Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poprvé na svahu. Jak neodradit dítě od lyžování

Plánujete, že letos naučíte své dítě lyžovat? Hlavně nepřežeňte svá očekávání, dobře vybírejte učitele lyžování a v případě, že se potomek šprajcne, na svah ho nenuťte násilím, radí zkušení instruktoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KarelV

Lyžovat jsem se učil sám

odezíral jsem to od těch lepších... A pak když jsme měli děti, tak jsem je zase učil já sám. ;-)

Nejprve jsem je vzal pod paží a pomalu jsme se pustili do sjíždění tak, aby to dítě bavilo, aby získalo ten pocit, jaké to je, jaké to může být. A zabralo to. Brzy si děti řekly o samostatnější způsob - tak jsem odmotal silnější provaz (měkký, tak asi 0,5cm tlustý, cca 3m dlouhý) oba konce jsem vzal do ruky, dítěti kolem pasu a zase hurá do sjíždění. No a za nějakou chvíli si ty děti řekly, že už chtějí jezdit samy. Tak jsem je nechal - a bylo to! ;-)

Celý proces ale trvá různě. Dcerka na to potřebovala asi 4 dny. Synovi stačilo jedno dopoledne.

No a teprve poté jsem je svěřil instruktorům, přihlásili jsme je do lyžařského oddílu.

0/0
13.1.2012 18:03

hermionka

doba

Je mi 22, nepripadam si stara, ale kdyz se tak rozhlizim okolo tak asi jsem :-D na lyzich jsem poprve stala v 7. tride na povinnem vycviku. Ted mame ve skaute kluka, ktereho mladsi braska (5 let) jezdi kazdy den se skolkou!! lyzovat.. o tom jsme si my mohli jen nechat zdat..

0/0
12.1.2012 18:27

medi

Zveme všechny do Mariánek

Skvělé lyžování pro rodiny s dětmi, skoro přímo v centru Mar. Lázní. Vřele doporučuji. Nová dětská školička s pojízdným kobercem a kolotočem, dětský koutek... Více info na http://www.snowhill.cz/marianky/ a na http://www.ypoint.cz/cs/lyzarska-skola-a-pujcovna/marianske-lazne . Všichni instruktoři mají odborné vzdělání APUL.

0/0
12.1.2012 13:38

sarka.k

dovolená v Alpách

Naše loňská lyžařská dovolená proběhla v Itálii, v Santa Caterině a povedla se. Sluníčko svítilo, lyžování bylo úžasné, sníh až na výjimky perfektní! Jak už to bývá v posledních letech zvykem, ve středisku byla velmi často slyšet čeština. Na kopci mě jednou odpoledne zaujal pohled na dva instruktory se skupinkou dětí v zádech. Dole pod kopcem k nám přistoupili do kabinky a mluvili na děti česky, což mě upřímně trochu zaskočilo. Co dělá český instruktor s dětmi v Itálii? Během cesty nahoru jsme zabředli do diskuze a ukázalo se, že jsou tady s dětmi i rodiči na lyžařské škole v Alpách. Rodiče jsem však nikde na blízku neviděla. Instruktoři se starali o děti po celý den, zatímco rodiče si jezdí po svém. No není to bomba? Trochu jsem pátrala po internetu a letos do toho jdu s nimi. Lyžařkou školu v Alpách pořádají Ski-instruktori.cz, což má na svědomí Ondřej Trdlička, který v tomto článku hovořil o výuce lyžování a aktivitách, které pořádá.

0/0
12.1.2012 8:44

macarát

Plánuji dítě učit lyžovat

ale rozhodně ne na sjezdovkách.

Sjezdovky jsou nepraktické (dá se jezdit jen dolu), leze to hrozně do peněz (výbava, vleky, převoz v podstatě jedině autem), je to nezdravý nápor na klouby ... nic pro mne.

