Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější chyby při hubnutí: žádné pečivo a hromada sladké zeleniny

Kolikrát jste se snažili zhubnout a nevyšlo vám to? Možná, že i vy jste se vydali do slepé uličky a udělali jste některou z nejčastějších chyb při odstraňování nadbytečných kil. Také Beáta, Iva a Markéta se pod vedením odborníků z brněnského Institutu kompliment snaží vyvarovat omylů, které by jejich sen o štíhlejší postavě mohly pokazit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhovnik

Spomalte cukry / decrease glycemic load

Podstatné pre chudnutie je (okrem kalórií) spomaliť prijímanie cukrov (glykemický index). Rýchlo prijatý cukor Vám dvihne hladinu inzulínu v krvi, a keďže tak rýchlo prijatý cukor sa Vám nedokáže premeniť na už neviem ako sa to volá :) tak sa Vám zmení na tuk a priberáte. Ak si dáte jabĺčko samotné je to omnoho lepšie ako keď si dáte jablkový džús, ale ešte lepšie je keď si ho dáte s nejakým tmavozrnným chlebom alebo niečim čo spomalí prijímanie cukru do krvi. Pomôcť by mohlo zapiť to zeleným čajom alebo niečim podobným čo má efekt ako čaj. Inak ja osobne mám rád oriešky ale tých maximálne za hrsť lebo z tých by sa naozaj mohlo pribrať ak je ich viac. Samozrejme nesolené oriešky alebo premyté vodou.

0/0
27.9.2010 11:34

net.Xtreme počtvrté

Sladká zelenina

AKA ovoce?

0/0
25.9.2010 13:00

Naked and petrified

Re: Sladká zelenina

Temer. Opravdu jako zeleninu uvedli ananas.

0/0
25.9.2010 20:26

dino_na_idnes

Re: Sladká zelenina

Protože to nemusí každému dojít, tak to radši napíšu - ve spojení "mrkev s ananasem" je tou sladkou zeleninou mrkev, nikoliv ananas, který je tam prostě proto, že samotnou mkví se Iva neládovala. :-P

0/0
26.9.2010 20:08

Nikanika

pečivo

Já si dát ke snídani jeden krajíc chleba, tak šilhám hlady ještě než dojdu do práce. Ráno se potřebuju pořádně najíst. Ale je pravda, že sportuju 1-2 hodiny denně ve všední dny a o víkendu turistika, bazén atd. a tak mě organismus dost rychle spaluje.

0/0
23.9.2010 10:48

mattonka

Re: pečivo

organizmus tě rychle spaluje? 8-o

0/0
23.9.2010 11:37

Nikanika

Re: pečivo

máš pravdu, blbá formulace :-(

0/0
23.9.2010 11:46

chudacek.blbecek

Re: pečivo

Dát si krajíc chleba k snídani, to umře hlady skoro každej. Radši míň chleba a víc zakysaných mléčných výrobků a ovoce nebo zeleniny. Prostě dodržovat komplexní jídelníček, suchý pečivo k snídani je hloupost.

0/0
23.9.2010 15:26

bulbik

Re: pečivo

Po jogurtu a ovoci bych umrela hlady hned. Ten chleba je na miste, a pokud nechci znovu brzo jist, snazim se vybirat neco s nizsim glykemickym indexem.

0/0
24.9.2010 15:33

milenkamikes

souhlasím

s příspěvky  autora Jan9002 - úpravou jídelníčku se dá shodit opravdu bez hladovění- v dubnu 2007 jsem začala takto taky -  shodila do 6 měsíců 15 kilo, držím se stále,chce to ale skutečně pevnou vůli - nepolevit,málo sladkostí, hodně zeleniny,celozrnné pečivo, hodně pít....

samozřejmě taky hřeším-pivo,víno, ale pak se zase vracím k normálu.

Nejvíce mě těší, že nemám žádné zdravotní problémy,přestala mě bolet krční páteř,nejsem nemocná,gynekolog mě pochválil.

