Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlokurz krkavčích matek: jak se nestat otrokem dětí?

V momentě, kdy i ta sebehodnější mimina dorostou do fáze "lezení po čtyřech", je to, jako když matka přestoupí z české lokálky do rychlovlaku TGV. Volné chvíle od té doby počítá spíš na vteřiny a je prakticky jedno, jestli je potomkům rok, nebo deset let. Jak z toho ven? Držte se našich pravidel a budete spokojenou mámou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

olusak

Dobrý, asi použiju až na jednu věc...

naprosto nepřípustné a nevhodné je platit dětem za provedenou práci v domácnosti. Vyroste z nich pěkný zmetek, který si bude myslet, že všechno je za peníze  a peníze jsou všechno.

0/0
27.6.2011 13:19

Carrallina

Vtipný

a řekla bych i použitelný v běžným životě.

0/0
24.6.2011 14:05

ivusakzkrabice

krásný! zasmála jsem se od srdce :)

krásně, humorně napsáno s příjemným nadhledem. je to příjemný protipól k článkům, diskuzím na internetu a podobně, díky tomuto článku mám přeci jen větší chut si prcka pořídit, přesně ty ostatní články pro dokonalé matky mě od tohoto kroku hrůzně odrazují. díky za tento článek, doufám, že až se časem nastřádáte další materiál, tak si přečtu o tom, že být matkou neznamená za rok zestárnout fyzicky i psychicky o dalších 5 :)

a těm odpůrcům tady v diskuzi, nikdo tu neříká, že se tak máte chovat, ale abyste se nezbláznili, je potřeba aspon v některých věcech si vytvořit podobný nadhled, aspon se z toho prostě nezblázníte :)

a těm, co budou rýpat, ano, děti nemám, ale vidím kolik vrásek má moje maminka navíc, že sem jí je mohla ušetřit, že skvělý hotelový servis mě do života moc dobře nepřipravil, též druhá stránka věci :)

0/0
24.5.2011 8:31

Dunja

Re: krásný! zasmála jsem se od srdce :)

;-DR^

0/0
26.6.2011 21:25

epl

Hezký :-)

Mám 3 dospělé/dospívající děti (25, 23,15) a právě jsme zjistila, že jsem byla krkavčí matka - a jsem na to hrdá :-).

0/0
20.5.2011 10:05

Denule

paní redaktorce a "jejím kamarádkám" bych doporučila zvážit

institut náhradní péče (vědí-li vůbec, co slovo péče znamená), popř.ihned po porodu předání dítěte k adopci. A bezdětné s těmito názory raději ať i nadále berou antikoncepci.

Kdo chce dítě, měl by se o něj též umět postarat.

Dítě není pes, kterého můžete odložit do útulku nebo vypustit na ulici, ať se stará sám.

0/0
20.5.2011 9:15

Alowen

Re: paní redaktorce a "jejím kamarádkám" bych doporučila zvážit

TAdy nikdo nechce, abyste se o dite nestarala. Je to jen o tom, nestat se otrokem deti a domacnosti

0/0
20.5.2011 9:59

Scarlett from Scottland

Re: paní redaktorce a "jejím kamarádkám" bych doporučila zvážit

vy jste to asi vůbec nepochopila....

0/0
20.5.2011 11:57

Krak

Re: paní redaktorce a "jejím kamarádkám" bych doporučila zvážit

Předpokládám, že neschopnost porozumět psanému textu také není pro potomky příliš inspirativní... ;-D

