Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jediné, co jsme koupili, byl hrob, vzpomíná Šárka na těhotenství

Juliánka vypadá jako spokojená holčička. Umí se smát, překulit se z bříška na záda a zpátky, pokouší se lézt. Přitom se podle lékařských prognóz neměla na své rodiče nikdy usmát, neměla se vlastně ani narodit. Juliánka trpí nemocí zvanou Edwardsův syndrom, který lékaři označují za "vadu neslučitelnou se životem". Přesto za měsíc oslaví třetí narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jjona

Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

O nase mimco (dlouho vytouzeni a po konecne statnem pozitivnim testu) jsem prisla pred mesicem - ukoncila jsem tehotenstvi na zakldne testu. Diagnoza - Trisomie 18 chromozomu - Edwardsuv syndrom. Neodsuzuji nikoho, ale v tomto pripade mi to prislo lepsi, ukoncit tehotentvi v 17. tydnu, nez takhle trpet cela rodina, financni naklady atd atd..U toho ditete je to cekani na smrt.

0/0
28.11.2010 4:16

bbybonek

Re: Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

jste rozumná a moc statečná

0/0
28.11.2010 11:09

Politicky korektní lež

Re: Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

za vaše rozhodnutí si vás moc vážím a doufám, že to příště vyjde

0/0
28.11.2010 12:10

nip

Re: Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

Díky,že jste se podělila o osob.zkušenost.Udělala jste dobře a držím palce do budoucnaV

0/0
28.11.2010 16:10

jjona

Re: Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

Dekuji za podporu..s manzelem se zacneme snazit za par tydnu =) Jen jsem nepochopila z toho clanku, proc jsou napadani doktor,i genetici atd..ja ziju v USA, kde  vas do niceho nenuti a rozhodnuti nechaji jen a jen na vas a pochybuji, ze vas do toho nuti v CR..po te , co mi to rekli, jsem rekla,ze radsi ukoncime tehotnetvi a vsichni doktori mi rekli, ze delam spravne...Naco by pak byla ta prenatalni pece? Nehlede na to, ze si mohl zpusobit komplikace. kdyby v ni to dite umrelo.

0/0
28.11.2010 21:24

pesimistka7

Re: Taky mi byl u ditete diagnostikovan Edwards

Přeji Vám hodně štěstí. Dopřejte si klid, odpočívejte a jistě vše v budoucnu dobře dopadne. 

0/0
1.12.2010 10:52

venkovan55

Po přečtení diskuze

0/0
26.11.2010 14:31

Jezdím na neutrál

Re: Po přečtení diskuze

se stalo co?

0/0
26.11.2010 15:16

nip

Re: Po přečtení diskuze

zůstal ve stínu lípy na venkově,radši;-).

0/0
26.11.2010 20:39

Jezdím na neutrál

Re: Po přečtení diskuze

Mno, teď bych ve stínu lípy být nechtěla. Ale v létě? VV

0/0
27.11.2010 6:05

statečná kočička

Re: Po přečtení diskuze

:-)

0/0
27.11.2010 19:51

koga

Rodiče

se tváří jako hrdinové, bohužel se ale nikdo nemůže zeptat toho dítěte, jestli chce být hrdinou. Pokud přežije pár let, tak se možná rodičům poděkuje, že být hrdinou není často nic příjemného

0/0
26.11.2010 11:42

nip

Re: Rodiče

Koga,přesně takR^

0/0
26.11.2010 13:27

jura58

K potratu

muzu si uriznout palec? Muzu! Dokud je to dite samostatne neschopne zivota mimo telo matky, tato ma ABSOLUTNI pravo delat si se svym telem co chce. Kdokoliv by ji v tom chtel branit by mel byt popraven.

0/0
26.11.2010 9:21

nip

Re: K potratu

Jura 58:jedna paní už to tady hrotila až do střílení dětí8-o,vy zas popravujete lidi s jiným názorem8-o

0/0
26.11.2010 13:29

zadluzenicz

Re: K potratu

Pokud na tom palci bude (obrazně) viset život jiného člověka a vy ho tímto zabijete, asi půjdete sedět.

Je opravdu to jednoleté (9+něco na zotavenou) nepohodlí matky dostatečným argumentem pro zabití člověka? Navíc v době, kdy ta měla všechny možnosti kontroly vlastního otěhotnění?

Chápu potrat jako poslední zoufalý krok nebo v případě vady dítěte. Ale jen kvůli pohodlí tak jak se to děje běžně dnes, to je pro mne neomluvitelné.