0/0
11.1.2012 23:13

KarelV

Re: Plánuji dítě učit lyžovat

Máte recht! - Na rovince se lyže určitě SAMY nerozjedou, a tak žádné nebezpečí nehrozí!  ;-) ;-D R^

0/0
13.1.2012 18:12

Zuza30

Re: Plánuji dítě učit lyžovat

já byla na horách jednou - v prváku - a stačilo mi to!!!! nejenže mi vadily nemožně těžký plastový lyžáky (proč vlastně musejí bejt tak těžký), měla jsem neskutečnej problém se odpíchnout, prostě jsem nedokázla odlepit nohy od země, druhý, co mě odradilo byl ten sešup ze sjezdovky - nenávidím rychlou jízdu a představa jak bych rychlovkou jela dolů, mi div nevyvolala mdloby, natož ještě když se mi ostatní posmívali, zkrátka jsem se na lyže vyprdla hned druhej den a už mě na ně nikdo nedostal, než bejt za debila, raděj nelyžovat vůbec. A navrch dodneška nechápu, proč nás táhli tak vysoko, mně osobně by spíš vyhovoval malej cvičnej kopeček a důkladný instrukce jak na tělch lyžích brzdit atd. a lyžáky hmotnostně úměrný k mojí síle.

0/0
23.1.2012 14:30

keblaklabek

Ale nechtějí, aby se jak tombové chovali jinde

0/0
11.1.2012 20:57

jankaII

i dvouleté dítě může mít lyže

nesouhlasím s tím, že ideální věk pro začátek lyžování je 5 let, spíš je to pohodlnost instruktorů, protože takto staré dítko už je vcelku samostatné.

Naše děti začali lyžov at ve dvou letech, samozřejmě bez nátlaku třeba jenom 20 minut. na mírném kopečku, tak aby se jim to líbilo, dcera ve 3 letech byla schopná sjezd modrou sjezdovku, hezkýma obloučkama.

U nás velice dobře fungovala kombinace střídání, já, manžel, instruktor a děda. Do lyžování jsme je nikdy nutit nemuseli neb lyžujeme celá rodina a příklady táhnou

0/0
11.1.2012 15:41

síma25

Re: i dvouleté dítě může mít lyže

Tak hodně záleží na dítěti, sama určitě vidíte i na svých dětech, že se prostě každé vyvíjí jinak. A k té pohodlnosti instruktorů: pokud rodiče zvolí nejlevnější variantu, kde je 5 i více dětí najednou, samostatnost dítěte je podmínkou. Pokud si připlatí za privátní výuku, instruktor se věnuje jenom jemu a dá se lecos přejít. Moje osobní zkušenost: ve školce 6 dětí ve věku 3-6 let a tři se neuměly samy vysmrkat. Takže jsem strávila půlku výuky utíráním jejich soplů, protože jsem nějak neměla to srdce je s tím nechat jezdit. Nebo 5letý chlapeček povídá, že se mu chce čůrat. Tak jsem mu ukázala, kam a on stojí a čeká. Ptám se "Co je, mám ti ho snad jít podržet:)?" a on že maminka mu ho vždycky drží...

Takže ta podmínka samostatnosti je stanovena i s určitým ohledem na ostatní ve skupince. Ale pokud se dítěti věnují rodiče, zdatní dědečci a tak, je to úplně něco jiného. Neteř jsem takhle měla ve dvou a půl a strašně se jí to líbilo.

0/0
12.1.2012 8:53

hoky

jak které dítě

Každé je jiné. První 2 děti jsem se snažil naučit sám, pak jsem je radši dal do lyžeřské školky, kde absolvovali začátky. U třetího to bylo naopak - ve škole ho to nebavilo a se ženou jsme ho učili bez problémů sami.

0/0
11.1.2012 14:55

sajdka

Doporučuji Ski Bižu Jablonec!

Nechápu, proč posílají Pražáky do Krušných hor.... Jizerky jsou k výuce sjezdového lyžování dost dobré. Jezdíme do Bedřichova. Obě děti začaly lyžovat ve 3 letech. Obě u toho ze začátku řvaly jak tuři. Instruktoři na nás úzkostně koukali, málem se dětem neomlouvali za to, že je chtějí naučit lyžovat. Takže vždy každý instruktor dostane na začátku pokyn, aby prostě učil a nevšímal si toho řvaní a já se s manželem uklidím stranou, aby nás neviděli. U syna po 3 sezonách, u dcery po jedné sezoně - lyžování milují, už u toho vůbec neřvou, naopak, těší se, instruktory znají jménem a že se jich na nich pár vystřídalo! Nejsem zastáncem toho, že se nemají děti do určitých věcí tlačit. Mají. Oni pak na to přijdou, že to, do čeho jsou tlačeny, má smysl a v dospělosti vám budou navíc vděčný. Toť moje zkušenost.

