Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náš hardware je nastaven na tloustnutí. Známe triky, jak jej přelstít

Co svět světem stojí, potýkali se lidé spíše s nedostatkem jídla a hladomory. Moderní doba však přinesla nejen technické vymoženosti a zlepšení kvality života, ale také obezitu, civilizační choroby a stres. A naše tělo, po staletí programované v jiném režimu, je z toho zmatené. Hrozbou takzvané západní společnosti dnes není hlad, ale obezita. Jak se popasovat s kilogramy prostřednictvím hlavy, radí psycholog Jeroným Klimeš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bubakovababa

blbost

léta jsem se snažila zhubnout ---jogurt ,ovoce, zelenina ,malé porce, často, bez tuků a cukrů . Nezhubla jsem i při slušné dávce pohybu. Ted jím vše ( nemám ráda sladké)plnotučné mléko kupuji přimo od statkáře a sýry tvaroh apod si dělám sama a pomalinku hubnu . Vykašlete se na diety stačí pohyb a plnohodnotná vyvážená strava . Tuk i cukr patří do výživy

0/0
16.10.2012 16:02

demokratsocialni01

Ale houby nějaký hardware, lidi prostě žerou a chlastají a

málo se hýbou. Za obezitu lidstva ovšem mohou ženy, a proto je článek správně zařazen do kolonky "ona." Že mohou ženy za ženskou obezitu (neustálé jedení, mlsání), je jasné. Mohou ovšem také za mužskou, protože jsou to ony, kdo těm chlapům vaří. A mohou i za pivní břicha svých manželů. Kdyby se ženské v sexu snažily a byly co k čemu, tak by jejich chlapy nevysedávali v knajpě nebo by alespoň vysedávali méně, popř. by se vraceli dříve a nevypili by tolik piv.

0/−2
28.8.2012 13:39

kabalenka

Re: Ale houby nějaký hardware, lidi prostě žerou a chlastají a

Koukám co věta, to perla. Neměls náhodou příliš dominantní matku?

+4/0
30.8.2012 9:18

Miska243

čokoládový dort

přímo v článku pod... fakt super seskupení;-D

0/0
28.8.2012 11:08

Alowen

Hlavní je nemít hlad

já jsem hubla v době, kdy jsem jedla skoro každou hodinu, ale pidiporce (100 g masa nebo sýra nebo jedno jablko atd.). Tohle je asi už extrém, ale opravdu pomáhá jíst pravidelně a nemít hlad

0/0
27.8.2012 12:42

_m-

Re: Hlavní je nemít hlad

A o tom to je. Lepší je jíst co 2 hodiny a v mezičase pít - ne moc, stačí 1/4 litru každou druhou hodinu 6-7x denně. Tělo má signál že dostává  - a bere si jen co potřebuje, nic neukládá napak.

+2/0
27.8.2012 12:44

Alowen

Re: Hlavní je nemít hlad

přesně tak. Navíc to rozjede metabolismus a člověk má i víc energie

0/0
27.8.2012 13:24

bbybonek

Re: Hlavní je nemít hlad

na jablko se vyprdněte - je to jen cukr a voda

0/0
27.8.2012 13:23

_m-

Re: Hlavní je nemít hlad

a vláknina. A cukr tělo potřebuje, kdyby k ničemu jinému tak k tomu, aby uspokojilo chuť na sladké.

0/0
27.8.2012 13:26

bbybonek

Re: Hlavní je nemít hlad

fruktoza je krátký cukr a jde rovnou do tuků, na sladké nebudete mít chuť, když si dáte třeba ty vločky a na oběd trochu rýže

0/0
27.8.2012 13:40

vyskocenaplatnicka

Re: Hlavní je nemít hlad

kdepat, čtvrtina z ní se spotřebuje v těle. A cukry jsou nejen pro svaly, ale i pro mozek.Proč asi bolí hladovějící dietáře hlava?

