Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lépe dítě očipovat než o ně přijít, myslí si Zuzana Baudyšová

Jediné, co rodiče mohou udělat pro bezpečí svých dětí, je minimalizovat rizika. "Varovala bych děti před lidmi, kteří je osloví a nabízejí cukroví, peníze, dobití mobilu, fotografování, drogy," radila rodičům on-line Zuzana Baudyšová, ředitelka nadace Naše dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Enj

Co to je proboha ?

To je článek jak nějaké americké propagandy, nechme se všichni očipovat, ať stát víc, kde jsme a co děláme !!!

0/0
30.10.2010 12:09

Mihon54

Nezlobte se,

ale ta dáma má skutečně inteligenci houpacího koně, případně svého manžela, exministra obrany. To byl taky expert! Co, kdyby se tahle expertka nechala očipovat sama!!!:-)

0/0
29.10.2010 11:47

Jezdím na neutrál

Nemyslím, že by čip ochránil mé dítě před zločincem.

Leda tak, že by se rychleji našlo jeho tělo. Pokud by měl dítě čip ochránit, musel by dát útočníkovi leda tak elektrickou ránu. A čip by se dával stále na stejné místo, nebo by ho každé dítě mělo jinde? Protože pokud by byl u všech dětí na stejném místě, zločinec by to zřejmě věděl a mohl by ho z dítěte i vyříznout, ne? Nemyslím si, že do demokratické společnosti (pokud taková nějaká je?) patří čipování lidí. ;-(

0/0
29.10.2010 11:08

terminal

Re: Nemyslím, že by čip ochránil mé dítě před zločincem.

Čipování je podle mne kravina. Ani nevím, do jaké vzdálenosti takový čip dokáže vysílat, aby se mohl nositel lokalizovat. Myslím si, že za pár desítek let k tomu stejně dojde, ať si o tom myslíme co chceme. Ale v dnešní době pro takhle malé děti přeci stačí GPS modul s posíláním SMS o aktuální pozici, ale ne jako součást telefonu...

0/0
29.10.2010 12:00

Jezdím na neutrál

Re: Nemyslím, že by čip ochránil mé dítě před zločincem.

Jenže to stále neřeší to, že útočník vaše dítě může zabít a policie poté za pomocí nějaké techniky najde tělo dítěte. Tomu může předcházet pouze vyšší stav policie v ulicích. Takoví ti obyčejní pochůzkáři, co znají svůj rajón.

0/0
29.10.2010 12:03

HrubesaMares

Re: Nemyslím, že by čip ochránil mé dítě před zločincem.

To je ovsem problem. Policajtu je sice spousta, ale za zadnou cenu nevylezou z kancelari :-(

0/0
29.10.2010 16:09

mcsoap

Vesmirni lide

O tomhle článku bude Aštar vyprávět na každé ze svých miliard neviditelných lodí, které přiletí z planety Ptáh :)

0/0
28.10.2010 21:35

chobotnicka_

Re: Vesmirni lide

Jenomze nejabsurdnejsi je, ze ten pan mel pravdu, jiz pred 20 lety.. Ze se nas budou snazit ocipovat. Jednou nam budou chtit kontrolovat a menit myslenky, ze je to pro nase bezpeci. Vzdyt mozkove scany jiz existuji. A nikdo se nad tim nebude pozastavovat, vzdyt spousta lidi si uz dnes hloupe namlouva, ze nema co skryvat. Takove mysleni  lidi-ovci, je nebezpecne pro svobodu obcana, jednotlivce. Jenomze to si tito lide s kratkozrakym rozhledem neuvedomuji, ze svym ocipovanym modrym detem davaji jen falesny pocit bezpeci, ale berou jim i nam daleko vice..totiz svobodnou budoucnost,

0/0
29.10.2010 10:57

Oerteplur

Čip se dá lokalizovat a odstranit

a navíc hrozí zneužití informací, které čip obsahuje. Takže je to vlastně jen drahé opatření k ničemu...

0/0
28.10.2010 10:22

mcsoap

Re: Čip se dá lokalizovat a odstranit

No, když to zkusím přirovnat k případu "Anička", tak hlavní podezřelý vypadal, že si nedokáže ani sám zavázat tkaničky, natož někde hledat čip. Ten bude na jejím těle spíš hledat něco jinýho... Já bych se bál spíš té druhé možnosti, rodič asi nemá k dispozici vlastní satelit, takže ta informace o pozici (ostatní bio údaje budou asi za příplatek :) poteče přes nějakou třetí stranu a řekl bych, že se najdou tisíce firem, které zaplatí miliardy za to, aby se k těm údajům dostaly.

