Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékař řval na matku: Obrna vaší dcery je nevyléčitelná

Lékaři diagnostikovali u mé sestry Lenky obrnu až když jí byl rok. Byla to sedmdesátá léta, ale i dnes nebývá obrna odhalena ihned po příchodu dítěte na svět. Čtenářka Hana napsala další díl do našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brundi

Hmm,

Obrna nebo detska mozkova obrna, hodinky nebo holinky... vzdyt je to jedno, oboji se natahuje, ze autore clanku?! :-o

0/0
8.7.2010 13:46

reynmar

Tak nevím,

ale v textu je napsáno že Vojtovu metodu učila zdravotní sestřička. Asi to byla samouk, protože neznám jedinou sestru, která by tuto metodu znala tak aby ji mohla dělat. Tato metoda patří do rukou fyzioterapeutů nebo lékařů se specializací FBLR. Jinak ze své praxe vím že DMO (dětská mozková obrna), má mnoho forem a né všechny jsou snadno rozpoznatelné. Většinou bývá postižen neuromotorický systém a problémy s ním lze diagnostikovat až v průběhu vývoje. Vojtova metoda není pro dítě nijak bolestivá, ale z tohoto článku je cítit jako kdyby šlo o amputaci půlky těla bez narkózy.

0/0
8.7.2010 13:05

mametka

Re: Tak nevím,

R^

0/0
8.7.2010 19:14

BořekŠikula

Re: Tak nevím,

Vojtova metoda není pro dítě nijak bolestivá? Rozhodně nepříjemná a je to atak i na nervy rodičů - je to dlouhodobé a dítě dává najevo zřetelnou nespokojenost - dost hlasitě, aspoň u nás to tak bylo skoro 2 roky.

Kromě toho za komunistů, jako dílo "odporného emigranta", rozhodně nebyla propagována, často se šířila téměř pokoutně.

0/0
12.7.2010 23:49

strycek-Joe Ltd.

Nádherné

R^

0/0
8.7.2010 13:03

JCage

Vzpomnel jsem si na film

Uz zase skacu pres kaluze

0/0
8.7.2010 12:38

Pilix

Museli jsme sestřičce "ubližovat"

Dobrý den,

dokážete si představit co tahle věta ("Malou pomáhal přidržovat o dva roky starší bráška. Děvčátko křičelo, plakalo vzteky i bolestí, ale v cvičení se neustávalo") udělá s maminou, když zjistí, že její dítě má obrnu!!!

Můj syn má 4,5 roku a po celou dobu cvičíme vojtovku. Vojtova metoda není o tom činit silou dítěti bolest. Ano, prcek se vzteká, protože ho omezujete v pohybu, to by se vztekal každý. Kór, když se cvičí za začátku třeba i 5x denně.

Prosím Vás nestrašte lidi informacema, které nejsou pravdivé. Sami toho mají plnou hlavu a vůbec neví co je čeká a dostat informaci, že budou trápit svoje dítě bude akorát znamenat , že budou rodiče šidit cvičení, aby teda neubližovali dítěti.  Přeji všem krásný den a  maminkám ať se nevzdávají  a otcové, aby v sobě našli sílu a svým ženám pomohli ať na to nejsou sami. P.

0/0
8.7.2010 12:33

opportunity

Re: Museli jsme sestřičce "ubližovat"

Přeji hodně síly a velké pokroky. V

0/0
9.7.2010 14:27

chudacek.blbecek

Všem maminkám

Všem maminkám, který tohle cvičení vydržely, musím dát R^ Jsou to statečný ženský.

0/0
8.7.2010 12:01

George63

super

Tenhle příběh mne opravdu dojal. Člověk by měl bojovat za každé situace a nevzdávat to, i kdyby to nedopadlo tak, jak jsme si přáli. Pak mám čisté svědomí, že jsem udělal vše co jsem mohl a nehlodá ve mně nejistota, že jsem měl něco opominul. Pěkný příklad, díky za něj. R^

0/0
8.7.2010 11:39

pekelný dědek

obhajoba

Tento článek vnímám jako jakýsi výkřik do tmy.Jako náznak obhajoby poplatků (údajná kvalitnější péče)....a klasické odsuzování socialistického zdravotnictví.Rv

0/0
8.7.2010 11:30

Martan6

Re: obhajoba

Teda, s některými poplatky jsem měl taky problém (pro děti) a trošku mi i vadí polatek za návštěvu lékaře, ale tady v tom článku žádnou kritiku socialistickýho zdravotnictví nevidim,to bych musel být asi paranoidní.

