Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BLOG: Klamavá reklama aneb Zumbááá

Nechala jsem se nachytat. Ladné cvičení s tanečními prvky, zapomenete, že vlastně cvičíte, skvělá zábava. Podobná hesla se mi vybaví při vyslovení slova zumba. Zumba je "in". A tak se stalo, že tohle moderní cvičení dorazilo i k nám do malé vesnice, kde žije snad jen pět set obyvatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lindawal

Já zumbu ráda

R^:-P Já jsem vždy realtivně cvičila ,dělala jsem asi 3 roky aktivně břišní tanec, a občas nějaky ten aerobik a hodně jsem chodila.Aerobik mě teda nebaví vůbec.

Zumba mě nadchla teda první hod. byl nářez,ale jelikož jsem docela ,,trénovaná,, neříkám něco extra ale žádnej gaučák tak jsem se úžasně bavila. Je to taneční,super rytmy a při Zumbě opravdu nemyslím na kcal ale na radost z pohybu a vždy se těším na další hodinu: hubnutí - tvaruje krasně postavu a ja jsem i zhubla (+ zdravý jídelníček) ,ale to je asi individualní...Přitom jsem pořád oplacaná ale vím že já dělam pro sebe max . Nebudu přece chodit do fitka když mě to nebaví mě Zumba baví děsně,těším se a to je myslím hlavní -to pozitivní myšlení. Nechci dělat jen pohyb pro kg ale hlavně pro sebe pro ten skvělý pocit a očištění mozku.

0/0
28.6.2011 18:15

pavlina.n

Také souhlasím

0/0
7.5.2011 18:43

novca

Plně souhlasím

Děkuji za překrásnýýý článek. Hovoří mi z duše. I když 3x týdně sportuji a nemám 30 kg ani 10 kg nadváhy, Zumba mi nevyhovuje . Nehledě na to, že hubnutí na tomto typu sportovní hodiny nepřipadá ani nááááááhodou v úvahu. Tepová frekvence málo kdy zůstává v limitu 65% - 75 % MTF. Takže na nabití energií asi supr, ale jinak je to o ničem.

0/0
6.5.2011 10:18

Elik.7

zumba může za vše

zumba nemůže za to, že jste tlustá a nemáte fyzičku! A jestli chcete s váhou něco dělat, tak jako tak musíte cvičit a popsané problémy budete mít u každého cvičení. To se totiž stává, že u cvičení se zpotíte a stoupne Vám tep. Ale jestli Vám víc vyhovuje ležet doma na gauči a říkat si, jak je hrozné mít pár kilo navíc, no prosím, Vaše věc. Ale hlavně nikomu necpěte to, že cvičení je hrůza.

0/0
23.4.2011 14:04

goodbye.kitty

klamavá reklama jak pro koho

na každého Zumba působí jinak, já napíšu svoje zkušenosti. Začala jsem s ní před rokem, kdy jsem vážila (ok, stydím se, hodně se stydím) 90 kg. Tep mi vyletěl vzhůru, dlouho jsem ho uklidňovala a moje reakce po první hodině? Zaplatila jsem si permanentku!!! Ok, člověk se zapotí, zadýchá a ne vždycky to vypadá zrovna sexy, ale Zumba mě nabíjí neuvěřitelnou energií a i když 50 kg nemám ani náhodou, vždycky si to "Zumbáááá" ráda zakřičím. Věřím, že autorka článku to nemyslela nijak urážlivě, přeju jí, aby brzo našla nějaký sport, který ji víc zaujme :-)

0/0
21.4.2011 7:55

_lu

...

hodně ftipnej článek!:-))) je jasný, že zumba je dalším "moderním in cvičením" a bude možná ještě větší sranda co po těch aerobicích, jogach, pilatech, kickboxech atd přijde;-)

0/0
15.4.2011 12:42

svarak_z_krabicaku_reborned

10 let vykrmování se holt připomene

Tak jste "mírně obtloustlá", nebo máte "30 kilo navíc"? To jsou dva diametrálně odlišné pojmy. Pokud jste se vykrmila na jateční hmotnost, tak se nedivte, že jste se cítila, jak jste se cítila. Manžel má holt pravdu, bude to bolet. Ale nejtěžší je začít,tak přeji vůli pokračovat.

