Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uklízečka není návštěva. Jak se chovat k výpomoci v domácnosti

Pokud nejste hraběcí dcerka, nikdo vás nenaučí, jak se správně chovat k domácímu personálu. Počet "obyčejných" žen, které mají paní na úklid, roste, přesto se za to hodně z nich stydí a navíc ani neví, jak s tou svou zacházet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vejce

Uklizim v domacnostech

Delam uklizecku v domacnostech uz tretim rokem a nestydim se za to. Je spousta lidi, kteri potrebuji nekoho na uklid. Poznala jsem pani s parkinsonem, ktera si radsi najala nekoho ciziho, i kdyz ji byla z pecovatelske firmy pridelena jina, ale ta ji prave "buzerovala". Meli jsme moc hezky vztah, bohuzel jeji choroba se zhorsila, ze musela jit do ustavu.

Take jsem uklizela u jednoho pana, ktery byl moc pracovne vytizen, sice mel pritelkyni, ale jeji jedinou starosti bylo utracet pritelovy penize. S ni jsem moc nevychazela, protoze jsem mela za ukol i prat a zehlit a nechtela jsem na sebe brat zodpovednost za to, ze ona vyprala vlneny oblek na 60°C. Ale on byl ke mne stedry, dostala jsem napriklad tisicovku na benzin, abych odvezla do kontejneru prazdne flasky, protoze hrozne chlastal.

Jinak pracuju na plny uvazek, tohle mam na prilepsenou a nestydim se za to. Se svymi zakazniky vychazim a nejsem z tech, co jim krade tricka, rozbije nebo stehuje veci.

0/0
2.2.2011 10:30

chudacek.blbecek

Soulad

Tak to já si se svou paní na uklízení rozumím skvěle. Panuje mezi námi taková souhra, jako bychom byly jedna osoba. Občas se jí teda nechce a to ji pak musím dokopat, ale jinak fungujeme poměrně dobře :)

0/0
1.2.2011 12:02

fitzie

to já narazila na opačný problém:

uklízečka se cítila trapně, že u nás uklízí.

jsme na malém městě, kde se všichni znají, a paní přes agenturu podle fotky zjistila, že zná mého muže z firmy, kde dělala na vysoké funkci - v kantýně ;-).

od té doby byla docela zaražená a na moje nabídky na pravidelnou spolupráci (agentura nabízí jen min. na 4 hodiny za poněkud přemrštěnou sazbu 230 Kč na hodinu) nereflektovala :-/. Prý raději jezdí pracovat do Brna. Asi se za to, že uklízí, prostě stadí.

0/0
30.1.2011 13:04

comme il faut

Re: to já narazila na opačný problém:

To je ovšem její problém, ne váš. Asu by se měla naučit dělat něco jiného.

0/0
31.1.2011 1:36

Grande_Paulo

Zapojit děti

Chápu, že rodiče jsou pracovně vytížení. Ale nás doma učili s úklidem pomáhat. Zvlášť potom co se rodiče rozvedli, tak mamka na nás dva kluky byla sama. Např. už od tří nebo čtyř let jsme se naučili uklízet svůj pokoj - zejména roztahané hračky. Poté v pozdějším  vždy brácha umýval nádobí a já utíral, případně vysát pokoj zvládne i dítě ve školním věku. SIce to není zpočátku dokonalé ale po pár "připomínkách" se to zlepšuje. Dnes už stejně většina domácností má myčku, takže odpadá problém se špinavým nádobím. Dát prádlo do pračky také člověk zvládne a jednou, dvakrát týdně vysát a vytřít byt - to zvládnou i děti ve školním věku - když se o tu práci podělí. Důležité je děti nějak motivovat - umyješ nádobí, můžeš si hrát na počítači, vysaješ pokoj, můžeš si hrát s legem apod. Věnovat čas dětem lze i tím, že je zapojíte do chodu domácnosti. Mimochodem - je mi 23. 

