Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Máte v prsu jen větší uzlinu, řekla mi lékařka. Byl to nádor

Když mi bylo 34 let, při sprchování jsem si objevila bulku v levém prsu. Doktorka, která mě vyšetřila, mi řekla, že je to nejspíš jen zvětšená uzlina. Po třech měsících jsem šla na kontrolu, kde mi oznámili, že jde o nádor. Milena napsala příběh, jak bojuje se zákeřnou chorobou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lotosový květ

Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

... chození k doktorovi není prevence. Zajímalo by mě, kdo je autorem toho nesmyslu ..

0/0
28.3.2011 19:58

blondie76

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

Vtip je v tom, že pokud jdete na preventivní vyšetření - a je jedno, jestli na gynekologii, k zubaři, k obvodnímu nebo na mamografii - tak tam jdete jako bezpříznakový pacient. Pokud vyšetření ukáže, že jste zdravá, nejde o žádnou včasnou diagnostiku. Pouze jste se ujistila, že jste zdravá, podstoupila jste preventivní vyšetření. Pokud se při prevenci odhalí problém, pak je smyslem prevence odhalit tento problém co nejdřív, což napomáhá včasné diagnostice, která se tímto případným problémem začne zabývat. Pokud Vám to stále nestačí, tak snad tohle: http://cs.wikipedia.org/wiki/Prevence

0/0
2.4.2011 13:18

lele

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

Pokud vyšetření ukáže, že jsem zdravá, NEJDE O ŽÁDNOU PREVENCI, nýbrž o naprosto bezcennou informaci říkající pouze to, že v době vyšetření (tedy v minulosti) jsem byla možná zdravá (což není samozřejmě jisté). Prevencí myslí lidé, kteří používají mozek, obvykle jistý druh/y stravování, pohyb, nebo jisté duševní rozpoložení (zatímco jiné nikoliv).

Je zajímavé, že Vám nestačí, když na nesmysl někdo poukáže, a aniž byste se nad tím zamyslela, dále ho obhajujete. Hm, blondie, teprve teď jsem si všimla tohoto nicku, na který jsem už párkrát narazila .... ve Vašem případě by ovšem byla snaha zamyslet se naprosto zbytečná ... takže nadále googlujte. Hodně štěstí. :-) R^

0/0
13.6.2011 22:02

IfčaX

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

Vy umíte preventivně mít "jisté duševní rozpoložení a jiné nikoliv"? A tím jistým druhem duševního rozpoložení popř. stravování myslíte jaké druhy?

0/0
13.6.2011 22:48

lele

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

Přece ty které člověku neškodí ... což speciálně u stravování není u každého stejné. Světe div se! :-)

Už jste někdy zkoušela meditaci? Pokud ano, mělo to vliv na Vaši náladu a myšlení? Hmm?

0/0
13.6.2011 22:59

IfčaX

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

No, zkoušela. Nemělo.

Jak poznáte, který je ten "jistý druh" stravování, který konkrétnímu člověku neškodí, když to dokonce ani není u každého stejné?

0/0
13.6.2011 23:02

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Nevydávejte prosím VČASNOU DIAGNOSTIKU za prevenci ..

Milá lele, takže když Vás vyšetří zubař a sdělí, že máte zuby v pořádku, je to bezcenná informace? Proč teda zbytečně chodíte na kontroly? A proč prevenci proplácí pojišťovny, když jde o bezcenná vyšetření? Pokud je barva vlasů pro Vás rozhodující, co se vlivu na inteligenci týká, pak je něco špatně s Vámi a měla byste se nad tím zamyslet (snad máte barvu vlasů, která Vás k tomu opravňuje)... Strava a životní styl vůbec jsou pokládány za tzv. "primární prevenci", vyšetření bezpříznakových pacientů pak za prevenci sekundární, pak existuje i prevence terciární, ale tím Vás zatěžovat nebudu (pracuju ve zdravotnictví a něco o tom vím). Týká se to i prevence rakoviny tlustého střeva, prevence rakoviny děložního čípku a preventivních vyšetření vůbec. Aspoň si přečtěte definici prevence (link už tady padl, tedy si jej ani nemusíte složitě hledat), než začnete rozhazovat moudra na všechny strany

0/0
14.6.2011 7:25

Lobos

Tak jsem to tu trosku cetl....

A dospel jsem k nazoru, ze bych nechtel onemocnet v cesku...At zije ceskokomunisticke zdravotnictvi...jeste tu stale chybi ten zvracejici smajlik..... Ale na druhou stranu....je tam takova uroven, za jakou si lide plati...Kazdy chce vse zdarma a tak to take vypada.....

