Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Myslel si, že je ještě mladý. Ve 42 ho na tenise skolil infarkt

Je to chlap, který si po práci rád zašel do posilovny nebo na tenis. Sice si občas zapálí, ale nikdy žádné potíže se srdcem neměl. Až na kurtu dostal infarkt. Ve dvaačtyřiceti letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

harkonnen

Kolik má dotyčný kilo a výšku? To bude asi klíčový údaj

Pokud se stravuje živočišnými tuky jako třeba bůček, pak se to může stát i dřív...

0/0
12.8.2010 16:25

řehoř z řep

Re: Kolik má dotyčný kilo a výšku? To bude asi klíčový údaj

Živočišné tuky jsou samozřejmě docela dobré, průšvih je, když se jich žere moc. Ale to je pak jedno jestli má každý večer bůček, nebo se přežírá rostlinnými tuky a cukry. Jakékoliv přežírání škodí.

0/0
12.8.2010 16:35

ta, která nejsem

Re: Kolik má dotyčný kilo a výšku? To bude asi klíčový údaj

Bůček není problém, problém je nedát si po něm štamprli slivovice.

0/0
12.8.2010 16:54

9 99

Dyť už mu bylo přes 30, už si svoje užil, tak co ;-)

Dřív se tak umíralo normálně, jen pár jedinců se dožívalo požehnaného věku. Alespoň byli na živu jen nejaktivnější zdraví lidé, ve čtyřiceti všichni už vypadali jako starci a stařeny, ženské si nebarvily vlasy, neměly krémy, a chalpi neměli Gillette Mach 3, nosili plnovousy. :-P

0/0
12.8.2010 16:18

Sir Humphrey Appleby

Re: Dyť už mu bylo přes 30, už si svoje užil, tak co ;-)

sice máte pravdu, ale ve třiceti to začnete vidět jinak ;)

0/0
12.8.2010 16:34

9 99

Re: Dyť už mu bylo přes 30, už si svoje užil, tak co ;-)

Dřív se holka vdala v 18, do 30 měla každý rok jedno dítě (tj. +/- 10 dětí, do deseti let polovina dětí zemřela, dospělosti se dožilo 5), kolem 40 roku se stávala babičkou, dožila-li se 60, tak prababičkou s cca 25 vnuky a min. 25 pravnuky.

Muž se oženil tak v +/- 25, a pokud nezahynul při výkonu povolání a rodina nezůstala bez otce, tak si užíval výminek od cca 45 let.

0/0
12.8.2010 16:58

black_gamespot

Sportovec

U infarktu sranda stranou, ale tenhle chlapek mi jako nejakej atlet zrovna nepripada (soude podle videa). kdyz k tomu prictes ze si "obcas zapali"...

0/0
12.8.2010 16:09

řehoř z řep

42 zase takové mládí není

vzhledem k tomu, že  na infarkt umírají dvacetiletí i třicetiletí a nejedná se jen o jeden nebo dva případy ročně.

A člověk co si "občas zapálí" asi taky nebude mít zrovna nejzdravější životní styl. 

Moje zásada je, mít dostatek spánku, aby se tělo zregenerovalo. Prolejvat se od rána do večera kofeinem, aby člověk stíhal (a je jedno, jestli práci, nebo večírky) je cesta do hrobu.

0/0
12.8.2010 15:58

objednavkasvacin

do duchodu v70

pohoda, to zmaknem

0/0
12.8.2010 14:59

řehoř z řep

Re: do duchodu v70

Pokud je Ti 69, tak asi jo. Pokud je Ti pod 40, tak nepočítej vůbec s žádným důchodem. Než se do něj dostaneš, důchodový systém se zhroutí.

0/0
12.8.2010 16:04

faiva

Byl na preventivní prohlídce

;-D Tak bez ohledu na to, jakou zde sehrálo roli počasí, je toto info, kt. by jakože mělo poukázat na to, že "měl být zdravý", zcela bezpředmětné. Z tohoto nesmyslu (tj. výsledky máte negativní, tudíš musíte být zdravý) bohužel nezřídka naprosto neprefesionálně až trestuhodně vycházejí i lékaři. Žádná preventivní prohlídka ani běžné krevní testy neodhalí případné patologické procesy, kt. se odehrávají na úrovni buňěk a tkání a které většinou stojí za skrytými nebo chronickými problémy, kt. často vygradují právě při nějaký větší zátěži.

0/0
12.8.2010 14:46

orken

Re: Byl na preventivní prohlídce

presne tak, je naivni si myslet, ze normalni preventivni prohlidka odhali neco skryteho, to jenom, kdyby clovek mel uz fakt vazne problemy, jenze to by kazdeho normalniho cloveka napadlo jit driv. To by proste museli udelat krevni rozbory na 100 latek, hormonu, k tomu vysetreni ultrazvukem, magnetickou rezonanci, ted treba jeste rozlisit pred zatezi a po zatezi.

