Diskuze

OBRAZEM: Děti, které se vejdou do dlaně

Jsou tak malinké, že i pytlík mouky je dvakrát těžší. Neváží ani půl kila, přesto přežijí. Řeč je o extrémně nedonošených dětech. Vejdou se skoro do dlaně a nebýt špičkové péče českých lékařů a dalšího zdravotnického personálu, nikdy by se nedočkaly prvních krůčků nebo prvního školního dne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sasena

3. 4. 2011 12:47
Jak je to dlouho,

co se medializoval případ tuším že dvojčat, která doktor po předčasném porodu prohlásil za mrtvá, nechal odnést na balkón a ona tam ještě snad 2 hodiny bez jakékoliv pomoci žila. Zdravotní sestra, která se doktora marně snažila přesvědčit, aby něco udělal, z toho musí mít noční můru dodnes a ten doktor podle mě taky nemůže klidně spát. Možná, že kdyby se jim věnovala péče, mohly ty děti dnes žít a dělat rodičům radost. Možná že ne, ale kdo zná odpověď? I pro doktora musí být hrozně těžké rozhodnout, v jakém případě už to nemá smysl, a proto by se mělo zkusit vše, co má medicína k dispozici. A je mi putna, kolik to stojí, protože peníze se doslova vyhazují oknem v jiných případech. Ale o tom tady už bylo psáno dost.

0 0
možnosti

caira1

3. 4. 2011 9:02
Jsem maminou jednoho z nich...

Docela mně zaráží, kolika z Vás vadí finanční stránka věci.My, mámy předčasně narozených dětí jsme si to dobrovolně nevybraly, žádná z nás nechtěla rodit předčasně -na rozdíl od alkoholiků a feťáků,kteří konzumují s radostí a věřte, že jejich léčba Vás stojí hodně.

Píšete,že k předčasnému porodu musí být dispozice,také názor zcela mimo.Já jsem měla komplikaci, o které statistika říká, že postihne 1%těhotných žen.Druhé dítě jsem donosila naprosto v pohodě.Dcera se narodila ve 28.tt s 990g,injekci s kortikoidy k dozrání plic jsem nedostala,přesto po porodu dýchala sama.Nechali byste takové dítě zemřít?Od  necelých 3 let chodí do školky, je moc šikovná,mluví lépe než mnohé donošené děti,ve svých 3,5letech skládá puzzle o 60dílech, hezky maluje, zpívá...V době chřipkové epidemie chodilo do školky 8 dětí z 26  a moje dcera mezi nimi.

Nikdo nemůže vědět, jaké následky si dítě z předčasného porodu ponese, ale já jsem vděčná, že jsme tu šanci dostali a všem lékařům za její záchra

0 0
možnosti

sasena

3. 4. 2011 12:25
Re: Jsem maminou jednoho z nich...

To je dobře, že to tak dopadlo a myslím, že takových případů je dnes už mnohem víc, v článku to je také zmíněno. Ale ti "pragmatici" tady si stejně povedou svou a jinak budou mluvit teprve až budou postaveni do stejné situace. Má kamarádka vždycky tvrdila, že kdo si nenechá vzít dítě, které testy označily za poškozené, by měl hradit celou péči, pokud se podezření potvrdí. Teď byla její poprvé těhotná dcera na testech, které naznačují nějakou vadu a kamarádka mluví úplně jinak. Je to tak, že pokud se něco týká těch druhých, každý má hned řešení a všechno je jasné, ale jakmile je to o nás, rázem se mění všechno o 180°. Držím pěsti, ať je i nadále vše v pořádku. R^

0 0
možnosti

jjyyy

2. 4. 2011 23:50
Sparta je asi moc, ale...

Tyto děti končí v nejlepším případě u psychologů, psychiatrů, alergologů, ... prostě odborníků na cokoliv, co jim dobře zaplatí zdravotní pojišťovny a rodiče na jejich rady podporují farmaceutické loby. Bohužel to často vidím.

0 0
možnosti

Skippik

3. 4. 2011 2:25
Re: Sparta je asi moc, ale...

Tak já budu mnohem raději, když moje daně půjdou na záchranu nedonošeňátek a péči o případné postižené než na zdravé jedince, co nechtějí makat a válí si šunky na podpoře a dávkách v hmotné nouzi.

