Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zuby moudrosti vytrhněte včas. Způsobují záněty a křiví ostatní zuby

Problémům s osmičkami můžete předejít jednoduše. Nechte si je vytrhnout co nejdříve. Předejdete tím třeba ošklivému zánětu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agrippa

Grr..

Moudraky mi daly pekne zabrat, kdyz rostly. Dolni mam zaplombovane, horni nevim, neb tam nevidim a nepamatujui si to. Navzdory mnoha tvrzenim o tom, ze zubari vykazene osmy radi spis trhat, mne je tam muj stoma nechal.

Nekousu na ne a ztezuji mi ustni hygienu; musim pouzivat specialni kartacky apod. Nevyrostly mi uplne, jsou castecne v dasni a navic mi lehce zkrivily do te doby krasne zuby, coz je pruda nejvetsi. Mam na ne malou celist, jsou naklopene dovnitr. Byt po mem, sly by ven, ale pokud ma zubar jiny nazor, respektuji ho. Vi, co dela.

0/0
26.3.2011 10:45

Čendák

Jsem zděšen naivitou diskutujících.

            Bude mi 70. Mám všechny vlastní zuby kromě tzv. zubů moudrosti. Ty mně před 50 lety, dokud byly  nepoškozené, postupně odstranil můj otec, dentista. Mladší bratr si je nenechal odstranit a v podstatě nemá na čem kousat. Když mu byly po 60ti odstraňovány  poškozené bolestivé zuby moudrosti, nebylo za co vzít a rozvětvené kořeny byly pracně vysekávány a byla natržena ústa vyhlášeným zubním lékařem za velké peníze.

          Chtěl jsem být také stomatologem a tatínkovi jsem v době studií na jedenáctilletce asistoval jako "instrumentářka". Ředitel školy, soudruh Pohl, silný kuřák se začerněnými pahýly předních zubů při doporučování na další studium sdělil, že nenávidí zubaře a v naši rodině jsou už  tři -otec, jeho bratr a švagr. Tak jsem doporučení nezískal.

           Názory některých diskutujících mi připomněly zmíněného soudruha, který měl nejen podivné "uvědomělé" názory, ale byl v následujících letech i odpuzujícím notorickým alkoholikem. Bole

0/0
26.3.2011 10:44

discepto

Zuby moudrosti vytrhněte včas. Způsobují záněty a křiví osta

"Zuby moudrosti vytrhněte včas. Způsobují záněty a křiví ostatní zuby"

Suhlasím! Mám všetky štyri, keď rástli, pobolieval ma chrup, ignoroval som to. Nakoniec to dopadlo tak, že dovtedy úhladne zoradené zuby mám vykryvené a pravidelne cítim svoje zuby (tupá bolesť). Čo na tom, že mám zdravé 8čky, keď úsmev už nie je tak "sexy"?

Dolné predné zuby má vykryvené veľmi veľa ľudí... práve vďaka 8čkám.

Celé roky sme žili bez 8čiek, nechýbali nám. Zrazu tu v diskusií je mnoho takých, ktorý sú za ne vďační. Predtým ich nemali a bolo to ok. Ak ich nebudú mať ani potom, tiež to bude ok.

0/0
26.3.2011 2:54

jhami

Chytřejší než příroda

Ještě, že máme lékaře chytřejší než Přírodu. To je typický příklad naší západní školské medicíny, která si myslí, že ví všechno nejlépe. Ty zuby nám určitě nerostou proto aby měli zubaři dost práce a podle celostní medicíny souvisí a mají svůj vliv i na celkový stav organismu. Lékař léčí Příroda uzdravuje. V

0/0
22.3.2011 10:11

f0rr35t

Re: Chytřejší než příroda

Rv A když ti "přírodně" zůstane moudrák nakřivo neprořezanej a tam se zkazí, můžeš buď navštívit zubaře, nebo umřít v bolestech. Ty přírodo Rv Já bych si nikdy nenechal udělat podobnej zákrok preventivně, ale v mnoha případech je to nezbytné. Já osobně bych byl bez moderní stomatologie skoro bez zubů a to nepřeháním.

0/0
22.3.2011 11:48

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Nesmysl

Ano, v řadě případů se vyplatí osmičky vytrhnout, ale často problémy nedělají a naopak je jejich vytrhnutí horší než ponechání...je to jako nechat si preventivně vyoperovat mandle nebo slepé střevo.

