Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reportáž na vlastní nohy: stačily 3 minuty a svůj závod bych vyhrála

Dopadlo to, jak jsem čekala. Když před rokem při závodu We Run Prague panovala tropická vedra, nemohlo být ani teď "normální" počasí. Teplota klesla pod dvacet, mírně pršelo. A já si dala cíl, že letos konečně desetikilometrový běh zvládnu pod šedesát minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fialka007

Nejde tu o rekordy

Milí diskutéři: tady nejste na sportu, kde jde o rekordy! Redaktorka jistě celé dny dřepí za počítačem a do toho má malé děti a k tomu si ještě najde zábavu v podobě běhání - je to prostě příklad pro další ženský že to jde, že neplatí výmluvy, ale když člověk chce, tak něco dělá pro potěšení i pro zdraví , zlepšuje si kondičku a nenechá tělo rozkydnout... No supééér a já jí fandím! R^

+4/0
2.9.2012 23:13

Jethro - tulák

Re: Nejde tu o rekordy

Jenže ten udávaný čas pro mě znamená, že začala běhat třeba před rokem, moc tomu nedala, a to své tělo nechávala rozkydnout celá léta předtím.

0/0
3.9.2012 12:33

lajika

Re: Nejde tu o rekordy

Nemluvě o tom, že, abych doplnila tuhle Jethro-tuláka, si u toho zničí klouby a ani zbytku zjevně neuvyklého těla nemůže pobíhaní po smogem zamořené smrduté Praze nijak extra prospět. Jo - kdyby si redaktorka našla zábavu v podobě běhání, kterou bude provozovat někde v lese, v terénu, bez doprovodu několika tisíc dalších pomatenců, pak bych jí taky fandila. Takhle jí nefandím ani já a asi ani její organismus

0/0
3.9.2012 12:47

fialka007

Re: Nejde tu o rekordy

Třeba trénuje v lese a tak, jak jí čas dovolí, třeba rodila docela nedávno, a tak nemá natrénovaná léta, třeba má nezaměstnaného manžela a po večer chodí uklízet domy. Nechápu, proč zmiňujete jen samá negativa... Mně je její čas běhu ukradený, fandím jí, že překonává sebe sama, dělá něco, co jí baví i že se nenechá zdeptat kritikou v diskuzích. R^

+1/0
3.9.2012 21:59

IfčaX

Tak nevím...

Když tu byl článek, ve kterém čtenářka popisovala, že na první pokus uěhla za hodinu sedm kilometrů, byly tu hromadné reakce, jak si asi vymýšlí, že takový výkon netrénovaný jedinec nedá...

Teď se zase dovídám, že deset kilometrů za hodinu je slabota a každej druhej to zvládne levou zadní bez tréninku...

8-o

0/0
2.9.2012 22:58

B_B_Lobo

moment

není 10km za 60 minut hodně podprůměrný amaterský výkon? proč se tu o tom píše?

0/0
2.9.2012 21:23

Chytrý píše, hloupý maže

Re: moment

ty asi nemáš vlastní noviny, viď ?;-)

0/0
2.9.2012 22:49

lajika

Re: moment

protože Nike. Holt za ty botky redaktorka něco sesmolit musela

0/0
3.9.2012 12:48

daf1

zase jsem se přesvědčila....

že spousta lidí jsou jen hnusní rypálci, co si léčí své komplexy v diskuzích na internetu. A hlavně muži na Onadnes ;-D Ano pánové ženy skutečně většinou běží pomaleji ;-)Tahle debata je v některých částech tak ubohá, že jsem ji raděj nedočetla.....Autorce gratuluji, sama jsem si vyzkoušela tu úžasnou atmosféru. Taky raděj běham v lese a sama, ale tohle prostě stálo za to. R^

+3/0
2.9.2012 19:16

Chytrý píše, hloupý maže

Re: zase jsem se přesvědčila....

taky jsem to nedočetl, ale z jiného důvodu... o čem to bylo?

0/0
2.9.2012 22:49

habr

Re: zase jsem se přesvědčila....

Před časem se ptali nvináři tří mužů našeho támu, kteří se svojí kamarádkou (v týmu musela být jedna žena) běželi nějaký  "orvávací" běh v pralese Jižní Ameriky. Všichni se shodli, že běžela pomaleji, ale měla větší výdrž či větší vůli.

