Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neduste v sobě emoce. Běžte si zakřičet do parku

Asi vás nerozhodí, když se někdo v metru nebo restauraci usmívá, nahlas směje či projevuje lásku. Co když ale na stejném místě vidíte někoho plakat, křičet, nadávat? Považujete to za slabost, nebo za docela přirozený projev emocí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme X

Zakřičet nebo zaplakat?

Přijde mi to jako překlad anglického cry, a aby se neopakovala stejná slova, tak pokaždé jiný, což působí na mně dost zmatečně...

0/0
17.10.2011 22:10

t.varga

nechoďte křičet do parku

seřvěte doma haranty nebo starýho. vám to pomůže a zbytek bude koukat :-P

+2/0
17.10.2011 19:08

on6.

A co treba obcas nekoho vyhodit z okna

to nepomuze?

0/0
17.10.2011 16:58

vydra mořská

Já brečím často, klidně i na veřejnosti.

U filmů, při čtení i-dnes, když se mi stane nějaká nespravedlnost, když někdo z rodiny onemocní nebo jen tak štěstím, když mi v náručí usne můj syn.

0/0
17.10.2011 16:05

dololezec2

emoce

Dusit emoce neni dobre. Lepsi je pokrocit o stupen dal a vubec je nemit. To je pak uz jenom naprosta pohoda :)

+2/0
17.10.2011 15:22

Lord Havelock Vetinari

Re: emoce

Deset z deseti vulkánců doporučuje R^R^ \\//_

+1/0
17.10.2011 22:46

Lži jsou sladké, pravda je hořká

EMOce může zvládnout každý, v tom není problém

http://www.keltnerpublishing.cz/E-shopDetail.aspx?id=1

+2/0
17.10.2011 12:34

Lord Havelock Vetinari

Nesprávné emoce

jsou ale horší věc. Když jsem byl na dědově pohřbu, tak všichni tam stáli s bezvýraznými nebo smutnými výrazy, do toho smuteční hudba, no a já si zrovna vzpomněl, jak děda kdysi shazoval pomocí tyče vosí hnízdo a chtěl ho chytit do sáčku, jenže se netrefil a ty vosy ho poštípaly. Samozřejmě i když to nebylo ve skutečnosti moc vtipné, já se tomu začal na tom pohřbu hrozně smát a musel jsem to s vypětím všech sil zamaskovat jako záchvat kašle s pláčem dohromady.

0/0
17.10.2011 12:16

mujercita

Re: Nesprávné emoce

To ale je přirozená reakce. Hodně lidí se začne nezvladatelně smát, když by na místě byl smutek nebo třeba zkroušenost. Kolik dětí už dostalo pár pohlavků, protože se začaly smát, když je zrovna rodiče kárali? A smích na pohřbu nebo u nějaké tragédie je něco podobného, emoce je správná, ale nějak se podráždí jiné nervy než ty odpovídající. Pravda je, že to v ten moment málokdo dokáže pochopit a budí to pohoršení.

+3/0
17.10.2011 13:24

MadYsha

Re: Nesprávné emoce

Když mi zemřela máma, tak jsem po pár dnech chodila, a radostně si zpívala. Mozek to tak prostě chtěl.

0/0
17.10.2011 14:41

monana

Re: Nesprávné emoce

Já jsem po smrti maminky byla tři dny jako robot, automaticky jsem nějak fungovala, do toho několikrát za den brečela, že ji chci zpátky. Po 3 dnech jako když utne, byla jsem úplně klidná. Přišlo mi to nenormální, protože můj otec i bratr byli stále zhroucení, ale já jsem byla ráda (máma umřela na rakovinu), že už ji nic netrápí a doufám, že je někde s dědou - svým otcem, které měla vždycky moc ráda a chtěla už za ním. To mi asi pomohlo to v prvních dnech překonat, i když se mi myšlenky na jejích posledních 5 nejtěžších týdnů samozřejmě stále vrací.

0/0
17.10.2011 14:58

vydra mořská

Re: Nesprávné emoce

;-(

0/0
17.10.2011 16:05

SUPERpolární liška

Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

ale jestli se vám v práci vylil Actimel pro lepší střeva na smlouvu a vy se před udiveným kolegy rozeřvete, protože netuší, že ačkoliv je to objektivně kravina, pro vás je to poslední kapka, protože děti propadají, fetují a manžel chodí za sousedkou, pak je jen obtěžujete, házením části svého splínu a nálady na hrb kazíte i jejich rozpoložení a jste sobecká.... Mazejte si zařvat do parku a nebo se vykecat odborníkovi, který je za to aspoň placený.

0/0
17.10.2011 9:32

chudacek.blbecek

Re: Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

Protože jediný kontakt, který máme, je profesní? To nemáme žádné kamarády, rodinu, nikoho, komu se svěříme předtím, než půjdeme k psychologovi?

0/0
17.10.2011 12:12

SUPERpolární liška

Re: Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

Já ano, ale pokud je někdo ve stavu, kdy propuká v pláč na veřejnosti, buď přátelé nesplnili svou úlohu nebo je dotyčný zřejmě postrádá a pak mi návštěva odborníka nepřijde od věci....

0/0
17.10.2011 12:43

Toranoko

Re: Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

To porad predpokladate, ze plac na verejnosti je "spatny" - ale on neni. Ja pratele mam, dokonce se sama zabyvam terapiemi, a prave proto si na verejnosti klidne pobrecim.

