Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm situací, kdy může dítě samo k lékaři a kdy musí mít doprovod

Vaše dítě je nemocné a potřebuje k lékaři. Na co si od 1. dubna, kdy vstoupila v platnost nová zdravotnická reforma, musíte dát pozor? Přinášíme vám ukázku sedmi modelových situací, kdy potřebuje vaše dítě při návštěvě lékaře váš doprovod, souhlas obou rodičů nebo může jít samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kormo

Další krok...

Další krok k tomu, aby naše populace stárla. Stát rodičům hází pod nohy všemožné klády a klacíky, které odrazují ty rodiče potenciální od toho, aby plodili a státu pořizovali děti. Stokrát nic umoří i vola...natož znechucené české rodiče.

0/0
20.4.2012 9:39

studuji VŠ cenzorskou

koumáci

Tedy klobouk dolů před takovouhle kravinou Rv

V podstatě úředník musí být člověk velice kreativní...je fuk, že vymejšlí zhovadilosti. Ale koho normálního by to napadlo? Nebo snad na úřadech pořádají pro zaměstnance nějaké brainstormingy, které zahájej marjánou. lsd, houbičkama, a pak tvořej vyhlášky? Nechápu!

0/0
18.4.2012 12:23

Andrea.N

pakárna

Vymýšlejí se další a další byrokratické hovadiny, které znepříjemňují život jak rodičům, tak lékařům... Moje mamka je zdravotní sestra u pediatra a nadává na to jako blázen...;-O

0/0
17.4.2012 15:15

ivankaslunicko

kdybych mela vazne nemocne miminko???

takze moje 5 mesicni miminko bude potrebovat vaznou operaci ale vzhledem k tomu ze nema otce vedeneho ani v rodnem liste budu cekat na to az soud rozhodne o nejakem soudnim opatrovnikovy misto tatinka...a co kdyz mi do te doby to miminko umre nebo se jeho stav jeste zhorsi???

to jim jako tohle prijde naprosto normalni nebo co jako???

0/0
17.4.2012 10:31

Andrea.N

Re: kdybych mela vazne nemocne miminko???

Mám pocit, že pokud otec nebude uveden v rodném listu, tak jste jedinný zástupce a můžete rozhodovat sama... Jinak s poslední větou souhlasím....

0/0
17.4.2012 15:17

jjona

Napad dobry ale

Jako to v nasich konconach byva, napad dobry, ale zase se to nepovedlo dovrsit do konce. Jak uz nekdo psal, nedovedu si predstavit pri dnesni zamestnanosti, ze s kazdou "kravinou" bude chodit rodic s  pubertakem k doktorovi. Ta hranice by mela byt snizena na 15 let, kdy uz maji obcanku, kdyz uz a ne proboha do 18.  Stemi soudy, nevim nevim, jsem v cechach, bude se potrebovat nutna operace a druhy rodic neni k sehnani. To zase bude, ach jo.

0/0
17.4.2012 4:02

baru_d

hmm

tak to by nám teď asi neprošlo - když jsem ještě jako nezletilec občas šla se sestrou k dr. místo rodiče, když měla třeba angínu (mě bylo 17 a jí 7)8-o

0/0
16.4.2012 9:10

k.01

....

Tak to je celkem vtipné. Já jsem chodila tak od svých 10 normálně k zubařovi, na očkování, na preventivní prohlídky, odběry krve i k různým specialistům sama. Jen když jsme jeli do jiného města, tak mě tam samozřejmě rodiče vzali. Nedovedu si tak v 13-17 představit tu potupu, že bych jako šla s bolením v krku s maminkou nebo tatínkem. To bych se snad v tý čekárně zahrabala, no chudáci dnešní nezletilci, ještě že je mi už 18.;-D

Já si úplně pamatuju mamčiny dotazy ,,A nemám tam jít radši s tebou?"

A já vždycky říkala: ,,To ses snad zbáznila mami, nejsem snad žádný malý děcko!"

0/0
15.4.2012 22:47

bludickan

To jsem ráda, že už mám dospělé děti

Jen jim musím připomenout k čemu je antikoncepce...;-)

0/0
15.4.2012 11:36

dzji

Ježišmarjá, co to je za nesmysly?

Já jsem si i specialisty (ortoped s bolavou nohou, kožní s kuřím okem...) nejmíň od 15 obíhala sama, k zubaři a dětské doktorce jsem chodila sama již na druhém stupni a žádný papír jsem na to nepotřebovala. Jsem ročník 1984.