Prostě a jednoduše - ženy a uže nelze srovnávat - každé pohlůaví je jiné - geneticky vybavené pro jinou úlohu, ale když spolupracují, má tento živočich poměrně slušnou šanci

0/0
2.9.2012 23:32

žardy

Kdo mohl

tuto akci vymyslet a kdo povolit ? Tisíce lidí bylo omezeno a museli měnit svůj program....

0/0
2.9.2012 18:55

username

hmmm

to já bych asi běžel v černé vlně - s ambicí dojet do cíle pohřebním vozem

0/0
2.9.2012 18:37

MacMillan1111

Novinář na vlastní kůži .-)

Gratuluji, další rádoby autentický novinářský blábol. Moje dcera (13 let) to dala bez tréninku za 1:03.11 ..........

Ale dětičky povzbuzovaly pěkně, že

+2/0
2.9.2012 18:35

username

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

já jsem ve třinácti běhal taky své nejrychlejší závody a pak jsem se začal zpomalovat

0/0
2.9.2012 18:38

Hokki

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

Třináctiletý dítě deset kilometrů(!), bez tréninku(!), tímhle tempem(!). Vychází mi to jen na dvě možnosti: za a), to je ta míň bolestná: jsi obyčejný tlachal, který vůbec neví, co tlachá - nebo za b) to je ta bolestnější: jsi blázen, protože jen blázen tohle nechá dělat svoje třináctiletý dítě (a ještě navíc se s tím chlubí)

+1/0
2.9.2012 20:52

Ubaram

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

Zase to nepřehánějte, 1h 3m je tempo 6,3 min/km což rozhodně není žádná dramatická rychlost (na cooper test se běhaly na jedničku 3 km/12 min, tzn. 4 min/km). A i netrénované zdravé dítě co nemá zoufalou kondici to za ten čas dá indiánským během protože dokáže podstatně rychleji regenerovat než dospělý...

0/0
2.9.2012 21:14

Hokki

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

Já přece netvrdím, že to je dramatická rychlost nebo že by to holka nemohla uběhnout. Tvrdím, že rodič, který ji nechá běžet bez tréninku 10 km, je blázen (ale spíš si myslím, že lhář...). Srovnávat dvanáctiminutový a hodinový běh je taky trochu odvaha (nebo neznalost).

+1/0
2.9.2012 21:28

Ubaram

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

13tiletá holka zas není takové "dítě", bylo slušné počasí (být 30+ jako minulý rok tak řeknu máma magor, ale při 20ti to není žádné drama, navíc s občerstvením po cestě), tak pokud běžet chtěla, proč ne. Pokud holka sice neběhá ale sportuje, neviděl bych v tom žádné drama.

0/0
2.9.2012 21:39

Jethro - tulák

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

Blázen jsi ty, protože tuto vzdálenost uběhne na dvouhodinovém tréninku fotbalu, basketu, házené atp. spousta dětí. Že jsi nechodil do žádného sportovního klubu neznamená, že uběhnout 10 km ve 13 letech je nějaká science-fiction.

0/0
2.9.2012 22:42

daf1

Re: Novinář na vlastní kůži .-)

slečna, která má 13 let, má minimálně dvakrát týdně povinný tělocvik, tak jaképak bez tréninku ;-) Navíc jestli chtěla běžet, tak to nebude druh dítěte "sedím u pc a baštím čokoládu"...Ale je šikovná, to se musí nechat.

0/0
3.9.2012 9:23

user1133

Další móda pro pepiky

jak přišel aerobik, jóga, spinning, zumba, a kdovíco ještě tak zase odešli a dnes je na pořadu dne běh.;-D;-D Pro nike skvělý business obout a obléct všechny ty davové pepiky a pepanky.;-D;-D

0/0
2.9.2012 15:52

b.f.pears

Re: Další móda pro pepiky

len oprava, pepíku, beh je tu tisíce rokov.

0/0
2.9.2012 16:41

user1133

Re: Další móda pro pepiky

Tos to pepo moc nepochopil...běh je tu tisíce let a lov mamuta taky viď? Je jedno o co se jedná, jde hlavně o prodeje.

