Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se rodí ve vlastním obýváku

Porod doma představuje nekonečný spor, v němž jsou obě strany přesvědčeny o své pravdě. Ženy, které se rozhodly přivést na svět potomka doma, často hovoří o tom, jak se ve vlastním obýváku na rozdíl od sterilního, cizího nemocničního prostředí cítily dobře a bezpečně. Lékaři ovšem trvají na tom, že porod doma je příliš rizikový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anejka

Vždycky jsem chtěla rodit doma

Máme příbuzné v Dánsku, tam je porod doma úplně normální. Už před 17ti lety jsem zjišťovala, jak by to šlo zařídit i u nás. Vzhledem k tomu, že bydlíme v malém městečku pod Orlickými horami to bylo prostě nereálné. S kamarádem gynekologem jsme na toto téma vedli léta vášnivé debaty.

S postupem času jsem se s tím smířila a, když jsem před týdnem rodila, nastoupila jsem automaticky do porodnice. Celé těhotenství bylo v pořádku, na ultrazvuku jsem byla ještě den před porodem. Nikde žádný problém. 4 porody před tím také bez problémů. Nakonec se ukázalo, že dcerka měla omotanou šňůru kolem krku, což personál poznal na monitoru a v okamžik porodu bylo během chvilky na sále snad 10 lidí připravených zasáhnout, kdyby bylo potřeba (kleště, kříšení,...) Nakonec se křísit nemuselo, ale v tu chvíli mi došlo, že prostě všechno nemusí vždycky skončit podle plánu a nevím, jak bych si to sama před sebou doma obhájila, kdyby se něco zvrtlo...

Nicméně,nikomu bych do toho nemluvila, to je každého věc

0/0
14.4.2011 15:56

pesimistka7

Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Těhotenství sice není nemoc, ale je to "jiný stav"! Přecejen se v tom ženském těle "něco děje" (hormony a rostoucí bříško - vždy; oteklé nohy, bolesti zad, těh.cukrovka atd. individuálně), také to na něm zanechává změny, i nepříjemné trvalé následky - teď nemyslím strie, ač i to je pro některé drama, ale např. inkontinenci, (+komplikace při porodu, které mohou způsobit i smrt matky, dítěte, obou). Ač to není nemoc, nemůže zdravá těhotná, "kupodivu", dělat všechno, jako zdravá netěhotná. A tak tomu bylo i dříve. Myslím, že při této "nenemoci" je přecejen lékařská péče na místě. Při dnešních možnostech a díky poznatkům moderní medicíny  lze lecos (co dříve, nebo v domácích podmínkách nebylo možné možné zjistit), podchytit, a příznivě ovlivnit už během těhotenství a řešit během, či po porodu, ovšem to vyžaduje vybavení, operační sál.

0/0
12.4.2011 10:31

pesimistka7

POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Ne, že by žena dnes bez lékaře nezvládla porodit, ale nastanou-li komplikace...pomaže do vybavené porodnice i ta, přirozenost vzývající, domarodka (tedy pevně doufám....). Snad už i Vám musí být jasný rozdíl, mezi "dříve a dnes". Za těch x let se vyvíjelo a měnilo všechno. Ale to si časem také všimnete....

0/0
12.4.2011 10:32

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Tomu to nevysvětlíte. Já jsem měla komplikace po porodu a nebýt okamžitého zásahu lékaře, tak jsem zemřela. Nu a protože porod není nemoc, měla jsem zemřít, prý je to tak přirozené a vždycky to tak bylo. ;-D Komplikace=přirozená smrt.  A nezemřela jsem jen proto, že mám strach ze smrti jako celá západní společnost. :-P Ovšem je zajímavé, že ze smrti mají strach i třeba krávy, co jdou na porážku. Hm, hm, asi už jsou také zkažené západní morálkou. ;-D

0/0
12.4.2011 19:53

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Jo a aby nedošlo k mýlce, porod nepovažuji za nemoc. Do konce těhotenství jsem sportovala, nikdy jsem neměla žádné potíže !!