0/0
29.1.2011 13:29

chudacek.blbecek

Re: Zapojit děti

Tak to jsi partie k pohledání :) většina chlapů, co znám, se o sebe dovedla docela dobře postarat sama, ale jak si natáhli domů ženskou, prakticky okamžitě přestali v domácnosti cokoliv dělat. Možná s tím má co dělat zažitý stereotyp, já nevím. 

0/0
1.2.2011 12:05

Tobinka

Re: Zapojit děti

;-DHm, tak ono, když to někdo začne dělat za tebe, tak si rychle odvykneš.

Můj přítel je zvyklý jednou za tejden vyluxovat a vytřít. Začal to dělat i u nás doma. A já jsem po třech letech soužití zjistila, že nevím, jak se zapíná lux ;-D

Ale zase on to neumí s pračkou

0/0
1.2.2011 20:37

comme il faut

Vaše starosti na moji hlavu

http://kulhankova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=110162&bk=47628

0/0
28.1.2011 5:35

Krokodyl1

A co tahle agentura?

http://crazycleaning.orloj.cz/ ;-D;-D;-D

0/0
28.1.2011 1:21

The Sith Lord

Uklízet, než přijde "úklidová četa"?

To má stejný smysl, jako se najíst před návštěvou restaurace, nebo se doma zlít před návštěvou hospůdky...

0/0
27.1.2011 20:07

Albína

znáte ten díl

simpsonových, kde marge ztratí pamět? uklízela, protože jí měly přijít uklízečky. to je přesně ono.:)))

moje máma si taky zařídila paní na úklid. žije s přítelem ve středně velkém, no spíš větším, bytě a prostě jí už nebaví mýt vanu a sprchu a vytírat. přítel má špatná kolena, tak tomu taky úplně nedá a proč si neudělat "radost"?

uklízečka chodí jednou týdně, dají za to odhadem 400 korun za návštěvu, to vážně není velké naboření rozpočtu. jeden z nich je vždycky doma a přesouvá se z místa na místo. navzájem se neruší. a připravovat občerstvení mi přijde na hlavu. copak uvaříte oprávaři, když přijde opravit pračku?

0/0
27.1.2011 19:50

jouzi

Re: znáte ten díl

No, nevím jak u vás, ale u nás je slušností nabídnout alespoň kafe a bábovku/koláč (je-li k dispozici) každému řemeslníkovi.

0/0
28.1.2011 0:14

comme il faut

Re: znáte ten díl

U nás je zase zvykem řemeslníkům zaplatit, aby si pak mohli koupit svačinku podle vlastního gusta.

0/0
28.1.2011 5:22

jouzi

Re: znáte ten díl

Faaaaaaaaaaaaaaakt? 8-o Tak to by mě teda VÁŽNĚ nenapadlo. Platit? To asi fakt neznám.

0/0
28.1.2011 9:20

Nahlas se ti směju 2

Re: znáte ten díl

A nosíš kafe a bábovku třeba i kadeřnici, taxikáři, personálu v čistírně atd.?

Domácí úklid je prostě služba jako každá jiná.

0/0
28.1.2011 8:14

jouzi

Re: znáte ten díl

... a ty nerozlišuješ mezi tím, co je služba vně a koho si pustíš do bytu? 8-o 

 

Mě by hanba fackovala, kdybych nenabídla, když to doma je. Asi to bude tím, že mě rodiče nevychovávali jako do sebe zahleděnýho sobce, co si hrabe jen pod sebe.

0/0
28.1.2011 9:18

Nahlas se ti směju 2

Re: znáte ten díl

Hehe, není nad relevantní a smysluplný argument ;-D.

0/0
28.1.2011 10:15

jouzi

Re: znáte ten díl

To zrovna od tebe sedí. ;-)

0/0
28.1.2011 12:06

Nahlas se ti směju 2

Re: znáte ten díl

To víš, jsem do sebe zahleděný sobec, co si hrabe jen pod sebe, protože vykonavateli objednané služby nadám najíst... ;-D;-D;-D.

