Diskuze

Herečka Žádníková Volencová: Porod doma je návrat do roku 1918

Na začátku léta se herečce Zdeňce Žádníkové Volencové narodilo čtvrté dítě. Porod syna Jiřího se ale v závěru zvrtl, a kdyby nebylo rychlého zásahu lékařů, možná by měl tragický konec. Díky této zkušenosti se ještě více prohloubilo její nepochopení pro ženy, které chtějí rodit doma.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

pro Sonu Novakovou (doufam, ze ne zadne pribuzenstvi ;-)s Josefem Novakem)

"kde rodicka si muze s lekarem predem domluvit jak by chtela rodit.. otázka zda je jí to splněno, neuvěříte jaký problém je (někde) pouze nechtít rodit v leže s nohama u stropu a tlačit do kopce"

Verim, jsem si vedom, ze bohuzel v ceskem zdravotnictvi dosud jeste ma vliv duch socialisticke mediciny, ktera odchovala mnohe dosud aktivni lekare a personal.

Nasi lekari a lekarky nastesti neprosli regimentaci  a uniformitou socialistickeho zdravotnictvi. Pracuji v systemu, kde ma vedouci roli soukromy sektor, k pacientum jsou podstatne vyssi ohledy a jeho nazor ma podstatne vyssi vahu. Zatimco u vas jste byli prisne odskatulkovani do obvodu a jit mimo obvod slo jen pres protekci a s prislusnym darkem v igelitce pro lidi, kteri to umoznili, u nas kdyz lekar z nejakych duvodu nevyhovuje, proste se slo/jde jinam. Podobne se zubari a jinymi specialisty, porodniky..... nemocnicemi, porodnicemi. Samozrejme, cim vetsi mesto, tim vice moznosti.

Uz z nasi vlastni zkusenosti zacatkem 80.let vime, ze bylo doporucovano si s lekarem, ktereho si nastavajici rodicka zvolila, promluvit jak obvykle vede porod. Pokud byl jednim ze starsich konzervativcu (co tenkrat jeste porad chteli rodicku "v leže s nohama u stropu") a budouci rodicce to nevyhovovalo, mohla se prihlasit k jinemu, ktery uznava porodni metody, jake si ona predstavuje. Treba k takovemu, ktery tehdy vedl i porody pod vodou, coz byla tady pred 30+ lety jakasi avantgarda. Tady totiz odedavna existuje volba vlastniho porodnika. Obvykle se dela nekolik mesicu predem, rodicka k nemu chodi na pravidelne kontroly a on povede porod. Vseobecne: lekar tady rekne rodicce - budu se drzet vasich prani, ale pokud nahodou dojde k emergenci, je treba abyste pochopila, ze v zajmu zivota a zdravi vaseho ditete a vas same, budu muset postupovat podle zakonu emergence.

1 0
možnosti
MM

dale k me poznamce "neexistuje tu aby zdravotnicky personal na  pacienta zarval"  ...hmmono stačí arogantní " v yvůbec nemáte co myslet"

A vis, ze nejen nejake porvavani na pacienta, ale ani takovou arogantni poznamku si doktor u nas proste NEMUZE k pacientovi dovolit? Tohle by bylo oznaceno jako "neprofesionalni vystupovani" a vedlo k nahlaseni pripadu k vedeni kliniky, nemocnice, pripadne AMA, pod niz lekari spadaji profesionalne, vysetreni a disciplinarnimu rizeni?

A vis take, ze od nasich lekaru se ocekava, ze pacientovi vysvetli problem, diagnozu, zpusob leceni atd a ze neexistuje, aby lekar rekl "reknete si sestre at vam to vysvetli"? Jsou takovi, kteri se do vysvetleni sami nehrnou a vysvetli jen kdyz se pacient zepta, ale vysvetlovani tady dela v prvni rade lekar. Cela novejsi generace lekaru je vedena k lepsi komunikaci s pacientem. Komunikacni schopnosti byly uz pred 15 lety soucasti univerzitnich prijimacich pohovoru pro mediky, napr. museli vysvetlit nejaky technicky nebo vedecky jev tak, aby tomu laik porozumel.

1 0
možnosti
MM

LHANI zastancu domacich porodu

Tak kdyz uz se dole Novak mj. ohanel australskou statistikou, aniz by mel nejake zkusenosti s australskym porodnictvim, je treba dodat, jak zachazeji se statistikou zastankyne domacich porodu v Australii.....a vubec bych se nedivil, kdyby podobne delali take tady.

