Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak dlouho kojit? Na tuto otázku neexistuje správná odpověď

Dva týdny, dva měsíce, nebo dva roky? Jak dlouho by vlastně matky měly kojit své děti? Tady se rozcházejí názory nejen maminek, babiček a dalších rodinných příslušníků, ale dokonce i lékařů či laktačních poradkyň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i44c86h64a43e34l46a 22D24l82o22u69h39á 5788863463261

Když se měla narodit dcera,tak jsem byla "připravena" že budu kojit.

V porodnici po porodu nám to moc nešlo,byla jsem zoufalá ale navenek jsem dělala že jsem úúplně v pohodě. Nebyla jsem. Dcerka byla hodně malá,tak mi to ani nikdo nedával "sežrat". Ze dne na den začala sát,takže jsem se hodila okamžitě do pohody. Akorát jen z jednoho prsu.Druhé odmítala,nechtěla ho a stále vyplivovala.

Chtěla jsem kojit alespoň půl roku,to se mi povedlo.

Dceři bude 9 měsíců,kojíme stále a nějak tak nevím kdy přestat. 

Příkrmy samozřejmě dáváme,občas i UM. Ale je to boj,chce prso a dokud ho nedostene tak neusne ani náhodou. To už pomaloučku taky odbouráváme nebo se o to snažíme. 

Je to takový náš malý závisláček - na prsu. :)  Kdy přestat ? Nevím,zatím to tak vypadá že budu muset čekat až ho začne odmítat dcera,protože na to nějak nemám srdce jí ho odebrat a už nedat.  Nějaká rada ?

0/0
5.1.2013 21:50

Kytiii

Zkušenost :D

Nebudu se vměšovat do diskuze o tom, proč, jak dlouho či zda vůbec kojit :D - to je troufám si říct, soukromou věcí každé z nás...

Jen trocha z našeho mlýna...

U prvního syna jsem měla kojení tak nějak u ritě a říkala si, že rok je tak akorát... měli jsme s kojem v prvním půl roce takové problémy, že mě v tom roce ani nenapadlo, že bych to utla... říkalal jsem si - rok a půl a pak konec... no a nakonec z toho byly roky 2, kdy se syn sám odstavil z důvodu dalšího těhotenství - asi se změnila chuť mléka vlivem hormonů...

U druhého syna nám druhé narozeniny klepou na dveře a stále ještě 3x cucá (večer před spaním, ve 4-5 ráno a pak ráno po probuzení)... ale už to fakt chci utnout :D - ty 2 roky jsou tak akorát...

Je super neřešit v kojeneckém a ranném batolecím věku rýmy, kašle, podávání léků (na oba moje syny kojení opravdu fungovalo jako lék i prevence na všechno)... Je super nic nevyvářet... nemíchat... neschlazovat... neřešit delší procházky s termoskou a odsypaným UM...

0/0
15.10.2012 20:37

Stanea

Jak dlouho? Babo raď!

Kojis tak dlouho, dokud ti c*ká** neukradnou kocarek (nastesti bez ditete), protoze po te do 48 hodin ztratis mleko, cimz  je po legraci. A hlavne po kojeni.

0/0
2.10.2012 17:34

Tobinka2.0

osobně

Osobně bych povinně všechny příznivce teorie "jen 3% nemohou objektivně kojit, ostatní nekojí, protože nechtějí" posadila do místnosti s matkou, které kojení nejde, a jejím hladovým kojencem. A ve chvíli kdy by vystřelil ohřát nutrilon, by už ty pindy neříkal ;-D;-D;-D

0/0
28.9.2012 13:36

stará moudrá makovice

Re: osobně

tomuhle nerozumím, pokud někomu kojení nejde, tak asi patří mezi těch pár procent, kterým nejde :-)

+3/0
28.9.2012 14:11

Timetraveller

Re: osobně

Přirozené ženská logika: 1. já přece nejsem nějaká 3% skupina! 2. když znám jednu nebo dvě kamarádky, které nekojí, tak to přece nejsou 3%!

;-D

0/0
1.10.2012 12:56

Jajanana

Miluju fanaticke laktacni poradkyne!