0/0
28.10.2010 21:33

Jezdím na neutrál

Re: Čip se dá lokalizovat a odstranit

Když útočník dítě, nedejbože, zabije, jak to dítě ochrání nějaký čip??? Nijak. Jen se najde jeho tělo. 

0/0
29.10.2010 11:09

ladamm

technologie lokalizace jsou dnes na vysoké úrovni

a to nemusíte mít zrovna čip napíchnutý v pr... avém rameni.  Docela spolehlivě funguje lokalizace GSM a myslím že vůbec není problém aby dítě v osobních věcech nosilo miniaturní modul GPS.

0/0
28.10.2010 9:24

Utan

Re: technologie lokalizace jsou dnes na vysoké úrovni

Jak miniaturní? jako náušnici? A nemělo by mít v druhém uchu vysokofrekvenční "pepřák", kterým by únosce zparalyzovalo a pak předalo policii?

0/0
28.10.2010 10:48

Edd

Hloupa nana

si mysli, ze na zaklade nejakeho cipu, ktery muze jen reflektovat elektromagneticke zareni na 1,5 metru, muzete NAJIT DITE V TERENU.

Ty CIPY nic nevysilaji, jen reflrktuji. Slabe. Na kratkou vzdalenost... Proste blbka.

0/0
27.10.2010 18:55

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Hloupa nana

kdepak, jen zasvěceně diskutuje o tématu, který nezná ;-)

ale to se stane občas každému...

0/0
28.10.2010 12:00

Jezdím na neutrál

Re: Hloupa nana

Nebo se dívá hodně na kriminálky v telce.

0/0
29.10.2010 11:33

Vass

Zločin a čipování

Čipovat se musí ZLOČINCI NE NEVINNÍ !

Ideální stav by byl, kdyby každý měl možnost online informace, že v jeho blízkosti je člověk s čipem(zločinec) a automaticky by věděl co udělal. A bylo by jen na něm jak se zachová, jestli ho obslouží, pustí dál, jestli se  s ním bude bavit, uzavře obchod nebo si jen dá pozor. Prostě něco, jako byl středověký cejch.

Veřte tomu, že tohle by byla velká motivace nedat se na dráhu zločinu.

Jasně ti co by tento systém řídili by byli nedotknutelní(do jaké míry by záviselo na kontrole, třeba taky online, kdy kdokoliv by si mohl zkontrolovat, zda neprobíhají nějaké machinace), ale tak to bylo je a bude.

0/0
27.10.2010 15:03

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Zločin a čipování

no ale to by přeci omezilo práva a svobodu toho zločince....

zloděj má právo se svobodně rozhodnout, jestli půjde s policií, nebo ne, potom ho nesmí zadržet...

a podobný ultraliberalistický kecy

0/0
15.11.2010 18:37

Vass

NESMYSL!

Paní Baudišové bych chtěl vzkázat toto:

"Uvědomte si laskavě, že pokud bude dítě očipované, tak při únosu, atd. bude zneškodněn nejdříve čip. Buď sofitikovaněji(jak záleží na čipu), nebo spíše ve většině případů brutálně (bude vyříznut). A bude vám to na nic. Stejně jako kamerový systém Vás také nezachrání od napadení, ale možná maximálně identifikuje pachatele činu. Tohle globální monitorování nemá žádnou cenu. Od zločinu vás NIKDY monitoring neochrání, jen všem zase přitáhne smyčku volnosti ;-( . "

Starejte se dál o děti (to děláte dobře), a monitorování nechte Orwellovi.;-)

0/0
27.10.2010 14:42

DanSed

Hrozné

Tahle populace spěje k filozofii - raději dítě nemít, než o něj přijít. Náklady na zajištění bezpečnosti dětí se vyšplhají do takové výše, že už bude ekonomicky neúnosné si je vůbec pořídit (mobily, sedačky, větší auto, přilby, čipování, očkování kvůli vzácným nemocem). Tohle je nikde nekončící spirála umělého zvyšování nákladů na děti.

0/0
27.10.2010 10:10

CCblue

Re: Hrozné

A přitom naši předci řešení znali - mít hodně dětí protože se ztrátami se počítalo. I moje babičky a dědové měli několik sourozenců, kteří se nedožili dospělosti.