0/0
28.1.2011 12:12

chudacek.blbecek

Re: znáte ten díl

Hele, ony jsou věci, které jsou dané zákonem a pak věci, které jsou dané osobní morálkou. Ta většinou mívá užší mantinely, než zákony (aspoň by to tak mělo být), takže někoho osobní morálká nutí nabídnout řemeslníkovi něco k jídlu, protože ho bere trochu jako návštěvu. Není to nutný, není to vyžadovaný, ale je to lidský a milý.

0/0
1.2.2011 12:09

Albína

Re: znáte ten díl

vně a uvnitř? jaký je v tom rozdíl? když si opravovanou pračku strčím na chodbu, bude to vně?

ono to není o sobeckosti, víte. ať si vás fackuje co chce, budu vás milovat, když mi pokaždý do práce přinesete bábovku nebo koláč.  to je totiž klasickej přístup "dáme zedníkovi svíčkovou a pivo a on to pak udělá líp". když to neumí bez guláše s pěti knedlíkama, je špatnej a já chci jinýho, je mi líto. uplácet neschopný lidi nehodlám.

0/0
28.1.2011 12:53

Nahlas se ti směju 2

Re: znáte ten díl

Jsi do sebe zahleděný sobec. Nenažraný.

.

;-D;-D;-D

0/0
28.1.2011 13:12

Albína

Re: znáte ten díl

to já jo, no:))) říkám si to každý ráno před zrcadlem.;-D

0/0
28.1.2011 23:03

chudacek.blbecek

Re: znáte ten díl

No ale pokud ti zedník práci odflákne, protože jsi ho nenakrmila, je to špatnej zedník a není to chyba těch lidí, co ho nakrmili.

0/0
1.2.2011 12:10

Albína

Re: znáte ten díl

u mě je slušností nabídnout vodu nebo maximálně kafe člověku, který je vstřícný a problém, kvůli kterému přišel, se snaží vyřešit rychle a efektivně. opraváři, který se přišli fláknout a kleště si vybírají hodinu, aby dostali zaplaceno víc, tak těm teda nenabídnu nic.

navíc, dost často opravářům a jím podobným zaokrohluji stanovenou cenu nahoru, protože je to taky trochu slušnost(tedy pokud si to zaslouží), tak ať si tu bábovku koupí sám.

0/0
28.1.2011 12:50

KarelV

Jednou týdně za 400,-

že není naboření rozpočtu? - Ročně je to přes 20 000,- Kč !!!  ... (a jo, pro někoho jen malé kapesné ;-))

0/0
28.1.2011 8:44

Nahlas se ti směju 2

Re: Jednou týdně za 400,-

No, a za 10 let je to přes 200 000 Kč. To je majlant, co ;-D?

.

Co je nepochopitelného na tom, že 1500 Kč měsíčně prostě pro spoustu lidí není naboření rozpočtu, ale prostě výdaj s akceptovatelným poměrem výkon/cena? Že je to třeba 1/30 měsíčního příjmu domácnosti.

0/0
28.1.2011 10:22

Hroznej_puberťák

Re: Jednou týdně za 400,-

Jak se říká - halíře dělají talíře. Aspoň máš argument pro manželku, proč nechat doma bordel, koukej, Máňo, kolik za rok ušetříme ;-)

0/0
1.2.2011 12:07

chudacek.blbecek

Re: Jednou týdně za 400,-

A Máňa bude ještě vděčná, jak jsi šetrný a nohy ti bude líbat, zatímco bude drhnout podlahu rejžákem :)

0/0
1.2.2011 12:12

Tobinka

Re: Jednou týdně za 400,-

když někdo kouří, udělá 400 týdně s přehledem

a nevšimla jsem si, že by hulili jenom lidi z nejvyšších vrstev :-P

0/0
1.2.2011 20:40

on3.