Přeji pěkný den

0/0
8.7.2010 11:43

klatil

Re: obhajoba

No jiste. Nejen to  -  jde i o kampan I-Desu (dlouhodobou) proti lekarum, kteri budou zajiste protestovat i proti tomu, aby u nich, jako v JEDINE skupine statnich zamestnancu byly ruseny tarify, ktere alespon stanovovaly nepodkrocitelne minimum odmeny za praci. Qui bono ???? ;-)

0/0
8.7.2010 11:46

MiroTR

Re: obhajoba

No, někdo má dětskou obrnu, jiný holt má problémy s chápáním. :-/  Přečtěte si to ještě aspoň dvakrát, snad pak pochopíte, o co tu jde.

0/0
8.7.2010 12:22

BořekŠikula

Re: obhajoba

Pokud jde o Vojtovu metodu, tak přístup socialistického zdravotnictví je skandální, protože kvůli ideologické čistotě (MUDr. Vojta po roce 68 emigroval) byla dlouho v nemilosti, ke škodě postižených dětí.

S přístupem neurologa, který se velmi podobá popisu, jsme se setkali o 20 let později - to je zase jiná kapitola, týkající se přístupu lékaře k pacientovi. Zvlášť v případě postižených dětí to někdy bývá dost drsné.

0/0
12.7.2010 23:58

_m-

No

vzhledem k četnosti povinných návštěv u lékaře šlo v tomto případě nejspíš o odborného lékaře (o tom svědčí i ta věta na konci článku - vy už ke mně nemusíte chodit). Takže jeho jediná vina byla ta, že mu  (možná) ruply nervy a na tu maminku zařval. Zanedbání bylo možná na straně rodičů  a jistě na straně pediatra, který maminku s holčičkou poslal k odborníkovi pozdě.

Co se týče Vojtovy metody - sestřička určitě nebyla partizán a neučila ji maminku potají. Takže není pravda, že lékař na dítě kašlal. 

0/0
8.7.2010 9:54

tridvaraz

byla partyzán

(partizán opravdu ne).

Vojtovka byla na indexu, protože pan doktor Vojta byl od roku 1968 v Německu, samozřejmě v tom špatném, západním, takže jeho metoda oficiálně neexistovala. I po roce 1990 byly problémy s jejím prosazením (viz http://www.vojtovaspolecnost.cz/vv.php).

0/0
8.7.2010 10:13

alkuska

Re: No

Taky se mi nezda cernobila verze pribehu... Samozrejme pokud lekar na maminku kricel, nebylo to v poradku. Na druhou stranu si dovedu predstavit jak subjektivni je vzpominka te maminky. Mam rodinne prislusniky ve zdravotnictvi - nejedenkrat mi vypraveli co si pacienti dovedou vymyslet, ne protoze chteji nekomu uskodit, ale proto, ze  v soku nad sdelenou diagnozou vnimaji vsechno jinak a i  z  nevinne poznamky si domysli (casto uplne chybne) nejruznejsi zavery. A za tyden po te, co s nimi lekar vsechno probral a vysvetlil, tvrdi, ze jim nikdo ani nerekl co jim je. Sama jsem byla behem praxi v nemocnici svedkem takovych scen - lekar vysvetli pacientovi diagnozu a postup lecby, za par dni pacient prijde si stezovat ze ho lekar zanedbal a nic mu nerekl. A ten clovek si to opravdu nepamatuje a neuvedomuje ze tomu lekari krivdi. Bohuzel dneska se jde rovnou za nadrizenym nebo k soudu... Rv

0/0
8.7.2010 10:14

chudacek.blbecek

Re: No

Tak nevím, když mi z ruky sundali sádru, řekl mi lékař "ruku rehabilitovat". Ale kdybych byla blbá a nezeptala se sama, tak nevím jak. Já chápu, že to je hrůza, šest let studovat, pět let se atestovat a pak lidem vykládat takový banality, ale je to prostě třeba, protože lidi ty banality neznají.