Miluju zaryte laktacni poradkyne! Hned zpocatku meho prispevku uvadim, ze rozhodne nezpochybnuju, ze je materske mleko pro deti to nejlepsi. Ale at jdou do haje laktacni poradkyne s nazorem, ze se mam prvni tyden, mesic nebo jak dlouho naprosto vykaslat na vsechno, uvelebit se v posteli a nedelat nic jineho nez kojit. To jim sakra domacnost vede sluzka? Mam trimesicni dvojcata a plne kojeni jsem bohuzel vzdala, protoze sorry, ale sedet ctyriadvacet hodin v posteli a jen si prehazovat deti u prsu fakt neslo. Ono je taky potreba se obcas najist, umyt anebo aspon na hodinu vyspat. A ukrutne me stve, ze se na me optikou soucasne kojici propagandy vetsina laktacnich fanaticek kouka jako na spatnou matku! Hodne odolnosti vsem mamam jako ja, ktere to taky nezvladaly a rozhodly se bud kojit jen castecne, nebo zkratka prejit na umelou vyzivu.

+4/0
27.9.2012 9:41

Gwendolyn :)

Re: Miluju fanaticke laktacni poradkyne!

A proc se neporadit s matkou, tetou, pribuznymi, ktere kojily? Proc nehledat zdroje jinde nez u laktacnich aktivistek? Zajimave, jak se z neceho tak prirozeneho a bezneho dela takova veda v nasi moderni spolecnosti.

+1/0
27.9.2012 16:44

Tobinka2.0

Re: Miluju fanaticke laktacni poradkyne!

Co se tak poradit s mojí prababičkou, které dědu odkojila sestřenice, páč neměla mlíko? A nebo se sestrou mojí babičky, které dvě děti zemřely, dost možná proto, že neměla dost mlíka, kdo ví? S mámou se poradit nemůžu, já i ségra jsme byly na sunaru, po tom, co jsem musela do špitálu kvůli nepřibývání na mateřském mléku.

Mýty o tom, že dřív se matka vydojila pro každé mimino bez problémů na jedno kojení litr mlíka, si strčte za klobouk. Dřív děti prostě chřadly a umíraly a bralo se to za normální (nemoc, málo mlíka, slabé (to údajně neexistuje, ha ha,) mlíko, kdo ví? Dneska se jim dá nutrilon a díky za něj.

+2/0
28.9.2012 13:40

VK29

Re: Miluju fanaticke laktacni poradkyne!

Rodila jsem v Krči, kde Laktační liga sídlí. Když jsem druhý den po porodu poprosila jednu poradkyni o pomoc při kojení, bylo mi řečeno, ať si pomůžu sama. Prý jsem matka a mám se starat, ona už své děti odkojila. Šla jsem si stěžovat a najednou šlo všechno. Takže jak slyším Laktační liga, musím se smát. Jsou to jen důležité kozy.

Jinak moc smysl článku nechápu. Je to taková směs jedna paní povídala a řeči kámošek u kafíčka. Žádná opravdová fakta....8-o Ostatně, jako vždy.

+3/0
27.9.2012 22:47

Ell

No rozhodně vím

na co se v budoucnu nespoléhat. Až budu mít děti a přijde na otázku kojení, rozhodně nebudu hledat pomoc na serverech pro ženy, kde napíšou všechno možné, jen aby měli článek. Mám přece svojí matku, která mě kojila a uspěšně se o mě starala. Jí taky nepomáhali nějaké internetové stránky a podobně. Měla svojí matku a sestry. Já budu mít  taky svojí matku a tety. Ty mi rozhodně poradí lépe. Jsme početná rodina a věřím, že když bude nějaký problém, poradí. Jsme přece na jedné lodi. Rozhodně všemu nechám volný průběh. Když to nepůjde, nepůjde.

+2/0
26.9.2012 19:57

olusak

Re: No rozhodně vím

jenže dneska je známo mnohem víc věcí, než třeba před 30 lety, víme víc, než naše mámy a doktoři, ještě dneska slýchám staré a špatné názory o slabém mléku a podobné nesmysly, takže rozhodně není na škodu hledat názory i jinde a novější, než z doby našich maminek.

0/0
26.9.2012 22:19

Timetraveller

Re: No rozhodně vím

No vidíte - je známo tolik věcí a přesto se píšou tak polovičaté články, že člověk se stejně nejvíc dozví v diskusi. Ale tak je zas dobré, že tu ta diskuze je a že autorka alespoň nakousla téma.

