Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tašku mi neberte, mám v ní baterky k srdci, říká mladík s umělou „pumpou“

Jiří byl až do loňska úplně zdráv. Pak mu málem selhalo srdce. Nyní čeká s umělou "pumpou" na dárce. Jeho život tak závisí na baterii, kterou si stále nosí s sebou v tašce. Provizorní řešení mu tak umožňuje žít aspoň trochu normálně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O.M.

byl až do loňska úplně zdráv. Pak mu málem selhalo srdce

Takže nebyl vůbec zdráv. Ale když máme všemocné léky na potlačování příznaků, tak se nesmíme divit, že "najednou" přijde třeba selhání srdce.

0/0
17.7.2010 10:16

Jiří Muller

IKEM

Rád bych trochu tento článek doplnil o chválu přístupu personálu k pacientovi. Mojí nynější ošetřující doktorce Dorazilové bych chtěl zde složit pár slov chvály, protože si to zaslouží. Více jak dokonalá péče, 24hodin na telefonu, na telefonu i když má dovolenou. Dál pak Mgr. Štěpánková, která se stará o přístroje HM II. Chirurgové Netuka,Szarszoi, Turek, Malý, Jurčík .. nerad bych zapomněl na někoho.. Naprosto 100% péče... Všechny sestry, s kterýma se setkám na odděleních.

0/0
16.7.2010 15:08

ddratm

Pravicový populismus

Je škoda, že redaktoři neuvedli kolik taková sranda stojí. Proč? Pro ten fakt, který je uvedený i v článku. Za dilatační kardiomypatii může ve velké míře přechozená viróza. Což znamená, že těchto případů bude po geniálním zavedení Nečasova biče na flákače ve formě neplacené nemocenské (což ve skutečnosti to odnesla jen většina poctivých lidí) přibývat geometrickou řadou. Takže populistické kecy, jak se ušetří a jak je třeba nezadlužovat budoucí generace brzy vezmou za své, neboť léčba lidí s nemocným srdcem je jedna z nejdražších.

0/0
15.7.2010 17:01

ja-cobsen

Re: Pravicový populismus

a co levicová lež? nějak jste překroutil to trapné tvrzení. může za to přechozená viróza, vrozená vada..., příčina se většinou vůbec nezjistí. ale dokud si necháme proplácett paraleny, nebudou peníze na tuto léčbu. ale zase co s nimi, že.

0/0
15.7.2010 18:12

ddratm

Re: Pravicový populismus

Nic jsem nepřekroutil. Myokarditida, poruchy chlopní, různé druhy kardiomyopatií bývají velmi často z přechozených viróz, to je bohužel fakt, vím o čem mluvím. A poplatky mi nepodsouvejte, o nich nepadlo ani slovo.

0/0
15.7.2010 20:08

m4!_luke

Re: Pravicový populismus

Necasova vlada je (stredo)levicova, tak nevim, proc tady placate takoveto nesmysly...

0/0
16.7.2010 0:37

FiS95

Re: Pravicový populismus

Vaše logika se dá shrnout jako: Všechny kočky mají 4 nohy, můj pes má 4 nohy, můj pes je tudíž kočka!

0/0
16.7.2010 1:27

Jiří Muller

Re: Pravicový populismus

Líbí se mi, jak se do toho začne tahat politika, klidně vám zhruba řeknu, kolik taková sranda stojí. Všechny přístroje stojí okolo 2 milionu a následná péče taky nebude asi nijak moc levná... Jinak DKMP může být spuštěna přechozením něčeho,klidně rýmou a s kombinací genetické dispozice nebo se to nezjistí vůbec. Já osobně jsem s třeba s teplotou nikdy nic nedělal.

0/0
16.7.2010 14:40

klatil

to je uz spolecnost tak morbidni,

ze preje neznamemu smrt aby medialni  Jirka mohl zit a predavat geny dale ???

0/0
15.7.2010 16:39

Martini Dry s olivou

Re: to je uz spolecnost tak morbidni,

myslíš jako, že kvůli Jirkovi někoho zapíchnou jako prase, jo? ;-D

0/0
15.7.2010 16:44

klatil

Re: to je uz spolecnost tak morbidni,

prat si aby nekdo co nejdrive zemrel a on dostal jeho srdce .........

