Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kurz sebeobrany je ještě volný v Plzni, Hradci, Ostravě a Olomouci

Napadení ženám nehrozí jen na ulici, ale také doma, jak dokládá například tragická smrt spisovatelky Simony Monyové či aktuálně zpověď moderátorky Mirky Čejkové. Nenechte si rány líbit a pojďte zdarma na kurz sebeobrany s OnaDnes.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

malá

nejúčinější

nejúčinější obrana v té chvíli je kopnout do toho nejcitlivějšího místa a hlavně se tam trefit protože, když se člověk netrefí je to potom ještě horší;-O A potom jen posloucháte jak on je ten chudáček co to tak nechtěl a že má obavi že ublížil, sice nevím jestli bych to dokázala ale mít zbraň tak bych ho s chutí odstřelila, ;-O

0/0
21.10.2011 15:55

Jericho22232

Ruger LCP, Glock 26, Taurus UL

Žena je prostě slabší než muž. Na tom výrazněji nic nezmění ani pravidelnější tréning, tím spíše ne kurz. Kdo to myslí s odpovědností za vlastní obranu opravdu vážně, stejně skončí u střelné zbraně. I s tou je však bezpodmínečně nutné pravidelně trénovat. Není to ani levné, časem (u žen rychleji) je to i opruz. No, ale všechno něco stojí.

0/0
21.10.2011 6:34

hefaistosh

Re: Ruger LCP, Glock 26, Taurus UL

Hlavně je potřeba trénovat tasení zbraně.Mnoho lidí to podceňuje,ale ůtoky jsou většinou velmi rychlé a začít šátrat v takové situaci po zbrani je velmi nebezpečné.

0/0
21.10.2011 10:38

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Ruger LCP, Glock 26, Taurus UL

a pak mirit na hlavu, pokud mozno dve rany...

0/0
21.10.2011 14:12

vlastiks

.... všechno na ruby tu je ......

.... místo řešení kriminality se budeme učit jak se bránit, a když to nepomůže budeme se ozbrojovat a chodit s nabitou zbraní, a holky s nedobytným pásem cudnosti, a t d.

.... fuj státu, který nic neřeší !!!! RvRvRv!!

+1/0
20.10.2011 9:28

vItava

Re: .... všechno na ruby tu je ......

Nesmysl. Nejlepší řešení kriminality je umět se bránit a nebát se použít zbraň.

Stát je opravdu až to poslední, nejhorší řešení.

+1/0
20.10.2011 15:17

hefaistosh

Re: .... všechno na ruby tu je ......

Ano,ale stát by se měl o tu bezpečnost postarat tak,že vydá takové zákony,které ochrání napadeného v případě konfliktu.Tzn.,aby obránce nakonec nebyl souzen za to,že útočníkovi ublížil.

0/0
21.10.2011 10:27

Bozako

Neco tu chybi

Vsechny kurzy sebeobrany nabizi v podstate to same. Ale recept na to, co delat, kdyz vam chlap sedi na zadech, drzi koleny ruce u tela a skrti vas jsem nenasla. ;-(

0/0
19.10.2011 22:20

Jxyz

Re: Neco tu chybi

ze by to bylo tim, ze zadny takovy recept neexistuje (teda mimo akcni filmy :-))

0/0
19.10.2011 23:03

StřeLenka

Re: Neco tu chybi

Základem sebeobrany ale není toho chlapa zlikvidovat, ale naučit se , jak se do takové situace vůbec nedostat.

+1/0
20.10.2011 8:41

hefaistosh

Re: Neco tu chybi

Myslím,že pro takovou situaci by nebylo od věcí cvičit ještě nějaký styl zápasu.Kvůli boji na zemi.

0/0
21.10.2011 10:35

kjama

Kurzy pro ženy nejsou!

Kurz krav maga pro ženy hledám už 4 roky a prostě nejsou. Teď když mám možnost je praha obsazená... Vždycky když zkouším kurz Capoeiry, Krav maga, muay thai apod. vždycky jsou tam stokiloví chlapi. Měli by rozšířit nabídku. po tom co jsem musela stokilového chlapa táhnout po zemi (mám padesát kilo) jsem do podobného semináře už nešla :(

0/0
19.10.2011 18:17

Kyros

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

takže 100 kilovým chlapům zakážeme přepadávat. ;-D

0/0
19.10.2011 18:18

Jxyz

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

s krav maga nemam zkusenosti, ale u kickboxu, muay thai apod. podle mne neni nutne otevirat kurzy pro zeny, pri nejake prumerne vysce zen cca 165-170 cm se tam da najit nejaky mensi chlap, se kterym to jde zvladnout jakz takz v pohode, pripadne jde se domluvit s nejakou kamaradkou a bojovat ve dvojici

