Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběhy rodičů trojčat a čtyřčat: jak to zvládali?

Místo jednoho dítěte se vám narodí tři nebo čtyři, ale ruce máte pořád jen dvě. A tak přichází období, kdy pořád dokola jen někoho přebalujete, krmíte, uspáváte a sama skoro nespíte. A my ostatní se ptáme: Jak je možné, že tohle někdo zvládne?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mallinali

Čím víc tím líp

Tak čím víc dětí na jednu matku, tím líp pro nás a celý stát. Hlavně je potřeba většího počtu dětí v době, kdy populace stárne a lidí ubývá. Ale samozřejmě chápu, že je asi trochu méně vysilující to brát po jednom.:-)

0/0
19.10.2011 0:22

sn63

Re: Čím víc tím líp

dovolim si s vami nesouhlasit. Rodiče kterí pracuji a vydelavaji maji jedno max. dve deti ale naši spoluobčané jejich jedinou povinosti je chodit si pro dávky at socialni či jiné se množí jak potkani a nejsou pro stát přínosem.

0/0
19.10.2011 10:24

sn63

tak to dekuji

Mela jsem doma 3letou velmi šikovnou a samostatnou holcicku když se narodili dva kluci . Dcerka se starala a pomahala jak jen mohla a při představe že by byli čtyři je mi zle ještě dnes a to už je klid je jim 5 let

0/0
18.10.2011 19:38

ivoš

Dneska se tomu už směju, ale...

když se nám k pětileté dceři narodily další dvě, to bylo v chaloupce veselo...Zvlášť večer. Nakrmit, vykoupat, a když to všechno (tedy když bůh dal) usnulo, tak tatínek do suterénu, roztopit kotlík a vyvářet plínky. (tehdy jednorázovky jaksi nebyly, a ani dnes bychom na ně neměli) Služby jak na vojně, do dvou v noci jeden, od dvou do rána bděl druhý. Ale chraň bůh, nebo příroda, nestěžuju si - všechny tři holky jsou vysokoškolačky, a - možná i díky těm plínkám, v mýdle vařeným, jsou zdravé, bez alergií a podobných civilizačních patálií.:-)

+2/0
18.10.2011 18:36

autorigie

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

Ty brďo, to tenkrát ještě neexistovaly automatky?

0/0
18.10.2011 20:13

macarát

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

Jasně, že dřív to bylo s technikou horší, ta nejlepší co byla, byla méně dostupná a drahá.

A nemluví se o obyčejném praní, ale o vyváření.

0/0
18.10.2011 20:17

autorigie

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

No vzhledem k tomu, že každá automatka má program na vyváření, tak mi to není moc jasné.

0/0
18.10.2011 20:19

ivoš

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

Ano, to je převládající názor - dnes. A taky je třetina dětí na něco alergických - dnes. Mimo jiné právě pro tu moderní techniku, chemii atd.

0/0
18.10.2011 20:46

Jana 63

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

také jsem plínky vyvařovala a přesto můj syn měl atopický ekzém.

0/0
21.10.2011 9:05

ivoš

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

To sice existovaly, ale ujišťuju tě, že by se to nezvládlo časově. Navíc - volba mezi pracími prášky a mýdlem stejně dopadla jednoznačně. Vařil jsem plínky v mýdle. Nelituju..

0/0
18.10.2011 20:44

DahliaPinata

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

Automatky sice existovaly, ale nebyly k dostání. Pokud člověk neměl známé, tak ji nesehnal. Když jsem otěhotněla, začali jsme pračku shánět a podrařilo se to po mnohahodinovém stání ve frontách těsně před porodem. a určitě bylo dost takových, kterým se to nepodařilo vůbec. Konečně v té době se i plínky sháněly podobně. Celých dejme tomu 7 měsíců jsem chodila po obchodech, než jsem sehnala celou výbavičku. O tom, že bych si mohla vybrat barvu nebo materiál, se mi mohlo jen zdát.

0/0
19.10.2011 1:06

martina111

Re: Dneska se tomu už směju, ale...

Vtipné je, že většina lidí, které znám a mají na něco alergii vyrůstali tak nějak podobně jak píšete.. dokonale přírodní děti. ;-D Asi to přece jenom nebude tak jednoduché..

0/0
18.10.2011 20:52

blikanec

Rekordmani

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_multiple_births

0/0
18.10.2011 17:57

Brundi

To musi byt zahul!

My slabsi povahy si to radsi nadelime po jednom. ;-)

0/0
18.10.2011 16:20

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

To by bylo překvápko, kdyby se jich povedlo víc najednou, co :-P

0/0
18.10.2011 17:21

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Nastesti jsem uz neslysela o pripadu, ze by to nejpozdeji do 20. tydne nepoznali. :-)

0/0
18.10.2011 17:31

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

Tak třeba bude příště překvápko, už ve 20. týdnu ;-)

0/0
18.10.2011 17:33

Brundi

Re: To musi byt zahul!