0/0
12.4.2011 19:54

_m-

Re: POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

kašli na něj. Pařez zůstane pařezem a hovězí hovězím

0/0
12.4.2011 20:07

Nahlas se ti směju 2

Re: POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Neuroleptika. Chápu.

0/0
14.4.2011 18:58

pesimistka7

Re: POKRAČ. Pro: Nahlas "vysmátého" 2

Také jsem měla předem nezjistitelné komplikace po porodu, raději vždy zdůrazňuji, že po porodu "přirozeném", bez medikace a hlavně - nezaviněné lékařem. Masivní krvácení, být to doma i nejzkušenější PA by byla v ..... a já bych vykrvácela i s rychlou za rohem. Dvě děti by zůstaly bez matky. Proto také neberu takové to ohánění se statistikami, že doma je to stejně bezpečné a chápu záporný postoj některých lékařů a PA - ti tohle "předem nezjistitelné" totiž vidí často. Já jsem to zažila. A každý, kdo chce děti, se o ně také chce postarat a vidět je vyrůstat, takže nejspíš asi fakt nechce umřít, že?..uf...

0/0
13.4.2011 10:26

Nahlas se ti směju 2

Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Jak to asi lidé dělali ony statisíce let před tím, než se z těhotenství a porodu stala choroba vyžadující přítomnost lékaře.

Jak to, že lidstvo a všichni savci už dávno nevyhynuli?

0/0
10.4.2011 10:49

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

U porodu se běžně umíralo - i novorozenci umírali. Lidstvo nevyhynulo, protože ženský měly víc než jedno, dvě děti. Jestli se chce někdo vrátit do pravěku a umřít do porodu prosím..... ;-D;-D

0/0
10.4.2011 10:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Hm, já jsem naštěstí nějak nenaskočil na dnešní vlnu fanatismu nad "schopnostmi" medicíny, kdy se za každou cenu zachraňují pár set gramové plody, přestože budou celý život oni i jejich okolí trpět v důsledku poruch a retardací, jen aby plod neuhynul...

0/0
10.4.2011 10:59

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Nemluvím o pár set gramových plodech. Já třeba měla naprosto bezproblémové těhotenství a naprosto bezproblémový porod. Ovšem po porodu se u mne projevila nějaká komplikace a já začala šíleně krvácet. Okamžitě jsem musela do narkózy, na sál a něco mi museli udělat s dělohou. Rodit doma, nepřežila bych ani převoz do špitálu, zemřela bych po cestě. A o tomhle mluvím. Nikdy nikdo neví, jak se porod zvrhne a co se v průběhu něj stane. Doktoři mi zachránili život a dítěti mámu.

0/0
10.4.2011 11:02

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Západní, tzv. vyspělá, společnost je posedlá fanatickou panikou ze smrti. Já tohle nesdílím. A nesdílím ani názor, že těhotenství a porod je nemoc.

0/0
10.4.2011 11:05

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Já jsem posedlá strachem ze smrti? To jsem měla ve 25 umřít a nechat po sobě novorozence? Fakt seš mešuge.

0/0
10.4.2011 11:07

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Ano, jsi. Viz tvůj příspěvek.

0/0
10.4.2011 11:13

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Nedá se s tebou diskutovat. Ptám se tě, měla jsem umřít  ve 25ti letech a nechat tu po sobě malé dítě? Jen abych rodila alternativně. ?8-o

0/0
10.4.2011 11:16

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

dtto

0/0
10.4.2011 11:19

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

seš mešuge

0/0
10.4.2011 11:21

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Jojo, nadávka supluje argument. Gratuluji. A pozor, abys neumřela. To se dnes nesmí stát!

0/0
10.4.2011 11:24

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

S demagogem, co mi řekne, že jsem měla radši umřít než se nechat ošetřit lékařem se nedá diskutovat.

0/0
10.4.2011 11:54

alicia

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

s tímto člověk nemá cenu diskutovat ... žije někde ve středověku a nebo je to pošahanej johovista .... škoda že takovej blázen nemůže rodit chtěla bych ho vidět hrdinu ....  ;-D ;-D

0/0
10.4.2011 12:50

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

To nemusí být ani porod, stačí zánět zubu, zánět slepého střeva, ileus, zánět průdušek, angína.... úplavice, tetanus.... na to všechno se bez lékaře dá umřít.

