Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dokumentaristka Jana Počtová: Život bez chlapa? To zvládnu

Vymalovala si pokoj, vyměnila pneumatiku, přitloukla poličku. Pět let žila režisérka Jana Počtová sama, nezadaná, single. Jako tisíce jiných mladých Čechů a Češek. A pak o životě svobodných natočila úspěšný dokument Generace singles.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bounty

Sinlge už raději ne

Byla jsem prakticky single (až na občasné několikaměsíční úlety bez budoucnosti) do svých 33 let.  Nikdy jsem s žádným partnerem nebydlela. Většinou ta svoboda byla super, občas jsem si pobrečela a připadala si divná, že nikoho nemám. Nestála jsem o ty, kteří stáli o mě a opačně. S novým přítelem jsem 2 roky, od začátku sdílíme domácnost, máme společný majetek, plánujeme dítě. Svůj život nyní považuji za mnohem kvalitnější. Dřív jsem sice chodila na spoustu akcí, měla spoustu kamarádů... Ale nyní jsem pochopila, že všechny ty denní bary, schůzky aj. se konaly jen ze strachu ze samoty doma. Teď chodím po sportu nebo akci rovnou domů a táhne mě to tam. Už  to není noclehárna, je to domov. Přestala jsem se v noci budit s pocitem nejistoty a osamění. Pochopila jsem, že když člověk najde toho pravého, tak je šťastnější než když je sám. Hodně štěstí v hledání všem singles, kteří o to stojí!

0/0
18.10.2011 18:18

esulinka

mám být single?

Tat otázka mi hlavou lítá několikrát za den. Byla jsem single asi 4 roky, ne že by o mě nebyl zájem, ale měla jsem jiné představy. Potom jsem potkala člověka, který se jevil, že ty určité představy splňuje. Splňoval je asi 1 rok, potom chtěl být v mnoha věcech samostatná jednotka a já měla plnit úkol hospodyně. Jsme spolu pořád, ale je to vztah nahoru dolů. Je mi 50 patrnerovi 62, když si vzpomenu na dobu, kdy jsem byla sama a chybělo mi společné usínání, probouzení, povídání, koukání na filmy, procházky, sportování atd., tak se mi do té samoty nechce.

Jenže teď už z toho všeho zůstalo jen to usínání, probouzení, starost o domácnost, a to mi zase přijde dost málo.

Takže - mám být singel či ne?

0/0
3.10.2011 12:55

Oo.

Jsem single

a stojí to za h.... Ne proto že bych nezvládal domácí práce, vařit a uklízet je snadný, prát ještě lehčí a košile si taky zvládám vyžehlit, ale kvuli vnitřní samotě, když se třeba člověk ráno probudí a nikdo vedle něj neleží.

0/0
28.9.2011 18:25

vydra mořská

Udivuje mě, jak si někdo myslí, že se matky po narození

dítěte starají jen o pleny a kašičky a ztrácejí kontakt s okolím. Pleny a kašičky jsou nutností, ale ne náplní. Dítě vám nic nevezme, naopak vás obohatí. Ale člověk k tomu musí dozrát.

0/0
27.9.2011 15:21

Al Sleepswithfishes

nojo

sem single posledních osm let, smutno mi moc není ale samozřejmě bych rád měl nějakou ženu... nějak si ani vztah už ani nedokážu představit... spíš co mě trápí je, že nemám a bez ženy ani nebudu mít děti... je mi 36, ženy nějak moc nepotkávám... furt za mnou chodí chlapi... už mě to aj sere...kolikrát vypnu telefon a nezapínám ho celý týden, protože je mi jasné, že zas bude volat nějaký chlapi... většinou chcou všichni kalit, pokud možno u mě, už toho mám dost... nereaguju, neodpovídám, hotovo..:D ...s těma ženskýma nevím, až mi bude 40, tak si snad přečtu nějakou knížku, jak sbalit ženu, protože to už bude fakt krize 8-o;-D

+1/0
27.9.2011 4:34

kočka

Re: nojo

Tak,jak chcete děti,to je špatný,to se singlovstvím bohužel nejde dohromady! Ale jste muž,můžete mít děti klidně až za deset let,určitě nějakou potkáte!:-)

0/0
27.9.2011 12:46

grey mouse

Re: nojo

Na Vás padnul nějakej splín, co? Až si přečtete něco od Lajdara, pochopíte, že ženská by Vám jen kazila život. Je mnoho smysluplnějších, užitečnějších a příjemnějších činností než jakákoliv komunikace s opačným pohlavím.

