Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Akupunktura: zabírá na bolesti svalů, kloubů, ale i hlavy

I když z pohledu moderní vědy není princip akupunktury plně vysvětlen, prokazatelně funguje. Má skvělé výsledky v léčbě bolavé páteře, ale i alergie či astmatu. Dnešní medicína nemá s tou prapůvodní společného téměř nic. Princip akupunktury ale zůstává stále stejný. Několik jehliček, které se zabodnou do akupunkturních bodů, zbaví člověka poměrně rychle potíží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dscs

hahahaha

materialisticke opice, marxisti a fanatici, a to koukam jen zbezne na to, jak tituluji ctenari oblibujici tyhle metody nas, kteri chceme videt nejake prokazatelne, overitelne, opakovatelne vysledky. hahahahahaha

+3/0
4.3.2012 14:32

_m-

Re: hahahaha

Před nějakými 50 lety bylo vědecky dokázáno, že v žaludku nemůže přežít žádná bakterie a žaludeční vředy jsou psychosomatického původu. Přesto je helicobakter pyroli můj průvopdce od dětství...

Před 25 klety se mi odborníci vysmáli, když jsem tvrdila, že v naší rodině je dysgrafie dědičná - taková dědičnost neexistuje...

Tenhle svět přece nemá taemství, všechno je probádáno, všechno je zdokumentováno, a co není , to prostě neexistuje.

:-P

+1/0
4.3.2012 14:41

net.Xtreme se nevzdává

Re: hahahaha

No promiň, ale 1) že žádná bakterie nepřežije v žaludku je nevědecké, pokud se neudělá test se všemi bakteriemi, což každý vědec ví;-) Nanejvýš bakterie žijící v žaludku nebyla známá

2) pokud jde o dysgrafii a  podobně, tak s tou dědičností to tak žhavé není, roli hrají geny i prostředí a je to poměrně složitá vzájemná interakce...

Co není probádáno a zdokumentováno je nevědecké, pokud něco popíšeš vědecky a přineseš nějaký důkaz, tak to "vědci" vezmou na vědomí, ale prázdné fráze něčemu věřím, protože z mé zkušenosti to u tisíciny promile nemocných funguje nikdo nebere moc vážně...ani nemůže...

+3/0
4.3.2012 18:06

_m-

Re: hahahaha

Najdi si v encyklopediích do kterých let se tvrdilo, naprosto vědecky, že žaludeční kyselina je tak silná, že v prostředí žaludku prostě žádné bakterie neexistují. Jistě, dnes, díky novým poznatkům vědy, se tvrdí něco jiného. Ale o tom to je - že věda pomaličku poznává nové a nepoznané. Takže odsuzovat to, co zatím není prozkoumané může jen.......méně inteligentní jedinec.

0/0
4.3.2012 19:21

net.Xtreme se nevzdává

Re: hahahaha

Ne, nemůžu s tebou souhlasit i dnes se v novinách a nakonec i v renomovaných odborných časopisech (i když tam podstatně méně často) obejvují články od vědců, které nejsou vědecké...můžeme se bavit o tom, že newtnovská fyzika byla vědci uznávaná a pak se zjistilo, že to je trochu jinak, nebo, abych neodbíhal moc daleko, dnes jak se řeší život ve vesmíru a v extrémních podmínkách...ano dříve nebyl důkaz pro život, který si vystačí třeba bez světla nebo přežije teplotu varu a podobně, je to takové "zjednodušení", kdy se prostě nemá moc smysl zabývat životem, který nikdo neviděl...alespoň ne do té doby, než někdo dokáže, že takové prostředí je "obyvatelné"...

pokud jde o lidský žaludek, tak stejně nesouhlasím, v lidském žaludku není kdovíjak silné pH, jen prostě nebyl znám lidský patogen, který by napadal žaludeční sliznici...

Nicméně co se týče biologie, tak v podstatě žádná pravidla nejsou 100%.

A nejde o neodsuzování neprozkoumaného, je o to, že nelze tvrdit, že funguje něco bez důkazů.

0/0
4.3.2012 23:13

_m-

Re: hahahaha

Ovšem nelze tvrdit ani to, že to nefunguje - a přesně to děláš.

0/0
5.3.2012 0:14

dscs

Re: hahahaha

ja (a nini) o voze, vy o koze, to nemy smysl. samozrejme, ze nikdo, zejmena ne my racionalni, netvrdi, ze vse je probadano, nebo ze se nemuze veda i mylit. sarlatanstvi je ale jina liga

0/0
5.3.2012 22:23

_m-

Re: hahahaha

A vy víte, kdo je šarlatán a kdo léčitel? Přečtěte si knihu pro děti Přemožitel neviditelných dravců - jak se ve své době vyjadřovala počestná obec lékařská o Pasteurovi.

