Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nahá pravda o feminismu aneb mýty o zastánkyních ženských práv

Feminismus není extremismus a nebojuje proti mužům. Zastánkyně ženských práv nejsou staré ošklivé panny, které nikdo nechce, ani mužatky s knírem. Co všechno byste měli vědět o feminismu, a ani vás nenapadlo se zeptat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarekz

Jsme stejní?

Jsou muži statisticky lepší ve vydělávání peněz a ženy v péči o děti ?

A nebo jsou na tom stejně ?

V prvním případě by jste měli akceptovat současný stav.

Jsou li ale na tom stejně - je třeba zavést kvóty. V práci, aby ženy vydělávaly stejné peníze. A v rámci soudního řízení o přidělení dítěte do péče, aby polovina dětí šla k otci.

Tak co, jak to je ? Jsme na tom co se týče schopností stejně ?

0/0
23.8.2010 17:09

ydrhsamot

Vy byste v islámské

zemi nepřežila ani den.

0/0
20.8.2010 21:48

stir

Ad "Dasa0302"

Nezlobte se ale podle mě je feminismus absolutní přežitek. Ženy v současné době mají stejné šance jako muži a také je využívají. Příkladem jsou jak političky (současné i minulé) tak řada vrcholných manažerek. Vedou si dobře a já jim fandím. Prosadily se a to je známka, že "to jde". Na co kvóty ? To je jen pozitivní diskriminace. Vemte si volby. Voliči přišli na chuť "kroužkování" a to je nejlepší cesta, a hlavně přirozená a spravedlivá. Ženy na kandidátkách jsou. A co brání (minimálně ženám-voličkám, kterých je zhruba polovina) vyzvednout do funkce ženu ? I bez kvót a feminismu.

0/0
18.8.2010 23:46

řehoř z řep

Pravda o feminismu

je taková, že každá feministka hlásá něco jiného a žádná z nich si pravděpodobně ani není jistá tím, co sama chce.

0/0
11.8.2010 23:27

Kartony

Feministky odmítají fakt, že se muži a ženy výrazně liší

A to dokonce tak výrazně, že je lze považovat za dva druhy rodu Homo Sapiens. Ženy mají jiný mozek, jiné smysly, zejména zrak a čich a rodí děti.

0/0
11.8.2010 20:05

dasa0302

Re: Feministky odmítají fakt, že se muži a ženy výrazně liší

Z biologie máš asi bajli, co? ;-D

0/0
11.8.2010 23:43

dasa0302

Pěkný článek a také velmi potřebný

R^

0/0
11.8.2010 17:25

jarda.h

:D

Tomu chlapovi na fotce se to škrcení evidentně líbí (podle výrazu)

0/0
11.8.2010 16:47

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: :D

no je vidět na co myslí - tak se kočko vyvztekej a pak se mi podvolíš (a ráda) ;-)

0/0
11.8.2010 21:38

To je bomba

že neznáte vtipy o feministkách ?

Těch je spousta. Zde např. jeden dost starý...

Tři feministky - Američanka, Němka a Češka - se loučí po školení o právech žen, a slíbí si, že se za půl roku zase sejdou.

Po půl roce povídá Američanka: "přijela jsem domů a povídám: Johne, takhle to dál nejde. Rozdělíme si péči o domácnost a dítě napůl.Koukej se taky starat, jdu na kosmetiku!"

Další dvě se ptají: "A co bylo?" Američanka: "přijdu první den, nic nevidím. Ale druhý den už John browsí po internetu a hledá, jak se co vaří, kde se kupujou pleny...prostě úspěch."

Němka:"přijedu domů a povídám: "Hans, takhle to dál nejde. Rozdělíme si péči o domácnost a dítě napůl.Jdu do posilovny!"

0/0
11.8.2010 14:56

To je bomba

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

Další dvě se ptají: "A co bylo?" Němka: "přijdu první den, nic nevidím.Přijdu druhý den, nic nevidím.Ale třetí den už Hans listuje v Neckermannovi, a všechno bylo v pořádku..."

Češka:"přijedu domů a povídám: "Jendo, takhle to dál nejde. Rozdělíme si péči o domácnost a dítě napůl.Jdu do práce!"

Další dvě se ptají: "A co bylo?" Češka: "přijdu první den, nic nevidím.Přijdu druhý den, nic nevidím.Ale třetí den už jsem začala vidět na levý oko..."

0/0
11.8.2010 14:56

dasa0302

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

Vtip pochází z arabského světa. Můžeš se tam klidně odstěhovat.

Tam můžeš manželku mlátit jak tě napadne. Tady za to půjdeš do krimu a šnidra. ;-)

0/0
11.8.2010 17:27

řehoř z řep

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

Kde není žalobce, není ani soudce, ani kriminál.

