Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kate si na svatbu oblékla jemné šaty značky Alexander McQueen

Po měsících spekulací se svět konečně dočkal. Kate Middletonová si vzala budoucího krále Anglie prince Williama v bílých šatech s vlečkou. Navrhla je Sarah Burtonová z módního domu Alexander McQueen. Patřila ostatně mezi nejžhavější kandidáty na tvůrce svatební róby století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kabalenka

moc krásné

nic přeplácaného, skvěle se k ní hodí. stejně jako ona jsou přirozené a půvabné.

0/0
2.5.2011 16:16

wotomtoje.

Nechápu ...

Copak by nestačily tenisky, rifle a nějaký triko? :-)

0/0
2.5.2011 9:27

captain cook

Re: Nechápu ...

kdo se na svatbu dostavi rovnou z prace, kde se zabyva strasenim skudcu v polich a podobne rekl hostum at se s oblekanim nijak extra nenamahaji, proc ne?

0/0
2.5.2011 11:08

wotomtoje.

Re: Nechápu ...

Každý snad může mít svůj názor. Jako strašidla do zelí spíš připadají ženský v robách a chlapi ve věčných oblecích! ;-)

0/0
3.5.2011 16:48

captain cook

Re: Nechápu ...

samozrejme, ze mas narok na svuj nazor. Je vytvoreny tim, na co jsi zvykly a v jake rodine a spolecnosti se pohybujes.

Ja kdyz jdu kopat do zahrady, vezmu si holiny, stare dziny a zahradnicky klobouk (slunicko je zde ostre). Kdyz jdu do restaurace jen tak prihodne, kosile bez kravaty a lepsi kalhoty uplne staci, do divadla, na koncert nebo do lepsi restaurace zasadne s kravatou a v obleku a na bal smoking a motyla. Podobne nasi synove, obdobne v zenske verzi manzelka. Obleceni podle prilezitosti - normalka.

Drzet se spolecenskych zasad neni ani tezke ani staromodni. Nam je rodice a prarodice vstepovali od mladi a kdo o tom nic moc nevedel z domova, aspon se neco priucil v ramci tanecnich. Kdo vi jak se ve spolecnosti chovat a jak se primerene podle prilezitosti oblekat, ma velkou vyhodu pred temi kdo neumi. Neudela si ostudu ve spolecnosti, v zamestnani ani ve svete. Jednoduche!

0/0
8.5.2011 8:35

wotomtoje.

Re: Nechápu ...

Ano jednoduché, prostě ovce doby a společnosti. Pokud se nebudete řídit zásadami majority, budete zavrhnut.

0/0
8.5.2011 10:12

captain cook

Re: Nechápu ...

ze lidi znale a dbale zakladnich slusnosti a spravneho spolecenskeho vystupovani nazve nejaka nula "ovcemi doby a společnosti" se vubec neodrazi negativne na nich, ale na nem.

Jenom to utvrzuje v jeho vidlackem statusu.

Samozrejme, existuje i dalsi mozne vysvetleni - ze dotycny vidlak je jenom pubertak skolou dosud povinny a ze az mu odpadne skorapka od zadele, zanecha za sebou sva teleci leta, dospeje a vstoupi do skutecneho sveta, kde bude treba se prizpusobit zakonum spolecnosti a vychazet slusne s ostatnimi lidm, bude se za sve predchozi teleci vykriky stydet.

0/0
8.5.2011 10:33

wotomtoje.

Re: Nechápu ...

Podívej se milý chytráku, který rád rozdává rozumy, dál si žij svůj řiťolezecký život a klaň se svým nadřízeným a pro tebe společensky významným lidem a oblíkej se dle etikety, prostě dělej šaška pro své okolí, ale mě do toho nepleť! S chovám a vystupováním ve společnosti nemám problémy, ale dávno jsem vyrost z let, abych si nechal nařizovat, jak se mám oblíkat a nebo se nějak přetvařovat. A pokud se to někomu nelíbí, je to jenom jeho problém, né můj.