0/0
13.4.2011 17:53

Rynn

Re: 10 let vykrmování se holt připomene

Myslim, že to celý byla trochu nadsázka, psáno formou fejetonu, takže debatovat o tom, že hubnutí bude bolet a 30 kilo nadváhy atd... je podle mě v tomhle případě trochu mimo... :-)

Kromě toho, zumba neni cvičení na hubnutí, bohužel si to většina ženskejch neuvědomuje a pak se diví, že nehubnou. Ale nedivim se, s tepovkou na 85%, to se fakt nehubne :-) takže hubnutí ji vůbec nemusí bolet, pokud bude hubnou tak jak má a ne zumbou a podobnejma cvičeníma, který jsou dobrý akorát na kondici !

0/0
19.4.2011 9:23

vladka_m

instruktor

Autorka článku se zumbou asi začíná a teď je překvapená. Podle mojí zkušenosti průběh hodiny a pocit ze zumby vůbec nejvíc ovlivňuje instruktor...

viz

http://www.mezizenami.cz/clanek/idealni-sport-zumba-1

0/0
12.4.2011 14:33

andelka

Re: instruktor

R^

0/0
12.4.2011 14:37

Prasadko

Moc pěkně napsáno

Mně článek pobavil, navíc mi promluvil z duše. :-) Zumba prostě není pro každého, nezvládnu složitější krokové variace než obyčejný pochod, vadí mi vydýchaná tělocvična nacpaná zpocenými lidmi a přímo nesnáším hlasitou hudbu. Dávám přednost pohybu v přírodě, kde pokud možno nikdo neřve. Kolo, turistika, běžky, in-line brusle, plavání, to všechno zase dělá radost mně. Každá jsme jiná a v tom je to kouzlo, ne? :-)

0/0
12.4.2011 9:55

ebamb

Já teda nevím

jak mohla dotyčnou bolet kolena. Cvičitelka na začátku říká - nám teda jo - že si máme cvičit to, co chceme, nemusíme se jí striktně držet a HLAVNĚ, kdo nechce nebo nemůže, neskáče. Já mám taky nadváhu, v kolenou artrózu a a zumba mi připadá na cvičení lepší než aerobick. Já na ní chodím už více než rok a půl a jsem naprosto spokojená. Otázkou je také to, jakou máte cvičitelku a co od cvičení očekáváte.

0/0
12.4.2011 8:29

Maysaa

Zahořklý příspěvek...

Věřím, že autorka článku chtěla někoho pobavit........ovšem, ať je to Zumba nebo cokoliv jiného, tak jen proto, že já sama nic nedělám, tak bych neměla odrazovat od pohybu ostatní.  Pokud po letech nicnedělání přijde tělo, které se mi nebude líbit, tak věřím, že budu dostatečně soudná na to, abych začla pomalu a nenásilně dělat sport, který je pro mě vhodný a je přiměřený mému zdravotnímu stavu a tak se stanu sama se sebou spokojená.

0/0
11.4.2011 15:22

makovcova.blog.idnes.cz

nespravedlivá kritika

Všem, kteří mají pocit, že jsem Zumbu tímto textem nějak nespravedlivě zkritizovala, chci jen napsat, že to, co jste si přečetli, není žádný oficiální článek, ale jen text z osobního blogu, osobní zážitek. Jako takový článek prosím berte a nic jiného za tím nehledejte.

Dost lidí to pobavilo a (jak už jsem psala) nic jiného ani nebylo účelem.