0/0
15.7.2010 16:48

Martini Dry s olivou

Re: to je uz spolecnost tak morbidni,

ty lidi neumírají na Jirkovo přání přece

0/0
15.7.2010 17:05

Albína

Re: to je uz spolecnost tak morbidni,

jsi více než ubohý. nikdo tady nikomu smrt nepřeje. je mnoho lidí, kteří se dobrovolně zapisují jako dobrovolní dárci na seznamy dárců, s cílem, aby po smrti co největší část jejich těla pomohla druhým. a navíc, je mnoho lidí, kteří např. po dopravních nehodách zemřou a i jejich orgány se můžou využít. tak klid.

á propos, ty ochránče všeho živého, přivádí mě to na myšlenku - jsi vegetarián?

0/0
15.7.2010 23:30

Lukke-Luk

Držím palce

Jirko, držím palce, jsi kabrňák! Snad se už tašky brzy zbavíš a život bude pro Tebe tak trochu jednodušší!

0/0
15.7.2010 16:25

smějící se bestie

***

v létě má na dárce větší šanci, nebo ne ?

0/0
15.7.2010 13:55

Jiří Muller

Re: ***

Kvuli této diskuzi jsme se dnes semka přihlásil, abych třeba článek mohl doplnit.

Prý existují dvě vlny zvýšení transplantací a to v okolo března a srpna. Doufám, že si to dobře pamatuju. Jiří Müller

0/0
15.7.2010 13:57

smějící se bestie

Re: ***

a nezáleží i na počasí ? Pochubuju, že by ve sněhu dárci vyjížděli ve větším množství.

0/0
15.7.2010 14:34

Martini Dry s olivou

Re: ***

Ahoj Jirko, odkud přesně jsi? Zaujalo mě to pomezí JČ a Vysočiny - tady Dačice :-) Jinak přeji vše dobré, určitě se tašky s baterkama brzy zbavíš :-)

0/0
15.7.2010 16:13

Jiří Muller

Re: ***

Jsem ze Studený, musel jsem počkat než mi přidělý dukáty do diskuze ...

0/0
16.7.2010 14:19

Jiří Muller

Re: ***

Ještě tam mám hrubku jak Brno :D fuj

0/0
16.7.2010 14:41

panbixby

Nerozumím...

Snad to opravdu nejde jinak,

ale to ty baterky nemůže mít v nějakém opasku přímo na těle??? Co nehoda, nebo zloděj???

0/0
15.7.2010 11:16

FiS95

Re: Nerozumím...

Asi jsou moc velké.

0/0
15.7.2010 13:50

Jiří Muller

Re: Nerozumím...

Baterky jdou nosit ve speciálních podpažních sumkách, jak pistole se dá řict a kontroler na opasku. Věcc krádeže je dost ošemetná, ale člověk se moc nepohybuje v místech, kde by to hrozilo nějak více. Ale krádež je vyloučena, to by silně poškodili přístroj a tělo... Nehoda se může stát vždy...

0/0
16.7.2010 14:23

abdullah

Tu tašku mi neberte...

Divím se že jsem první - ale opravdu hezky to vystihuje práci "novinářů" : jdu dělat rozhovor s člověkem, co využívá takového zázraku techniky a ani si nezjistím NEJZÁKLADNĚJŠÍ informace? Pět minut by to trvalo to vygooglit/vywikipediovat, abych pak člověku nerval z ruky baterie k přístroji, který ho drží při životě???  Smát se mámk, nebo brečet???  Jinak klukovi přeju samozřejmě hodně štěstí a rychlé nalezení dárce!!!

0/0
15.7.2010 10:56

všeplatič

Re: Tu tašku mi neberte...

To s tím rychlým nalezením dárce, hmm... Kdyby srdce rostlo na stromech, nebo bylo momentálně v časově náročný výrobě, tak bych mu přál to samé, ale přát mozkovou smrt někomu druhému, aby ho mohli rozebrat na náhradní díly ?:-/

0/0
15.7.2010 11:33

Klara L

Re: Tu tašku mi neberte...