A i když do vidláka mám daleko, možná lepší svobodný vidlák, než ovce společnosti, jako ty!

0/0
8.5.2011 11:07

chudacek.blbecek

Re: Nechápu ...

Česká uniforma :-)

0/0
3.5.2011 15:56

Gwen D.

Cinta nevi, co je halo tiara, plete si vevody a hrabata

0/0
30.4.2011 7:55

Gwendolyn I.

Cindy zase mela svuj den, co? VEVODKYNE, ne hrabenka

Duchess neni hrabenka, vime?

Jinak nevesta vypadala nadherne.

0/0
30.4.2011 7:47

opportunity

Re: Cindy zase mela svuj den, co? VEVODKYNE, ne hrabenka

Taky mi to připadalo divné...

0/0
30.4.2011 18:25

Scarlett from Scottland

musím uznat

že jako nevěsta byla opravdu krásná. Jemné, elegantní, vkusné, květina krásná..... no povedlo se to. Některá děvčata, co se budou vdávat by se mohla trošku inspirovat elegancí a vkusem R^

0/0
30.4.2011 7:31

fitzie

ségra se mi zdá

sympatičtější.

0/0
30.4.2011 7:12

renny2

titul

Hlavně není hraběnka, ale vévodkyně... to by si snad na idnes mohli trochu ohlídat...

0/0
29.4.2011 21:42

marketka13

prijmeni

jen maly dotaz pro idnes - ted, po svatbe, se bude jmenovat Kate Windsorova? Nebo Catherine Windsorova? Anebo kam to -ova narvete, abych vsichni vedeli, ze je to zena?

PS. Omlouvam se vsem slusnym diskutujicim, ze s tim -ova porad strasim ale me to tak nejak ... vadi ;-)

0/0
29.4.2011 17:46

Fai Rodis

Re: prijmeni

A nemohlo by vam to vadit tak nejak soukrome? Jako jen tak pro sebe? ;-€

0/0
29.4.2011 18:09

mikril

Re: prijmeni

taky se přidávám s žádostí o soukromé rozřešení. Je to tu neustále a defacto to není k tématu. Mě osobně je to jedno , jestli tam bude nebo nebude ová, já si v tom pořádek udělám hned. A myslím, že takhle to má většina. Navíc v zahraničí taky komolí cizí jména a příjmení a nikdo z toho nešílí. A vůbec, líbily se Vám šaty?[>-]

0/0
29.4.2011 18:15

marketka13

Re: prijmeni

Prave ze si v tom kazdy udela poradek hned tak proc cpat neco nekam, kam to nepatri - na nekonecnost vesmiru ci celosvetovy mir to jiste vliv nema, me jen zajimalo, jak se cerstve vdana pani bude jmenovat na idnes. S jednou moji kamaradkou uzavirame sazky, co se jeste docteme, tak jsem myslela, ze treba vyhraju ;-). Ty saty se mi libily moc, elegantni, styl stylu, stejne tak doplnky a kvetiny. Vubec cela Catherine mi prijde moc hezka, takovy ten typ, ktery je 'urozeny' i bez rodinneho titulu. A krasne se usmiva.  Vam se libily? A ona? Hezky vecer, M.

0/0
29.4.2011 19:27

Romla

Re: prijmeni

Přečíst a neotravovat: http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-chyli-se-prechylovani-ke-konci/

0/0
30.4.2011 10:50

marketka13

Re: prijmeni

to jiste mohlo. M.

0/0
29.4.2011 19:28

duch zavražděného iuose

hmm

zajímavé, že ti (a tobě podobným) nevadí totální překlad jména královny - ona se totiž nejmenuje Alžběta ;-D

0/0
29.4.2011 18:11

marketka13

Re: hmm

vadi ;-)

0/0
29.4.2011 19:18

Romla

Re: hmm

Když ti vadí mluvit česky, tak se odstěhuj do Anglie, proboha!