0/0
12.8.2010 15:01

Bartiqe

Re: Byl na preventivní prohlídce

Presne R^

Krvne testy odhalia zopar najzasadnejsich problemov (cukrovka, zapalovy proces, alergicka reakcia, leukemia, zlyhanie pecene, zlyhanie obliciek a pod.). Je naivne si mysliet, ze dobre krvne vysledky automaticky implikuju zdraveho cloveka.

0/0
12.8.2010 15:53

ročník 68

Re: Byl na preventivní prohlídce

100 % souhlas , na preventivní prohlídce jsem byl zdravej jak řípa a za pár týdnů  jsem byl na Waiting listu pro transplantaci srdce.Zdravý pacient je jenom špatně vyšetřený pacient.

0/0
13.8.2010 21:11

lůvejroznec

Já zase málem umřel na sebevraždu

:-/

0/0
12.8.2010 12:29

Jean-Luc Picard

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Zkoušejte to dál, jednou se to podařit musí.

(nic jiného mne nenapadlo na tak střelený příspěvek)

0/0
12.8.2010 12:53

lůvejroznec

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Není střelený, je to bohužel pravda. Skončil jsem ve špitále na psychárně a teď se už několik let léčím s depresí.

0/0
12.8.2010 13:04

DaliborS

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Není to ale totéž - rozdíl je v tom, že u infarktu to člověk vlastní vůlí neovlivní.  I když je průšvih obojí.

0/0
12.8.2010 13:39

Svazak99

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

depresi vuli taky neovlivnis rozumbrado...

0/0
12.8.2010 15:26

isiss

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Ovlivnit často může tím zdravým životním stylem....

0/0
12.8.2010 18:10

Jean-Luc Picard

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

No tak to se omlouvám. Ale možná by pomohlo popsat svůj příběh a poslat ho do redakce. Je dost důležité v kritických situacích pomáhat. Myšlnku na ukončení problému touto metodou má jistě více lidí než kolik jich ji dokoná či se pokusí dokonat. Já vám mohu říct jediné, v krizi mi pomohl pes. Je to vazba kouzelné oddanosti a lásky jen za trochu péče. To nemůžete zklamat a jen tak odejít a nechat ho tu opuštěného. Pesník je jediná skutečná láska co se dá koupit za peníze (koupíte štěnátko a do konce vašich životů jste si oddáni).

0/0
12.8.2010 13:57

iuos

hmm

pomohlo by to leda v případě, že by pod tím nebyla diskuze

0/0
12.8.2010 14:14

Svazak99

Re: hmm

ja mam z diskuzi taky obcas chut si to hodit a to nemam deprese ;-D;-D;-DR^

0/0
12.8.2010 15:27

řehoř z řep

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Lepší než pes jsou děti. Například déle vydrží.

0/0
12.8.2010 16:06

isiss

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

Děti vydrží tak max 10 let pak se z nich stanou spratci a nezvedenci...

A za těch 10 let vyžadují mnohem víc péče.

0/0
12.8.2010 18:13

řehoř z řep

Re: Já zase málem umřel na sebevraždu

A je to právě to vědomí, že mne někdo potřebuje, která spolehlivě zažene odhodlání k sebevraždě.

0/0
13.8.2010 1:40

bodlinka

Nevíme dne ani hodiny

před státnicemi mi umřela spolužačka...prostě to s ní seklo, v 25, asi stresem. Prostě myslet si, že je na všechno ještě čas, je docela bláhové...

0/0
12.8.2010 12:22

negociátor

Re: Nevíme dne ani hodiny

Obávám se, že jedna spolužačka, a pár známých zdejších diskutérů není dostatečně (statisticky) reprezentativní vzorek, aby na něm mohli konstruovat svoje hypotézy.

0/0
12.8.2010 12:26

orken

Re: Nevíme dne ani hodiny

no ja bych rekl, ze z toho tveho pribehu spis plyne jinaci ponauceni, brat vsechno v pohode, nestresovat se kvuli nicemu, proste zivot zit pohodove

0/0
12.8.2010 14:28

negociátor

Kouření

Člověk co si občas zapálí prostě není chlap. Je to zoufalá imitace chlapa. (Zdravím všechny kuřáky)

0/0
12.8.2010 11:42

regazzi

Re: Kouření

Sice nekouřím, ale napíšu ti toto:

Člověk vynášející jednoznačné soudy prostě není vyzrálý. Je to jen imitace dospělého.

Poraď si s tím jak chceš, ale na tebe to sedí přesně.

0/0
12.8.2010 12:20

negociátor

Re: Kouření

Ta pojistka na začátku byla zcela zbytečná a scestná.