0/0
26.11.2010 18:24

IfčaX

Re: K potratu

Teda - souhlasím s tím, že potrat je závažné rozhodnutí, které by člověk opravdu neměl brát lehkomyslně. Ale mít dítě je závazek a "nepohodlí" na celý život - nejen na "těhotenství + něco na zotavenou" proboha!

0/0
27.11.2010 0:03

krausová

Kauza Juliánka

Ti rodiče neudělali nic jiného, než že rozhodli, že dítě (a nemá smysl diskutovat, jestli šlo o plod, nebo dítě - pro ně to evidentně dítě bylo) přivedou na svět. Sama znám ženu, která takto porodila holčičku s vodnatou hlavou, po porodu jí lékaři dali prostor, aby se s ní rozloučila, pověděla jí, že ji má ráda a nechala ji odejít. Dodnes tvrdí, že jen díky tomu dokázala unést tu bolest a ztrátu a jít dál. Ona také považovala své dosud nenarozené dítě za dítě, ne za plod, který může být jen tak odstraněn. Ve chvíli, kdy rodiče viděli, že jejich dcera přežívá, se o ni začali starat, jak nejlépe mohou. Na tom přece taky není nic nepředstavitelného. Řešit, jestli je to sobecké vzhledem k dítěti, nebo není, mi přijde absolutně mimo. To přece nikdo z nás není schopný posoudit. Tak proč jim prostě nepřát co nejvíc sil a radosti.

0/0
25.11.2010 21:31

Wendy.XY

Re: Kauza Juliánka

souhlasím....nemám co dodat....je to volbaR^

0/0
25.11.2010 21:57

Jezdím na neutrál

Re: Kauza Juliánka

Ale ti rodiče, aby měli "strach" jednou i umřít. Jejich dceru pak někdo "hodí" do ústavu a děj se vůle boží... :-/

0/0
26.11.2010 15:16

Jezdím na neutrál

Souhlasím s názorem pod sebou (autor bugr).

R^

0/0
25.11.2010 17:36

bugr

mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

od rodičů je to dost sobecké, můžou bít v prsa, že to "dokázali" ale co ta chudák holka? Pravděpodobně asi stejně brzo umře, postupně si to možná i uvědomí, opravdu geniální. Miluji ten pseudohumanismus a řeči o vraždách nenarozených dětí... Pro takto postiženého člověka je lepší se nenarodit i když to zní krutě...

0/0
25.11.2010 10:08

Calinda

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

Lépe bych to nenapsala, je sice fajn, že má rodiče, kteří ji milují, starají se o ní a ani na minutu nezalitovali, ale jaké to má výhody pro to děcko? Nikdo nechce žít odkázán na přístroje a péči druhých lidí, když nebude schopen se sám ani najíst. Přemýšleli rodiče i tomto???

0/0
25.11.2010 10:58

Včerejší houska

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

Proč by to mělo být kruté pro dítě? Holčička nikdy nebude mentálně na takové urovni, aby si nepřízeň osudu uvědomila, a s mentální urovní půlročního - ročního dítěte je zkrátka ve svém světě štastná.  Má vše, co potřebuje plus lásku nejbližších. Pravděpodobně  nebude žít dlouho, ale prožije život naplněný láskou. Nevím, zda bych se dokázala rozhodnout stejně jako oni, ale respektuji je a obdivuji, jak to zvládají.  Otázka, zda takový život má smysl je zbytečná , někdy máte zdravé dítě a ve vteřině je to jinak, z okolí znám případ, kdy zdravý chlapeček po zápalu plic zůstal v bdelém komatu, je na tom podstatně hůř, než tato holčička.

0/0
25.11.2010 11:46

bugr

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

závidím Vám tu jistotu, že je šťastná, já tomu moc nevěřím. A u rodičů také ne, musí to být nápor na nervy a to co ukazují na veřejnosti nemusí být stejné jako za zdmi svého bytu.  Ale nežiju s nima tak se mohu jen dohadovat ale jistotu jako spousta lidí opravdu nemám :-)

0/0
25.11.2010 11:52

Toicem

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

R^

0/0
25.11.2010 13:30

nip

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

Ano,je to kruté pro dítě.Rodiče si na just proti všem jeho narození prosadili.Možná, že kdyby u nás na klinikách existoval tzv.soucitný tým,jaký mají v cizině pro tyto situace a lépe by s nimi zdravotníci komunikovali,dopadlo by to jinak.Přijde mi,že se zkrátka zasekli ve stylu:Nám nikdo nám nebude říkat,co máme a nemáme dělat,my to víme nejlépe,nám celá prenatální diagnostika může políbit šos.Co jiní považují za pokrok,oni za vraždění neviňátek.A řeči, jako že rodiny postiženého děcka mají obohacený a dokonale naplněný život,ty jsou krásné,ale realita je jaksi jinde.Stačí mi promluvit s maminkou od chlapečka vozíčkáře od nás z ulice....