0/0
27.8.2012 16:52

vyskocenaplatnicka

Re: Hlavní je nemít hlad

Kde jsou teďka ti moudří, co mi nedávno tvrdili, že je jedno, jestli je nápoj nebo jogurt slazený řepným cukrem nebo fruktózovým sirupem?

0/0
27.8.2012 16:55

bbybonek

Re: Hlavní je nemít hlad

co se týká vlákniny, stačí paprika nebo rajče, tam je minimum cukru

0/0
27.8.2012 13:42

roedor

Re: Hlavní je nemít hlad

nebo něco instatního z pytlíku. Amarouny:-P

0/0
27.8.2012 13:54

_m-

Re: Hlavní je nemít hlad

;-D

0/0
27.8.2012 13:56

_m-

Re: Hlavní je nemít hlad

Dobře já ti věřím. Ale rozhodně věřím víc svojí dietoložce, která mi předepsala 2x denně ovoce a přes moje smlouvání, že já ovoce moc nemusím, že raděj papriku nebo mrkev trvala na svém. Právě z uvedeného důvodu.

+2/0
27.8.2012 13:59

Alowen

Re: Hlavní je nemít hlad

a v jablkách nejsou žádný vitamíny? A vláknina? Jablko bylo jeden z příkladů, jedla jsem ovoce jednou denně, kvůli sacharidům a vitamínům, protože jsem úplně vypustila přílohy a cokoli sladkého

0/0
27.8.2012 14:10

chudacek.blbecek

Re: Hlavní je nemít hlad

Hlavně jsou jablka plný pektinů, který mají sytící vlastnosti. Oni jsou na internetu všichni děsně chytří, když mjí ve druhý okně otevřenou wiki. Je blbost úplně vynechávat jednu zp řirozených složek stravy. Ovoce do jídelníčku středoevropana prostě patří.

+3/0
27.8.2012 15:24

fitzie

Re: Hlavní je nemít hlad

100 g masa je pidiporce? pro mě je to normální porce na oběd.

+1/0
27.8.2012 15:45

Alowen

Re: Hlavní je nemít hlad

100g masa, ale bez přílohy

0/0
27.8.2012 15:59

vyskocenaplatnicka

Re: Hlavní je nemít hlad

Ovšem vynechávat přílohy není šťastný nápad, ani když jsou sacharidy doplňovány ovocem...

0/0
27.8.2012 16:54

Alowen

Re: Hlavní je nemít hlad

ano, máte pravdu, dlouhodobě to není šťastné. Taky jsem přílohy do jídelníčku vrátila, jen jsem zmenšila množství. To, o čem píšu, je z doby, kdy jsem zkoušela všechno možné :)

0/0
27.8.2012 16:57

opportunity

Re: Hlavní je nemít hlad

Naopak, mnoho moderních diet je na tom založeno. Cukry z ovoce a zeleniny stačí, běžné přílohy jako těstoviny nebo pečivo jsou nepřirozeně koncentrované.

0/0
2.9.2012 23:05

vyskocenaplatnicka

Re: Hlavní je nemít hlad

To máte úplnou pravdu, diety jsou na tom založené.

 

Ovšem která dieta opravdu dlouhodobě vede k cíli? Správně. Ani jedna.

+1/0
3.9.2012 7:36

chudacek.blbecek

Dnes přeju svému tělu

Des přeju svému tělu, aby vyhrálo v loterii.

+1/0
27.8.2012 11:11

AppirgA

Tak premyslim...

kamaradka je tycka, cpe se zakusky, chipsy, buckem, smetanou... ma strava jsou celozrnne obiloviny, zelenina, ovoce, lusteniny, olivovy olej, sojove vyrobky. NULA cukr (opravdu v nicem), nula zivocisnych tuku (nejim nic zivocisneho). Neprejidam se. A rozhodne nejsem z nejstihlejsich. Ona nesportuje, pohyb mame po Praze +/- stejny. Kdo z nas je na tom tedy ze ZDRAVOTNIHO hlediska lepe? ? Zajima me nazor, ne nejake mentorovani.