To jako mají zaměstnavatelé neustále pouštět rodiče z práce, aby chodili s adolescentem co 3 neděle třeba na alergologii? To chci teda vidět. Na jednu stranu může soud zplnoletnit již 16leté podnikatele, na druhou stranu 17letého klacka bude maminka doprovázet k paní doktorce. Tato úprava se fakt nepovedla Rv

0/0
15.4.2012 9:42

_m-

Když si vzpomenu na základní školu

Když jsem měla teplotu, nebo mě bolelo v krku tak maminka jen řekla "Skoč si k Mičincovi (zdavím pane doktore), léky si vyzvedni v lékárně, cestou kup mlíko a rohlíky, stav se v čistírně, doma si ohřej polívku a potom koukej ležet." A kupodivu, přes to jsem se dožila dospělosti.

+4/0
14.4.2012 23:00

Nahodicka

??? nějak nechápu

Takže já teď jako budu muset mít s sebou na každou návštěvu lékaře s dítětem nějakou plnou moc od druhého z rodičů? Nebo jak se jako souhlas druhého rodiče bude v praxi vymáhat. Já to fakt nechápu....Přijdu k Mudře a ona mi řekne, je potřeba píchnout vitamíny a chci souhlas druhého rodiče... jak to v tu chvíli zařídím....to už tedy musím mít s sebou něco, kde ten podpis bude... ? Nebo bude mít dítě nějakou nehodu, budou ho muset rychle operovat a já budu souhlas shánět kde...

0/0
14.4.2012 22:20

annalucie

2 děti jsou dospělé..jedno ne,jsem úplná rodina

dělící si navzájem povinnosti mezi s sebou...asi ideální případ,i přes to nás toto bude velmi omezovat a nutit nejít do práce apod....je to paskvil...připomíná to kritiku babyboxů , a to jsem i něco zaslechla,že adoptované děti musí dostat info,že jsou adoptované...to je také na hlavu...

0/0
14.4.2012 11:59

danax

smím dítě porodit bez nebo se souhlasem otce..

porod by mu mohl ublížit.. neomezují rodičovská práva, když se nemohu rozhodnout sama? nezpochybňují tím moji inteligenci... nejsou lidská práva o právu, nikoli právu pokud bude udělen souhlas?

+4/0
14.4.2012 0:15

kacinecka

Re: smím dítě porodit bez nebo se souhlasem otce..

Vidíte to, navrhuju vznést oficiální dotaz na MZČR, během pár dní mě porod čeká a pan otec u něj skutečně nebude... Nerada bych se dostala do křížku se zákonem ;-DR^

0/0
15.4.2012 19:48

Jana11

Dětské tábory

Chápu to dobře, že když jedu na tábor jako zdravotník, tak si musím předem sehnat velmi generální plnou moc případně sbírku plných moc?. Co kdyby si děcko zlomilo nohu a já s ním musela do nemocnice a nedej bože, že by mu chtěli dělat rentgen! A co taková angína. Nedomýšlet alergickou reakci, kdy je potřeba podat co nejrychleji kalciovku jinak jde o život ohrožující stav (už jsem takto s tehdy 16 letou kamarádkou byla).

0/0
14.4.2012 0:14

danax

vozte zásobu rakviček...

na zlomenou nohu zkuste dlahy z větví, ty jsou bez souhlasu, u těžších onemocnění doporučuji kulku do hlavy,  když ji stihneš do 20 minut, jsi v limitu

+5/0
14.4.2012 0:21

marin80

Re: Dětské tábory

Pokud jde o neodkladnou péči, lze ji poskytnout i bez souhlasu.

0/0
14.4.2012 16:19

generál Failure

Kterej @#$%^&

může sepsat takovejhle nesmysl a co to musí bejt v parlamentu za hordu @#$%^&ů, že to odhlasujou?

0/0
14.4.2012 0:06

danax

pak je tu ještě dalších 10 mil. deb.lů

kteří to vykonávají..

0/0
14.4.2012 0:22

annalucie

Re: pak je tu ještě dalších 10 mil. deb.lů

úředníci v eu a i u nás vyvíjejí činnost - aby byla činnost a tudíž byli placeni,kterou jim to ochotně posvětí ta hroda v parlamentu...

0/0
14.4.2012 12:01

danax

sakra... v okamžiku narození

musí být přítomen otec,  jinak je péče o novorozence v pr...li... o co ty nenarozené, smí být vyšetřeny ultrazvukem bez souhlasu, nebo ne?

+1/0
13.4.2012 23:45

marin80

Re: sakra... v okamžiku narození

Péče o novorozence je péčí neodkladnou, tj. je možné ji poskytnout i bez souhlasu. Nenarozené děti zatím nemají zákonné zástupce, takže se jich to netýká.