.

btw něco navíc víme, otázka je kolik jsme toho zapomněli - naše civilizace je teprve na začátku objevování toho co už tady dávno bylo (pyramidy, poctivé vápenné omítky, Stonehenge, Antikythera, Mayský kalendář, atd.). V tomto srovnání se jevíme jako hlupáci, kteří všechny znalosti předků zapomněli, na rozdíl od nich absolutně nerozumí přírodním cyklům a přírodě vůbec a teď se to velmi pracně snažíme nějak objevit znova...

.

takže rádoby vědecké objevy o člověku, kojení, rození dětí atd. působí velmi úsměvně (hlavně když se jejich názory mění skoro podle ročních dob a sami mezi sebou se často nedokáží shodnout)

+3/0
27.9.2012 0:45

Leinad

Re: No rozhodně vím

Než mámy souhlas, ale než doktoři?

Chápu, že třeba ortoped o tom slyšel naposledy při studiích, ale pediatr by měl být placený za to, že radí. ;-D

0/0
30.9.2012 18:22

hermionka

Re: No rozhodně vím

tak zrovna me by mama moc nepomohla, kdyz se narodil bracha tak kojila ani ne 6 tydnu, dostala menstruaci a brachovi prestalochutnat, ja se zase pila jenom z jednoho prsu a druhy sem odmitala a vydrzela sem necele tri mesice..

+1/0
28.9.2012 7:51

sunarmama

zadost o hlas

Vazeni, prosime o hlas pro synacka v soutezi Dite roku:)

http://diteroku.maminka.cz/zobraz-foto/43281#utm_medium=selfpromo&utm_source=facebook&utm_campaign=diteroku

Moc dekujeme

0/0
26.9.2012 10:56

Timetraveller

Re: zadost o hlas

To pootřebujete vyhrát nějakou tu trapnou cenu? Nepřijde vám divné vystavovat fotku vašeho dítěte tak věřejně? "Chudáci" novináři už nemůžou pomalu zvěřejnit ani fotku dospělého bez jeho souhlasu natož dítěte. Ale někteří rodiče jsou naprosto bez zábran... Když už toužíte po titulech, proč nepřihlásíte radši sebe do soutěže matka roku? Měla byste alespoň jisté, že o to stojíte (co když vaše dítě vůbec nechce být někde vystavováno? a později mu to třeba bude vadit?)

+10/0
26.9.2012 11:02

Gwendolyn :)

Re: zadost o hlas

Nespamujte Sunarova matko. Tyhle moderni ujete souteze nepodporim.

+5/0
26.9.2012 16:37

zicherka

Kojici matky..

..ci spise jejich prsy jsou naprosto odpudive. Skarede. Nepritazlive. Stejne jako kojici matky "pri cinu". Otec by si to taky mel uzit..takze sunar (nebo co se to prodava), a at si vstava par noci take on.

0/0
26.9.2012 9:56

Timetraveller

Re: Kojici matky..

to mluvíte podle toho, co jste dnes viděla v zrcadle?? sunar je komunistický výmysl. A je to nouzové řešení pokud matka objektivně nemůže kojit (tak 2-5% případů?) Jinak kojící matky jsou sexi ať už při činu nebo jen tak :D Pokud vam připadají odpudivé možná byste měla zajít na poradu za psychologem - že by trauma z dětsví nebo nepřijetí vlastního těla?

+4/0
26.9.2012 10:53

zicherka

Re: Kojici matky..

Na to, co vidim v zrcadle, si nemohu prinejmensim stezovat. Ale zpet k tematu...kojici prso ven, bradavka velka jako detska hlava, a dite u toho. Fakt sexy obrazek. A na to, abych sdelila svuj nazor (i kdyz verim, ze me "pro" kojici polulace odsoudi) psychologa nepotrebuji.

0/0
26.9.2012 11:18

Timetraveller

Re: Kojici matky..

Jj, to je přesně ono, co mě na tom všem tak fascinuje - prsa, která jsou pro chlapy velmi přitažlivá se najednou po porodu změní tak aby dokonale plnila svůj účel! Bradavky se zvětší a prsní dvorce se rozšíří a ztmavnou, takže jsou ještě kontrastnější vůči okolní kůži, takže dítě může zrakem jednoduše najít zdroj (a nemusí tak pracně hledat po čichu). Proto mají taky novorozenci posunuté ohnisko oka - pro dospělého by byl problém na tak malou dálku zaostřit a viděl by bradavku rozmazaně, novorozenci jsou ale krátkozrací, takže tělo matky (na rozdíl od okolí) vidí ostře!

