Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyholení se potí méně aneb mýty o tělesném zápachu

Pocení se nelze zcela zbavit, ale jen utlumit. Starší lidé se potí více než mladí. Deodoranty nebo antiperspiranty vás dokonale ochrání před potem. Muži se potí stejně jako ženy, jen jsou více cítit. Předkládáme vám největší mýty o pocení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tommyg14

.

Je mi jedno, jestli se potí méně nebo ne, ale daleko líp to vypadá a je to daleko příjemnější

0/0
20.7.2010 14:18

Tangua

A vyhulení ještě méně

0/0
19.7.2010 18:20

My.WinCleaner

Pokud

je nutné se vyholovat, jak se dnes kolem toho šílí, stala se tedy z hlediska evolučního vývoje někde chyba...

0/0
19.7.2010 12:53

master19

Re: Pokud

Není to nutné, ale pěkné...

0/0
19.7.2010 16:17

Alekks dostal banana

Re: Pokud

za prvé to nutné není, ale zarostlé nohy nebo podpaží je pěkně nechutné. za druhé se nikde chyba nestala, jen evoluce není otázka týdne :-) jak jsme asi byli chlupatí před deseti tisíci lety....

0/0
20.7.2010 10:08

Moravian

Re: Pokud

Jo a ochlupneni na hlave ti nevadi? Nebo mezi pulkami taky ne? Ci vzadu na krku? Na hrudi? Nebo to snad vadi jen u zen ale u muzu ne????  Hypokritove obvykle nemaji racionalni duvod sveho prazdneho tvrzeni krome toho ze to "proste tak je"RvRv  

0/0
20.7.2010 14:15

My.WinCleaner

Re: Pokud

V tom případě je divné, že na některých částech těla ochlupení vymizelo, jinde zůstává, na zádech a hrudi je jeden chlap chlupatý, jiný ne, tak kde jsme?. Podle těch evolučních teorií by měli  mít eskymáci v současnosti teda srst jako lední medvěd nebo peří jako tučňák, to by bylo nejlepší přizpůsobení jejich životním podmínkám.

0/0
20.7.2010 22:37

Franta Jouda

Tip na navázání rozhovoru

Dobrá seznamovací věta do autobusu nebo tramvaje: "...Slečno, taky se tak potíte jako prase?" R^

0/0
18.7.2010 16:16

Alekks dostal banana

Re: Tip na navázání rozhovoru

to je starý

0/0
20.7.2010 10:12

mam.to.v.hlave.srovnany

Ne, vyholení se opravdu nepotí méně...

...ale o poznání méně smrdí. ;-)R^

0/0
18.7.2010 0:03

_m-

Re: Ne, vyholení se opravdu nepotí méně...

Pokud se pravidelně mejou tak opravdu smrdí o poznání méně, než ti, kdo se nevyholují a nemejou. Jinak je to nastejno :-P

0/0
19.7.2010 12:09

HammerLang

Vyholení působí dobře proti zápachu

Na každém chlupu totiž žijí miliony bakterií, které se po zalití potem začnou rychle množit, umírat, rozkládat a tím smrdět. Vyholení, hlavně v podpaží, je tedy dobrý hygienický návyk.

0/0
17.7.2010 13:24

kolda39

Re: Vyholení působí dobře proti zápachu

Dobrý hygienický návyk je taky se občas umýt.

0/0
18.7.2010 12:10

-=koloděj=-

Re: Vyholení působí dobře proti zápachu

na druhou stranu ale na chlupech se zase dobře drží deodorant ;-D

0/0
19.7.2010 11:55

Mončí2

???

Zvýšené pocení může být dáno pouze dědičnou dispozicí při vyšší

aktivitě sympatického nervového systému.........................Můžete mi někdo vysvětlit co to znamená"sympatický nervový systém"?;-)

0/0
17.7.2010 12:28

Drobekxxl

Re: ???

sympaticus a parasympaticus jsou "druhy" autonomních nervů...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Vegetativn%C3%AD_nervstvo

0/0
17.7.2010 13:21

slatin

Ty svinstva,co se vydávají za deodoranty

a antiperspiranty mohou u někoho také vyvolat kožní nemoci.Mně se to stalo,a tak nevím,jak se mám bránit pocení,když si v práci nemohu několikrát denně odskočit se vysprchovat a není ani kam.Prý dermatologicky testováno.Možná,ale na zdravém člověku...

