Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zamyšlení nad knihou o Havlovi: Obermannová je hrdinka naší doby

Udělala jsem si soukromou anketu mezi lidmi, co četli Tajnou knihu Ireny Obermannové. "Co vás na té knize nejvíc šokovalo?" Pokaždé jsem dostala stejné odpovědi: Že Největší Čech ve svém věku a zdravotním stavu dokáže mít milenecký vztah se vším, co k tomu patří. A že spisovatelka měla odvahu tu knihu vydat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a co kaja pije?

k autorce článku -

Viewegh a skvělá kniha? To je totální oxymoron.

k Obermannové - ubohá snaha se zviditelnit, možná spíše umělý projekt....

0/0
29.10.2011 8:14

zicherka

At to bylo..

..jak to bylo, nechapu, proc to vsichni takto rozmazavaji. Kdyz byl neverny napr Klaus, nikdo se takto nepoburoval. Zde je videt, jak je ceska spolecnost tolerantni. Pokud je neverny chlap, je to normalni. Pokud je neverna zena, ci si jen vypujci neciho manzela (urcite mu nedrzela pistol u krku) tak se z toho muzou vsichni "pip".

0/0
21.10.2011 14:48

proost

Hyeny

Apriori nesnáším hyeny, které parazitují na někom jiném. V tomto případě se autorka sama diskreditovala a snížila na úroveň Blesku a podobných stupidit, ať to bylo jakkoliv. A jestli takto vypadá hrdina dnešní doby, tak nás potěš ...

0/0
14.10.2011 14:47

goma

ukazujete na jiného viníka

Nedá mi to nereagovat.

Podle mého názoru má autorka článku naprostou pravdu.

Naprostá většina tu odsuzuje paní Obermannovou, ale co pan bývalý prezident? Myslím, že on je, narozdíl od spisovatelky, ženatý a pokud podvádí manželku, může /ale nemusí/ to dopadnout prozrazením. Záleží na jakou ženu narazí. Tohle riziko musí zvážit každý muž nebo žena, kteří jsou nevěrní. Tu hraje jistou roli i to, že se jedná o mediálně známou figuru údajně "Největšího Čecha", tím spíš by se před románkem měl mít na pozoru. On to nezvládl, a nezvládl to na druhou tím, jak komentoval knihu.

Jiného bychom odsoudili, ale tady se jedná o jakousi národní modlu a nemocného starého člověka. Tak se LASKAVĚ PROBERTE. Shodneme se na tom, že být nevěrný, není morální. A odsoudíme toho, kdo na nevěrníka ukáže prstem /s čímž by měl pán počítat/.

A mimochodem, podle toho, v jakém zdravotním stavu se jeví .... ehm.

+1/0
12.10.2011 12:04

tamaon

potrefení houseři kejhají

a potvrzují tak, že cíglerová trefila hřebík na hlavičku. Má recht, ta ženská. I v diskusi se to opakuje, starej Vaculík nebyl ku*evník, ale existenciální, Viewegh je zřejmě jen tržní a umí podnikat a tak dále..jen ta IO je táák zavrženíhodná, protože to je přece-něco-úplně-jiného ;-D

0/0
3.10.2011 18:45

Sir Gawain

Re: potrefení houseři kejhají

To je argument cloveka, ktery nevidi kvalitativni rozdil mezi Ceskym snarem a  Denikem silene manzelky. Kdyz ho tam nevidi, tak ho tam nevidi, holt nektere schopnosti nejsou dany vsem...

:D

0/0
5.10.2011 13:39

My.WinCleaner

V jaké šílené době to žijeme,

když za hrdinku je označováno tohleto?

+3/0
2.10.2011 22:50

bosorrka

zde

http://www.ulozto.cz/hledej/?q=irena+obermannova

Každý může kvalitu diskutovaného posoudit sám ;-)

0/0
2.10.2011 21:08

dva mraky

Jo tak hrdinka

To mě opravdu pobavilo. Nazývat neschopnost vyfabulovat pořádný román odvahou. Proč jinak by psala bulvární hovadiny kdyby měla na pořádnou knížku s dobrou prodejností.

+1/0
2.10.2011 10:08

jirha

Co koho na tom inspiruje?

Ona si vydala knihu o svém vztahu k někomu druhému.

