Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Omezte přílohy, luštěniny i ovoce. Začnete hubnout rychleji

Že je při dietě potřeba snížit příjem sacharidů a tuků, to není žádným překvapením. Odborníci z našeho projektu Hubneme pro zdraví pravidlo týkající se sacharidů dále upřesňují: příjem jednoduchých i složených cukrů omezte především ze začátku redukčního režimu a večer. Pomůže vám to nastartovat hubnutí a zbavit se kilogramů rychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andrax

Koupene nudle - brrrr!

Nudle omezuji odjakziva. Tedy koupene nudle, protoze mi vubec nechutnaji, nedaji se jist.

Domaci nudle bych neomezila za zadnou cenu, at bych chtela hubnut nebo ne. Proste je mi jedno jaka jidla jsou v mode. Koupene nudle jim jedine tehdy, kdyz mi je nekdo nabidne a je neslusne nebo nemozne odmitnout.

 Tyhle clanky jsou asi pro hodne vahave jedince. Nebo spis pro pubertacky mozna.

0/0
30.9.2011 14:26

Agrippa

Re: Koupene nudle - brrrr!

Ona existuje i móda ve věci jídla? Zajímavé, to slyším poprvé...zřejmě to jde mimo mé rozlišovací schopnosti. Jako vlastně všechna ostatní móda :-)

0/0
28.10.2011 20:31

Stanea

Re: Koupene nudle - brrrr!

Souhlas. Dneska je asi moda vsechno. Alespon pri cteni vselijakych tiskovin to tak vypada.

Treba i stehovani - jeden se potrebuje prestehovat a rekne si - tak kdepak jsou ty rady, musim si je precist, jinak se snad ani neprestehuju..... A ejhle, tady je najde ;-D

0/0
29.10.2011 11:38

hanak44

ci teda mohly na zacatku jist?

Priznam se, ze jsem to necetla cele, ale kdyz jsem cetl na zacatku vycet, co vsechno nesmeji jist, nejak mi nic nevybylo :)

0/0
24.9.2011 8:43

.zq.

hubnutí naruby

osobně se mi příčí všechny tyhle aktivity a akce zaměřené na váhový úbytek. "Budete štíhlejší a jako bonus se budete cítit líp". To je špatně. Člověk by se měl vykašlat na hlídání kilogramů a jít na to naopak, udělat něco pro svoje tělo. Zlepšit si obranyschopnost, posílit orgány, prokysličit mozek. Prostě se zaměřit na vlastní zdraví, aby se cítil dobře a neubližoval si. Jakmile přestane cpát do těla sajrajty, začne si dopřávat procházky na čerstvém vzduchu (čerstvý vzduch beru jako základ, nějak moc nerozumím pocení se v posilovně a už vůbec ne na běžícím pásu), přestane si vážit potraviny a zbytečně hladovět, když měl na snídani odměřených jen 150g, apod. a přestane se stresovat sledováním váhy, tak najednou pomalu ale jistě ty kila dolů půjdou přirozeným způsobem a navíc si člověk osvojí životní styl, kterým bude dělat především dobře svému tělu. Z pohybu by měl mít člověk radost a nedělat ho za trest, takže dlouhá procházka je často cennější než posilování před zrcadlem.

+1/0
23.9.2011 22:19

kajencik

četl jsem jen do fotek...

....ale pak už jsem měl dost. Proč by taková ženská jako Petra měla hubnout? Pokud chce sama tak ok, ale nesnažte se nám tu cpát že to potřebuje!!!! Děkuji, vychrtlin už máme až moc.

0/0
23.9.2011 21:45

neo401

Re: četl jsem jen do fotek...

168/80 ti přide normální?!? Má na sobě 20kg sádla navíc!

0/0
1.10.2011 0:40

vitka

Re: četl jsem jen do fotek...