Tak já myslím, že nemyslí, aby někdo navíc umřel, ale aby mu někdo z "umřelejch" pasoval...

0/0
15.7.2010 13:32

Lukke-Luk

Re: Tu tašku mi neberte...

Přesně tak!

0/0
15.7.2010 16:26

mysh.82

Re: Tu tašku mi neberte...

Taky mě překvapilo, že se autorka článku neobtěžuje zjistit si nejzákladnější informace o tom, o čem má psát. Ten "zápisník reportérky" celý článek shodil. Já bych si tedy vlastní blbost a lenost raději nechal pro sebe, a rozhodně bych to nepovažoval za úsměvnou příhodu.:-/

0/0
15.7.2010 12:17

waaroo

ach jo

kaslete tu na poplatky, k tomu si zvolte jine clanky :-/ ... tyhle zazraky, jinak tomu snad ani rict neumim jsou neskutecne. klobouk dolu pred lidma jako je pan doktor pirk, kez by se jich tu naslo vice. a doufam, ze ten kluk najde brzo sve nove ]V

0/0
15.7.2010 9:13

FiS95

Re: ach jo

Do padesáti let by mělo být možné srdce doslova vytisknout po vrstvách z materiálu, který tělo odbourá. Přidaly by se buň ky myokardu a tělo by si podle lešení vytvořilo nové srdce. 100% pravé a ještě lepší. Žádné léky na imunitu, protože by to byla vlastí tkáň. NA TOHLE JDOU NENÁVIDĚNÉ POPLTAKY!!!

0/0
15.7.2010 13:53

chudacek.blbecek

Re: ach jo

Moc nevěřím, že poplatky jdou na výzkum kmenových buněk.

0/0
15.7.2010 14:19

Apophis.goauld

Re: ach jo

Tak tak...

0/0
15.7.2010 14:32

FiS95

Re: ach jo

Samozřejmě že ne přímo, ale až budou takové zákroky k dispozici, půjde to  poplatků. Dnes za těch 30 korun dostanete jen baterky. A kmenové buňky se často zkoumají v rámci zdravotnických zařízení a ta jsou placena z rozpočtu zdravotnictví, tedy z poplatků.

0/0
15.7.2010 15:15

cleb.

Nepříjemné

Nepříjemné, nechtěl bych. Na druhou stranu má ale aspon štěstí, že žije dnes a ne před pár lety, kdy umělé srdce vůbec neexistovalo.

0/0
15.7.2010 8:06

Jinotaj

Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Jedinci, co nadávají kvůli 60 Kč/den v nemocnici by se měli chytit za nos, protože nikdy neví, kdy budou potřebovat něco podobného a kvůli solidárnímu sysétmu a la Paroubek na to nebudou peníze!

Jinak je tohle řešení možná lepší než transplantace (jen dořešit ty velké a težké baterie). Cizí orgán v těle totiž s sebou nese další balík problémů - nutnost brát léky na snížení imunity, komplikace, když tělo orgán nepřijme apod.

0/0
15.7.2010 8:05

cleb.

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

No až vyvinou kompletní funkční umělé srdce, tak to by asi bylo lepší.

0/0
15.7.2010 8:07

kernas08

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Však to v tom článku píší, že je to jen provizorní řešení, které není na celý život, a že ta pumpa v žádném případě nenahradí celý orgán.

0/0
15.7.2010 8:10

MKzB

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Budoucnost vidím v době, kdy konečně vědci dekódují DNA, kdy budou vědět, k čemu který gen je a budou umět s manipulovat s každým genem. Potom nebude problém "naprogramovat" prase, které bude mít srdce antigenně totožné s čekatelem, takže nebude třeba tlumit imunitu. Zatím je to ale hudba vzdálené budoucnosti, i když je k ní i v ČR nakročeno.

0/0
15.7.2010 10:33

kernas08

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Ano, 30,60, 90 korun, to je to, co zachraňuje naše zdravotnictví. Demagogie, nic jiného.

