Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtrnáct rad pro rodiče, kteří nejsou nadšeni z vysvědčení svého dítěte

Dneska je den "D" nejen pro všechny školáky, ale také pro jejich rodiče. Jestli patříte k těm, kteří očekávají na vysvědčení svého potomka spíš vyšší číslice, pak si dřív, než vás začne svrbět ruka nebo přijdete se sžírající kritikou, prostudujte praktické tipy a doporučení od magistry Bohuslavy Horské z Modré linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F50i72l45i52p 13R98o96m12a50n11i50u96k 5251464687

Rada patnáctá: Vaše Beretta je vždy připravena v šuplíku. V pololetí, i před prázdninama ;-D

+1/0
2.2.2013 23:26

M64a64r16i56e 92V27a38š33í39č41k81o24v94á 3261263872778

Nejlepší rodiče jsou ti, kteří ani jednou nebyli na rodičáku, nikdy mi nenapsali ani email, nikdy si neotevřeli známky v počítači a pak naštvaně telefonují řediteli co to jako má znamenat... Jiní rodiče by si měli uvědomit, že známky nejsou ty nejdůležitější a pokud třeba dítě není studijní typ je nutno podpořit jeho silnou stránku. Chápu, že je to pro rodiče mnohdy velmi těžké, ale dítě pak bude mnohem štastnější...

+4/0
31.1.2013 20:25

L78e91n80k34a 92Z95i61m87o80v97á 8830873680357

To byly časy, když jsem nosila jedničky od shora dolů. Dnes se index plný trojek stydím ukazovat:) Se známkami jsem problém neměla, ale co mi vadilo, když mě kamarádce její rodiče dávali za příklad. Přitom ona se učila a snažila mnohem víc než já, jenže její rodiče viděli jen hloupou číslici a dodnes má takový postoj, že ať dělá, co dělá, vždycky to bude málo.

+5/0
31.1.2013 12:42

N68a20t44á92l94i86e 14F57i68c58e50n35c86o21v28á 2943709192695

Přesně, jak tady lidé říkají - nemůžeme přece dětem nadávat za nějaký kus papíru, který přinesou domů - známky se snad utváří během celého roku, ne během jednoho dne. A polovina školního roku je docela dlouhá doba a dá se docela průběžně informovat o známkách...a je na nás, jak jim pomůžeme, můžeme si promluvit s učitelem(samozřejmě ne stylem ,,ty to kazíš, můj syn/dcera je nejinteligentnější tvor planety). já s vysvědčením problémy nemívala, ale spousta lidí v rodině jo, a vždycky se to dalo nějak vyřešit. ale za sebe si pamatuju, že jsem měla na prvním stupni hroznou fobii z toho, že dostanu dvojku z tělocviku.;-D

+4/0
31.1.2013 11:51

D72a31v50i16d 76P82e18t72r14ž57e12l63a 2296954873290

Celý článek je o jedné větě: "Neberte si vysvědčení dítěte osobně.". A propos. Některé rady jsou spíše nevhodné - např. 5, 6, 7 (ta mimo jiné říká - teď je to špatně, ale v budoucnu to může být lépe - dítě si z toho utvoří pravidlo, že teď není dost dobré a bude toužit po tom, aby se v budoucnu zalíbilo - komukoli), 10 (vadí to pouze Vám, dítěti je celý školský systém u ...), 12 (typické vydírání).

0/0
31.1.2013 10:55

L18e22n67a 29P29á65t53k15o69v15á 8971343524279

no nemyslím, že rada 12. neodměnit dítě za vysvědčení je vydírání

+2/−1
31.1.2013 11:21

D17a75v42i81d 90P51e60t46r39ž44e91l32a 2836604793380

A co je opakem? Když bude špatné vysvědčení, tak odměna nebude, tudíž odměna bude jen, když... Je více úhlů pohledu... A co si z toho dítě vezme? Musím se snažit, abych dostalo odměnu. Co slyší od rodičů? Odměnu dostaneš jen, když...