0/0
14.4.2012 16:21

Peregrina

to snad

není možné...já jsem zatím bezdětná, ale snažíme se...když si vezmu svoje dětství, kdy jsem byla neustále nemocná, táta dělal na letišti turnusy,nebyl k zastižení cca 10 dní a mamka semnou neustále chodila za dětskou doktorkou s angínou, hnisavou anginou, spálou, spálovou angínou, dokonce i zápal plic byl....a kdyby jako nyní měla máma čekat na tátu, až se vrátí z turnusu, aby podepsal souhlas, tak to by mne nechali umřít? Asi jo.To ani není Kocourkov, tomu se nelze smát. To je výsměch všem slušným lidem.

+4/0
13.4.2012 23:05

marin80

Re: to snad

Neodkladnou péči lze poskytnout i bez souhlasu.

0/0
14.4.2012 16:23

linda a jess.

Kocourkov

Kocourkov

0/0
13.4.2012 21:55

Bozako

-

Svět se zbláznil Rv asi nemáme nic důležitějšího na řešení, než takovéto kraviny.

0/0
13.4.2012 19:13

kascha

Formuláře

Dnes jsem to zažila v praxi: 12ti leté dceři před měsícem kožařka vypalovala bradavici a na dnes ji objednala na kontrolu. Vysadila jsem ji u polikliniky - a za hodinu mi telefonovala, že ji lékařka nechtěla ošetřit.

Vzhledem k tomu, že formulář není ke stažení na internetu, znamená to, že každého lékaře nejdřív musím navštívit, abych od něj získala prázdn formulář, nechat ho podepsat otce dětí a pak znovu k lékaři. Ani jsem nepochopila, zda ten formulář je platný jen pro jedno ošetření anebo má platnost až do věku 18ti let dítěte.

+1/0
13.4.2012 19:11

danax

platný je jen do změny zákona

poté bude nutný doprovod rozšířit o babičky, dědečky a místního obecního blba

+2/0
13.4.2012 23:25

kascha

Re: platný je jen do změny zákona

... a některého z poslanců. Vlastně pardon; toho už jste jmenoval na posledním místě.

+2/0
14.4.2012 11:20

marin80

Re: Formuláře

V tomto případě (když jde jenom o kontrolu) by měla stačit přítomnost a souhlas jednoho z rodičů.

0/0
14.4.2012 16:26

dzji

Re: Formuláře

Ano, a uvědomuje si někdo, že rodiče třeba mají důležitější věc na práci než přihlížet, jak lékař dítěti sundá náplast z bradavice a řekne "Krásně se nám to hojí, už chodit nemusíte" ??

Jestli doteďka zaměstnanavatelé nechtěli ženy s dětmi, že jim s nimi budou stále doma, tak to jsme to teda vytrhli. Rizikovou kategorií je nyní jak matka, tak otec jakéhokoliv dítěte do 18 let, protože s ním musí běhat k lékaři s každým bebíčkem.

(pomoct by to mohlo jedině nám ve školství: neplnoleté děti přestanou záškoláctví maskovat razítky od lékaře, protože rodiče nebudou ochotní tam s nimi stále chodit, když jim ve skutečnosti nic není)

0/0
15.4.2012 9:48

danax

mému dítěti bylo 17..

pokud s ním půjdu na urologii, je to incestní pedofilie nebo dozor?

+2/0
13.4.2012 17:35

zeto

Re: mému dítěti bylo 17..

Pokud je urolog pedofil, pak těžko říct.

0/0
13.4.2012 19:26

danax

dítě nemá v rodném listu uvedeného otce

může souhlas k ošetření udělit kolemjdoucí chodec?

+5/0
13.4.2012 17:34

marin80

Re: dítě nemá v rodném listu uvedeného otce

Pak máte (alespoň pokud jde o zdravotnictví) vyhráno. Jste jediným zákonným zástupcem, takže rozhodujete sama. Souhlas obou rodičů se týká jenom případů, kdy jsou oba rodiče zákonnými zástupci (tj. jsou v rodném listě dítěte a nejsou zbaveni rodičovské zodpovědnosti).

0/0
14.4.2012 16:28

vas579

Re: dítě nemá v rodném listu uvedeného otce

Takže paní musí nosit pořád rodný list dítěte???