.

Dokonale vymyšlené!R^

+3/0
26.9.2012 11:46

lena030

Re: Kojici matky..

no mě přijde takový obrázek úplně normální a nijak mě to nepohoršuje. Je vhodné díte nakrmit pokud možno stranou,ale když to vidím je to uplně normální. Pro toho kojence je to prostě jídlo. Všichni jíme veřejně úplně běžně, tak proč by mě to mělo nějak pohoršovat.

+7/0
26.9.2012 11:54

olusak

Re: Kojici matky..

Bradavka velká jako lidská hlava. Kromě psychologa tu ještě vidím potřebu doučování z biologie ;-).

+2/0
26.9.2012 22:47

Timetraveller

Re: Kojici matky..

třeba se paní vyhýbá očnímu oddělení a nebo má "velké oči" - to se pak taky všechno zdá větší :D (třeba hlad - alespoň mě to říkali, když jsem nemohl dojíst nášup, co sem si poručil :D)

0/0
26.9.2012 22:56

zicherka

Re: Kojici matky..

Rikejte si co chcete, bradavky kojici zeny jsou fakt hnusne.

0/0
27.9.2012 11:24

Pischkuntalek

Re: Kojici matky..

Minuly tyden jsem prestala kojit a rikejte si, co chcete, nemam bradavky o nic vetsi nez predtim a ani vytahana prsa. Spis uz se mi znacne splaskla a zacinaji mit podobu a velikost co driv :((( Bud sbohem, plny vystrihu ;(

A jinak teda musim uznat, ze jste velice moudre uvazila deti nemit R^

+4/0
27.9.2012 19:29

pesimistka7

technická

Náhradu mateřského mléka vymyslel H.Nestlé r. 1867, zahránil tak dost dětem život. Komunisté vymysleli možná tak název Sunaru. Asi máte na mysli Švejcarův "studený odchov", za který se později omluvil.

0/0
26.9.2012 11:45

Timetraveller

Re: technická

No o tom se v příspěvku právě píše ;-) Ale jinak já proti této náhradě nic nemám - jako nouzové řešení je to výborné. Ale nic víc. Proč dávat dítěti, které může být kojeno něco umělého (nepřirozeného a nedokonalého)? A proč to cpát batolatům, která už dávno můžou normální stravu (viz. článek v 15 měsících)?!

+1/0
26.9.2012 23:08

Gwendolyn :)

Re: Kojici matky..

No to jsou zase reci, ZICHERKA. Kolik tech kojicich prsou jste videla? Zenska nadra jsou u kazde jina, nekdo je ovlivnen kojenim, nekdo ne, nekdo i bez kojeni ma prsa vytahana a muzum se libi ruzne tvary, stejne jako zenam se nelibi jen jeden typ muze. Co je to za povahu, at si to otec taky uzije a ja nemusim vstavat? Pokud je to takova otrava mit dite, nac ho teda mit?

+3/0
26.9.2012 16:34

zicherka

Re: Kojici matky..

Proto ho nemam! Nicmene, vy i mnoho dalsich jste proste muj prispevek nepochopili. Pokud zena chce, at si koji. Ale at proboha nenechava ten svuj hnusny ozuzlany cec.k viset na verejnosti!

A muz je potom jako k cemu? Oplodnit, a pak se stahnout a dal si uzivat zivota? Tak to teda nevim...ale soudim dle nasi ceske spolecnosti, ze to tak bohuzel je. K nevyhode matek.

Plus, co reknete na to, ze nektere zeny proste kojit nemohou? To jim tady taky budete hubovat, jake to jsou spatne matky?

0/0
26.9.2012 16:45

Gwendolyn :)

Re: Kojici matky..

No vas vykrik rika hodne o tom, co si myslite o kojeni. Ozuzlany...A kolik zen skutecne vystavuje prsa na verejnosti, kdyz koji?  Par extremnich pripadu? Protoze kdyz se koji, prso neni videt a kojici zeny chodi i ven, tudiz je mozne, ze budou muset nakrmit/napojit/uklidnit dite na verejnosti. K cemu je muz? Muz je na mnoho veci, ale ne nutne k tomu, aby vstaval k diteti misto matky, zvlast v ceskem prostredi, kde je zena doma na materske a on musi vstavat do prace. A to ze nektere zeny kojit nemohou, to je pravda, jenze takovych je zlomek.