A vám přijde normální při výšce 168/60? Roky se říkalo,že od výšky odečteme 100 a mámi ideální váhu.A 5kg nahoru nebo dolů bylo normálem.A jak píšete - 20 kg sádla navíc - to jste taky mimo.Co je navíc,nemusí být rozhodně tuk!A jestli se vám líbí postavy, jako jsem před chvílí shlédla(Verešová v černých krajkových šatech),tak to je hrůza. Vypadala tam,jako by se vrátila z koncentráku!

0/0
1.10.2011 10:47

_lu

...

můžete poslechnout všechny tyhle příšerně složitý a odborný rady anebo jednoduše vstát od televize a začít se trochu hejbat;-)

0/0
23.9.2011 16:59

kluk jak dub nebo buk, to je fuk

Re: ...

simply clever R^

0/0
23.9.2011 17:03

vcapkova

Ten článek je objektivní

Už 25 let činím různé pokusy zhubnout a končím v depresi s jojo efektem. Letos jsem se poprvé svěřila do rukou odborníka. Po půl roce mám 14 kg dole. Pěkně dvě , tři nebo jen jedno kilo za měsíc.

Nedoporučuji začínat sportem, pouze procházky . Jakmile ze mne spadlo to závaží, není problém běhat . Já kromě rázné chůze vyhledávám H.E.A.T, který mne donutí vydržet 50 minut v nepřetržitém pohybu, nelze si ulevit zastavením , jen ubrat rychlost.Poskakování ve vysokém tempu škodí kloubům a vyšší tepová frekvence likviduje cukry, nikoliv tuky. Dnes si nedovedu představit, že jsem bez zeleniny, jím malé porce , sacharidy do tří odpoledne. Večer jen bílkovina a zelenina. Ovoce jen málo a dopoledne. Ráno si dám více jídla než večer. Nehladovět a jíst pravidelně každé tři hodiny. I na to se dá zvyknout. Všem kdo chtějí změnit životní styl, držím palce , budete mít radost jako ji mám já. :-)

0/0
23.9.2011 14:58

ufonek007

Re: Ten článek je objektivní

A přesně o tom to je. Spousta lidí činí "pokusy" ale k trvalé změně životního stylu se neodhodlají. Nevím jaká byla situace před 25 lety, asi dost odlišná od dneška, ale dnes není těžké najít jak literaturu zaobírající se zdravým životním stylem (ne dietama), výběr potravin v obchodech je mnohem pestřejší a sportovních aktivit je také široká nabídka.

Není tedy ani potřeba vyhledávat odborníka pokud člověk nemá zrovna zdravotní problémy a není líný si sám něco málo nastudovat a pak to také praktikovat. Dovedu pochopit starší generaci že k tomuto neměla přístup, nicméně v dnešní době opravdu neexistuje seriózní výmluva. Vždyť pokud jde pouze o redukci a udržování váhy, je to přesně tak jak píšete ... naprosto jednoduché.

Já začal měnit svůj přístup a životní styl zhruba před 3 lety, i přes drobné zaškobrtnutí a zdravotní problémy je změna viditelná na první pohled. A vůbec to nebolelo. :)

0/0
23.9.2011 21:03

anncz

Re: Ten článek je objektivní

Pri vyssi tepove frekvenci se pali i tuky jen v jinem pomeru, navic kaloricky vydej bude takovy, ze na konci dne ci tydne na tom budete lip, nez kdybyste pochodovali stejny cas v nizsi frekvenci.

To by sprinteri museli byt nechutne tlusti, kdyz nespaluji zadny tuk... logicky to berte, kdyz uz nemate vedecke znalosti.

0/0
23.9.2011 22:00

paralyse

Re: Ten článek je objektivní

Sprinteři nejsou tlustí, protože na hranici vysoké tepové frekvence se pohybují jen omezený čas, ne např hodinu, jak se stává u lekcí slavné Zumby, spinningu, HEATu, .... Jejich pohyb se podobá spíše tzv intervalovému tréninku, který je sice krátný, TF se pohybuje těsně pod maximální hodnotou, ale za to je velmi ale velmi účinný. Však si všimněte sprintera při tréninku - zaběhne rychlý úsek, pak vyklusává, zase sprint, výklus. Intervalový trénink je dokonce na spalování tuků lepší než např hodinový běh, kdy se celou dobu držíte na plus mínus stejné tepové frekvenci.