Zkuste třeba tohle: http://lajdar.blog.idnes.cz/c/37744/Soumrak-muzu-usvit-zen.html#t2 a http://lajdar.blog.idnes.cz/c/38464/Soumrak-muzu-usvit-zen-dokonceni.html.

A až to dočtete, řeknete si: "Ženská? A k čemu? Aby mě buzerovala a já ji za to ještě pravidelně sypal prachy a plnil všechna její nemožná přání?"

A kdyby to náhodou nezabralo (i když Lajdar tvrdí, že je to názor absolutní většiny chlapů), koukněte kolem sebe, jsou i ženský, který jsou na tom podobně. Třeba sight.001 v příspěvku pod Váma :-)

0/0
27.9.2011 13:35

sight.001

jsem single

a obcas je mi z toho hodne smutno, urcite to neni moje idealni predstava o zivote, spis vysledek ruznych vztah. pokusu a omylu.. asi typicky pripad single :)  i tak se snazim zit plnohodnotny zivot,a porad verim, ze to neni definitivni, ale na rovinu to priznavam - jsem zena (35), a hlavne posledni dobou me popada panika, ze mi ujizdi vlak, a ze jsem to takhle nikdy nechtela, je to tak.. ale urcite nejsem single, pro to ze bych byla sobecka, touzila po nejak zavratne kariere (i kdyz tak trochu delat karieru, nebo jinymi slovy receno pracovat na sobe mi pripada v dnesni dobe jako nutnost, aby si clovek udrzel praci, a byl schopny se nejak slusne uzivit), nechapu lidi co singles odsuzuji, vzdyt malokdo ( a o tom jsem presvedcena ) si tenhle stav vybira dobrovolne, je to vzdycky pod nejakym tlakem okolnosti, kdy napr. stavajici vztah uz prekrocil unosnou miru, a tak aby se z cloveka nestal uplny emocionalni mrzak,a zil v pokrivenem vztahu, ve kterem se stejne citi osamely, tak z nej utika

+4/0
26.9.2011 23:09

B-25

Re: jsem single

R^

0/0
27.9.2011 1:48

NumLk

Re: jsem single

single neodsuzuji, spise lituji tech, kterym se nezdarilo mit rodinu. V mladi jde clovek rad proti proudu a tradicni usporadani spolecenskych roli chape jako prezitek. Je presvedcen, ze vse dokaze lepe a jinak, zato vice se ridi citem, proste miluje. S vekem uvazuje racionalne, uz by rodinu chtel, jen zas  vic premysli napr. o tom, zda vztah neprekrocil unosnou miru, zda on/ona vyhovuje narokum na souziti. Pratele nechapali nasi svatbu ve 24, deti prisli vzapeti, tem co to nechapali uz je pres 40 a stale nemaji vhodneho partnera, namisto rodinných starosti hromadi leky na nocnim stolku- to je prvni 1/2, ta  druha 1/2 ma vytouzene dite "ze zkumavky" a zhruba rok po rozvodu. Tak Vam, slecno moc preji potkat sve stesti (neni nahodou hned nad vasim prispevkem?;-)), za sebe mohu rici ze o vztah je treba pecovat a spolecnemu zivotu dat spolecny cil a smysl, city a emoce prijdou pak samy.