+7/0
26.9.2012 16:50

zicherka

Re: Kojici matky..

Vykrik? To jste me pobavila.. nekojite tak nahodou? :)  P.S. Zenam by take prospelo nebyt na materske tak dlouhou dobu (jak je to u nas zvykem)... a radeji se vratit do prace, jakmile je to mozne. Vetsinou to prospeje matce, diteti i otci.

0/0
26.9.2012 16:57

Gwendolyn :)

Re: Kojici matky..

Jasne, co nejdriv do prace a dite flaknout do materskeho centra na hlidani, na  nejmene 8 hodin denne, aby si to uzilo. Jak to prospeje rodine? A co to dite? Jak velmi americke.Rv

+6/0
26.9.2012 17:11

stará moudrá makovice

Re: Kojici matky..

a některým ženám by prospělo nemluvit do věcí, o kterých nic neví

+7/0
26.9.2012 21:26

olusak

Re: Kojici matky..

R^

0/0
26.9.2012 22:49

zicherka

Re: Kojici matky..

Dalsi kojici matka. Jezis, si kojte.. ale pak si tady na idnesu nestezujte, ze vas chlap chodi za jinymi (pravdepodobne za temi, co nemaji deti a "vykojene" prsa).

0/0
27.9.2012 11:20

stará moudrá makovice

Re: Kojici matky..

nějak vám ta křišťálová koule nefunguje, nejsem kojící matka

ale jsem ženská sestra a prsou jsem viděla víc, než do kolika umíte počítat a vím, že většina kojících žen žádný vytahaný cecky nemá

nikdy jsem si tu nestěžovala, že můj chlap někam chodí

ale pokud potřebujete ke štěstí pocit, že jenom vy máte hezký prsa a všichni ženáči touží jen po vás, tak prosím, klidně si to myslete, já vám bábovičky rozbíjet nebudu :-)

+7/0
27.9.2012 12:16

zicherka

Re: Kojici matky..

Uff. No comment... ale zpet k veci. Mozna, ze by jste je tim padem mohla informovat, jak kojit na verejnosti. Treba rozdavat letacky neco tak neco. Proste sirit osvetu! Ano, dite jist musi, ale matky to mohou delat tak, aby se to netykalo take vsech okolo!

0/0
27.9.2012 13:03

Gwendolyn :)

Re: Kojici matky..

Zicherka, a kolik tech kojicich matek jste videla? Kolik prsou jste videla? Vase vykriky (ano, vykriky hystericke a nesnasenlive zakomplexovane nany) svedci o mnohem. Nedospela a omezena bytost, ktera si mysli, ze kdyz zena otehotni, zacne se muzovi hnusit a az uvidi porod, tak uz s ni nebude chtit nic mit a kdyz bude navic ona kojit, bude se mu zvedat zaludek a bude hned chodit za jinymi. Ano, vy jste na to kapla. Kojeni je pricina vsech never! Mnohem lepsi je americky model, kde zena porodi a sup za 6 ci mene tydnu do prace, dite dostane sunar a je cely den s cizimi lidmi, rodice si uzivaji prace a prace a prace a s detmi nemaji vztah. Ale chodi se do prace a to je prece nej na svete a chlap se nemusi divat na nejake ozuzlane bradavky! Nevim, kde zijete, ale doufam, ze si muzete dovolit terapii. Potrebujete ji.

+3/0
27.9.2012 16:43

kata-skubanek

Re: Kojici matky..

zkuste si trosku vic verit a najdete si chlapa, ktereho neomamite jen svym vzhledem, ale treba i svou dusi. ulevi se vam a budete klidnejsi ;-) pak vas ani nerozhazi fyzicka zmena vaseho tela pri pripadnem tehotenstvi a chlap nebude mit potrebu si ulevovat jinde.. :-)

+4/0
27.9.2012 13:22

zicherka

Re: Kojici matky..

Ale ja ho mam...a uz moc dlouho. Takze fyzicka zmena, jakakoliv, je nepodstatna! Ja mluvim pouze o kojicich matkach a jejich potrebe ukazovat sve prsy s temi velkymi skaredymi bradavkami na verejnosti. Tot vse.

