Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Meningokok mi sežral nohy, ale přežila jsem

Za chvíli to bude rok, co jsem překonala meningokokovou sepsi. Bylo to v lednu letošního roku. Dodnes nevím, jak jsem k meningokoku přišla. Čtenářka Zuzana napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N62e96l58a 44S24v36o14b61o32d86o83v51á 4264643496285

Opravdu hrozně záleží na lékařích. Mně byl rok a půl, když jsem chytla meningikoka a rodiče se mnou byli  u doktora 3x a vždycky je poslali domů, že se také jedná o virozu. Když se objevily petechie / ty skvrny / a přestala jsem reagovat, vzali mě do nemocnice s tím, že do druhého dne asi zemřu. Dnes si na nikom nic nevezmu - měla jsem hnisavý zánět mozkových blan a zůstala mi epilepsie. Můžu být ráda, že žiju.

+1/0
29.11.2012 12:25

A16n67n11a 89Š40i33m22a22l95i22a97k79o48v61á 7660594175453

PR články je potřeba dát pod hlavičku Inzerce!! nebo aspoň k článku informaci připojit.

Typ meningokoka u slečny je také nutno doplnit aby článek měl úroveň idnesu a ne blesku.

+4/−1
29.11.2012 9:47

D81a36n60i71e70l62a 46U77r52b54a29n32o77v84á 2564840835106

Není tam napsaný žádný konkrétní výrobek, předpokládám, že vakcínu nevyrábí jen jeden výrobce, tak že o reklamu jde opravdu jen těžko. Být na místě té paní a vědět, že kdybych byla očkovaná tak by se mi to nestalo, tak bych  lidem taky říkala ať se očkují, přijde mi to celkem uvěřitelné.

+1/0
29.11.2012 14:48

E58v93a 72K94a95š68p13á89r24k90o65v20á 7870141139642

Meningokok není příliš častá nemoc a osobně si myslím, že většina lékařů takový případ za celý život neuvidí. Zase bych je tak rychle neodsuzovala:-P

+2/0
29.11.2012 0:02

R96o88m20a70n 84Š73i38m68o61n59o75v27s68k52ý 5591269827807

Přesně. Nám dětský doktor řekl, že se setkal pouze s jedním případem meningokoka, a to u očkovaného dítěte.

0/0
29.11.2012 13:44

V13e31r60o81n76i66k97a 75K66r77á73s62n40á 8379666668969

Mohla jsem mit o 4 roky starsi sestrenku Katušku,, v 8 mesicich se v sobotu poprve sama postavila, vecer dostala horecky, v nedeli se osypala a v utery zemrela.. dalsi sobotu byl pohreb :( tete bylo cerstvych 18..

+1/−2
28.11.2012 20:19

J52a81n 28J12e68ř82á11b19e31k 9396449383640

Bohužel, jako jakákoliv jiná práce je "doktořina" osobní zodpovědností daného jedince. V tomhle ohledu jsou bohužel nejhorší praktici, ale ani v nemocnicích to často nebývá lepší. Člověk se musí svého práva domáhat, zjišťovat si co nejvíc informací a sám se zasazovat o to, aby se s nim něco dělalo. Částečně je to i o našem zdravotním systému, kdy doktor musí přemýšlet na co pacienta vyšetří a na co ne, aby to neplatil ze svého. Každopádně v mém okolí bylo X případů, kdy tento přístup předepisovačů stál někoho život nebo trvalé následky jako tuto paní. Bohužel, ne každý má tu kliku, že se dostane rovnou k "Dr. Housovi".

+8/−1
28.11.2012 17:08

J25i47ř51í 44Š53v86e80h25l85a 1874204132956

Je to drsný případ, ať se paní daří co nejlíp. Já jsem u doktorky nebyl roky, je to taková paní před důchodem, babičky jí většinou nadiktují, co potřebují za léky. Obavám se, že nějaký meningokok je úplně mimo její záběr. No ale proč to píšu - mám obavu, že takových doktorek a doktorů bude asi víc.

+6/−1
28.11.2012 16:26

K71a70m84i91l96a 52V16o22l32n59á 9268830592

No očkování je sice hezká věc, ale proti béčku, kterého je u nás nejvíc se zatím očkovat nedá. Ovšem slyšela jsem drb, že by ta vakcína mohla být příští rok.

