Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náctileté anorektičky se podporují v trýznění na internetu

Aby splnily společenský požadavek ženy v dívčím těle, podporují se středoškolačky na internetu v anorexii a bulimii. Blogy jsou populární, přestože dívky stahují dolů a podporují je v trýznění. Vymanit se z komunity je ale pro nemocné velmi těžké.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KarelV

přitom Čtenářky prozrazují jídelníček

který jim pomohl ZDRAVĚ zhubnout ...  (jestli už někdo chce hubnout nezdravě, tak bude chyba někde jinde, než v existenci  NETu) ... Rv

0/0
16.1.2011 8:23

KarelV

Re: přitom Čtenářky prozrazují jídelníček

Kromě toho šel i TV-seriál paní Kateřiny, který lidem ukazoval VELMI NÁZORNĚ, jak se má člověk zdravě stravovat, aby výsledkem bylo zdravé a krásné tělo... ;-)

0/0
16.1.2011 8:24

KarelV

Stejně není jiné CESTY

... než trpělivě ve školách a v médiích vysvětlovat, že tělo NELZE bez těžkých zdravotních následků nijak měnit, základ je daný kostrou a svalstvem - lze jen odbourávat přebytečný tuk, anebo trochu přidat na objemu svalstva... Ubírat na hmotě NELZE. - Takové pokusy jsou vždy sebezničující a jsou stejně MARNÉ...

0/0
16.1.2011 8:44

Zubcasu

...

Když je špatná hlava tak trpí i zbytek těla. Příroda si poradí.;-)

0/0
15.1.2011 22:01

prasák

mám

Mám rád drobná a štíhlá děvčata kolem padesáti kilo. A že je jich dost málo, obzvláště nad dvacet let. Jak žena začíná přesahovat 65 kilo, tak si nemůžu pomoct, ale to mne prostě vůbec nepřitahuje.

0/0
15.1.2011 21:16

joryk

Re: mám

no náběh na pedofílii

0/0
15.1.2011 22:10

Inkvizitor Johny

Re: mám

50 kg a 160 cm je úplně normální váha. Ověřeno na živém mase:-)

0/0
15.1.2011 22:14

IfčaX

Re: mám

To jo - stošedesáticentimetrová holka s padesáti kily je tak akorát štíhlá, rozhodně není hubená. Ale lidstvo roste, mezi dnešními mladými je takové děvče docela prcek. Ale to pak nejde o to, že má rád štíhlé, ale má celkový přístup "co je malý, to je milý".

0/0
15.1.2011 23:24

Hroznej_puberťák

Re: mám

Ano, stošedesáticentimetrová holka s padesáti kily je tak akorát štíhlá, rozhodně není hubená.... a vtipné je, že tomuto poměru odpovídá BMI 19,5, tedy téměř podváha. To jen k nedávným debatám o BMI ;-)

0/0
16.1.2011 1:04

Judge Dredd je o5 tady

Re: mám

167/51 po dvou dětech v 35 letch... vypadá nádherně taková ženská. Jen jí baterkou pohledat ;-D;-D;-D ale kdo hledá ;-D;-D

0/0
16.1.2011 12:30

dogi1

Re: mám

Chápu. Když má "chlap" 155 cm výšky, tak 160 cm u partnerky je víc než dost.

0/0
16.1.2011 4:18

Subo

...

To co se tem holkam deje je nezvladnuti rodiny a okoli... to ze jsou ony uplne vypatlane zduraznovat asi nemusim... Zajimave, ze chlapi podobnou zhovadilosti netrpi...

0/0
15.1.2011 20:45

Psí zadek

Re: ...

To je proto, že u chlapů se na vzhled zdaleka takový důraz neklade, k tomu ideálem mužské postavy není extrémní štíhlost. A druhý důvod - chlapi jsou fyziologicky jiní než ženy, nepřiberou tak snadno, i když jedí mnohem víc. Ale vy jistě radši zůstanete u svého přesvědčení, že muži jsou jednoduše kvalitnější ;-)

0/0
15.1.2011 22:20

Inkvizitor Johny

Re: ...

Jste asi nebyl v pubertě, že?;-D

0/0
15.1.2011 22:41

kytt 1.0

Re: ...

nekdo to holt musi mit v novinach napsano tucnym pismem a podtrzene, ze tech chlapu (zhovadilych a vypatlanych, dle pisatele) je uz skoro stejne jako tech holek. :)

0/0
15.1.2011 23:50

ado

spolecensky pozadavek

neexistuje.