0/0
21.5.2011 23:00

payuna

Re: paní redaktorce a "jejím kamarádkám" bych doporučila zvážit

Ano presne postarat se o nej a spravne ho vychovat ale ne stat se jeho otrokem,...mame znamou ktera svym nyni jiz dospelym detem sprominutim s*ala horem dolem a dneska si jeji syn nestydi rict 200kc/hod kdyz jde mamce zapojit tiskarnu nebo kdyz ji veze na hribitov aby polozila kytku na hrob byvaleho manzela ( jeho vlastniho otce!) rict si o penize za benzin,..tak mi teda pani Denule reknete co je lepsi?..... ... my jsme tri sourozenci(26,25,19) a nasi nasi vychovavali presne takhle...,.diky tyhle "krkavci vychove"jsme si s rodicema vytvorili krasnej vztah zalozenej na duvere a porozumeni.vime ze nasi pri nas budou stat v kazdy situaci a nasi zase vedi ze my vime kde jsou hranice kam muzeme zajit...kazdymu diteti bych prala takovy rodice i se stejnou vychovou jakou jsme mely my

0/0
10.6.2011 12:58

dscs

hm, trochu moc

kdyz uz si clovke porizuje z nejakeho duvodu deti, nemel by podle me byt tak rigidni - treba to, ze vecery patri rodicum, se mi zda chladne a krute.

0/0
19.5.2011 23:41

dscs

Re: hm, trochu moc

(jako by děti byly na obtíž a autorka si sama před sebou chtěla obhájit, že je v pořádku se jim nevěnovat)

0/0
19.5.2011 23:50

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: hm, trochu moc

R^

0/0
20.5.2011 7:20

eLLe.01.

Re: hm, trochu moc

dscs: naprostý souhlas. R^

0/0
20.5.2011 9:36

jouzi

Re: hm, trochu moc

Co se vám na tom zdá krutého? Znám rodiny, kde se dalece předškolní děti s vypětím všech sil nahání v 9 večer do vany a když usnou před půlnocí, považují to rodiče za úspěch. Pocit, že je dítě na obtíž, mu určitě nevypěstujete tím, že ho uložíte v danou dobu do peří.

0/0
20.5.2011 0:20

fitzie

Re: hm, trochu moc

jo jo, já musela být v peřinách v sedm. vylízání nedovoleno. někdy jsem usnula. někdy jsem seděla v předsíňce za zavřenýma dveřma obýváku a zírala na modré oko obrazovky za oramentálním sklem, kde byli rodiče, za kterými jsem nesměla. někdy jsem ležela v posteli napříč, zapasované mezi zeď a kříň, a objímala kolena a brečela i dvě hodiny, než jsem usnula. moje děti tohle nezažijí - ty usínají s jedním s rodičů. možná je to náročné pro nás. ale věřím, že budou na dětství vzpomínat jinak než já.

0/0
20.5.2011 21:59

kornoutek

Re: hm, trochu moc

tak mě se tedy nezdá nic chladného  a krutého na tom, že chci mít alespoň večer chvíli klidu... mám sama 3 děti (14, 7 a 2 roky ) děti zaženu nejpozději ve 20.00 do postele a chci mít klid.. od té chvíle prostě nesmějí, s vyjímkou toalety, přes obývák ( a musím tedy dodat, že to děti mají zažitý a naprosto sami, bez křiku a hádek vědí, jak večer do postelí ) ... večer je jediný čas, kdy jsme fakt s manželem sami a můžeme si povídat, dát si vínko, zhlédnout film.. na to kolik věnujeme přes den dětem času, si to myslím fakt zasloužíme.. a rozhodně to není o tom, že se jich chceme zbavit, že jsme zlí a krutí...

jinak se mi článek moc líbil... a se vším souhlasím..

0/0
20.5.2011 7:17

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: hm, trochu moc

14 leté dítě musí ve 20:00 na kutě? ;-D

0/0
20.5.2011 7:21

Scarlett from Scottland

Re: hm, trochu moc

já měla to samé až do konce ZŠ a naše mamka v tom nikdy nepolevila. Jen o víkendu.

0/0
20.5.2011 8:07

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: hm, trochu moc

Taky na tobě zanechala nesmazatelné stopy.

