Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dovolenou k moři s miminkem? Podle pediatrů je to jen zbytečný risk

Pobyt u moře většina z nás vnímá jako velmi prospěšný, a co je dobré, toho chceme našim potomkům dopřát co nejvíce. Jenže zejména rodiče velmi malých dětí mohou zažít proměnu idylické dovolené v děsivou noční můru...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FroVyk

PRO DĚTI NA DOVOLENOU

zkuste se zúčastnit soutěže o oblečení pro miminka v této jednoduché soutěži: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=363436643729313&set=a.300688646670780.69826.166493646756948&type=1&theater

když budete vybrány, můžete si vybrat oblečení dle vlastního výběru... R^

0/0
22.7.2012 11:44

Lumpíí i po banánu 8

My jeli s dětma k moři až měly cca 6 let (plavci)

dítěti je jedno, jestli se koupe ve slané nebo ve sladké vodě. Pro malé děti jsou spíš vhodné koupaliště se vzrostlými stromy (klidně i akvapark), kde jsou atrakce, stín, normální restaurace (nemyslím fastfood).

Dítě do jednoho roku opravdu potřebuje pevný režim, klid a hlavně pohodovou, nevystresovanou maminku - ono se to totiž zúročí i později.

Nebrala bych k moři dítě, které neumí plavat - na vlastní oči jsem totiž jako dítě zažila, jak z ničeho nic přišla obrovská vlna a smetla do moře děti i dospělé. Zrovna jsem po šnorchlování přišla za mamkou na deku asi 20 m od moře a najednou jsme plavaly. Ta pláž naštěstí nebyla písečná, takže se po opadnutí vlny dalo pod vodou celkem solidně vidět a plavci vylovili neplavce.

Jako "vodnické dítě" jsem si to celkem užila, ještě pár hodin po vlně jsem v hloubce lovila deky, ručníky, tašky, krémy ....

0/0
21.7.2012 11:39

Lumpíí i po banánu 8

Re: My jeli s dětma k moři až měly cca 6 let (plavci)

ti neplavci byli 4 a všichni dospělí. Jediné dítě na pláži jsem tam byla já a bylo mi 12 let. ....

0/0
21.7.2012 11:55

m4xp0w3r7

Každý ať si dělá co chce

V mezích zákona samo. Ale taky mám názor, že tahat malé děcko (tak do 5let) k moři je nerozum a od rodičů sobecké.

+1/−1
19.7.2012 20:06

Politicky korektní lež

Re: Každý ať si dělá co chce

No já "tahám" syna k moři od 2 let. A hróóóóózitánánánásky tam trpěl. Sice mám mraky fotek jak se tam směje na celé kolo, ale to byl asi nějaký záchvat blouznění z toho horka, nebo co....

+2/−1
20.7.2012 1:38

Kytiii

Re: Každý ať si dělá co chce

nějak tak :D - od 10 měsíců :D

0/0
20.7.2012 10:04

Neutrální Nick

Re: Každý ať si dělá co chce

V čem spočívá onen nerozum u 5letého dítěte u moře?

A co je sobeckého na tom, že rodiče vezmou své dítě k moři, kde si užije to, co v ČR nemůže?

+2/−1
20.7.2012 8:17

kykyriký

Re: Každý ať si dělá co chce

To jsou fakt sobci ti rodiče, co tahají malé nezbedy k moři, aby tam okolo nich celou dovču skákali, hlídali je, věnovali se jim, místo aby ssebou plácli k rybníku v čechách. Jo a Ti hoteliéři, no to jsou úplní mimoňové, když v každém lepším hotelu jsou zařízení na zákazníky co jim ještě ani neuschla pupenční šňůra, asi nečtou Idnes.

0/0
20.7.2012 13:49

Bígl

Pláž je nejkrásnější hřiště

na světě. My moře nemáme, tak se radujme, že si občas můžeme k moři zaletět, je to cca 2 hodiny. Ještě před pár lety něco nemyslitelného. Pro mě jako pro rodiče je prostě fajn, že všechno můžu podnikat se svými dětmi. Sporty, výlety, dovolené, kulturu. Mě takový život vyhovuje. A nepotřebuji, aby mi to někdo schvaloval. Mám svůj rozum a svou zodpovědnost.