+1/0
27.9.2011 21:14

neo401

Re: Ten článek je objektivní

Tak tak, ale on ten logik si myslí jak není chytrej a vtipnej... Je to stejně jako na kole. I sprinteři na dráze za rok najedou nějakých cca 25000km a z toho velkou část v základní vytrvalosti.

0/0
1.10.2011 0:43

paralyse

Re: Ten článek je objektivní

Drobná nepřesnost: Vyšší tepová frekvence ( cca nad 75% TF MAX) likviduje nejprve cukry, ale po delším čase (okolo 30min, plus mínus, záleží na intenzitě) začne likvidovat svaly.

0/0
27.9.2011 21:11

neverleft

tak asi takhle, za vsechno mluvi nasledujici vtip:

Marta Gottwaldova, zena prvniho komunistickeho prezidenta mela problem s nadvahou. Nechala si zavolat tehdejsi doktorskou elitu aby ji pomohli zhubnout. Doktori se radili a radili nakonec ji tedy doporucili aby skonzumovala pouze tri nakrajena kolecka mrkve denne. Po mesici ze pry bude videt vysledek.

Nejak se ji to nezdalo, ale tedy, jako ze jo a ze teda za mesic cest praci.

Za mesic se tedy sesli a doktori nemohli uverit vlastnim ocim. Marta mela snad o dalsich tricet kilo navic.

Ptali se ji, co se stalo a jestli se drzela pokynu?

No to jo, drzela jsem se pokynu, ikdyz to byla fuska. Ty dve kolecka mrkve se jeste zvladnout dali, ale jak uz mi privezli treti kolecko, myslela jsem, ze snad prasknu.

+1/0
23.9.2011 14:21

Brundi

No, jdu si dat ty svestkove knedliky!

Tak at se dari, holky. ;-)

+1/0
23.9.2011 13:15

kmotrs

pohyb

místo auta  nebo autobusu jít pěšiky do práce a z prác e a je to. zabere to o hodinu déle = holt se nestihnete přežrat večer před televizí

+2/0
23.9.2011 13:07

Naviatik

Re: pohyb

nestačí jen nejíst, nebo jíst zdravěji. Je potřeba změnit všechno, počínaje pohybem a konče jídlem... Díky běhání jsem zhubnul daleko zdravěji, a nemusím přemýšlet o tom, jestli si můžu během dne dát banán nebo jablko... :-/

0/0
23.9.2011 13:15

Reign

Re: pohyb

presne - tiez som mal problemy s nadvahou - zacal som to riesit vydatnymi davkami pohybu v podobe kola, turistiky, plavania, atd. (nastastie mam na to stale dost casu) a teraz zeriem este ovela viac ako pred tym a vahu mam v pohodeR^

0/0
23.9.2011 13:39

File78

Jak to teda je?

No, já to pořád nechápu, výživou a životním stylem se profesně zabývám už víc jak 13 let a stále mi není jasné, proč lidi furt dokola věří na "zaručené a správné" návody jak zhubnout. Z mého pohledu kdyby alespoň jedne návod byl funkční pro všechny, tak tady máme populaci štíhlých lidí, jenže ono je to obráceně. Zajímá mě, kde se bere víra v to, že "tento návod jistě zabere" :-). Nemohlo by to být třeba tak, že každý jsme už "okometricky" jiný a tedy náš organismus i osobnost jsou natolik specifické, že žádný "obecně správný návod" neexistuje? A co když je to tak že každý potřebuje hledat svůj vlastní recept na to jak se dostat do rovnováhy (myšleno nadváha = nerovnováha) a navíc, cokdyž celá problematika přibírání nesouvisí jen s energetickým příjmem a výdejem, ale má kořeny mnohem hlouběji v našem životě?