0/0
15.7.2010 8:13

kernas08

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

... a nejen zdravotnictví, ale životy!!! :-/

0/0
15.7.2010 8:13

Jinotaj

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Ano, zachraňuje, protože to eliminuje ze solidárního systému odčerpávače typu marodéři, flákači, zdraví-enmocní a podobné jedince, vychované komunistickým systémem, kteří myslí stylem "MÁM VŠE ZDARMA, PLATÍM SI PŘECE POJIŠTĚNÍ".

Jenže pojištění bez spoluúčasti proste nefunguje...

0/0
15.7.2010 8:53

cepij

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Pro skupinu lidí kterou jsi uvedl, je zaplacení toho vtipně malého poplatku celkem výhodná investice, takže je to rozhodně neeliminuje... 

0/0
15.7.2010 9:00

lordhelma

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

eliminuje - jsem lekar,ktery slouzi nocni pohotovosti - a po zavedeni poplatku jsem pocitil skutecnou ulevu, co se tykalo vytizeni ve sluzbe.. tohle je argument primo z praxe, jaky mas ty, socialisto?

0/0
15.7.2010 10:02

cepij

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Na pohotovost ti asi marodéři, flákači, zdraví-nemocní moc nechodili, protože jsi jim mohl jen dost stěží vystavit neschopenku, ty argumente přímo z praxe. Nějak jsem tedy nepochopil cos tím chtěl říct...

0/0
15.7.2010 11:19

Phar.cz

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Je srandovní reagovat na něco a nevědět o tom nic. Dělám v nemocnici už roky, a doktor nad tebou má pravdu. Po zavedení poplatků přestali chodit taková ty typy, který už 10 minut bolí břicho, tak půjdou k doktorovi, už 5 let je bolí záda a v sobotu v půl dvanáctý v noci už to nemůžou vydržet a tak. Samozřejmě když máš zlomenou ruku nebo infarkt, je ti jedno kolik je hodin a klidně přijdeš. Je zajímavý, že ty doopravdy nemocný neměli s placením problém, ale lidi, který by vydrželi do pracovního dne, eventuálně jim ve skutečnosti nic nebylo, už mezi dveřma hlásili, že nic platit nebudou.

0/0
15.7.2010 16:16

pavel64

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

No pokud se značná část peněz z pojištění rozkrade a další část padne na předražené léky, tak jistě ne.

0/0
15.7.2010 9:03

Mirco1

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

No, tak to co jste "vyčetl" z předchozího příspěvku vy je čirá vaše demagogie. Poplatky sice nic nezachraňují, ale podíváme-li se na strukturu výdajů, která v rámci "sociálního smíru" je zatěžována paraleny, plkáním u pana dochtora při měření tlaku, který je možné provést v leckteré lékárně zdarma nebo mít i přístroj doma, tak rozhodně svůj velmi pozitivní význam mají. Toho co je zadarmo (nebo za peníze, jež nevidím) si totiž neváží nikdo, tuto lidskou přirozenost milí socialisté nezměníte (a zrovna vy se svými "hodnotovými žebříčky" už vůbec ne).

0/0
15.7.2010 9:01

cepij

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

Solidární systém je to tak jako tak a nějakých šedesát vočí to nevytrhne. Kdyby totiž solidární systém nebyl, tak tenhle víceméně odepsanej chudák poletí do kafilerního mlýna. Investice do jeho léčení se společnosti vrátí jenom dost těžko.

0/0
15.7.2010 8:26

lordhelma

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

tak se prestehuj do spolecnosti, kde se leci a zachranuji jen lide, kde se investice spolecnosti vrati.. cili vsichni stari,postizeni a ja nevim,kdo jeste, budou bez milosti nechani napospas... jsi hlupak

0/0
15.7.2010 10:05

cepij

Re: Tohle bylo ještě před 20 lety nemyslitelné

A na to že o takovou společnost stojím jsi přišel kde? To co jsem napsal bylo pouze konstatování, nikoli výraz nesouhlasu se současným systémem.

0/0
15.7.2010 11:24







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.