Jsi neschopná komunikovat s lidmi a najít si lidského partnera. A svůj smutek ukájíš "láskou" ke psům. ;-)

0/0
20.5.2011 11:15

Scarlett from Scottland

Re: hm, trochu moc

aha, tak to jsem nevěděla, že to, že mě naše máma nějak vychovávala a nedovolila mi každou pitominu, má až takový vliv 8-o Jinak by mě opravdu zajímalo, jak jste dospěl k tomu, že jsem neschopná komunikovat s lidmi (vzhledem k tomu, že se tím roky živím) a najít si lidského partnera - to se toho současného, se kterým jsem roky, musím zeptat, zda není jen nějaký fiktivní ;-D

0/0
20.5.2011 11:38

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: hm, trochu moc

Děvče, máš tu smůlu, že na IDnesu jsi dost profláknutá.

0/0
20.5.2011 12:03

Scarlett from Scottland

Re: hm, trochu moc

jo? a čím jako? ;-D že mám ráda psy? a to je jako celé a z toho všechno plyne? 8-o závidím lidem jednoduchý život a pohled na svět v jedné lajně;-D

0/0
20.5.2011 12:09

Adalbert Kolínský

Re: hm, trochu moc

Děvenko, tvá psychopatie je zřejmá.

Re: Pes neni clovek a jeho hodnota je citova

aha, děťátko ne, ale pes se mučit může, toho to nebolí. Víte, i kdyby postupovali dle zákona (musí být teda hodně špatný), tak jako lidé naprosto selhali.

18.5.2011 7:49 Scarlett from Scottland nevhodný příspěvek? vlákno

0/0
20.5.2011 12:21

Scarlett from Scottland

Re: hm, trochu moc

no a co je na tom psychopatického???? dítě i pes jsou živí tvorové a oba cítí bolest. A proto, že si to uvědomuji a zvířata nemučím, tak jsem psychopat? jo, tak to je dobrý ;-D jinak mě udivuje, jak mě sledujete a dáte si práci i najít můj příspěvek, to je opravdu hodno psychopata R^

0/0
20.5.2011 12:47

Adalbert Kolínský

Re: hm, trochu moc

Psychopatie se získává i citovou deprivací v dětství. Na tobě se mamka hodně podepsala.

0/0
20.5.2011 12:23

Scarlett from Scottland

Re: hm, trochu moc

no mám trošku pocit, že psychopat jste tady trošku vy :-/ už jen tím sledováním...8-o ale jestli je NEmučení živích tvorů známkou psychopata, tak potěš koště Rv

0/0
20.5.2011 12:49

GoogleBomber

Battle Hymn of the Raven Mother

Trochu to zavání praktiky a přístup k výchově Amy Chuay popsané v jejím NYT bestselleru Battle Hymn of the Tiger Mother. Osobně to považuji za přínosnou protiváhu stále se rozpínající anglosaské liberální výchově či opičí lásce některých přecitlivělých matek. Pokud chce matka připravit své dítko pro život do dnešní silně konkurenční společnosti, měla by ho vést k samostatnosti od útlého věku, jak popisuje autorka článku.

0/0
19.5.2011 23:26

dscs

Re: Battle Hymn of the Raven Mother

ale ne v nem zivit pocit, ze je na obtiz.

0/0
19.5.2011 23:42

vydra mořská

Re: Battle Hymn of the Raven Mother

To ano, ale zároveň by se mu měla dostatečně věnovat a zahrnovat ho láskou.

