Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Válka civilizací aneb Život s cizincem

Zamilovat se do cizince je tak snadné. Muži odjinud jsou totiž často podstatně jiní než "nudní čeští mamánkové". Jenže to, co na nás zpočátku udělá velký dojem, se po nějakém čase může jevit jako nepřekonatelný problém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aenigma

extrem

zcela zamerne byl vybran pribeh "spolecensky prijatelnejsiho svazku" a na druhe strane pribeh predsudecneho manzelstvi. ano, dekujeme za uvedeni vyjimky potvrzujici pravidlo!

a vyhoda svazku s cizincem - ze mu muzu nadavat a on mi nebude rozumet, je ponekud na hlavu postavena. Rv

0/0
19.7.2011 10:44

Finrod Felagund

Taky, taky

Já sám jsem západoevropský Čech (dlouhodobě v západní Evropě, pokud jde o způsoby hodně asimilovaný), snoubenka je velmi netypická Polka (například vzdala se katolické víry). Ona umí česky (naučil jsem ji to; tak jsme se vlastně poznali, že jsem ji učil česky) a já jsem se polsky naučil už dřív, takže každý mluvíme po svém. Občas bývá problém s tím, že ona je taková horkokrevnější a emocionálnější, já spíš racionálnější - ale není nic, na čem by se rozumní lidé, co se mají rádi, nedohodli. Vztahy s cizinci jsou fajn, pokud člověk není tupec, co umí akorát stát na svém - pokud je člověk ochoten do vztahu investovat víc snahy o kompromis, pak to v pohodě jde a je to sranda :-)

0/0
22.5.2011 23:40

o vaše názory nestojíme

Zkusila jsem oboje, nedá se srovnat

Už jsem 7 let vdaná za cizince ze severozápadu, naprostá pohoda. Kvůli penězům jsem si ho nebrala, těch jsem měla podstatně víc než on. Když srovnám, jak se ke mně chová a jak se stará o společnou domácnost, se svým prvním českým manželem nebo s manžely mých vrstevnic (i s těmi nejskvělejšími), je jasný vítěz. Když vidí, že je potřeba něco uklidit, chopí se toho a nepřemýšlí, čí je to práce. Když je v šest večer plotna studená, prostě uvaří. To jsem u Čechů své generace nezaznamenala.

Co se pohádek týče, zbožňuje Vochomůrku a Křemílka. Ví taky, co je pivo na sedmém schodě a kde udělali soudruzi chybu. Mě zase naučil znát Tintina a Milou. Že neví, kdo to byl Bohuslav Balbín, mi zas až tolik nevadí, protože máme společné jiné části evropské kultury.

0/0
20.5.2011 19:17

Finrod Felagund

Re: Zkusila jsem oboje, nedá se srovnat

U nás doma třeba vařím já, protože moje drahá polovička sice umí vařit, ale já umím vařit mnohem lépe, navíc je to pro mě zábava, pustím si nějaký svůj oblíbený metal a pustím se do různých velmi kreativních způsobů vaření - je to pro mě perfektní odpočinek od práce, a navíc se dobře najíme.

0/0
22.5.2011 23:41

SpongeBob

multijazycny Mrazik

muj snoubenec je cizinec a nedam na nej dopustit. na druhou stranu me ale tento fakt nedohnal k fanatickemu srovnavani cizincu a cechu jakozto mych partneru. samozrejme existuji rozdily, ale v mem pripade nijak dramaticke. sveho snoubence si velice vazim presne pro ty vlastnosti, kterymi oplyva, ne proto, ze je cizinec a ja bych v nem spatrovala "jizdenku do lepsiho sveta ci spolecnosti" nez jsou Cechy. Co se tyce cechu, tak musim rict, ze jsem asi jedna z tech stastnejsich (podle teto diskuze), ktera mela to stesti a byla s cechy kultivovanymi (voneli, nenosili ponozky v sandalech atd), kteri se ze me nesnazili udelat usmudlanou hospodynku:) pro zivot s cizincem jsem se nerozhodla, zamerne jsem cizince nikdy nevyhledavala, proste se to tak stalo:) btw, na Mrazika jsme se divali ve vsech trech jazycich ( cesky, anglicky i rusky) a musim rict, ze jsme se u toho oba kralovsky bavili:)))

0/0
20.5.2011 17:01

captain cook

a opacne

moje manzelka je cizinka. Po vic jak 30letem manzelstvi vim, ze vzit si cizince/cizinku je o lidech a jejich osobnim charakteru, vzajemne prizpusobivosti a vseobecne toleranci. Take o spolecnych hodnotach a smyslu pro humor.

0/0
18.5.2011 4:44

tabasco

tereze v

terezov, jsem rád, že takové omezené krůty jako Vy už u nás nejsou!