Jana Makovcová

0/0
11.4.2011 14:46

Inez

Re: nespravedlivá kritika

...a nepřipadá Ván, že pro smích jste tu hlavně vy? Sedněte si k telce, do klína misku s chipsama a určitě se nezadýcháte a nezpotíte....:-))...jen pozor na jednu věc! Při sledování tupých seriálů bývají sem tam reklamy, tak bacha, ať opět na nějakou nenaletíte...!!!! :-))

0/0
11.4.2011 22:57

kocourvbotách

Re: nespravedlivá kritika

mě tedy Jana nepřijde k smíchu. Její článek mě dost pobavil, nevidím v tom žádný odrazování od zumby nebo zahořklost. Je to vtipně popsaný zážitek.

Kdežto vy na mě působíte jako dost zahořklý člověk bez nadhledu a smyslu pro humor Rv

0/0
12.4.2011 16:13

zibre

Re: nespravedlivá kritika

Ale vždyť článek byl psaný vtipně a s nadsázkou.

Bohužel neumíte číst mezi řádky.

Nikdo tam nekritizuje zumbu, jen popisuje své pocity s nadsázkou. Ta paní vůbec není k smíchu, je naprosto skvělá, že dokázala takto otevřeně popsat své pocity, přestože jde proti populistickému proudu, který zastupujete velice nevybíravým a netaktním způsobem Vy -  Inez.

Nemůžete osočovat nikoho, koho blíže neznáte, nevíte jak žije a proč není pravidelně 3 x týdně na Zumbě.

0/0
3.5.2011 22:16

fitzie

Re: nespravedlivá kritika

taky jsem mívala období představ, že budu své "čtenáře" bavit.

ale už mě to přešlo. vzteklounů a pitomců je prostě moc.

0/0
12.4.2011 18:29

Lentilkadasenka

HOLÝ NESMYSL

Je sice pravdou, že zumba pro "nováčka" navíc při první hodině dá hodně zabrat, ale po pravidelném chození, se člověk naučí všechny pohyby a Zumbu si prostě užívá..já bez ní už nemůžu být a jestli zhubnu nebo ne...to už tak neřeším, prostě mě to baví a navíc trenuji aspon svoji výdrž a fyzičku, když už tedy nic jiného...takže tento článek je tak maximálně pro zasmání, ale rozhodně ho neberte vážně, ostatně každé cvičení (aerobik, spinning at..) s člověkem, který je zvyklý nic nedělat dost zamává obvzláště na první hodině :-)

0/0
11.4.2011 10:45

media.win

nesmysl

Já myslím, že tento článek sem vůbec nepatří. Zbytečně to může odradit podobné lidi s nadváhou, které zumbu ještě nikdy nezkusili a děsí je ta představa "očí zalitých potem"!! ..Je nesmysl soudit nějaký pohyb, když ho člověk zkusil jen jednou, zvlášť zumbu!!

0/0
11.4.2011 9:51

olusak

Re: nesmysl

Rv

0/0
11.4.2011 13:55

olusak

Tam nejdu, ale článek za to nemůže.

Věřím, že zumba není pro všechny, i když máte fyzičku. Já ráda tancovala, dělám i orientální tance, ale jakmile jsem zkoušela s kamarádkou aerobic, hrůza, konec. jakmile stojím proti cvičitelce zrcadlově a na hudbu v rychlém sledu  mám dělat nějaké kroky, jsem totálně v koncích. děsně mě to štve a rozhodně se tomu nedokážu zasmát. Asi pro mě zumba holt není. škoda.

0/0
11.4.2011 13:59

frinula

zumba je pohlazení

Kolo je radost, zumba je radost, zdravá výživa je radost. Proč se příliš vymezovat vůči čemukoliv? Pro mě je zumba skromější náhrada pááárty, na kterou už nechodím, protože su stará. A po cvičení jsem taky fialová v oličeji a tepovku mám kdesi v Krkonoších, no a co? Však to zase vybledne a klesne. Kroky mi jdou, ale každýmu zdaleka nejdou a ty ženy to neřeší, prostě se nějak vytrdlujou a jdou spokojený dom. Není to o výkonech, není to o reklamě, není to o podvodu. Je to o čistý radosti z pohybu. Běh je taky dobrej, ale hodně náročnej, není pro každého. Narozdíl od pilates, jogy a aerobiku je zumba veselá a hravá. Je to divočina. Úleva pro duše ztrápené každodenností. Vyčistí hlavu, dodá endorfiny. Zumba je pohoda. A móda je to proto, že je to FAKT DOBRY :))))

PS: Ovšem nahnat na ni zcela netrénované tělo a čekat toto všechno mi zavání silnou pošetilostí....