0/0
28.10.2010 13:19

DanSed

Re: Hrozné

No jistě. A vo tom to je.

0/0
28.10.2010 17:14

řehoř z řep

Re: Hrozné

Souhlas, je to přesně tak. Za to, že vymřeme, si můžeme sami, protože úředníci vymýšlí další a další povinnosti, které rodiny musí plnit.

0/0
28.10.2010 21:57

GalileoGalileovič

případní únosci dítě zmrzačí

aby z něho vyndali čip. Profesionály tohle neodradí paní Baudyšová

0/0
27.10.2010 6:41

GalileoGalileovič

Re: případní únosci dítě zmrzačí

a amatérům je to jedno, budou se snažit  "to" co nejdřív stihnout a prchnout Rv

0/0
27.10.2010 6:42

someone_else

Milá paní Baudyšová,

a co takhle naopak očipovat grázly, to Vás nenapadne? To by asi poškodilo jejich práva, co? Ale cejchovat děti je zřejmě v pořádku. Co že jste za nadaci? Aha.

0/0
26.10.2010 14:49

Ďourek

Re: Milá paní Baudyšová,

 Když si přečtete celý článek - a hlavně celý rozhovor - tak zjistíte, že otázku čipování otevřeli lidé, kteří se ptali, jak děti ochránit před nebezpečím - zatímco paní Baudyšová vysvětlovala jak jsou děti chápavé a jak je potřeba jim všechno vysvětlit, dvě ze čtyřiceti otázek zněly: "Nedá se dětem dát nějaký čip?" a odpověď zazněla ve stylu: Myslím, že to není technicky možné, ale kdyby se všechno vyzkoušelo, možná by to byla cesta...

Idnes se toho chytila a dala tuhle jednu odpověď do titulku a už si jenom počítá body za šílenou diskuzi, kde někteří rozjeli neskutečně paranoidní představy, nebo bohapusté urážky - slušně se projevujete jako ovce ..... všichni.......

0/0
26.10.2010 15:07

someone_else

Re: Milá paní Baudyšová,

Ano, prosím – když číst, tak celé (cit.): „Osobně se ale domnívám, že lépe načipovat než o dítě přijít.“ Co jsem podle Vás napsal ovčího?

0/0
26.10.2010 16:02

Ďourek

Re: Milá paní Baudyšová,

Otázka: Hezký den, po zmizení Aničky se často mezi lidmi mluví o čipování dětí, jaký na to máte názor? Odpověď: Omlouvám se, ale na toto téma jsem zatím žádnou odbornou debatu s názory pro a proti nevyslechla. Sama se domnívám, že lépe načipovat, než o dítě přijít, ale je třeba pohovořit s odborníky přes čipy o tomto způsobu ochrany dětí...

Tohle je doslovná citace jedné ze 43 odpovědí.

V dalších otázkách paní Baudyšová odpovídá na téma jak s dětmi probírat možná nebezpečí a na jednu přímou otázku odpovídá to, co si myslí, s poznámkou, že o tomto řešení ještě s nikým nevedla technickou debatu - Nikde nepíše, že čipování je skvělá a jedinečná věc, kterou by doporučovala, ale Idnes z této jediné věty udělá senzační (bulvární) titulek a mne si ruce, jakým tempem přibývají příspěvky do diskuze...

A Vy jste na to jako ovce skočil... a teď se v tom ještě válíte tím, že stejně jako Idnes vytrhnete větu z kontextu...

0/0
26.10.2010 16:17

someone_else

Re: Milá paní Baudyšová,

Neskutečné, píšete to pořád dokola a nevidíte to. Ale dobrá, třeba k tomu máte nějaký dobrý a racionální důvod (aspoň doufám). Pro ten případ Vám pochopitelně držím palce ve Vašem neohroženém boji proti ovcím. Kdyby Vám paní Baudyšová po nějaké jaksepatří odborné poradě náhodou přišla s nějakými odborníky cejchovat děti (kdoví, jaký mistr jí pomůže získat vlastní názor), nezapomeňte ji vysoce ohodnotit za její ostatní odpovědi. Válení v čemkoliv iDnesním s radostí tímto přenechávám nejen Vám, ale i všem v budoucnu neocejchovaným delikventům. Budete si rozumět.