0/0
11.8.2010 23:25

řehoř z řep

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

A aby nedošlo k mýlce: Já manželce monokly nevyrábím.

0/0
11.8.2010 23:28

To je bomba

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

aleale, krom jiného zdá se nemají feministky smysl pro humor.

A mimoto: ten vtip je kritický k mužům, to jste si nevšimla ?

Takže i sociální inteligence je poslabší...

0/0
12.8.2010 13:24

To je bomba

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

P.S. moje žena - feministka teoretik - se mu řehtá a vůbec ji neuráží. A to ji ani nemlátim.  Holt, jak kdosi píše výš, každá feministka si feminismus představuje jinak.

0/0
12.8.2010 13:26

dasa0302

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

Děláte neskutečnou chybu, že jí to věříte. Ale je to Vaše věc.

0/0
12.8.2010 14:06

To je bomba

Re: že neznáte vtipy o feministkách ?

no, spíš to bude tím že ona je normální - není zapšklá jako některé :-)

0/0
12.8.2010 14:50

martin5.3

Ad platy ženy vs muži

Jako podnikatel, kdybych se měl rozhodnout jestli na nové místo přijmu muže nebo ženu, která udělá stejnou práci a stačí jí o dvacet procent nižší plat, tak mám plnou firmu žen a jistě bych nebyl sám.

Ale nikde se to nekoná, maximálně v různých gender organizacích, čím to asi je?

0/0
11.8.2010 13:14

péče o bolavý palec na levé noze

Re: Ad platy ženy vs muži

to bude tim, ze lzou ;-D

0/0
11.8.2010 13:26

dasa0302

Re: Ad platy ženy vs muži

Pracovala jsem ve firmě, kde byl majitel Němec a skutečně to tam tak bylo.

Ženské přijímal skoro výhradně. Pokud se o místo zajímal chlap, tak ho těžce proklepl, málokterý u něj prošel. Prý chlapi tady v Česku neumí o tolik víc, oč větší peníze žádají. takže jsme byli dámský kolektiv a absolventi a mužů živitelů rodin tři a půl.

A to jsme byli softwarotvorná firma.

0/0
11.8.2010 17:32

m. l.

Re: Ad platy ženy vs muži

No tak bezva. To myslím lze přijmout jako důkaz, že si ženy mohou založit vlastní, čistě ženskou firmu a dát mužům na frak :-)

0/0
12.8.2010 10:24

fitzie

Re: Ad platy ženy vs muži

je to tím, že nemáš supermarket

nemocnici nebo školu.

0/0
12.8.2010 6:27

DDressic

nechápu co ty ženský chtějí

U nás se mají ženy až moc dobře. Pokud chcete zlepšit postavení žen ve společnosti, pak neplýtvejte energii tady a dělejte něco pro ženy, které se mají špatně (je jich více než vás).....

Pak co se týká těch platů - peníze, které muž vydělá stejně ve většině utratí za nějakou ženskou....muž musí vydělávat více, za něj nikdo večeři nezatáhne, ani divadlo, kino atd.

Navíc žena zaměstnanec je častěji u doktora, častěji v kolektivu pomlouvá a ani nepodá konkurence schopný fyzický výkon jako muž.

Jsme fyzicky rozdílní, tak nejde vše "bezpohlavně" srovnat do latě - přemýšlejte! Jednou rodíte, vychováváte děti atd. Smiřte se s tím a pokud chcete být mužem, běžte na operaci. Muži se nemají lépe, ani hůře...vše má výhody a neýhody...a pokud chcete emancipaci, tak se vším všudy a ne, že vyzobete jen ty výhody....ale je to od vás velký nerozum...tyhle aktivity ve výsledku škodí všem.

0/0
11.8.2010 13:08

dasa0302

Re: nechápu co ty ženský chtějí

Hehehehe, tak vydělávej a utrácej za ženskou a nezdržuj se žvaněním. ;-D

0/0
11.8.2010 17:33

zadluzenicz

feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

Mě spíše přijde, že tento článek často vydává mýty za pravdu a pravdu za mýty.

1. Je tu jistě dost čtenářů: kdo z vás ví o nějaké ženě, která na stejné pozici jako muž bere méně? A pokud nějakou takovou znáte, není to proto, že si prostě ten muž častěji řekne o více peněz? Já také bral méně než jiní zaměstnanci a jsem si plně vědom toho, že to bylo mou malou průbojností: prostě jsem si nedokázal pravidelně říct o zvýšení platu. To není diskriminace, takhle ten svět prostě funguje.