Když fotograf udělá nechtěnou fotografii všichni ho za to odsuzujeme křičíme na něj nadáváme mu do paparatzi a o ní mám smýšlet jinak? V čem je její chování jiné než je chování bezdomovce co se bez dovolení přehrabuje v cizích odpadcích. V čem je jiné než je zkoumání soukromého detektiva který následně vydírá svou oběť.

Ona se snížila k něčemu co považujeme za rozbíjení rodiny navíc ona z toho chce vytřískat slušný kapitál. Pokud by byla tak dobrou spisovatelkou mohla svůj životní osud pojmout jako látku pro svou "fiktivní" knihu. Místo toho vše z perzonifikovala. Otázka proč.

Pro mě je odpověď snadná je lidský odpad který se chce pást na druhém. Sama nic není nic neumí a tak parazituje.

Co nechápu je ta hromada pozitivních reakcí to jsme všichni na tom tak že schvalujeme že jiný je parazitem?

+2/0
2.10.2011 0:59

svondr

Paní Obermannová by si to měla ujasnit

Paní Obermannová ve Vlastě 19/2009 říká, že její knihy nejsou skutečnost, ale jen "inspirované", že "mnoho událostí bylo jinak". V onom současném rozhovoru s paní Cíglerovou paní Obermannová mj. tvrdí, že s ní Havel skončil vztah tak, že se absolutně přestal ozývat. To prý bylo ještě před dokončením knihy, kterou, již hotovou, IO donesla Havlovi do kanceláře. IO píše: "Dostal ji za tři dny a VOLAL MI: "Tak mám tady tu tvoji knihu a moc se na ní těším"."

0/0
1.10.2011 15:11

mARKETAVIK

Souhlas s článkem

Je fakt, že jen popsala co se stalo, tak proč ji kamenovat? Jiná věc je, že ta kniha nebude asi podle ukázek literárně nic moc. Ale psát si může, co se jí zachce, a pokud je Havel nevěrný, musí počítat s tím, že se to provalí. Proč by měla mlčet? Pokud nepíše intimní detaily  a nepoužívá skutečná jména...

+1/0
1.10.2011 10:37

jirha

Re: Souhlas s článkem

Nikdo ji nechce kamenovat nad lidskou zrůdou se můžeme jen smutně usmát.

+1/0
2.10.2011 1:01

TrueRobos

Autorko, staň se též hrdinkou

Oso ulož třeba pana presidenta a napiš o tom knihu. To je hodnotné, vzorové a brilantní, to je to, co naši generaci nadchne a inspiruje. Já měl za to, že milenky, práskající své významné milence, byly průkopnicemi možná za časů madame de Pompadour a nebo dnes jen někde, kupříkladu v Saudské Arábii, ale což, horizontální heroinou se dnes může stát každá gramotná nula :-PRv

0/0
1.10.2011 1:24

krllo

Jsme šťastný národ, když naši prezidenti

jsou erotomané.;-D

0/0
30.9.2011 20:26

AQT

Tento článek má být reklamou na nákup knihy?

Mně je srdečně jedno, co spolu ti 2 měli, nezajímá mě ani jeden z nich, ani kniha o jejich vzájemném mimomanželském poměru. Ostatně Veškrnové se jen vrátilo to, co udělal sama Olze. Zábavné je pozorovat Havla, jak se kroutí a autorku, jak se chopila šance a nebojácně se z toho snaží vytřískat co nejvíc. To je docela zajímavý psychologický materiál. :-)

+1/0
30.9.2011 12:37

jirha

Re: Tento článek má být reklamou na nákup knihy?

To není psychologický materiál to je patologické.

Buď je patalogická lhářka nebo je kur-- a nebo je pijavice.

V každém případě je mizerná spisovatelka když si potřebuje dělat takhle reklamu.

+1/0
2.10.2011 1:03

Lara X.

Kráva pitomá

Ať si s Obermannová s Havlem užívá a on s ní, když je to baví, ale vykládat to pak do médií a ničit tím život dalším lidem...Rv

Takže paní Ciglerová: pište laskavě "MOJE HRDINKA", když k ní za to ještě vzhlížíte... k takové káče, co musí svůj poměr s Havlem narcisticky vystavovat před celým národem v "Tajné knize"...

To jsou ale paradoxy... !!

