Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehubnete? Možná děláte chyby při cvičení

Cvičíte a nehubnete. Jen vás z toho bolí záda či klouby. Anebo prostě cítíte, že by pohyb mohl být efektivnější. Možná opakujete jedny z nejčastějších chyb. Jejich odstraněním zhubnete efektivněji a příjemněji. Zbavte se špatných návyků jako Markéta, Helena a Petra, které s námi už od září hubnou pod dohledem odborníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majorBorovicka

doporučuju nežrat

0/0
4.11.2011 16:56

komentator-1

samé ptákoviny

pro hubnutí je klíčová negativní energetická bilance v delším časovém období. Je téměř jedno, jakému sportu se člověk věnuje, důležité je, kolik tam nechá.

Tvrzení, že tuky se nejlépe spalují při nízkých tepech je sice pravda, jde ale nitrobuněčný tuk ve svalových vláknech. Podkožní tuk se "spaluje" jenom velmi pomalu a sportovní výkon na jeho metabolismus nemá okamžitý vliv.

Právě tak je fuk, jestli cvičenka cvičí zumbu, nebo lehce pobíhá, naopak, při intenzívním pohybu se více spálí a vytvoří se větší energetická "díra".

V posilovně, pokud se nejedná o kruhový trénink, je celková spotřeba energie velmi malá, protože jde o velmi krátké (byť intenzívní) výkony převážně izolovaných a malých svalových skupin.

Obecně se aerobní aktivity nízké intenzity doporučují hlavně proto, že je obézní lidé bez fyzičky jednak vůbec po nějakou aspoň trochu rozumnou dobu zvládnou vykonávat a také proto, že se nezhuntují a jsou schopni je opakovat. Žádná větší věda v tom není. No a samozřejmě strava.

0/0
4.11.2011 15:00

ignacius01

Re: samé ptákoviny

a muzu se zeptat jak je to u kruhovyho treningu? chodim par mesicu boxovat a neco takoveho tam probiha. mam pak teda hlad ze bych vyjedl lednici, obemove hubnu ale kila spis lehce pribiram nebo udrzuju. vsechno to probiha v pomerne vysokem nebo narazove vysokem tempu. diky!

0/0
4.11.2011 15:04

komentator-1

Re: samé ptákoviny

u kruhového tréninku se samozřejmě spaluje velmi intenzivně (resp. odvisle od intenzity nasazení). Hlad je po intenzitě naprosto normální, protože oproti lehké zátěži klesl rychle krevní glykogen. 

Snižování objemu a rostoucí hmotnost je výsledkem ztráty tuku a budováním svalové hmoty. Je to celkem normální a jestli to tak u Vás probíhá, můžete být spokojen ;-)

0/0
4.11.2011 16:46

vladimirekk

Re: samé ptákoviny

nepodceňovat posilování - není to zas tak malá spotřeba energie, a hlavně se další energie spotřebovává při následující regeneraci. Mluvíme ale o cvicích komlexních - izolované cviky jsou pro profíky ladící formu, rehabilitace apod.

Obecně, ať už se cvičí cokoliv (zumba, posilka, běhání,...), hubnutí je o stravě. A člověk, který to s hubnutím myslí vážně, by měl chápat, že je to běh na dlouhou trať a měl by si tedy odzkoušet různé disciplíny a způsoby stravování a zjistit, na co reaguje nejlíp. Nějaký univerzální, pro všechny lidi stejně efektivní, způsob hubnutí neexistuje.

0/0
4.11.2011 15:41

ignacius01

problem je

ze lidi maji divny predstavy. chteji zhubnout hned a pokud mozno do plavek za 3 mesice, kdyz roky pred tim nic nedelali. to se da dietou ale je to na draka. smyslem je vypestovat si zavislost na pravidelnem pohybu. nejen ze se zlepsi vaha, ale hlavne fyzicka a psychicky vam to taky hodne pomuze

0/0
4.11.2011 11:15

Joe_Black

doporučuju běh

je to nejlepší způsob jak zhubnout a ještě mít fyzičku. Ale protože z vašeho běhání nikdo nic nemá, tak vám to žádný fitness specialista ani dietolog nedoporučí :-).

+5/0
4.11.2011 9:23

Bereniké

Re: doporučuju běh

:-) Taky mám ten dojem. Navíc dle mého názoru mírná nadváha a dobrá fyzička je lepší kombinace, než být hubený, ale bez kondice. Takže na hubnutí spíš rozumný způsob stravování a pohyb na udržení dobré kondice.