0/0
21.3.2011 21:22

venenum

Re: Nesmysl

R^

0/0
22.3.2011 9:13

qsubt

...

ja osobne jsem o vsechny 4 prisel ve svych 26-7-8 (uz nevim presne) letech. ze zdravotnich duvodu, nijak mne nezlobili ale bylo mne to doporucene jako prevence kvuli jine veci kterou tu nebudu rozepisovat - tudiz iniciator nebyl stomatolog, kdyz jsem pak za nim s timto pozadavkem dosel, rekl ze je to rozumne. (mozna chtel penize za vykon, nevim). Kolem trhani 8ek je nekdy zbytecne moc humbuku, pokud jsou rostle normalne a neni tam v hube nejaky stomatologicky problem, tak se vytrhnou normalne lehce, vytrhl mne vsechny 4 na jedno sezeni. Zadne horrory se nekonaly, a ani brufeny sem polikat pak nemusel. Mozna sem byl pouze stastny pripad, nevim a je mne to uz jedno. Cus bus.

0/0
21.3.2011 19:50

jhami

Chytřejší než příroda

Ještě, že máme lékaře chytřejší než Přírodu. To je typický příklad naší západní školské medicíny, která si myslí, že ví všechno nejlépe. Ty zuby nám určitě nerostou proto aby měli zubaři dost práce a podle celostní medicíny souvisí a mají svůj vliv i na celkový stav organismu. Lékař léčí Příroda uzdravuje. V

0/0
21.3.2011 13:18

Kittanya

Re: Chytřejší než příroda

S tímto tak úplně nesouhlasím. Příroda redukuje (nebo nechává narůst) části těla, které člověku překáží, už nepotřebuje (nebo je potřebovat bude) - ocas, ostny na penisu aj. Je pravda, že osmičky mohou, ale nemusí způsobovat nějaké škody. Ale pokud už nějaké způsobují, tak jsou vážné. Více v článku http://kittanya.blogspot.com/2010/10/vyvoj-dutiny-ustni-vyvoj-chrupu.html (Retence zubu).

Tedy nejsem zastáncem toho, aby se osmičky netrhaly.

0/0
21.3.2011 13:42

Lachenauerin

Re: Chytřejší než příroda

Ale trhat je jen tak pro nic za nic? Když problémy nezpůsobují? V naší rodině mají osmičky všichni, nikoho z nich nijak netrápí. Jen mě nějak zapomněly narůst - a ani mi nenarostou, protože na ně nemám vůbec založeno.

0/0
21.3.2011 13:47

Lachenauerin

Re: Chytřejší než příroda

Hergot... "mně" nenarostou.

0/0
21.3.2011 13:47

Kittanya

Re: Chytřejší než příroda

:-D To je jako amputovat zdravou ruku. Bez komentáře. Nicméně, když nemáte založeno, co Vás může trápit nebo co Vám mohou vytrhnout? Samozřejmě, že jsem měla na mysli zuby z článku - tedy ty, které dělají problémy. :-)

0/0
21.3.2011 14:28

strixina

Re: Chytřejší než příroda

doporučuji ještě několikrat a pozorně přečíst článek..

0/0
21.3.2011 14:58

venenum

Re: Chytřejší než příroda

Jo, na tom linku mě nejvíc pobavila ta několikrát opakovaná zmínka Černobylu (prý se po něm zkracuje čelist, muhehe ;-D) - Bububu, ameloblasty se zvrhnou a budete mít cystu...bububu ... to byste ale museli mít sakra kliku, aby se vám "poštěstilo" něčím takovým se pochlubit. Samozřejmě se tu a tam vyskytují, ale to neznamená, že budeme hromadně všem rvát osmičky na počkání.

0/0
21.3.2011 14:46

jhami

Re: Chytřejší než příroda

Děkuji za Vaši reakci i za odkaz na blog. Nejsem odborně fundován, ale některé informace jsou velmi zajímavé. Zřejmě došlo k nepochopení, ale článek ve mě vzbudil pocit, že posílá čtenáře na preventivní trhání ("Problémům s osmičkami můžete předejít jednoduše. Nechte si je vytrhnout co nejdříve. Předejdete tím třeba ošklivému zánětu.") O trhání v případě patologických projevů si určitě netroufám diskutovat, ale to určitě nepatří na OnaDnes.V

0/0
22.3.2011 11:22

strixina

pro vechny!

všimli jste si toho šedého rámečku dole vlevo nadepsaného "jak předcházet problémům?"

evidentně ne, možná byste si pak odpustili zbytečný kecy o tom, jak jsou všichni v idnesu a všichni stomatologove blby kdyby vám VŠEM trhali zuby moudrosti.. ;-D

0/0
21.3.2011 12:27

venenum

Re: pro vechny!

Dokud se nic neděje, není třeba se plašit a nechat se zbytečně ozařovat.