0/0
20.4.2012 9:39

DahliaPinata

Jak já jsem ráda

že už mám děti dospělé. Asi od 10 let chodily k lékaři i zubaři samy, pokud šlo jen o kontrolu, preventivní prohlídku nebo nějaké potvrzení. Chodila jsem s nimi, jen když jim bylo opravdu špatně nebo šly k odborníkovi přes celé město. Nedovedu si představit, že bych musela doprovázet dítě téměř osmnáctileté, vyjmá případů, kdy je dítku opravdu zle nebo jde na nějaký velmi nepříjemný zákrok. Do osmnácti je budeme všude vodit za ručičku a o rok později odejdou studovat do velkoměsta a nebudou zvyklí sami se o sebe postarat. Chápala bych to u vážných zákroků a operací, ale tohle je zbytečné papírování kvůli prkotinám. A běda lékaři, který zapomene založit souhlas do složky nebo se někde zapomene podepsat!

+3/0
13.4.2012 17:25

zeto

Hm...

Jednoduché - jsem sám se dvěma dětmi, s jejich matkou se nestýkáme, bydlí daleko. U doktora jsem řekl, ať si zapíše, že matka zemřela a je to vyřešené.:-/

+2/0
13.4.2012 17:24

danax

a to úmrtí ti podepsala

nebo musí být notářsky ověřené?

0/0
13.4.2012 17:36

zeto

Re: a to úmrtí ti podepsala

Ne. Jakožto rozvedený nemám na úmrtní list nárok a stejně tak lékař.

0/0
13.4.2012 19:27

Toranoko

Re: a to úmrtí ti podepsala

dostanete soudniho opatrovnika - sak uvidite :-( Me kdyz umrel tata, bylo nam 16 a 17 a preventivne jsme ho dostaly  (strejdu).

0/0
13.4.2012 22:20

marin80

Re: a to úmrtí ti podepsala

Takový opatrovník ale není zákonným zástupcem, takže by to tady nehrálo roli. V zákoně je uvedeno, že pokud jsou zákonnými zástupci nezletilého pacienta rodiče (tj. oba dva), pak je za určitých okolností nutný souhlas obou.

0/0
14.4.2012 16:33

kotatkoxxl

Pokud ex partner nejeví o děti zájem

tak jak lékař zjistí, že si např. listinu se souhlasem nepodepíše sám pečující rodič nebo někdo z jeho známých (odlišné písmo)? Otec to ani nezjistí  ....

0/0
13.4.2012 16:53

průzkumák

Re: Pokud ex partner nejeví o děti zájem

Taky by mě to zajímalo, již jsem o tomto problému několikrát na diskusích psala. Ale lékař není povinen ověřovat pravost podpisu, takže se maximálně může stát, že když to druhý rodič náhodou zjistí, tak podá trestní oznámení za padělání úřední listiny a to by mě zajímalo, jak to policie a soudy budou pak řešit. A podle mého názoru, že takových případů nebude málo.

0/0
13.4.2012 16:58

kotatkoxxl

Re: Pokud ex partner nejeví o děti zájem

jj, taky si myslím ... jen pokud bude dítko "vyčůrané", tak s tím pak může pečujícího rodiče "vydírat"

0/0
13.4.2012 17:02

Lachenauerin

Totálně absurdní opatření,

pardon, ale je to jak u blbečků na dvorečku. Když si představím, že by mě máma kdysi na gymplu musela všude doprovázet a brát si na to v práci volno, asi by ji zaměstnavatel moc nemiloval. Nadto bych si připadala jako totálně nesamostatný pitomeček. A jako kdyby měl být táta při mém gynekologickém vyšetření, tak by mě do té ordinace nikdo nedostal.

Já vůbec nechápu, jak může někdo takovou hloupost vymyslet a ještě ke všemu uskutečnit.

+5/0
13.4.2012 16:26

Toranoko

No, uz jen to vyrazivo

"doktor rozhodne o pichani vitaminu" - snad doktor navrhne, ne ? Je videt, jak ty doktory realne vnimame. Doktor ma rozhodovat v krizovych situacich - to ano, tam je tezko prostor pro diskuze, ale vitaminy ?

0/0
13.4.2012 16:00

ellienka

Zákon

č. 372/2011 Sb. §28 odst. 3) říká např., že dítě má právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popř. osoby určené zák. zástupcem - je-li nezletilou osobou.

Nikde není napsáno, že já jako jeden rodič musím sehnat toho druhého. Může si ho shánět i ten doktor, nebo majitel nemocnice třeba.

V odst. 2) téhož paragrafu se píše, že pacient má právo na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni. Takže pokud doktor dítě neošetří z důvodu, že bylo porušeno jeho právo v bodu 3), sám poruší jeho právo v bodu 2) :-)

+2/0
13.4.2012 14:52

annalucie

Re: Zákon

...hlava 22

0/0
14.4.2012 11:52







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.