0/0
30.4.2011 10:51

marketka13

Re: hmm

Myslite, ze prestehovanim se zvysi prumer inteligence redaktoru idnes?...Cetl/cetla jste nekdy jakykoli zahranicni tisk? Teresa, ne Theresa, Maxova, V. Klaus, ne Claus, Martina Navratilova, ne Navratil....Alzbeta je jiste hezke jmeno ale neni to jmeno britske kralovny. Uz ve skolce to zacalo, kdyz ma nekdo obrazek svesticku, taky tam nechce tresinku i kdyz je to ovocny strom (peckovice?)...Me proste jenom zajima, proc tahle potreba 'prisvojovani' (tady formou ceskych variant jmen a prijmeni) je tak typicka pro cesky tisk....;-).

0/0
30.4.2011 11:04

Romla

Re: hmm

A nebude to proto, že jsme Češi? Přečtěte si ten článek, co jsem odkazoval: http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-chyli-se-prechylovani-ke-konci/

0/0
30.4.2011 11:20

marketka13

Re: hmm

precetla, dekuju. Souhlasim - Muller a Novakova sly na kafe je opravdu hnusne a za usi tahajici!  Ano, se sklonovanim je jiste take problem ale kdyz to jde se jmeny jako Connor, Piaf, taky Rolins, Nellis, Rudens?...a co -ova za prijmenim koncicim na samohlasku?? Prece i to jsme na idnes videli. Dale pak mi vadi inkonsistentni pristup a to i v jednom clanku (a nejednalo se o nominativ versus ostatni pady...). Je jasny, ze tohle neni problem kdy jedno je stanovisko je bud dobre ci spatne, nakonec cestina prijala a 'pocestila' spoustu slov, jen v nasich diskusich je jich habakuk a pak se to teda mozna posouva do roviny - kde je to unosne a kde je to uz zasahovani do 'identity' (viz priklad svesticka-tresinka)...tezko rict, ja to nevim a proto se tu ptam.

0/0
30.4.2011 12:16

marketka13

Re: hmm - pokracovani

A argument - jsme Cesi - je sice hezky ale myslim, ze v tomto pripade ne uplne validni - co to ma co delat s narodnim pokladem jako je jazyk (a cestina skutecne je krasny jazyk, neobvykly, plny uzasnych tvaru a spojeni, kt napr AJ nevytvoril a to ani pres velky vliv latiny).  Minimalne to cele klekne na faktu, ze Catherine Middletonova je proste blbost - bud je to Catherine Middleton anebo Katerina Middletonova. Ptala jsem se na to kamarada, je to linguista, rikal, ze to mam dobre ;-). Nebo nemam? ;-)

0/0
30.4.2011 12:17

Romla

Re: hmm - pokracovani

No já jsem reagoval především na vaši antipatii vůči přechylování, protože to tady čtu téměř pod každým článkem a už mě z toho bolí hlava. Pokud jde o další nešvary, na které si stěžujete, tak s tím vám nepomůžu, mně osobně počešťování cizích jmen nijak nevadí, protože je to prostě překlad do češtiny. Přijde mi mnohem přirozenější a praktičtější mluvit o Alžbětě než o Elizabeth. Jsem Čech a proto o ní mluvím česky. Angličané možná jména nekomolí v pravopisu, za to je ale nehorázně komolí při výslovnosti, čemuž se nedá niiak vyvarovat, protože jsou to odlišné jazyky a tak by se k tomu také mělo přistupovat. Nechte Čechy mluvit česky a Angličané ať si mluví anglicky, protože česky to stejně neumí a nikdy ani umět nebudou. Proto je podle mě nesmyslné, abychom striktně dodržovali přesnou výslovnost nebo pravopis cizích jmen.