0/0
23.9.2011 12:50

anncz

Re: Jak to teda je?

Tak vite jak, cim vic studovane a komplikovane to zni, tim spis to jde pouzit jako vymluva, proc nemuze mene zrat a vice se hybat.

0/0
23.9.2011 22:02

nica

blablabla

muzete jist uplne cokoliv pokud za den neprekoci prijem kalorii vydej..s tim ze je lepsi jist hodne bilkovin aby se prilis neztracela svalova hmota..ted muzete smazat kategorii "dieta"

0/0
23.9.2011 12:34

nica

Re: blablabla

http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

a tady sou ty blbosti typu zadne jidlo vecer, pravidelne mala jidla nebo nutnost snidat vysvetleny i s odkazema na studie

0/0
23.9.2011 12:47

gars

nejezte nic a zhubnete úplně ...

návodem na redukci je vyvážená strava a pohyb ... ne utrpení, že si nemůžu vzít jablko ... !!

0/0
23.9.2011 12:23

Equites Caesaris

já mám 193 cm a 107 kg

2x týdně mám box a 1 x squash ............ a je to v pohodě .............. a jím na vo příjdu :-)

0/0
23.9.2011 12:03

gars

Re: já mám 193 cm a 107 kg

na udržení váhy je pravidelný sport super, když chce někdo redukovat musí snížit přísun jídla a v 17.00 konec baštění ... jinak je úplně jedno co člověk baší (vyjma extrému, celý den dorty ...atd);-)

0/0
23.9.2011 12:25

Carlos

Re: já mám 193 cm a 107 kg

Konec baštění v 17.00 je naprostá hloupost.

+1/0
23.9.2011 12:34

bbybonek

Re: já mám 193 cm a 107 kg

R^ přesně, metabolismus jede i ve spánku;-)

0/0
23.9.2011 13:48

P-a

Re: já mám 193 cm a 107 kg

on jeste nekdo veri tomu mytu o posledním jidle v 17:00?????8-o8-o8-o

0/0
23.9.2011 12:39

vitka

Re: já mám 193 cm a 107 kg

By jste tomu nevěřili kolik takových ještě je.

0/0
1.10.2011 10:57

mroyko

Re: já mám 193 cm a 107 kg

Co se najde idiotu na internetu to by clovek neveril. Idealni doporucit to nekomu kdo treba chodi spat ve 2 rano nebo jeste lip jde na nocni ;-D    Proste posledni jidlo tak 3 hodiny pred tim kdy si jdu lehnout. Co neslo by to takhle?!  I kdyz nevim jestli se bez ty magicky 17 nezblaznite, jelita :-P

0/0
23.9.2011 12:41

Naviatik

Re: já mám 193 cm a 107 kg

poslední jídlo v 17.00 - to je pitomost... je potřeba změnit skladbu stravy - vyházet tučná jídla, slaná jídla, sladká jídla... hlavně knedlíky a omáčky, to je smrt...

Hlavně to chce pohyb, najím se klidně v deset večer, vždy ale tak aspoň dvě hodiny před spaním. S váhou nemám problém a cítím se skvěle. ;-)

0/0
23.9.2011 13:19

anncz

Re: já mám 193 cm a 107 kg

107kg rekne prd. Kolik mate obvod pasu, kolik mate % tuku v tele. Pokud jste jako normalni populace, tak 107kg na 193cm je dost velky tlustpoprd.... pokud k tomu mate 85cm pas a 10% tuku, tak gratuluju :)

0/0
23.9.2011 22:04

Angis

Jdeěte už s takovými članký někam...

..chudáci holky, v mládí se tím nechají zblbnout a pak mají narušenou psychiku celý život... znám holku, co občas sní pár těstovin, jinak za celý den sní akorát trochu ovoce a ted jí ještě tohle zakažte..