0/0
17.5.2011 14:37

terezav

Re: tereze v

ale jsou..........jenže já nikdy nikomu neřeknu do očí, že je nevychovanec (mimo diskuze), ale cosi si pomyslím...

0/0
17.5.2011 19:21

CasVyprsel

Re: tereze v

Pravda, maloměšťáckých namistrovaných krůt ohrnujících nos nad svými krajany a nekriticky obdivujících cizince je více. Bude dobře, když se všechny seberete a potáhnete pryč z ČR. Akorát je škoda, že místo abyste si užívaly nového života v novém státě s božským cizincem, cítíte neustále potřebu svou povýšenost nad čechy ventilovat na českých diskuzích.

0/0
17.5.2011 19:35

terezav

Re: tereze v

hm, nevím, jestli to pro vás bude zrovna dobře..... proč, to říkat nebudu, protože bych schytala další vodopád urážek a nepravd

0/0
17.5.2011 19:42

CasVyprsel

Re: tereze v

Až mě slza ukápla...

0/0
17.5.2011 19:43

cavolaia

To je tu dneska nával

každý chce přijít se svou troškou do mlejna. Vždyť ta diskuze nemá smysl. Článek hned začíná politicky korektně, že alžírský manžel je ideální, zatímco Angličen je egoista a nechá se obsluhovat.

Jak spolu vyjdou dva manželé odlišných národností závisí od tolika věcí, že nemá smysl se o tom bavit všeobecně.  Jsou to více méně idividuální případy, každý sám o sobě.

A čeští kluci nebo muži také nejsou nějací předpotopní budulínkové. Také se to má posuzovat případ od případu.

0/0
17.5.2011 13:29

terezav

Re: To je tu dneska nával

ano, řekla bych, že jste to vystihl, lze soudit jen kus od kousku..

0/0
17.5.2011 19:20

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Potom tedy nechápu, proč se tímto neřídíš a paušalizuješ české muže? Děláš ze sebe jen arogantní maloměšťáckou povýšeneckou husu, ohrnující nos nad svými krajany. Tvá potřeba tady nestále ventilovat svůj odpor k českým mužům a naopak až nekriticky adorovat cizince, I když je to nesmysl, který nezaujatého a zcestovalého člověka musí nadzvednou ze židle je na zvracení. Takže příště suď  také čechy kus od kus a laskavě si odpusť tahle trapná klišé a paušalizace, kterými urážíš spoustu čechů, které neznáš a kteří za tvůj zpackaný život v ČR nemohou.

0/0
17.5.2011 19:29

terezav

Re: To je tu dneska nával

konkrétně ty jsi případ toho, co jsem tu celou dobu popisovala........

bydlím v největším měste ČR, ohrnuju nos maximálně tak nad arogantními týpky jako ty, někteří silniční piráti (kterých je poměrně hodně) a všemi neohleduplnými a neslušnými muži (a těch je v čr také dost); příspěvkem výše jsem řekla, že nepaušalizuju, jak se mi tu snažíte neustále vnutit; nicméně jsi ten přesný prototyp českého muže, kterého nemusím; třeba Tomia Okamury si velice vážím

0/0
17.5.2011 19:35

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

No když odhlédnu od toho, že já jsem po přečtení tvých blábolů na mnoha podobných diskuzích iDnes, shazující české muže obecně (nikoliv kus od kusu) ani neměl v úmyslu se k takto arogantně projevující maloměšťačce chovat v rukavičkách a to že Okamura je čech jistě jako poleno, tak vidím od tebe jen paušalizace a zase jen paušalizace v kombinaci s ohranými klišé na české muže. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Opravdu nechápu proč se zahazuješ tady a už dávno nezakládáš rodinu s nějakým cizincem v zahraničí. Bylo by dobře tobě i zůstavším čechům.

0/0
17.5.2011 19:41

terezav

Re: To je tu dneska nával

pan Tomio Okamura je poloviční čechomoravák a k ženám se umí na rozdíl od tebe chovat a neuráží je v diskuzích; jinak opravdu nevím, proč čteš moje diskuzní příspěvky v různých diskuzích, když tě tak rozčilují

0/0
17.5.2011 19:44

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

K ženám se chovám korektně, pokud se samy chovají slušně a ne jako arogantní pipky shazující například české muže. Dneska je přece rovnoprávnost, takže pokud se nejedná o ženu, která se projevuje jako něžná bytost a ženskost z ní jen vyzařuje, potom nemám důvod se chovat k vám jinak než k mužům, tedy znova pokud jse chová korektně protistrana tak i já a naopak, pokud někdo dává najevo svou aroganci a povýšenost nemám důvod se chovat mile.