0/0
5.3.2012 22:56

dscs

Re: hahahaha

hahahahahahahaha mimo, mimo, uplne mimo. hovorim o tom, ze se neco musi dat ukazat, doazat, potvrdit, a ze je treba vychazet z faktu a ne bludu. mimo, mimo

0/0
7.3.2012 8:29

_m-

Re: hahahaha

No nic, bavit se se zabedněncem, který není ochotný ani přemýšlet o tom, že by něco mohlo být jinak, než se doposud tvrdilo opravdu nemá cenu.

A přece se točí :-P

0/0
7.3.2012 9:34

IfčaX

Re: hahahaha

hahahahahahahaha... člověk, kterému to pomohlo, to ukázání, dokázení a potvrzení má... a že vám se to zdá mimo, mimo, je mu úplně ukradené. ;-D

0/0
7.3.2012 10:07

Lev-__z--_Rožmitálu

vždy mě pobaví

když materialistická opice která si někde přečetla řádně ocitovanou učebnici fyziky začnetvrdit že to co v té učebnici není prostě neexistuje

podle vás chytrolíni elektřina nebo gravitace vznikly když jsme je objevili že?;-D

nechci tvrdit že akupunktura stejně jako homeopatie apod funguje či ne ale odsuzovat něco jen protože pod tím není podepsaný učený pán s titulem "před a za" je hodno věřící ovce a ne myslící lidské bytosti

ono je totiž jedno jestli budete slepě věřit bibli a v neomylnost papeže nebo v učebnici fyziky a neomylnost učeného pána s titulem "před a za"

na závěr bych jen dodal že zlomové objevy které posunuly poznání dál měly většinou na svědomí lidé mimo akademickou obci kteří šli tak trochu proti proudu a byli spíš zesměšnováni což taky o něčem svědčí

+1/0
3.3.2012 15:31

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: vždy mě pobaví

Ten závěr je dost mimo, pokud bereš posledních pár set let, kdy vůbec existuje něco jako akademická obec...

A věda vyžaduje důkazy, bez nich prostě nemáš šanci cokoli ve vědě prosadit. A kromě nich se uplatňují principy jako Occamova břitva a tak dále...

+1/0
3.3.2012 16:31

net.Xtreme proti diskriminaci

Jednoduchý experiment

Vzít pacienty na dvojitě slepé testy a zapichovat jim jehly náhodně vs. do akupunkturních bodů, případně "nenáhodně" mimo ty body, pak se můžeme bavit o nějaké účinnosti, jinak pomáhá jen to píchání a já bych se tomu zas moc nedivil. Ono je neuvěřitelné, jak na některé lii dokáže fungovat placebo, ostatně i na mě, vezmu si prášek a potíže odejdou během pár vteřin, místo hodin, kdy se konečně uvolní účinné látky...

+2/0
3.3.2012 15:08

dscs

Re: Jednoduchý experiment

je toc ele sranda, jak ti fanticti milovnici placeba a sugesce krici, ze ostatni jsou opice

0/0
4.3.2012 14:31

dscs

prokazatelne?

haha. redaktorka naletela placebu? sarlatanum? nebo ji jen zaplatili?

+6/0
3.3.2012 11:16

J i ř í

Re: prokazatelne?

Vidím, že fanatické Sysify a marxistické materialisty v jejich víře v nevíru nezviklá nic. Snad to ani nečtou a hned mají jasno.

0/0
4.3.2012 12:23

_m-

Re: prokazatelne?

R^

Před časem mi s problémem pomohla "šarlatánka". Jsou to 3 roky, problém se nevrátil - zlatý placebo efekt ;-D. Teď má obdobný problém bratr. Když mu moje čarodějka nabídla pomoc, jeho reakce byla velmi zajímavá - "Tam v žádném případě nepůjdu, já jsem ateista!!!!!" Raději bude mít chromou ruku, než by risknul, že mu pomůže něco , co mu vlastně pomoct nemůže, protože to neexistuje............ Zvláštní myšlenkový pochod.

