Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm důkazů, že emancipace není hotová, ale je to na dobré cestě

Důležité upozornění: tento článek neříká, že každý muž chce doma ženu, která rezignuje na svůj život a plně se oddá rodině a sporáku. Připomíná však, že v 21. století stále existují lidé, kteří si myslí, že rodičem na plný úvazek má být žena a muž na mateřské je nesebevědomý podivín pod pantoflem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaspaccho

emancipace

emancipace je opravdu nedokoncena- tlaci se na rovnopravnost v mnoha ohledech, ale damy si rady ponechaji ty nerovnopravne vyhody (napr. sezeni v tramvaji apod). Jo a do vytahu opravdu prvni nastupuje zena. Aby se zjistilo, jestli tam je kabinka ;-) tak se do me muzete pustit

0/0
8.10.2012 13:58

IfčaX

Re: emancipace

A ta neoprávněná výhoda sezení v tramvají vyplývá z nějakého zákona nebo snad jen z přepravního řádu? ;-)

+1/0
8.10.2012 15:53

Shikula

Re: emancipace

Z uzusu vychovy, kterou zeny nazivaji slusnost. Ale samozrejme, ze tehotnou pustim bez zadani. Pak je ale trapas, kdyz mi "emancipovana" tehotna zena vynada :D.

0/0
15.10.2012 13:49

IfčaX

Re: emancipace

Zatím jsme hovořili o rovnoPRÁVNOSTI a NEOPRÁVNĚNÝCH výhodách. Pokud někdo někomu poskytne výhodu dobrovolně, nemá to nic společného s právy.

0/0
15.10.2012 17:18

Shikula

Re: emancipace

Proti dobrovolnemu poskytnuti vyhody nic nemam. Mam jen neco proti vymahani vyhod, ktere byly zenam poskytovany v dobach jejich "poroby". Vetsina zen se domniva, ze na ne maji nezpochybnitelne pravo.

Nerikam, ze jazycek vah se jiz prehoupl na druhou stranu = do stavu poroby muzu, ale jiz k tomu nemusi byt zas tak daleko. V soucasne dobe je to vicemene dost vyrovnane. Zeny si jiz kupuji lasku jako muzi, muzi doma uklizeji jako zeny atd... A presto se zeny dale tlaci do vice rovnopravneho postaveni a to i takovym zpusobem, jako je zakonem dany pomer zakonodarcu a zakonodarkyn.

Na takovyto problem je tato diskuse nevhodna. Je zde malo mista a vse, co se tu objevi je vicemene zkratkovite. Prones zde ucelenou kompletni diskuzi je v podstate nemozne. I kdyz se cast zde pritomnych bude snazit vest fundovanou rozpravu, najdou se i takovi, kteri tu budou do teto diskuze vykrikovat, mirne receno, neslusne a nevabne kratke vety.

V celku jsem pro rovnopravnost, jen aby ji po case nebylo moc ;)

0/0
15.10.2012 18:42

cokoo

Můj názor

Bod 1- názor uštvané pracující ženy ve věku 35 a více, která si neumí ani nechce zorganizovat svůj volný čas a nechápe, že kariéra a dítě lze skloubit, jsou-li organizační schopnosti a pochopení nadřízených.

Bod 2- do jeslí se chodilo za minulého režimu, běžné jsou i v zahraničí. Totéž jako bod č. 1

Bod 3- feministka je vnímáno hanlivě, ale běžní občané toto neřeší.

Bod 4- názor lidí nad 35 let, kteří si neuvědomují, že je jiná doba, že se muž na Západě zcela běžně zapojuje do domácích prací.Bod 5- nemusí, jen to má těžší než muž

Bod 6- ve velkých městech v pohodě, jen na vesnicích se to může zdát divné. Zaostalost u některých, nic víc.