+2/0
4.11.2011 9:35

_DT

Re: doporučuju běh

Beh neni spatny, ale jako uplne nejlepsi to take neni. Pri behu jsou namahany klouby a pater, ty narazy nejsou oki. Tzn. dnes uz i v tech fitkach maji stroje, nevim jak se jmenuje, ale pripomina mi to neco jako napodobeni behu na lyzich. To je myslim mnohem lepsi s ohledem  na klouby, efektivita minimalne stejna jako behR^

+1/0
4.11.2011 9:52

_m-

Re: doporučuju běh

No - obyčejný rotoped (resp kolo)  je ke kloubům mnohem šetrnější - vlastní zkušenost.

0/0
4.11.2011 10:00

_DT

Re: doporučuju běh

Po kole mam otlaceny koule:-)

0/0
4.11.2011 10:18

_m-

Re: doporučuju běh

já ne :-P

+2/0
4.11.2011 17:01

ignacius01

Re: doporučuju běh

hlavne se u toho musi pouzivat hlava. ja nikdy nesportoval a potreboval jsem hodne zhubnout. tak jsem zacal behat, ale postupne indianskym behem, je to hlavne o pravidelnosti. ano - ze zacatku to boli, je potreba dusledne dodrzovat rozcviceni  a protazeni pred i po a takova hodka 3 x tydne dela zazraky. mene to moc smysl nema, protoze kdyz nejste nastartovani, tak spalujete az po delsi dobe nez clovek co pravidelne neco dela. ale za 3 mesice jsou videt vysledky obrovske. pak jsem si poridil kolo a zacal jezdit. oproti behani je kolo mene narocne na klouby apod. muzu doporucit i spinning pro mestske. hlavne vydrzet a pak se vam sama zmeni i zivotosprava (telo si samo rekne co chce a potrebuje.) neni potreba honit kila. nejdulezitejsi je jak se citite! ono se to po roce zastavi a vy treba jeste trosku priberete, ale ne prazdne tuky, ale svalovou hmotu.  po roce a pul mam dole 25 kg prirozene a bez velkych drastaren, slusnou fyzicku a zpevnenou postavu.

+1/0
4.11.2011 11:11

bitkar

Re: doporučuju běh

je treba mit kvalitni boty.

0/0
4.11.2011 12:45

Crocodylus anthropophagus

Re: doporučuju běh

Nic proti běhu, ale člověk který nevyjde tři schody asi jen těžko během něco zhubne, protože ho složí infarkt dřív než začne spalovat tuky. :-P

0/0
4.11.2011 9:51

ignacius01

Re: doporučuju běh

neni to tak. proste ze zacatku vic chodite a pridavate si postupne na co stacite. ja - silny kurak zacinal na 100metrech a po roce ubehl 7 km. da se ... ale boli to, jako vzdycky kdyz ty svaly nepouzivate.

+1/0
4.11.2011 11:13

bitkar

Re: doporučuju běh

R^ respekt

+1/0
4.11.2011 12:46

Crocodylus anthropophagus

Re: doporučuju běh

Jenže těch 100 metrů asi zrovna velký energetický výdaj nebyl, že? A čekat rok na to, až bude člověk schopen podat výkon, který by měl cenu, mi přijde celkem zbytečné. Navíc je to aktivita dost závislá na počasí. Pravda, nic to kromě investice do dobrých bot nestojí, ale stejně bych to jako výhru zrovna neviděl.

0/0
4.11.2011 19:37

ignacius01

Re: doporučuju běh

takhle ... behal jsem 7 km od zacatku. jen jsem zpocatku ubehl max 100m najednou a zbytek sel rychlou chuzi. a postupne samozrejme jsem mohl bezet vic a vic

0/0
4.11.2011 19:47

dedust2002

Re: doporučuju běh

a (zvlast) pro tlustocha nejlepsi zpusob, jak si odvarit klouby...

0/0
4.11.2011 9:59

JayVandermark

Re: doporučuju běh

Já si držím fyzičku obyčejnou chůzí. Běh je podle mně zbytečný. Akorát v poslední době jsem začal dělat sviky na zpevňování břicha a hrudě. Mám totiž nové hobby - vaření. Díky této zálibě se nevejdu do kalhot, které ze mně před pár měsíci padaly. Díky těmto cvikům se kalhoty ještě zapnu.

0/0
4.11.2011 10:52

fitzie

Re: doporučuju běh

se svejma plochejma nohama toho moc nenaběhám, jsem ráda, že chodím. a mít dvacet kilo navíc, jsem odvařená dřív, než něco spálím.

0/0
5.11.2011 18:52

Rafaelou

Nehubnete?

Chyba 5...přežíráte se....Cvičení je dobrá věc,ale pokud člověk neupraví jídelníček a nacpe do sebe více kalorií než jeho tělo k danému režimu potřebuje tak veškeré cvičení je zbytečné.

