Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na strach ani agresi by dítě nemělo být samo. Buďte s ním

Kdo se bojí, nesmí do lesa. Ale i obklopeno blízkými lidmi a v prostředí dobře známém, jako je domov nebo škola, zažívá dítě situace, které ho děsí nebo v něm alespoň vyvolávají obavy. A my, rodiče, jsme tu od toho, abychom mu je pomohli zvládnout a překonat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EvaP.

Dnešní "rodiče"

jsou hlavně velcí sobci a mnohdy ani nemají zdání, že jejich děti strach a agresi zažívá. Děti všechno prožívají samy, radosti i starosti, protože rodiče chtějí mít klid a čas jen pro svoje záležitosti, s dětmi si nepovídají. Takže by se spíš hodil článek "než si pořídíte dítě, zvažte, co vás vede k rodičovství".

+3/0
13.4.2012 8:31

Labruna

Re: Dnešní

Taky si myslím, že to nejcennější, co můžeme svým dětem dát, je bezpodmínečná láska a vlastní čas, kdy si s nimi povídáme a sdílíme, to, co prožívají. Je smutné, když se hovor rodičů s dětmi smrskne jen na "Co bylo ve škole. - Nic. Dobrý.", "Pojď jíst." nebo "Ukliď si ten čurbes." Nakonec není ani divu, že spousta dětí a mladých lidí neumí pořádně mluvit a srozumitelně se vyjadřovat.

+1/0
13.4.2012 9:40

Robles

Re: Dnešní

tak černě to nevidím. Když se podívám po okolí, tak vidím nejen vynervované rodiče, ale i laskavé a užívající si tuto životní etapu. Chápu, že pokud rodina ekonomicky strádá (ztráta práce, hypotéka na krku), tak situace není jednoduchá a nervozita více než pochopitelná, ale to ještě neznamená, že se lidé okamžitě změní v lhostejné krkavce. Naopak obtížná situace může rodinu stmelit.

+1/0
13.4.2012 10:22

leonita

Re: Dnešní

"Dnešní rodiče"? Já bych teda naopak řekla, že to, co popisujete, je záležitost dob dřívějších. "Než si pořídíte dítě, zvažte, atd. atd." - já vám nevim, ale já mam pocit, že dneska je právě doba plánovanýho rodičovství, dřív se lidi brali v 18ti, protože do toho prostě vlítli, plány neplány.

A vůbec, paušalizace neni ok ani jednim směrem - tenkrát byla spousta dobrých rodičů a spousta špatných a stejně tak je to i dneska.

0/0
15.4.2012 16:00

Nezavisly Pozorovatel

Re: Dnešní

STAČÍ NAVŠTÍVIT PROFIL NA FACEBOOKU Nezávislý Pozorovatel a asi budete koukat ,kdo co řeší a neřeší Vážená paní ...A co Vy? MÁTE DĚTI , ŽE VŠECHNY! RODIČE HODÍTE DO JEDNOHO PYTLE A NAZVETE SOBCI??

0/0
5.6.2012 0:40

EvaP.

Re: Dnešní

Ano, mám tři děti. Pokud mají problém, řeším ho osobně a s nimii, ne na facebooku.

0/0
5.6.2012 6:47

jjona

Moc se vse resi

Nerikam nebyt oporou, ale vyplody psychologu me opravdu bavi. MOje generace byla vychovavan bez nich, strach se prekonaval " hazenim se do vody" a dneska zaplat panbu za to. POdle zkusenosti svych kamaradek, kterie opecovavaji a neustale chrani a vysvetluji maji doma deti zavisle na rodicich, a obcas i pekni spratci.Naopka ten, kdo poozuiva selsky rozum a nevychovava podle knizek, ma vetsinou deti "otrkane" co se neztrati. zlobi taky ale jinak. Je to samozrejme individualni, ale z mych zkusenosti je to tak.

+1/0
13.4.2012 3:45

Amálie

Re: Moc se vse resi

Nevím, jestli máte vlastní děti, ale metoda "házení do vody" rozhodně není vhodná pro všechny. Zatímco jednoho možná posílí, druhého doživotně poškodí. Selský rozum a vyvinutý instinkt při výchově by samozřejmě měl být základ, ale na to můžete sázet jen u lidí normálních, inteligentních, slušných a citově zralých. Primitiv, gauner, sociálně a citově narušená osobnost vychová zase jen narušenou osobnost. Kdyby všechno tak skvěle fungovalo podle selského rozumu, nebylo by tolika lidí s psychickými potížemi a celoživotními úzkostmi, s neschopností vytvářet a udržovat kvalitní vztahy apod.

+10/0
13.4.2012 5:15

Kornus

Re: Moc se vse resi

souhlasím...já se nejvíc bála svých vlastních rodičů, od útlého dětství až do doby, kdy sem konečně vypadla z baráku...

+1/0
13.4.2012 8:20

Nikol83

Re: Moc se vse resi

Jj, já jsem to takto měla s otcem. Cholerik, co jen řval, ležel na gauči, rodinu neuživil, nic doma neudělal a všichni kolem byli hloupí, ale on dokonalý. Fakt dobrý vzor pro budoucí zakládaní rodiny :-P.