0 0
možnosti

ewikp

2. 4. 2011 12:09
rozhodnutí

Nedá mi to a musím reagovat. Mám doma dvě nedonošené děti (5 a 2 roky). Druhé extrémě nezralé 800g. Obě děti jsou naprosto zdravé bez jakýchkoliv komplikací. V našem okolí známe nejméně dalších 20dětí, které se narodili předčasně a jsou zdravé. Tento článek nedokáže pochopit nikdo, kdo tím neprošel. Člověk, který v takové situaci je, ví jak se rozhodnout. Docela by mě zajímalo, jak by reagovali lidi, co tu tvrdí nezachraňovat, když by se jednalo o jejich dítě.

0 0
možnosti

Politicky korektní lež

2. 4. 2011 13:07
Re: rozhodnutí

to je právě, že člověk neví zda bude postižené. kdych věděla, že bude, nechtěla bych ho zachrańovat.

0 0
možnosti

maky279

2. 4. 2011 3:02
Děti co váží něco více než dva pomečanče, ale méně než čtyři

Ahojky všem, nevím jestli vám to pomůže v rozhodnutí, rozhodování, a jiném, ale doma jsme řešili podobnou událost. Otěhotněla jsem a naše řeč byla o tom, že nejsme tak mladí, abychom měli postižené dítě a tak staří abychom nemohli mít další dítě. Tak jsme se těšili jako normální rodičové na nový přírustek do rodiny. Vše se změnilo po předčasném porodu nedonošeného dítěte, které mělo navíc vrozenou vadu. Nedokázali jsme odolat pokušení, že nám ho zachrání a naopak nás přepadal obrovský strach jak to zvládneme. Náš syn se narodil o dva měsíce dříve a vrozenou vadou střeva, která vyžadovala okamžitou operaci střev s dlouhodobou léčbou. Porodní váha byla sice 2360g, ale po operaci měl malý jen 1980g. První operace trvala čtyři hodiny a našeho syna zachránila. Zůstali jsme dva měsíce na přístrojích a pokusech začlenit naše dítko do těch veselejších tabulek novorozenců. Zkoušeli jsme pokusy, jen aby se to "naše" dítě dalo dohromady.

0 0
možnosti

Politicky korektní lež

2. 4. 2011 2:05
největší dilema je asi tohle

přikikláním se k názoru hodně nedonošené děti nějak intenzivně nezachraňovat. Jenže co když dítě přežije a bude postižené právě kvůli tomu, že mu nebyla poskytnuta intenzivní péče? Nebo naopak, co když mu ta péče poskytnuta bude, ono přežije, ale bude těžce postižené?

0 0
možnosti

Denule

1. 4. 2011 23:46
jednu dobu tady blogovala maminka dítěte s váhou asi 890 g,

možná by stálo za to, kdyby ji redakce oslovila a nechali ji k tématu něco napsat - i s odstupem těch asi dvou let, kdy své blogy psala, popř.s ní udělali rozhovor. Rozhodně upřednostním informace od někoho kdo toto zažil, než když si to novinářka přečtě někde v knize a pak to tady přetlumočí.

A pokud to čte ona maminka - tak doufám, že je vše v pořádku a máte se (oba) dobře. 

0 0
možnosti

mici82

5. 4. 2011 12:50
Re: jednu dobu tady blogovala maminka dítěte s váhou asi 890 g,

Z toho miminka je krásnej zdravej a chytrej kluk :) taky jsem ten blog četla se zatajeným dechem a občas i slzu uronila. A dobře to dopadlo!

0 0
možnosti

d_meister

1. 4. 2011 23:16
souhlasím s těmi,

kdo řikaj, že to je nenormální a proti přírodě, zachraňovat půlkilový děti. takovýhle děti nejsou zdaleka životaschopný a jejich orgány nejsou ani dostatečně vyvinutý, aby bez 24/7 péče vydrželi. a i když vydrží, tak v drtivý většině případů jsou postižený - pozdějc se vyvíjejí oči, motorika dělá problémy etc. pro zachraňování hodně nedonošených dětí nemám pochopení asi stejně, jako když se rodiče dozví, že jejich dítě bude mít genetickou vadu a přivedou ho na svět. btw mám bratrance, který se narodil v 6. měsíci, vážil asi 750 gramů, krátce po porodu a po komplikacích ještě zhubnul: kromě drobných problémů jako např. se šilháním (buďme rádi, že není slepej, jako se to často stává), problémy s chůzí, jakož i s jemnou motorikou, duševní vývoj se zastavil někde ve 4 letech, podezření na autismus, často nevypočitatelný, až agresivní chování.