+1/0
4.11.2011 8:58

bitkar

Re: Nehubnete?

cviceni neni zbytecny, minimalne se zmirni ten nasledek zrani a kdyz neni strava uplne zoufale spatna, tak treba nabere nejaky svaly a ty svaly zase spali nejakou energii navic. Ale samozrejme velmi zjednodusene mate pravdu.

0/0
4.11.2011 12:47

Ravenek

Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

To máme ale blábolů :)

Z posilování (ať už je to zmíněné posilování břišních svalů, nebo dřepování atd.) nikdo nikdy nezhubl. A ani nezhubne. Při posilování se nespalují tuky, ale cukry (sacharidy) ze svalů, které je třeba dokonce následně "vrátit" zpátky, jinak dochází k degeneraci svalové hmoty, takže využitá energie se ihned navrací. Na hubnutí je třeba úplně jiný typ aktivity - aerobní. Při optimální tepové frekvenci (asi 60 % maxima) se začínají po 45 minutách aerobního cvičení spalovat tuky. A cvičit se takhle dá (skoro by se dalo říct "má") každý den (jakmile si tělo zvykne), protože svaly nejsou nijak nadstandardně namáhány a pokud nepotřebujete tři dny regenerace po každém vyjití sedmi pater schodů, nepotřebujete ji ani o tomto.

Takže by se mělo ujasnit, jestli chtějí dámy posílit svalstvo, nebo zhubnout. Na tomhle totiž končí většina domácích pokusů o hubnutí, pár sklapovaček a dřepů a jakmile není vidět výsledek, konec...

+1/0
4.11.2011 7:25

Hokki

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Přečti si ještě jednou ten článek, možná raději dvakrát. To,co píšeš o spalování tuků a cukrů, je samozřejmě pravda, ale to v tom článku je přece taky. Takže jaký blábol? A regenerace? Ta je v tom celém souboru procesů vedoucích ať ke zvýšení kondice nebo ke zhubnutí v podstatě ta nejdůležitější. Takže tvrdit, zvlášť laikům, začátečníkům a všem, kteří neznají svoje míry, možnosti a meze: cvičte, byť jen aerobně, každý den - to může být, s prominutím, ten nebezpečný blábol, který se může vymstít.

0/0
4.11.2011 7:44

iDoktor

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Kulturisti z posilování zhubnout umějí, v kombinaci s dietou (a ok - chemií). Nikdo neumí hubnout líp jak kulturisti. Je třeba si vidět dál než na špičku nosu a umět sestavit a dodržet posilovací trénink tak, aby si člověk mohl využít afterburn efekt, zrychlení metabolismu a syntézu anabolických hormonů. Takže posilování je velmi vhodnou činností na hubnutí. Na druhou stranu, ženské v posilovnách málokdy dovedou cviřit korektní technikou s dostatečným úsilím :-)

A když už zmiňuješ starou známou ptákovnu cvičení 60% TFmax a spalování tuků po 20ti, nebo tady dokonce po 45ti minutách, tak tě můžu ubezpečit, že tuky se metabolismu účastní neustále. V největším zastoupemí právě ve spánku, kde je jejich využití okolo 90% z energetické potřeby organismu :-)

0/0
4.11.2011 7:58

_DT

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

No doktore, davat za priklad metody hubnuti kulturistu je trosku mimo. Sice umeji jit na takrka nula procent podkozniho tuku, ale za jakou cenu.

0/0
4.11.2011 8:14

anncz

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

za cenu ze si hlidaj dietu? vite, ne kazdy je vrcholovy sportovec a sype, spousta lidi to dela jako konicek nebo pro radost

0/0
4.11.2011 8:30

_DT

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Vite jak se kulturista pripravuje na zavody? Slovo dieta je hodne slusne oproti tomu co musi podstoupit a proto rikam, je to spatny priklad, proze ti co to delaji jen tak, nelze brat jako priklad na hubnuti pro tlusty zensky.

0/0
4.11.2011 8:41

Crocodylus anthropophagus

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Ty asi nevíš jak vypadá u kulturisty předsoutěžní příprava, že jo? Jen o dodržování diety to opravdu není. Ti co to dělají jen jako koníček by to nikdy nedělali. Proto taky většinou nevypadají jako králíci stažení z kůže, což je stejně stav udržitelný jen pár dnů. A tím sypáním myslíš co? Anabolické steroidy opravdu každý nepoužívá, ale chemií si v pozdějších fázích pomáhají skoro všichni...