0/0
10.4.2011 12:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Hehe, a je to tu: těhotenství a porod jsou pro některé zvláště nadané lidi stejná onemocnění jako ty výše citovaná. Nemám slov ;-D.

0/0
12.4.2011 7:17

_m-

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Nedá, kašli na něj. Myslím že to je budoucí politik - perfektní demagog ;-)

0/0
10.4.2011 11:21

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Chápu, že duševně nemocný člověk považuje citaci svých slov za demagogii.

0/0
10.4.2011 11:25

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Je to tak. Doufám, že když má zánět zubu nebo slepého střeva, rozhodně nepůjde k lékaři. Taková zbytečnost. Však moderně a uvědomněle umře, ne?

0/0
10.4.2011 11:53

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Prosímtě, kde jsem napsal, že s onemocněním lidé nemají chodit k lékaři ;-D? Uf, a někdo takový vychovává dítě...Rv.

0/0
12.4.2011 7:19

_m-

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Moje maminka měla 5 kilo - a babička rodila doma 2 dny za přítomnosti dvou bab a jednoho doktora - taky je obě zachránili na poslední chvíli. Kvůli druhému porodu jela do porodnice - a byl bezproblémový.....:-)

0/0
10.4.2011 11:06

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Sdílím váš názor. Nevím, proč rodit doma, když teď už je tolik porodnic, kde je porodní sál jak obývák. Já v takové rodila. Rodily mne jen asistentky, ale v záloze byl lékař, kdyby přišly komplikace.

0/0
10.4.2011 11:09

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/229592-par-francouzskych-veganu-dostal-pet-let-za-smrt-dcerky.html?ref=boxE

.

Tihle taky nenaskočili na módní vlnu medicíny. :-/

0/0
10.4.2011 11:06

alicia

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Vy jste tak trochu nenaskočil vůbec nikam.... spíše jste se zasekl někde ve středověku :o) a to spíše zavání fanatismem ... než jít s dobou ... dříve se také lidé dožívlai nižšího věku cca 50 let tak to by dle Vás měli dnešní 50 níci začít s hromadnou sebevraždou ;-D Něco si raději přečtěte než zde začnete psát bláboly Rv

0/0
10.4.2011 12:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Ono spíš než o udržení kroku s dobou jde o udržení zdravého rozumu. Těhotenství není navzdory tomu, v co uvěřili ti, kteří třeba zde v diskusi "jdou s dobou", není nemoc.

0/0
12.4.2011 7:22

aza_

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

... umíralo se při porodech, ale běžně taky na angínu a tak podobně.

lidi nevymřeli proto, že neexistovala moderní antikoncepce :) například

0/0
10.4.2011 12:41

Yvaine

Porod doma NE

Stavím se na stranu odpůrců domácích porodů. Ta trocha nepohodlí v porodnici za stoprocentní péči o novorozeně stojí. Dle mého skromného názoru ohrozí život svého dítěte jen nezodpovědná husa.

0/0
10.4.2011 10:08

Mrs. Robinson

A proč byl nahý ten její chlap?

8-o

0/0
9.4.2011 22:26

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Jen nechápu, proč

Jenny Hughesová z Millfieldu rodí úplně nahá. 8-o Respektive proč je nahá i v první době porodní. To byla nahá celých cca 12 hodin, co může tato doba trvat?8-o8-o8-o

0/0
9.4.2011 14:28

allie13

Riziko pro dite

Rodit doma je podle mne obrovsky risk. Je to jako kdyby nekdo vzal sve male dite, posadil jej jen tak na misto spolujezdce do stare Embecky a vyjel na dalnici. Rv

0/0
9.4.2011 0:59

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Riziko pro dite

přesně tak

0/0
9.4.2011 14:29

Nahlas se ti směju 2

Re: Riziko pro dite

A porod je nemoc?

0/0
10.4.2011 10:44

Nahlas se ti směju 2

Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Jak to asi ti lidé dělali ty statisíce let před tím, než se z těhotenství a porodu stala choroba vyžadující si přítomnost lékaře.

Jak to, že lidstvo a všichni savci už dávno nevyhynuli?