+2/0
30.9.2011 11:51

Petrovsky

Re: Kráva pitomá

Jako by to nebylo jedno, jestli to napsala nebo ne.  Důležitější je, že se to teda asi stalo. A to je podle mne horší.

+1/0
30.9.2011 12:00

Lara X.

Re: Kráva pitomá

Myslím, že jsi velký idealista...

Že tyto věci se prostě "dějí" v mnohem větším rozsahu, než který je vidět. Ale že když už se dějí, je žádoucí minimalizovat dopady na okolí...

Ale je to filozofie, ke které jsem dospěla až s časem... Dřív jsem si taky myslela, že by bylo lépe, kdyby se tyto věci neděly...

+1/0
30.9.2011 12:13

AQT

Re: Kráva pitomá

A proč? Dobře jim tak, oběma. Jaký šel, takovou potkal.

0/0
30.9.2011 12:39

jirha

Re: Kráva pitomá

Co je horšího na tom že se někdo pokouší žít z druhého. To je příživnictví. Kdyby něco uměla nedělala by to co dělá.

0/0
2.10.2011 1:04

Petrovsky

Celé je to nechutné

jen představa jejich skotačení mi nahání husí kůži a dráždí žaludek. O Havlově morálním kreditu nemám valné mínění, zanášel Olze celý život, když od něj chtěla odejít, tak ji nepustil, když měla rakovinu, tahal se s Dášou....a to jsou jen jeho hnusárny ze soukromí. Spíš nechápu SPISOVATELKU, protože jen pohled na Havla z poslední doby není pěkné pokoukání a člověk aby se bál , že větší závan  větru ho povalí. No musely to bejt fajnový orgie;-D;-D. Kni

+1/0
30.9.2011 10:29

cavolaia

Víte, ono je to docela jedno,

jestli spolu něco měli nebo ne. Zajímá to někoho nějak zvlášť?

0/0
30.9.2011 8:53

AQT

Re: Víte, ono je to docela jedno,

R^

0/0
30.9.2011 12:40

Bětka

Milenci a milenky

Než si přečtu diskusi: v naší zemi je jinak vnímána nevěra ženy a muže. Muž je borec, žena k...a  a nevěrná mrcha. Fotky současného prezidenta s milenkami jsou OK, ale napsat o VH, že měl milenky, to je fuj. Přitom se pravda, že Olze věrný nebyl, s DV měl poměr v době, kdy OH umírala na rakovinu. Ale to je pod pokličkou,která se nesmí nadzvednout. Obermanová je spisovatelka, která do knihy může napsat cokoliv. Jestli řekla, že psala o svém poměru s VH a lže, tak je to kráva. Jestli je to pravda, pak oceňuji odvahu. Část národa ji za to upálí zaživa.:-)

+3/0
30.9.2011 8:36

Alokii

Re: Milenci a milenky

R^ výstižně řečeno

0/0
30.9.2011 9:56

mamina2

Re: Milenci a milenky

VH Olze věrný nebyl ani za mlada, ale dá se o tom dočíst v různých knihách a vzpominkách, takže se rozhodně nedá říct, že se nesmí psát, že VH měl milenky:-P

0/0
30.9.2011 10:01

démonka

Re: Milenci a milenky

po pravdě řečeno, nedivím se reakci Havla.....tento člověk je přeci čestný, vzorový příklad Vyššího Principu Mravního, má právo soudit činy a morálku ostatních lidí, tudíž radši popře skutečnost, než by přiznal charakterovou vadu....bohužel mne nepřekvapil. Paní spisovatelka musela tušit, že někteří "intoši" ji budou kamenovat...patří k jejich dobrému tónu z Havla dělat oběť. Přeju jí, ať kamenování ve zdraví přežije a všem se jim řehtá do obličejů;-)

0/0
1.10.2011 11:10

DanielaE

Vaculíkovo Jak se dělá chlapec

jsem ani nemohla dočíst. Ne kvůli tomu, že bych byla taková puritánka, že bych si myslela, že se nevěra neděje, a že nemůže být někdy i svým způsobem oprávněná. Ale jeho machismus, se kterým opovrhoval jak manželkou, tak milenkou, jak s nimi zacházel, z toho mi šel mráz po zádech a byla to poslední kniha, kterou jsem od Vaculíka četla. Pana Nejčtenějšího Spisovatele a paní Nejčtenější Spisovatelku nečtu, tam jsem názor mít nemohla. Ale pokud Nejčtenější Spisovatelka psala no No Name muži, tak je to v pořádku, bulvárem, hnidou a humusem se ta kniha stává, pokud je v ní poznat ten který člověk (bez ohledu na to, kdo to je, je-li tam identifikovatelný). To je prostě bulvár, i kdyby to byla literatura, což pohříchu tedy není. Napsaly se o tom již statě, ale byl-li by tam někdo poznatelný z hlediska nějakého filosofického, mravního či jiného přesahu, budiž. Ale jen kvůli tomu, aby Nejčtenější "Spííísovatelka" měla na večírky a outfit?