+1/0
27.9.2011 8:36

kočka

Re: jsem single

Já jsem single dobrovolně a teď zrovna bojuju s tím,abych náhodou single nepřestala být,ale vím,že to hezké stejně trvá rok a potom jen šeď a nuda,tak myslím,že to uhájím;-)! Ale chápu,mám kamarádku,ta je na tom stejně jako Vy.

0/0
27.9.2011 12:50

vidocqcz

hm

Štěstí je skutečné, jen je li sdílené.

+1/0
26.9.2011 22:26

Scarlett from Scottland

Re: hm

no to jistě..... jenže je více možností, s kým může být to štěstí sdílené :-)

0/0
29.9.2011 7:51

Nyx

holky

znám takovýhle nepřístupný strašně chytrý holky, většinou pak zůstanou samy a ujede jim vlak, přičemž si namlouvají, že vše je v pohodě a že chlapa nepotřebují, když ve skrytu duše dobře ví, že si lžou samy sobě do kapsy, často to řeší alkoholem a extrémními známostmi, osobně je zařazuji mezi holky, se kterými je super zábava, ale doma bych je nechtěl, jsou to spíše kluci než holky

+4/0
26.9.2011 21:56

cattiest

Dokument

Já jsem ten dokument Generace singles viděla. Zanechal ve mě smíšené pocity, ale převládal jediný. Smutek, smutek a smutek. Lítost. Mě těch "singles" bylo moc líto, toho zoufalství, že nenajdou spřízněnou duši a že jim nikdo neporozumí. Že nebudou mít děti. To hledání a nenacházení. Z toho filmu vyloženě křičí to, že lidé nejsou sami, protože by chtěli, ale někdy se to tak stane.

0/0
26.9.2011 19:57

Šestá z pěti

Mám ráda, když mi manžel uvaří čaj :-)

Je nevím, mám smíšené pocity. Sice chápu, jaké pocity ji asi provázejí, mé děti také létají po světě a mají jiné starosti, než nějaké vztahy nebo manželství, ALE život přece není jen o práci a o pocitu osobní realizace?!? TAKÉ jsem se vdávala pozdě a předtím měla divoký život plný cestování po světě, focení, zážítků, užívání si. Časem ale člověk pochopí, o co v životě opravdu jde! Mne osobně třeba více uspokojují úspěchy mých dětí, než nějaké mé úspechy v minulosti a že jich pár bylo! ;-D

-

Přeji všem singles, aby to pochopili, čím dříve, tím lépe. Ono stačí i jen to, že když máte chřipku, tak vám partner udělá dobrý čaj a načechrá polštář. O starostech a radostech s dětmi ani nemluvím! 8-o

0/0
26.9.2011 19:22

Pentlička

Singles

Je mi už 52 a ač jsem teďka už šest let single a asi už zůstanu do smrti, pamatuji se moc dobře na dobu, kdy mi bylo tak 16-19 let a všechny spolužačky měly vážnou známost, mnohé už se pomalu chystaly pod čepec a já furt nic. Nebyla jsem nikdy žádná sexy kočka, spíš obyčejná brejlatá holka, s krátkýma hnědýma vlasama, sice štíhlá, ale na sport kopyto, na tanec kopyto, na zpěv kopyto, spíš introvert, takže jsem se moc klukům nelíbila. A když jsem se někomu líbila, tak se mi nelíbil on. Musel to být ale chytrý inteligentní kluk, ale zároveň hodný člověk, přímo jsem nesnášela vulgarity, kterými se chlapecká řeč a chování jen hemžily. Vím, že jsem si tehdy myslela, že asi zůstanu sama, nikdy se nevdám a nebudu mít děti. Sice mě to mrzelo, protože jsem toužila po lásce, ale řekla jsem si, že i tak si udělám hezký život. A věřím tomu, že bych ho hezký měla, i když tehdy nebylo tolik možností jako dnes.

0/0
26.9.2011 18:40

bjerndi

čekám na dokončení

0/0
26.9.2011 21:42

Scarlett from Scottland

Re: čekám na dokončení

no asi si myslela, že zůstane sama a nakonec nezůstala :-)

0/0
27.9.2011 7:17

studuji VŠ cenzorskou

móda?