0/0
11.1.2012 12:15

skoda-lasky

Re: Doporučuji Ski Bižu Jablonec!

Moje zkušenost - vůbec nejsem rodičům vděčná za to, že mě tlačili do lyžování (viz níže).

0/0
11.1.2012 12:20

leonita

Re: Doporučuji Ski Bižu Jablonec!

Teda né že bych svoje dítě vychovávala v hedvábných rukavičkách, ale představa, že se mu do něčeho nebude chtít, bude "řvát jak tur" a já bych ho do toho měla nutit.. 8-oRvRv

Ono to, že je teď lyžování baví, neni "proto", že jste je nutili, ale "přesto", řekla bych.. A ta vzpomínka, že je někco tlačil do něčeho, k čemu měli odpor, se přece může projevit někde úplně jinde..

+3/0
11.1.2012 13:16

sajdka

Re: Doporučuji Ski Bižu Jablonec!

nesouhlasím

+1/0
11.1.2012 21:01

achesa1

Re: Doporučuji Ski Bižu Jablonec!

nemělo by být lyžování pro zábavu. Nutila jsem děti, aby se naučily číst a psát  :o), ale určitě bych nikdy nenutila děti, aby lyžovaly, hrály tenis , bruslily apod.  Děti nemusí bavit, to co rodiče.;-O

+1/0
11.1.2012 14:32

benmar

Tak k tomuhle mám co říct...

loni jsem naučil lyžovat syna. Základní podmínkou je vhodný svah - v podstatě rovina. Modrá sjezdovka, z pohledu dospělého lyžaře placatá louka, je z pohledu dítěte - začátečníka Hahnenkamm. Nohy mírně od sebe, ruce na kolena a může se jet. Po zvládnutí tohoto (ten svah by měl být takový, aby ani při jizdě rovně po spádnici se dítě nemohlo příliš rozjet) se dá začít s technikou oblouků (levá ruka na pravé koleno, pravou rukou ukázat dopředu a je tu oblouk doprava). Potom zkusit prudší svah. Začátek: louka (klidně za domem), pak dětská sjezdovka (co nejmírnější, ideálně s plochým dojezdem či s mírným protisvahem na konci - např. Novako na Božím Daru), koncem sezóny dítě dokáže sjet běžnou modrou sjezdovku. Nesouhlasím s glorifikací instruktorů: ti děti učí od počátku na nehvodném (příliš prudkém) svahu, protože musí vycházet z toho, co je v lyžařských střediscích k dispozici. Jako základní techniku proto naučí pluh. A tuhle  chybu pak dítě bude po zbytek života odstraňovat ... Zdravím.

0/0
11.1.2012 9:55

síma25

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Je to věc názoru. Já jsem učila ve středisku, kde byla školka postavená dole vedle budky, kde se prodávají lístky, takže placka. A pluh není základní technika, ale součást metodické řady, ze které se postupně vyvine přívrat (to je takové to přišlápnutí v oblouku - jedete s nohama vedle sebe, jen v okamžiku, kdy se dostanete do spádnice je tam náznak pluhu, přešlápnutí, později jen nadlehčení horní lyže a z oblouku vyjíždíte zase s nohama vedle sebe) a z toho se pak dělá paralelní oblouk, tedy celý s nohama u sebe. Osobně mám s tímhle postupem dobré zkušenosti a vím, že funguje. Mě rodiče učili lyžovat na prudké sjezdovce, dokola na mě řvali "nepluž" a jezdila jsem jak lama.

A to, co popisujete "levá ruka na pravé koleno, pravou rukou ukázat dopředu a je tu oblouk doprava", vede k tomu, že se dítě naučí dostat se do oblouku rotací ramen, což mu potom ve větší rychlosti bude překážet a buď se bude šíleně kroutit, nebo začne jezdit šusem.

Každopádně přeju krásnou zimu a spoustu zábavy!