0/0
30.4.2011 12:35

marketka13

Re: hmm - pokracovani

Mate naprostou pravdu, ze Cesi nikdy nevyslovi anglicke jmeno anglicky a Anglicane nevyslovi ceske jmeno cesky. Po 11 let v UK mam ale zkusenost, ze se o to alespon pokousi (a s nekterymi asijskymi jmeny je to fakt lahudka ;-). A kdyz uz to dobre nevyslovi, aspon to napisi dle skutecneho jmena. Mozna to ma co delat s fenomenem  "maly pes hodne steka", nevim, to je pro sociology... Takze k Vasemu prispevku - at si kazdy mluvi dle sveho, Cesi cesky, atd. ale spravne (bylo to v nejakem filmu, myslim Pane Vy jste vdova: "Muzete mluvit nesmysly ale gramaticky spravne" ;-). ...nez to cele ukoncime, protoze mate pravdu, uz je to o boleni hlavy, jeste by me zajimal Vas nazor na Catherine Middleton anebo Katerina Middletonova a prechylovani prijmeni koncici na samohlasku (coz se nedela ani v CJ)? Dekuju a hezky den, M.

0/0
30.4.2011 12:56

Romla

Re: hmm - pokracovani

K tomu malému psu: Já jsem naopak hrdý na to, že nejsme natolik malí ve svém myšlení, abychom se museli opičit po zbytku světa. Máme vlastní jazyk, který je velmi krásný a specifický a byla by škoda některá z těch specifik ničit jenom proto, že například Angličané nebo někdo jiný neumí (nemusí) skloňovat. Já bych asi napsal Catherine Middletonová, ale neberu to jako jedinou správnou možnost. A na otázku přechylování jmen končících na samohlásku myslím odpovídá odstavec Jak správně přechylovat z článku, který jsem zde odkazoval.

0/0
30.4.2011 13:27

marketka13

Re: hmm - pokracovani

jak se to vezme, stejne tak by se mohlo rict, ze oni se opici/neopici po nas kdyz nechavaji -ova a vubec je neznepokojuje, ze pro jejich jazyk to obvykle neni...ale je to vec nazoru a ja ten Vas respektuju.  Na plne ceske versi jmena nevesty versus pul anglicky pul pocestele se asi neshodneme ale on se svet taky nezbori ;-). Jen si myslim, ze kdyz idnes neprechyluje jmena ceskych zen (tech, ktere si -ova odebraly), tak by to nemeli pridavat tam, kde to nikdy nebylo. Ale i to je zrejme diskutabilni...dekuju Vam za diskusi a za odkaz na clanek a mejte se pekne, M.

0/0
30.4.2011 13:39

Romla

Re: hmm - pokracovani

Jenže Angličané nemusí české -ová ignorovat, protože v jejich jazyku jim české -ová nijak nepřekáží, naopak by jim to spíše způsobilo problémy, protože bez -ová by to jméno pravděpodobně vyslovili úplně špatně: Kučer(-ová), Vančur(-ová) atd. Zatímco v českém jazyku nám neskloňovatelnost anglických jmen překáží. Proto nepovažuji ani Catherine Middletonovou za čechoanglický výraz, ten výraz je plně podle českých gramatických pravidel. Nikde se nepíše, že musíme každé jméno překládat, Usain Bolt je prostě Usain a vůbec nevím, jak to přeložit do češtiny a není to ani nutné, stejně tak Victoria Beckhamová je stejně platný český výraz jako Viktorie Beckhamová a dokonce jako Victoria Beckham (přechylování není povinné, je ale často výhodné). Čeština není natolik striktní ani přesná jako angličtina a to je na ní právě hezké. Taky děkuji za diskuzi, pokud už dále nechcete reagovat. Každý na to má samozřejmě vlastní názor a asi jen stěží se můžeme shodnout ve všem a já Váš názor také respektuji.