Nejhorší byly v začátku reakce okolí - otázky proč to deláš, to by mě nebavilo se pořádně nacpat apod. Ale to je každého věc, jak jí. Ale pak ať nebrečí nad svou váhou.VVV

0/0
23.9.2010 10:33

Hepčík

Je to blbost

Viděl někdo z vás kalorii nebo džoul na vlastní oči? Nic takového neexistuje! A i když bych připustil existenci něčeho tak odporného, rozhodně bych to nevzal do pusy. 8-o

0/0
23.9.2010 10:26

Pattr

Re: Je to blbost

Já tu vaši .... paní doktorko taky neviděl a přesto věřím, že ji máte! ;-D

0/0
26.9.2010 12:23

Utan

Dobrý, ale co raději udělat rozhovor se Zuzanou z Bodyrocktv

A bylo by v tom všechno, dobrej trénink, zdravá strava, pěkné pozadí a umělá ňadra.

0/0
23.9.2010 9:48

dscs

Re: Dobrý, ale co raději udělat rozhovor se Zuzanou z Bodyrocktv

zamrazilo mě

0/0
23.9.2010 12:32

bombai

Re: Dobrý, ale co raději udělat rozhovor se Zuzanou z Bodyrocktv

No jo, taky jsem se koukla, není špatná, ale jak se přítel vyjádřil - dobrá, ale vypadá jak z umělé hmoty...ale zase ten její jedinečný přízvuk :-) a to efektní funění,  jinak holce fandím, já bych to neděla.

0/0
23.9.2010 19:53

Lena N.

Pečivo??

Nějak jsem se z článku nedozvěděla, proč je tedy chyba nejíst pečivo? Tělu nic dobrého nepřináší a neexistuje žádný důvod, proč se jím cpát. Naopak zelenina je pro tělo vždycky prospěšná - ale zrovna v okurce bych těch vitamínů moc nehledala :)

0/0
22.9.2010 22:03

dscs

Re: Pečivo??

v obilninach je velka spousta uzitecnych latek.

0/0
23.9.2010 0:03

JendaV

Re: Pečivo??

Po upečení jich tam zbyde mnohem míň.

0/0
23.9.2010 9:33

dscs

Re: Pečivo??

nikoli:))))

0/0
23.9.2010 12:32

Jan9002

Re: Pečivo??

V pečivu je hodně vlákniny. Když nejíte vlákninu, tak se nevys*** a bude vám špatně.

0/0
23.9.2010 9:35

Lena N.

Re: Pečivo??

Vláknina je právě i v té zelenině :-) A jak tu někdo zmiňoval - pohanka, jáhly, rýže, ano, ale pečivo? Lepek, kvasnice, cukr, éčka,.. vážně nevím proč. Bohužel Češi neznají nic jiného než 5x denně rohlík nebo chleba "s něčím" Rv

0/0
23.9.2010 9:54

IfčaX

Re: Pečivo??

Teda nevím - moc čechů, co jí pětkrát denně chleba s něčím neznám. A zrovna v pečivu ta "éčka", resp. jejich škodlivé druhy až tak nejsou. Lepek, kvasnice, cukr (tedy není-li ho moc) - co je ně těchto složkách špatného? Jasně že je blbost se živit jenom pečivem, ale zrušit je úplně? Jaký užitek by to mělo?

0/0
23.9.2010 11:22

dscs

Re: Pečivo??

uzitek by mela lobby propagujici jine veci nez pecivo, to je cele.

0/0
23.9.2010 12:33

chudacek.blbecek

Re: Pečivo??

Hlavně tradiční český chleba je žitná a pšeničná mouka, voda a sůl. Není tam ani cukr ani kvasnice. Ale éček je v pečivu, co se dneska prodává, opravdu hodně, akorát málokdo kupuje balené, tak to ani neví.

0/0
23.9.2010 15:28

net.Xtreme počtvrté

Re: Pečivo??

éčka jsou nic neříkající pojem, musí se konkretizovat:-) Jinak i v zelenině je spousta éček, nevím, proč se o tom nemluví;-D

0/0
25.9.2010 13:02

chudacek.blbecek

Re: Pečivo??

Ok, tak v pecivu jsou hlavne konzervanty, kyprici a zlepsujici pripravky. Clovek se snazi psat strucne, ale vzdycky se najde nejakej hnidopich. Ja bohuzel verim v inteligenci a predpokladam, ze uz vsichni vedi, ze "ecka" jsou ruzne chemicke latky, ktere nemusi byt do jidla pridane, ale muzou se v nem vyskytovat i prirozene.

0/0
26.9.2010 13:49

pandoraziki

Re: Pečivo??

Chleb je dobrym zdrojem uhlohydratu a vlakniny. Takova brokolice ma sice spoustu vlakniny a vitaminu, ale malo uhlohydratu. Ja mam ve svem jidelnicku chleb i brokolici a jsem spokojena.