0/0
17.5.2011 19:49

terezav

Re: To je tu dneska nával

až se ke mě budeš chovat jako Tomio Okamura, neřeknu proti tobě jediné slovo, pokud se tak budou chovat všichni češi, neřeknu nic proti nim; jenže oba víme, že do pana Tomia Okamury má hodně daleko cca 75% českých mužů

0/0
17.5.2011 19:55

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Těch 75% je takové zajímavé číslo a jistě získáno seriozním statistickým výzkumem, nikoliv vycucané z prstu zaujatou osobou cítící odpor ke svým krajanům. Takže zase se neřídíš posuzováním čechů kus od kusu a házíš tady smyšlená procenta?

0/0
17.5.2011 19:57

IfčaX

Re: To je tu dneska nával

Teda já nevím jak se k vám chová Tomio Okamura a hlavně při jaké příležitosti se k vám tak chová. Ono potkat někoho na nějakém oficiálním jednání vám o chování člověka k lidem moc neřekne.

0/0
17.5.2011 20:24

terezav

Re: To je tu dneska nával

Tomio Okamuru jsem osobně ještě nepotkala; ono jde spíš už jen o to, jak se vyjadřuje a jak vystupuje, z toho pak vyplývá i to ostatní......

0/0
17.5.2011 20:28

IfčaX

Re: To je tu dneska nával

Ježíšmarjá... upřímně řečeno, vy jste moc i na mě - kovanou feministku....;-D

0/0
17.5.2011 20:31

terezav

Re: To je tu dneska nával

feministky nemám ráda

0/0
17.5.2011 20:33

terezav

Re: To je tu dneska nával

já vím vy máte ráda čechy, a to i přesto, že vám manžel zahybal

0/0
17.5.2011 20:35

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Každý netrpí averzí vůči svým krajanům jako ty.

0/0
17.5.2011 20:39

IfčaX

Re: To je tu dneska nával

Éééééé????

Že vy si tu děláte zadel a bavíte se, jak vám to lidi baští... ;-D

0/0
17.5.2011 20:41

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Což je jistě směrodatné k tomu soudit jak osobnost Okamury tak i většiny čechů, které osobně neznáš....

0/0
17.5.2011 20:40

qwe111

Re: To je tu dneska nával

"...až se češi začnou konečně chovat k ženám tak galantně a s respektem jako se k nim chová ital, francouz nebo angličan, pak jimi jistě nebudou české ženy opovrhovat..."

a tohleto je prosim co, kdyz ne pausalizace? ;-D

a to je jen maly priklad, VSECHNY tvoje prispevky jsou toho plne... To pausalizovani se ti tu nesnazi nikdo vnutit, to je proste fakt. Opravdu se nedivim, ze se ti v CR nepodarilo na nikoho seriozniho narazit, takovym nanynkam s frnakem takhle nahoru, jako to mas ty, se rozumny clovek snazi vyhnout...:-P

0/0
17.5.2011 19:42

terezav

Re: To je tu dneska nával

nebudu psát v každém příspěvku, že 75% českých mužů je arogantních a k ženám se nechová hezky; jednou je to většina a v diskuzi není místo na detaily

0/0
17.5.2011 19:46

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Ta procenta jistě máš ze seriózního směrodatného statistického výzkumu a ne vycucaná z prstu, díky tvým špatným zkušenostem s několika burany, které tak zřejmě zřejmě přitahuješ. Takže najednou se posuzováním českých mužů kus od kusu zase neřídíme, co?

0/0
17.5.2011 19:53

terezav

Re: To je tu dneska nával

pokud soudím ze silničního provozu tak je to odhadem 75% mužů jinak to měřit nemohu

0/0
17.5.2011 19:56

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

To jsi jako sbírala data, kdo tě zprasil na silnici jak v ČR tak i v různých koutech planety Země a vyšlo ti, že 75% mužů v ČR jsou nezdvořáci?

0/0
17.5.2011 19:59

terezav

Re: To je tu dneska nával

nevím, co tě tak jebe

0/0
17.5.2011 19:56

qwe111

Re: To je tu dneska nával

no jo, skutecna dama na urovni to bylo hned poznat... Chudak ten tvuj cizinec ;-D

0/0
17.5.2011 20:01

terezav

Re: To je tu dneska nával

jelikož pán neustále plácá cosi o maloměšťácích, přestávám jakkoliv usměrnňovat slovní proud; jeho výplody opravdu mají do Oldřicha Nového hodně daleko a nic lepšího se na to už napsat nedá

0/0
17.5.2011 20:32

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Je neuvěřitelné jak arogantní maloměšťačka plivající na české muže ještě požaduje po tomto, aby se k ní někdo choval jako filmový gentleman z minulého století. To by jsi se ty musela chovat tady jako dáma a ne namistrovaná pipka.