0/0
30.9.2011 2:57

fialka007

Re: Vaculíkovo Jak se dělá chlapec

No já zrovna paní Obermannovou neobdivuju, ale fakt je, jak sama říká v tom rozhovoru v magazínu, nevěrníci musí s něčím takovým počítat. Prostě platí, že každý svého štěstí strůjcem. A zrovna u ní, když celý život nepíše historické romány, ale typické ženské výlevy založené na osobním prožitku, se to teda dalo čekat dvojnásob. Jsem jen zvědavá, jak se (a jestli se) k tomu postaví Dáša.

+1/0
30.9.2011 8:30

AQT

Re: Vaculíkovo Jak se dělá chlapec

To ti ráda sdělím už dopředu. Navenec se bude tvářit důstojně nad věcí, možná i prohodí pár elegantních vět o spisovatelce a vevnitř zesílí kontrolu a nastolí teror. :-)

+1/0
30.9.2011 12:44

P.spk

Ještě blbější, než jsme mysleli

Začít si cokoliv s tak hloupou, naprosto indiskrétní a vypočítatelnou plebejkou je prostě Havlova velká smůla.....8-o

+1/0
29.9.2011 22:02

aby diskuse neměly sysl

Re: Ještě blbější, než jsme mysleli

Však už má jednu takovou doma, ne?

+1/0
29.9.2011 22:46

kristi

chce to nobelovku

chce to nobelovku, buď za mír nebo za literaturu;-DEU, nebo obojí

+1/0
29.9.2011 21:12

Alderan

opravdu trapné

tento článek je opravdu velmi trapný a hloupý, naprosto souhlasím s tím, co napsal PeregrinusX

0/0
29.9.2011 21:10

PeregrinusX

Trapný článek

prominte, ale odvahou myslíte to ze nekdo se soukromím druhého cloveka snazí prodat svůj výrobek?

Vzdyt ta dotycna pani velmi dobre vedela ze to je jen milenecky vztah a na více to neda. Takto zpetne to vypada na komercni podvodny zamer od sameho pocatku.

Soude dle fotek, proc navic neobdivujete pi. Obermanovou, ze "na svuj vek a zdravotni stav" na neco takoveho ma? Neni to od vas diskriminace?

A to ze vy novinari jste kolem Havla a jeho vztahu vytvorili umele tabu, zatimco na ostatnich politicich si radi zgustnete, si uz vyhodnotte sami.

+3/0
29.9.2011 21:05

Alokii

Muž borec a žena je kur....

Je zvláštní jak po všech výkřicích mužů jak jsou ženy nepřístojně "femizionované", a po všech výkřicích žen jak jsou stále v mužském závěsu stále platí heslo "Když má chlap milenku je to borec, když má žena milence je to kur..." :-P

+2/0
29.9.2011 20:32

Alrauna

Re: Muž borec a žena je kur....

Tady vůbec nejde o to, kdo s kým co má, ale o to, že je to dost nechutný PR. Je to parazitní kniha, stejně jako všechny ty neautorizované životopisy a podobná veledíla.

0/0
30.9.2011 9:28

Alokii

Re: Muž borec a žena je kur....

a kdo ten PR dělá? Média které se toho chytila a v podstatě v této chvíli vydělávají na tomto románu o románku ;-) ať jde o oficiální bulvární plátky nebo ty  tvářící se "seriozně".

0/0
30.9.2011 9:55

Alrauna

Re: Muž borec a žena je kur....

No, především ho dělá autorka, jinak by tu knihu nenapsala takhle. Že se toho chytnou media, bylo jasné a ani autorka jistě není tak pitomá, aby s tím nepočítala.