0/0
25.11.2010 14:58

zadluzenicz

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

Nepovažuji jejich rozhodnutí za správné, ale dítě zdá se bolestmi netrpí a ve svém světe může být snad pár let šťastné. Proto je neodsuzuji.

Možná že pokud by opravdu nenarazili na lékaře s postojem "toho vašeho kripla si necháte vyříznout a basta", tak by se rozhodli jinak. Takhle je obranná reakce na místě.

0/0
26.11.2010 18:21

ti_povidam

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

R^

0/0
26.11.2010 0:54

Lukke-Luk

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

R^R^

0/0
25.11.2010 17:46

peca_p

Re: mě to hlavně přijde kruté pro to dítě

R^R^R^

0/0
27.11.2010 18:39

danadanadana

můj úhel pohledu

Dívám se na to takhle. Mám sestru, která je postižená. Dnes je dospělá žena, ale neumí dobře komukovat s ostatními lidmi, nemá naději na vztah a vlastní děti a je nešťastná, protože by chtěla žít  jako každá jiná, ale nejde to. Je to život neživot. A kdyby neměla rodinu a musela být někde v ústavu , tak by to nebyl život, ale trdý trest.

Proto bych volila raději potrat, než činit nového člověka nešťastným v budoucnosti.

Přiznávám, že někde má postižený okolo sebe dost lidí, kteří se o něho postarají,ale myslím že nejhorší pro postiženého je když o takové lidi přijde, protože tu nejsme navždy , a skončí v ústavu.

0/0
24.11.2010 18:26

pesimistka7

Re: můj úhel pohledu

Děkuji za Váš, resp. sestřin příběh Vašim pohledem. Tuto stránku mnozí ignorují. Příběhy se samozřejmě vždy budou lišit, stejně jako postižení a jeho stupně, ale nelze ignorovat ty, které neobsahují pouze to "hezké a lidské", ale i tvrdě reálné.

0/0
24.11.2010 18:50

howkey

Re: můj úhel pohledu

Souhlasim, tohle neni zadne hrani si na boha jak tu nekdo psal (na toho si tu hrali drive jiny a umirali diky nim miliony lidi), ale je to o soudnosti tech danych lidi! Pokud si nekdo mysli, ze diky tomu, ze bude vychovavat postizene dite je lepsi, tak ho spis lituju.

0/0
24.11.2010 19:04

nip

Re: můj úhel pohledu

...tady soudnost zcela chyběla....při rozhodování

0/0
25.11.2010 0:19

pesimistka7

Re: můj úhel pohledu

Jako matka si takové rozhodování ani nechci představovat. Zažila jsem jen náznak toho, že je něco v nepořádku, což se následně naštěstí! nepodvrdilo i to bylo šílené. Nedovolila bych si soudit lidi, kteří si zvolí dítě nedonosit, a samozřejmě respektuji i ty, kteří se rozhodnou opačně. Nedovolila bych si soudit ale ani ty, kteří péči o postižené dítě nezvládnou a zvolí tu ústavní (také ne všechno lze zjistit předem, některá postižení se projeví i po pár letech).

   Na delší rozhodování není čas, rozhodovat se třeba pod vlivem příběhů, kdy se navzdory špatné diagnóze narodily zdravé děti... Je to bolestné a to vždy, protože každá maminka (i tatínek), která se na svoje miminko těší, chce dítě zdravé a na takovouto situaci se, dle mého, prostě nelze připravit. Věřím, že jako nátlak může působit cokoliv i jakkoliv lékař řekne a chápu, že ze ten svého pohledu donošení  nedoporučí.

 

0/0
25.11.2010 8:26

pesimistka7

Re: můj úhel pohledu

Péče o postižené dítě je bezesporu těžší než o zdravé, ale byla-li na počátku možnost volby, jako v tomto případě, cítím respekt k rozhodnutí, nikoliv obdiv. Možnosti dnešní medicíny, brzské stanovení diagnózy a možnost volby beru jako pokrok, nikoliv jako "hraní si na boha".

0/0
25.11.2010 8:29

nip

Re: můj úhel pohledu

Obdiv také necítím žádný,nevím proč.Co takhle že by si rodiče okusili jíst trvale pomocí sondy přes nos?