0/0
13.4.2012 11:18

jjona

Re: Moc se vse resi

Ano mam vlastni deti. Kdyz se zeptate detskyho doktora, tak vam rekne to samy. Neprahnet to s tema pouckama z knizek. Vetsina lidi je normalnich a vychova normalni deti. POchazim z uplne rodiny, kde se rodice do dnes miluji a to si myslim,z e je zaklad pro vytvareni vztahu apod. Psychicke potize muzou mit tisic pricin. Mela jsem spis na mysli to, ze se deti boji tmy a pod. Strachy, ktere se museji prekonavat.

0/0
13.4.2012 15:30

leonita

Re: Moc se vse resi

Já vám nevim.. Vás vychovali stylem házení do vody, máte pocit, že to bylo dobře - ale já to vidim při čtení Vašeho příspěvku přesně naopak. Vypadá to, jako byste měla tvrdší výchovu a "nepřála" jiným dětem ten láskyplnější způsob. Já bych ráda ze svýho dítěte vychovala citlivého a tolerantního člověka, který se nebude vyjadřovat tak "tvrdě" o ostatních, kteří dělají něco jinak. Věřím tomu, že se v životě taky neztratí a závislák na rodičích to rozhodně není :-P

0/0
15.4.2012 16:07

jjona

Re: Moc se vse resi

Rodice nas nikdy neuhodili, obcas se zarvalo, ale lasky nam dali dost, jen jsou veci, ktere veci se skterymi se dieti potrebuji poprat i sami. Prsipevek je "tvrdsi:protoze ze vsech stran se na vas chrli, jak spravne vychovavat deti a nevim nevim, kdyz srovanam deti ted. Britsky ministr prohlasil, ze dnesni deti kolem 8-12 vychoany nejsou, ale jen rostou, protoze se pouziva az prilis "moderni" formy vychovy a roste generace jakou vidime. Ja mam deti citlive a empaticke,  nezavisle, pratelke, v kolektivu oblibene., ktere potrebuji rodice, ale taky se rady s vecmi perou sami. Je mi jedno jak si kdo dite vychvovava, jen rikam, je to reakce na  "nazor" psychologu. , kterych je mraky, ale zivot je mnohdy o necem jinem. Ziju v USA, manzel je american a muzu vam rict, ze prave tady 20 let vychovavji podle novych psychologickych metod..Drive amici vychvovali jak my a dnes nadavaji, kam se to zvrtlo.

0/0
15.4.2012 16:23

leonita

Re: Moc se vse resi

Jenomže Vy (a strašná spousta lidí s Vámi) srovnáváte dva extrémy. Tvrdou výchovu proti totální nevýchově. Napřed tu byla výchova drsná, pak se řeklo, že děti potřebujou víc lásky a bylo to mylně pochopeno tak, že si děti maj dělat, co chtěj. Teď se vidí, že se to samozřejmě neosvědčilo, a spousta lidí se opět uchyluje k tomu řemenu (myšleno obrazně, né že by někdo děti třískal hlava nehlava). Ale málokomu došlo, že je třeba najít nějakej "kompromis" Já jsem toho názoru, že na prvním místě děti potřebujou lásku, potřebujou mít v rodičích oporu, spojence. Ale zároveň je třeba dodržovat pravidla a to dítě vychovávat, dát mu najevo, co si může dovolit a co už ne. Protože kdo tomu dítěti neukáže ty mantinely a povolí vše, ten mu prokazuje úplně stejnou medvědí službu jako ten, kdo nad nim stojí s vařečkou a za trojku z matiky mu dá domácí vězení a pár na zadek.

0/0
15.4.2012 16:47

jjona

Re: Moc se vse resi

U nas extrem neni, jsme normalni rodina, kde se deti rozmazluji a maji povoleno dost,vi co se od nich ceka, strach z nas nemaji a ani ja jsem nikdy nemela strach z rodicu. Nebije se, obcas se zarve. Tvrdou vychovu nemaji, jen je proste taky necham celit problemum k jejich veku) , aby se taky naucili resit bez pomoci rodicu.POdle toho, co je dnes doporucovano, tak se divim, ze jsme prezili. Takovy pionyrsky tabor by dnes nebyl vubec povolen =))). Samozrejme, ze jsem opora a muzou za mnou prijit cimkoli. Vyslechnu je a poradim ,le taky je ne ve vsem vodim za rucicku. Vysi myslite, ze deti rezu, nemluvim s nimi a maji vychovu jak od hitlera =)JIank s vami souhlsim se zbytkem.