0/0
17.7.2010 11:05

nitraMr

Re: Ty svinstva,co se vydávají za deodoranty

JJ, mně se to také stalo. Nepříjemné, bolestivé a pálící zarudnutí. Celá léta jsem používal stejnou značku, najdete ji v každém supermarketu po celém světě. A zničeho nic podráždění v podpaží a po zahojení se to zase vrátilo. Musel jsem změnit deodorant. Bude to pěkný hnus co do toho dávají. Hlavně ty antiperspiranty, obsahují hliník (rakovinotvorný humus). Hledal jsem bez hliníku a byl to celkem problém, ale myslím, že jsem něco našel.

0/0
18.7.2010 17:05

dipsy

Názor

Jo, jenže pokud se prsatější ženské začnou tvořit pod ňadry od potu a soli bolavé vyrážky, namaže se tam raději  i tím škodlivým deo+ al, aby jí to pomohlo;-€...vedro je na nic...!!

0/0
16.7.2010 15:58

chadi

Re: Názor

Tak na tohle mi gynďačka předepsala speciálně namíchanou mastičku (teda spíš na zanícený puchýř na tříslech ;-)), přitom zmínila, že některé ženy to musí používat na prsa pořád :-/ ... nezávidím

0/0
19.7.2010 3:15

_m-

Re: Názor

No nevím. já jsem teda hodně prsatější - a nic se mi netvoří. je ovšem fakt, že si kupuju podprsenky opravdu kvalitní - tudíž drahé. Boláky se mi tvoří právě při použití deodorantů - vyzkoušela jsem několik značek a víc už zkoušet nehodlám.  Ten pocit voňavosti mi za ty krvavé a rozpraskané boláky v podpaží  opravdu nestojí.

0/0
19.7.2010 12:12

Alekks dostal banana

Re: Názor

asi nemáš visáky. tohle je největší problém prsatejch ženskejch, který neprojdou tzv. tužkovým testem. :-)

0/0
20.7.2010 10:11

dipsy

Re: Názor

Visáky tedy nemám;-)... Podprsenky  si kupuji od Triumphu (zmenšovací), tedy snad nekvalitní nejsou. Ale uvítala bych něco na ten způsob v bavlně. To jo:-/...A jak vypadá ten tzv.tužkový test;-D...To by mě zajímalo...8-o

0/0
20.7.2010 13:07

Kadrila

Re: Názor

Jednoduše, dáte si pod ně tužku. Pokud ji máte čím držet - máte větší prsa.;-D

0/0
27.7.2010 21:57

VenusHalley

v tomhle vedru by se člověk musel...

... v tom deodarantu vykoupat. Navzdory tomu co tvrdi reklamy se potim jako vrata od chliva....

0/0
16.7.2010 15:42

majkl1

A co čokl?

Ten se chudák může ohladit jen odparem z vyplazeného jazyku a zrychleným dýcháním. Jenom čekám, kdy na trh přijde antiuriant a antidefekant a tak se snadno zbavím těchto ponižujících tělesných funkcí.;-D

0/0
16.7.2010 14:59

J i ř í

Problém je jinde

Příčinou stresujících zážitků v městské dopravě jsou především nové autobusy a tramvaje - neprosto nevhodné, bez otevíracích oken či s pidiokénky, nevětratelné. Nesvádějme to jen na nějaké chemické přípravky osobní hygieny!

0/0
16.7.2010 12:23

Huhukoktejl

Re: Problém je jinde

Tak to teda s vámi souhlasím... nechápu důvod, proč jsou ty okénka tak malé...

0/0
16.7.2010 14:23

:.palič

Re: Problém je jinde

Protože , kdyby tam dali okna jako kráva, tak by se ty "moderně" tvarované kabiny  kroutily a nebo se rovnou zbortily.