Je zajímavé, že kvůli Fukušimě všichni vyšilují, zato nechat se dělat panoramatický snímek nebo sadu intraorálních - pokud možno opakovaně, protože "situace na bojišti se mění každým okamžikem" (poloha zubu se v čase mění) - by jim nevadilo. Ostatně stačí NEdodržet správný úhel dopadu RTG paprsku a - světe div se - zub se nám promítne tak trochu jinam (panoramatické snímky takovou chybou zatíženy nebývají, ovšem roentgenka vám kolem hlavy běhá poměrně dlouho - celková dávka je přesto nižší, než když vám zubař snímkuje zuby postupně po malých skupinkách).

Takže RTG ano, ale jen je-li třeba ;-)

0/0
21.3.2011 15:10

strixina

pro všechny!

0/0
21.3.2011 12:25

strixina

ve středu du na to :)

před rokem mi začal trochu vylézat jeden dole.. šel ven - doprovodil do zánět - nikdy víc nechci zažít.. ted sem zpozorovala že mi leze nahoře.. tak sem si řekla, že si necham vytrhnout všechny a zničeho nic mi začly lézt ven i ty zbylý dva.. mám trochu strach, doufam že mi tentokrat doktor předepíše antibiotika abych předešla zánětu..

0/0
21.3.2011 12:20

venenum

Re: ve středu du na to :)

Zánět byl před extrakcí nebo až po ní ?

0/0
21.3.2011 15:13

Lachenauerin

Jo, a taky si preventivně nechte odstranit

slepák a třeba i slezinu, játra, slinivku, žaludek, srdce, plíce - prostě všechno, s čím byste jednou mohli mít problémy.

0/0
21.3.2011 12:01

strixina

Re: Jo, a taky si preventivně nechte odstranit

IQ tykve ;-D

0/0
21.3.2011 12:20

fitzie

takže si to upřesněme

vytrhnout má smysl opravdu jen ty osmičky, které vadí, tj. rostou naležato (strašné svinstvo), nebo jsou tak vzadu v puse, že nekoušou a člověk se na ně nedostane ani kartáčkem, takže se kazí.

když má někdo drobné zuby a pro osmičky dost místa, takže jsou funkční, nevidím k tomu důvod. :-/

0/0
21.3.2011 11:23

barca_

Re: takže si to upřesněme

R^

0/0
24.3.2011 12:20

Kozel_

Reklama, nic jiného

Jeden pak doktor, majitel soukromého zubního centra, taky doporučuje trhat osmičky. Jednu  nemám zcela volnou, vzadu je malá "kapsa". Tyto zuby byly první vrtané, někdy kolem 20 r. Jenže ty osmičky vydržely do padesáti a drží dál a možná vydrží i do té šedesátky. Možná jsou k ničemu, ale koušu na ně. Stoličky nejsou sice vidět, ale právě na nich se děje rozmělňování stravy. Sice se jimi neukusuje, ale rozkousávání je možná ještě důle žitější. Párkrát jsem měl v té kapse dren, někdy v 27 letech. Myslím, že mi osmičky ještě leta sloužit budou, trhat je zbytečně nenechám.

0/0
21.3.2011 10:35

_m-

Re: Reklama, nic jiného

R^ bať že ne

0/0
21.3.2011 10:45

opportunity

Re: Reklama, nic jiného

Možná jsou k ničemu, ale koušu na ně.- to si dost odporuje.

0/0
21.3.2011 11:42

Kozel_

Re: Reklama, nic jiného

"Možná jsou k ničemu" - to nebyll můj názor, ale citoval jsem zubařské "experty", majitele soukromých nadstandardních zubařských zařízení. Vedle "fundovaného" názoru např. dr. Kopeckého jsem uvedl svoji osobní zkušenost.

Asi jde kousat i na dvoje stoličky, k rozkousání to zřejmě stačí. Nakolik to jde hůře, nebo stejně, to nemůžu posoudit, mám stoličky všechny. Ale člověk může přijít i o jinou stoličku, pak můžou být osmičky dobré.

Pokud bych si platitl nadstandardní zubařskou péči (ta je dosti drahá), tak určitě ne k tomu, abych si dal vytrhat zdravé zuby. Tento úkon navíc provedou na pojištovnu stejně kvalitně, zcela zdarma. U nadstandardu bych spíš čekal vyšší snahu zuby zachránit.

0/0
21.3.2011 12:15

_m-

?????

O první zub moudrosti - a o první zub vůbec - jsem přišla v třiapadesáti. a chybí mi - tedy při jídle. Navrhovat trhání zdravých zubů může jen redaktor tohoto nejserioznějšího deníku.RvEU

0/0
21.3.2011 9:28

opportunity

Re: ?????