0/0
15.1.2011 18:23

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

jakýkoliv společenský konstrukt existuje velice reálným způsobem... viz Thomasův teorém že "situace DEFINOVANÁ jako reálná SE STÁVÁ reálnou ve svých důsledcích". Já bych řekla, že ten tlak ze strany společnosti je a je obrovský - pokud se žena nesnaží např. být vizuálně přitažlivá pro muže v jakékoliv situaci, pravděpodobně ji nikdo dnes ani nezaměstná... Ženy jsou dneska do téhle normy socializovány od útlého dětství. Takže když píšete "společenský požadavek neexistuje" (ve smyslu "pouze v hlavách těch 'zblblých' holek a kluků), tak o to právě jde. Že to je na té mentálně-psychologicko-somatické úrovni (ostatně jako každá nemoc). A právě ty tragické důsledky to má. Těžko budete rodičům těchhle lidí vysvětlovat, že jejich syn nebo dcera zemřeli na podvýživu kvůli nějakému "nic", co vlastně neexistuje.

0/0
15.1.2011 19:54

bez_tolerance_hlouposti

Re: spolecensky pozadavek

jasny. vzdy zni lip, ze za to muze neco s minimalne dvojslovnym nejlepe cizojazycnym nazvem, nez si priznat ze dotycny je naprosty tupec.

Jak tu psal nekdo prede mnou. Ona si priroda poradi a slabe/nemocne jedince odstrani.

0/0
15.1.2011 21:41

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

ano, priroda si poradi, tzn. ze tihle jedinci preziji a dokonce budou mit deti... Neverite? Ja jednu takovou uz znam. :) Toto nejsou ti slabi jedinci v darwinovskem slova smyslu (pokud on mel vubec neco takoveho na mysli). Ani nejsou "naprosti tupci" (to jako posuzujete podle ceho? Jen podle toho, ze nezvladnou resit nejakou situaci nebo ten "spoustec" jinym zpusobem? Tak to vas musim upozornit, ze v mnoha ohledech nejste o nic inteligentnejsi nez oni). Je to proste zkratovity jednani, ktery se stava chronickym, pokud nalezne jakoukoliv adekvatni odezvu (a tech moznosti je fakt hodne). No a pokud vam vadi uz dvouslovny nazvy, nedejboze cizojazycny... :-D , tak to abyste radsi ani nevylezal zpod deky. Precist noviny si jeste zvladnete, nebo je to taky na vas uz moc pismenek? ;-)

0/0
15.1.2011 23:12

Inkvizitor Johny

Re: spolecensky pozadavek

S tím teorémem bych byl v tomhle případě opatrný. Osobně si myslím, že na tohle neplatí. Vysvětlím (nejsem psycholog) - Existují prostě určité reálie jako 1) v 19. století a dříve byla nadváha vzácností 2) Ženy se štíhlým pasem jsou pro nás samce přitažlivější (někde jsem četl, že by jako pak měly lépe utíkat před medvědem :D ) 3) Urbanizace sebou přinesla nahuštění moc samic na jedno místo = větší konkurence...Takže dle mého názoru, nejde o vliv společnosti z hlediska nějakých norem. Ty tu byly vždy. Jen se prostě natolik změnila společnost, že ty normy přešly do naprostého absurdna. Pevně věřím, že kdyby např. v 19. století někdo začal propagovat Twiggy módu, tak by to nemělo absolutně žádný dopad a všichni by si myslely, že ten dotyčný je magor.

0/0
15.1.2011 22:09

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

ale samozrejme, ze se vyvijeji normy, od toho snad jsou, ne? :) Ten vas historicky mimozni odkaz teda radsi nevidim - nadvaha vzacnosti nebyla, prave proto, ze to byla tehdy norma, bylo normalni, ze zena po dvou detech nevypada jako ve svych 18 a nikdo to po ni ani nevyzadoval... pojilo se to i s jejim spolecenskym statusem (resp. statusem jejiho manzela-zivitele) atd. atd. Normy jsou tedy vazane jak na dobu, tak na misto, kulturu, prevladajici spolecenske ideologie a hodnoty... Jinak koukam, ze to 19. stoleti mate vubec hodne idealizovany, co tehdy bylo a nebylo - byly noviny, tudiz byly i novinove reklamy, tisk se zacal specializovat i na zeny (a vubec na ruzne okruhy ctenaru), takze byly i reklamy cilene na zeny... pripadne se spolecenske hodnoty sirily jinym zpusobem. Zensky musely dbat o svuj vzhled uz tehdy - korzet v tehotenstvi? Zduraznene pozadi honzikem? Ale jiste ze ano. K ty zensky se ty hodnoty dostaly a mela i stejne sledujici okoli jako mame dnes. Mozna jeste vic.

