Ona

Diskuze

Už žádné biflování a dril. V sobotní škole se děti naučí učit hravě

Školáci znají jen jeden způsob, jak se naučit na další hodinu - nabiflují se látku nazpaměť. Společnost Scio proto přišla s kurzy, kde se děti naučí, jak se správně učit, ale také třeba zformulovat názor. Na jaře jim to může pomoct třeba u přijímacích zkoušek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zvláštní, v sedmdesátých letech, kdy jsem v Praze chodila do základní školy já, rozhodně po nás učitelé nechtěli odříkávat zpaměti našprtané texty (když nepočítám nepříliš časté recitace básniček v češtině a ruštině) a rozhodně zkoumali, jestli žáci látce rozumějí. V devadesátých letech, když chodil do základní školy a na osmileté gymnázium můj syn, bylo to podobné. Zřejmě se školství od té doby muselo dost výrazně změnit...

1 0
možnosti

Myslím, že tohle je cesta.

Mě osobně se nikdy nepovedlo něco se naučit naspaměť. To, že jsme se na základce museli učit básničky, anebo mít připravenej referát tak, že ho mám napsanej na papíře a naučenej naspaměť, přímo jsem to nenáviděla. A taky sem nechápala, k čemu to je. Ale to Vám v češtině nikdo neřekne, že si o tom máte něco nastudovat a pak to přednést vlastními slovy. Prostě napíšeš referát a pak ho předneseš z paměti.

Až na gymplu sem pochopila, že není třeba se to učit všechno naspaměť. Stačí si to inteligentně a přehledně napsat, případně barevně podtrhat a pochopit souvislosti ve věcech. To, že mi potom říkali šprte, mě nějak netankovalo. Neučila jsem se věci slovo od slova, jako kamaráda vedle mě. Prostě sem si udělala souvislosti a pamatovala si to. A taky mi to zabralo tak pětinu času, než kdybych to měla umět slovo od slova.

Stejně tak, jako nás na gymplu ať už v češtině nebo angličtině učili mluvit, konverzovat a hlavně chápat ! psanej text. To mi přijde nejdůležitější. Cokoliv si můžu přečíst v angličtině i když neznám třetinu použitejch slov, protože nás k tomu vedli. Nejde o to, přeložit text slovo od slova, jde o to to pochopit !!!

Ale to na většině škol ještě nepochopili, bohužel...

4 5
možnosti

Záleží na jednotlivých učitelích. Třeba na gymplu jsme měli jednoho, který nám řekl svoji látku a pak to samé NADIKTOVAL. Druhý učitel zase chtěl, ať si děláme poznámky během výkladu a vyžadoval i nějakou domácí práci. Hádejte, který učitel lépe připraví na další stupeň školy.

Co se týče referátů, každý nemá talent na kecání jak politik. Některým stačí poznámky, jiný potřebuje číst z papíru.

1 1
možnosti

Ja bych se primlouval i za to biflovani. I pamet je treba trenovat a takova nasobilka a vyjmenovana slova jsou na to idealni.

9 1
možnosti

Vyjmenovaná slova jsem nikdy nepoužila (pamatuji si, jak se které slovo píše), ale hodí se třeba zeměpisné termíny (státy, hlavní města), aby člověk nevypadal ve společnosti jako blbec.

2 3
možnosti

Takže je to v podstatě kurz, na který chodí děti ambiciózních rodičů, které podobné kurzy s největší pravděpodobností ani nepotřebují. Bezva nápad, jak vytáhnout citovým vydíráním  peníze z rodičů. Rodiče, myslete, starejte se o to, kam své dítě dáváte na zš a nebudete potřebovat víkendové předražené kurzy.

8 2
možnosti

Decká, ktoré budú mať okrem nabifľovaných informácií aj schopnosť tie informácie prepájať, využívať ich pri logických operáciách, budú vedieť hľadať nové informácie, ktoré dokážu správne selektovať. Tí, ktorí sa budú vedieť prezentovať, budú ovládať rétoriku, budú schopní vyjadrovať svoje myšlienky, tak tí budú mať vždy konkurenčne navrch. Otázne je, kto chce mať z dieťaťa bifľoša uznávajúceho autoritu, alebo kreatívneho človeka, ktorý autoritou bude.

0 2
možnosti

Škola by měla děti připravit na jejich povinnosti v dospělosti. Když bude všechno hra a hlavně je do ničeho nenutit a nic po nich nežádat, jak se pak uplatní ve firmě?

Stačí, že už dnes vysokoškolští studenti mají problém vyplnit formulář nebo dostavit se včas na důležitou zkoušku. Každý tak nějak počítá, že systém se kvůli ním ohne.

8 2
možnosti

Ako hovoríte, škola by mala pripravovať na dospelosť. Odkedy je bifľovanie naspamäť a sedenie po tichu 45 minút príprava na dospelosť? Kde sa už len s týmto niekde uplatníte? Chcete aby vedeli študenti vypĺňať formulár a ovládali etiketu? No to je pekné, ale to sa v škole predsa vôbec neučí. 

Títo mladí ľudia majú byť tí, ktorí budú tento systém aktívne formovať, nemali by sa teda naučiť len slepú poslušnosť, ale mali by byť schopní kreovať nové a lepšie systémy.

2 3
možnosti

No zajímavé...ale bez nějakého množství nabiflovaných informací, těžko někdo něco vymyslí. Prostě nebude mít na čem stavět.... Ale chápu, že dnešní trend je všechno dělat hravě, přístupné pro všechny děti/studenty, aby nakonec všichni získali nějaký ten titul před jménem.

Jo a hlavně je potřeba lidi naučit, aby uměli zformulovat svoje práva.....povinnosti nejsou potřeba ;-)

13 1
možnosti

Nadrtit se posloupnost egyptských říší je opravdu problém - Stará říše - mezidobí - Střední říše - mezidobí - Nová říše. A nakonec Ptolemaiovci ;-)

5 1
možnosti

A roky sú kde? A jednotlivé vládnuce dynastie počas riší sú tiež kde? Toto by za jednotku nebolo.

0 2
možnosti

Podle mě je dobré se učit něco nazpaměť a u něčeho je dobré umět kreativně přemýšlet. Když chcete vyřešit nějaký pokročilejší středoškolský příklad z matematiky, musíte být trošku kreativnější, musí vás napadnout, jakým způsobem jej chcete řešit. Problém je spíše v tom, že třeba právě u středoškolské matematiky žáci neví, k čemu konkrétně je jim dobrá. Systém vzdělávání na západ od nás je odlišný, nicméně spousta těchto žáků například ani netuší, kde je naše republika. (A já vím, kde je třeba Andorra nebo Vatikán, menší státy.) A na východě toho umí strašně moc, makají jako šrouby, ale zase jsou psychicky zdeptaní. Podle mě je důležité umět najít zlatou střední cestu.

9 0
možnosti

Západ je meta našeho vzdělávacího systému, ale například jsem nepochopila, proč je např. studentům v Británii odepíráno používat u testu kalkulačku. My čeští studenti jsme u testu pohořeli, protože i když jsme znali postupy počítání, nedokázali jsme zpaměti tak rychle dělit. 

Takže na jednu stranu tam brojí proti biflování, na druhou stranu upřednostňují balast před znalostmi.

3 0
možnosti

Memorování má smysl. Cvičí se pamět. Je to základ elitních škol.

13 1
možnosti

Memorovanie bez schopnosti informácie v praxy použiť je zas známka nekvalitného humanitne vzdelaného študenta, sediaceho na úrade práce.

0 1
možnosti