To je nějaká móda psát pořád o singles? V minulosti se také všichni automaticky neženili a nevdávaly. A co pak různé vychovatelky, ošetřovatelky, řádové sestry - ty byly svobodné.

Tedy ale nevím, jak takové případy hodnotila společnost. třeba označení "stará panna" mi zní spíš hanlivě...

0/0
26.9.2011 18:17

martina111

Re: móda?

Taky si říkám, že to přece není nějaký "výmysl moderní doby".. ale spousta lidí si to myslí a diskuze to vyvolává, tak se o tom asi psát bude no. ;-D

0/0
26.9.2011 19:13

jural

No ty koky!

Teda nevim. Kazdy at si zije jak chce, jak mu vyhovuje, ale nejak mi prijde, ze slecna ma pocit, ze jeji pohled na svet je ten jediny spravny, vyzraly vznikly ze spousty zkusenosti.  Coz je dost dobry duvod domnivat se, ze neni ani spravny ani vyzraly a ani podlozeny zkusenostmi.

0/0
26.9.2011 16:45

ntarka

Re: No ty koky!

váš názor je hodně mimo mísu, slečna v rozhovoru několikrát říká, že sama neví, co je správné a klade otázku, kterou zpochybňuje, jestli existuje někdo, kdo má právo rozhodovat, co jak má být či nebýt

+1/0
26.9.2011 17:06

romsky funkcionar

Re: No ty koky!

existuje matka priroda a ta jasne rika, co je spravne, rozmnozit se R^

0/0
26.9.2011 18:47

martina111

Re: No ty koky!

Za tohle by mě teda z evoluční biologie vyhodili. ;-D

0/0
26.9.2011 19:01

Kacenka7

selfish generation

ani jsem rozhovor nedočetla dokonce, slečny je mi moc líto...

0/0
26.9.2011 16:14

martina111

Re: selfish generation

jenom škoda, že slovní spojení "je mi ho líto" nějak v podobných diskuzích změnilo význam na "opovrhuju jím, protože si dovolí mít jiný názor než já" ;-D

+2/0
26.9.2011 17:50

romsky funkcionar

Re: selfish generation

je skoda, ze se v podobnych diskuzich vyskytuji lide, kteri vsunuji jinym neco do ust, pak to vyvraci a smeji se tomu ;-D

0/0
26.9.2011 18:48

Silia

a co teprve..

mingle!!!! :o))))))))))

+2/0
26.9.2011 15:35

muff-cz

jojo,

zvládnout se to určitě dá, ale stojí to za ho*no. Doporučuji koupit sadu dobíjecích baterií s dlouhou životností. Alespon něco, ne ?

+2/0
26.9.2011 15:30

NumLk

zivot bez lasky

lidstvo je velmi stare .... a za tak dlouhou dobu jeste nikdo nevymyslel lepsi model nez  zalozit rodinu a tesit se z deti pak z uspechu svych deti a nakonec i z vnoucat. Cisty uprimny a hluboky cit nam nenahardi zadna exoticka dovolena ani adrenalinove sporty , kdo to nepoznal, tezko pochopi.

+2/0
26.9.2011 15:27

hendrixx

Ten dokument jsem viděl,

víceméně náhodou, ač nesingl, v malém kině plném singlů, hlavně singl holek (většinou ve skupinkách). Myslím, že se nám to líbilo všem. Je to dobře udělané, ti lidi v tom filmu jsou dobře vybraní, zajímaví, žádní chudáci, a jsou citlivě zpovídaní. Proč je to singlovství ale takový fenomén, to ale vážně nevím a film na to neodpovídá (a asi ani nemůže).

+1/0
26.9.2011 13:44

šušeň

má pravdu

je nesmírná zodpovědnost vychovat slušného člověka..