+1/−2
31.1.2013 12:17

L42e23n28a 90P98á38t27k13o10v66á 8331263624589

ale to je účel odměn, že jsou za něco. Učí děti, že nic není zadarmo. Také musím chodit do práce abych dostala plat a  premie dostanu také jen když mám výborné výsledky. Nemyslím si že je výchovné dát dětem všechno bez vlastního přičinění. Odměna není dar

+3/0
31.1.2013 14:10

L74e41n39a 32P66á60t13k82o66v53á 8361843374179

nezlobte se ale nemohu si pomoct. Asi nechápete ,že odměna je vždy za něco a ano účelem JE aby dítě slyšelo musím se snažit abych dostalo odměnu. Modelová situace kdyby to bylo jak myslíte Vy je totiž nemusím nic dělat, nijak se snažit, stačí pouhá docházka a přesto dostanu vše co chci, odměnu dostanu vždy tak jako tak. To je podle mne hodně, ale hodně špatně

+3/0
31.1.2013 14:57

D49a89v33i39d 85P77e16t68r16ž48e27l49a 2526264283420

A víte, k čemu to vede? K tomu, že všichni se snaží všem zalíbit - rodičům, učitelům, partnerům, zaměstnavatelům apod. jen proto, aby něco dostali, aby nezklamali atd. Budou ale takto šťastni? Copak štěstí spočívá v tom snažit se zalíbit, snažit se plnit očekávání apod., protože jinak nebudu akceptován se vším všudy? Takhle věčná neuróza mezi tím, jaký bych měl být, a jaký jsem (což ovšem předpokládá přijetí, které je velmi těžké). A do té míry, do jaké akceptuju sám sebe, dokáži akceptovat ostatní, jinak to nejde. A k Vámi uváděné modelové situaci - vždy dostanete, co chcete, problém je v tom, že nevíte, co vlastně chcete - je-li někdo naštvaný, bude potkávat samé naštvané lidi, protože to vlastně chce - utvrdit se v naštvanosti. A tak je to se vším - utvrdit se v lenosti. Problém není činnost, problém je odměna. A činnost může spočívat i v nečinnosti.

+2/0
31.1.2013 15:50

L75e28n16a 16P77á41t28k11o93v35á 8111563854219

nějak Vám přiznám se nerozumím. Podle mě je to celé jinak. Nebude se snažit všem zalíbit, to je chybná premisa. podle mě bude motivované pro něco co chtělo( třeba kolo, nebo telefon)  dosáhnout toho vlastními silami. Je to otázka motivace. Zalíbit se všem bych to musela dělat tak že mu budu ukazovat jak ten či onen je lepší než on a jak by to bylo lepší. Nezklamali mě nebo učitele je blbost, mě nezklame, jen to kolo nebude. Závěry které máte nejsou správné. Pokud snahu podpořím případnou odměnou, bude si pak nabytého kola nebo telefonu více vážit. Nevím jak Vy ale já vím co chci a tahle filosofická debata jen odvádí od problému že pokud dáte děcku vše na co pomyslí jen tak tak to výchovné prostě není a do života ho to nepřipraví a šťastné pak podle mne také nebude

+2/0
31.1.2013 16:10

D51a18n15a 87T27a31n60k63e20r 2233419359875

A přitom je to tak "jednoduché" - nezabít v dětech jejich přirozenou zvídavost, umět je nadchnout pro to, co se mají učit... pak nepotřebujete ani úplatky, ani vyhrožování, ani vydírání...

+2/−1
31.1.2013 16:44

L23e14n34a 83P83á75t59k74o94v66á 8351223234889

tak to je jistě ideální, ale přiznejme si každý není úplně studijní typ a kolik je v našich školách učitelů co dokáží nadchnout to je také otázka. Já mohu dítě zkusit  nadchnout jen pro to co je vlastní mě a čemu rozumím, ale jak ho nadchnout třeba pro tělocvik, nebo dějepis? Opravdu dobrých učitelů je jako šafránu

+1/−1
31.1.2013 16:51

D76a53v74i36d 97P63e28t31r94ž88e87l16a 2146104503390

Přesně. Jenže aby to člověk "dokázal", tak se musí nejdříve vypořádat sám se sebou aneb vzpomenout si na to, že byl taky dítě a jaké to bylo. A pak ví, co má dělat.

0/0
1.2.2013 9:32

S92a12n53d56r43a 35F43e59r15i89a59n97č37í28k37o43v52á 7933618101913

Rodič, ktorého známky na vysvedčení prekvapia nie je dobrý rodič. Taký by sa mal hlavne zamyslieť sám nad sebou.