Je to individuální. Já mám zuby rovné, ale 8ma mi vyrostla nakřivo, nechala jsem si ji vytáhnout, a teď asi půjde i druhá (zlobí od včerejška, mrcha). Jsou tak vzadu, že ani kousat nemůžou, a nyvíc nemají protizub - spodní nevyrostly.

0/0
21.3.2011 11:44

venenum

Re: ?????

To se stává. Křivá osmička je k ničemu, to je jasné, zvlášť když zlobí (nemusí to být obtížným prořezáváním, může být prostě zkažená). Horní dělají obtíže opravdu zřídka - to co redaktor(ka) zcela nedostatečně popisuje se týká dolních osmiček, btw zanítit se mohou až v okamžiku, kdy alespoň trochu vykouknou do dutiny ústní (jinak se do vaku kolem korunky infekce nedostává).

0/0
21.3.2011 14:54

opportunity

Re: ?????

No mě právě zlobí ty horní. Naštěstí noje "bolest" zubů je svědění.

0/0
21.3.2011 18:54

venenum

Re: ?????

hmmm, tak prostě počkejte, až vylezou, a pak budete moudřejší (a to doslova)

0/0
25.3.2011 15:04

kocurstvo

..

Mimochodem, o tom, že je autor nevzdělanec svědčí i to, že píše bludy a ještě k tomu se opírá o fakta, které našel někde na nějakém fóru, či pochybných stránkách. Není pravda, že se zuby moudrosti začínají prořezávat mezi 18 a 25 lety. Např já mám všechny už od 16. Znám lidi, kteří je nemají do dneška... Každopádně článek by měla redakce stáhnout, neboť je poplašného charakteru...

0/0
21.3.2011 8:33

hnusil VII. neoblíbenec idesu

Re: ..

A ty jsi jako vzdelanec? To, ze nekdo nema prorezane zuby vubec neznamena, ze osmicky nema.

0/0
21.3.2011 8:52

kocurstvo

Re: ..

no? a co jsi tím chtěl říct? ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.3.2011 9:00

venenum

Re: ..

Z kontextu vyplývá, že je "nemá prořezané", tak mu nenadávejte. Vůbec je nemít (tedy založené) samozřejmě taky může, naopak vzácně se v puse objeví i devítky. Taky nemusíte mít třeba 2,5.....nebo vám špičák vyroste v nose (pod sliznicí na spodině).

Ten článek je kravina a nadpis je nebezpečně zavádějící (jako: skočte z okna, co kdyby hořelo - když to přeženu)

0/0
21.3.2011 9:04

kocurstvo

..

jakým právem píšete takové nesmysly?????????????? Zub moudrosti je normální zub a nevím proč by si je lidi měli dobrovolně nechávat vyrvat??? Takový článek tu nemá co dělat a autor by měl radši začít dělat něco jiného. Třeba prodávat koblihy....

0/0
21.3.2011 8:29

venenum

Re: ..

diletantství redaktorů poslední dobou příliš často přesahuje únosné meze :-/

0/0
21.3.2011 8:34

kocurstvo

Re: ..

taky to sleduju... Projevujou se u nich typicky české maloměšťácké povahové rysy...

0/0
21.3.2011 8:35

;:palič

Re: ..

Klasickým maloměšťáckým rysem je zejména módní flusání na svou zem a národ. Je něco špatně? = je to typicky české.

0/0
21.3.2011 8:45

venenum

Re: ..

R^

0/0
21.3.2011 8:47

kocurstvo

Re: ..

to nevím, kde jsi vzal... Já bych řekl, že maloměšťáctví se projevuje jinak...

0/0
21.3.2011 8:59

_m-

Re: ..

R^

0/0
21.3.2011 9:30

venenum

diletante!

A co slepé střevo ? Budeme ho také vyřezávat všem preventivně ? Co kdyby se zanítilo, že jóóó ;-€

0/0
21.3.2011 8:36

venenum

Re: diletante!

tohle patřilo nahoru, vzkaz "DILetante!: je určen autorovo nesmyslného článku.

0/0
21.3.2011 8:37

kocurstvo

Re: diletante!

Autor zřejme v mládí dostal naordinovanou preventivní lobotomii, aby se mu náhodou nezanítil mozek a nepáchlo mu z uší...

0/0
21.3.2011 8:41

venenum

Re: diletante!

;-D

0/0
21.3.2011 8:47

Scarlett from Scottland

to snad ani není pravda

je to zub jako každý jiný a dá se dokonce i zaplombovat případně. Zubaře, který by je hned trhal bych poslala do jiného zaměstnání....

0/0
21.3.2011 8:10







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.