0/0
11.1.2012 10:54

benmar

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Díky za přání, stejně tak i Vám ... Dovolím si ale nesouhlasit ... "Má" metoda není z mé hlavy, samozřejmě ... Slabinu té Vaší vidím právě v onom: "z přívratu se stane paralelní oblouk". Rotaci ramen nepozoruji, Adam přestal ukazovat v zápětí, co ho ukazovaní vedlo k pochopení přenášení váhy (takže skoro hned). Teď jezdí v ukázkovém postoji, po hranách, nesmýká ... ideální základ pro carving. Musím říct, že mu jeho styl závidím ... Jako příklad "ideálních" podmínek pro instruktorskou výuku doporučuji podívat se na Klínovec: dětský svah kdesi v půli modré, dojezd k dětskému vleku = pár tyčí zapíchaných ve sněhu, místo louky nebo bubnu na dojezdu padák k lesu. Geniální počin ... Abych nezapomněl - nová sezóna rovná se vrátit se o dva kroky zpět (klidně na tu louku). Stačí jedna jízda, pak postupně, ale již rychle zpět na dříve dosaženou úroveň. Když dítě postavíte v prosinci na svah, na kterém v březnu skončilo, zablokuje se a máte na celou sezónu problém. Hezkou zimu všem!

0/0
11.1.2012 11:25

yrral

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Existuje vůbec nějaká metodická příručka, jak (jedině a správně) se mají děti učit lyžovat? Domnívám se že ne, protože co tak pozoruji, tak co školička a instruktor, to jiný způsob výuky. A co je pak tedy to správné? Já jsem dceru učil lyžovat sám, do školičky nechtěla, začínali jsme "pluhem" a nyní v 7 letech jezdí krásný oblouky po hranách a už mám problém s ní držet krok.

Každý dítě je jiný, někomu stačí ukázat a jde to, jiný i po mnoha kurzech ve školičce stejně bude jezdit pluhem, protože to v sobě prostě nemá.

0/0
11.1.2012 11:39

yrral

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Hlavně je důležitý aby to děti bavilo a i když nemají "učebnicový" styl, tak to pro ně musí být hlavně zábava.

0/0
11.1.2012 11:45

síma25

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Tak ono se to hlavně dost vyvíjí, takže já osobně vlastním asi tři takové příručky a zvlášť ty pro snowboard se dramaticky liší - cca co 5 let jsou v metodice změny o 180 stupňů. Já jsem kurzy dělala u APUL a APLŠ a tam jsme se dokonce učili dvě různé metodické řady, jedna pro průměrně nadané žáky, druhá pro ty nadprůměrné. Jinak se učí ve skupině, kde máte 5 dětí, jinak rychle to jde při individuální výuce... Takže to co píšete, že každé dítě je jiné a vyžaduje jiný přístup, jsme jako instruktoři v mezích možností dodržovali, ale ve skupině vždycky musíte volit tempo výuky podle nejslabšího kousku.

0/0
11.1.2012 13:18

síma25

Re: Tak k tomuhle mám co říct...

Jak jsem psala níž, i my instruktoři jsme se učili dvě metodické řady podle šikovnosti klienta a pokud je synek šikovný, šla by na něj aplikovat ta progresivnější, tedy rovnou na hrany a když se Vám to povedlo, můžete si gratulovat. Ale takové je jedno dítě z deseti, navíc se většina malých dětí učí ve skupině, kde tohle nejde vůbec a tak se učí pomalejší, ale jistá cesta přes ten pluh. Tolik k metodice.

Co se týče těch podmínek, to co popisujete zní jako horor. Klínovec neznám, učila jsem v Jeseníkách a v Alpách, ale pokud chybí bezpečný dojezd, je to špatně. Do takové školy bych dítě prostě nepřihlásila a vybrala bych pro něj jiné středisko. Je to blbý, když si chci jako rodič zajezdit, ale v tomhle případě bych se fakt řídila jen podle děcka - čím lepší podmínky na učení bude mít, tím dřív spolu budeme moct brázdit sjezdovky:) Jako instruktor bych v takové školce prostě neučila - buď bych si našla jiné středisko, nebo rovnou školu, takové fušerství totiž o něčem svědčí...

0/0
11.1.2012 13:33

MadYsha

Ježíš,

dneska musí bejt na všechno instruktor. Psycholog (ač jeho práci nepodceňuju, 80% lidí, kterejm to doporučujou, ho nepotřebuje), životní kouč, výživový specialista, dentální hygienista, kurzy vaření, osobní trenér... Nic proti těmto službám, ale přijde mi, že mnohdy by si člověk vystačil s lidmi z okolí.

Dřív vás naučil čistit si zuby zubař při prohlídce, doktor vás poslal cvičit, máma naučila vařit... Dneska to vypadá, že je všechno děsná věda, kterou nikdo z nás nedělá správně.