Ale souhlasim, ze je potreba emoce ventilovat tak, aby nebyly namirene proti ostatnim lidem - aby se na nich nevybijely.. kdyz jezdime na seminare, musi to byt zvenku uzasny pohled, jak dvacet lidi blouma po lese, mluvi si pro sebe, rve, mlati klackama a tak ;-D

0/0
17.10.2011 12:46

chudacek.blbecek

Re: Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

Já si třeba na veřejnosti nepokrečím klidně, jako Toranoko pode mnou, ale už se mi to stalo taky. Kamarády i rodinu mám, ale občas člověku najednou přijde tak smutno, že ty slzy neudrží a je třeba zrovna v autobuse. Občas je potřeba vyplakat se akutní a neodkladná.

0/0
17.10.2011 13:48

Lord Havelock Vetinari

Re: Pokud se právě dozvíte o umrtí blízkého, plačte, ale...

Mám jednoho takového kamaráda, co občas zírá do krýglu s pivem, intenzivně si stěžuje a přitom se někdy (bez výrazných zvukových projevů) rozbrečí. To je normální psychohygiena. Něco jiného je, když si někdo začne vylévat emoce nahlas na veřejnosti, práci nebo ve škole, což na ostatní působí dost nepohodlně a znepokojivě, a nějak neví, co s tím.

0/0
17.10.2011 14:33

MUDr. Cvach Csc

EMOCE

jsou prostředek k ovládání lidského stáda. A tak je nezapomínejte je pořádně prožívat ;-D ;-D ;-D

+5/0
17.10.2011 9:18

ignacius01

vite co je zajimavy?

Kdyz to udela zenska, tak zdrave uvolnuje sve emoce a kdyz chlap, tak je to mamanek, backora a nekdo koho do vztahu rozhodne nebrat ;-)

+1/0
17.10.2011 9:01

chudacek.blbecek

Re: vite co je zajimavy?

Souhlasím, u chlapů se emoce očekávají míň a taky se míň tolerují. Zajímavý ale je, že projevy můžských emocí neodsuzují ženy, ale zase muži. Sami sebe zavíráte do chlapské klece.

0/0
17.10.2011 12:08

ignacius01

Re: vite co je zajimavy?

nesmysl - tohle tvrdi prevazne zensky

0/0
17.10.2011 13:31

chudacek.blbecek

Re: vite co je zajimavy?

Pracuju v mužským kolektivu a na škole to byl zase kolektiv převážně ženský. Všude jsem se setkala s tím, že ženy byly pro zdravé projevování emocí, kdežto muži to brali jako slabost.

0/0
17.10.2011 13:51

Toranoko

Re: vite co je zajimavy?

rika kdo ?

0/0
17.10.2011 12:43

lady cibul

Stačí nadpis...

článek předpokládám nemá smysl číst. Zkus zařvat v Komeňáku, tak po tobě něco hodím ;-€ Já se tam chodím uklidnit na procházce se psem R^ Opět rada jak noha...

+1/0
17.10.2011 8:49

TondaN

hlavně nekřičte

v parku v chlumci! to by vás slyšeli důchodci a  večer feťáci;-D

0/0
17.10.2011 8:05

slavex

Opravdu . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Opravdu "dobrá rada" k nezaplacení ;-( Rv Rv Rv

0/0
17.10.2011 7:37

orinka3

ano, člověku se uleví

Jenže v naší civilizaci jsme naučení neobtěžovat okolí svými emocemi. Už proto, že vím, jak je každý přetížený vlastními. A o tom, že by se mělo v parku řvát, pochybuju. Mělo by to být místo odpočinku a relaxace a já nestojím o to, aby mi tam při četbě někdo poblíž vyřvával.:-P

+1/0
17.10.2011 6:53

chudacek.blbecek

Re: ano, člověku se uleví

A jak by nám všem bylo líp, kdybychom svoje emoce uměli dávat najevo a navzájem přijímat. Všem by se ulevilo. Pro spoustu lidí je překvapením že ostatní prožívají to samé, co oni. Zároveň je to úleva, že nejsou exoti. Takže žádný "neřvi tu, mně se chce taky řvát a taky s tím nikoho neotravuju", ale "jen si zařvi, včera jsem řval já a jak mi to udělalo dobře!" :-)

0/0
17.10.2011 12:11

Toranoko

Re: ano, člověku se uleví

jasne, neobtezovat - tohle je presne koren vsech tech stresu. Bat se projevit sebe sama, protoze "co by tomu rekli lidi" Presne tenhle postoj "ja chci, aby to bylo po mem a vsichni, kdo to tak nedelaji, me obtezuji" je to, co ty emoce tlakuje a zpusobuje.

Mozna az budete vstriceji naladena vuci ostatnim, prestane vas to obtezovat, a naopak vam to zpusobi radost - ze se zas nejaky clovek o kus vyleci

0/0
17.10.2011 12:51

Scarlett from Scottland

jo taky se mi stalo

že jsem se v práci či v restauraci rozbrečela, ale pak jsem měla pocit, že raději zalezu pod stůl :-/ někdo třeba pláče a snaží se to maskovat a neupoutávat pozornost, ale už jsem i viděla, jak si v tom pár žen vysloveně libovalo a hlavně bylo třeba, aby je vidělo a slyšelo hodně lidí 8-o

0/0
17.10.2011 6:23

honýsek

gym

vyrazte si zabehat, probehnout se kolem reky, sluchatka na usi, oblibena hudba..vecer sauna+ledovy bazen, stress ma pak o trochu mensi sanci se prosadit;)

+2/0
17.10.2011 3:19

Toranoko

Re: gym

poslouchat hudbu je porad pasivni prijem - dostat ze sebe emoce aktivne je trosku jinde - vlastnimi slovy, vlastnimi pohyby..vlastnim zpusobem

0/0
17.10.2011 12:52

honýsek

Re: gym

zkusil bych si precist muj prispevek jeste jednou, ale tentokrat pecliveji ;)

+1/0
17.10.2011 15:57







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.