+7/−1
31.1.2013 10:33

Z91d45e45n10ě17k 98T33e43s54n82e57r 1316481329103

taky neplatí absolutně.

+1/−2
31.1.2013 10:40

S78a62n82d86r93a 75F98e79r35i83a78n10č37í87k24o21v64á 7153398841123

Kto má prístup k telefónu, nemôže mať problém si priebežne zisťovať známky svojho dieťaťa. Ale uznávam, že sa sa môžu vyskytnúť špecifické okolonosti ako že je rodič v nemocnici, vážne chorý, mentálne zaostalý a pod...

+2/−1
31.1.2013 10:50

L30e22n88a 51P84á38t65k66o59v28á 8731443504499

Přece vím jak se moje děcko učí tak by asi známky neměli být nijaké překvapení. A trestat ho teď když už to vím dávno je jaksi také nelogické. Je jasné  že odměna třeba nebude, ale dělat z toho vědu až na vysvědčení to je trochu z křížkem po funuse

+7/0
31.1.2013 9:56

J94i81ř73i17n23a 44M18a22n92d86á67t38o24v96á 9547118360425

No, já už dlouho chci akvárium .... tak ho dostanou děcka za vysvědčení ;-D

+3/0
31.1.2013 10:00

L57e93n34a 26P29á44t56k34o44v84á 8441123154549

no když je za co a děti ho také chtějí;-D

0/0
31.1.2013 10:02

J23i16ř97i30n96a 27M91a25n61d83á73t54o40v36á 9397338110345

Jistěže chtějí, jen to ještě neví ;-D

+12/0
31.1.2013 10:16

L49e28n30a 15P28á70t47k88o72v21á 8391623974859

;-D

0/0
31.1.2013 10:44

M88a47r41e96k 14K39l48u51f68a 3138634964856

;-D;-DR^

0/0
31.1.2013 18:07

Š95á42r32k83a 25M63a39t82y44á17š34o43v86á 1901435282169

Já bych k tomu řekla asi tohle: každý rodič, co se zajímá o svoje dítě a jeho prospěch, o to, zda látku chápe, byl určitě na rodičáku,který se koná před uzavřením známek  za pololetí..tudíž byl s výsledky seznámen, tak jaký nervy z vysvědčení..buď potomek za pomoci rodičů máknul a zlepšil si známku-y nebo ne, ale výsledky rodiče věděli, takže jaký překvápko???  Pokud na dítě kašlou , o školu a prospěch se nezajímají, tak se nemají čemu divit...děti by měly vědět,že se neučí pro rodiče, ale pro sebe...sice někdy není snadné to chápat, ale je to tak... a když se někdo fláká a místo učení vysedává u nějaké počítačové hry nebo facebooku, tak ať se nediví...

+8/0
31.1.2013 7:16

D36a24n52a 76T49a11n87k87e64r 2973709529415

Přenášet v tomhle vinu na děti nebo na rodiče je hloupost. Většinu našich dětí dodělá systém, ne to, že byly hloupé nebo se o ně rodiče nezajímali. Je ostuda školy, že děti tam nechtějí chodit a nemají motivaci na to aby "mákly". Ony tam motivované jdou - a škola, učitelé ji systematicky ničí v zájmu svého pohodlí a systému. Inteligentní dítě je "nepohodlné", méně inteligentní je "nepohodlné". Do těch živějších se cpou psychofarmaka, do těch "příliš hodných" taky. Dítě v tomhle systému nic neznamená, je to jenom číslo, džob, možnost vydělat.

+1/−6
31.1.2013 7:50

J34i71ř95í 85H31u34b43a37č94k55a 6735520120564

Na tohle se nedá nereagovat... Paní, byla jste někdy za posledních dest, patnáct, snad i dvacet let ve škole? Jako za režimu bych Vaši poznámku ještě možná bral, ale jde vidět, že máte poněkud silně zkreslené představy o současném školství (byť i já k němu mám v jistých ohledech výhrady).

+7/0
31.1.2013 8:15

D96a78n97a 12T34a97n90k62e61r 2193979409445

Teď nevím, co si o vašem příspěvku mám myslet... popisuju stav, který vidím... Jestli máte zkušenosti takové, že škola rozvíjí ve vašich dětech zvídavost a hlavně je podporuje, ne sráží, strká do škatulek a zprůměrňuje... Máte štěstí, a vaše děti taky.