Prectete si Báječný chaos skrytý půvab nepořádku

a mozna zjistite, ze zas tak velky neporadek vlastne nemate :-)

0/0
27.1.2011 19:14

chudacek.blbecek

Re: Prectete si Báječný chaos skrytý půvab nepořádku

Zjistila jsem, že mě nepořádek stresuje. Uklízení mě nebaví, ale když mám doma binec, prostě si tam neodpočinu.

0/0
1.2.2011 12:13

wotomtoje.

Uklízečka ...

Dovedu pochopit uklízečku v těchto případech:

-Žena se stará o více dětí (aspoň dvě) a má větší byt (dům) a za předpokladu velkýho pracovního vytížení muže - Rodina vyššího postavení s velkým domem a tím pádem moc místností - Velký úklid třeba jednou za 1/4 roku - Oba manželé jsou hodně pracovně vytížení , takže opravdu nestíhají Ale potřeba uklízečky nějaký paničky v domácnosti třeba s jedním dítětem v normálním bytě a ještě se ptá, co má dělat aby nepřekážela, když paní uklízí, to je teda úlet.

0/0
27.1.2011 14:53

Nahlas se ti směju 2

Re: Uklízečka ...

Proč úlet? Prostě služba jako každá jiná.

.

Naše rodina nezapadá ani do jedné tvé škatulky a paní na úklid máme. Asi jsme také úlet, že...

0/0
27.1.2011 20:31

wotomtoje.

Re: Uklízečka ...

Buď konkrétní, třeba jsem něco logického zapoměl.

0/0
27.1.2011 21:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Uklízečka ...

Zapoj mozek a zkus si domyslet, jaká další mohou být osazenstva domácností kromě tebou vyjmenovaných.

0/0
27.1.2011 22:11

wotomtoje.

Re: Uklízečka ...

Bez urážky - "hošíci" ?

0/0
28.1.2011 7:20

Nahlas se ti směju 2

Re: Uklízečka ...

Ok, zapojit mozek se ti nepovedlo. Každý dělá, co zvládne.

0/0
28.1.2011 8:09

wotomtoje.

Re: Uklízečka ...

Tvoje odpověď podle očekávání, ty se prostě nemůžeš obejít bez svých impertinencí ... Chytrej brejlounek, nebo něco podobnýho, to si zkoušej na svý kamoše v klubu? Končím diskuzi ... :-/

0/0
28.1.2011 8:17

Nahlas se ti směju 2

Re: Uklízečka ...

Pokud píšeš takovéhle nesmysly a nejsi schopen pochopit, že existuje hafo jiných modelů rodin, než těch pár, které jsi uvedl, pak se nesmíš divit, že se ti nedostane rozumné reakce na demagogický a nesmyslný příspěvek.

0/0
28.1.2011 10:18

chudacek.blbecek

Re: Uklízečka ...

No tak ho zrovna nic dalšího nenapadlo, to se stane. Občas jiný úhel pohledu pomůže a obohatí. Ne že bys mu ty nějaký poskytl.

0/0
1.2.2011 12:15

amfi

tak jak se k nim teda chovat??

Úklid jsem si objednala poprvé, proběhne za pár dní a abych řekla pravdu, trochu se toho děsím. Vzhledem k tomu, že nemám děti a žiju sama s přítelem se o pravidelnou údržbu postarám. Ale je čas na velký úklid (okna, žaluzie, vyčistit sedačku, ošetřit dřevěné podlahy...) tak jsem se rozhodla to tentokrát řešit jinak než nad tím trávit celý víkend. Úklidová firma mi pošle pár lidí (prý profesionálů) kteří to udělají za mě. Pořád ale nevím, jak se k nim mám tedy chovat. Je bezpečné je nechat v bytě samotné? A když tam zůstanu, co budu dělat já? nebudu jim překážet? Mám jim udělat nějaké občerstvení atd? A to už vůbec nemluvím o tom že mám nepřekonatelné nutkání tam předem uklidit abych nevypadala jako nějaké bordelářka :-)))

0/0
27.1.2011 14:18

redhead73

Re: tak jak se k nim teda chovat??

poprve bych je samotne v byte nenechala, pak podle zkusenosti. zadny uklid predem ani obcerstveni. na to jsou tady oni. vam taky nikdo v praci nedela svacinu

0/0
27.1.2011 15:45

Crimea

Re: tak jak se k nim teda chovat??