0/0
15.1.2011 23:24

IfčaX

Re: spolecensky pozadavek

Nojo... reklamy cílené na ženy byly:

http://www.p3.cz/fotografie.php?idf=155&tf=jpg&sf1=blog&w=600&h=537

:-)

0/0
15.1.2011 23:30

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

jj, znam. Jiste, tehdy byla norma mit nejake to kilo navic. Ovsem vsimnete si, jak ta zena na obrazku vypada - ma z dnesniho hlediska celkem "normalni" az sportovni postavu, jsou ji videt svaly, nic se neutapi v tuku. Jak asi vypadala bez tech 9 kil, co diky tomu pripravku nabrala (navic tak, aby se ji to rozlozilo rovnomerne - uz tehdy reklamy koukam pekne kecaly)? Rekla bych, ze mohla vypadat tak, jako dnesni modelky - a uz nebyla "zadouci" a musela to resit. Berte taky v potaz tehdejsi zpusob odivani - co bylo videt a co bylo zakryto oblecenim, jake byly strihy a materialy atd., to taky melo svuj vliv na posuzovani vzhledu zeny.

0/0
15.1.2011 23:42

ado

Re: spolecensky pozadavek

No.. tady jde stále o to, že ta situace musí být DEFINOVÁNA NĚKÝM. Situace se sama o sobě nedefinuje, vždy je tu někdo, kdo ji definuje jako první a dále pak někteří, kteří tu definici přijmou a pak už na tu definici nahlížejí jako na něco co existuje samo o sobě a přizpůsobují tomu svoje chování, názory atd. Je to stále o tom, kdo diktuje, co je a co není hezké, ošklivé, vkusné, vhodné, morální atd.. A je to také o tom, že to diktují zpravidla ti, kteří nepodlehnou klamu existence "společenských požadavků", protože právě ti, kteří nepodlehnou , projevují nejvíce svou svobodnou vůli a tím i sílu určovat tyto definice, které jsou vlastně v jejich podání jen jejich názory. a kruh se uzavřel;)

Je tu ovšem ještě další aspekt, a sice, že tyto "definice" začnou žít vlastními životy a pak to dopadá, jak to dopadá.

Jediná záchrana a způsob, jak z toho uniknout ven, se mi jeví ve snaze nevystavovat se zbytečně čemukoliv, co by na vás chrlilo tyto "požadavky&quo

0/0
15.1.2011 22:14

Inkvizitor Johny

Re: spolecensky pozadavek

Znám dost anorektiček na to, abych mohl vynést nějaký soud. Žádná z nich to nemá z vlivu společnosti. Žádná. Vždy se jednalo a jedná o nějakou jinou psychickou "závadu", na kterou je to nalepené.

0/0
15.1.2011 22:18

ado

Re: spolecensky pozadavek

pokud tedy anorexie nema co docineni se spolecnosti, resp. s temi (podle mne domelymi) spolecenskymi naroky, tak potom byla anorexie bezna i v drivejsich dobach. treba ve starym Rime. Je to tak? Jsou o tom nejake dochovane zpravy?

0/0
15.1.2011 22:48

Inkvizitor Johny

Re: spolecensky pozadavek

Abych vám pravdu řekl, tak mám ten dojem podle čtiva, že v Římě to tak bylo. To jste zrovna trefil blbě. Já jsem tím jen chtěl říct, že problémem není ta anorexie...chorobně nejíst...Ale něco, co tomu předcházelo.

0/0
15.1.2011 22:52

Inkvizitor Johny

Re: spolecensky pozadavek

...Takže když to navážu na svůj předešlý příspěvek (ale tohle si asi myslím jen já): V rámci nějaké psychické poruchy dojde k substitučnímu převzetí nějaké normy. V tomhle případě je to ale převzetí patologické normy... Abych to vysvětlil v reálu - Jsem hnusná a tlustá. Za A) začnu vyšívat B) uteču do ciziny C) Všechny otrávím D) převezmu nějakou jinou debilní normu, třeba poruchu příjmu potravy.