0/0
8.7.2010 12:05

Mejra

hnus

Někteří lékaři na pacienty kašlou, hlavně že berou prachy. Jeden příklad za vše. V dubnu mi v nemocnici zemřela babička. Když jsme se ptali ošetřujícího lékaře copak, že jí je odpověděl jen, že je to stáří a s tím nic neudělají.

Když babička na tom byla tak špatně, že jí převezli na JIP tak až tam zjistili, že babička má v sobě bacila, který jí vlastně "žere" zevnitř. S tím se ale v tu chvilku nedalo již nic dělat. A babičku tím vlastně odsoudili k smrti, mimochodem se ani neobtěžovali nás o její smrti informovat. A když jsme si šli pro její osobní věci, tak byli tak velmi ochotni, že nám dali složenku na doplacení částky, když babička ještě žila. Nebudu popisovat jakým způsobem si o to řekli, protože jsem naštvaná ještě nyní když si na to vzpomenu. ;-O

0/0
8.7.2010 9:35

Mak76

Re: hnus

Je mi líto vašich zkušeností... Já mám naštěstí jiné. Ale pravda je taková, že máme takové zdarvotnictví, jaké si platíme (na to, jak si ho platíme ho vlastně máme ještě špičkové...)

0/0
8.7.2010 9:37

Mejra

Re: hnus

Já si klidně zaplatím, ale ať se v tom případě o mne pořádně postarají ... :-(  Některé odvětví je špičkové, s jiným to pokulhává... já mám zatím s naším zdravotnictvím jen negativní zkušenosti, ale kdo ví možná se to časem změní ...

0/0
8.7.2010 9:45

jita

Re: hnus

Ve špičkové nemocnici nám řekli, že maminka musí být hospitalizována, protože její stav se zhoršil. Musí vyzkoušet jaké léky musí brát. Vzápětí nám řekli, že nemají volná lůžka a musí jí převézt jinam. Druhý den maminka zemřela, ani jí žádné léky nenasadili. Lékař z jiné nemocnice nám řekl, že šlo o terminální stadium. Kdyby nám to řekli v té nemocnici, kde se maminka více jak deset let léčila, vzali by jsme jí domů, aby umřela doma s milovaným psem u sebe a s námi. Rádi bychom jí posloužili a rozloučili se s ní. Nikdo nám neřekl, že je na tom tak špatně. Dost mě to štve a nevím proč nepočítají s tím, že by jsme chtěli, se s ní rozloučit doma a nedají jinou možnost, než jít umřít do nemocnice.

0/0
8.7.2010 11:43

kočičkamňau

Re: hnus

to je strašně smutné.

0/0
12.7.2010 19:11

Bennu

Za slusne chovani doktoru

je potreba si priplatit?

0/0
8.7.2010 9:54

Vendy83

Re: hnus

Bohužel máme obdobně smutnou zkušenost a ne jednu :(.

0/0
8.7.2010 11:06

Nomad

Komunisticky doktor zm*d

Rekl by, ze tak 70 procent doktoru za komunistu byli idioti tohoto typu. Dnes uz je jich mene, ale take existuji.

0/0
8.7.2010 9:26

DeliriumTremens

Re: Komunisticky doktor zm*d

:-) Řekl bych, že poměrné zastoupení se lety nemění a až tak příkrý bych nebyl ...

0/0
8.7.2010 9:30

Nomad

Re: Komunisticky doktor zm*d

Já to beru z osobní zkušenosti. Mám teda to štěstí, že mi zaměstnavatel platí nadstandardní péči a tak jsou doktoři vesměs tak jak si představuju. Pamatuju si, že když jsem ještě chodil k obvoďákovi na sídlišti, tak ten ani nebyl schopen pozdravit.

0/0
8.7.2010 9:33

klatil

Re: Komunisticky doktor zm*d

Jakou mate nadstandardni peci ????? Jsem jen zvedavy.;-)

0/0
8.7.2010 11:49

František Potřebný

Re: Komunisticky doktor zm*d

:-) Řekl bych, že poměrné zastoupení se lety nemění a až tak příkrý bych nebyl ...