0/0
20.5.2011 9:45

emailnapicu

daleko lepší řešení

http://www.keltnerpublishing.cz/keltner/PressDetail.aspx?akt=2

0/0
19.5.2011 18:11

Blamik

rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

.... že pokud dítě nebude alespoň valnou část prvního roku života kojeno mateřským mlékem, získá v krátké budoucnosti potravinovou alergii (kravské mléko které dětský organismus nedokáže z náhradního mléka prostě nikdy odbourat a hypoalergení náhražky mají s "nealergizujícími" účinky společný jen větný základ nadpisu), z toho plynoucí atopický exém, v období dospívání se ve většině případů rozvíjí pylové alergie z čehož ve valné většině případů dochází v dospělosti k rozvoji astmatu. Navíc se nedostatek protilátek přicházející mateřským lékem k dítěti projevje nedostatečným rozvojem imunitního systému, z čehož pak matkám (častěji jejich zaměstnavatelům) obvykle přechází zrak v předškolním a školním období.

Napsat takhle bagatelizující bod je hodno spíše samice skotu, nežli normální matky. Chcete-li si brát příklad z výchovy svých rodičů, berte si jej i z tohoto. Prostě když se chce tak to jde. Ony obvykle jinou možnost prostě taky neměly.

V ostatních bodech ale souhlasím.

0/0
19.5.2011 16:18

mujercita

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Zrovna v době mých rodičů bylo v módě nekojit a přecházet co nejdřív na sunar. Já jsem byla kojená asi tak měsíc a žádnou alergií netrpím, totéž můj bratr. Dneska je kojení samozřejmost a neznám matku, která by si řekla, že se jí kojit nechce, tak se na to vykašle. Ale někdy to prostě opravdu nejde, dítě se nakrmit musí a odsuzující reakce spolu s vlastním pocitem viny, jaká jsem to špatná matka, opravdu nikomu moc nepomůžou. Samozřejmě že kojení je ideální a samozřejmě se doporučuje. Ale když se chce, tak to jde, opravdu neplatí.

0/0
19.5.2011 16:40

redi

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

přesně tak a navíc všimla jste si, že nikdy nebylo tolik dětí nemocných, jako teď, co se kojí nejlépe do 3 let?

Ale o tom tento odstavec nebyl. V principu jde spíš o to, že v dnešní honbě za kojením (a to zcela doslova) jsou mámy, kterým kojit nejde (nejen bolestivost, nedostatek mléka, ale třeba i "hladové" mléko a myslím, že zcela vážných důvodů by se našlo více) pranýřovány takovým způsobem, že z toho leckdy mají opravdové probémy a to si žádná nezaslouží. A když navíc vidím ve svém okolí, jak se rozmáhá odstříkávání a krmení z lahve nejlépe v sedačce, tak je mi fakt smutno, protože to mléko je jen polovina kouzla kojení, fyzická blízkost je nejméně stejně důležitá. Ale to už nikdo nekritizuje

0/0
19.5.2011 17:29

mujercita

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Přesně to jsem myslela. Původní příspěvek tak strašně útočný není, ale názor, že nekojit je málem totéž jako strčit dítě rovnou do děcáku a že jediný důvod je, že matka je rozmazlená fiflena, jsem viděla na svůj vkus až moc často a dělá to mnohem víc škody než užitku.

0/0
19.5.2011 18:26

Blamik

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Překvapuje mně to. Nic podobného jsem tam nenapsal. Jen jsem konstatoval že se mi rada 2 nelíbí, protože bagatelizuje problém o kterém obecně víme že je jedním z faktorů vzniku atopického exemu o kterém zase na druhou stranu víme že je jedním z průvodních jevů alergií a astmatu. Protože je kravské mléko pro novorozeně obtížně stravitelné. To že matky nekojí protože jsou "pěstěnky" jsem se nikde ani slovem nezmínil. A pravda ani při psaní příspěvku na to ani nepomyslel...

0/0
19.5.2011 19:24

mujercita

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Celý ten článek je psaný s určitou nadsázkou a jestli to chápu správně, tou umělou stravou bylo míněno právě tohle: nemůžete-li kojit, není to důvod skákat z okna.

S tou alergií máte možná pravdu, ale pokud je na vybranou dítě ohrožené potenciální alergií nebo dítě silně podvyživené, tak myslím, že vážně není co řešit.

