Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za víkend malířem. I vaše dítě může kreslit pravou hemisférou

Máte pocit, že jakýkoliv obrázek vašeho dítěte je mazanice, v níž psa nerozeznáte od domu? Zapište potomka do kurzu kreslení pravou mozkovou hemisférou a možná zjistíte, že kreslí docela obstojně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Profesionalka

Nevěřím tomu

Když se podívám na ten druhý obrázek, tak mi přijde, že to nemalovalo celé dítě, ale někdo mu pomohl ;-€ Ty vlasy jsou hodně precizně udělané, přitom rty a kontury obličeje jsou odfláknuté. Když si dám práci, abych vystínovala vlasy, tak vystínuji i rty atd. Je to bouda na lidi, pravá hemisféra se dá natrénovat, ale za víkend to určitě nebude. Je tu někdo, kdo na kurzu byl?

0/0
7.1.2012 23:01

fitzie

ale to je přece hlavní problém kreslení

jak přenést 3 d realitu nebo dokonce fantazii do 2d obrazu.

až se takhle naučí kreslit podle modelu, tak řeknu, že je opravdu naučili kreslit.

+1/0
7.1.2012 21:46

mkaras

Jen škoda

...že to co nakreslil chlapec před kurzem, je daleko hodnotnější. Kopírovaní xichtu na papír je úkol fotografie. Kurz tedy akorát zabíjí individuální uvažování nad potencionálním uměním.:-/

0/0
7.1.2012 21:05

Lord Havelock Vetinari

Zajímalo by mě

jakým způsobem to konkrétně funguje a jak by to dopadlo, kdyby jim tam přišel někdo, kdo už kreslit umí, a tím myslím kreslit podle živého modelu.

0/0
7.1.2012 10:07

kosatica

kurz kreslenia

je vhodny..len sa mi nepaci ze im daju navod a basta..aj mne sa paci ten prvy obrazok viac..malovanie je zrkadlom cloveka..ci uz talent ma alebo nie..takze navod a pravitko sa mi nepaci..snad pre dospelych ano..ale nie deti..deti sa maju viest k samostatnosti hoci aj v krelseni a hoc aj kreslia na papier haky baky..a nie naucit kopirovat..tato americka tzv.kultura mi ide pekne na nervy..krelsenie nie je len tuzka ..su tam farby..kazdy maliarma svoj osobitny styl, oko, cit pre svetlo ,farbu....samozrejme ze takto budu mat kurzy uspech, maminka aotecko su stastni, dieta tiesz kedze rodic je statsny.....ale dieta sa vyjadrilo po svojom alebo po naucenom?..a o to tu ide..a ten mozog a prava a lava radsej nechajte na pokoji..s tym to nema nic spolocne....

0/0
6.1.2012 21:37

ja_je_nekdo_jiny

Umět obkreslovat obličeje z fotografií,

to je v životě ohromně důležitá věc... :)

+1/0
6.1.2012 11:40

janys

Re: Umět obkreslovat obličeje z fotografií,

To je dost hloupý komentář. Obkreslování je začátek - s postupujícím věkem a zkušenostmi se naučí pracovat bez berliček. Nebo snad jezdíte na kole s pomocnými kolečky i v dospělosti?

0/0
7.1.2012 11:37

ja_je_nekdo_jiny

Re: Umět obkreslovat obličeje z fotografií,

Jezdit na kole jsem se naučila bez pomocných koleček a kreslit portrét a figuru jsem se naučila podle živého modelu. Začínat s kreslením pomocí obkreslování fotografií je totiž naprd.

0/0
7.1.2012 23:48

Henri von Losaria

Zajímavé...

moc nechápou, jak je to možné.

0/0
6.1.2012 10:15

lepidlo999

Re: Zajímavé...

zkuste a uvidíte.... skvělý zážitek :-)

0/0
6.1.2012 11:16

honza_votava

Zajímavé, ale...

...ale tak nějak je mi sympatičtější ten portrét před...

+1/0
6.1.2012 9:28

Henri von Losaria

Re: Zajímavé, ale...

souhlasím...první portrét má osobnost, druhý portrét je takový ten unufikovaný kýč, který si běžný český člověk nechává namalovat, když vyrazí na dovolenou (na Karlův most či do Chorvatska) a pak si jej doma pověsí.