0/0
11.4.2011 7:50

Inez

Re: zumba je pohlazení

R^

0/0
11.4.2011 23:00

ebamb

Re: zumba je pohlazení

moje řeč R^ Chodím na ní už 1,5 roku a triko propotím každou hodinu - a nejsem jediná. Ale dokážu komunikovat a baví mě to, na rozdíl od aerobicku, kde se učíte stupidní sestavy, v zumbě se naučíte pár kroků, pohybů a pak se na různou hudbu opakují. Já doslova ujíždím na cumbie. Pěkná hudba a supr kroky. Sekání třtiny a radost - superR^;-D

0/0
12.4.2011 8:33

Definitka

Každý začátek je dobrý

Zumba je úžasný taneční hýbání:-)..a ted modní záležitost: .ale ne pro ženy co  mají pár klio nad..necviří..a chtějí zhubnout za pár dní:)..je to . jen pro trénované ženy :-)..ale ty co chtějí zhubnout můžou začít od jogy a pilatesu, jenže na to už taková masová reklama není, škoda a vřele doporučuji....a hned by kila šla dolů..

..nesouhlasím..s tím....že se musí žít..dál..s kilama nad..:-)..:-)....tak..a šup na pilates..a nebo jogu:-))

Ale jinak chválím..velkou reklamu..Zumby..že konečně .mladé holčiny chodí protahovat tělo..do tělocvičny..a nechodí si jen posedět s přáteli :-).. 

D.

0/0
11.4.2011 4:16

Inez

zumba

Cvičím zumbu již více než půl roku a rozhodně ne, že bych byla unuděná obtloustlá kancelářská krysa. Při výšce 17O cm vážím 60 kg a vůbec nepotřebuji hubnout. Chodím na ni proto, že ráda tancuji a ve svém věku už bych na místních diskotékách mohla dělat maximálně výchovný dozor. Je to odreagování a zábava. Chodí na ni i o 20 let mladší děvčáka, která mají problém ji udýchat...ale více méně nic jiného pro sebe nedělají...

A pochopitelně pokud má někdo problém s nadváhou, tak hodina zumby týdně vůbec nic neřeší pokud nezmění stravovací návyky plus další pohyb.

Autorce článku bych doporučila, aby večer u televize pasivně "nehnila", ale třeba si u ní cvičila alespoň 15 min. základní cviky (mávání nohou, sklapovačky)...a určitě první dny pocítí, že ji svaly bolí...ono když se dva roky houby dělá, tak to na těle jde poznat...takže šupky dupky ...nepsat přihlouplé články a něco ze sebou dělat!!!!

0/0
10.4.2011 22:35

bembinka

A co si jako myslela??

Že si tam lehne a tu hudbu bude jenom poslouchat??? Jóóó milá paní možná jste se měla nejdříve na internetu podívat na pár videí, abyste věděla o co v zumbě jde.... Teď netvrďte, že je to podvod... Já si náhodou zumbu moc užívám, i když je to makačka...

0/0
10.4.2011 19:40

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: A co si jako myslela??

zumba není podvod je to tahání peněz z lenivejch kancelářskejch pipinek za což je jim dán dobrej pocit že něco dělají

kdyby si šla na půl hodky zaběhat tak to má zadara a při zapojení jiných aktivit a změně jídelníčku by jí to mohlo i pomoct

0/0
10.4.2011 21:31

Inez

Re: A co si jako myslela??

Běhání je ale přece úplně o něčem jiném...a hlavně pokud má někdo hodně velkou nadváhu, tak se běh nedoporučuje kvůli tomu, že se hodně zatěžují klouby...