0/0
16.3.2011 14:37

tiborka

Poznávám se v tom

Také sem to zažila...bylo mi 22 let. Při sprchování jsem si nahmatala bulku. V panice, že je to nádor ( máme prokázaný mutační gen BRCA1 v rodině) jsem utíkala ke své doktorce. Následovala návštěva prsní poradny, kde mě doktor ujistil, že se jedná o cystu. Kontrola za půl roku...přišla sem za 3 měsíce a znova stejná diagnoza. Takhle to trvalo půl roku. Až sem radši navštívila jiný centrum, kde mi ještě ten den potvrdili nádor v prsu a chycený uzliny. Jsem rok po operaci (oboustranná ablace) a čeká mě kastrace. A i přesto si myslim, že právě doktoři mi pomohli. Bez chemo, operace a dalších chemoterapií bych tu už dneska nemusela být. :-)

0/0
11.3.2011 16:17

blondie76

Re: Poznávám se v tom

Měla jste obrovské štěstí. Při mutaci genu BRCA1 a BRCA2 je totiž tkáň prsu natolik změněná, že jindy spolehlivé metody (mamograf, ultrazvuk) neprokážou patologické změny nebo jsou velmi neprůkazné. Bohužel by tohle měli vědět všichni lékaři a ženy s touto genetickou zátěží mají nárok na magnetickou rezonanci, která jediná má šanci něco odhalit

0/0
11.3.2011 19:43

Master_Raa

simulant

Moje maminka podle kvalifikovane dktorky 2 roky simulovala az ji zjistili rakovinu v poslednim stadiu.

Muj nazor je jendoduchy, doktori si zslouzi spickovy plat jen tehdy,pokud jsou jejich vysledky spickove, nikoliv pausalne.

Ja osobne radeji umru o 5 let drive, nez zit o 10 let dyl a litat celou tu dobu po nemocnicich a vysetrenich. Bohuzel ve vetsine pripadu s clovekem zachazeji jak se smradlavym hadrem a davaji mu patricne najevo jak je otravuje. Pri predstave,ze bych si mel dokonce dle nasich ministerskych odborniku za tyto sluzby priplacet me hybe zluci.

0/0
2.3.2011 22:42

fitzie

Re: simulant

jo jo, můj otec takhle simuloval rok a půl.

pak mu dva roky léčili rakovinu plic.

0/0
3.3.2011 21:48

Lord Havelock Vetinari

On člověk

právě musí nějaký ten omyl zažít, aby doktorům nevěřil, a je hrozné, když je tou věcí zrovna rak...U mě tím omylem byly belladonové kapky- když jsem asi tak ještě po týdnu neviděl dvacet centimetrů před sebe, uznala doktorka, že mi toho nakapala nějak moc. Od té doby nevěřím všemu, co doktoři říkají a dělají, ale naštěstí, a to musím zaklepat, jsem žádného už pár let nepotřeboval..

0/0
2.3.2011 21:40

muffy

...

Je mi 20 a už před rokem a půl mi vyoperovali uzlinu, teď na podzim, rok po operaci ma našli další dvě =(a babička mi neustále tvrdí že pokud budu mít děti, tak ve stáří dostanu rakovinu tak jako ona...

0/0
2.3.2011 20:17

lotosový květ

Re: ...

Od dětství jsem mívala naběhlé uzliny, někdy málo, někdy hodně, ale hmatné byly pořád. Doktorka mi řekla, že do velikosti hrášku se to neřeší - blbka, ale asi za to nemohla. Zmizely mi teprve někdy po třicítce, když jsem se dala na skorovegetariánskou stravu a začala hlídat éčka (ne všechny jsou škodlivé ..).

Doporučuju s tím něco udělat, než bude pozdě. A tím "něco" určitě nemám na mysli operaci ..

0/0
2.3.2011 20:29

lotosový květ

Doktorům nevěřím

a jestli mě to potká, "léčit" se nepůjdu. Aspoň ne tak, jak diktují oni .. :-/

0/0
2.3.2011 19:22

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Doktorům nevěřím

neexistuje zadny dukaz, ze chemo zabira, jen par srdceryvnych pribehu lidi, kteri chemo prezili a ted vypravi , jak jim lecba zabrala, jenze u nich je docela dobre mozne, ze by prezili a vylecili se i bez chemo. Aby totiz jakykoli lek dostal stempl, ze je ucinny, tak musi probehnout testy a musi se vylecit vic jak 50% lidi, protoze jinak je to pouha nahoda, krome teda chemo, u teto lecby se tyto meritka nepraktikuji a jak vsichni dobre vime, tak 50% uspesnost lecby (to jest na nahodu) tam neni, tedy tvrdit, ze nekoho vylecilo chemo je velmi odvazne. Takze i ja se pridavam a radim tuhle hoodne velkou nahodu, ze preziju chemo neriskovat a zacit se skutecne lecit tak, aby byla vice nez 50% sance, ze se vylecim. :-)R^