Dole jsem citoval vyrok mluvciho Ministerstva Zdravotnictvi australskeho statu Victoria, pana Grahama Walkera z r. 2012, ktery uvedl, ze priblizny pocet planovanych domacich porodu ve Victorii za rok je asi 200, coz je 0.22% vsech porodu ve state za rok. To bylo prave v dobe, kdy jako nasledek necekane komplikace pri domacim porodu (2.dite) zemrela jedna aktivistka, jak jsem se zminil dole

V priblizne stejnou dobu vystoupila pred novinare jina aktivistka a oznamila, ze domaci porody ve state dramaticky nabyvaji na popularite a jako dukaz uvedla, ze se jejich pocet zvysil o celych 30%. Nedostatecne informovana osoba by mohla byt omluvena, pokud by ji procenta prislusne imponovala a vzala to jako prevratnou skutecnost. Dama ovsem UMYSLNE zamlcela skutecna cisla a ohanela se %, protoze 30% prece zni grandiozne. Kdyby byla rekla, ze ve state s 5 700 000 obyvateli (tedy o kousek vic nez polovinou obyvatelstva CR) se prumerny pocet domacich porodu za rok zvedl ze stopadesati pripadu na dve ste, bylo by jasne, ze se jedna o pouhou kapku v mori, kterou dama umyslne zvelicuje.;-D

0 0
možnosti
JN

J45o33s12e76f 85N56o62v30á26k

15. 1. 2014 16:30

1) jaké víte, jaké mám zkušenosti s australským porodnictvím? Vy vlastníte křišťálovou kouli? Půjčíte? Já přeci o australském porodnictví nic neříkal, pouze jsem konstatoval, že v té zemi existují data, která potvrzují neexistenci zvýšeného rizika při porodech doma. A jestli znáte alespoň základy statistiky, tak musíte vědět, že pro platnost statistiky není důležitá velikost kontrolní skupiny (pokud je alespoň tak velká jako kontrolovaný vzorek). Navíc pokud mluvím o více studiích, tak defakto provádím metastudii (jste předpokládám z oboru, tak snad víte, o čem mluvím), do které jsou přípustné i studie s vzorkem menším.

Takže Vaše námitka nijak nerozporuje to, co jsem říkal.

2) Ano, citoval jste výrok - z novin. Na to, že jsem Vám doložil z dat Australian Institute of Health and Care, že ta čísla jsou přinejmenším velmi nepřesná, už jste radši nereagoval. Ze dat ze stejného zdroje vyplývá, že v roce 2011 bylo ve státě victoria nejméně 0.8% domácích porodů (http://www.aihw.gov.au/publication-detail/?id=60129545702 strana 65) a že skutečné číslo je asi vyšší - kdybych byl jako Vy, tak už křičím, že Vy i pan ministr lžete. 

3) Stejnětak jste nereagoval na to, když jsem Vám prokázal, že smrt té PA byla smutná událost, ale že statisticky se nijak neliší od (poměrného) počtu úmrtí v porodnicích a tedy je to argument na city, nic více.

0 0
možnosti
DK

Dokud převažovaly domácí porody, byla průměrná úmrtnost novorozeňat vysoko nad 10%. Ano, dá se argumentovat, že teď už je lékařská věda i zdravotní uvědomnění rodiček někde úplně jinde, jenže doma nemá skoro nikdo ani doktora a už vůbec ne doktora s odpovídajícím vybavením. Takže ano, porod je ve skoro 90% fyziologický proces bez komplikací, ale tato statistika platí pro domov i porodnici a nevím, zda někdo chce vzít na sebe odpovědnost za "vytvoření" takového statistického vzorku, který by prokázal, že riziko domácích porodů opravdu není vyšší než to v porodnici. Mohlo by to totiž stát lidské životy.

4 1
možnosti
IN

Tato statistika existuje, kvuli vysoke novorozenecke umrtnosti v Holandsku. Nekde je tu i odkaz na ni v anglictine. Z pul milionu porodu ( v letech 2002 az 2006), ktere odpovidaly podminkam, ze by mohly probehnout doma vysly porody doma lip, jednak co vzniku komplikaci tak i umrtnosti se tyce,

3 1
možnosti
MK

Maminy chtejici rodit doma vubec nechapu. Predstava, ze diky "svemu" pohodli riskuji zivot nebo zdravi sveho potomka, ale take svuj, mi pripada hloupe a absurdni. Pak uz bude pozde, ze?

7 6
možnosti
JN

J88o65s45e59f 68N91o12v59á74k

13. 1. 2014 18:08

Fór je v tom, že když je holka v nepohodě, velmi vzrůstá rizikovost porodu (vylučují se stresové hormony a ty brzdí vylučování oxytocinu, čili se porod brzdí a (dosti zjednodušeně) čím delší porod, tím větší šance na průšvih). Takže ono to není jen kvůli svému pohodlí.

