Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kompromisy jsou potřeba, ale i ve vztahu máte právo být sama sebou

Už jste určitě mnohokrát slyšeli, že základem kvalitního vztahu je schopnost dělat kompromisy. Taky jste ale mockrát slyšeli, že všeho moc škodí. Otázka zní: kde je hranice mezi kompromisem a omezováním vlastní osobnosti?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondřej Šmída

...

Ženy, že mají právo zůstat samy sebou...pche...ony mají povinnost zůstat samy sebou. V momentě, kdy ženská zahazuje svou osobnost, přestává být pro chlapa zajímavá a postupně jde celý vztah do kytek. Já vyžaduju alespoň nějakou inteligenci, musí se mi líbit( to nejsou zas až takové nároky) a hlavně samostatnost...

0/0
27.1.2012 14:51

Point_M

Co k tomu dodat, snad jen ...

Kompromisy jsou potřeba, ale i ve vztahu má i on právo být sám sebou

0/0
25.1.2012 21:13

TylerDurdon

takove to typicky nicnerikajici cteni

pro mlade, premyslive zeny, co potrebuji k zivotu prirucku.Ble...:-/Rv

0/0
21.1.2012 16:04

DrKr. Gwen Dol Ene Di et Li PhD.

PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

Clovek ma byt sam sebou a pokud ho nekdo jiny miluje, pres vsechny vady atd., tak udelat nejaky kompromis zase neni tak tezke, ne? Prilis jajinkovsky clanek. To je jako ta velryba, co tady rikala, ze ma PRAVO na kvalitniho partnera...

0/0
20.1.2012 17:27

aazdar

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

Kdy mi utekla diskuze s velrybou? .-))) člověk tu pár dní není a pak má mezery.

0/0
20.1.2012 17:32

DrKr. Gwen Dol Ene Di et Li PhD.

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

To je uz stara zalezitost.

http://ona.idnes.cz/spolecnost.aspx?c=A100308_131122_ona_ony_ves

0/0
20.1.2012 17:47

aazdar

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

Nechci se zastávat někoho, komu nevdí, že má metrák a je spokojený, ale ty hrdinské kecy o tom, jak jsou tlustí lidé děsní, hloupí, přežírají se,jenom sedí a podbně jsou děs. Získat 90 kilo je rychlejší než si myslíte. Celý život celkem sportuju a byla jsem až do 32 let zvyklá mít tak 65 kilo a míry 95/65/90 (s výjimkou těhotenství :-)) A pak přišla porucha funkce štítné žlázy...kolotoč vyšetření a nakonec operace...přibrala jsem během roku 20 kilo a od té doby s tím bojuju... Doma se jí převážně bílé maso, zelenina, pravidleně sportuju sama i s rodinkou, ale kila jsou nějak přišroubovaná a bojují o svoje bytí.. bohužel na mně.  Kdyby mě ted můj "kvalitní partner" opustil, asi bych to brala jako podraz.

+2/0
20.1.2012 18:07

DrKr. Gwen Dol Ene Di et Li PhD.

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

Tak moment, to reagujete mozna v puvodni diskusi. Na clanku u Baculky mi vadilo, ze neni Baculka, ale Hrochulka, je XL a ne lehce s nadvahou, takze at nelze. A pravo na partnera? TO nema nikdo. Ostatne i tluste holky si muzou najit manzele, ono je to i o povaze, ne jen o vaze.

+3/0
20.1.2012 18:10

aazdar

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

V tom s Vámi souhlasím, právo na vztah neexistuje. Jenom mi ujela klávesnice, jak tu tak co dva dny čtu, jak jsou všichni, kteří nemají 40 kilo i s postelí lempli a lidé bez vůle...Omlouvám se, uteklo mi to od tématu, "mám právo být svá/svůj a můj partner/ka má povinnost naučit se stím žít:-))))) (Tohle byl pokus o legraci, at se nedočkám zbytečných invektiv a můj drahný manžel lítosti nad špatným výběrem :-)

0/0
20.1.2012 18:19

Ondřej Šmída

Re: PRAVO? Uz zase se ohanite pravy?

Nechápu, že když někoho omezuji svou postavou(neberu třeba svá široká ramena, že ;-D ) že bych s tím nic nedělal. Každému, co jeho jest...

0/0
27.1.2012 14:57

andromedisis

Hm...