0/0
15.4.2012 16:59

leonita

Re: Moc se vse resi

Já jsem nepsala nic o tom, že u Vás je ten extrém, ale že ty extrémy porovnáváte. Podle toho, co píšete, jste tu střední cestu našla, což je výborné ;-). Nepodsunujte mi něco, co jsem nenapsala :-P. Já jsem se vyjadřovala k tomu, co jste psala o házení do vody, protože v tom nesouhlasim - za mnou když prostě moje dítě přijde, že se bojí tmy (příklad), tak mu neřeknu "prosim tě, čeho by ses bál, tma tě neukousne" a nezhasnu mu v pokojíčku, aby si zvykal a já mu dokázala, že se mu nic nestane. Prostě děti maj svoje strachy a svoje obavy a rodiče je nemají brát na lehkou váhu - neřikam v něm ten strach přiživovat, říct mu "já se taky bojim" ;-D, ale prostě mít pochopení.

0/0
15.4.2012 17:13

leonita

Re: Moc se vse resi

Já jsem se třeba jako dítě hrozně styděla, takže jak mě učili se nestydět? Házeli mě do vody :-/. Místo toho, aby mi máma nějakým způsobem posilovala sebedůvěru a řekla mi třeba, že jsem fajn holka, tak mě furt poňoukala "řekni to a řekni tohle, nestyď se", posílala mě jako malinkou do krámu a zároveň o mě v mý přítomnosti mluvila jako o stydlivce, která se snad nikdy stydět nepřestane atd. A co se tim hozením do vody stalo? Stydim se do dneška (opravdu hodně), mam problém s mluvením na veřejnosti, ve škole jsem trpěla. I když v hlavě to mam srovnaný a vim, že se stydět nemam "za co", tak to v sobě prostě mam - a za tohle svým rodičům teda opravdu nikdy nepoděkuju :-/.

0/0
15.4.2012 17:18

jjona

Re: Moc se vse resi

jojo to je klasika, ja jsem si tim prosla taky a taky jsem byla posilana do kramua nejhorsi bylo, kdyz mama stala vedle me a rekla: no tka to rekni hahahha. Ale me to treba pomohlo, sla jsem 2x 3x a pak uz to  bylo dobry. ALe nasi se o nas pred nami nebavili o nas, takze ja ten pocit, jako ze se nidky ni nezmeni nemam. Tremu mam taky na verejnosti, ale to je asi normalni u hodne lidi.

0/0
15.4.2012 17:24

jjona

Re: Moc se vse resi

Tak to jo =) No starsimu synovi, coz je manzelovo z prvniho manzelstvi a vychovavam ho od 7 letm, ted je mu 12, tak se treba te tmy bal az do ted. Neusnul bez plneho svetla v pokojiku. Manzel mu vysvetloval a vysvetloval (ja ho necham mit prvni slovo u jeho syna, zije s nami porad), ja mu rekla, at proste zhanse a uvidi. Zhasnul a videl. Mladsi videl, ze strasri prezil a je to vyresene.=)) Ja se treba bala psu az do svych 13 let, panickou hruzu jsme mela. Vysvetlovani apochopeni nezabirala. Nakonec jsem nemela na vyber a musela jsem spat u tety s jezevcikem, prezila jsem a dnes mam 2 labradory =)

0/0
15.4.2012 17:20

leonita

Re: Moc se vse resi

Jenže to je přesně to, co už psal někdo nahoře - jsou děti, kterým prostě zhasnete a je po strachu a bez následků. A jsou pak děti, co se opravdu bojí natolik, že by z podobnýho zážitku měli trauma na celej život. A tak je třeba to brát a přistupovat k tomu. Né říct, že dneska se to dělá špatně, protože dřív se děti házely do vody a bylo to to nejlepší. Možná pro pět dětí, ale pro dalších pět to zas bylo to nejhorší a perou se s tim dodneška. A na dalších pět zas funguje něco jinýho. Prostě každej milující rodič vychovává svoje dítě, tak, jak nejlíp umí, a pokud opravdu miluje, tak se nemusí bát, že to "pokazí" - ale nikdo si nemůže myslet, že pokud zrovna ze svých dětí vychová fajn lidi, že na to má patent a může radit ostatním - protože ostatní maj děti zas úplně jiný. Což nevztahuju na Vás, myslim to obecně ;-).

0/0
15.4.2012 17:32

jjona

Re: Moc se vse resi

Ja s vami souhlasim  je to individualni, ale nikde se nedoctete, ze i to hazeni do vody je jedna z variant, ktera muze fungovat. Ja s vami souhlasim, ale psychologove maji v mode predkladat, ja se to ma dnes a drive to bylo spatne. Priklad ze zivota: Kamaradka je ucitelka, ve skole meli psychologie samozrejme a jak pracovat s detmi a co je spravne a co ne. Slychvala jsem jak mam delat tohle a ono. .Narodily se ji vlastni deti a poucky ze skoly sly stranou =) Moje deti bezchybne nejsou samozrejme a ta reakce byla opravdu minena na 'podle psychologu".. Od malicka jsem jezdili na pionyraky (kolem 6 leti veku), tam se clovek zbavoval strachu jedna radost =))) A nemyslim si, ze by tim utrpela vetsina lidi dozivotni trauma.Kdyz si proctete rubriku maminka, tak se tam najde dlasich skvelych clanku =)

0/0
15.4.2012 23:23







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.