0/0
23.9.2010 18:45

Radek C

Re: Pečivo??

jsou to sacharidy ty uhlohydrate (tak uz se tomu davno nerika), a tema se rozhodne neni dobry precpavat. a stejne jich v pecivu neni zas nejaky extremni mnozstvi...

0/0
25.9.2010 10:19

bulbik

Re: Pečivo??

Jses extremni a proto bohuzel nikdy nepoznaz, co to je skutecne dobre jidlo. Jez si svoje jahly! Ja radeji od kazdeho neco, pestrost miluju...a po ranu pecivo s maslem a medem, k tomu cerny caj. Mnam! Pak to prostridam nejakym jogurtem, ovocem, musli, miluju makove kolace (bohuzel je nemam v dosahu).....snidane je pro me sladka. A neverila bys, ze po delsim case opet ve velkem konzumuju mleko. A kdyz je dobra svickova, to si posusnam, jako si posusnam na dobrych testovinach s rajcaty nebo rybe se skutecnym spenatem.

0/0
24.9.2010 15:42

chob

Re: Pečivo??

a co třeba minerální látky, vitamíny, sacharidy..

0/0
16.11.2010 16:21

bombai

ach jo

to jsou zase knížecí rady...jasně, že když budu jíst stravu zaměřenou hlavně na zeleninu, bílkoviny, méně sacharidů, omezit ckury, tak zhubnu. To by jeden neřekl, odborníci....Já vždy zhubnu v Indii, a to žeru jako nezavřená a žádné střevní problémy nemám. Jenže to je samá zelenina (tepelně upravená), luštěniny, jogurt, z pečiva jen pár placek , Samosa a jogurt a kuřecí maso. Ovoce si dopřávám po libosti, ale stejně zhubnu. Ale po čase vám to začne lézt na hrb a už potřebujete pořádnou čerstvou Šumavu, a namazat paštikou. Hned jak vystoupím z letadla :-) Btw. Indové začínají být pěkně tlustí, protože už baští ty naše evropské "junk food" hnusy.

0/0
22.9.2010 21:19

Evžen-Savojský

ne hubnout

ale formovat postavu

diety jsou k ničemu člověk se musí hejbat tzn. správně cvičit a zpevnovat postavu

v hmotnosti krása nevězí:-)

0/0
22.9.2010 19:08

Jan9002

Re: ne hubnout

Spočítej si, za jak dlouho "vycvičíš" krajíc chleba a zjistíš, že v prvé řadě musíš změnit jídelníček. Já zhubnul od dubna 15 kilo jenom změnou stravy. Nemám hlad, jenom jím něco jiného a v jinou dobu. Mám sedavé zaměstnání a nejlepší sport pro mne je gaučing a ležing.;-)

0/0
23.9.2010 9:38

AlisoViejo

Re: ne hubnout

Chtelo by to dat sem nejake info pro nas mene sikovne...

0/0
25.9.2010 22:28

zakázali psát a zakázali zpívat

A proč furt vlastě vůbec hubnout?

Pokud není někdo superobézní a neohrožuje to jeho zdraví. Tady dámičky z článku hubnou ze 75kg.8-o

0/0
22.9.2010 16:49

svarak z krabicoveho vina

Re: A proč furt vlastě vůbec hubnout?

Taky jsem v článkunějak nenašel údaj o výšce, aby si člověk mohl udělat obrázek o tom, zda dámičky vůbec mají důvod hubnout... (Z fotek bez plavek jde p*d poznat.)

0/0
22.9.2010 16:53

dscs

Re: A proč furt vlastě vůbec hubnout?

mozna proto, ze kazdou chvili v mediich vidi krik nad nejakou 65kilovou osobou, ze je ale deeeesne tlusta

0/0
23.9.2010 0:05

svarak z krabicoveho vina

Na lidské omezenosti a hlouposti se vydělává nejlíp...

Všechny ty rady servírované "odborníky  z Institutu" lze snadno dohledat v literatuře i na Internetu. Kdo má mozek, ten si to najde, kdo ne, platí si "odborníky"...

0/0
22.9.2010 16:32

dscs

Re: Na lidské omezenosti a hlouposti se vydělává nejlíp...

taky si rikam, ze si zalozim firmu, nazvu ji nejak honosne a pseudomedicinsky... a zbohatnu

0/0
23.9.2010 12:36

Peťulák2

Hlavně se pořádně vyspat.