0/0
19.10.2011 18:54

Kyros

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Hele, to je k ničemu. Pokud je to sebeobrana a má se to brát vážně, tak nějaké pošťuchování s kamarádkou je úplně na nic. Ten tréning tě musí připravit na reálnou situaci a to je přepadení. U ženy se předpokládá že ji z 99% přepadne chlap. Ta holka musí pocítit ten nástup a razanci mužského útoku a musí se naučit reagovat a nesmí ji ta razance překvapit. To s kamarádkou nacvičit nejde. Já cvičím Judo, to je sport. Tréninky probíhají společně s holkami. Jasně, že normálně trénujeme v sobě rovné kategorii, ale když cvičíme nějakou tu pouliční sebeobranu, tak si to jdou holky zkusit s o 20 kilo těžším soupeřem, aby pocítily co to je mužský útok. Aby poznaly co to je, když je chlap přidusí, zalehne nebo hodí.

0/0
19.10.2011 20:08

Jxyz

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

to mas pravdu, jde spis o to ze rozdil mezi tou holkou a chlapem nemuze byt moc velky, takze treba trenovat s dvoumetrovym chlapem nema moc cenu, jedine to jen obcas zkusit, jak pises, ale se zhruba stejne vysokym to jde zvladnout

0/0
19.10.2011 21:50

vItava

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Přesně tak. V tréninku by měl být partner(ka) přiměřeně velký, jinak je to trénink k ničemu. Zvlášť pro začátečníky. Ten slabší se utahá a ten silnější ani nezahřeje.

Dobře si pamatuju, jaké to bylo nacvičovat techniky s 15 letým klukem, min. 20 kg rozdílu váhy, když nikdo větší jaksi nebyl. Třeba kryt s následným odstrčením. On se mnou ani nehnul, já jeho roztočil jako káču.

0/0
20.10.2011 15:30

Andrewik

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Zkuste tohle: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=301893529825732, ale upřímně je lepší trénovat v obtížnějších podmínkách, aby vás situace v reálu překvapila co nejméně...

0/0
19.10.2011 22:34

kjama

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

To je pravda, samotný trénink v horších podmínkách je lepší. A je fakt, že nás chlapi v ničem nešetří a člověk je pak lp připraven :). Ale všemu většinou předchází zkouška kondice a rozcvičování typu: vezmi ho na záda a choď, drž lapu do které on mlátí a to už pak nezbývá síla na samotný nácvik situací...  -zjištěno, mám obejito několik kurzů, známí také dělají instruktory pro policii. Ne že by chtěli ženy vyloučit, prostě ta stavba není příliš ro ženy vhodná :( O tomhle mluvím.

PS: Kdyby někdo věděl o kurzu Musada, Krav Magy, Samba, AVSE Sec. S. s možnou účastí žen, dejte vědět :)

0/0
19.10.2011 23:20

Andrewik

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Tak o tomhle Krav Maga mimochodem je - vyrovnávat se s nevýhodnou situací. Málokdy vás někdo přepadne připravenou, svěží, ve psychické a fyzické pohodě a ještě střízlivou :-). Většinou jste v nevýhodně, protože útočník může mít zbraň, je jich více, překvapí vás, dostanete první ránu apod.

Proto je důležité jít na tréninku "na krev", ostatně výsledky izraelských bojových jednotek to potvrzují (a to proti nim jsou ty tréninky vyloženě relaxační). Nicméně, jak už bylo řečeno výše, ideální je si najít srovnatelného partnera, extrémní rozdíly nepomohou ani jednomu z vás.

Jinak ten FB link nefunguje, nebo nezaujal?

0/0
20.10.2011 0:24

kjama

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Díky za tip :), musím ještě pročíst nabídku. Krav Maga je jen dopoledne, ale je tam i víc jiných kurzů, tak na to mrknu.

0/0
20.10.2011 15:55

New York New York

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

po tom co jsem musela stokilového chlapa táhnout po zemi... ;-D;-D;-D;-D

0/0
20.10.2011 0:03

StřeLenka

Ale jsou...ale je to o přístupu trenéra

Vřele doporučuju kouknout sem:

http://www.facebook.com/pages/KRAV-MAGA-SECURITY-CZ/122584106906?sk=wall#!/pages/KRAV-MAGA-SECURITY-CZ/122584106906

Chodím od března, nemohu jinak než chválit.

Zkus si jednomu z trenérů zavolat a dohodnout si třeba jen ukázkovou lekci.

A to co píšeš...jaký má smysl zkoušet si sebeobranu na drobné kolegyni když ten od kterého by ti mohro hrozit ono nebezpečí je nejspíš právě ten stokilový chlap?

0/0
20.10.2011 8:40

Pejsátko

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Jenže v reálu máte větší šanci, že vás přepadne 100 kg chlap než 50 kg ženská.