0/0
27.9.2012 13:31

kata-skubanek

Re: Kojici matky..

hm tak pak nechapu vasi posedlost tou "skaredosti".. osobne jsem si nikdy nevsimla..uz jsem ve svem zivote take par kojicich videla, ale jejich bradavky mi zustaly ukryty.. mozna jsem nezirala na cely proces a pri sani je bradavka v ustech ditete, takze to tak nehrotim.

a uprimne si myslim, ze neni nic jednodussiho a zaroven slusnejsiho, nez odvratit zrak. ne kazda kojici matka je exhibicionistka ;-)

+4/0
27.9.2012 13:40

olusak

Re: Kojici matky..

...a nechat si pak od cizích lidí, kteří dítě hlídali, zatím co my jsme byli v práci, popisovat pokroky našeho vlastního dítěte. Proč se o to dobrovolně připravovat?

+2/0
26.9.2012 22:51

Timetraveller

Re: Kojici matky..

JJ, přesně tak, vy máte dodnes rudou ;-€ knížku ještě vystavenou za vitrínou, co? Ti taky chtěli výkon na 110% a děti indoktrinované pěkně centrálně pod dohledemRv

+1/0
26.9.2012 23:13

mischplysch

Re: Kojici matky..

Vy jste buď provokatérka anebo máte nějaký osobní problém. Hnusný ožužlaný cecek, by jste se divila, jak některé kojící ženy mohou mít pěkná prsa, jiné zase ne,ale to může patřit k věci. No nic, vaše vyjdřování o něčem napovídá. Vyřeště si svoje problémy, třeba vás pak nebude nějaká kojící matka zbytečně dráždit.

Jinak já si myslím, že kdo chce kojit ať kojí, kdo nemůže ať nekojí, svět se přece nezboří. Ne každé ženě se to zadaří.

+4/0
27.9.2012 11:47

Leinad

Re: Kojici matky..

Trochu souhlasím s tím, že kojit se nemá na veřejnosti. Civilizované obchoďáky (a další zařízení) na to mají místnost.

Ale jinak je to jejich věc. ;-D

0/0
30.9.2012 18:24

Timetraveller

Pár nepřesností

"Mateřské mléko se navíc dá bez problémů zamrazovat," NEDÁ - to je hezký kandidát do rubriky "mýty o kojení". Jednak je nesmysl mrazit dítěti mlíko, když ho může mít čerstvé - když už, tak dát do ledničky, pár hodin tak určitě vydrží, ale takovou informaci bych čekal v článku (jak dlouho a při jaké teplotě skladovat), co je ale hlavní jsou hormony a další látky obsažené v mléce. Ty se mění v průběhu dne podle aktuálních potřeb dítěte. Takže například se může stát, že mléko nadojené ráno a podané dítěti večer bude fungovat jako životabudič a máte pak do 12 o zábavu postaráno.

.

Standardní nesmysly "umělé mléko"- nic takového samozřejmě neexistuje. Mateřské mléko na rozdíl třeba od hormonů v současné době uměle nikdo vyrobit neumí.Takže jde jen o nějakou náhražkovou bílou krmnou směs pro děti,které obsahuje nejdůležitější živiny pro růst kojence. V žádném případě se ale nejedná o mléko.

.

A volovina na závěr-proč by mělo dítě v 15! měsících jíst syntetické šmejdy,když může jíst normálně?

+2/0
26.9.2012 1:38

Gwendolyn :)

Re: Pár nepřesností

Zmrazit se da, otazka je, proc to delat. V lednicce vydrzi pul dne, tudiz pokud matka planuje nekde byt mimo a dite musi byt hlidano, staci ohrat mleko z lednice (ne v mikrovlnne troube, samozrejme!), uvadi se, ze zmrazit se da na 6 mesicu, ale proc? Podavat kase uz v 4 - 6. mesicich se zda prehnane, dlouho platilo, ze deti kojene zacinaji jist tuhou stravu az po 6. mesici a nekojene uz od 4. mesice. Ted zase nejaka moudra hlava rozhodla cosi kvuli jakesi alergii, jenze....

+2/0
26.9.2012 2:57

norma37

Re: Pár nepřesností

Kdyz potrebuju treba nektery vikend pracovat, tak potrebuju mit predem namrazeno,  to je jasny. Ale je pravda , ze vic nez par tydnu to v tom mrazaku nikdy nebylo..

0/0
26.9.2012 13:20







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.