+2/0
6.1.2012 10:16

lepidlo999

Re: Zajímavé, ale...

Posuzujete cizí dílo, to je v pořádku. Dovedete si ale představit tu radost, když neumíte kreslit a najednou vyfiknete portrét? Nejde o to, jak to posuzují druzí. Jde o to mít dobrý pocit ze sebe sama.

+3/0
6.1.2012 11:15

slavka1

Re: Zajímavé, ale...

Přesně tohle mě taky napadlo, když jsem na ty obrázky koukala. Ten druhý obrázek je takový umělohmotný a neživý. Co se týče mého syna, tak bych ho asi na takový kurz neposlala, jsem rozhodně raději, že kreslí "po svém", i když to někomu nemusí přijít objektivně dokonalé. Ale vyjadřuje to jeho osobnost a pohled na svět. Mně se obecně nelíbí různé ty návody "jak nakreslit..." to a ono a tohle mi připadá podobné, protože výsledný obrázek je naprosto nudný a bez výrazu, to by nakreslil i cvičený jezevčík, to první nikoliv, na to je potřeba mít svůj názor.

0/0
6.1.2012 19:03

modrá sardinka

Re: Zajímavé, ale...

Tak to se připravte, že kreslit po svém přestane se vstupem na ZŠ. Tam ho tomu odnaučí skoro se stoprocentní jistotou, navíc pokud nebude malovat tak, jak uzná za správné učitelka, ztratíi k tomu kreslení chuť. Jinak souhlasím, taky mám raději obrázky "z duše".

0/0
6.1.2012 19:55

fitzie

Re: Zajímavé, ale...

není to tak zlé, moje třeťačka pořád kreslí skvěle. spíš je problém, že si děti předávají "manýry" mezi sebou. různí "roztomilí" pejsci, "krásné" princezny a tak.

0/0
7.1.2012 21:48

username

chci

zrovna před pár dny jsem se o tom bavil se se sestrou a s kolegou, který na tom byl před devíti lety a ještě teď má schovaný tento portrét před a po. Chtěl bych na to jít také, neskutečně mě se.e, jakým způsobem je vyučováno kreslení na základních školách, nebo alespoň bylo, když jsem tam byl já - nenaučili jsme se tam vlastně vůbec nic, ani o teorii, ani o praxi. Přitom když vidím, jak to zkušený lektor dokáže naučit opravdu za pár dní, tak si říkám, proč ta škola prostě raději nevyhodí neschopné učitele kreslení a nenajme na týden takovéhoto lektora, případně proč nejdou lektoři na kurz, resp. jak je možné, že se to sami nenaučili na peďárně, nebo kde se tihle učitelé kreslení vlastně vzdělávají.

+2/0
6.1.2012 1:56

ignacius01

Re: chci

no jestli to nebude take tim, ze decka ve skole delaji ty veci povinne, zatimco kdyz jdete na kurs, tak jdete dobrovolne. a naucit kreslit je jako naucit hrat na hudebni nastroj. clovek hlavne musi chtit a taky musi mit vlohy. techniku se nauci kde kdo, ale oko, smysl pro linii a perspektivu, vnitnrni originalitu a osobytost, tu bud ma clovek v sobe nebo nema ...

0/0
6.1.2012 8:50

Bizard

Re: chci

máte pravdu, naprostá většina dětí chodí do houslí nebo na piáno s neskutečným nadšením, od cvičení doma je nutno je odtrhávat násilím ;-D

Já bych spíš souhlasil s tezí o té pedagogice...

+1/0
6.1.2012 11:10

slavka1

Re: chci

Tak některé ano, moje nejmladší dítě je toho příkladem. Když se do něčeho pustí, tak to chce dělat 24 hodin v kuse. Paní učitelka ho musela přesvědčovat, že mamince by se stýskalo, kdyby šel o víkendu do školy. A na housle se taky nemůže dočkat.

+1/0
6.1.2012 19:06

Zouzel

Re: chci

A proč by je ve škole výtvarka nemohla bavit? Já jí úplně nenáviděla, kreslit jsem neuměla a kreslit pořád dokola kytičky ve váze a v září tradiční ,,zážitky z prázdnin" mě opravdu nebavilo a nebyla jsem jediná. Třeba ty něco takového děti zaujalo a měly by z výtvarky větší radost...

0/0
6.1.2012 14:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.