"Priste" ceka i na vas. :-P;-)

0/0
19.10.2011 10:30

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

To jo, však s tím taky ženu straším, že tentokrát to ty dvojčata budou, když je napoprvé tak chtěla ;-D

0/0
19.10.2011 11:16

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Jak moc je chtela? Poznas vtip? ;-)

0/0
19.10.2011 11:27

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

No, chtěla, že chce dvě děti, tak by to měla z krku najednou ;-)

0/0
19.10.2011 11:32

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Ty hele, je teprve streda, na to abys uz tak blbe pocital... 1+2 = 3 ;-)

0/0
19.10.2011 11:36

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

No jasně, to je akce 2+1 zdarma :-P

0/0
19.10.2011 11:40

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Vis jak ty akce byvaji "vyhodne"... ;-)

0/0
19.10.2011 12:05

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

Ale neber to, když je to tak pěkný ;-)

0/0
19.10.2011 12:21

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Tobe ty hormony taky poradne zatopily. ;-D

0/0
19.10.2011 12:31

Hroznej puberťák

Re: To musi byt zahul!

Samozřejmě V ;-D

0/0
19.10.2011 12:34

macarát

Re: To musi byt zahul!

A když to poznají, tak Ti to nějak pomůže?

0/0
18.10.2011 21:22

Brundi

Re: To musi byt zahul!

Mineno tak, ze ted uz me prekvapko neceka. :-) A hadam, ze to pomuze se alespon pripravit. :-)

0/0
19.10.2011 10:31

iVčera.iDnes.iZítra

Re: To musi byt zahul!

;-D;-D;-D

0/0
18.10.2011 17:39

rena116

Re: To musi byt zahul!

Stačí záhul s dvojčaty, víc dětí najednou si nedovedu představit. Sestra má dvojčata a pamatuju si že první 3 měcíce žila jenom v pyžamu, protože se nikdy nestihla přestrojit, když bylo víc jak 10 minut času tak spala;-D

+1/0
18.10.2011 17:52

lucie74

Re: To musi byt zahul!

Já jsem se občas stihla i převléct... ale období, kdy se k tříletým zvídavým dvojčatům narodila (mono)dcera mám chvílemi poněkud zamlžené. Jsou věci, které si prostě nevybavím... Starší děti sundavat ze stromů a nábytku a do toho mimino... Ještě že je mozek a paměť tak milosrdná, že prostě něco maže...

0/0
19.10.2011 9:01

Rohatá

Tak

to opravdu klobouk dolů ! Nemám slov, snad jen velký obdiv ke všem maminkám a tatínkům R^R^!!VV

+3/0
18.10.2011 14:44

zlatoluna

Dekuji za clanek

Jsme 8.5 tydne do tehotenstvi s trojcaty (dve identicka a jedno k tomu). Zachvaty panicke hruzy uz mam od prvniho ultrazvuku. A cesti danovi poplatnici se desit nemusi, zijeme v USA a ani od jednoho statu nedostaneme ani korunu (ci dolar). Musim rict, ze ja nejsem typ, ktery by nejak zvlast obdivoval dvojcata, takze tri opravdu nepovazuji za trojnasobne stesti a citim se trosku podvedena faktem, ze nebude cas si opravdu kazde miminko uzit, ale spis opravdu prezit ten prvni rok ve zdravi. Ale snad se jim nebude chtit ven predcasne.

+8/0
18.10.2011 14:29

EMS

Re: Dekuji za clanek

Vážená paní, gratuluji k těhoteství. Trochu se mě dotkla vaše informace o tom, že se nemusí nikdo bát, že nedostanete od nikoho žádné peníze. To je vaše věc, jak si to zařídíte.... Spíš z vašeho psaní cítím sebelítost nad tím, že budete mít tři děti, když jste si je chtěla užívat po jednom. Tak vždycky, až budete takto mudrovat si vzpoměňte na ty, kteří bohužel nemají ani jedno.... Hlavu vzhůru a nebojte, to zvládnete!

+2/0
18.10.2011 14:59

zlatoluna

Re: Dekuji za clanek

Reakce o penezich byla na predchozi prispevek, kde pisatel psal, ze automaticky vsichni rodice vicecetnych tehotenstvi si uzivaji z jejich danovych poplatku. Tak aby se nebal, nekteri z nas jsou schopni si zaridit si to sobestacne. Deti budu mit 4, mam jiz 2 leteho syna a trojcata opravdu nepovazuji za idealni reseni. Nicmene, po nejakych 25 potratech a spojenych dohromady 5 letech neplodnosti si myslim, ze si umim predstavit, jak se citi ti, kdo nemaji ani jedno. Neplodnost je take jak jsme k tehle bande prisli, po dvou potratech jenom letos a s tim, ze tohle bylo posledni kolo kde vubec pojistovna neco malo prispela, jsme se rozhodli ze budeme s IVF agresivni a nechame si zavest dve embrya (u syna jsme se rozhodli pro jedno). Bohuzel, riziko s IVF je, ze v 1 - 3% se embryo rozdvoji i roztroji a my jsme byli zrovna ti stastni. Realita je, ze moje sance na porod zdravych deti je nejakych 80-85%. Jsem realista - vybral/a byste si to pro svoje deti? Ja bych radsi jedno bezproblemove.