0/0
15.1.2011 22:24

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

souhlasim. A a B jsou podle me celkem ok - a) vysivani odvede pozornost od vlastniho vzhledu k nejake jine cinnosti, ktera muze byt treba spolecensky hodnocena pozitivne, prinest dotycne nejaky uzitek, prestiz, navazani spolecenskych kontaktu atd., b) utek do ciziny - zmena prostredi, ktere uz na me nemusi nahlizet jako na hnusnou a tlustou, ale muze me posuzovat podle jinych kvalit a meritek. C a D uz jsou nic neresicim extremem, ktery na mem vnimani sebe jako hnusne a tluste nic nezmeni - a ty dotycne to vedi.

0/0
15.1.2011 23:48

kytt 1.0

Re: spolecensky pozadavek

anorektizujicim subjektem, ne? To je ten nekdo, kdo si tu situaci definuje. My si na to ve skole davame priklad s bankrotujici bankou - rozsiri se fama, ze jiste bance hrozi bankrot. Jeji klienti si ji pro sebe zhodnoti jako neduveryhodnou, vyberou z ni sve finance... a banka skutecne zkrachuje. Ale zavinili to opravdu ti jednotlivci, kazdy zvlast a v dusledku vsichni dohromady - ne ta fama, ale jejich reakce na ni. Tohle je myslim ta zakladni vec celeho problemu dnesni doby - jedinec ztraci pocit zodpovednosti za sebe, a to uz odmala. Furt se snazi nacpat do nejakych skatulek a kategorii a kdyz uz tam nekde je, musi se snazit tam vydrzet, protoze jinak by moc vycnival a nesel by s normou, s davem. Jaky ty skatule jsou uz pak ani neni moc podstatny, tim spis kdyz zitra muze platit opak toho, co dnes. Jinak ale mate pravdu - nenapodobuje se to "normalni" - ale to vycnivajici a deviantni. Na normalnim neni co napodobovat, kdyz uz to norma je.

0/0
15.1.2011 23:33

Elija69

příroda

 Příroda provede přirozený výběr.

0/0
15.1.2011 16:23

kytt 1.0

Re: příroda

Darwin je mrtev. Dnes přežívají slabší, zmutovaní, odlišující se... deviantní... TOHLE je přirozený výběr - ostatně kdyby nebyl, tak tu jako lidi nejsme.

0/0
15.1.2011 19:41

bez_tolerance_hlouposti

Re: příroda

Nesmysl. Tito jedinci prezivaji, protoze je spolecnost chrani. Coz ovsem vede k degradaci spolecnosti a vyusti v jeji celkovy zanik. S prirodou nevybehnes. Ona vybehne s tebou.

0/0
15.1.2011 21:43

kytt 1.0

Re: příroda

blbost. tohle je naprosto prirozene, ze prezivaji slabsi jedinci - nechrani je zadna "spolecnost", ale prave ta priroda (ono to konec koncu zas tak velky opozice nejsou). Nebo neverite, ze se zvirata v prirode nedokazou postarat o slabsi a invalidni cleny sveho spolecenstvi, aniz by z toho neco mela? Myslite, ze nejake stado premysli o tom, ze je ti slabsi degraduji a ze nakonec kvuli nim muze cely stado vymrit nebo padnout za obet selmam? Kdepak, tyhle myslenkovy veletoce delame jen my lidi - jen my lidi jsme zapomneli na to, ze jsme to v tlupach a na stromech dokazali zvladat. Nevymreli jsme, jen jsme se prizpusobili, ziskali nove dovednosti a schopnosti. Ani jedna vec, kterou ted ovladame, nebyla nejakym "zamerem prirody". Vsecko to bylo prizpusobeni se nejakemu handicapu, nedostatku, neschopnosti v necem. Nadclovek je mytus.

0/0
15.1.2011 23:58

Lafinta

Re: příroda

Přesně. Dnes už se na dětské nemoci neumírá, tak příroda to řeší jinak.....

0/0
15.1.2011 21:52

Lafinta

nuda

Všechno je to jen z nudy. Co si tak vzpomínám, můj tatínek jako malý kluk chodil každý den do školy 6km tam a zpátky; v zimě, ve sněhu v dešti...... Do toho měl na starost drobná domácí zvířata a ještě musel mít čas na alotrie s kamarádama. Sice to z dnešního pohledu takový život nebyl žádnej vodvaz, ale rozhodně neměl čas na nějaké sebedestrukční aktivity.