0/0
26.10.2010 19:03

andy_warhol

Pozor hlášení

Ovčané a ovčanky, čas značkování brzy nastane, pak vás budeme ještě více dojit než teď. ;-€

0/0
26.10.2010 14:05

GalileoGalileovič

Re: Pozor hlášení

;-D

0/0
27.10.2010 6:40

Mrkymrk

Re: Pozor hlášení

To není sranda! A jestli se budeme chovat jako ovčani, takk tomu brzy dojde. Budeme pod ještě větším dohledem než teď, ale pak už nebude cesty zpět! Takže, přestaňme se tlemit a začít MYSLET!!

0/0
27.10.2010 14:46

Labruna

Děti nejsou zvířata ani věci

Čipování lidí je naprosto absurdní. Taková věc je navíc velmi zneužitelná. Nechápu, jak se může ženská, co se prohlašuje za ochránkyni práv dětí, vyslovit pro takovou hovadinu. Tak jako elektronické "chůvičky" nenahradí matčin dohled na dítě, tak ani jakýkoli čip nenahradí rodičovskou péči a starostlivost o dítě. Normální lidi, kteří žijí v normálních vztazích a starají se o své děti, žádné čipování nepotřebují. Mafiáni, lidi, kteří nekalým způsobem zbohatli, nebo potentáti ať si očipujou třeba celou famílii, když mají strach, že by je někdo mohl vydírat.

0/0
26.10.2010 13:05

Arasam

Čipovat by se neměly děti, ale ti, co jim ubližují

Stát má chránit své občany, ale ne ty, kteří porušují zákony. A pro takové úchyly jsou ideální čipy ráže 7,62mm 

0/0
26.10.2010 11:16

Kademek

Re: Čipovat by se neměly děti, ale ti, co jim ubližují

R^ naprostý souhlas

0/0
27.10.2010 10:54

JAN2010

Je otázkou času

, kdy bude očipována polovina populace - můj názor. Tím netvrdím, že je to dobře, ale jako vše i toto má své výhody a nevýhody. Vše se dá zneužít a taky patřičně zneužívá.  Na jedné straně budou čipy zachraňovat životy a na druhé straně bohužel zase brát.

0/0
26.10.2010 11:06

MZak

Muze se mi vyjadrit nekdo kdo souhlasi s cipovanim ?

Uz dnes je mozne podle hloupeho mobilniho telefonu trackovat uzivatele s presnosti az na 5 metru (podle hustoty vysilacu). Muze mi teda nekdo prozradit proc je lepsi si nechat zapustit do tela nejakej hloupej cip, ktery bude delat to same ? Vzdyt uz tu echnologii mame... Jaka je ta vyhoda v tom, ze to mam v tele oproti tomu, ze mam ten telefon u tela (u sebe) ? Jaka je v tom ta uzasna vyhoda ??? Je v tom totiz jedina nevyhoda !! Neda se ten chip odlozit ! Tak proc to chcete ???

0/0
26.10.2010 10:40

Mrkymrk

Re: Muze se mi vyjadrit nekdo kdo souhlasi s cipovanim ?

Lidi to chtějí, protože si neuvědomují důsledky. Je to jako s vakcínama a podobnýma s*ačkama.

0/0
27.10.2010 14:51

prof. Syřiště kunsthistorik

Při

pohledu na anketu, kde čtyři a půl tisíce lidí hlasuje pro čipový fašismus cítím tak nějak bezmoc. Stejně jako při odebrání ústavního práva nevypovídat proti sobě nebo osobě blízké, které mediální onuce překrtily na "výmluvu" je to smutný pohled. Škoda, že takoví hlupáci sebou vždycky stáhnou i slušné lidi, kteří nedisponují tím lokajským komplexem.

0/0
26.10.2010 9:57

Kademek

Re: Při

Jaký čipový fašismus ? Pokud se ve společnosti vyskytuje takový dobytek, který dokáže ublížit malému dítěti, pak je na snadě, aby společnost děti chránila. A to za každou cenu ! A domnívám se, že čipování není až zase tak brutální, jak to podáváte.

Je jasné, že takto zásadní vec dokáže rozdělit lidi na dva nesmiřitelné tábory, ale jak říkám, pro ochranu svých dětí bychom měli udělat maximum. První věcí je však registr podobných prasat, který se již nikdy nemla dostat do společnosti ! V tomto souhlasím s Texasem a jinými státy USA, kde jsou velmi tvrdě trestání a punc dobytka jim nikdy nikdo neodpáře !!!!!!!!! Snad nejlépe se s nimi ale vypořádávají v státech typu Irák, Irán, zde jsou tato zvířata veřejně, a to dosti bolestivě, popravena !