+1/−5
31.1.2013 8:40

S61a41n83d38r66a 85F57e84r98i10a58n95č87í54k63o34v67á 7553978511973

Naozaj neviem ako je v to v Česku, ale moja skúsenosť so školstvom na Slovensku síce nie je taká negatívna ako to popisuje Dana Tanker, avšak nemyslím si, že by sa v deťoch podporovala kreativita, schopnosť utvárať a vyjadrovať svoj názor, schopnosť vyhľadávať a selektovať informácie. Podporuje sa bifľovanie a nie logické uvažovanie. Štátne školstvo pripomína skôr pásovú výrobu. Základom je nenechať sa demotivovať, keďže inštitucionalizované školstvo nie je jediný zdroj vedomostí pre človeka.

+2/0
31.1.2013 10:39

E62v88a 72P44l18á42š42k93o36v44á 5538475941756

Tohle myslíte vážně? Takže pokud je dítě pilné nebo lajdák, je to zásluha/vina učitele??? ;-D Šikovně se vyzouváte z vlastní výchovy a zodpovědnosti za dítě. Kvůli rodičům jako Vy jsem studium pedagogiky vzdala, ač bych s dětmi pracovala velice ráda.

+6/0
31.1.2013 8:45

J50a46k70u74b 52K52a59m19i33n43s77k66y 9528926200633

Ja myslim, ze pani/slecna spis narazela na styl vyuky na skolach nez na to, kdo je zodpovedny za vychovu.

+1/0
31.1.2013 8:56

D55a19n66a 98T52a98n50k44e39r 2513149479135

Ano, to myslím naprosto vážně. Existují studie, které to dokazují. Náš mozek reaguje tak, že se přizpůsobuje tomu, co děláme rádi. Znechucený žák se začne flákat, tím si škola podřezává vlastní větev. A teď... co s tím? Nevím... snad zlikvidovat tuhle stádní výchovu, nejsme ovce... ale jak to udělat líp? Učitelé jsou "nekvalitní". Ale existuje vůbec člověk, který by v tom školním systému dlouhodobě byl schopen zůstat "kvalitní" učitel?

+1/0
31.1.2013 10:02

Z33d17e58n27ě79k 21T80e17s45n73e17r 1296941459783

spousta, měl jsem to štěstí, že většina mých kantorů k nim patřila. Je odpovědností rodiče poznat, dky zatlačit na dítě a kdy na školu - nápovědam, v 90 % případů potřebuje motivaci potomek...

+2/0
31.1.2013 10:39

J34i53ř85i33n36a 37M90a54n95d60á45t98o41v32á 9707288450105

Studie  bývají různé .... i na stejné věci :-)

0/−1
31.1.2013 11:41

P91e53t32r 96N59e17c29h13a44n59i72c86k74ý 7983226278180

Ta motivace dítěte tam fakt chybí. Dítě neví proč se to učí a k čemu mu to bude, nechápe, že se učí pro sebe a v době internetu to nechápe ještě víc. Prostě povinnost a jeho odměnou je nějaké číslo.

+2/0
31.1.2013 9:25

D12a59v59i50d 52P86e18t27r93ž18e91l45a 2166534293830

Motivace? Největší nesmysl. Když se zeptáte dítěte, proč si hraje, bude se na Vás dívat jako na idiota. Hraje si prostě proto, protože si hraje. Co je předmětem hry, je irelevantní - může to být i výuka. Proto je většina dospělých v hajzlu - protože vidí výsledek a nevidí proces. Týden vykonávají nějakou práci jen proto, aby byli 5 minut šťastni, že to dokončili. Absurdní. Opak je pravdou - důležitý je proces, výsledek se dostaví sám - a když nedostaví, tak na tom až zas tak nesejde.

+3/−1
31.1.2013 11:00

P31e45t38r 59N30e19c35h59a48n61i91c41k78ý 7513426488810

Hraje si, protože ho to baví, protože si chce hrát. Ale učení ho nebaví a učit se nechce (dobrovolně), tak pokud ho nebude nic motivovat, tak se nic nenaučí nebo jen nezbytné minimum pro prolezení školou.

+2/0
31.1.2013 15:44

D81a28n40a 37T82a96n45k40e61r 2523629989285

to je přesně to, co říkám.