0/0
23.9.2011 12:01

davidsson

Život není spravedlivej :-)

Moje žena při 64kg a 178cm sní na co přijde, klidně v 11 večer 2 pytle chipsů a netloustne :-)

0/0
23.9.2011 10:02

Bereniké

Re: Život není spravedlivej :-)

Můj otec celý jeho dlouhý život luxuje v deset večer ledničku a má pořád stejnou konfekční velikost. Teď si prý ale stěžoval, že přibral na celých 75 kg/172 cm. Je mu 80 let. Matka se celý život krmí podle tzv. zásad zdravé výživy, hodně se hýbe, a je jí to houby platné. Bude jí 70, jezdí na kole, na rotopedu, lyžuje, chodí na dlouhé procházky, a kéž by prý měla 80 kilo. Prostě to není spravedlivé. Pak si tu přečtu nějaký výkřik od mladého kecálisty, který má rychlý metabolismus o tom, že funguje základní rovnice o příjmu a výdeji energie. Houby funguje, znám spoustu tlustých, co se hýbají víc než kdejaký hubeňour, tučné si na talíř nenaloží, jí samé libové maso, celozrnné výrobky a zeleninu a stejnou tloustnou.

+1/0
23.9.2011 10:45

Alechin

Re: Život není spravedlivej :-)

ach jo. neni. nemam enormne moc pohybu a minuly tyden jsem v tom zacal neco delat. ale kolabuju. dneska jsem omdlel rano v koupelne (stalo se mi poprve). a to mam metrak vahy a myslim, ze si vybiram vhodne potraviny.

kdyz jdeme s zenou a detmi ven, tak se zena sama divi, jakou mam kondicku, ze to neujde mnohdy ani hubenour. :(

+1/0
23.9.2011 11:05

John S

Re: Život není spravedlivej :-)

Ne, funguje to. Tedy pokud nepopíráte základní fyzikální zákony ;-) Problém je pak jinde. Pokud člověk sportuje - má kondici, slušný jídelníček, dostatek vitamínů, spánku, nežije pernamentně ve stresovým prostředí, pak bude hubnout. Pokud se to nedaří ani tak, je na čase zajít za doktorem, protože něco očividně není v pořádku s jeho tělem (například snížená inzulinová citlivost, problémy se štítnou žlázou atp...)

0/0
23.9.2011 11:22

mlčenlivý_fanda

Re: Život není spravedlivej :-)

Takže takové malé perpetum mobile je na světě;-D Vložím do systému (člověk) málo energie, on vykoná práci odpovídající stejné nebo větší spotřebě energie než získal stravou, a ještě si zbytkovou energii uloží do zásob (tuky) na příští práciR^. Jestli v tom nebude někde zakopaný pes? Jinak je samozřejmě jisté, že každý má jinou energetickou účinnost organismu (ztráty energie ve formě tepla), ale oba zřejmě přijali víc než vydali pohybem;-)

0/0
23.9.2011 12:15

Hanimura

Re: Život není spravedlivej :-)

Rovnice o prijmu a vydeji energie plati porad. Fyzikalni prinicipy proste budou platit vzdy. Skrze cloveka to bude malinko komplikovanejsi, ale porad platne. Ono neni pohyb jako pohyb. Nekteri hubenouri sice vypadaji ze nic nedelaji, ale pak zjistite, ze taky nic moc nesnedi. A tloustici, kteri nepocitaji ty "dve maly zdravy svaci", co meli mimo hlavni jidla a "sem tam dezert" zase nepriznaji vsecko. Setkal jsem se s tim, ze ruku v ruce s obezitou jdou tezsi mentalni problemy (tito lide lzou sobe i ostatnim, zakryvaji/bagatelizuji svoje prejidani, nemaji vuli, znalosti, motivaci, jsou precitliveli na jakykoli kec o tloustce, atdatd). S takovou psychikou jsou dozivotne vyrizeni (maji "brneni" proti jakekoli pomoci). Sam mam lehkou nadvahu, protoze uz vrcholove nesportuju a zeru 2x vic nez kdyz jsem sportoval. Tady je vysledek rovnice jasnej.