+2/0
26.8.2012 16:48

SYETEY_KOTZOUR_chrní_v_trní

Re: Tak premyslim...

Zatím možná ona, ale postupem času se to nejspíš otočí. Po 30 už zdravý životní styl začíná pomalu dohánět vrozené didpozice..a po 40 už je předhání. Výjimek je jen pár.

0/0
26.8.2012 17:26

pacient75

Re: Tak premyslim...

Ještě, že jsem ta vyjímka R^

0/0
27.8.2012 11:08

Duke_._Nukem

Re: Tak premyslim...

musim proste jeste pritlacit,vsechno jde..:-).Jinak k tvoji otazce,jsou za tim hlavne krevni skupiny,proste ty mas v tomhle smulu,tak se musis o tom neco pocist na netu a prizpusobit tomu svuj zivotni styl.V Osvetimi a v KLDR obezni nebyli a nejsou.

0/0
26.8.2012 18:26

opportunity

Re: Tak premyslim...

Nejsou obézní a taky nejsou moc zdraví. Zhubnout neznamená trápit se hladem.

0/0
2.9.2012 23:06

vapouk

Re: Tak premyslim...

Kamarádka má prostě geneticky dobrý metabolismus. U tebe bych se ovšem rozhodně zdržel pojmu: "NULA cukru". Máš ho ve skutečnosti až až. Dej si pro příště radši ten bůček a žádné ovoce, obiloviny, luštěniny, soju. Třeba ti to pomůže. Nakonec nemáš co ztratit.

0/0
26.8.2012 19:33

fitzie

Re: Tak premyslim...

leda zdravé cévy  ;-)

0/0
26.8.2012 21:08

peanutka

Re: Tak premyslim...

Sranda... co bylo před 100 lety označováno za nemocný metabolismus je dneska dobrý metabolismus.

+1/0
27.8.2012 13:04

hermína

Re: Tak premyslim...

tahle strava obsahuje pravděpodobně nevhodný poměr sacharidů (moc) a bílkovin (málo). přihodila bych libové maso (třeba krávy prodávané v globusu měly slušný život na pastvinách ;), ryby (pstruh ze sádek), bílé jogurty a kefíry nebo vejce. A ubrala část obilí a sóji.

0/0
27.8.2012 10:04

chudacek.blbecek

Re: Tak premyslim...

Tak ono nejde jen o štíhlost, žejo. Vykašli se na to, co ti říkají ti nade mnou, pokud hodně sportuješ, pak ovoce, obiloviny a luštěniny rozhodně potřebuješ. Není možný denně vydávat hodně energie a nemít v krvi cukr, byla bys pořád unavená. Ovšem pozor! Zdravá strava neznamená dietní strava a naopak. Nejde žít celej život na dietě a většina krásy je stejně v hlavě. Pokud nemáš nadváhu, prostě se tím netrap a měj svoje tělo ráda za to, jak dobře funguje.

0/0
27.8.2012 11:18

lajika

Re: Tak premyslim...

moc sacharidů. Málo bílkovin. Nula živočišných bílkovin. A nejspíš, i když to se těžko posoudí, málo tuků. Takže - špatně. Jestli jste na tom zdravotně líp než vaše kamarádka se posoudit nedá - ona totiž taky asi nebude jíst jen zákusky, chipsy a bůček. Ale podle toho co píšete bych si skoro myslela, že její strava bude rozmanitější než vaše....

0/0
27.8.2012 12:08

bbybonek

Re: Tak premyslim...

Vyhoďte z jídelníčku ovoce a luštěniny a přidejte žitný chleba a vločky (ráno) a libové maso, rýži, vařené brambory (v poledne) a večer vařený bílek nebo tvarůžky. Na svačinky mezi jídly např. bílý jogurt (hollandia) a kousek rýžového chlebíka.