0/0
31.1.2013 16:35

J22i24ř44i37n53a 88M85a66n68d50á67t27o71v10á 9547688440225

Do mých živých dětí (jedno dokonce s ADHD) nikdo psychofarmala necpe ;-) A ve škole je mají učitelé rádi. Jsou sice živí, ale jsou chytří, umí komunikovat, chovají se slušně a jsou optimistky naladění a vtipní. Jednou na rodičáku mi dokonce pan učitel říkal, že bych měla svoje děti klonovat ;-D Čím to bude, že máte jinou zkušenost? :-P

+2/−1
31.1.2013 9:30

D60a18n32a 56T83a53n69k92e74r 2593129959215

to nevím.. prozraďte mi to...

0/−1
31.1.2013 10:04

J25i21ř18i12n54a 22M82a91n80d63á20t28o85v67á 9477848550785

žákovké pravidelně kontroluji, úkoly podepisuji, na rodičáky chodím .... překvapená nebudu ;-) Také neočekávám, že na mých dětech bude záležet nějakému "systému", jak popisuje paní Tanker. Jsou to přece moje děti :-) A tak si je vychovám tak, aby měli křídla a mohli si vybrat kde a v jakém systému chtějí odvádět daně ;-)

+3/0
31.1.2013 9:27

D53a29n16a 25T73a51n30k68e76r 2513929749505

víte.. já myslím, že tahle hrdost na svou dobře vykonanou výchovu není na místě. Ale jak už to tak je, sytý hladovému nevěří. Možná jste opravdu supermatka, do jaké se stylizujete, nebo jste měla jen štěstí na učitele... to nevím... ale co vím - zhruba padesát procent dětí tohle štěstí nemá. A je ostuda nás dospělých, že tenhle školní systém tolerujeme jako něco, co "se prostě musí vydržet", místo toho, abychom se snažili něco změnit - ne pro sebe, ale pro ty děti, které ten systém ničí...

0/−3
31.1.2013 10:29

J57i41ř64i71n58a 26M61a86n80d12á70t74o49v83á 9707378740265

Jsem normální člověk a moje tři děti chodily celkem do 7-mi Základních škol ;-) Takže o žádném štěstí nemůže být ani řeči. Jde asi o to, jaký kdo má životní přístup. jsou lidé, kteří budou chybu hledat, vždy nějakou najdou a navíc ... budou ji hledat jinde, než u sebe. Takových rejpalů jsou plné hospody i diskuze ;-)

+4/−1
31.1.2013 11:40

D72a68n44a 38T53a89n55k44e66r 2193799709355

Myslet si to můžete, i zobecňovat můžete, to je fakt. Ale fakt je, že prvňáčci jdou do školy natěšení, ochotní se učit, a když základku pak po letech opouštějí, mají pocit, že se nejdřív musí pořádně ožrat, protože je to KONEČNĚ za nimi. Něco tu není v pořádku, když polovina dětí chodí do školy s bolením břicha a strachen. Je to ostuda. A ještě větší ostuda je, že lidi jako vy jim to ještě vyčítají a házejí vinu na ně. Rv

0/−1
31.1.2013 16:39

J59i26ř90i60n11a 34M79a66n82d84á13t13o45v44á 9867978340575

Takové případy neznám. Moje děti se při odchodu ze ZŠ neožíraly ( a to šla nejstarší dcera studovat střední školu vinařskou :-) ) a s bolením břicha do školy taky nechodily. Chodily tam s tím, jak to takovým zacofaným dětem, jako jsou ti vaši chudáčci natřou ;-) Těšily se. A nevyčítám nic dětem, ale rodičům, které děti na reálný svět nepřipraví a jen je podporují v tom, jak jim celý svět ubližuje.

0/−1
31.1.2013 17:28

J10i42ř22i48n83a 93M23a74n55d90á87t90o11v70á 9887508680495

Proč by se měli bát do školy, úkoly jsem s nimi napsala, učivo probrala .... mohli všem ukázat, že to jsou chytré děcka ;-) Když se dívaly do zrcadla viděly hrdost, viděly sílu ... něco umí, umí myslet ..... Vaše děti toho umí asi moc jako Vy a proto nemáte práci a jste vším zhnusena :-P

+1/−1
31.1.2013 17:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.