0/0
2.9.2012 17:04

sarumánek

Re: Další móda pro pepiky

Jde hlavně o běh. ;-D

0/0
2.9.2012 17:15

Jesuslives

Re: Další móda pro pepiky

O prodeje jsou hlavně závody jako Nike Run. Existují i jiné běžecké závody, s tradicí (třeba Běchovice), o kterých se v médiích příliš nepíše. Přitom po sportovní stránce se jedná o kvalitnější eventy!!

0/0
2.9.2012 17:25

Ubaram

Re: Další móda pro pepiky

Běhá se pár desítek tisíc let, jóga se cvičí pár tisíc let, aerobik je tu pár desítek let, a na spinning cyklisti v zimě normálně chodí, nějakých "odchodů" jsem si nevšiml.

Jinak ten desetitisícový dva co probíhá na půlmaratonu Prahou mi taky nepřijde že by nějak řídnul...

0/0
2.9.2012 17:03

sarumánek

Re: Další móda pro pepiky

Větší kravinu tady zatím nikdo nenapsal. Běh jako sport je nejstarší a nejzákladnější ze všech, narozdíl od nějaké zumby. Masové běhy také nejsou módním výkřikem dneška, konají se už přes čtyřicet let na celém světě. Spíš to působí jako povýšenecký výkřik pepika sedícího u svého pivka, který si léčí komplex z toho, že je na sport levej.

+3/0
2.9.2012 17:14

Ubaram

Re: Další móda pro pepiky

http://cs.wikipedia.org/wiki/Antick%C3%A9_olympijsk%C3%A9_hry#B.C4.9Bh

0/0
2.9.2012 20:19

cleb.

Re: Další móda pro pepiky

Tak já jsem třeba nike moc business neudělal. Jediný kus oblečení, co jsem měl na tomhle běhu od Nike, bylo triko a to jen protože bylo v ceně závodu (a povinné).

0/0
2.9.2012 18:02

jednokacko

To je reparát k maturitě ze slohu? Skvěle, chceme příspěvky

od   V Š E C H   účastníků běhu, to bude počteníčko !

0/0
2.9.2012 15:41

cocakohla

Spíš by to asi chtělo přidat na tréninku

Nechci se nijak vytahovat ale přihlásil jsem se poslední možný den registrací 27. července a začal trénovat od toho dne takže jsem měl vlastně měsíc na přípravu přičemž poslední týden jsem prodělal chřipku a i běh jsem absolvoval s bolestí hlavy a krku a výsledný čas jsem měl 1:00:04,4 - ale bylo třeba sebezapření, to musim teda přiznat.

0/0
2.9.2012 14:47

haló,haló,tady lelek

Re: Spíš by to asi chtělo přidat na tréninku

Po pravdě- na chlubení to taky moc není, i bez tréninku....

0/0
2.9.2012 19:37

lajika

no tak jo,

gratuluju autorce, ale běhat v hustým davu po betoně centrem smrdutýho města....to už je hodně divnej koníček...

+4/0
2.9.2012 13:28

reporteer

Gratulujem

hlavné je že ste dobehli ale ten čas?Ja som pred necelým mesiacom bežal Rajecký polmaratón,čas 1:53:30.Dva tréningy 6 a 12 km!!! :-P

0/0
2.9.2012 11:52

Jojna Brutman

Takže ideální výsledek

Autorka má na další rok motivaci k občasnému proběhnutí. Horší možná bude, až tu svou osobní hranici překoná.

Já jsem běžel 3x maraton. Poprvé to bylo čiré zoufalství. Podruhé jsem už po docela solidním tréninku těsně nedal svůj cíl. Potřetí jsem se chystal opravdu poctivě, hranici jsem zdolal ...

... jenže tím už jsem pozbyl motivaci pro maratony. Naštěstí mám pořád motivaci pro jiné vylomeniny.

0/0
2.9.2012 11:31

Jookynek

WTF?

Sorry, ale tohle nema na iDNES co delat a uz vubec ne jako jedna z hlavnich zprav. Tim nechci nijak snizovat vykon redaktorky, ale to uz by tu mohli psat strastiplne pribehy o ceste do kramu pro rohliky zhruba stejne vypovidajici hodnoty. Ikdyz on asi Nike rohliky nevyrabi a neplati tolik za reklamu jako v pripade tehle akce...

+9/0
2.9.2012 11:26

Jethro - tulák

Re: WTF?