0/0
20.10.2011 10:07

hefaistosh

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Ono by jsi asi byla hodně překvapená,když bys jsi se musela bránit útoku stokilového chlapa bez výsledku,jen z důvodu toho,že jsi na tréninku cvičila se sobě podobnýma.

0/0
21.10.2011 10:32

jjkjk

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Ahoj,

dáváme dohromady kurz krav magy.Je nás zatím málo, tak sháníme nové členy. Učí nás instruktor krav magy, ale všichni jsme tak nějak kamarádi a známý. Trenujeme každé úterý dvě hodiny od 18:45 do 20:45 na koleji Jarov 1D (15 min tranvají od hlavního nádraž)í. Kdyby měl někdo zájem tak mě prosím kontaktujte na Jezecek.zuza@seznam.cz nebo 732936651. Kdyby nás bylo dost, tak začínáme cvičt už zítra. Je to vhodný i pro holky.  Když někomu něco nejde, tak to vždycky pořádně vysvětlí a ukáže. Je to super :-) Všem doporučuju.

0/0
31.10.2011 15:30

BlackViper

Re: Kurzy pro ženy nejsou!

Pozor, aby to byl správně vycvičený instruktor podle stanov mezinárodních federací. V poslední době je strašně hodně těchto rádoby instruktorů, kteří mají 24 hodinový "instruktorský kurz", přitom standardem jsou tři týdny kurzu, kdy se budoucí instruktoři učí nepřetržitě..

0/0
21.11.2011 19:53

Škubi

Efektivní

je nějaký "funkční šperk", například tento: http://www.czub.cz/cz/catalog/85-ryte-zbrane/RP-IM/cz_engraving_PI-32.aspx

0/0
19.10.2011 17:29

opas

Re: Efektivní

Víc se mi líbí zlaté 1911, co byly ve Face Off. Nicméně jsem chud, takže tahám jen obyčejného černého Glocka :-P

0/0
19.10.2011 17:45

Škubi

Re: Efektivní

Jj, slintal jsem nad nádherným Springfieldem 1911 custom, ale těch 70 litrů bylo fakt moc! Takže ČZ 97B, ale obyč, na zlato nejsou prachy (a bylo by mi líto z ní střílet a patlat na ní olej ;-))

0/0
19.10.2011 17:56

chuliganka

...

Pokud si myslite,ze si date kurz sebeobrany a ubranite se,jste velmi naivni.Trenuji thajsky box,jeden z nejtvrdsich bojovych sportu, petkrat tydne.Peru se s muzi a vim,ze kdyz zapasim s nekym o 20 kg tezsim (coz je vetsina muzu),neni to zadna p**el.Sotva se neco naucite na nejakem kurzu,kde vam budou vysvetlovat chvaty na ktere si v tom soku pri napadeni ani nevzpomenete.Pokud mohu neco doporucit:kopat do kouli,oparit horkou kavou (pokud se incident deje napr v hospode) a utect,koupit si teleskopicky obusek ci peprovy sprej (a nosit ho po ruce,ne vespod v kabelce!);-D

0/0
19.10.2011 17:13

omnimor

Re: ...

asi tak. V podstatě nejlepší pro někoho, kdo se nechce zabejvat boj. um., je naučit se do dokonalosti dvatři triky. A ty podpořit zbraní. Ale stejně, základním předpokladem, že se ubránim je alespoň trochu agrese. V opačným případě je lepši chodit na atletiku, protože kdo uteče vyhraje.

0/0
19.10.2011 20:30

duch zavražděného iuose

hmm

křičet, škrábat, kousat, kopat do koulí, cokoli...

0/0
19.10.2011 14:39

bitkar

krav maga

je ale takova sbesilost. Vicemene jde o to se branit jakkoliv a co nejsbesilejc a nejintenzivnejc. Moc bych to ani nenazyval bojovym umenim. Ale lepsi nez nic. Kdyz se ty zensky zbavej strachu a nasledny paralyzy a toho ze najednou jsou v situaci, kterou neznaj a nevedi co delat, tak je to uspech.

Ja bych spis doporucil Wing Tsun. Velice systematicke a ucinne.

0/0
19.10.2011 12:36

Ubaram

Re: krav maga

Je skutečně velice překvapivé, že systém sebeobrany nenazvete bojovým uměním. Že by to bylo právě proto, že to není bojové umění? ;)

0/0
19.10.2011 13:41

TrueRobos

Re: krav maga

Na rozdíl od bojových umění, která lze studovat roky, aniž by je šlo reálně použít, je krav maga určená pro reálné situace, rychlé učení a maximální účinnost. Byla vyvinuta pro vojenské použití, takže na rozdíl od "umění" funguje.