+1/0
6.10.2012 13:12

rub.l

Emancipace je přirozený vývoj (ale pro ženy nevýhodný-IMHO)

Realita se celkem liší od těchto "důkazů", většina z nás to každodenně podvědomně vnímá ("hmm: něco je na téhle scénce špatně"). Snaha o korektost a kostrbaté lámání  zvířátka zvaného člověk je cesta do pekel :-)

0/0
6.10.2012 12:04

mic.lic

vice versa

Opak pro muže: Sedněte si ke stolu s kamarádkami a partnerkou po boku a řekněte, že jste šovinista. Ostatní ženy protočí oči a pak začnou jednohlasně litovat vaší přítelkyni nebo manželku... ou jéééé.. :-D that's life, bitch!!!

0/0
5.10.2012 22:54

susanenka

Děkuji za článek

Mluví mi z duše. Věřím, či doufám, že všichni ti, od kterých cítím opovržení nebo možná opravdu spíš strach na téma feministka jednou zapláčou, až jim ty jejich ufňukané bývalé krasavice budou dělat scény kvůli dovolené s kamarády. Nejcitlivější je skutečně fakt, že mnozí muži nechápou, co se myslí rovností a bojí se chlupaté "neženské" diktátorky. :/ Takové samozřejmě existují, ale o tom není feminismus... možná by to chtělo změnit název, aby v tom nebylo obsaženo jen to ženské... ale na to už je trochu pozdě :))

+3/0
5.10.2012 14:49

Zani

Emancipace? Proč ne.

Ale nic se nesmí přehánět. Koneckonců stačí se podívat na největší úspěch emancipace žen z poslední doby. Budou platiti výšší pojistné, aby se vyrovnaly mužúm. ;-D

0/0
5.10.2012 13:11

Gmurr

Re: Emancipace? Proč ne.

vy patrite taky k tem, co nemaji ani tuseni, co znamena emancipace.

+2/0
8.10.2012 14:36

Zloděj a Lhář jako každý v ČSSD

Ano, emancipace je správná.

Je správné, že muž se stará o děti, na které žena nemá čas, že vaří, uklízí a oddaně plní úkoly, které mu ženuška poručí. Zatím co ona si jde popovídat s kamarádkou nebo obdivovat (a vyspat se s ním) nějakého svalnatého alfasamce, když ten její je taková domácí bábovka, za kterého se musí před kamarádkami stydět.

+1/0
5.10.2012 12:10

_m-

Re: Ano, emancipace je správná.

Nojo, no.....role se halt obrátily.....;-D

Ale nemyslete, že se mi to obrácení rolí líbí, já bych taky raději, kdyby se vyrovnaly

0/0
5.10.2012 13:21

Alrauna

Re: Ano, emancipace je správná.

Do lože netřeba alfasamce, stačí, když dobře vypadá a podává odpovídající výkony :) Lidé, zaměření na vlastní úspěc h, vedle sebe nepotřebují konkurenta, ať už jsou to muži, nebo ženy.  Dominantní ženské ocení loayalitu, nechtějí se rvát ještě doma.

0/0
5.10.2012 20:33

opportunity

Re: Ano, emancipace je správná.

Už jenom tím, jak píšeš o dětech, na které žena nemá čas a opomíjíš, že jsou to i mužovy děti, ukazuješ, že jsi emancipaci nepochopil.

0/0
8.10.2012 15:39

Shikula

Re: Ano, emancipace je správná.

Ja bych to napsal bez toho "na které žena nemá čas" a i bez toho zenuska porouci atd..., co byste pak odpovedela me? :)

0/0
15.10.2012 18:46

fr-mottl

v pribuzenstvu se muz staral 1 rok o dite a zena pracovala

vysledky jsou skutecne tragicke. Absolutne zadny denni rytmus, tatinek zastaval nazor, ze dite se naji kdyz ma hlad a kdyz nechce no tak tedy ne. Nechci vsechno vypisovat, uplne jsme se zhrozili. Matka prisla vecer z prace a druha smena a protoze byla dost unavena, tak diteti nikdo necetl, nezpival apod.