0/0
26.10.2010 10:32

petrib

Re: Při

problém je v tom, že pokud budou děti očipovány, tak ten dobytek, který popisujete, jako první provede odstranění čipu - určitě nikoliv šetrně a bezbolestně, spíše brutálně. Nemluvě o tom, že RFID čipy je možné deaktivovat/zničit dostatečně silným elektromagnetickým pulsem. Stačí se na netu podívat po technikách deaktivace čipů z ošacení, etc.

Děti deklasujete na označkovaná zvířátka a jejich ochrana čipy je diskutabilní.

0/0
26.10.2010 10:58

pingu1

Re: Při

R^R^

0/0
27.10.2010 12:47

prof. Syřiště kunsthistorik

Re: Při

ANo, ukázková ovce. Slušní lidé se přece nemají čeho bát. Aź očipujete děti, tak za pár let stejně zjistíte, že to nebylo vůbec k ničemu, protože se ztrácejí pořád. Ale to už budou média krmit vás a vám podobné submisivní otroky zas něčím jiným. Třeba že v zájmu bezpečí nebudete vycházet z paneláku. SLUŠNÍ LIDÉ SE NEMAJÍ ČEHO BÁT.

0/0
26.10.2010 12:18

volkovcomm

Re: Při

to si děláte kozy ?

0/0
26.10.2010 15:34

someone_else

Prosím…?

Promiňte, ale asi Vám nerozumím. Podle Vás se všem těm zmizelým prckům nemuselo nic stát, kdyby se byli chovali slušně? Měl bych dva dotazy: 1) kolik Vám zmizelo dětí, a 2) pokud Vám nezmizely, je to proto, že jsou slušné?

0/0
26.10.2010 18:41

Mrkymrk

Re: Prosím…?

On nebude problém, jestli jsou či nejsou děti slušné. V tomto případě se pravděpodobně někdo mstí rodičům. Co rodič (pravděpodobně otec) udělal, že mu unesli dceru? Kdo má čisté svědomí, tomu se takové události nestávají.

0/0
27.10.2010 15:01

boudicca

Re: Při

No možná dítě s čipem snáz najdete - a ani to není jisté, čip lze vyříznout, nebo vyrušit jeho signál - ale čipem nezabráníte, aby dítěti mezitím nebylo ublíženo.

Sám píšete, že je potřeba mít registr násilníků - nenapadlo vás, že je lepší ocejchovat je? Michodem, středověké cejchy žhavým železem na viditelném místě ještě žádná technologie nepřekovala. Bez ironie. Lepší systém nikdy nebyl a nikdy nebude. No leda s výjimkou odřezávání částí těla

0/0
26.10.2010 13:07

Ďourek

Re: Při

Testy DNA nám zase ukázaly na nějaké ty justiční omyly - zavřenýho chlapa pustíte, dostane nějaké odškodné - sice mu zkažená léta nevrátíte, ale je tu šance na návrat do "normálního" života. To už jaksi nebude možné s viditelným cejchem, nebo odříznutou částí těla....

K té první části Vašeho příspěvku - bavíme se pod vlivem "Aničky" o cílených útočích, ale co když se dítě ztratí nikoliv zlým úmyslem, ale nepozorností (ať už svou, nebo rodičů)... neříkám hned cpát čipy pod kůži, ale čip v náušnici, hodinkách, či něčem jiném, co má dítě pořád u sebe a nemůže se snadno odložit (jako ten mobil v batohu)... netvrdím, že kdyby to existovalo, tak pro to hned zítra poletím, ale možná by to za úvahu stálo...

0/0
26.10.2010 16:56

Vass

Re: Při

Čipovat se musí ZLOČINCI NE NEVINNÍ !

Jistě vždycky bude jednou poprvé(ale to právě žádný čip či monitoring NEOVLIVNÍ !!), a ale jedině tohle pomůže. Čipovat zločince, to je jediná správná cesta !!Nic nenapraví lidi tak, jako hrozba naprosté dehonestace okolím(vyhození z krámu, restaurace). K čemu budou zloději peníze, když si nebude moct zajít ani do hospody ;-) 

Taková krásná vize, kdy po příchodu do prodejny, se nad recidivistou rozsvítí červené světlo, nebo jen personál bude vědět s kým má tu čest.

0/0
27.10.2010 14:52







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.