0/0
4.3.2012 12:29

dscs

Re: prokazatelne?

to je legrace, jak vzdycky tihle milovnici sarlatanskyhc metod jeci a napadaji ty, kteri pozaduji overitelne vysledky prokazane studiemi:)))) a jeste obvinuji (oni!) zcela racionalni lidi z fanatismu, pripadne z marxismu, ha ha ha. ne, tomu se ria hdravy rozum, to ais neznate. no uzijte si to, je vase vec, za co utratite sve penize, nastesti na to ostatni zatim nedoplaceji

+4/0
4.3.2012 14:31

Andreas Gudrun

tento článek je na iDnes světlou výjimkou

většina článků o zdraví se totiž nese v duchu vědecké omezenosti uznávající jedině konvenční medicínu... ta je bohužel pro lidské zdraví velmi škodlivá ! Rv

+5/0
3.3.2012 4:19

Cislo 2

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Konvenční medicína není všemocná, ale oproti různému šarlatánství a čarodejnictví  je pro lidské zdraví škodlivá nejméně. Tím nechci akupunturu zhazovat, jako alternativní varianta může být velmi účinná a spíše se blíží medicíně konvenční. Spíše mám na mysli jiné čarodějnické rituály.

+3/0
3.3.2012 9:42

_m-

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

ach jo

0/0
3.3.2012 9:46

J i ř í

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Ze skutečnosti, že 90 % léčitelů jsou šarlatáni, ještě nevyplývá, že by těch 10 % nebylo účinných. Ale pro nevěřící asi 90 = 100.

0/0
4.3.2012 12:25

_m-

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

R^

0/0
4.3.2012 12:29

net.Xtreme se nevzdává

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Ani z toho nevyplývá, že by těch 10% bylo účinných...bez důkazů prostě nezájem...

+2/0
4.3.2012 18:09

IfčaX

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Mám ovšem dojem, že lidem, kterým takový léčitel pomohl, váš nezájem nejspíš žíly netrhá... ;-)

0/0
4.3.2012 19:26

net.Xtreme se nevzdává

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Pokud jde o mě, tak 98% všech problémů řeší čas...že někdo výsledky přisuzuje doktorům, léčitelům nebo dietě je jeho problém....pro mě jsou podstatné ty rozdíly v těch dvou procentech případů, kdy na to čas prostě nestačí...

0/0
4.3.2012 23:16

_m-

Re: tento článek je na iDnes světlou výjimkou

Čas, lékaři a rehabilitace řešili můj problém se ztuhlým ramenem cca rok - při návštěvě u léčitelky (ke které jsem šla s úplně jiným, akutním problémem) se rameno rozhýbalo okamžitě a samo.

0/0
5.3.2012 0:13

Petr Tenzor

Fakta

Akupunkturana bolest skutečně zabírá, ale jiným způsobem než si její propagátoři představují:

1. placebo efekt (jak jinak..:) )

2. odvedení pozornosti - každý další podnět trochu zmenšuje původní bolest

3. aktivace produkce látek v mozku, které zmírňují vnímání bolesti - jak tohle přesně funguje není úplně prozkoumáno a tento mechanismus je spolu s utlumením nevolnosti při vpichu do jednoho bodu v souvislosti s akupunkturou jediná věc, kterou (zatím) věda neumí plně vysvětlit. Vypadá to, že roli hraje vpich v blízkosti nervu, jinak je celkem jedno kam (ovšem v případě té nevolnosti skutečně funguje určitý bod a neví se proč - ale to je dost velká vyjímka, vzhledem k tomu, že další desítky nebo stovky bodů nefungují vůbec).

Zbytek jsou pohádky pro děti a bláboly, vycházející z tradiční čínské medicíny, která v průběhu tisíciletí zabila více lidí než války a hladomor...

+2/0
3.3.2012 2:37

opportunity

Re: Fakta

Jestli ta tvá "fakta" nejsou taky jenom bláboly...

+3/0
3.3.2012 9:31

Braniik

Re: Fakta

A čo tie Vaše "fakty"? Tvrdenia musia byť niečím podložené. Čím máte Vy podložené tie Vaše fakty?

0/0
4.3.2012 16:31

opportunity

Re: Fakta

Jaké?

0/0
4.3.2012 16:51

_m-

Re: Fakta

..................aktivace produkce látek v mozku, které zmírňují vnímání bolesti - jak tohle přesně funguje není úplně prozkoumáno a tento mechanismus je spolu s utlumením nevolnosti při vpichu do jednoho bodu v souvislosti s akupunkturou jediná věc, kterou (zatím) věda neumí plně vysvětlit........................:-P

0/0
3.3.2012 9:34

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Fakta

No ono to není prozkoumáno v kontextu "akupunkturních bodů" jinak bolest nutí mozek produkovat endorfiny a ty zas snižují vnímání bolesti, takový extrémně silný brufen...to je popsáno celkem dobře. V zásadě se jedná o kombinaci placeba/sugesce, relaxace a produkce endorfinu...nějaké čchi bych zatím nehledal, i když bylo by zajímavé ho najít:D

+1/0
3.3.2012 15:04

Petr Tenzor

Blábol

Protože je věda zatím neumí vysvětlit, jejich existenci popírá.