2. Feminismus dříve vzbuzoval negativní reakce u mužů, kteří považovali ženy za méněcenné a nechtěli jim dopřát stejná práva. Dnes vzbuzuje negativní reakce u mužů, kteří vidí fakta: ženy mají dnes v legislativě i soudní moci větší zastání než muži. Jsme si všichni rovni, jen ženy jsou si rovnější.

3. V politice ženy nejsou, protože na to nemají obvykle náturu. Ne proto, že by snad byly diskriminovány. A tam kde jsou, nepřevyšují svým chováním své mužské protějšky. Viz. papaláška Emmerová.

0/0
11.8.2010 13:01

dasa0302

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

Ad 1. a 3.- téměř souhlasím, je to samozřejmě dáno i odlišností povah.

Co se týče bodu 2, tak s tím zvýhodňováním žen legislativou zase pr. Není podstatné, aby měli muži a ženy stejná práva, ale co je dobré pro děti. Nedá se svítit, malému dítěti bez tatínka je smutno, bez maminky neskutečně trpí. Ten vztah není stejný a je to opět dáno odlišností povah, kterou zmiňujete

No a ještě pokud ženy zarazí svou kariéru a příjmy kvůli mateřské, tak to po rovnodu stejným metrem prostě nepůjde.

Shrnuto a podtrženo, obecně to stejně nevyřešíme, důležité je mít doma vztah v pořádku a pokud rodina krachne, tak je to vždycky průšvih a žádná legislativa vám ztrátu nevyrovná.

0/0
11.8.2010 17:40

m. l.

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

Proto je lepší se neženit :-) Sleduji jak stále roste počet lidí kteří se rozhodli pro samostantý život - možná je to důsledek...

0/0
11.8.2010 23:07

dasa0302

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

Důsledek čeho? Rozdílnosti mužské a ženské povahy? Tak to tady bylo odjakživa.

Co je dnes nové je jakási připoprděnost, aby někdo náhodou nemusel předem deklarovat trochu odpovědnosti za rodinu nebo na sebe vzal závazek na eobu neurčitou.

Znám nemálo případů,kdy někdo rodinu z vlastního rozhodnutí zruší a brblá, že nejsou zohledňována jeho práva na kontakt s dítětem. Týká se to pánů i dam.

Jenže dávat i brát musí jít v rovnováze a musí se to umět. Pokaždé, když vidím, jak  nějaký pár důsledně dělí náklady na všechno napůl, začnu jim už rovnou odpočítávat.

Do vztahů se má jít naplno, jinak v životě zažijete akorát tak sem tam veselo, ale vážné cíle, které za něco stojí, se tímhle nikdy nedosáhnou.

0/0
11.8.2010 23:41

m. l.

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

Muži se nechtějí starat o děti, o domácnost tak raději žijí single - aspoň to říkají. Co na to ženy nevím, mám jen pár takových kamarádů ale žádnou single holku osobně neznám.

 

Ty práva na kontakt s dítětem jsou - zase z osobní zkušenosti, objektivní statistiky neznám - hlavně použití dětí na znepříjemňování života tomu druhému.

0/0
12.8.2010 10:28

m. l.

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

upřesnění: vlastně ani ne z osobní zkušenosti, jsem už 25 let šťastně ženatý a nemám v úmyslu to měnit, ale skoro všichni mí kamarádi se už stačili rozvést...

0/0
12.8.2010 10:29

dasa0302

Re: feminismus dříve bojoval za stejná práva, dnes proti nim

No a to je právě ono. 25 let šťastného manželství znamená pro mě, nikoli že by to byla jen samá legranda, ale že jste zvládl i ty průšvihy a různé životní obraty bez ztráty kytičky.

Já také slyším od kamarádek ledacos, ale pokud jsem ten vztah znala dřív, tak většinou společný cíl chyběl, život byl jeden velký mejdan a hlavně se nevázat.

A do toho stesk po dětech.

A stížnosti rozvedených, to už je opradu jednostranně zaujatá masáž známých a kamarádů. Kdo se rozvedl, může mi svobodou argumentovat doleva doprava, ono být single znamená také být na všechno sám a být rozvedený znamená, že budu mít v životě a ve vztazích o něco větší guláš. A že ztratím kontakt s dětmi a ony budou mít s největší pravděpodobností ve svých vztazích také guláš je nasnadě.

0/0
12.8.2010 11:00

Gabriela I.

Aha.

No, "právo na záchodové přestávky" mi taky zní úžasně:-/. Čím se označím, když budu mít místo menzes průjem nebo zánět močového měchýře, a budu mít pak taky právo na více záchodových přestávek? Fakt úchvatná představa...