Ale k článku: mě naučil lyžovat, jezdit na kole a plavat táta a mám na to díky tomu moc hezký vzpomínky. Asi na sebe lidi nemaj čas, nebo co.

+1/0
11.1.2012 8:13

rising_tiki

Re: Ježíš,

No, zrovna u toho lyžování je instruktor dobrá věc. S dítětem jsme "lyžovali" za ruku - a pak, po 20 minutách s instruktorem, se pustilo samo po loučce dolů. Nemohli jsme uvěřit, jak snadno to najednou šlo. Když je dítě s rodičema, tak má tendenci kňourat, s "cizím" strejdou nebo tetou si to nedovolí - a funguje to. To ale neznamená, že tam táta a máma nestepujou na svahu a podporují, motivují a následně opět s dítětem jezdí. Takže o čase to fakt není. A vzpomínky- těch máme spousty a malá dodnes cituje hlášky ze svahu :-P

+1/0
11.1.2012 8:32

MadYsha

Re: Ježíš,

Tak to jsme asi byli zlatý děti, nebo já nevím...

0/0
11.1.2012 9:45

culka

Re: Ježíš,

UFF, asi jde taky o to, jak moc si člověk uvědomuje svoje hranice. Moje máti umí hrát na klarinet, a přesto mě poslala do hudební školy, abych se to naučila od profíka. Umí plést košíky, ale stejně mi doporučila kurs se šíleným košíkářem. Kosit jo, to jsem se učila od našich. Prý se na mě nedá dívat.... Lyžovat bych fakt chtěla umět trochu líp.

0/0
11.1.2012 9:52

illes

Re: Ježíš,

To je individuální, někdo má dar naučit své dítě lyžovat, plavat, bruslit, či jakýkoliv jiný sport, patrně pokud je rodič sportovně založen, ale ne vždy, někdy může být rodič sportovec a přesto to neumí dítěti podat tak, aby pochopila jak, prostě to neumí naučit a pokud dítě není talent po tatínkovi či mamince a neokouká to, tak je asi lépe dát dítě k instruktorovi. Mě tedy všechny základní sporty, jako je lyžování, plavání, jízda na kole, bruslení, základy tenisu či bedmingtona naučit táta sám, bez instruktorů. Ale on to prostě uměl podat tak, abych to nějak přijala a pochopila, já i když tyto sporty docela ovládám od té doby, to svému synovi ani dceři úplně excelentně předat nedovedu, nemám ten dar, takže chodili do plavecké školy a syn i na lyže k instruktorovi, ale už jezdí teď sám. Ale má dar na sporty, takže mu stačilo pochytit základy a dál se rozvíjí sám.

0/0
14.1.2012 19:12

Ram1

Re: Ježíš,

Taky si myslím, že lyžařská školička, kde se ujmou dětí odborníci ovládající propracovanou metodiku výuky, je lepší, než děti "učit" svým špatným a zažitým návykům, které jsme získali právě proto, že nás učil táta, nebo jsme se "naučili" lyžovat takzvaně sami. Jsem toho zářným příkladem: sjedu všechnou, neplácnu s sebou, ale koukat se na mne nedá, takže bych děti asi ničemu dobrému nenaučil, stejně jako můj táta nenaučil mne.:-/

+2/0
11.1.2012 8:46

culka

Re: Ježíš,

Já to mám ještě jednodušší - já lyžovat neumím vůbec. Teda po loňsku už trochu ;-) - chodila jsem na svah s instruktorem, když byly děti v lyžařské škole ;-D Spokojenost všestranná.

0/0
11.1.2012 9:47

MadYsha

Re: Ježíš,

Pardon, kdyžtak mě opravte, ale ono se dá lyžovat i špatně? ;-D

Na druhou stranu je pravda, že jsme jezdili všichni na lyžáky (ne ty školní...), takže těžko odhadnu, co mě naučil táta, a co instruktor.