0/0
23.9.2011 13:07

vitka

Re: Život není spravedlivej :-)

Souhlasím s vámi ve všem.Mám sestřenici,pohyb jsme měly vždy stejný a ona snědla za dva chlapy.Já s váhou po dětech problémy,ona vždycky jako prst. A ještě mě vždy vytáčela řečmi, za tloušťku si může každý sám.Přehouplo se 20 let. Začala přibírat i ona a často vzpomíná na to co mohla kdysi všechno sníst a dnes nemůže.A blbé řeči už také nevede.A mám vyzkoušené,že nejchytřejší jsou ti,kteří s váhou nikdy problémy neměli a nevědí co to obnáší.Bohužel,jsou mezi nimi i lidi studovaní.A myslí si,že když vám nadávají kvůli váze (nebo urazí),jakou vám nedělají službu.Ono je rozdíl shazovat 5-10kg v mladém věku,nebo jako senior.

0/0
1.10.2011 11:16

sn63

Re: Život není spravedlivej :-)

ano je to tak . Moje sestra jí jednou denně rano začne a večer přestane. Miluje sladké i majonézové saláty tučná masa a knedlíky.A má od porodu stalé stejnou váhu . 55kg  při sedavém způsobu života.. Já se snažím jíst 5 krat denně malé porce převážně zeleninu a libové maso. Mám jednu velikanskou výhodu .´-memám ráda sladké . Hodně se hýbu a dle tabulek bych měla hubnout asi 2 kg týdně . Mám 80kg a štítnou žlázu v pořádku .

+1/0
23.9.2011 11:09

P-a

Re: Život není spravedlivej :-)

ale vy uplne zapominate na tu zdravotni stranku....i kdyz je vase sestra stale stihla, tak rozhodne svemu telu nikterakt neprospiva! vy pro sebe delate daleko vic i kdyz nehubnete! to by rpo vas melo byt to nejdulezitejsi ze jite zdrave! mam kamaradku která má 83kg na nejakych 175cm a sportuje nekolikrat tydne, ma krasne a zdrave jidelnicky - ale taky nehubne...ale je spokojena - citi se dobre, uzasne se ji zlepsila fyzicka a ma proste radost z toho ze si zvykla na zdrave jidlo a pravidelny pohyb...nema zadnou zivotu nebezpecnou nadvahu a proste je v pohode a nedela si vrasky s nejakym kilcem navic...ja ji moc obdivuju

0/0
23.9.2011 11:13

Bereniké

Nejvíc mi baví diskuze

To se vždycky vyrojí odborníků, kteří jediní mají pravdu a jiný názor neuznávají ;-D. K cíli vedou různé cesty a neexistuje jedinečný způsob, aplikovatelný na každého jedince. No, existuje - totální hladovka, ale to asi nebude to pravé. Každému vyhovuje něco jiného, jde jen o to najít ten správný způsob.

0/0
23.9.2011 9:48

pučmeloun

Re: Nejvíc mi baví diskuze

Vidím, že tady konečně máme odborníka :-) ANO hladovka, je ta "správná" cesta ;-D

+1/0
23.9.2011 9:58

Bereniké

Re: Nejvíc mi baví diskuze

Sorry,  nedala jsem na správné místo smajlíka. ;-)

0/0
23.9.2011 10:47

SecondWisdom

Re: Nejvíc mi baví diskuze

Napsala si to jasně, je to holt starej Pučmeloud. ;-D

0/0
23.9.2011 11:49

Wild..Dog

A nabylo by

nejlepší poslat ty celý život hubnoucí a neustále přibírající individua na ozdravný pobyt do Somálska?

+1/0
23.9.2011 9:43







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.