Aby lidé mohli být spolu, musí umět být nejdříve sami se sebou. A být sám se sebou neznamená být s počítačem, být s televizí, být s knížkou atd. Protože jak můžu mít rád někoho jiného, když nemám rád sám sebe? Když nedokážu být v pohodě sám se sebou? A mít rád sám sebe neznamená být sobecký (i když je to tak obecně chápáno) - protože pak platí pravidlo, že cokoli udělám, vrátí se mi a já to vidím - tak proč bych si takto nepřímo ubližoval? Jinými slovy, co nechceš, aby ti bylo činěno, nečiň jinému - jenže nejdříve musím zjistit, co že to vlastně činím... A dělání kompromisů atd. není ničím jiným než vyjádřením myšlenky, že každý žije v podstatě sám a v něčem se okrajově potkáváme. Je-li já, nemůže být my. Tam, kde je já, se nikdo jiný dostat nemůže, protože jej tam nepustím.

0/0
20.1.2012 13:57

perthuis

Re: Hm...

A proč bych pouštěl? Vypadá to, že mít se rád může nakonec poněkud nelogicky znamenat i tohle.

0/0
20.1.2012 14:03

perthuis

...

Jak to tady tak čtu....není lépe bejti člověku sám?

?:-/

+1/0
20.1.2012 13:54

Azgalor

Re: ...

v podstatě jo, akorát se musíte smířit s tím, že na staří z toho bude problémR^

0/0
20.1.2012 15:32

perthuis

Re: ...

Jestli je z partnerství problém celý život předtím, tak dost dobře nechápu.

;-)

0/0
20.1.2012 16:37

honda_mrkos_pajdusakova

Celej fór je v základní premise,

že kvalitně fungující manželství neznamená JÁ+JÁ, ale MY. Se vším, co z toho vyplývá.

+5/0
20.1.2012 13:13

roman36d

Re: Celej fór je v základní premise,

Celej fór spočívá v tom, že především ženy mají tendenci převychovávat. Najdou si někoho kdo jim připadá krásnej, ještě lepší je když je zazobanej, chvíli před ním panáčkujou a jakmile je po svatbě, tak se vrhnou na jeho rekonstrukci. Najednou se zjistí že se vzali dva lidi kteří se k sobě absolutně nehodí.

+4/0
20.1.2012 13:16

anžto

Re: Celej fór je v základní premise,

dva blí se k sobě hodí vždycky

0/0
20.1.2012 13:18

IfčaX

Re: Celej fór je v základní premise,

Zajímavé - v celé diskuzi  na téma převýchova zazněl jeden jediný názor, a to MUŽE, že přece slepici nelzne nechat být slepicí, ale je vhodné ji zkulturňovat... Ženy se tu do rekonstrukce moc nehnaly.

+2/0
20.1.2012 13:19

Lev----z_-_Rožmitálu

Re: Celej fór je v základní premise,

každá žena je svým způsobem slepice

tedy skoro každá a když není tak to po nějaké chvíli začne být nuda

ona ta "slepicivost" je spíš jakási rozumem těžko uchopitelná ženskost je dobře že takové jsou

+2/0
20.1.2012 13:42

perthuis

Re: Celej fór je v základní premise,

Ono, pane z Rožmitálu, by se to dalo i obrátit.S každým stereotypem může být po chvíli nuda, tedy i s nějakým tím "vychovatelem slepic" nebo " sportovcem" je po čase k nevydržení, když je to jen sobec a ne prima chlap, což se též těžko rozumově popíše...asi nejlíp tak, že ten umí chápat, pomoct a nestydět se za to, a je s ním občas též  legrace.

+2/0
20.1.2012 17:13

aazdar

Re: Celej fór je v základní premise,

Já pořád věřím tomu, že ideální je,k dyž oba partneři mají čas si od sebe odpočinout u vlastních koníčků, ale pak se rádi vracejí do společného domova,berou věci s nadhledem, a rádi udělají radost partnerov. Pak se problémy, jako kde trávit dovlenou, nebojestli jít do divadla nebo squash řeší cca 3 minuty, mezi řečí o důlěžitějších věcech, jako je rozebírání ekonomické situace Antarktidy, či zda je boj zeber o vodorovné pruhy opřen o právní normy .-))).

+1/0
20.1.2012 17:22

skoda-lasky

Re: Celej fór je v základní premise,

Jojo, hlavně že muži dovedou vždy vše bezvadně zařídit a nuda s nimi nidky není.:-P

+1/0
20.1.2012 19:56

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Celej fór je v základní premise,

No, dyť to píšu. Takoví dva to MY nikdy nevytvořej.

0/0
20.1.2012 13:24

verkas

Kompromisy jsou hezká věc,

lidi se hlavně musí umět vzájemně respektovat. Tam je ten největší problém.