0/0
11.8.2010 12:28

faiva

Ta osmá otázka

0/0
11.8.2010 11:47

faiva

Re: Ta osmá otázka

co to je za haluz?8-o;-D Z nějakého testu pro muslimky či co..... Jo, podle tohoto testu jsem feministka, i když mě nějaké organizované femi aktivity, tzv. "ženské otázky", ap. nezajímají.:-)

0/0
11.8.2010 11:52

Brundi

Re: Ta osmá otázka

Klid, podle toho testu jsou feministky i vsichni zdejsi muzsti diskuteri, zaryti odpurci feminismu. Ten test vymyslel nekdo hodne "chytry" behem zachodove pauzy... ;-)

0/0
11.8.2010 12:11

Glock Mark VII..

Re: Ta osmá otázka

Jojo, mám 8 z 10 bodů. ;-D

0/0
11.8.2010 12:23

Brundi

Re: Ta osmá otázka

Sytdte se! Ja taky 8... ;-D

0/0
11.8.2010 13:39

Glock Mark VII..

Re: Ta osmá otázka

Já? Proč já? Proč ne Vy? Máte nějaké divné priority, když Vás v testu bodově dostihnu .... :-) Když já 8, Vy máte mít minimálně 9 :-P;-)

0/0
11.8.2010 14:46

Brundi

Re: Ta osmá otázka

Ja se taky stydim! Minimalne za to, ze jsem ten test vubec doklikala do konce. ;-D

0/0
11.8.2010 14:59

faiva

Re: Ta osmá otázka

To jo.:-)

0/0
11.8.2010 12:49

igamenir

Pěkný, je ta jedna zmínka

o lesbách v pornoprůmyslu, to je stejné hraní se stereotypním mýtem z představ mužů jako zmiňované feministky s chlupatýma nohama. Ale zrovna producenti z pornoprůmyslu vždy feministky směřují spíše k femdomu než lesbicismu ;)

0/0
11.8.2010 11:17

Brundi

Re: Pěkný, je ta jedna zmínka

Hodne casto k femdom v lesbicke kombinaci. ;-)

Ale to sem nepatri, v pornu je dovoleno vsechno, co lidi bere (s vyjimkou nezakonnych praktik), lhostejno, jak je to tam s rovnostarstvim a dominanci. :-)

0/0
11.8.2010 11:23

_m-

Re: Pěkný, je ta jedna zmínka

Brundi, vzdej to, Proti mužskému šovinismu propagovanému i některými ženami (těmi co jsou tak dobrý jako chlapi!!!) je hlas normální ženské slabý. Zvlášť tady na diskuzi.

0/0
11.8.2010 11:26

Brundi

Re: Pěkný, je ta jedna zmínka

Hehe, ja to dnes nejak nehrotim. Nejak me dnesni diskuze nedokazala dostat do te spravne diskuzni nalady. Takze tomu davam cas maximalne do obeda, coz bude za chvili. :-)

0/0
11.8.2010 11:31

agilni_jeseter

Re: Pěkný, je ta jedna zmínka

Není co hrotit, obhajovat nesmysl nelze donekonečna

0/0
11.8.2010 11:36

Glock Mark VII..

Re: Pěkný, je ta jedna zmínka

ta zmínka je tam v článku naprosto nevhodná, protože porno je průmyslové odvětví se spoustou klišé. Vydávat tato klišé za realitu a z ní potom odvozovat postoje výběru mi nepřijde jako objektivní posouzení.

P.S. Stejně je to jen hloupá gymnastika.

0/0
11.8.2010 11:28

__Radin__

Taky chci stejná práva pro všechny

třeba co se týče rodičovství. Zde jsou stejná práva pro všechny? Jak to, že v nějakejch 98% jsou děti svěřovány do péče matky, jak to, že otce dítete si určí žena bez ohledu na to s kým si dítě upíchla...

Rovnoprávnost? Co je rovnoprávného na tom, že ženská smí tahat jen břemena do 15 kilo a chlap co unese? Už jste viděli ženskou fárat v dole, jezdit s popelářským vozem? když rovnoprávnost tak pro všechny !!!!!!!!!!

0/0
11.8.2010 11:17

_m-

Re: Taky chci stejná práva pro všechny

Rovná práva nejsou rovné povinnosti. Jinak máte pravdu - pokud bude ženská chtít jezdit s popelářským vozem, tak má na to mít právo :-P

0/0
11.8.2010 11:23

Sir Humphrey Appleby

Re: Taky chci stejná práva pro všechny

takže stejná práva ano, ale stejné povinnosti ne? kde už jste to slyšel? že by na ÚP? :))

0/0
11.8.2010 11:27







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.