..u zumby se procvičují a posilují svaly...u běhu nee...

0/0
10.4.2011 22:40

mamina2

Re: A co si jako myslela??

Proč myslíte, že při zumbě se míň zatěžují klouby než při běhu?

0/0
11.4.2011 9:42

arnostek.88

Re: A co si jako myslela??

No,asi by jste si měla běhání vyzkoušet, neboť jinak nechápu jak můžete napsat, že se při běhu neposilují svaly??!!

0/0
25.5.2011 19:27

cucuzza

Re: A co si jako myslela??

tak to je taky typicky....utracet penize za kraviny a spoustu nezdravych veci to jooooo...ale investovat neco do zdravi jako je treba sport, fitness nebo zminovana zumba...to neeee...to uz je tahani penez.....to je presne typicky cesky zpusob.....v jinych zemi se lide o zdravi vice staraji a chodi do fitka treba jen vylepsit kondicku, nechodi zvedat cinky, ale moc dobre vedi proc to delaji...delaji to pro sebe a svoje zdravi, aby uz nemuseli skuhrat kde je co boli.....

0/0
11.4.2011 0:01

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: A co si jako myslela??

v případě nadváha bude lepší na kolo než běh kvůli kloubům

to zase výhodu že se člověk může někam podívat

0/0
10.4.2011 21:33

Nox

Vtip

Tohle nemůže být myšleno vážně ... pisatelka píše, že se nehýbe a má nadváhu a jde na víceméně taneční cvičení a čeká co? Jaký byl účel? Když se pohoršuje nad tím, že by musela vyvinou jakékoli úsilí... Vzhledem k její rodinné situaci (synové) se divím tomuto extrémnímu nedostatku vůle, sebereflexe a pokory

.

Snažím se psát mírně, ale přijde mi jako kdyby se paní snad v životě nepohla. Vždyť naopak trocha námahy je super a spolu se spocením znamená že člověk něco opravdu dělal ...

.

Kde že se hlasuje o nejhloupější článek na Ona? Přeji všem rozumným ženám a dívkám dobré pocvičení

0/0
10.4.2011 18:00

Nox

Re: Vtip

Koukám, že jsem to možná napsal trochu moc ostře, ale ... pořád to nechápu. Když už nic, stačilo pár kliknutí, kouknout se na youtube a autorka by vyřešila své mylné vyložení.

.

Dospělý člověk přece nemůže své rozhodování založit na reklamách (protože jsou z principu jednostranné)

0/0
10.4.2011 18:16

Aurore

Re: Vtip

Ne každý miluje pohyb....a i když se člověk dlouho nehýbá jde na DOBRÉ cvičení, tak se mu cvičí bez větších potíží. Na zumbě jsem byla a bylo to podobné jako další střelené cvičení ve stylu aerobicu. Hudbu miluju, ale po tomhle bych cvičení na ní snad začala nenávidět.

A co se týká hubnutí je zumba na nic. Kila dolů nepůjdou. Na to je lepší kolo a poctivé cvičení doma. Ani není potřeba vymýšlet nějaké pitomosti. Stačí začit denně na 40 sklapovačkách a pak každý den pár přidat a za měsíc je pár kilo dole. Přidat se k tomu můžou i nějaké posilovací cviky...pohoda bez pitomých instruktorů.

0/0
10.4.2011 18:30

Nox

Re: Vtip

Chápu, ale proč ten, kdo nerad pohyb jde na pohybové - a oproti aerobiku logicky ještě rychlejší - cvičení a ještě si pak na to stěžuje?

.

Dále pokud chci zvolna začít, nezvolím přece hned rychlou zumbu, nemusím ani aerobik ale můžu třeba pomalou kalanetiku.

.

Ne skočit po hlavě do něčeho co nemám rád, není pro mě optimální a pak za to všem ostatním - kromě sebe - vynadat...