0/0
27.8.2012 13:11

_m-

Re: Tak premyslim...

Skvělý rady pro očividnou vegetariánku 8-o8-o

myslím, že je dost výživových poradců, kteří slečně dokáží nakombinovat jídelníček i bez nutnosti konzumovat živočišnou stravu. Ale chche to hledat.

0/0
27.8.2012 13:15

bbybonek

Re: Tak premyslim...

Živočišné bílkoviny prostě potřebujete, proč jako nejíst maso? Nějaký psychický problém? Člověk je všežravec.

+1/0
27.8.2012 13:18

_m-

Re: Tak premyslim...

Já nevím, já vegetarián nejsem. Ale měla jsem jednoho doma a nemělo cenu mu něco vysvětlovat - dokud sám nepřišel na to, že tvaroh, vejce a občas maso prostě potřebuje. Takže slečna na dobré rady neuslyší, dokud nebude chtít - a z toho musí dietolog vycházet.

0/0
27.8.2012 13:25

bbybonek

Re: Tak premyslim...

nejíst mléčné výrobky a vejce- to už jsou vegani, ne?

0/0
27.8.2012 13:41

brblovka

Re: Tak premyslim...

To je prostě blok v mozku. Někdo jí mozek pěkně vypucoval pindama, že maso je vražda... Člověk jako všežravec MUSÍ jíst maso a živočišné bílkoviny, jinak si totálně rozhasí tělo. Třeba ze začátku ať zkusí rybu - tu jedli i věřící v půstu. Nebo králičí, drůbeží - je to libové velice chutné maso  dá se upravit rychle a na mnoho způsobů. Rozhodně bych nedoporučovala ty sojové náhražky masa. Tam živočišná bílkovina není ani omylem.

0/0
28.8.2012 9:38

bbybonek

Re: Tak premyslim...

Pokud chce zeštíhlet, potřebuje v prvé řadě vybudovat svaly, které spalují tuky - bez živočišných bílkovin to prostě nejde a pak posilovat, stačí hodinku třikrát týdně.

+2/0
27.8.2012 13:22

vyskocenaplatnicka

Re: Tak premyslim...

To, že si nesypete do jídla bílý CUKR ještě neznamená, že ve vaši stravě nejsou CUKRY. Jsou a to tak, že hodně.

0/0
27.8.2012 17:13

fitzie

kravina

základ je zjistit příčinu nadváhy/obezity.

nevhodná skladba, nedostatek pohybu a přemíra kj za tím stojí tak v 70% případů. zbytek je problém ve schopnosti organismu přesunout přijatou energii jinam než do tukových buněk. znám lidi, co začali nabírati a navzdory snaze už neshodili po x tém těhotenství, hormonální léčbě či dokonce chemoterapii, přestože do oné události s váhou problémy neměli, často naopak, byli to lidé velmi štíhlí, takže to omílané "nejezte tolik" fakt není recept na všechno.

+5/0
26.8.2012 8:49

opportunity

Re: kravina

Tohle znám - přes těhotenství a různé stresy jsem mohla "žrát jako zájezd", až do jedné nešikovné léčby - pak už můžu dělat co chci, a svých 57kg nedosáhnu :-/

0/0
26.8.2012 10:41

Duke_._Nukem

Re: kravina

njn,v KLDR tlusti nejsou,protoze tam nejakym zazrakem nemaj ty geneticke dispozice a spatne stitne zlazy..;-D

0/0
26.8.2012 16:04

opportunity

Re: kravina

Koukni na fotku Kima...

0/0
26.8.2012 16:06

Duke_._Nukem

Re: kravina

no,ten je prave dukaz.Ten nedostatkem rozhodne netrpel..;-)

0/0
26.8.2012 16:09

fitzie

Re: kravina

a průměrná délka života?

ona chronická podvýživa má zas jiné nevýhody. 

rozdíl mezi fyziologickou štíhlostí a podvýživou doufám chápete?

0/0
26.8.2012 21:12







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.