Jo a pro ty chytrolíny, co by všem lékařům sebrali licence - podívejte se na incidenci onemocnění. Podle SZÚ, jak píše pan Dvořák byla v roce 2011 incidence 0,6 případů na 100 000 lidí ročně (65 lidí celkem) - jinými slovy je několikanásobně vyšší pravděpodobnost, že budete mít leukémii než meningokokovou infekci. Každý lékař se meningokoka bojí jako čert kříže, ale nejsnáz se dá poznat podle tečkovitých krvácení (která si tady nejspíš dala na čas) a podle meningeálních příznaků, když je onemocnění spojené s meningitidou, což bohužel nebyl tento případ. 

Slečny je mi líto, je to pro mladého člověka tragédie. Sama jsem očkovaná a mám z neisserií hrůzu, ale cítím, že se tady háže kamením dost neoprávněně. Nikdo nemůže vědět všechno.:-/

+9/−3
28.11.2012 15:52

S82a95n66d44r47a 39F34e75r22i28a25n61č98í94k47o85v82á 7933908151353

Oplatí sa vôbec pri tej pravdepodobnosti očkovať?

+2/0
28.11.2012 18:04

K67a72m52i71l27a 93V45o32l31n36á 9648410362

No proti chřipce třeba naočkovaná nejsem a nebojím se, protože ta smrtnost je minimální. Na druhou stranu meningokoková sepse má smrtnost až 55 % a to si prostě nelajznu. Na infekční klinice nám říkali, že každý lékař, který meningokoka někdy viděl, se nechá naočkovat, protože je to děsivá infekce s děsivým průběhem. Stejně tak klíšťovek je pár set ročně, ale člověka to vyřadí minimálně na dva měsíce z provozu. To si taky prostě nelajznu...

+5/−2
28.11.2012 18:21

P48e77t33r 87D87v73o28ř57á58k 9234817452200

Je vidět, že s ústupem výskytu klesá ostražitost. Sám jsem byl očkován na A+C před 14 roky. Tehdy vrcholil zvýšený výskyt nákazy. 

http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/NRLs/meningo/publikace/imo_cr_2012.pdf

+1/−1
28.11.2012 15:01

P11e31t60r 53U93r92b34á88n14e60k 3191799657808

Zajímalo by mě jak byli za špatnou práci postihnuti doktoři.

+9/−3
28.11.2012 13:57

M14a93r34k78é39t77a 67Ž82e54m55l54i23č80k46o78v97á 1334230673793

Nijak. Jako v drtivé většině případů.

+3/−2
28.11.2012 14:32

V63e86r20o95n62i19k74a 93V82á40l62k98o69v66á 1480782567106

To by za chvíli neměl kdo léčit, kdyby za to museli jít od válu. ;-)

+3/0
28.11.2012 15:31

J40a25n 15N31o91v82á85k 7215474778437

Problém je že viróza má stejné příznaky a lékař potká takovou nemoc třeba jen párkrát za život. Vzácné nemoci se identifikují velmi špatně, to není jako v televizi.

+9/−2
28.11.2012 17:10

V90á78c71l11a66v 57N90o35v53o25t52n66ý 1706297447

Mně jednou svačinu sežrala kyselina dusičná

+1/−15
28.11.2012 13:16

T80e59r40e49z82a 78H38a65j74k88o33v62a 5557942904410

Mor a nestovice na vas.

+5/0
28.11.2012 15:13

M26a91r18e71k 92Š84v65u78b 8879761765887

osle

+7/0
28.11.2012 15:19

P52e49t89r 60V16o49d26i24č91k13a 5968822595

Už aby pánové z IBM dodělali Watsona se zaměřením na stavování diagnózy.

Běžně se stává, že vám doktoři nacpou stejnou diagnózu, jako stovce

pacientům před vámi, i když vy máte zrovna něco jiného. Chce to konečně

nástroj, který bude umět objektivně posoudit stav pacienta.

+18/−2
28.11.2012 12:16

M38i87l32a37n 90Č25e45r30n61ý 5953709799862

Třeba dr. House...

+2/0
28.11.2012 15:05

P27e87t51r 68V56o97d22i59č77k96a 5228432205

To jako má být špatně, že si člověk určí diagnózu na internetu? Běžně se mi stává, že jsem díky internetu o konkrétní nemoci informován lépe, než lékař.

+11/−1
28.11.2012 12:15

P15e14t39r 35V76o75d93i79č89k86a 5828282585

Pardon, to je reakce na Jana Čekala.