+6/−1
19.7.2012 15:13

Chozé7979

NO asi moc rozumu nemáte,

ať si každej dělá co chce, když mě to neomezuje, ale jezdit s malým děckem k moři rozhodně ideální není. Přál bych zrovna tomu vašemu, aby tam mělo pořádnej průjem a dofču jste si vůbec neužil.

+1/−1
19.7.2012 15:36

vydra mořská

Re: NO asi moc rozumu nemáte,

Tak ten průjem může dostat i z točený zmrzliny v Čechách.

+1/−1
19.7.2012 15:43

Miolla

Re: NO asi moc rozumu nemáte,

To je od Vás moc hezké, přát takový věci cizím dětem.

+5/−1
19.7.2012 15:47

pippi.dlouha.puncocha

Re: NO asi moc rozumu nemáte,

to myslíš vážně, přát dítěti zdravotní potíže?? Říkáš ať si každej dělá co chce, ale když nedělá to, co ty považuješ za správné, tak jim přeješ to nejhorší (škoda, že tu není zvracející smajlík, takový mám z tebe pocit)

+2/−1
19.7.2012 21:25

Miolla

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Hezky si to užívejte, ale raději to nikomu moc neříkejte... Ta anonymní diskuse je super, je vidět, co si lidi skutečně myslí.

Takže my jedem letos zase k pratetě do zahrádkářský osady a když budou prémie, možná na tři dny na Macháč. ;-)

+1/−1
19.7.2012 15:57

Bígl

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Super dovolená, okolí Máchova jezera máme projeté na kole křížem krážem. A když bylo dítě malé, tak s cyklovozíkem, to také bývá často diskutované téma ;-D;-D;-D Pozor na hotdog nebo guláš z kempu ve Starých Splavech, to víte, průjem, to je strašák ;-€

0/0
19.7.2012 17:07

Miolla

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Jídlo si pochopitelně pečlivě připravím a zavařím do skleniček doma, jak jinak, nemohu jako zodpovědná matka riskovat  životy svých dětí!;-D

+1/−1
19.7.2012 20:30

Bígl

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Vy nejste matka, vy jste Herodes ;-D Nedopřát svému dítěti ani párek v rohlíku. Tak aspoň na třešně mu dovolte se napít. To jsou zážitky pak na celý život ;-D

0/0
20.7.2012 9:12

Miolla

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Když už tak nezodpovědně týráte své děti cestami do zahraničí, dovolím si přeposlat seznam nejnutnějších věcí, aby v kapitalistické cizině tolik nestrádaly: http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=10108 [>-];-D

+1/−1
20.7.2012 9:42

Hroznej_puberťák

Re: Pláž je nejkrásnější hřiště

Hele, na to, že je to na mimibazaru, je to docela dobrý, já čekal nějakou taškařici typu "mňamek", a on jenom seznam...

0/0
20.7.2012 9:57

proost

Dovolená s miminem

Pokud je někdo tak sobecký, že kvůli svému pohodlí vyrazí na dovolenou k moři (ať už autem, nebo letadlem s malým dítětem) tak si koleduje o pořádný problém. Občas s tím má docela dost fušku organismus dospělého, natož malého dítěte (změna teploty, prudké slunce, únava z dlouhé cesty, jiná strava, možnost nákazy a podobně). No a zatímco třeba průjem dospělý vysedí s Endiaronem za jeden den na WC, tak u dítěte to může být vážný problém. No a navíc dítěti tak do čtyř let věku je naprosto putna kde bude trávit čas - spíš je důležité jak - věnovat se mu.

Sice je to oblíbená zábava dnešních tzv. celebrit (nějak stále netuším proč jsou tak nazývány, když jediný jejich přinos této slolečnosti jsou více či méně obnažené fotografie a články kde se jak zeblily a podobně) - ale při jejich inteligenci skutečně nezbývá než ty děti politovat. Kdyby popojely autem 50km, daly dítěti klid a pořádně se mu týden věnovaly, tak udělají lépe.