0/0
10.4.2011 19:45

Inez

Re: Vtip

Souhlasím...;-)

...zumbu neudýchají i některé vyhublé dívčinky, natož paní s nadváhou, která 2 roky nic pro sebe nedělala

0/0
10.4.2011 22:43

cucuzza

Re: Vtip

no ono, kdyz se nekdo hybe tak, jak instruktor/ka rika, tak se postava formuje, ale kdyz se nekdo hybe jenom halabala aby se nereklo, tak se SAMOZREJME nic nestane......

0/0
11.4.2011 0:03

jazana

zumba

Já osobně nemám takovou zkušenost jako pisatelka. Nikdy jsem vlastně předtím do fitka nechodila a aerobic mě nikdy nebavil, ale když mi kolegyně zumbu doporučila, tak jsem to šla zkušit. První hodinu, jsem si připadala hrozně nemotorně, prostě střevo! A taky jsem si říkala, že jsem ráda, že jsem to vůbec přežila. Ale nevzdala jsem to a opravdu mě to chytlo. Skvělá hudba, skvělá zábava a opravdu se u toho odreaguju. Nejsem žádný zázrak, nepamatuju si každou sestavu a každý krok, ale opravdu mě to baví. Po prvním půlroce jsem dokonce zaznamela pochvaly od kolegů, že jsem zhubla (na váze se to skoro neprojevilo) a udělalo mi to radost a zvedlo sebevědomí.

Osobně bych doporučila blogerce, aby to nevzdávala a šla to ještě párkrát zkusit, případně nám pak napsala, jestli to je opravdu taková hrůza, jak píše po první zkušenosti. Samozřejmě ne každého to musí bavit, pak jedině doporučuji nalézt si jiné cvičení, které ji bude bavit a ponese ovoce. ;)

Pěknou neděli!

0/0
10.4.2011 16:48

Inez

Re: zumba

Mluvíte mi z duše. I já jsem po první hodině měla pocit, že jsem nemotora, ale jelikož jsme 3 kámošky, tak příště jsme šly zas a zas... Já sice vůbec nepotřebuji hubnout, ale toto cvičení mi pomáhá na psychiku. JJsem spokojenější a hodinu v tělocvičně nemyslím na nic jiného než na své tělo a vnímám hudbu. Chodím ještě do fitka a když je hezky běhám a jezdím na kole, ale hodinu zumby týdně si nenechám ujít....a je to moc fajn...ale věřím, že se zkrátka najdou takové, kterým to nesedne....a také bych autorce doporučila zkusit to ještě párkrát a rozhodně nečekat zázraky....ony opravdu nepřijdou, když nic jiného dělat nebude...

0/0
10.4.2011 22:53

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Hele, nepředcvičuje to ten (Vítek?),

co dělá buřty z vaječného bílku???? ;-D;-D;-D

0/0
10.4.2011 13:41

monitylik.xml

pri takomto pristupe lutujem manzela

a cudujem sa, ze pisatelka je taka spokojna so svojou vahou a aj s tym, aka je "vtipna"

bleee, nechcela by som skoncit takto

0/0
10.4.2011 12:36

_m-

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

Neboj, tobě se to nestane Rv

0/0
10.4.2011 13:08

fitzie

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

tak myslím, že vzhledem k dalším potížím, které autorku potkaly, je těch pár kilo navíc opravdová prkotina. ;-(

0/0
10.4.2011 14:00

monitylik.xml

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

vyjadrujem sa len k jej pristupu k svojej vahe, ostatne mi je jedno, je to jej zivot a ja ju nehodnotim ako cloveka

0/0
10.4.2011 17:56

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

ta paní prostě ztratila naději že se s tím dá něco dělat

a manžela bych nelitoval je to z poloviny i jeho chyba

0/0
10.4.2011 21:28

mamina2

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

Otázka je, jestli paní potřebuje nějakou naději. Třeba je spokojená tak jak je.

0/0
11.4.2011 9:44

monitylik.xml

Re: pri takomto pristupe lutujem manzela

chcela by som vidiet toho cloveka, co je spokojny s nadvahou

0/0
11.4.2011 19:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.