Unavené tělo shazovat nebude, kde by pak vzalo energii, když bude ještě hůř.

0/0
22.9.2010 15:57

Jolika

strasne me trapi

ze nevim, co je kaserka. Jelikoz takovou dulezitost nevim, asi udelam neco blbe.  ;-D

Jinak nemam problemy ani s telem ani s vyzivou. Jen ta kaiserka ;-(

0/0
22.9.2010 15:35

chudacek.blbecek

Re: strasne me trapi

Tak si kupuj dalamánky a máš to v suchu. Kaiserky jsou stejně většinou šizený a celozrnnou nebo žitnou mouku viděly jen letmo :-)

0/0
22.9.2010 15:37

fitzie

Re: strasne me trapi

hmmm, dalamánek sypaný kmínem a hrubou solí!;-)

potvora prý má ale hodně kalorií ;-) určitě nejmíň za tři porce.

0/0
22.9.2010 15:43

chudacek.blbecek

Re: strasne me trapi

Ale kdeže, standartní dalamánek váží 60g, což je jedna porce. Pečivo má všechno skoro stejnou energetickou hodnotu, celozrnný dokonce vyšší než bílý. Jde jen o to, kolik ho sníš. Proto je výhoda u sucharů (třeba wasa), že si dáš dva kusy a máš dost a přitom jsi snědla jen 15 g pečiva. V tom s článkem nesouhlasím.

0/0
22.9.2010 16:05

Kydka

Re: strasne me trapi

Při takové dietě bych děsně trpěla hlady, jeden kus pečiva mě vůbec nezasytí a dva suchary taky ne. To by mě ten jídelníček docela zajímal, že při něm ty paní hlad nemají.

0/0
23.9.2010 6:59

Jan9002

Re: strasne me trapi

Hlad máš jenom první týden. Pak si tělo zvykne a pokud to nepřeháníš, tak musíš jíst podle budíku, protože nemáš chuť. A zároveň hubneš. (já od dubna 15 kg)

0/0
23.9.2010 9:40

chudacek.blbecek

Re: strasne me trapi

Samozřejmě, že ne, protože pečivo není hlavní složka žádnýho jídla. Já to sice nezmínila, ale jen proto, že se tu bavíme hlavně o pečivu. Když si ale ráno dáš dva suchary, 100g bílýho jogurtu a kus ovoce, určitě budeš mít dost.

0/0
23.9.2010 15:31

unbreakable debater vol.11

Většina těch bab zhubla o dvě nebo tři kila za tři týdny

Rv To je u mě rozdíl mezi tím, jestli jsem ten den už byl na záchodě, nebo jestli mě to zatím čeká. ;-D Hubnutí musí člověka bavit, jinak nemá význam a často ani dlouhého trvání. Kdyby si například pořídily hyperaktiviního psa, co za odpoledne naběhá 20 km, jistě by je to hubnutí bavilo více, než do sebe cpát potraviny, které díky své umělosti, nemají skoro žádnou výživovou hodnotu.

0/0
22.9.2010 15:05

svarak z krabicoveho vina

Re: Většina těch bab zhubla o dvě nebo tři kila za tři týdny

V čem vidíš problém? 3kg dolů za tři týdny, to je výborný výsledek. Rychlejší hubnutí už by bylo na úkor svalové hmoty a to určitě není dobrý nápad.

0/0
22.9.2010 16:34

Jirigb

Už mě mese.te

To je prostě jedna pi.ovina za druhou. Každý blb, který se považuje za odborníka radí něco jiného!!! Nešťastní lidé, kteří se snaží zhubnout si tím akorát podlomí zdraví. Už se konečně dohodněte a přestaňte z nešťastných lidí tahat peníze. Jednou jsem shodil tak, abych měl to předepsané BMI a vypadal jsem jak z nacistického koncentráku. Dcera mi řekla, že vypadám jak anorektička. Pak jsem přibral, na výšku 178 cm mám 95 kilo a vsichni se shodují, že na svůj věk 45 let jsem akorát. Já jsem taky spokojený. A mohu si dát normálně pivo. Zeleninu mám rád, ale grilované koleno taky. Nakonec kolagen z tuků potřebuje naše tělo taky na klouby. Stačí mít všeho s mírou a chodit na procházky s někým, ským si máte o čem povídat. Hezký den přeji;-D

0/0
22.9.2010 15:02







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.