+2/−1
19.7.2012 14:56

Bígl

Re: Dovolená s miminem

neraď! Ty si klidně seď doma na pr... a starej se o sebe. Že máme furt potřebu řešit, co dělají nebo nedělají ostatní 8-o nevyžádané rady jsou nejhorší

+4/−1
19.7.2012 15:02

Miolla

Re: Dovolená s miminem

Co Čech to univerzální odborník. Na výchovu dětí, na výběr dovolené, na všechno. Škoda, že se nenaučili jazyky a nevyrazili do světa, hned by byl ten svět o kus dál!:-)

+3/−1
19.7.2012 15:10

Bígl

Re: Dovolená s miminem

R^R^R^

0/0
19.7.2012 15:14

vydra mořská

Re: Dovolená s miminem

Asi tak R^

0/0
19.7.2012 15:24

proost

Re: Dovolená s miminem

Není nad slušně projevenou myšlenku, která celkem dobře odráží celkovou úroveň inteligence daného jedince. Já si doma na pr.. nesedím, jezdíme po světě s dětmi, které už jsou ale podstatně starší. Celkem slušně se domluvím A i N, s penězi problém nemám. Jenom mám trochu jiný názor na to, co je zájmem dítěte a co zájmem bezohledného rodiče.

0/0
19.7.2012 17:43

proost

Re: Dovolená s miminem

Jo a ještě jedna věc - normálně bývá zvykem, že se mezi slušnými lidmi navzájem vyká. Nemám rád, když mě někdo tyká a já nevím co to je za individuum.

0/0
19.7.2012 17:47

Bígl

Re: Dovolená s miminem

Ano, požadavek na vykání bývá často v diskuzích zmiňován, zejména, když chybí argument. Já jsem VAŠE jazykové schopnosti nijak nezpochybňovala, ostatně dvacet po revoluci by to bylo smutné, neumět alespoň jeden jazyk, to už tak nějak beru automaticky. Nicméně dávat nevyžádané rady, je pořád maloměšťácké: Koukněte na to z druhé strany. Říkal někdo vám: jezděte s dětma k moři, neseďte doma. Asi ne, že? Tak proč vy máte potřebu někomu kecat do života?

+4/−1
19.7.2012 17:52

m4xp0w3r7

Re: Dovolená s miminem

Jen napsal svůj názor do diskuze, od čeho ty diskuze jsou? 8-o

0/0
19.7.2012 20:08

Miolla

Re: Dovolená s miminem

Přečtěte si jeho "názor" ještě jednou. Každý můžeme mít jiné názory na výchovu dětí, ale proč se hned osočovat a napadat, přirovnávat k pochybným celebritám atd atd... Je to úplně zbytečné.

0/0
19.7.2012 20:38

Nikol83

Re: Dovolená s miminem

Zase jedna/ jeden, který je "nejchytřejší" a cítí se být kompetentní, mluvit ostatním do života. "Žij a nechej žít" - to Vám asi (a mnohým jiným závistivým a zpátečnickým lidem) nic neříká.

0/0
20.7.2012 10:17

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Dovolená s miminem

Tak se tím řiďte a žijte a nechte ho žít, ne? Právo vysmolit názor do diskuse snad ještě má... A vysoudit z jeho příspěvku závistivost a zpátečnictví, to chce taky notnou dávku fantazie.

0/0
20.7.2012 10:25

Čingis_Xaan

....

Myslím, že většina lidí, kteří mají potřebu kojence tahat do letadla, nebo někam daleko k moři, spíš patří mezi ty méně vzdělané. A takoví se prostě dají velmi snadno ovlivnit tím, co je in a cool a oni musí být za každou cenu také. Je to zbytečné, těch pár let uteče jako voda a v Čechách jsou nádherný místa na dovolenou.

+5/−1
19.7.2012 13:53

IfčaX

Re: ....

Nojo, většina méně vzdělaných lidí vydělává těžké prachy a levou zadní si může dovolit letecké dovolené pro celou rodinu. :-/

0/0
19.7.2012 14:03

Čingis_Xaan

Re: ....

Šikovný řemeslník si vydělá docela dost. Nebo šmelinář či zbohatlý podnikatel :-) To může být de facto šikovný nevzdělanec. Takový ten free cool a in neboli frikulín typ :-))

0/0
19.7.2012 14:07

JMoudry

Re: ....

V době super-levných letenek bych tenhle argument raději vynechal...

0/0
19.7.2012 16:46

IfčaX

Re: ....

Tak i super-levná letenka, když k ní přičtete ostatní náklady na pobyt, a vynásobíte počtem členů rodiny,  je pro většinu domácností s maminkou na mateřské sakra hodně peněz.

0/0
19.7.2012 17:07

JMoudry

Re: ....