0/0
4.11.2011 8:44

Ubaram

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Argument "chemií si pomáhají skoro všichni" ve stylu "to je špatně" je zcela mimo. Chemií si pomáháte, protože berete ohledy na svoje tělo - v určitém okamžiku je prostě lepší ty látky přijmout takto, než ničit si zažívací trakt nadměrným přísunem dost specifickým výběrem potravy.

Ostatně, berte v potaz že žijete v době, kdy jsme ovoce a zeleninu zničili tak, že těm pěstovaným stejně jako za našich rodičů musíme říkat bio-.

0/0
4.11.2011 8:54

Crocodylus anthropophagus

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Docela by mě zajímalo, na základě čeho že sis vyfabuloval, že jsem to myslel ve stylu "je to špatně" Pokud si dopřáváš nějaký obyčejný gainer a protein, tak je to opravdu jen o tom co píšeš. Jenže to většinou nestačí a zatím ještě nejsem ve fázi, kdy bych si dokázal nalhávat, že popíjením nechutného Trans-X Professional dělám něco pro své zdraví.

0/0
4.11.2011 9:48

anncz

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

To jsou zase kecy. Tuky palite furt, i v uplnem klidu, jen pomer se trochu meni. 80% hubnuti je dieta...

Kulturiste nedelaji aerobni cviceni vubec a z 20% tuku klidne jdou na 5% a mene, asi maji metabolismus jiny nez z tech vasich bludu.

0/0
4.11.2011 8:31

Crocodylus anthropophagus

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

To je zase hloupost. Plno kulturistů jsou endomorfní typy, takže bez aerobního cvičení by nabrali moc velký podíl tuku. Cardio trénink je u plno lidí běžnou součástí tréninkového programu.

0/0
4.11.2011 8:48

Crocodylus anthropophagus

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

Jinak ale souhlasím, tuk pálí člověk stále, jen se mění jeho poměr.

0/0
4.11.2011 8:51

jentak21

Re: Nehubnete? Možná taky cvičíte úplně špatně...

že se z posilování nezhubne, na to jste přišel jak? Já jsem aerobně cvičila delší dobu, samozřejmě jsem k tomu upravila jídelníček, bez toho to prostě nejde. Hubla jsem, to jo, ale až po tom co jsem začala pod dohledem trenéra makat v posilovně, se centimetry z mých obvodů začaly ztrácet tam kde jsem potřebovala. V zrcadle už si neprohlížím jenom jak se mi zmenšil zadek, ale jsem nadšená z toho jak jsem si zlepšila vrchní polovinu těla, narovnala jsem se, nebolí mě záda, opticky vypadám souměrněji (mám typ postavy hruška) cítím se fantasticky. Z mé zkušenosti je zapotřebí jak kardio, tak posilování a samozřejmě strava, bez toho to opravdu nejde.

0/0
4.11.2011 22:43

SisaH

Co to posilování břišního svalsta?

Břišní svalstvo by se mělo posilovat spíše s neutrální polohou páteře, s odlehčením beder a jejich přirozeným prohnutím. S přitlačením beder na podložku nesouhlasím. Konzultovala jsem toto s fyzioterapeuty. Při přitlačení beder na podložku hrozí výhřez plotének.  Navíc klasická zkracovačka (mírné zvedání horní části trupu) se už jako posilovací cvik na břicho moc nepoužívá, protože posiluje zejména horní část přímého břišního svalu, čili tu kterou máme všichni z běžného pohybu nejposílenější. Lze dělat např. pomalé rolování z lehu do sedu a obráceně, to ale téměř nikdo správně neudělá. Je spousta vhodnějších cviků v jiných polohách, které lze na břišní svalstvo použít.

S dýcháním je to také sporné - pokud chceme lidi připravit na běžné žitvotní situace a na to, aby se v nich naučili správně a bezpečně pohybovat, není nutné určovat, kdy vydechovat a kdy nadechovat. V běžném životě tyto věci přece neřešíme. Daleko důležitější je naučit je dýchat správně do spodní části hrudníku.

+2/0
4.11.2011 7:02

Allexx

Re: Co to posilování břišního svalsta?

souhlas - s tím "přitisknutím beder" je to dost zjednodušené a podle mě úplně špatně rada podsazení pánve ...spíš si myslím, že by to mělo být tak, že je při cviku více nenadzviháváte, aby nebyla zatěžována bedra - ale dost těžko se to vysvětluje a člověk si to na sobě musí vyzkoušet nejlépe za přítomnosti nějakého dobrého fyzioterapeuta ...

i ten ilustrační obrázek mi přijde jako příklad, jak se to dělat nemá - pokud loket táhnu dopředu víc pak člověk místo posilování břišního svalu to "bejčí" trapézovým svalem

0/0
4.11.2011 10:48







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.