0/0
16.7.2010 14:42

papullus

Re: Problém je jinde

ta okénka jsou tak malá,protože designéři a projektanti zmíněných vehiklů budou nejspíš absolventi prestižních škol,ale o reálném životě a o tom,co je skutečně třeba nemají páru ....... A to už vůbec nemluvím o řidičích .....ale tam je to dáno zase tím,že vezmou každého,kdo udrží moč.myšlenka už není tak důležitá,té netřeba

0/0
19.7.2010 18:03

Kudis

Re: Problém je jinde

super jsou taky koženkové sedačky, v tomhle roku je k nim člověk hned přilepenej

0/0
16.7.2010 16:07

-EaSy-

Re: Problém je jinde

No ty moderní autobusy maj větráky na střeše, jako v podstatě všechny. Na ty větráky a i okna vlastně jsou určo předepsané nějaké minimální hodnoty. Problém je ale v tom, že ty minimální hodnoty nepočítají s 40stupňovým vedrem a plným autobusem. Rv

0/0
17.7.2010 12:24

polarna

...a ja furt...

...jak to, že se ten Gott na jevišti nepotí?....botulotoxinovej Kája;-D

0/0
16.7.2010 11:10

Homer.Simpson

Vyholení se potí méně?

Vyholení se potí méně? Ani ne, spíš to škrábe, až zase začnou chloupky růst, nejlepší je, neholit se vůbec.:-)

0/0
15.7.2010 21:43

Cikánek

Re: Vyholení se potí méně?

Milý Homere, vyholení lidé se potí prakticky stejně, ale tolik NESMRDÍ, protože pot nezůstává v chlupech, kde se pak rozkládá. Holení, zejména v podpaždí, je v současně jednak trendem a jednak dost účinným prostředkem k omezení tělesného pachu. Zkuste to taky a uvidíte, že žádné škrábání není. :-) Osobně si ještě nedokážu představit život bez antiperspirantů, které používám denně.

0/0
16.7.2010 9:24

oldiess

Re: Vyholení se potí méně?

to jsou zase povídačky, když máte totiž v podpaždí chlupy, tak je tam přeci jen trochu vzdušněji protože se netře kůže o kůži a proniká tam aspoň trochu vzduchu - ono vše má svůj smysl a přírodu je třeba respektovat, a ne jíporoučet podobně jako kdysi větru dešti;-D

0/0
16.7.2010 11:16

_m-

Re: Vyholení se potí méně?

navíc ochlupení přirozeně zabraňuje opruzeninám.- Jistě že tomu se dá zabránit zase použitím jiného kosmetického výrobku - takže to máme holítka, gely nebo pěna,  deodorant, ošetření pokožky proti opruzení........ A kosmetika jen bobtná

0/0
16.7.2010 11:39

oldiess

Re: Vyholení se potí méně?

R^

0/0
16.7.2010 11:50

Dynko

Re: Vyholení se potí méně?

hahaha :D nastesti moje pritelkyne rika, ze je hnus, kdyz ma chlap holou hrud a ze je nechutnej, kdyz je celej oholenej :D:D jediny, co ji vadi, jsou fousy, ale to jen, kdyz se libame :) vzhledem k tomu, ze se pravidelne sprchuji a pouzivam AP i deo, tak nevidim duvod, proc by pro me melo byt "modni" se holit na prsou a v podpazi. trend z Parize? trendem je nesmrdet, trendem neni byt metrosexualem :P

0/0
16.7.2010 15:14

Xladi

Re: Vyholení se potí méně?

No nic se nemá přehánět, ale představa že bych měl podpaží chlupů jako na malířské štětce mě neláká, to je docela odpudivé, když má dotyčný ruce od těla a z podpaží mu raší křoví.;-D

0/0
17.7.2010 7:48

slatin

Re: Vyholení se potí méně?

;-D

0/0
17.7.2010 11:07

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Pocenim se telo zbavuje odpadnich latek...