0/0
20.1.2012 13:13

Lord Havelock Vetinari

''Život v páru

je o neustálém dělání kompromisů. Například vy se chcete večer dívat na film, ona chce poslouchat hudbu. No tak uděláte kompromis, a posloucháte hudbu. Vy máte rádi pozemský jazz, ona klingonskou operu. A vidíte, zase uděláte kompromis, a posloucháte klingonskou operu. Na začátku jste si chtěli užít večer u filmu, a místo toho posloucháte operu s klingonama!!''

+1/0
20.1.2012 12:58

anžto

Re: ''Život v páru

no vidíte a přitom stačilo aby si ona vzala sluchátka a ty jsi koukal na film

+2/0
20.1.2012 13:06

roman36d

Re: ''Život v páru

..... přitom by stačilo, aby si ona vzala někoho jiného. Někoho kdo jí bude vyhovovat. Ne jen v sexu. Znal jsem manželství, kde ona chtěla každý rok na 14 dní k moři, on miloval hory. Kompromisem bylo že se 14 dní nudil na pláži. Jednoho krásnýho dne jí vykopl a našel si holku do nepohody, holku do hor a je spokojenej...... Problémem milovnic opery není to že by si nemohly vzít sluchátka, ale to že se svým úžasným koníčkem musí otravovat všechny okolo kterým se ta hudba musí rovněž líbit.

+1/0
20.1.2012 13:10

anžto

Re: ''Život v páru

ale prosimtě - on měl jet na hory a ona  k moři - nejlepší je vytvářet problémy, které neexistují:-P

+1/0
20.1.2012 13:19

roman36d

Re: ''Život v páru

To chtěl. Ona ne.

+1/0
20.1.2012 13:21

verkas

Re: ''Život v páru

Nebo jeden rok na hory a příště k moři. Lidi dělají často problémy tam, kde nejsou. To je jako s tou zubní pastou.

0/0
20.1.2012 13:22

roman36d

Re: ''Život v páru

To jsou teda rady. Lze to pouze tam, kde je vůle na obou stranách. Pokud je jeden přesvědčený že moře je vhodné pro celou rodinu, zatímco hory ne a neustoupí z toho, je to problém..... Mám kamaráda který se chtěl dívat na fotbal na Eurosport. Bohužel na malé TV v ložnici nemá satelit. Jeho žena se chtěla dívat na seriál. Ale jen na velké TV. Tak ho napadlo že půjde do hospodu. To jí rozpálilo ještě víc..... Nejhorší na tom bylo že si nebrala servítky ani před hosty, včetně mě.

+1/0
20.1.2012 13:30

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ''Život v páru

Tohle je ovšem bohužel problém kamarádova velmi špatného výběru.

0/0
20.1.2012 13:34

roman36d

Re: ''Život v páru

To nepopírám. Ale o špatném výběru je celý článek. Proč dělat neustále nějaké kompromisy, když můžu žít s někým kdo je "naladěný na stejnou frekvenci" jako já.

+1/0
20.1.2012 13:43

IfčaX

Re: ''Život v páru

Nojo, jenže vždy a ve všem jsou na stejnou frekvenci naladěna snad jen jednovaječná dvojčata. A to ještě kdoví jestli.

+1/0
20.1.2012 13:50

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ''Život v páru

Tak zřejmě myšleno stejná frekvence v důležitých věcech a v tom, co vlastně považujeme za důležité.

0/0
20.1.2012 13:56

IfčaX

Re: ''Život v páru

No, přesně tak. A hlavně vědět co vlastně považujeme za důležité. Třeba pro mě by zrovna shoda v oblíbeném místě trávední dovolené podstatná nebyla - tam bych potřebu hledat stejně naladěného až tak necítila a s děláním kompromisů se spokojila. :-)

0/0
20.1.2012 14:09

skoda-lasky

Re: ''Život v páru

Třeba my se na dovolené částečně shodneme a částečně ne. Tak prostě spolu jedeme někam a pak každý z nás jede s kamarády.

0/0
20.1.2012 15:14

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ''Život v páru

Tady jistě nejsme ve při.

Koneckonců takto je myšlen i můj příspěvek nahořejc. Když toto MY funguje, nejedná se povětšinou o kompromisy, ale oboustranně vyhovující domluvu.

0/0
20.1.2012 13:52

honda_mrkos_pajdusakova

Re: ''Život v páru

A taky dokonce existujou hory, u kterejch je moře a naopak...:-)

+1/0
20.1.2012 13:25

Duke._.Nukem

Re: ''Život v páru

a proc to posuzujes tak,jako ze ona je spatna a on dobry...8-o.Ja bych taky radsi k mori,proc do hor,kdyz bydlim blizko beskyd.;-D

0/0
20.1.2012 15:09

roman36d

Re: ''Život v páru

Tady ale nejde o to jestli je lepší moře, nebo hory. Tady jde o to že ona ho nutila aby jel tam kam nechce...... Ten konec jsem nepochopil. To jako si myslíš, že Beskydy jsou hory? ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2012 17:01

aazdar

Re: ''Život v páru

http://cs.wikipedia.org/wiki/Beskydy.. Ano Beskydy jsou hory a krásné.