0/0
2.3.2011 20:11

drunek_angel

Re: Doktorům nevěřím

Jsi vazne hlupak. Precti si statistiky z WHO a uvidis pravdu. Samozrejme ze je spousta testu a krizovych studii. Jen ty tu kazes bludy.

0/0
2.3.2011 21:47

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Doktorům nevěřím

statistiky z WHO, tak proti tem je i CSU mistr statistiky. Dyt lzou jak kdyz tiskne. !:-(:-PRv

0/0
2.3.2011 22:18

drunek_angel

Re: Doktorům nevěřím

Predpokladam, ze i studie kliniky Mayo lzou ;-) V pripade ze si zastance globalni konspiracni teorie, nezbyva nez poprat hodne stesti. MMS, Reiky, Racionalni strava, superdiety jen ze zeleninove stavy ... nic z toho nefunguje v prumeru lip nez klasicka medicina. Muze zafungovat, treba na jednem pripade z tisice, ale globalne bohuzel.

0/0
3.3.2011 9:54

vypsanafixa

Někdy to s jistotou nevíme ani po operaci

Ve skutečnosti část žen (10-30%), které podstoupí radikální operaci a léčbu, rakovinu nemá. Ale který doktor by si to vzal  na triko, že?

0/0
2.3.2011 19:00

lotosový květ

Aha,

a to, že jí zničí zdraví, už si na triko vzít může, že? Kde není žalobce .... chce se mi z toho blít. ;-€

0/0
2.3.2011 19:24

gormit

Re: Aha,

Jdi do pr...., takovy kecy. Si to zkus sam, kdyz myslis, ze je to tak jednoduchy.

0/0
2.3.2011 19:40

blondie76

Re: Někdy to s jistotou nevíme ani po operaci

ŽÁDNÝ soudný lékař neprovede radikální operaci s následnou agresivní léčbou bez toho, aby byla provedena předoperační biopsie s pozitivním výsledkem. Jedinou výjimkou jsou profylaktické operace mladých žen s vadným genem, který u nich prudce zvyšuje riziko karcinomu prsu a vaječníků, ale tam zas neprobíhá následná léčba, protože operace je provedena preventivně na základě souhlasu pacientky, která je informována o rizicích. Chtěla bych vidět statistiku o 30 procentech neoprávněně a zbytečně operovaných žen, kde ty operace byly provedeny apod. Nebo jenom vaříte z vody?

0/0
2.3.2011 19:42

d_meister

mojí babičce před lety

taky našli nádor, identifikovali ho (dokonce to prý byl jeden z progresivnějších kmenů) a objednali ji na operaci za tři a půl měsíce. asi neni třeba nic dalšího dodávat.

0/0
2.3.2011 18:54

sn63

Bylo mi 40 let

když jsem šla na mamograf našli mi taky asi cysta --řekla paní doktorka . Za tři měsíce jsem šla na kontrolu ale tak jak píše paní -klidná jsem rozhodně nebyla . Naštěstí jsem v pořádku jen chodím po půl roce na sono . už jsem klidná nemyslím na to ale strach  před vyšetřením pocituji furt.

0/0
2.3.2011 15:49

stary pes

Rozhodila sítě?

Kulichové

0/0
2.3.2011 14:14

generalmajor

přesně podle scénaře.

Děkujeme odcházíme! Asi neměla požadovaných 80000.-Kč měsíčně.

0/0
2.3.2011 13:53

Jine35

Podobnost příběhu

Dobrý den,

jakou podobnost spatřuji v příběhu paní Mileny. Já onemocněla rakovinou prsu ve 33 letech poté, kdy jsem rok předtím, než mi řekli diagnózu, byla od pana doktora ujištěna, že se jedná o tukové shluky. Pak to šlo velmi rychle, operace, chemoterapie a ozařování. Bohužel jsem o prso přišla a věřím tomu, že kdybych byla pravidelně sledována, tak jsem nemusela mít tak radikální léčbu. Je to rok, co jsem skončila s ozařováním a nyní procházím hormonální léčbou. Plný invalidní důchod jsem měla necelý rok a nyní jsem dle tabulek zdráva, alespoň mi to takto bylo sděleno posudkovým lékařem.