...a nejvetsi blbosti je tento proces tlumit ci dokonce mu za zabranovat. Pocenim se lidske telo zbavuje 10% vsech svych odpadnich latek, ale bohuzel jde o latky nejtoxictejsi. Jedy, nektere tezke kovy, radiace a dalsi se dokonce vylucuji z lidskeho tela jen prostrednictvim poceni. Zaroven pozor na vyholovani ochlupeni. Priroda cloveka obdarila a zachovala chlupy ne kvuli zime, ale kvuli odvodu toxickych latek v potu pryc od lidske pokozky, podobne jako knot svice. Vyholovanim nemaji toxiny z povrchu kam uniknout a zustavaji v lidskem epidermisu. Tim je tak zadelano na vznik rakoviny, problemy s jatry, zlucnikem, srdecni nedostatecnosti atd. Uplne zapomente na antiperspiranty, ktere zabranuji poceni, ty jsou ze vseho nejnebezpecnejsi. Staci deodorant na zamezeni pachu ale pozor, nevyholovat, protoze jinak se vam do tela dostavaji na mistech potnich zlaz toxiny z deodorantu. Je to pomaly proces, ne ze clovek dostane rakovinu dalsi tyden, ale po 15 letech se to projevi na zdravi.

0/0
15.7.2010 17:16

J i ř í

Re: Pocenim se telo zbavuje odpadnich latek...

Naprosto souhlasím. Občas mám dojem, že se vracíme do středověku, kdy se lidé místo mytí raději polévali voňavkami.

0/0
16.7.2010 12:20

Chytrakz hospody

Re: Pocenim se telo zbavuje odpadnich latek...

Nemohu s tebou souhlasit. Někde jsem četl, že chlupy v podpaždí naopak měly zachycovat pach potu a to za účelem, aby dítě poznalo svoji matku. Jinak pravdou, je že pocení je přirozená reakce těla na přehřátí a nemělo by se mu bránit. Pouze pot by se měl pravidelně odstraňovat, aby člověk nesmrděl jak psí kšíry. Odstraňování ochlupení zlepší hygienu a naopak člověk smrdí méně potem. Při návštěvě muslimských zemí jsem se dozvěděl, že muslimky jsou totálně zbaveny ochlupení, zejména před svatební nocí, zřejmě proto aby zejména nesmrděly. U chlapů muslimáku je to prý naopak. Ti asi smrdět mohou. Je to prý z původní arabské kultury a pokud vím, tak arabská kultura měla dopbrý hygienický základ. Např. naučili nás (od středověku)  používat spodní prádlo R^

0/0
16.7.2010 15:05

xychteen

Re: Pocenim se telo zbavuje odpadnich latek...

...a krom toho nelze zcela opomenout zrnko pravdy ve výroku "sice smrdim, lae zase si vždycky poznám svoje věci" ;-D

:

Každopádně se mi moc nelíbí agresivní reklamy stylu "kdo se potí, nemá šanci" - asi se jim tam to "a nemeje" moc nehodí nebo nevejde kvůli údernosti :-).

0/0
16.7.2010 17:56

polární liška 1

Lidé se dělí na ty, kteří kosmetiku používají a na prasata

Dalších kategorií netřeba...

0/0
15.7.2010 14:13

TristanTzara

Re: Lidé se dělí na ty, kteří kosmetiku používají a na prasata

To víš že jo gelíčku :-P

0/0
15.7.2010 15:23

Homer.Simpson

Re: Lidé se dělí na ty, kteří kosmetiku používají a na prasata

já se voním hnojem, a sem zdravej, jako řípa. Příjďte poblejt.

Sedlák z Brd

0/0
15.7.2010 21:46

Šibal

Re: Lidé se dělí na ty, kteří kosmetiku používají a na prasata

To seš úplně vedle: prase je ten, kdo se nemyje, ne ten kdo se nenavoní. Nebo bys to chtěl mít jako v baroku?

0/0
16.7.2010 8:24

metanfouna

Re: Lidé se dělí na ty, kteří kosmetiku používají a na prasata

Tak ono i takove mydlo je de facto kosmetika :)

0/0
16.7.2010 9:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.