0/0
20.1.2012 17:13

perthuis

Re: ''Život v páru

Tož jaksi měl snad hubu, aby řekl, ne? Jak tu někdo psal, jednou lze tam, podruhé tam.

A na Beskydy nešahej.Pravda, Alpy nebo Himaláje to nejsou, ale kdo chce, najde krásu i tady.V

0/0
20.1.2012 17:17

aazdar

Re: ''Život v páru

Jak hledat krásu :-)))) Beskydy jsou nádherné v létě i v zimě.. nejenom ten nejvyšší je nejhezčí .-).On i bača je rád, když vyhraje zájezd do hor .-)

0/0
20.1.2012 17:25

Lord Havelock Vetinari

Re: ''Život v páru

Vzhledem k uvozovkám na konci a na začátku snad jde pochopit, že nejde o můj osobní zážitek.

0/0
20.1.2012 13:33

TrueRobos

Chápe autorka pojem "kompromis"?

Mám dojem, že autorka plácá, aniž chápe pojem. "Kompromis" je "vzájemné si vyjití vstříc", kdy obě strany částečně opouští svoji pozici proto, aby našly řešení, které nikomo úplně nevyhovuje, ale zároveň pro něj není nepřijatelné. Zoufalé ženy, které cituje, s sebou nechaly zcela zametat, to není žádný kompromis. A musím poznamenat, že "kompromis v malých věcech" je úplná hovadina. Dívat se na to či ono? Pořiďte si druhou televizi. Dělat to či ono? Dohodněte se, že to každý bude dělat sám a nebo se budete střídat. Kompromis je důležitý v těch velkých věcech - kde budeme žít, jak budeme žít a podobně. Muž třeba nechce mít dítě, protože chce pěstovat sport, žena ho chce. Kompromis pak může vypadat tak, že dítě mít budou, ale ona nebude trvat na tom, aby sportovat přestal, bude to moc dělat laždý víkend odpoledne a ona se o děcko v té době bude starat.S časem tata třeba bude děcko vodit s sebou na sporty a tím v něm rozvine tento zájem. Podstatou kompromisu je ale OBOUSTRANNÁ SNAHA.

0/0
20.1.2012 12:38

Katka1

Re: Chápe autorka pojem

No, upřímně, kompromis o dítěti dle mého názoru nejde. Většinou za názorem: "nechci dítě" je něco víc, než jen strach, že nebudu mít čas na sport. A můžete si krásně slibovat, jak muže dítě neomezí, jen když ho ženě "dovolí". Pak se to narodí a všechny dohody jdou do háje - žena je vyčerpaná, muž taky, protože se v noci nevyspí. Žena to vnímá jako vlastní selhání a její strach, že nevyspalý muž bude protivný vede k dalšímu stresu, který se odráží v dítěti, které řve o to víc. Žena s malým děckem prostě potřebuje pomoc, ať si to před tím malovala jak chtěla. Muž (tedy ten co ve vašem případě nechce dítě) by to mohl (a ne úplně neprávem) vnímat jako porušení dohody. Žena zas bude mužův přístup (dohodli jsme se, že ty se budeš starat o dítě, já budu vydělávat a chodit na sport) považovat za sobecký.

Kompromisy o věcech, které považuji za naprosto zásadní ve svém životě, považuji za nešťastné řešení. Pokud nemáme společný žebříček hodnot a výhledy do budoucnosti, proč spolu tedy jsme?

+4/0
20.1.2012 12:49

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Chápe autorka pojem

Souhlasím, že dělat kompromis ohledně plození dětí je nesmysl.

Ale argument, že chlap se nevyspí? V životě jsem nepotkala chlapa, kterýho by vzbudilo řvoucí dítě, pokud tedy do něj manželka nekope, aby vstal a šel ho přebalit on... :-)

0/0
20.1.2012 13:07

dvakratzabanovanylajos

Re: Chápe autorka pojem

tak treba ja. mam spani lehky jak duchodce. kolegove, cerstvi otcove, taky do prace zrovna nechodej dvakrat vyspali. tak asi jste mela stesti na otce svych deti nebo meli poruchu sluchu.

0/0
20.1.2012 13:12







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.