Neřekl bych, že pro většinu domácností s maminkou na mateřské - když se zadaří, tak za letenky dá čtyřčlená rodina dohromady kolem deseti tisíc korun (samozřejmě po Evropě). Další náklady se pak vztahují i na dovolenou v ČR (ano, různí se a ta úplně nejlevnější varianta se asi vždycky povede u babičky na zahradě, ale i v zahraničí se dá fungovat s velmi nízkým rozpočtem), takže ta zahraniční nemusí být něco extra nedosažitelného.

+1/−1
19.7.2012 19:13

IfčaX

Re: ....

No, za deset tisíc pořídíte letní i zimní boty pro celou rodinu a ještě zbyde.

Popř. inkaso na nějaké tři měsíce...

0/0
19.7.2012 20:09

JMoudry

Re: ....

O to se nepřu - jen říkám, že těch úplně chudých, kteří si to nemohou v žádném případě dovolit, protože by jim pak nezbylo třeba na ty boty, zase tolik nebude - rozhodně ne většina.

0/0
19.7.2012 20:48

IfčaX

Re: ....

Tak nemyslím, že jsou "úplně" chudí a že by si to nemohli dovolit "v žádném případě". Prostě normální rodina, co u takové částky rozhodně desetkrát zváží, zda ji jednorázově vyhodit za něco zbytného ... aby nakonec zvítězilo něco potřebnějšího, kam ji nasměrovat. Já na mateřské dávno nejsem, příjmově jsem v nadprůměru (i když ne nějak extrémním) a tohle už pro mě rozhodně je částka, kterou bych bez důkladného rozmyšlení nevydala.

0/0
19.7.2012 20:58

xakli

Re: ....

Souhlasím s Vámi, bohuřel občas tuto částku bez rozmyslu vyhodí lidé co si to rozhodně dovolit nemůžou, jenom aby se vidělo, že na to mají - myslel jsem si, že 20 let po revoluci se to potlačí, ale stále ne a ne.

0/0
20.7.2012 5:57

JMoudry

Re: ....

Ale abychom se tu nedohadovali donekonečna více méně zbytečně - s tou základní myšlenkou vašeho příspěvku, že na dovolenou nelétají s dětmi převážně méně vzdělaní lidé, souhlasím, jen si myslím, že ten ekonomický aspekt v tom nehraje úplně hlavní roli.

0/0
19.7.2012 20:56

IfčaX

Re: ....

Nojo, máte pravdu.. zaběhli jsme někam mimo. :-)

0/0
19.7.2012 20:59

Kytiii

Re: ....

anebo prostě není dovolená v ČR pro některé lidi dovolenou, neboť by zde neunikli svým pracovním povinnostem... a na druhou stranu to vidíte příliš černobíle... někdo miluje prostě cestování jako takové a v červenci jede na vodu, v září do zahraničí, v zimě na hory... proč hned někoho cestováním vymezovat jako méně vzdělaného?

nebo dokonce "frikulína"? mě je, co je zrovna cool, free, in nebo dokonce up, úplně jedno... jsem VŠ a ráda cestuji...

+2/−1
19.7.2012 14:15

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ....

Můžete zkusit osvětlit tu vaší první větu???

0/0
19.7.2012 14:28

Miolla

Re: ....

Jistě. Dostihne Vás tu telefon, může se stát, že budete z dovolené odvolán. Často tu je problém sehnat na neznámém místě hospodu, kde normálně a chutně vaří. Počasí člověk neovlivní, ale my například jeli k přehradě (v srpnu) a byla tak špinavá, že se v ní vůbec nedalo koupat... atd atd

+2/−1
19.7.2012 15:15

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ....

No tak odvolat vás můžou i z druhýho konce světa, a telefon, ten se dá vypnout...

0/0
19.7.2012 15:28

Miolla

Re: ....

Samozřejmě můžou. Ale zaměstnavatel by musel hradit náklady, tak si to rozmyslí.

+1/−1
19.7.2012 15:35

Kytiii

Re: ....

Ano, ale klientovi když řeknu, že jsem na pláži v Řecku, tak prostě se omluví a zavěsí... když jsem v Čechách, tak mi to nedá a už zase pracuju...

0/0
19.7.2012 15:35

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ....

To je ale váš problém, a ne obecně platná pravda...

+1/−1
19.7.2012 15:38







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.