0/0
11.1.2012 9:48

avoris

Re: Ježíš,

Tak to si pište, že se lyžovat špatně dá. Jsem zářným příkladem: sice se nakonec celá dostanu i z černé sjezdovky /když mě na ni někdo škodolibě dovleče s uklidňujícím "neboj, to je pohodová červená" v neznámém prostředí/, ale koukat se na mě u toho nedá. A jedu ji na pětkrát, protože musím co pár metrů uvolňovat příšerně bolící kyčle. Blbej postoj, blbý pohyby, blbý všecko. Poprvé jsem na sjezdovku vlezla v sedmnácti, hned zkraje jsem se to naučila špatně a už se to neumím přeučit. Nebo mi to za to nestojí. Ale zase jsem díky sjezdovkovýmu utrpení znovuobjevila půvab běžek :-)

0/0
11.1.2012 18:29

síma25

Re: Ježíš,

Souhlasím, že spousta těch profesí, které jste vyjmenovala, není nezbytná. Ale když to někomu pomůže a je ochoten dát za to peníze, proč ne? Jen ať se ekonomika hýbe, nemůžou všichni dělat ve fabrikách a v kancelářích.

Nicméně na to lyžování mám jiný názor. Mě učili lyžovat rodiče a jezdila jsem blbě - ano, sjela jsem kopec, ale nic moc styl. Na vysoké jsem si udělala kurz pro instruktory, učením jsem si přivydělávala několik zim a musím říct, že když se to ty děti učí od začátku správně, je to obrovský rozdíl - nemají zlozvyky, které jim brání se zlepšovat.

A na snowboardu je to snad vidět ještě víc. Když se to někdo učí sám, týden se plácá a sesouvá. S instruktorem není výjimkou, že za jeden den dítě udělá oblouk. 

Člověku připadá, že když sám umí lyžovat tak, že sjede kopec, dokáže to přece naučit i své dítě. Ale není to tak jednoduché a vyježděné chyby a zlozvyky se strašně těžko odstraňují.

0/0
11.1.2012 9:56

MadYsha

Re: Ježíš,

Však já proti odborníkům a koučům a instruktorům vůbec nic nemám. Jsem za ně ráda.

Jen mě přijde trochu divné, že jakýkoliv problém se tu na oně probírá, hned vás pošlou k "profesionálovi." Čekala jsem třeba nějaké tipy, jak dítě na svahu povzbudit, když se do toho chci pustit sama, a nic takového nepřišlo, prostě lyžařská škola a nazdar.

0/0
11.1.2012 11:17

MadYsha

Re: Ježíš,

Btw, to, že když něco umím, nemusím to umět předat, to neplatí jen pro lyžování, takže já tady tu výjimku nedělám :))

0/0
11.1.2012 11:19

culka

Re: Ježíš,

Vidím kolem sebe, že rodiče by se spíš měli zaměřit na pořádnou indoktrinaci dětí - když už se jdou někam něco učit, aby věděly proč.

0/0
11.1.2012 16:52

skoda-lasky

Re: Ježíš,

Protože to je to nejjedodušší, co může redaktor napsat.:-)

0/0
11.1.2012 12:22

skoda-lasky

Re: Ježíš,

S učením od rodičů mám dvě zkušenosti:

První moje - můj otec si kdysi jako instruktor přivydělával, takže lyžoval velmi dobře, ovšem se mnou si nevěděl rady. Věřím tomu, že na dítě ve školičce by neřval tak jako na mě, lyžování pro mě vždycky bylo utrpení a každý sjezd jsem probrečela. Myslím, že kdyby mě dal do školky, a) by na mě aspoň nikdo neřval, b) mohl by ten někdo mému otci vysvětlit, že lyžař ze mě nikdy nebude.

Druhá kamarádova - jeho otec lyžovat neuměl, takže ho vzal na svah a spustil dolů. Ten kamarád je povahou takový riskér, takže se z toho nesesypal nebo tak něco. Teď lyžuje dobře v tom smyslu, že má odvahu sjet jakýkoliv kopec. Styl má špatný, zastaví jen někdy apod.

+1/0
11.1.2012 12:18

MadYsha

Re: Ježíš,

Jé, tak to je ale taky o tom, mít soudný rodiče :-)

0/0
11.1.2012 13:33

skoda-lasky

Re: Ježíš,

Pochopitelně.:-) Ale který rodič je opravdu soudný vůči svým dětem?

0/0
11.1.2012 13:39

culka

Re: Ježíš,

UFff, tak tohle ťalo do živého ;-D

0/0
11.1.2012 16:08

rising_tiki

Re: Ježíš,

JJ, na tom něco bude ;-D

0/0
11.1.2012 16:16







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.