Taky nechci ten výkon nijak snižovat, ale realita je taková, že bych bez tréninku těch 10 km zvládnul do hodiny a cestou bych možná zvládl i pivko.

0/0
2.9.2012 14:19

jednokacko

Re: WTF?

Kolik bylo účastníků běhu? Zdá se, že idnes bude mít zásobu skvělých článků :-(

0/0
2.9.2012 15:42

centos

Re: WTF?

Tak to gratuluji.

0/0
2.9.2012 17:27

Scottiesk1

Re: WTF?

Nechapu, proc by to tu nemelo co delat. Jste majitel vydavatelstvi? Proc si nemuze nekdo na svem server vystavit jakykoli clanek? Nemusite preci vsechno cist, jeste stale je tu snad mozny vyber i pro Vas... A kdyz ne, pak to snad najdete jinde.

0/0
2.9.2012 16:00

Jesuslives

Re: WTF?

Ano, to je sice pravda, ale nedokážu si představit, že by na xmanovi byl článek na téma "zvedl jsem na bench 50 kg". Protože to je asi tak srovnatelné jak po stránce sportovního výkonu, tak po stránce volby tématu tématu.

0/0
2.9.2012 17:23

Jižák 4ever

Re: WTF?

Ve starých poznámkách najdu, že toho prvního dne jsem nad prsa vytlačil sedmkrát 45 kilo.Zdroj: http://xman.idnes.cz/jak-jsem-se-stal-kulturistou-priznavam-prohru-a-loucim-se-s-cinkami-1po-/xman-adrenalin.aspx?c=A111102_122642_xman-adrenalin_fro

xman, Tomáš Poláček, 2.11.2011

0/0
2.9.2012 18:19

Rudý přízrak a bůh z Marsu

no jo

ja to cekal, zase se na diskuzi vyskytli mistri sveta, kteri kdyby bezeli, tak urcite rychleji nez vitez, za hodinu a tri minuty se redaktorka uplne ztrapnila. ;-DRv

---

Ode mne gratulace. R^ Ja to nebezel, dat 4 kila za to, ze se muzu jit zpotit a jeste ve smogovem centru Prahy je na me moc, za to se otocim dvakrat v hospode. :-)R^

+1/0
2.9.2012 10:56

Ubaram

Re: no jo

Tak pointa akce se v tomhle případě zjevně nevydařila, protože pokud dotyčná běžela již před rokem, a o rok později má stále přes hodinu, krizi na osmém kilometru a potřebuje v dvaceti stupních a mírném dešti dvakrát pít, tak patrně po prvním běhu hodila krámy do skříně a teď je vytáhla a oblékla podruhé, a to motto o "rozběhání lidí" zjevně nevyšlo. Z hlediska Nike nepochybně úspěch...

Tedy za předpokladu že je dotyčná přiměřeně zdravá, v rozumném věku a bez nadváhy. Podle fotky to nevypadá na nějaký handicap (kategorie 60+). Občas při běhu potkávám chlapa který na sobě má úbor jak ze spartakiády, na nohách jarmilky, fous jak krakonoš, na nohách jarmilky, cca 65 let a běhá tempem 4:30 na km ;)

+1/0
2.9.2012 12:49

Hokki

Re: no jo

A nemá ten chlap, čistě náhodou,  na nohách jarmilky?:-)

+1/0
2.9.2012 13:01

Ubaram

Re: no jo

Jo! :D No každopádně když vás předběhne takovej Krakonoš kterému chybí jen ta hůl a dýmka, tak si říkáte k čemu platit pár set za vlezné někam na "jakože závod" kde pak riskujete, že vás budou předskákávat i pánové s chodítky.

0/0
2.9.2012 13:08

Jesuslives

Re: no jo

Mimochodem, kardiochirurg Pirk v šedesáti letech běhá půlmaraton za 1:36, což odpovídá přibližně 45 minutám na desítku. Jenže novinařina je asi náročnější práce, takže se nedivím, že Petra nezvládla tolik natrénovat...

+1/0
2.9.2012 17:54

Axlboy

...

Ja byl behat 10x a 10km mam za 1:10. Doufam, ze za 2 roky behani bude vetsi zlepseni nez ma autorka :)

0/0
2.9.2012 10:54

sedmý ze tří

Co to je? " Koukám na hodinky, ukazují čas 6:07 na minutu"

0/0
2.9.2012 10:48







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.