Dneska to mají děti vlastně dost těžké (vidím to doma), když pominu běžné domácí práce, nemají kdy a kde vybít energii. Žádný sportovní kroužek nenahradí praviddelnou denní dávku kilometrů a fyzickou práci! A člověk se prostě musí hýbat!!!

0/0
15.1.2011 22:02

Racky

Válející se mládež ...

Ač nejsem o moc starší než absolvent VŠ, tak musím říct, že dnešní mládež (včetně mých vrstevníků) odmítá sportovat, nebo se jakkoli hýbat. Pak samozřejmě nastává situace, že je větší příjem energie než její výdej a každý s tím něco chce dělat. Nesportovní omladina asi za nejjednodušší považuje hodit šavli a mít to z krku, než sednout na kolo a projet se lesem 30km. To vidim jako jeden z důvodů tohohle onemocnění.

Druhý důvod bude věk sám o sobě. Když mi bylo nějakejch 10, tak sem si taky myslel, že mám tlustý nohy a že kámoši, který hráli fotbal, je měli hubenější. Až když sem sám sebe viděl na fotkách, zjistil sem, že sem stejnej jako oni. Jde jen o úhel pohledu.

Další důvod možná bude nedostatek lásky v rodině. Mladá holka si pak snaží nějak získat obdiv, ale netuší, že hubenou zvracející kostru žádnej kluk chtít nebude..

0/0
15.1.2011 15:47

KarelV

v TV propagují diety na hubnutí...

ale tento článek je hlavně o ZVRACENÍ ....  Tož sakra - kde se stala chyba??? :-P

0/0
15.1.2011 15:08

KarelV

Máme KRÁSNÝ život !!!

Dnes k obědu jsme si dali bifteček s pečenými hranolkami, vejcem, bohatou zeleninovou oblohou a bylinkovým dresingem ...  MŇAM !!!  ;-) V R^

Taková zdravá, vyvážená strava, plná minerálů, proteinů a vitaminů... ;-) ... může být něco lepšího?

0/0
15.1.2011 15:14

pletiplot

Re: Máme KRÁSNÝ život !!!

Já ještě dneska nic nejedl, ale když to slyšim ....

0/0
15.1.2011 15:20

pletiplot

diskuse na lide

Na lide.cz je diskuse zaměřená na A+B, tam se snaží naopak podporovat ve vyléčení.

0/0
15.1.2011 15:21

chrobaktruhlik

Re: Máme KRÁSNÝ život !!!

a pivo je kde ???

0/0
15.1.2011 19:18

enemigodesion

Autorky

stihat. Ctenarky zavrit do ustavu. A chlapy co vychrtliny vzrusujou taky.

0/0
15.1.2011 14:52

Duke..Nukem

...

http://www.stream.cz/video/547889-sikanovali-ji-az-skoro-vyhladovela

0/0
15.1.2011 14:18

Marki123

To nejsou perverzní požadavky společnosti

Tuhle módu dikturjí homosexuální módní návrháři, kteří mají rádi chlapecká těla. Proč se tomu, holky, proboha, chcete přiblížit? Aby jste se líbily homosexuálům?

0/0
15.1.2011 14:05

KarelV

Re: To nejsou perverzní požadavky společnosti

Toto je vynikající postřeh ... ;-) R^ R^ R^

0/0
15.1.2011 15:09

pletiplot

Re: To nejsou perverzní požadavky společnosti

R^R^R^

0/0
15.1.2011 16:00

Subo

Re: To nejsou perverzní požadavky společnosti

Zajimava myslenka... to me nikdy nenapadlo... .-)

0/0
15.1.2011 20:46

carlossaura

po_rno v. modni prehlidka

Chlapy nesnasi vychrtliny, co nemaji prsa, zadek, boky. Taky a/b usiluji o uznani kamaradek, ne se libit muzum. Pokud chce zena videt, co se muzum libi, ma se divat na po_rno a ne na modni prehlidku!

0/0
15.1.2011 13:56

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Re: po_rno v. modni prehlidka

Ne, chlapi jenom vyžadují perfektní štíhlé postavy s ideální křivkou, celulitida, tuk a stárnutí jsou sprosté pojmy.... :-P

0/0
15.1.2011 14:13







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.