Přeji paní Mileně hodně sil a podporu rodiny, protože rakovina je zákeřný soupěř.....

0/0
2.3.2011 13:39

gormit

Re: Podobnost příběhu

Slyšela jste někdy o tom, že každé onemocnění se vyvíjí? To se prostě mohlo stát, že tam nejdřív byly tukové shluky a po roce rakovina. Vy ale víte nejlíp, jak to doktor zvoral. Tak proč se neléčíte sama, když tomu rozumíte daleko líp a ztrácíte čas u těch mastičkářů?

0/0
2.3.2011 19:43

teveva

je fakt,

že když hrozí rakovina, tak je určitě lepší jít k více doktorům a pokud možno k těm nejerudovanějším (tím se nechci nikoho dotknout)

Já měla před 2lety karcinom děložního hrdla. Pracuji v Brně v Masarykově onkologickém ústavu a myslela jsem si, že nemůžu mít lepší doktory - ti mi řekli, že mám jít okamžitě na hysterektemii, což je odebrání ženských nádorů. Jenže mi bylo 29 a byla jsem ještě bezdětná, tak jsem se sebrala a jela do Prahy do Motola a najednou to šlo - menší operace, která mě zbavila nádoru, ale dělohy ne:-), zatím všechno dobrý, plánujeme dítě. Samozřejmě nade mnou neustále visí hrozba, že se to vrátí a stejně na tu hysterektemii budu muset jít.Když jsem se ptala v Praze proč mi tuto variantu nenabídli v Brně, bylo mi řečeno, že s tím zatím nemají takové zkušenosti. Kdybych šla do Brna na operaci a víc se nezajímala co vše se dá udělat, tak už bych byla bezdětná definiti

0/0
2.3.2011 13:24

honza76

jak to vidim

Muj blizky provadi mamograficky screening nekolik desitek let. Nikdy by nikoho neposlal domu jen tak, kdyz si neni jisty tak nasleduji dalsi a dalsi vystreni. Ted k nemu chodi s podobnym problemem i 15 holky, to pred tim nikdy nebylo. Je zajimavy ze rakovina prsu v Japonsku prakticky neni zatimco v USA je jeste castejsi nez u nas. Nejsem zadny expert tak tohle berte s rezervou prosim, ale je to ze zradla. Je to z otravenyho zradla ktery si tady kupujeme a taky je to ve stylu zivota jakym zijeme. Lekare neobvinujme, mamograficky rentgen stoji tusim ze 9 000 000 a digitalni kde se nemusi cekat a vyvolavat filmy stoji radove o mnoho vice. Na nakup jednoho sonzorovali ruzne nadace a prispevky aby se mohl zapaltit alesoon ten jeden. Kupme jich 10 a zvysime kapacitu vystetreni, uz ted jsou mamografy vytizene na 100 procent sveho vykonu. To se holt za 30 kc plati tezko, leda by to doktori platili ze sveho obrovskeho platu.

0/0
2.3.2011 11:40

JendaV

Re: jak to vidim

S tím, že je to hlavně z jídla a pak taky ze stylu, jakým žijeme, souhlasím...

0/0
2.3.2011 12:30

Rychledotepla

Re: jak to vidim

Ze 30,- Kč by se to opravdu platilo těžko.. Proto, pokud chcete jít na vyšetření na mamografu, platíte (no, vy asi ne e) 800,- Kč. Alespoň tady u nás v KV.

0/0
2.3.2011 14:33

blondie76

Re: jak to vidim

Tak si na netu najděte seznam screeningových pracovišť, tam platit nebudete

0/0
2.3.2011 16:32

gormit

Re: jak to vidim

Tohle vyšetření pojišťovny rozhodně platí. Musíte si najít pracoviště, které má s pojišťovnou smlouvu.

0/0
2.3.2011 19:46

Rychledotepla

Re: jak to vidim

Máte pravdu. Platí. Ale ženám nad 40 let - jednou ročně, tuším. A v případě podezření. Já jako 29letá jsem platila 800,-. Jistota je jistota (mám to v rodině). A je mi to jedno - klidně si to zaplatím.