0/0
19.5.2011 19:35

annalucie

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

blablabla..všechny své 3 děti jsem kojila cca 1 rok a všechny jsou alergici a 2 astmatici..ono totiž v tom mateřským mlíce jsou všechn svinstva co sníme a dýcháme..to si myslím,že krávy jsou na tom lépe...jinak článek se mi moooc líbil...:-)

0/0
19.5.2011 21:46

annalucie

Prevítem snadno a rychle

moc hezký článek..

0/0
19.5.2011 21:50

Blamik

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Bez urážky, každá to máte posazený jinak. Jedna to potřebuje (fyzickou blízkost při kojení), jiný to ale vůbec nic neříká. Opět neexistuje universální pravidlo. Stejně tak i existují matky které dítě odstaví úmyslně. Dokonce znám i matky které prostě tu bolest překously a taky to šlo... Znám i jednu matku která ještě před porodem táhla domů strom z lesa... odstrojila koně, ještě seběhla z kotárů k sousedům aby zavolali doktora, že už jí praskla voda a že bylo spousta sněhu vrátila se domů, tam sama porodila a doktor přijel až za 4 hodiny. Každá ženská je v tomhle unikát. Co zvládne jedna, druhá třeba neunese. Prostě každý člověk je nějaký.

To že se kojí do 3 let se mi nelíbí taky.

0/0
19.5.2011 19:17

.zq.

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

koukám, jaký jste odborník na matky ;-)R^

0/0
19.5.2011 21:57

stojda

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Moje přítelkyně kojit chtěla a já vůl chtěl ještě víc až přišla depka a hospitalizace a nyní jsem 3 týdny krkavčím otcem. Už to mimčo (Justýnka - nádherná a miluju ji moc) tolik nežeru a papáme nutrilon a jsme spokojený a těšíme se na maminku. Ženy máte můj hluboký obdiv, ale půlhodinové intervaly řvaní hladového dítěte odradí asi kažou matku. Takže nic nelámat přes koleno.

0/0
19.5.2011 16:50

fitzie

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

no ono to dítě co půl hoďky nemusí řvát hlady. prostě se mi nelíbí na světě, tak řve. mně malá jako novorozenec dokázala řvát i 12 hodin v kuse. 5 hodin denně byl standard. neřvala, jen když se přisála... tak jsem kojila i dvě hoďky v kuse, protože dudlík plivala obloukem.

0/0
19.5.2011 17:16

Blamik

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Problém je že se kojenec v takovém věku prostě jinak projevovat neumí. Tak prostě dělá co jde. A řvaní jde snáz než cokoli jiného. Občas taky stačí když jsou jen bubliny ve střevech. Jo, dobře si odkrknout, to je taky věda v tomhle věku..

Jinak gratulace. :-) oběma. Taky jsem se to pokoušel zvládnout... Uspávání do 5 do rána.... pak v 7 vstávat... uuuups.... jsem rád že je to za mnou..

0/0
19.5.2011 19:03

Dagiss

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

mno nevím,ale obě mé děti byly kojeny pouze 3 měsíce.U dcery jsem měla mléka tak pro dvě děti,jenže jsem musela brát antibiotika a ona jej zvracela,takže musela na sunar,syn byl kojen 3 měsíce,pak mi mléko zmizlo jak pára nad hrncem,takže smůla a Nutrilon.Ani jedno nemá astma,alergii a jsou imunní dost,rýma 2x do roka skosí kde koho,nic víc nemají.Alergie jsou povětšinou buď v genech anebo v přehnané čistotě až sterilitě. A jinak líbí se mi bod s bankovní kartou,tak nějak si připadám. :-))

0/0
19.5.2011 17:35

Quazi

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Vaše tvrzení je poněkud za vlasy přitažené. Kojila jsem dvojčata celý rok, přesto chlapci trpěli celou řadou alergií, atopický ekzem se u nich projevil už v porodnici.