0/0
28.11.2012 12:15

J87a54n 60P61a33v53e40l 8533532548446

Že si jí určí dost často blbě. Případně chce léčení které je pro něj nevhodné. Případně narazí na internetový zdroj JednaPaníPovídala.

Já lékařům moc nevěřím, proto v případě pochybností se nerozpakuji jít za druhým či třetím (až u třetího ortopeda jsem konečně narazil na někoho kdo mi koleno vyšetřil podle mých představ). Ale pokoušet se tvrdit že z laických zdrojů načerpám lepší znalosti než lékaři, ...

+3/−3
28.11.2012 13:29

M14i84l18a40n 90Č81e88r19n77ý 5223279339852

Jasně, v minulém století měl pomalu každý v knihovně příručku "Domácí lékař" nebo něco podobného. Dnes se o mnohých bolístkách a jejich amatérském léčení běžně dočtete na webu. Problém ovšem je s věrohodností těch informací, jako ostatně u většiny obsahu internetu.

A když nastane opravdu velký malér, je opravdu nutné volat odborníka, který přece jen studoval medicínu 6 let, má za sebou dlouhá léta praxe a zkušeností.

+4/0
28.11.2012 15:12

E50v89a 66K49a61š50p22á56r88k66o21v39á 7410291199672

..má za sebou dlouhá léta praxe a zkušeností...to bude za chvíli dost velký problémRv

0/0
29.11.2012 0:08

M81i58r81k60a 98S80v33o30j59t74k14o77v51á 3367758986444

musím souhlasit, bohužel u své obvodní lékařky sem si stanovila dvě diagnózy sama, když mi po čtvrté chtěla dát antibiotika jen tak. Jedno byla borelioza (ty antibiotika co mi cpala doktorka, ale byly úplně mimo) a druhé mononukleoza...pak sem se přestěhovala a současná doktorka vypadá že přemýšlí a ne že mi dá antibiotika ode dveří...

+4/0
28.11.2012 17:15

P82e48t15r30a 53D12o62l87e94j51š43í 5942832128241

To varování před drastickými záběry v galerii je dost vtipné, když se jako první zobrazí právě ty záběry. Jinak co se očkování týče, tak by mě zajímalo, který typ meningokoka slečna dostala, protože proti nejčastějšímu typu B není žádné očkování a proti typu C očkování chrání pouze částečně a po omezenou dobu,ale hlavně že lze cizí neštěstí využít pro propagaci.

Slečně přeju hodně sil a mnoho štěstí v dalším životě.

+8/−1
28.11.2012 11:57

J77a79n 45P91a18v65e14l 8913182158496

Bohužel, je to reklama na očkování :-(

+7/−2
28.11.2012 13:24

M80i27l90a96n 23Č61e42r86n14ý 5523209329972

Vy jste tam snad viděl název nějakého konkrétního očkovacího přípravku?8-o

+3/−1
28.11.2012 15:13

T19o75m40á54š 77B69o42r63e33k 2703811677346

Zuzko, přeji vám hodně sil, zdraví a radosti do dalšího žití ... jste statečná ženskáR^

+17/0
28.11.2012 10:26

M61i30r64k47a 55S95v64o49j20t54k81o54v70á 3267148856884

viróza - oblíbená diagnóza lékařů...kamarádky dcera měla nádor na mozku a měsíc chodila po pohotovostech a po doktorech a všichni schodně říkali viróza, pak holka ztratila zrak, ale stále stejně jsme se setkávali s diagnózou viróza, až jednoho dne na pohotovosti udělali bengál (po měsíci odmítání) a pak to najednou šlo, najednou se zjistil nádor...lékaři si rádi ulehčují práci a člověk se často nesmí nechat oblafnout...Pak se lékaři diví, že jsou na ně lidé agresivní, ale můžu říct, že oni byli také hodně nepříjemní...Dokonce jeden doktor jí nazval hysterkou a že jí nechá odvézt do Bohnic na uzavřené oddělení. A přitom kamarádka je fakt docela klidná a asi půl hodiny mu to vysvětlovala naprosto klidně...

+29/0
28.11.2012 8:20

J61a45n 91Č40e49k97a42l 7159815414744

To je ten problém, že na blbce člověk narazí kdekoliv... Svým způsobem chápu i toho doktora, že už je imunní, když má v ordinaci dnes a denně pacienty, co si určili diagnózu sami podle internetu, nebo podle "sousedka říkala", a nenechají si vymluvit, že např. nemůžou dostat antibiotika na virové onemocnění... Resp. dostat je můžou, ale budou jim naprosto k ničemu,a  akorát si vytvoří rezistenci...