0/0
30.4.2011 14:13

marketka13

Re: hmm - pokracovani

Dekuju. Maji problem spis s hacky, ova jim az tak potize necini (vim to, protoze jsem se tu jmenovala s ova i bez). Kdyz jsem -ova mela, vadilo by mi, kdyby to nekdo bez dovoleni sebral. Stejne tak mi vadilo, ze jakasi urednice na oddacim liste priklepla -ova k rodnemu prijmeni tchyne rozene ve Skotsku, tomu jsme se dost nasmali! Naprosto souhlasim s tim, ze bez ova se ceske zenske prijmeni skonuje blbe ale porad nevim, proc to teda nenacpou i k tem ceskym (tolikrat jmenovana Rolins co Nellis) - proste nechapu, proc to neni bude vsude anebo nikde bez ohledu, zda to nekomu vadi ci ne. Usain do cestiny? Treba je to Honzik -Usain, Husain, Hans...;-). Ja jsem nahodou rada, ze se uplne neshodneme protoze minimalne jsem si na Vasi radu precetla ten clanek, jinak bych o nem nevedela. A hlavne, je prijemne vedet, ze je nekdo schopen udrzet si nazor a pritom nenadavat a neurazet, to se v techto diskusich moc nenosi. Jen pro zajimavost - Vy jste ucitel CJ? Samozrejme pochopim, kdyz neodpovite!

0/0
30.4.2011 15:01

Romla

Re: hmm - pokracovani

Ne, nejsem učitel ČJ, i když mi lichotí, že Vás něco takového vůbec napadlo. :-) Takže všechno berte jen jako můj názor. Je zase asi rozdíl mezi úředním dokumentem a novinkou na idnes. V úředních dokumentech je jistě třeba dbát zvýšené opatrnosti při přesném zápisu jména, v novinkách na idnes už můžeme skloňovat podle libosti a to, že některá jména mají ová a jiná je nemají, je zcela v pořádku, jak bylo vysvětleno v tom článku o přechylování: Marylin Monroeová je prostě hrůza, ale to myslím nikdo nepoužívá ani tady. O té úrovni diskuze na idnes máte pravdu, já sám se občas nechám unést a urážím, protože někdy skoro automaticky předpokládám, že dotyčný chce jenom provokovat. Je to škoda, ale lepší to tady asi nebude. Aspoň někdy si tady člověk může pokecat s někým na úrovni, jako jste Vy.

0/0
30.4.2011 15:50

Romla

Re: hmm - pokracovani

Pokud Vás zajímá čeština, tak by Vás možná mohl zajímat rozhovor s šíleným korektorem Petrem Behúnem, který jsem teď mimoděk objevil, je tam i jedna otázka mířená na to přechylování: http://interval.cz/clanky/petr-behun-sileny-korektor-u-vyslechu/

0/0
30.4.2011 15:50

marketka13

Re: hmm - pokracovani

Dekuju za kompliment - napodobne!!! Protoze jsem zastancem 'presumce neviny', vzdycky k rozhovorum tady pristupuju dle nazvu - diskuse na idnes. Kdyz nekdo nediskutuje, jen urazi a navic je evidentni, ze o tematu nema ani paru, popreju vsechno nejlepsi a tise odchazim ;-). Nekdy si tak rikam, jestli ty verbalni vypady dovoluje anonymita online diskuse a jak hrdinni by byli, kdyby meli rict treba Menzelovi, ze jeho filmy jsou blbe anebo Lucii Vondrackove, ze neumi zpivat...i kdyby to byla pravda, nejsem si jista, kolik borcu by stale kricelo ;-). A k prijmenim - clanek prectu zitra, ted sotva koukam. Urednice byly lahodne, chteli mi priklepnout ova za primeni Kennedy, jsem namitla, ze manzelka pana Placheho je Placha, tudiz Kenneda, to uznaly jako blbost, nakonec jsem se v Londyne prihlasila k britske narodnostni mensine! - bavili jsme se u toho dost ;-). No a tak kdyz zeny neuhadaly Kenneda, aspon ova nacpaly tchyni do rodneho prijmeni - srazka s blbcem dle Wericha ;-).

0/0
1.5.2011 0:08

marketka13

Re: hmm - pokracovani

A k nasi diskusi- porad si myslim, ze za souhlaskou bud vsude (Cesky nevyjimaje) anebo nikde.  Za samohlaskou nikdy - bohuzel i to jsme tady na idnes videli (naposled myslim clanek o V. Beckham a jeji fittness-instruktorce Leeovove ;-). (nebo jak je to dobre vysklonovane, ve Statech se jmenuje Lee...).  Ale nejdriv si prectu ten doporuceny clanek a treba nazor zmenim. Ted jdu spat, pada mi hlava na klavesnicovou ;-). Zatim nashle a mejte se pekne, M.