V druhem pripade je muz _silne_ zaprazen do vychovy a prace v rodine, matka uzkostlive dba, aby pocet prebalovani a utirani zadku bylo spravedlive rozlozeno mezi oba pratnery  apod zbesilosti. Mila maminak se nazoru, ze dite je obou a ze se tedy maji oba starat.

Hruza.

+1/0
4.10.2012 22:52

kuse

Re: v pribuzenstvu se muz staral 1 rok o dite a zena pracovala

V tom prvním případě byl tatínek pěknej vůl. Jak omluvit, že v péči o dítě zjevně selhal? Matky přece taky nikdo neučí, jak se o děti starat a opravdu to nemají jako vrozenou schopnost - od ukončení kojení mají oba oba rodiče ve výchově stejnou výchozí pozici. Ovšem ať už udělá chybu otec nebo matka, obvykle to okolí dává za vinu matce.

+1/0
6.10.2012 21:11

Zloděj a Lhář jako každý v ČSSD

Re: v pribuzenstvu se muz staral 1 rok o dite a zena pracovala

Asi měl ten chlap slabě vyvinutý mateřský instinkt. To je jistě výjimka.

0/0
6.10.2012 22:59

opportunity

Re: v pribuzenstvu se muz staral 1 rok o dite a zena pracovala

Spravedlivě rozdělená péče je hrůza? Muž se nedovede postarat o dítě tak, jako žena? To napiš, až tady zase bude Střídavka, to se pobavím! ;-D

0/0
8.10.2012 15:40

jural

Klasicky vyrok

"Emancipace je sebevrazedny pokus o opetovnou legalizaci matriarchatu."

Schvalne - odkud ta veta pochazi?

0/0
4.10.2012 13:15

Gmurr

Re: Klasicky vyrok

od blbce. Od naprosteho blbce, ktery nevi, ze je sam emancipovany. ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.10.2012 14:58

tabasco

Re: Klasicky vyrok

zrovna vy jste přeemancipovaná

0/0
5.10.2012 10:18

jural

Re: Klasicky vyrok

Jste vedle jak ta jedle:

http://www.youtube.com/watch?v=iNCtqFfOTI8

0/0
8.10.2012 12:38

jural

Re: Klasicky vyrok

Jinak, samozrejme je tim mysleno to, ze je to tema, na kterem se prizivuje kdekdo a je velmi snadne jej komercne pouzit. Tam miril muj prvotni prispevek. Jen jaksi je potreba brat veci s nadhledem a nikoliv osobne.

0/0
8.10.2012 12:43

44anubis44

a jaká emancipace zavládne v tomto ?

žena svede chlapa, zamlčí , že nebere antikoncepci otěhotní , podvede, a chlap platí.

žena otěhotní jde na potrat, názor otce nikoho nezajímá, pokud si dítě nechá chlap platí.¨

žena otěhotní nechce na potrat, názor otce nikoho nezajímá - chlap platí

žena otěhotní, manžel není otec, přijde se na to - nezajímá, chlap platí

0/0
4.10.2012 13:12

jural

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

Jo, to si clovek musi zavcas zjistit a rozmyslet si, kam ho strci....

Takovy je zivot.

+4/0
4.10.2012 13:22

44anubis44

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

tojo, někdy ani nemusíš "strčit" ;-D

0/0
4.10.2012 13:42

jural

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

hm, tak v tom pripade neni problem se narceni z otcovstvi branit.

0/0
4.10.2012 13:49

mic.lic

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

ano, jenže náš právní systém je postaven tak, že takový soudní spor se pravděpodobně povleče roky a vy se jen domůžete náhrady vzniklé škody (pokud budete mít to štěstí) - tedy toho, co jste musel do pravomocného rozsudku odvádět, i když jste nebyl otcem dítěte.

0/0
5.10.2012 22:59

jural

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

Pokud v zakonne lhute podate zalobu na urceni otcovstvi, zadne alimenty neplatite. Az podle rozsudku.