+1/0
30.9.2011 10:04

baldrick

no

článek strašnej .. diskuze božíí 

jo je to odvaha napsat knížku která někoho zdiskredituje a někomu uděla pěknou škváru :-)

+1/0
29.9.2011 20:04

maelmord

Tak to si snad autorka dělá legraci??!!

Paní Obermannová mě nezajímá. Její hloupé feministické řeči nikdo rozumný nemůže vydržet. Zakomplexovaná podivínská baba. Ať si žije, jak chce. Nevadila mi. Ale touto knihou projevila obdivuhodnou chuť vydělat prachy stůj co stůj. Tím ke svým "kvalitám" ještě dodala. Dřív jsem ji nemohl poslouchat, teď už ji nemůžu ani vidět... No a k autorce tohoto článku - to teprve nemám slov. Paní Irena si chtěla přilepšit na důchod (i když na přebalu magazinu MF Dnes se marně snaží vypadat na dvacet). Ale označit paní Irenu za hrdinku naší doby? Tak to už je daleko předaleko za hranou příčetnosti a soudnosti...

+9/0
29.9.2011 19:36

Dalos

Já ji neodsuzuju

Mám k tomu stejný vztah jako k dobrodružstvím Ivety Bartošové:-):-)

+5/0
29.9.2011 18:54

sluni-sluni

tohle je nějaký nový hoax? spam? poplašná zpráva?

kdo se v tom má vyznat ;-(;-(;-D

0/0
29.9.2011 18:41

sarumánek

ach, ach, paní Cíglerová

Nestačí, že hranici vkusu překročila autorka, v jejích šlépějích jste se zdárně vydala i vy. Především je velmi nechutné a hloupé srovnávat odvahu Havla, který za ní seděl mnoho let ve vězení a "odvahu" této dámy, která za ní inkasuje miliony. Disent a bulvár opravdu není to samé. To by pak stačilo vykřiknout na plném náměstí třeba že Formanová se mnou podvádí Miloše každý týden a bylo by to na medaili za chrabrost? Nadpis je tak blboučký, až jsem doufal, že je myšlen ironicky. Proč by měla být hrdinkou zlatokopka s kýčovitým vyjadřováním na úrovni televizní Ordinace? Srovnání např. s Českým snářem je ubohé i z jiného důvodu, než je jen propastný rozdíl v umělecké kvalitě - Vaculík neměl intimní pasáže v prvním plánu, aby nasytil bulvár, ale aby vystihnul charakter doby a disentu. Nebyl to účel, ale jeden z prostředků. A navíc to udělal opravdu naplno - nekličkoval hloupě jako Obermannová, naoko v knize identitu postavy tající, pak potvrzující. To vše byla jen komedie pro média.

+6/0
29.9.2011 17:52

tomcom

Havel a největší čech, k smíchu

Havel nikdy nebyl vzorem morálky ani cti. Jeho pravdoláska nás přivedla tam kde jsme teď. Nepotrestání komunistických zločinů je jeho zásluha výměnou za to že ho komunistická StB schválila do úřadu prezidenta.

Dneska se Klausovi vyčítá, že mohl být eventuelně zvolen i dvěma hlasy komunistů. To že Havel byl navržen komunisty, komunsty zvolen a udržován po několik volební období a když bylo nejhůř tak se i sáhlo k zadržení poslance (byť konfliktního Sládka ) po dobu volby. Zdá se jako by se na všechny lišárny pana Havla zapomnělo.

Nebo už dneska nikdo neví jak dlouho podváděl Olgu i když už byla nemocná tak se pořád scházel s Dášenkou. A pokud pravděpodobně podvedl Dášu, tak se nedá říct nic jiného než, máš co jsi chtěla. Sama jsi podváděla, sama jsi podváděna.

O charakteru Havla si nedelám nejmenší iluze, nakonec proč StB spálila jeho svazky už někdy 28.11.1989

proč zrovna tohohle dobroděje, tedy společně s komunistickým dopisovatelem Dienstbierem.

+14/0
29.9.2011 17:44

jaro23

Nejvetsi Cech byl jeji milenec?

To jako Karel IV?

0/0
29.9.2011 16:53

roedor

Re: Nejvetsi Cech byl jeji milenec?

ne, Jára Cimrman!

+2/0
29.9.2011 16:59

DahliaPinata

Re: Nejvetsi Cech byl jeji milenec?

;-D

0/0
29.9.2011 23:35







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.