0/0
25.11.2010 8:37

Toicem

Re: můj úhel pohledu

Myslím, že kdyby si museli vybrat mezi sondou přes nos a zabitím, určitě by preferovali sondu...

0/0
25.11.2010 13:26

bastianka

Re: můj úhel pohledu

Takže vy byste byl rád za věčné dělání si do kalhot, sondu, kousek pohybu s odřeným čelem a nosem po zemi a naprostou retardací? Jste divný.

0/0
25.11.2010 13:42

Toicem

Re: můj úhel pohledu

Nerad bych se vás dotkl, ale když vaše sestra tak trpí, schvalovala byste, kdyby ji chtěl někdo zabít, aby nežila tenhle "život neživot"?

Přiznám se, že pokud se snažím vžít do vaší logiky, nevidím v tom velký rozdíl.

0/0
25.11.2010 13:29

bastianka

Re: můj úhel pohledu

ta žena si dojde na wc, nakrmí se, je schopna pohybu a není na úrovni hyperdebility

0/0
25.11.2010 13:44

danadanadana

Re: můj úhel pohledu

Samozřejmě, že nechci, aby někdo ublížil mé sestře. Psala jsem spíše o možnosti volby v našem životě. Představte si , že naplánujete výlet na sopku. Dostanete varování před možným výbuchem - půjdete na výlet k sopce? A ještě něco představte si, že takový život, jako má sestra budete žít vy . Co vy na to ?

0/0
25.11.2010 14:33

medvěd brtník

A všimli jste si, jak je ta holčička podobná tatínkovi?

0/0
24.11.2010 16:28

Rubik1

Jiný úhel pohledu

Obohatím diskusi ještě jiným názorem. Myslím, že ještě nepočaté děti mají stejné právo na život jako ty počaté. Když porod takto postiženého dítěte znamená, že si rodiče nebudou moci dovolit žádné další dítě, protože veškerý jejich čas a prostředky půjdou na těžce postižené dítě, tak je to špatně. Už rok po potratu se jistě mohli pokusit o další dítě, nejlépe dvojčata anebo dvě děti po sobě. Takové obětování pro více dětí by bylo mnohem více uspokojující i inspirující. Je mi líto těch nenarozených dětí.

0/0
24.11.2010 1:18

starej pardal

Re: Jiný úhel pohledu

nojono... nejak se to vokecat musi, aby z toho clovek PRESTO vysel jako vicemene moralni vitez... :-/

0/0
24.11.2010 10:17

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Jiný úhel pohledu

Beres ohled na to jaky trapeni pripravis tomu diteti, ktery za kazdou cenu se snazis udrzet na zivu? :-/Rv

0/0
24.11.2010 12:55

Vendy83

Re: Jiný úhel pohledu

A Vy konkrétně jste se toho dítěte zeptal, jestli je něšťastné? Nerada škatulkuji, ale mám tak trochu pocit, že když se budeme bavit o chudých dětech v Africe, řeknete mi, že žádnou extra pomoc nepotřebují, protože jsou zvyklé na život v bídě...naproti tomu víte, že dítě s nějakým postižením se hned trápí? Nebude zde platit stejný model - že si možná neuvědomuje, že je jiné? Resp. nemusí to brát jako újmu, protože se s tím zkrátka popere? Proč mají mnozí lidé stále tendenci rozhodovat o životě druhých bez nich? Resp. kde berou to sebevědomí, že se staví na roveň Boha? Člověk neumí člověku život dát, je jen zprostředkovatelem a to, co bylo dávno před ním vymyšleno, jen objevuje...smutné, že si na tom staví svoji pýchu...rodiče holčičky maximálně obdivuji a přeji vše dobré!

0/0
24.11.2010 13:43

bbybonek

Re: Jiný úhel pohledu

tohoto dítěte se můžete ptát jak chcete ... nikdy si nedojde ani na záchod, nevezme do ruky lžíci, aby se najedlo, nenakreslí žádný obrázek... a vy si myslíte, že vám někdy na něco odpoví?

0/0
24.11.2010 22:58

starej pardal

Re: Jiný úhel pohledu

tak tohle patri taky do kategorie okecavani. protoze ne pro to dite je to hruza, ale pro okoli ktere ma tendenci se odvracet, protoze je to "neco" skarede nebo to slinta.

kazdeho popadne strach ze by se mu to mohlo stat taky.

ja osobne bych do toho nesel, ale rozhodne povazuju za moralni viteze ty rodice te holcicky, a ne ty, co se samym strachem podelaji

0/0
24.11.2010 15:48







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.