Fakt je, že projevy alergie postupně vymizely a zhruba od puberty jsou chlapci v dlouhodobé remisi. Tj. bez příznaků.

Alergie je spíš dědičná - nakonec se ukázalo, že já jsem přenašečka, o čemž jsem nevěděla - kojením/nekojením lze MOŽNÁ ovlivnit celkový zdravotní stav a snad i průběh alergie. Ale nezabráníte tomu.

0/0
19.5.2011 17:38

Blamik

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Netvrdím že tím tomu zabráníte. Jen snížíte pravděpodobnost výskytu alergie. Také netvrdím že se alergické dispozice musí projevit přímo na něm. Jinými slovy zeptejte se svého alergologa.

Jde o genetické dispozice, ale i zdravý jedinec si alergii dokáže vypěstovat. V každém případě je kravské mléko pro kojence v časném věku obtížně stravitelné. A co si budeme prostě povídat, není žádné náhradní "mateřské mléko" které by v chemickém složení neobsahovalo mléko kravské. A to dokonce ani ta hypoalergení. Mimochodem se jen tak cvičně zeptejte i v porodnici co těm dětem dávaly, než  se povedlo Vás "rozkojit"? Ohladu určitě nebyla. Jste si jistá že nešlo o potravinovou alergii způsobenou kravskými bílkovinami?

Nejsem ale ani zastáncem kojení do 10ti let. To je nesmysl. Dítě se má pomalu odstavovat hned jak se dá.

0/0
19.5.2011 18:57

jitulka78

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

nechte ho být, to nemá smysl, má sestra kojená nebyla vůbec, ani den, alergií netrpí, já kojená, mám astma, a můj syn trpí ABKM (alergie na bílkovinu kravského mléka) a projevy měl už v době kojení,  alergie je záležitost hlavně dědičnosti, kojením můžete ovlivnit např. dobu, kdy se projeví poprvé, ono je fakt, že když se mi dusil kluk ve 2 měsících, bylo to o dost horší než dnes, kdy mu budou čtyři roky, už si umí odkašlat, vysmrkat se a tak......a asi jsme už s manželem otrlejší.....

0/0
20.5.2011 7:41

Iva_Astra

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

vysvětlete mi, jak se transplantuje funkční prsní žláza? Protože autor článku výslovně napsal, že pokud máte problémy... takže pokud má někdo zdravotní problémy s kojením a není z čeho kojit, nespíš by mu podle vaší teze a zarputilé vehemence vašeho prohlášení, mělo být dítě odebráno sociálkou...8-o8-o

0/0
19.5.2011 17:40

Blamik

Re: rada číslo 2 je lehká bagatelizace faktu...

Některé věci jsou fyzikálním a chemicky doložitelným faktem (uvedeným i na přebalu). Můžeme se proti tomu bouřit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak všechno co s tím můžeme dělat. Výjimky neutvářejí pravidlo.

Je to etický problém. A je to velký problém. Past ze které není příliš návratu. Moje babička (+97) měla 13 sourozenců. Dospělosti se jich dožilo jen 7. Otázka přirozeného výběru? Máme jen obrovské štěstí že se naše děti nenarodily před 100 a více lety. Ale je to z pohledu budoucího vývoje opravdu takové štěstí?

Neříkám že když to z praktického hlediska nejde není návratu. Říkám jen že věc má dvě roviny. Obě jsou neradostné. Neodsuzuji! Jen nesouhlasím s uvedenou formulací.

Je to podobné jako bychom se tu hádali o tom zda je mléko ohřáté v mikrovlnce podávané dítěti zdravé či škodlivé. Genetická studie chybí. Dlouhodobý vliv takto "ozářené" potravy nedokáže nikdo změřit. A přece to dělají  miliony matek po celém světě. Protože ohřát to mléko v lázni je na delší dobu....

0/0
19.5.2011 18:27







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.