Dokazují to i statistiky, kdy homebrith mají samozřejmě menší procento úspěšnosti při řešení komplikací (to že je doktor dál je opravdu problém), ale vyvažují to menším procentem komplikací.

4 2
možnosti
KK

V neděli večer se nám narodil Jiřík, měří 51 centimetrů aváží 3,60 kilogramů,“ pochlubila se novým přírůstkem do rodinyŽádníková Volencová. Porod proběhl bez komplikací a propagátorkazdravého životního stylu tak bude jistě brzy z porodnice doma.

Z rozhovoru, který dala paní Volencová 4.6. 2013 pro konkurenční bulvár.....tak proběhl porod zcela bez komplikací, nebo ne?

3 0
možnosti
PH

S tim sestinedelim souhlasim. Horsi nez porod.

0 0
možnosti
MK

To je strasne individualni. Ja mela sestinedeli vylozene pohodove. Blazeny cas, kdy deti casto hodne spi. :-)

2 0
možnosti
MK

Jezkovy, to je zase klise: "Domácí vlídné prostředí, relaxační hudba, vonné oleje, masáže, tyhle příjemné atributy, kterými zastánkyně domácích porodů argumentují"...

Skoda, ze prave tohle nejsou argumenty tech, co chteji rodit doma. Uz je to az trapne, jak se z nich timhle trapnym omilanim snazi lekari a novinari udelat hloupe zelene zinky. A to rikam jako nekdo, kdo doma nerodil a ani napriste neplanuje. :-/

9 1
možnosti
PP

Souhlas, skatulka new age slunickovejch lidicek je nejblbejsi osli mustek co kdy kdo vyplodil

3 0
možnosti
ML

Domácí porody taky naprosto nechápu! 

Co takhle moderní trend 

"operace slepáku ve známem prostředí své vlastní kuchyně" ? :-(

5 5
možnosti
PH

Porod je fyziologicky proces. Zadna operace.

6 1
možnosti
FM

Ať si každá rodí, kde chce. Do hajzlu !

5 2
možnosti
PN

Už aby tu bylo víc malých vstřícných porodnic, když to nejde cestou porodních domů. Aby si to člověk mohl odrodit v klidu a po svém, když doma nemůže.

8 0
možnosti
DR

Může, ale existuje nezanedbatelná šance že obdrží Darwinovu cenu nebo se milionová péče o jeho postižený se bude platit z mých daní.

4 9
možnosti
  • Nejčtenější

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

16. dubna 2024

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike....

Trend pickuperství je fenomén i byznys. Ženy se však mohou cítit jako kořist

11. dubna 2024

Nedávno mě na zastávce oslovil muž. Se sebevědomým úsměvem se zeptal, jestli bych s ním nezašla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nekupujte zajíce v pytli. Sedm signálů, že vám to bude klapat v sexu

17. dubna 2024

Na začátku každého vztahu býváme opatrní, zvláště pak v dospělém věku. Nechceme se zase spálit....

Vyrostla v Jižní Africe, zažila i vězení. Po letech česká zpěvačka zvolila Prahu

14. dubna 2024

Premium Jazzová zpěvačka Barbora Tellinger prožila 51 let v Jihoafrické republice, kam jako malá emigrovala...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena trpí obrovskými bolestmi zad kvůli ňadrům, implantátů se však nevzdá

15. dubna 2024  7:47

Influencerka Paige Woolenová má ňadra velikosti osm a je na ně náležitě pyšná. Bohužel jí však...

Žena si dopřála obří poprsí, teď musí nosit tři podprsenky

18. dubna 2024  8:01

Modelka Katy Ann dala za svá obří silikonová ňadra v přepočtu téměř sedm set tisíc korun. Jsou tak...

Život s výživou na zádech. Lukáš trpí chronickou střevní pseudoobstrukcí

18. dubna 2024

Svou výživu si nosí v batohu na zádech. Ten místo obvyklých svačin skrývá speciální výživu, která...

Od žen chodím odpočívat do mužského světa, říká scenáristka Sodomová

18. dubna 2024

Premium Scenáristka a producentka Daniela Sodomová stojí za projektem letní divadelní scény Musea Kampa....

Tradiční manželka se vrací. Trend TikToku velebí ženy u plotny a dětí

18. dubna 2024

Její jedinou prací je starat se o domácnost, děti a manžela, zakládá si na svém vzhledu a její...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...