Ke zbytku nemám žádný koment.

0/0
12.8.2010 12:24

Subo

Re: Kouření

Vasi definici chlapa bych asi celkem nerad slysel... :_)))

0/0
12.8.2010 15:38

isiss

Re: Kouření

Muž kterej je otrokem jakékoli závislosti ať už na pivu,cigaretách nebo ženskejch pro mně není chlap...

0/0
12.8.2010 18:17

negociátor

Re: Kouření

Závislost na ženských je zcela přirozená (Přesněji sexu s pěknými babami). Je to evolučně daná motivace, takže těžko na zcela přírodním mechanismu shledávat něco patologického.

Pro mě je to naprosto přirozená součást zdravého života.

0/0
13.8.2010 11:45

Lapan

To mi připomělo smutný konec našeho známého

V té době mu bylo asi 45 let,normální zdravý chlap a udeřilo to na něj zcela nečekaně a nenápadně tak se rozhodl jít k lékař,ale sešel jen schody u nich v práci a zhroutil se, bohužel ho našli až asi po dvou hodinách už mrtvého což nechápu vždyť byl v budově plné lidí.;-(

0/0
12.8.2010 11:38

CO HO FOTÍŠ?

Re: To mi připomělo smutný konec našeho známého

kdyby tam byl Radek John, tak by pomohl...

0/0
12.8.2010 15:48

Honzik007

dehydratace

Asi je to predevsim dusledek dehydratace. Ta zvysuje tlak a riziko embolii. Uz ztrata 2% tekutin ke hmotnosti tela znamena ztratu 20% vykonu. Nejhorsi je vyrazit rano ve vedru sportovat a nevypit aspon litr. Pri sportu ve vedrech je nutne pit kazdych cca 15 minut alespon 2deci (minimum). Za hodinu aspon litr. Pokud je zatez a vedro velke nebo se hodne potite  tak klidne i tri litry za hodku.

0/0
12.8.2010 10:54

lekaj

proti infarktu

Je nejlepsi to rozpoustet chlastem a hlavne nejezdit na kole ve 30 stupnich a nehrat tenis. Nechapu blazny co vyrazi na kolo v prave poledne v lete......

0/0
12.8.2010 10:40

anncz

Re: proti infarktu

Tady v Texasu je 30 stupnu v zime, v lete je 45C :/ A lidi stejne jezdi...

0/0
12.8.2010 11:26

DaliborS

Re: proti infarktu

Také ale přizpůsobí životní rytmus, pitný režim a tak. Žil jsem v tropech, tak o tom něco vím.

0/0
12.8.2010 16:30

isiss

Re: proti infarktu

Sport v horku nemůže uškodit...pokud je tělo na něj zvyklé...

Tělo má spoustu  varovných kontrolek při přehřátí - mdloby,únava ...

K infarktu při přetížení v horku nedojde - začne blikat některá z kontrolek a donutí jedince zvolnit...

0/0
12.8.2010 18:25

vlmach

Sportem k trvalé invaliditě!

Rv

0/0
12.8.2010 10:13

Jean-Luc Picard

Re: Sportem k trvalé invaliditě!

Jo něco podného jsem chtěl napsat také. Takže lidi, žijte aktivně a zdravě. Budete mít potěšení umřít časně a zdraví.

Není nad mého dědečka co kouřil a uchlastal se při práci v lomu ve 110 letech ;-D

0/0
12.8.2010 12:56

Martinigue

Teda pro mne z toho vyplývá -

i když žiješ zdravým životním stylem ( alespoň relativně), stejně tě to před sdeční příhodou neochrání. Bylo to tak myšleno?

0/0
12.8.2010 9:48

Bartiqe

Re: Teda pro mne z toho vyplývá -

U vas znamena obcasna navsteva posilovne alebo tenisu + sem tam nejaka cigaretka zdravy zivotny styl? 8-o

Alebo si myslite, ze 10 markerov v krvnych testoch je ukazatel dobreho zdravotneho stavu?

0/0
12.8.2010 9:53

ivoš

Re: Teda pro mne z toho vyplývá -

Nejsi poněkud agresívní? Aby tě taky neudeřila Josefína.

0/0
12.8.2010 10:23

ta, která nejsem

Jestli on taky nebaštil tofu

Jak známo, požírači sóji mají mnohem vyšší sklon k srdečním chorobám a poruchám.

0/0
12.8.2010 9:22

dscs

Re: Jestli on taky nebaštil tofu

že se o tom neví, naopak, lekari se shoduji, ze nizkocholesterolova dieta = lepsi cevy

0/0
12.8.2010 10:03

vlmach

Re: Jestli on taky nebaštil tofu

;-D;-D;-D;-D

0/0
12.8.2010 10:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.