+1/0
19.10.2011 14:37

vasek001

Re: krav maga

Aha.  Takze podle vas roky treningu bojovych umeni jsou na nic. Staci zajit na tydenni kurz krav maga a ubranite se kdykoliv , jakkoliv az do konce zivota....  take nazor ;-D

0/0
19.10.2011 15:23

Mac4872786

Re: krav maga

Až do konce života je přesné :-)

0/0
19.10.2011 15:33

Ubaram

Re: krav maga

Berte v potaz, že pokud děláte BÚ, nic vám nebrání současně dělat i sebeobranu nebo bojový sport. Jen zvažte, že v BÚ část výcviku věnujete právě tomu umění které vám při sebeobraně nepomůže. Na druhou stranu nejsem si jist, nakolik má člověk který "nic nedělal" šanci přežít týdenní KM kurz... kolegyně KM nějakou dobu dělala, a po třech měsících jim domů došla sociálka "pohovořit si s rodiči na téma domácí násilí" protože paní učitelka usoudila, že je nenormální aby holka měla pořád na rukách a nohách modřiny...

0/0
19.10.2011 17:02

hefaistosh

Re: krav maga

No pokud vím tak všechna tzv.bojová umění vznikla za účelem zlikvidovat soupeře.Nehledal bych v nich nějakou romantiku podporovanou filmy,kde vousatý mistr vyučí superžáka.Spíše zaleží na konkrétním vyučujícím,konkrétní koncepci tréninku,přístupu k tréninku než na jednotlivých bu.Lidé mají stále dvě ruce,dvě nohy a zas tolik rozdílů v nich není pokud člověk zapojí hlavu.

ý

0/0
21.10.2011 10:49

Djorkaeff1

Prepadeni

Ja temhle kurzum moc neverim. Kdyz totiz dojde k necekanemu utoku

nejakeho nasilnika, tak se zeny stejne nezmuzou na nic. Na nejake udery

si v tu chvili ani nevzpomenou, jen zacnou kricet a

brecet.....Teda ne, ze bych to znal z vlastni zkusenosti.:-)

0/0
19.10.2011 11:22

Brundi

Re: Prepadeni

Spis naopak pri uleku casto neni mozne ze sebe vydat hlasku.

0/0
19.10.2011 12:29

bitkar

Re: Prepadeni

ono tyhle kurzy ale nejsou jen o tom ucit se techniku. Prave na takovych kurzech si vytvoris reakce, reflexy, zvyknes si na boj po psychicky strance. Prave zmizi ten moment prekvapeni kdy nevis co se deje a co mas delat. Jde o to, abys ziskal ty dovednosti do podvedomi a v dobe utoky nebyl prkenej ale delal neco.

Uvedu extremni priklad. Znal jsem typka co delal thajskej box a po jednom zapasu, kterej vyhral, mi rikal, ze si vubec nevzpomina na druhou pulku. Ze proste jel automaticky. A to je ono. Jde o to si naucit reakce na to, ze te nekdo napada.

0/0
19.10.2011 12:34

Crocodylus anthropophagus

Re: Prepadeni

A to vše díky několika hodinovému semináři, nebo to bylo po létech dřiny?

0/0
19.10.2011 13:35

Mirisek21

Re: Prepadeni

Myslím, že několikahodinový seminář je aspoň základ. A pořád je to lepší než nic.

0/0
19.10.2011 14:12

Rudla01

Re: Prepadeni

Bohužel několikahodinový seminář vám max. dodá sebedůvěru, což je spíš na škodu. Protože si člověk posune své "zarážky" někama jinam, kde zatím nemají být. Přece jen 50 kg slečna proti 110 kg cvokovi si moc nešktrne, navíc, pokud ona na něj skočí, tak on se jen zaraduje, protože mu ušetřila práci s tím, aby jí honil...

+2/0
19.10.2011 15:05

vasek001

Re: Prepadeni

Take bych to tak videl ;-) Reci typu, ze staci kurz krav maga a jsi pripraven se branit me pripadnou dost mimo. Bez soustavneho treningu a opakovani porad dokola holka za mesic bude tezko v realne situaci neco vymejslet ci spolehat na pred mesicem par hodin "potrenovane reflexy" :-P

0/0
19.10.2011 15:27

opas

Re: Prepadeni

na váze až tak nezáleží, pár gramů olova zruší každýho... Jde o to, mít ho po ruce...

0/0
19.10.2011 17:47

Škubi

Re: Prepadeni

JO! Ale chce to .45 ACP, 9 para nemá takovou "zastavovací účinnost" ;-)

0/0
19.10.2011 18:07

opas

Re: Prepadeni

Moje žena má problém natáhnout u mý .45 závěr, je tam proti 9mm silnější vratná pružina.

0/0
19.10.2011 18:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.