+3/0
18.10.2011 17:15

DahliaPinata

Re: Dekuji za clanek

Určitě to zvládnete, držím vám palce.

+2/0
18.10.2011 18:11

lucie74

Re: Dekuji za clanek

Také přeji hodně síly, zdraví, pevné nervy a hlavně zdravé, spokojené, donošené děti.

Sama jsem měla dvojčata, pak jedno a teď máme k puberťákům sladké miminko. Zatím sladké. Uteče to a bude to zase puberťák...jen já budu skoro v důchodovém věku;-) - teda důchodovém postaru, ponovu budu mít do důchodu ještě daaaleko...

Jak jste přežila 25 potratů, stačil mi jeden po třech dětech a neplánovaném dalším těhotenství. Když jsem si myslela, že mám nejhorší za sebou ( dlouho jsem to nevěděla, tak jsem malovala, stěhovala a tak ) tak skoro na konci prvního trimestru... Byl to jak blesk z čistého nebe. Kdybychom neměli další miminko, tak nevím... Moc mě to trápilo.

0/0
19.10.2011 8:26

veverkalidka

Re: Dekuji za clanek

Hodně štěstí!R^

0/0
18.10.2011 17:12

lancik.blog.idnes.cz

jak to zvládali

0/0
18.10.2011 14:14

lancik.blog.idnes.cz

Re: jak to zvládali

z pěnez daňových poplatníků to jde snadno ;-O ! Rv

0/0
18.10.2011 14:15

lu1

Re: jak to zvládali

co to kecáte? Rv

+1/0
18.10.2011 14:32

aj_karamba

Re: jak to zvládali

Běž si vzít laskavě prášky a hurá za kamarády do ústavu. Na tvoje výkřiky tady není nikdo zvědavý.

+2/0
18.10.2011 14:35

kalifkaca

Re: jak to zvládali

Jasně, třeba ty 3-4 hodiny spánku z peněz daňových poplatníků, to fakt jednomu pomůže.

+3/0
18.10.2011 15:13

lida333

Re: jak to zvládali

Co to plácáš z pěnez daňových poplatníků??? To my tedy řekni kdo ti něco dá.Mám v rodině trojčata a od státu nedostaneš ani korunu. Vše si musíš obstarat sám nic navíc nedostaneš chytráku.;-€;-O

+1/0
18.10.2011 15:20

Radys05

Re: jak to zvládali

Od státu dostanete akorát porodné. A běžný rodičovský příspěvek (to je to co bere každá matka do 2-3-4 let dítěte (dětí). Tam je jedno jestli se vám narodí jedno dítě, nebo deset, záleží na zvolené délce rodičovské... Další případné příspěvky (sociální) se odvíjí od příjmu domácnosti. Pokud se vám narodí trojčata, matka je na rodičovské "dovolené" a manžel pracuje, máte na přídavek na děti nárok, jen pokud příjem rodiny (manželova mzda a ženin rodičovský příspěvek) nepřesahuje 24.672 Kč. Pokud ale manžel pracuje a vydělává průměrnou mzdu (čistá průměrná mzda 2011 - 3 děti je cca 20.500 Kč), a žena je doma na 3 roky za 7600 Kč, pak od státu nedostanou ani korunu navíc. Pokud ale bude manžel doma (nebo v herně) a ženě bude dělat děti po jednom, tak se stát otřese a penízky bude posílat ve větší míře a déle než ty běžné 3 roky...

+1/0
18.10.2011 16:48

DahliaPinata

Re: jak to zvládali

Komu není shůry dáno... Rv

0/0
18.10.2011 18:13

urceno ke smazani

Re: jak to zvládali

hlasuji pro nejvice slaboduchy prispevek dne. Kdyz to jeste vysperkujete par vykricnikama a nejaky ty smajliky, mozna to dotahnete na omezence mesice..

+1/0
18.10.2011 21:02

lucie74

Re: jak to zvládali

a neříkejte?! a kolik ti budoucí poplatníci odvedou zpět do systému? autoři takových a podobných příspěvků jsou nejspíše bezdětní, zapšklí plivači jedů...

Nebude vám potom trapné brát důchod z peněz vydělaných a do státní kasy odvedených i našimi dětmi?!

Tak pardon... při letmém pohledu na váš blog mi je všechno jasné. Pán je odborník na všechno. Cituji : " Autor je předně velkým sportovním odborníkem, ale nejsou mu cizí ani nesportovní témata..." 8-o8-o8-o

0/0
19.10.2011 8:47

impresario ze smyrny

Re: jak to zvládali

Jasně oni si vybrali, že chtějí mít čtyřčata...fakt vtipný...Rv

+5/0
18.10.2011 14:35







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.