0/0
2.3.2011 21:08

blondie76

Re: jak to vidim

Pojišťovna toto vyšetření platí ženám nad 45 let jednou za dva roky (některé menší pojišťovny proplácí dodatečně část ceny vyšetření ženám mezi 40 a 45 lety). Ve Vašem věku je výhodnější ultrazvuk. Jinak zvýšené riziko je u žen, které mají dvě a více blízkých (matka, babička, sestra) příbuzných postižených v relativně mladém věku (kolem čtyřicítky) rakovinou prsu nebo vaječníků. Ale je fajn, že chodíte na prevenci, je to zodpovědné.

0/0
2.3.2011 22:26

lotosový květ

Re: jak to vidim

Chodí na diagnostiku. Prevence se s dovolením něco úplně jiného!! !

0/0
28.3.2011 19:49

lotosový květ

Zaměňování VČASNÉ DIAGNOSTIKY a prevence ..

.. mě na tom celém irituje nejvíc.

Chození k doktorovi NENÍ PREVENCE, už to prosím vás nepleťte ... Chápu, že to jsou všechno cizí slova, ale přesto ... ;-)

0/0
28.3.2011 19:54

blondie76

Re: Zaměňování VČASNÉ DIAGNOSTIKY a prevence ..

Tak si najděte význam slova prevence. Jinak bych si mohla začít myslet, že se zrušily preventivní prohlídky vůbec. Samozřejmě primární prevence je v životním stylu. Sekundární prevence je, když jdete k lékaři, aniž byste cítila příznaky nějaké choroby - z tohoto důvodu se chodí s dětmi od narození na preventivní prohlídky na ortopedii a pediatrii, pak také mají děti a dospělí nárok na prevenci u zubaře každého půl roku, dospělí na prevenci u obvodního každé dva roky, ženy by měly chodit na preventivní prohlídky ke gynekologovi každý rok (těhotné samozřejmě častěji) a od určitého věku na preventivní mamografii, dospělí mají od určitého věku nárok na bezplatné vyšetření okultního krvácení do stolice v rámci prevence karcinomu tlustého střeva...mám pokračovat? Preventivní vyšetření se dělají u velkého počtu bezpříznakových osob, kde mají za úkol odhalit případné onemocnění v raném stadiu - narozdíl od diagnostiky, která má za úkol vyšetřit příčinu potíží pacienta.

0/0
2.4.2011 13:12

lele

Re: Zaměňování VČASNÉ DIAGNOSTIKY a prevence ..

Prohlídky u lékaře nejsou prevencí. Čemu na tom nerozumíte a proč? Protože jste blondýna? Proto sepisujete sáhodlouhý příspěvek, který má NULOVOU INFORMAČNÍ HODNOTU??

Klidně si pokračujte, když chcete, ale někde jinde. Mě totiž Vaše plky nezajímají. Děkuji.

lotosový květ

0/0
13.6.2011 22:55

IfčaX

Re: Zaměňování VČASNÉ DIAGNOSTIKY a prevence ..

"Preventivní prohlídka" je terminus technicus. Vám se to slovo nelíbí, OK, ale proč kvůli tomu děláte takové scény?

0/0
13.6.2011 23:00

carandache

Asi

...jsem hypochondr, ale kdyby mi takhle doktor bez biopsie vyvěštil diagnózu, tak jdu pro jistotu ještě na vyšetření jinam, i kdyby úhrada za všechny výkony měla jít z mé kapsy.

0/0
2.3.2011 11:38

Ubaram

Re: Asi

A jak určíte "kdy se doktor určitě nesekl"? Takhle totiž můžete trajdat po vyšetřeních donekonečna...

0/0
2.3.2011 12:05

carandache

Re: Asi

No, tak pro začátek stačí, že udělá nějaké seriozní vyšetrení. Osahat a říct, že to bude nejspíš jen uzlina není odborné vyšetření. Takový pseudodiagnozy umím taky. A bez lékařskýho doktorátu.

0/0
2.3.2011 17:47

lotosový květ

Re: Asi

R^

0/0
2.3.2011 19:25

eduacz

Pouziti konopi

Co rikate na pouzivani konopi v ramci rakoviny jako leku, pomaha? V jake forme?

0/0
2.3.2011 11:27

Eledin

Re: Pouziti konopi

Používá se ve formě výtažku. Sestra si takhle léčila rakovinu děložního čípku. Před skoušením ji doporučovali okkamžitou reakce. Po 14 denní kůře žádný nález, od té doby pravidelně chodí na kontroly a už třetím rokem nic. Na dávku výtažku potřebovala asi 200g palic z konopí (ne téchnické), poté ji to známí zpracovali.

0/0
2.3.2011 11:50

eduacz

Re: Pouziti konopi

A jak se ten vytazek uzival? Byla to mast?

0/0
3.3.2011 15:26







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.