0/0
17.5.2011 20:43

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Jako ty máš odpor k českým mužům, tak já zase k maloměšťákům, kteří ohrnují nos na čechy a protože i přesto, že jsem si svůj původ nevybral narodil jsem se jak čech, tvé paušalizující kecy a smyšlenky o výjimečnosti českých mužů ve srovnání se zahraničím v záporném slova smyslu mě také uráží. Dokud jsi nepoznala osobně statisticky významný počet čechů, tím nemyslím deset buranů z tvého okolí, které přitahuješ jako magnet, nemáš žádný nárok urážet všechny ostatní čechy.

0/0
17.5.2011 20:05

terezav

Re: To je tu dneska nával

ať řeknu cokoliv, pořád meleš to svý, tudíž jsi mě opravdu nepřesvědčil

0/0
17.5.2011 20:29

CasVyprsel

Re: To je tu dneska nával

Sama meleš nesmysly, zejména ty paušalizující o českých mužích, ale hlavně, že se má posuzovat kus od kusu... Rv

0/0
17.5.2011 20:37

tabasco

proč lžete samy sobě?

"...ženy inklinují k cizincům ze západu. Představují dobrou partii, protože jsou ematičtí, slušně vychovaní, starají se o rodinu a o sebe více dbají..."

jen aby to zase nebyly jen kecy a výmluvy, protože to je všechno jen o penězích. muž ze západu představuje veliké bankovní konto a to je pro ženu přitažlivé více, než všechno výše zmíněné dohromady.

0/0
17.5.2011 13:12

terezav

Re: proč lžete samy sobě?

znám hodně soběstačných žen, které žijí se soběstačným cizincem, když žena porodí, on je s dětmi doma, protože ona vydělává....... berou si tedy české ženy cizince pro peníze? ne, ne; zlatokopky moc obvykle mezi cizinci nehledají, je spousta zlatokopek, co má doma hokejku nebo kopačku; život s cizincem není o inkasování peněz, ale o něčem jiném.....

0/0
17.5.2011 19:24

tabasco

Re: proč lžete samy sobě?

nemáte pravdu. JE to jen o penězích.

0/0
19.5.2011 10:42

captain cook

Re: proč lžete samy sobě?

nejaka te nechala kvuli "zazobanemu cizinci" a od te doby mas vsechny zenske za zlatokopky? To mas mou uprimnou soustrast, ale vez ze se mylis.

0/0
19.5.2011 12:05

o vaše názory nestojíme

Re: proč lžete samy sobě?

Cizince ze západu jsem si vzla, ale rozhodně ne kvůli penězům - těch jsem měla víc než on. Včil mudruj.

0/0
20.5.2011 19:19

lspeedy

autorka je psychopat?

nebo rozdvojená osobnost, že o sobě píše jako o muži? nebo jenom kravka, co neumí ani pořádně opisovat?

0/0
17.5.2011 12:21

SYETEY-KOTZOUR

cizinci mají údajně větší charisma než češi

češky jsou údajně zase větší ku---y. Plážoví inženýři v Chorvatsku by mohli povídat. Skoro jedinej, kdo tam už po pár dnech pobytu roztáhne, je obvykle češka......asi to máme v národní povaze.;-)

p.s. ale nic proti, je to legální a příjemné.... jen konstatování, roztahujte, kde libo a s kým libo. jen ty blbé řeči na čechy by si ty naše ku__čky mohly odpustit.;-)

0/0
17.5.2011 12:01

Cavaliere

Re: cizinci mají údajně větší charisma než češi

A nejenom v Chorvatsku, na několika dovolených jsem to zažil, holky vyjely k moři a najednou z nich byly ty největší světačky. Když je člověk chtěl ze slušnosti pozdravit, protože měly aparmá na stejném patře, tak se dočkal jen pohrdavého pohledu , co si to jako dovoluju zdravit ji česky. Přes den naháněly místní , kteří do nich s určitým záměrem investovali a večer je pak klátil kde kdo , na místě nezáleželo. Ale nafoukaný to bylo, žy by to mohlo lítat.

0/0
17.5.2011 12:27

terezav

Re: cizinci mají údajně větší charisma než češi

aha, tak v tom je ten kámen úrazu..... pořád si říkám proč jsou někteří tady tak agresivní..... a ono to bude tím, že si ho prostě nějaká, která by se mu líbila nevšímala

0/0
17.5.2011 19:30

Cavaliere

Re: cizinci mají údajně větší charisma než češi

Aha , takkže když se chovám slušně, tak se mně musí žena líbit? Myslím,že to by se nelíbilo manželce. Jestli to nebude tvým arogantním chováním, že jsou na tebe agresivní.:-)

0/0
17.5.2011 22:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.