No a pak jsou doktoři, co opravdu jsou na zabití, a jejich pracovní den se sestává z vyhýbání se jakékoliv zodpovědnosti, a pouze (teď to přeženu) předepisují Paraleny na všechno včetně zlomenin...

+8/−5
28.11.2012 8:38

K93a12r56o58l 42M88e90l59o 3295798901883

A kolko platila malda slecna poistku, myslim zdravoptne poistenie? Ved nie je problem zaviest do standartnych diagnostickych a terapeuickych postupov pre bolesti hlavy MRI pre kazdeho, koho ta hlava boli. A samozrejme netreba sa obmedzovat len bolesti hlavy ale aj ine bezne sa vyskytujuce priznaky. Otazka je, kolko to bude stat a kto to bude platit. Ak chcete mat Chicago Hope tak si uvedomte, ze bezna navsteva na ER vas moze vyjst na 5-7 tisic dolarov.

Na Slovensku napriklad poistne neplati neuveritelnych 3.2 miliona poistencov. Plati za nich stat. Su to dochodcovia, deti, studenti, nezamestnani, väzni a podobne. Cize stat z dani eokonomicky aktivnych obcanov jednoducho zoberie peniaze a dotuje 3.2 miliona neplaticov.

Nakoniec, tvoja kamoska mohla vysolit zopar tisic Kc a nechat si to MRI uirobit za vlastne.

+1/−11
28.11.2012 13:14
Foto

M67o60j63m79í75r 15V66o25s59t19r62ý 9530770800458

problem je, ze ikdyz si zakrok chcete zaplatit z vlastnich, tak to castokrat nejde, nebot na na specializovane pracoviste vas musi odkazat vas obvodak/praktik, kterym se toto zrovna moc delat neche. Aspon takova je moje zkusenost.[>-]

+12/0
28.11.2012 14:28

T98e84r71e16z16a 97H31a43j38k23o17v59a 5677682544520

Ti studenti , deti a duchodci za to nemuzou, to politici, kteri tak rozhodli. 

Proc jim rikate neplatici? To je temer nadavka.

+6/0
28.11.2012 15:19

M98i70r85o72s60l58a18v73a 54J27i61r98o88u44š41k97o33v36á 8473804477447

Asi by totiž bylo správný, aby všichni tihle "neplatiči" buď nebyli vůbec pojištěný a nebo si našli brigády a vydělávali si na pojištění sami. A kolikrát ani nezaměstnaný si tu situaci nevybírají sami...

0/−2
28.11.2012 16:18

S90a14n95d54r56a 80F53e70r38i12a52n59č94í83k33o38v45á 7383978971543

Celkom si neviem predstaviť, ako si môže človek do 15 rokov, ktorý má zo zákona zákaz pracovať môže nájsť brigádu. Rovnako aj študenti študujú, teda nemajú kedy pracovať. U nezamestnaných  je to zas problém, ten proste nemá príjem, nemal by z čoho platiť. Väzni sú zas štátnou mocou obmedzení a tým pádom nemôžu zarábať. 

Ja rozhodne nie som socialista a som za to, aby si každý poistenie hradil sám, za deti rodičia atď, alebo nebol poistený. To by ale musel tento štát vytvoriť predpoklad pre fungujúce hospodárstvo, trh, minimálny štát a pod. 

Pozrite sa na USA, polovica rozpočtu ide do zbrojenia, armády, NASA... a ľudia tam kapú na zbytočné choroby, aj keď pracujú a odvádzajú vysoké dane.

+4/0
28.11.2012 18:14

E57v88a 57K88a20š60p18á69r32k37o56v29á 7720321149352

R^R^R^Rozumný názor:-)

0/0
29.11.2012 0:13

K26a66r14o77l 98M70e79l55o 3275168381543

Samozrejme, ten prispevok je napisany s urcitou nadsazkou. Pozri, poistujeme si rovnake riziko tak aj vyska poistenia by mala byt rovnaka. A to bez ohladu na to, kolko dotycny zaraba. Takze ci na Slovensku alebo v Cechach je  jednoducho socik. Navyse sa este nieco na ceste k pacientovi rozkradne.

+1/−1
28.11.2012 16:34







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.