Já si párkrát do roka nechám udělat důkladný úklid, na jaký nejsme doma zařízení (např. strojové čištění koberců a křesel). V bytě jsem zatím pokaždé byla s těmi lidmi a dle potřeby jsem se stěhovala z místnosti do místnosti. Zdálo se mi, že oni jsou na toto zvyklí a považuji to za běžné. Vždy jsem měla dost jídla na to, aby mohli jíst s námi, ale nikdy nechtěli. Jedna paní tvrdila, že potřebuje zhubnout, takže celý den nejí, ale co  hodinu chodila ven kouřit. Co s takovými naděláte, no. Takže radím zůstat doma, připravit si nějaké vhodné občerstvení, ale počítat spíše s tím, že to odmítnou. Nikdy si nechtěli vzít ani čaj nebo vodu, a to u nás byli třeba čtyř hodiny - to mi hlava nebere, ale násilím nikoho krmit ani napájet nebudu. Předem fakt neuklízejte, jenom třeba nacpěte do tašek předměty, které normálně míváte venku (šampony z koupelny, ozdobné předměty z obýváku), aby jim to nepřekáželo.

0/0
27.1.2011 19:03

Nahlas se ti směju 2

Re: tak jak se k nim teda chovat??

Já nevím, prostě se chovej, jako by ses na to příští den chystala sama. Jestli bude zbytek bytu uklizený neřeš, buď bude nebo nebude, podle vašeho běžného běhu domácnosti.

.

Při první návštěvě uklízečů buďte stoprocentně někdo doma a dělejte si něco svého, uklízečů si nevšímej. Předem si dobře definujte předmět a rozsah služby.

0/0
27.1.2011 20:35

Inkvizitor Johny

?

Tak argumentem v diskusi je, že se úklid prostě nestíhá, protože jsou lidi v práci...A to jako uděláte doma takový bordel, za tak krátkou dobu, že to nemůžete o víkendu ráno uklidit? Nebo máte všichni zámek?

0/0
27.1.2011 14:10

Hroznej_puberťák

Re: ?

Ano.

0/0
27.1.2011 14:11

virginia

Re: ?

Ano, na uklízení, ať už pravidelné, či nepravidelné, nicméně nutné, pokud chci bydlet v uklizeném domě mám asi 250 m2 v domě + venkovní prostor - terasa, vchodv+vjezd -  nafoukané listí, smetí atd.

Za víkendové ráno ani kdybych vstala ve 4. Dále mám 3 děti, tudíž nejsem jediným výrobcem nepořádku, nejde jen o to, že si musí uklidit pokoj, ale je rozdíl, zda upadne drobek jednomu člověku, nebo pěti lidem, nebo jestli přijdeš domů a zaklapneš za sebou dveře vs. děti, které chodí dovnitř a ven třeba 10x denně každý. Zvlášť když je hezky.

0/0
27.1.2011 14:18

Inkvizitor Johny

Re: ?

Jo tak tohle chápu.

0/0
27.1.2011 15:56

Carrallina

Re: ?

Nemám paní na úklid, protože si jí nemůžu dovolit, ale jestli se to někdy změní, klidně si jí pořídím. A proč ? Třeba proto, že se budu radši věnovat své dceři než trávit čas uklízením, nebo prostě proto,že pořádek mám ráda, ale uklízení mě nebaví a nebo z milionu jiných důvodů... a bude mi srdečně jedno, co si o tom myslí lidi jako vy.

0/0
27.1.2011 14:36







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.