0/0
10.4.2011 10:45

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

U porodu se běžně umíralo, ženy mívaly třeba deset dětí, moc jich totiž porod nepřežilo (dětí). Věk dožití byl cca 30 let. To je dnes věk prvorodiček. :-) Tomu se říká pokrok. :-)

0/0
10.4.2011 10:51

_m-

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Nešaškuj.

1) Porod není nemoc a porodnice není nemocnice, i když z kapacitních důvodů, bývá většinou umístěna do areálu nemocnice.

2) V těch dobách o kterých mluvíš měly ženy běžně 5-15 dětí (některé víc), a běžně při porodu umíraly. Služky i královny. Prakticky každé matce zemřelo hned v prvních dnech života několik dětí. No a několik jich přežilo.

Jedna moje prababička byla těhotná asi 15 krát - ta poslední těhotenství skončila přirozeným potratem, protože tělo bylo už tak zhuntované, že prostě plod neudrželo. Obě moje babičky téměř nepřežily svůj první - domácí porod (první republika), v případě mého otce vlastně skoro nepřežilo ani miminko - ale to je na povídku a ne na příspěvek. Jak rády rodily podruhé v porodnici.

0/0
10.4.2011 10:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Díky za názor. Vím, žes psala, že trpíš psychiatrickou nemocí, proto tě chápu.

0/0
10.4.2011 11:00

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Ty jsi ale hlupák.

0/0
10.4.2011 11:03

_m-

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Vím, že podpásovky jsou tvouje specialita. ;-D

Kde jsem to napsala?

0/0
10.4.2011 11:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Jaké podpásovky 8-o, jen uvádím, cos sama psala např v 25.3.2011 9:33 v diskusi pod článkem Antidepresiva „zobeme“ čím dál víc, nejsme jen zhýčkaní?

.

Nech si napsat i nějaké prášky na paměť.

0/0
10.4.2011 11:09

_m-

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Tak si ho přečti znova - píšu tam, že já jsem duševně nemocná, nebo že mám zkušenost s duševní nemocí? A jen tak na okraj - duševní nemoc není znakem hlouposti, to si myslí jen hlupáci, duševní neomcí právě většinou trpí lidé velmi inteligentní - to ovšem není předmětem této diskuze, takže tento rozhovor končím.

0/0
10.4.2011 11:13

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Napsalas: "Co na měv zabralo naprosto spolehlivě byla neuroleptika". Duševně zdravý člověk neuroleptika nebere.

.

Mimochodem, já jsem napsal, že duševní nemoc je znakem hlouposti? Patrně trpíš i halucinacemi.

0/0
10.4.2011 11:19

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak si říkám, jak to bylo dříve?

Máte pravdu. A nehledě na to, jak ty ženský byly potrhaný, nikdo neřešil, jak jim srostou poporodní rány. Rv:-/

0/0
10.4.2011 11:04

Bereniké

Jsou to hazardérky

Jednu takovou jsem zažila, když jsem rodila sama. Den předtím jí odtekla voda a ta sůva si myslela, že porodí doma. Nakonec dorazila do porodnice, vzali ji samozřejmě hned na sál, ale porod vůbec nepokračoval, dítě bylo už v ohrožení života, tak jí chtěli dát oxytocin, aby se porod urychlil, ale ta blbka pořád odmítala. Dokonce podepsala papír, že s tím nesouhlasí. Pak se nějak dohadovali  kvůli antibiotikům, co jí chtěl píchnout primář kvůli té odteklé vodě, že hrozí dítěti nějaká infekce, taky nesouhlasila. No, nechal ji tam ještě několik hodin trápit, když to chtěla, a nakonec skončila na císaři, protože dítě to nezvládalo.

Byla jsem ve vedlejší kóji, takže jsem rozhovor slyšela dost dobře. Ani se tomu primáři nedivím, že z ní byl dost vytočený - takové tam mít denně, to musí být nápor na psychiku. Nechala bych jí ten císař zaplatit, protože to je určitě dražší výkon, než kdyby si nechala píchnout ten hormon na rozběhnutí porodu.

0/0
8.4.2011 23:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.