kdy dlouhé těhotenství přece jen skončí,  přišlo mi to tak zvláštní, že je to asi den, kdy bude můj syn slavit narozeniny, (že by to byla dcera jsem si vůbec nepřipouštěla), takže mi v deset večer, pár hodin před termínem odtekla voda a v jednu hodinu deset minut, v den, který mi doktor na počátku těhotenství určil, jsem syna disciplinovaně porodila...

+4/−1
13.4.2014 16:17

P13a78v26l46a 84K71u40č65e59r19o95v13á 5817211713

někteří doktoři dodnes vědí nejlíp, kdy budete rodit, vždyť jedině oni to umí spočítat, takže jsem podle svého gynekologa opakovaně přenášela a hnal mě do porodnice, aby tam přišli na to, že jsou moje děti prostě jen hodně velký - bohužel vždy až po vyvolání porodu (a bylo to až po roce 2000).

+12/0
13.4.2014 9:17

J85i76ř24í 24D95o69u55t40n70á54č 2870127947685

Vnukovi bude už skoro 3/4 roku .... dcera byla doma, do termínu ještě přes měsíc .. odpoledne koukám na televizi, manželka přišla z práce a natáhla se v ložnici, holka zalezlá ve svém pokoji ... zazvoní telefon, koukám, volá dcera ...říkám si to už je líná vylézt i z pokoje ?? ..tak to zvednu .. je máma už doma ??  no je ... tak ať příjde ke mně.. zvednu se a jdu se podívat .. no ani jsem nedošel, na chodbě slyším takový kňourání tak se otočím, vlítnu do ložnice a říkám vstávej, máme mimino .. s manželkou to málem seklo .. dcera seděla vedle postele malýho řvoucího na prsou.. žena ho zabalila do osušky, utírala pusu a já volal rychlou .. no byly tam cobydup , malýho i holku obstarali, naložili a šup do porodnice  .. já s ženou hned za nima .. tam jsem se musel smát, malýho už přijali ale dcera tam stála, neb program chtěl jméno doktora co rodil a ten ze záchranky tvrdil, že on ne, už bylo po porodu .. tak až když tam napsali službukonajícího, tak mohli dokončit příjem .. pak jsem si zjistil, že se tomu říká spontální porod ... zaplať pánbů jsou v pořádku oba

+41/0
13.4.2014 9:02

T72e42r67e18z15a 30H65a44j93k35o96v51a 5787682734300

Kupodivu tyhle spontani porody probehnou bez lekru vzdycky dobre. Blahopreji ! Mate poidstatne lepsi zazitek pri porodu doma.

+11/0
13.4.2014 12:10

J89i55ř24í 55D97o33u88t12n64á42č 2320857757395

zážitek mám akorát jak jsem musel vystěhovat pokoj, srolovat koberec a vyhodit ho :-) .. holka říkala, že se probudila a chtělo se jí na záchod, zvedla se z postele , rup, šup a malej byl venku .. na to že si pospíšil to byl celkem klacek  nějakých 2,5 kila

+11/0
13.4.2014 12:32

A82n38n70a 89K47o32v70á24ř13o66v64á 9209789299703

Takovou rychlost bych brala. Obětovala bych klidně koberec i matraci ;-D Skutečně netradiční zážitek, to se vám jednou bude vnoučeti (vnoučatům) dobře vyprávět.

+13/0
13.4.2014 14:26
Foto

Š72á13r61k11a 80M67e22d48k54o26v74á 7184785156500

Tomu se spíš říká překotný porod;-)

+1/0
13.4.2014 21:24

M86a42g58d28a94l23e23n17a 77N36o96v28a40k20o88v42a 5235193825925

A kolik bylo te vasi holce...? A co tatinek ditete?

0/−7
13.4.2014 22:56

M69a29r33t73i58n25a 25K31o44l30o57m61a44z97n26i77k76o30v11a 2747582897536

A neni to irelevantni? Co je vam po tom? :-P

+9/0
14.4.2014 0:39

M33a53r69t92i18n43a 37K41o94l68o31m56a26z23n34i53k46o97v97a 2857422167496

Ano, take jsme porodili mimo porodnici a ve zprave mame "Porod vedl: jina osoba"

Melo by tam byt napsane jmeno nasi novorozene dcery. ;-D

+3/0
14.4.2014 0:29

S66a95r22a 72B64e45n88y81o28v20a 8389795501141

Bohužel muj prvni porod probihal podobně jako p. Jany . Nakonec to skončilo císařem , ale byto to 16 hodinové peklo. :(  Bylo to v Motole

0/0
13.4.2014 8:12

I54v31a23n10a 92M26o66t75l75o68v60á 3625944560380

rodila jsem take v 88. v Praze ..londynska a nemuzu si vubec stezovat , byla jsem tam sama + nejaka medicka na praxi .. pomoct mi nemohla , ale o to vic mne utesovala a oprasovala .. v 90. Podoli ..horsi porod ,  to uz jsem tak nadsena nebyla , ale jednani  take v norme ... v obou pripadech jsem mela doktorku a byly prijemne ... sestry trochu horsi

0/0
13.4.2014 16:17

J60a91n 66B89í47l30e36k 7224312644753

Paní Jana by měla ještě napsat, ve kterém špitále to bylo. Jinak to bude vypadat, že tak to chodilo všude. Což ovšem pravda není!!

+6/−5
13.4.2014 6:46







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.