+1/0
26.9.2011 13:36

Scarlett from Scottland

Re: má pravdu

a vás se to povedlo? píšete to skoro zkroušeně....

0/0
26.9.2011 13:37

Scarlett from Scottland

Re: má pravdu

pardon: vám..

0/0
26.9.2011 13:37

šušeň

Re: má pravdu

ne, mě děti teprve čekají, ale hloubám nad tím už velmi dlouhou dobu....je zvláštní vidět myšlenku, nad kterou sami přemýšlíte, napsanou v článku na internetu:-)

0/0
26.9.2011 14:39

Scarlett from Scottland

to je toho!

nechápu, proč pár takových jedinců, kteří si chtějí žít po svém bez zajetého klišé, vždy vyvolá takový rozruch a úděsnou diskuzi......  8-o takoví lidé VŽDY byli a budou! díky Bohu nemusí být všichni ve stádě, ale stejně takových bude asi vždy jen malé procento, tak co vždycky všichni šílí opravdu nechápu;-D

+2/0
26.9.2011 13:10

Pohoder

Re: to je toho!

stado neni to a ani toto. Jsou to pouze osobni preference. Mit rodinu je prirozeny, mit obavy o tom zalozit rodinu a nekomu kompletne duverovat je racionalni. Ten balanc mezi tim je uz na kazdym z nas. Hergot to sem rek dobre! ;)

0/0
26.9.2011 13:13

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

;-D jen se pochval PS: velká skupina je stádo :-)

0/0
26.9.2011 13:20

Yesname

Re: to je toho!

Velká skupina je stádo jenom když se chová jako stádo.

0/0
26.9.2011 13:30

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

no dyť :-) stádo jde za jedním volem a dělá to samé ;-)

0/0
26.9.2011 13:33

kočka

Re: to je toho!

R^;-D

+1/0
26.9.2011 13:35

romsky funkcionar

Re: to je toho!

tak uz jste dve. je to stado? Osobne jsem vzdy chtel byt single, ale pak jsem zmenil nazor. Kazdeho vec, nechapu ty dryje kolem.

0/0
26.9.2011 18:53

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

ne neni to státo, neboť obě neděláme to samé :-)

0/0
27.9.2011 7:19

Yesname

Re: to je toho!

Jedna jde první a druhá jde za ní? :-P

0/0
27.9.2011 7:55

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

ne, každá jde úplně na jinou stranu ;-D

0/0
27.9.2011 8:28

pavelthelong

Re: to je toho!

jake klise ? pojem "single" se omila uz tak dlouho, a kdyz o nem pise i idnes, tak uz se jiste klise z nej davno stalo. Pojem "stado" je taky klise. Apropos, pokud opravdu odmitate "stadni" produkty, dejte si 2 tydny sam/sama nekde na Sibiri, bez mobilu, elektriny, jenom tak ve stanu a s nozem, bez konzerv a bez piti. Tam si uvedomite, ze produkty toho blbeho stada vytvareji Vase bydleni, teplou vodu, jidlo i internet. Pak muzete poradat i prednasky o preziti v prirode, pokud se ovsem najde nekdo, kdy se odhodla Vas na Sibiri zase vyzvednout.......

0/0
26.9.2011 15:09

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

vy jste to moc nepochopil, co? :-/

0/0
27.9.2011 7:20

Yesname

Re: to je toho!

No, já bych neřekl. Chtěl tím třeba naznačit, že je taky blbost říkat že stádo je vocaď pocaď. Každý stádo vnímáme jinak. A jsem si jistý, že se většinu života nějak stádně chováte.

0/0
27.9.2011 8:00

Scarlett from Scottland

Re: to je toho!

no to jistě, ale tady bylo zmíněno stádo v jednom určitém stylu chování.... nebo jste to taky nečetl? šlo o jednu konkrétní věc.... a s tím spojené "stádní chování", o nic jiného... a taky třeba si někdy domyslet uvozovky... ;-)

0/0
27.9.2011 8:30







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.