0 0
možnosti

Mak76

1. 4. 2011 23:29
Re: souhlasím s těmi,

Nesouhlasím. To vše, co říkáte, je daň za pokrok. Teď je dokážeme zachránit a přežijí s následky, ale za pár let to může být jinak. Ale pokud je nebudeme zachraňovat, tak se dál nedostaneme, protože na každém dalším děťátku se lékaři učí a zjišťují nové a nové skutečnosti... To bychom mohli přestat léčit lidi s rakovinou (stejně není jistota, že to přežijí) a vůbec s jakoukoliv jinou závažnou nemocí, kde hrozí následky...

0 0
možnosti

behunka

1. 4. 2011 21:21
na každém šprochu pravdy trochu

těžko se přiklonit k nějakému názoru. Na jednu stranu zachraňovat tyto drobečky za každou cenu, je hrozné. Kde je ta jistota, že bude zdravé a né celý život postižené a odkázané na pomoc okolí. Ale zase na druhé straně co když...? Radikálně neudržovat hlásají ti co děti nemají, nebo mají bez problémů krásné zdravé děti. Ale zkuste se zeptat na názor kterékoliv maminky na oddělení nedonošených dětí. 

0 0
možnosti

sorg1

2. 4. 2011 0:30
Re: na každém šprochu pravdy trochu

Ta jistota není nikdy, dokonce ani u těch donošených. Asi před rokem byl někde článek, že se narodilo úplně zdravé dítě bez očí, na ultrazvuku nebylo nic poznat. a i když se narodí úplně zdravé, tak může být postižené mentálně, nebo taky může chytit nějakou těžkounemoc. ani vy nemáte žádnou jistotu, že vás zítra nedostihne například mozková mrtvice, nebo Vás něco nepřejede a zustanete po zbytek života odkázána na pomoc ostatních. to co tu píšu nepřeju nikomu, jen se snažím napsat, že takovou loterii a hru plnou nebezpečéí, které se nedá vyhnout prožívá neustale každý člověk. Proto si dovolím tvrdit, to co řakl Werich:"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl...."

Za život stojí bojovat vždy.

0 0
možnosti

cool_cat

1. 4. 2011 19:27
Autor článku...

... se zase blýsknul. Pokud vím, novorozenci za pobyt v porodnici neplatí. Takže i když tam nedonošence piplají třeba tři měsíce, jeho matku tam tak dlouho určitě nedrží. Propustí ji tak za 4 dny, takže zaplatí 240 Kč. Tedy zhruba stejně jako matka, která porodila v termínu. To jen tak na okraj ;-)

0 0
možnosti

shteerca

1. 4. 2011 19:56
Re: Autor článku...

Až tak jednoduché to není, pokud matka nebydlí v blízkosti porodnice, tak tráví čas na pokoji matek a pokud už dítě nemusí být v inkubátoru a zároveň se blíží doba jeho propuštění, tráví třeba  pár týdnů spolu na pokoji...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

26. března 2024,  aktualizováno  8:54

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za...

Obří melouny už nejsou in, i muži mohou kojit a další zajímavosti o prsou

24. března 2024

Ňadra obvykle poutají pozornost mužských očí, jsou ovšem také částí lidského těla, která je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sex se zajíčkem je super, ale... Sedm důvodů, proč nechodit s mladším mužem

28. března 2024

Vztahy s výrazným věkovým rozdílem jsou stále častější a už dávno nepatří do kolonky „podivné“....

Dvaadvacetinásobná matka přiznala závislost na těhotenství

22. března 2024  8:15

Sue Radfordová z Velké Británie má dvaadvacet potomků. Třiadvacetkrát byla těhotná a nevylučuje, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena si vysnila plastiku prsou v Turecku, život se jí změnil v horor

25. března 2024  7:59

Třiatřicetiletá Stephanie Briggsová z Velké Británie roky šetřila na operaci, po které měla mít...

Kate podstupuje chemoterapii, aby se jí rakovina nevrátila, vysvětluje lékařka

29. března 2024

Když princezna Kate oznámila, že má rakovinu, uvedla, že jí bylo doporučeno, aby podstoupila...

Zrušte rande. Tyto typy mužů své špatné stránky odhalují už v začátku

29. března 2024

Po schůzce s nimi se cítíte nejistá, po vztahu s nimi z vás zbytečně zůstane vyprahlá poušť....

OBRAZEM: Jarní detoxy, které doporučují slavné tváře

29. března 2024

Tělo si po zimě žádá úplně jiné zacházení, proto i slavné osobnosti na jaře volí trochu jiný režim,...

Osa střevo-mozek. Mikrobiolog o léčbě vlastní stolicí i vlivu na duševní zdraví

28. března 2024

Premium „Dejte svoji stolici do banky, bude se vám hodit,“ vyzývá molekulární biolog Petr Ryšávka, který...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.