Tak to zkusíme třeba na něčem jiném. Vymyslím si Létající špagetové monstrum a vytvořím tuto konstrukci:

"Protože věda zatím neumí létající špagetové monstrum vysvětlit, jeho existenci popírá."

Aneb až zastánci akupunktury dokážou, že nějaké meridiány existují (vše svědčí o opaku), tak se můžeme bavit o tom, kdo co popírá...;-D

0/0
3.3.2012 2:28

opportunity

Re: Blábol

Co svědčí o opaku?

+1/0
3.3.2012 9:21

_m-

Re: Blábol

Já tedy netuším, jestli existují meridiány nebo špagetové monstrum, ani na základě čeho funguje akumpunktura, případně akjupresura - je ale fakt, že fungují. Je spousta toho, co zatím neumíme dokázat a přesto to existuje. Mnoho objevů bylo objeveno a až následně zjištěno proč.

Dokážete snad existenci boží? Přesto je velká část vědců věřících.

0/0
3.3.2012 9:24

dunkhard

Re: Blábol

A ten "fakt", že fungují si teď předpokládám cucáte z prstu. Navrhuji malý experiment: klasicky prováděná akupunktura oproti zapichování jehel naprosto náhodně. Vsadím se, že nebude žádný rozdíl (a možná už někdo něco takového prováděl). Celý efekt je jen placebo, ale vy si to odmítáte připustit.

+3/0
3.3.2012 9:49

_m-

Re: Blábol

Necucám si z prstu nic - vyzkoušela jsem akupresuru na opravdu silné bolesti a prostě vím, že funguje. Rovněž Reiki - vyléčill se mi během hodiny problém, na němž klasická medicina pracovala rok - detaily jsem tu psala už tolikrát, že se nebudu opakovat. Rovněž při náběhu na migrénu je dost důležité to zastavit -prášky nepomůžou (ty spolehlivě zvracím v celku) akupresura ano.

Jako pacientovi je mi úplně fuk jakým způsobem to funguje - když to funguje.

0/0
3.3.2012 9:56

dunkhard

Re: Blábol

Tak to je přesně to cucání z prstu. Označovat své osobní dojmy jako fakt může jen naprostý ignorant.

+1/0
3.3.2012 10:14

_m-

Re: Blábol

Jasně, ony to jsou osobní dojmy tisíců ignorantů ;-D;-D;-D

+2/0
3.3.2012 10:15

dunkhard

Re: Blábol

Smějete se jen vlastní hlouposti. Víte, kolik je na světě lidí?

+2/0
3.3.2012 10:17

pavlik05

Re: Blábol

to je ovsem taky argu(e)ment jak stehno :-) doporucuju zandat hlavu zpatky do nocniku

0/0
3.3.2012 20:46

Braniik

Re: Blábol

Teraz sa ale strápňujete, pretože očividne neviete nič o tom, ako funguje testovanie účinnosti metód a zrejme nerozumiete ani základom štatistiky.

+1/0
4.3.2012 16:36

pavlik05

Re: Blábol

oznacovat vysledky mereni pristroju jako fakt muze taky jen ... verici :-)

0/0
3.3.2012 20:48

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Blábol

Reiki nefunguje;-)

Respektive to, že na tebe funguje jen jako "placebo" znamená, že to nefunguje, konvenční medicína vyžaduje účinnější metody než placebo a oosbní zkušenosti či odchylky od statistiky jsou naprosto nedůležité v takovém kontextu.

+1/0
3.3.2012 15:11

_m-

Re: Blábol

Z čeho soudíš, že na mě funguje jen jako placebo? Reiki fungovalo na každého, s kým jsem se sešla. Čímž netvrdím, že funguje na každého, moje léčitelka si klienty vybírá - poněkud nepochopitzelným způsobem, ale vybírá. A na ty, které přijme, fungovalo Reiki na všechny.

Jinak opakuju - jako nemocnému člověku je mi jedno, jestli mě vyléčilo placebo nebo zaklínač duchů - podstatné je, že mi je dobře. A že mi je dobře i po 3 letech od léčby.

0/0
4.3.2012 12:35

net.Xtreme se nevzdává

Re: Blábol

A to víš od koho, že na všechyn fungovalo? Se všemi se osobně znáš?

0/0
4.3.2012 18:12

_m-

Re: Blábol

Představ si , že ano, naprstou většinu znám. A ty co neznám - myslíš, že by se vraceli za nemalý peníz, kdyby necítili úlevu?

0/0
4.3.2012 19:19

net.Xtreme se nevzdává

Re: Blábol

No já jen, jestli není teoretická možnost, že se někteří nevrací a ty o nich nevíš.

0/0
4.3.2012 23:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.