0/0
8.10.2012 12:40

Alrauna

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

Pokud manžel není otec, tak může zpochybnit otcovství, ne? A pokud jde o svedení, stačí nespoléhat na antikoncepci ženy.

+2/0
4.10.2012 13:42

-p-

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

SVEDE chlapa  ? To je snad problem toho chlapa, ne ? Nebo nekoho zenska nuti do styku a drzi mu pritom u hlavy pistoli ?

+2/0
4.10.2012 13:42

44anubis44

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

jednou sem to viděl, v kameňáku.

0/0
4.10.2012 13:44

-p-

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

Aha

0/0
4.10.2012 13:47

wotomtoje.

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

Tak takováhle asi neotěhotní ... :-)

0/0
4.10.2012 14:50

T.Lojza

Re: a jaká emancipace zavládne v tomto ?

:-D emancipace = plati to i naopak ;-)

+1/0
4.10.2012 22:50

Katka__

SUPER ČLÁNEK

Jelikož se o problematiku genderu a feminismu zajímám už jsem se mnohokrát sektala se zmíněnými stereotypy. Takovýto článek by si měla přečíst každá žena, ale i muž. Protože pak by snad lidé pochopili, že emancipace žen je prospěšná všem. A snad by se také přestal používat pojem feministka jako nadávka.

+3/0
4.10.2012 10:28

Piotr Velikyj

Re: SUPER ČLÁNEK

;-D;-D;-D

+3/0
4.10.2012 11:40

jural

Re: SUPER ČLÁNEK

Jako ironie je Vas prispevek vynikajici.

0/0
4.10.2012 13:16

Gmurr

Re: SUPER ČLÁNEK

Jenze to neni ironie.

0/0
4.10.2012 15:00

thib

Re: SUPER ČLÁNEK

Slovo ''feministka'' přestane být nadávka, až se tyto 'dámy' přestanou chovat jako hloupé zakomplexované slepice.;-)

0/0
4.10.2012 13:36

Gmurr

Re: SUPER ČLÁNEK

Prectete si clanek, je primo napsan pro vas. !

0/0
4.10.2012 15:00

thib

Re: SUPER ČLÁNEK

Uznávám rovnost pohlaví - feminismus podobně jako šovinismus ale ze srdce nesnáším.

+1/0
4.10.2012 15:17

Katka__

Re: SUPER ČLÁNEK

většina dnešních feministek rozhodně nejsou žádně zakomplexované slepice, ale ženy které něčeho také v životě chtějí dosáhnout, ale narážejí na mnohé překážky právě kvůli tomu, že jsou ženy!

+1/0
4.10.2012 16:07

tabasco

Re: SUPER ČLÁNEK

;-D;-D;-D

0/0
5.10.2012 9:13

jural

Re: SUPER ČLÁNEK

Blbost. Svadeni nedostatku talentu ci pile ci prilezitosti na zkazeny svet. Nic noveho. Furt to same.

0/0
8.10.2012 12:49

Shikula

Re: SUPER ČLÁNEK

Ja jsem muz a narazim na to vlastne denne a nejcasteji kdyz stojim u pisoaru. :D

Ne, proti cilevedomym zenam nic nemam, pokud nekdy okolo 40 najednou nezacnou vysilovat a hledat nejakyho oplodnitele a zivitele.

0/0
15.10.2012 19:03

zoka

Nejvíce společnosti škodí...

vyjádření hus podobných autorce: "která rezignuje na svůj život a nechá se vmanipulovat do role otrokyně své rodiny". Tím že máte děti rezignujete na svůj život? Smutné na tom je to, že tohle je to co si ty ženy-"feministky" pamatují a pak mají pocit, že mít dítě je strašlivě otrocké. Věřím tomu, že tím, že dítě máte teprve svůj život naplníte - což Vám ženám skoro závidím - najít smysl života tak jednoduše.

0/0
4.10.2012 10:13

Margueritte

Re: Nejvíce společnosti škodí...

Muzi nemaji deti ? ;-)

+1/0
4.10.2012 10:30







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.