0/0
1.5.2011 0:10

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: prijmeni

A co Catherine Mountbatten-Windsorová nebo Mountbattenová-Windsorová?

0/0
29.4.2011 18:54

Englishman

Re: prijmeni

William se občanským jménem jmenuje Wales (protože jeho otec má jako následník trůnu titul  Prince of Wales). Takže Kate teď bude mít v pase (asi) Catherine Wales.

0/0
30.4.2011 10:39

captain cook

Re: prijmeni

na tom se nemohli shodnout ani anglicti komentatori.

Jedna verze byla Catherine Wales, druha Catherine Windsor protoze Windsor je jmeno dynastie a treti dokonce Catherine Windsor- Wales!!!

Presne receno, Wales se mi zda dost nepravdepodobne, protoze Wales je jednom jeden, otec. William se stane Walesem, neboli princem z, az tata nastoupi na trun a on se stane naslednikem.

0/0
30.4.2011 12:50

Madietta

Re: prijmeni

Bude se jmenovat vévodkyně z Cambridge. ;-)

0/0
30.4.2011 22:30

Vendy83

Re: prijmeni

mě tím třeba neobtěžujete, protože mě to rozčiluje úplně stejně jako Vás! Nechápu, co je to za dementní zlozvyk stále příjmení u cizinek překrucovat s tím -ová. A pak české rádobycelebrity vesele uvádějí bez -ová. Když jsem žila v zahraničí, taky mi moje jméno nekomolili...grrrr....

0/0
2.5.2011 11:15

marketka13

Re: prijmeni

Dik!!! Ani me nekomoli jmeno ci prijmeni. A to, aby vyslovili Marketa spravne (ne Markiiita), potrebovali by tam dve 't'. Nicmene respektuji, ze v mem jmene je jedno a na vyslovnost se me jednoduse a proste zeptaji. I ja to tak delam, kdyz si nejsem jista - radeji se zeptat nez nekomu prekroutit jmeno. Stejne jako Vas, i me nadzvedava ta 'palba od boku' anebo dle nalady anebo ja nevim ale je to priserny, zvlast u prijmeni koncicich na samohlasku!!!! Nicmene jak rikal Werich, nejhorsi je srazka s blbcem...;-). Ale co, Kacence to sluselo, at si tu pisi jak se zamane a my se na to asi vykasleme a bude ;-) Mejte se pekne, M.

0/0
8.5.2011 0:09

jjyyy

Jasně !!

Pod tyhle šaty podprsenka prostě vzít nešla. Paráda.

0/0
29.4.2011 17:00

Tuřínek

Re: Jasně !!

co děláte, dyť jí to sluší!!! A stejně je ten vršek vpodstatě vystuženej korzet, takže je fuk, jeslti podprdu má nebo ne !!

0/0
29.4.2011 18:55

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Jasně !!

Tak tak, také si myslím, že jí to sluší...přijde mi (možná jiní mají odlišný vkus), že princezny mají pěkné "okázale neokázalé" šaty, zatímco celebrity mají docela často nějakou popézní příšernost.

0/0
29.4.2011 19:01

Carpe.Noctem

Re: Jasně !!

Řekla bych, že to jjyyy nekritizoval, ale naopak si to pochvaloval. Už jinde psal, že se mu to líbilo.

0/0
29.4.2011 19:39

jjyyy

Jasně !!

Spíš než nekritizoval jsem nadšením nadskakoval u přenosu od doby, kdy jsem to zaregistroval !!!!

0/0
30.4.2011 11:45

jjyyy

Jasně !!

O tom to je : bylo to krásné, jak se to hrotilo a tyčilo a je to krásná dívka jako celek i jako kousíčky !!!

0/0
30.4.2011 11:24







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.