0/0
8.7.2010 9:39

Danny_Kay

Re: Komunisticky doktor zm*d

Ti lide jsou tu porad...Tim,ze v roce 89 probehla nejaka revoluce, se zmenil rezim...ne lide...

0/0
8.7.2010 11:09

Alik_balik

Re: Komunisticky doktor zm*d

Revoluce...taková malá česká převlékací komedie;-D

0/0
8.7.2010 11:15

pekelný dědek

Re: Komunisticky doktor zm*d

hoď se z rauše do klidu....Co udělali komunisti tobě?Jsi chudák a takkvé je třeba jen politovat

0/0
8.7.2010 11:33

Lapan

Re: Komunisticky doktor zm*d

Souhlas,i když já měla a má na doktory štěstí,ale to jen protože, matka pracuje v lékárně a tím pádem se znala a zná se spoustou skvělých doktorů takže se celá naše rodina těm nejhorším úspěšně vyhýbá ikdyž existují i vyjímky to právě za komoušů -  měla sem problémy s opakovanou laryngitidou no a jednou mi v nemocnici sice dali léky a injekci,ale pak už se o mě vůbec nestarali přitom u mě hrozila alergická reakce ani to je nezajímalo a nechali nás tam s mamkou čekat ani sanitku domu dám nedali tak musel přijet táta i tak se po těch lécích nespala, a nejdřív mi bylo zle od žaludku což bylo to nejmenší ne´jhorší bylo to,že sem se pak z toho proprala a celou noc se lítala po domě a chtěla si hrát. Naštěstí pak zasáhla moje děcká doktorka a ty hnusy mi už pak nedávali. Velká škoda,že tahle dnes už dospělá žena neměla jako děcko takvou doktorku jako já.

0/0
8.7.2010 13:56

DeliriumTremens

Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

že lékaři jsou všemocní, vševědoucí a obětaví lidé, kteří hledají smysl života v tom, že vás zachrání.

0/0
8.7.2010 9:11

Rixo

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Vážený pane, ono se říká, že být doktorem není zaměstnání, ale poslání. Lékaři skládají přísahu. Těm musí jít o něco víc, než jen o svou "práci". Takže i já jsem asi naivní hlupák, když si myslím, že každý lékař musí brát svou práci jako něco, o čem je hluboce přesvědčen, že musí vždy vykonávat nejlépe a ostatním za každou cenu pomáhat. Protože když ne ani lékaři, tak potom kdo?

0/0
8.7.2010 9:17

Nomad

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Mno, jsou i lékaři, kteří mají práci jako poslání a to je dobře. Ovšem doktor, který vyvolává v pacientovi nebo rodiči pocit selhání a vinny jen aby si uspokojil svůj mindrák do této zkupiny nepatří.

0/0
8.7.2010 9:28

DeliriumTremens

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Lékař je člověk jako každý jiný se svými náladami, špatnými dny, vyhořením, leností, kocovinou po oslavě, a vším co je vlastní každému člověku.

0/0
8.7.2010 9:28

Nomad

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Dobrý lékař to nepřenáší na pacienta. Bohužel v komunistickém režimu toto chování lékařům procházelo. Dnes v našem zdravostním systému taky.

Zajímavé, že skoro všichni doktoři co znám chlastají jako Dánové. Jen doufám, že ne před operací :-P

0/0
8.7.2010 9:30

zeto

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Naopak - já mám v práci jednoho a ten si před operací vždy dá panáka lihu co je v každé ordinaci. Bez toho nikdy na sál nejde. Říká, že je bez toho nervozní. A zatím si nikdo nestěžoval.;-)

0/0
8.7.2010 9:36

Nomad

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Mrtvi mluvit nemohou.....;-D

0/0
8.7.2010 9:57

Mak76

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Ano, máte pravdu, ale aby takový lékař mohl být, musí si ho společnost exkluzivně zaplatit. Takový lékař nemusí přemýšlet nad tím, jestli bude mít na hypotéku, jestli bude moct s rodinou a dětmi na dovolenou... Takový lékař se potom celou duší a myslí může oddat své práci a nemyslet na nic jiného, než na blaho svých pacientů. Pokud tomu tak není, má společnost jen unaveného, přepracovaného lékaře, který bere úplatky, aby si vydělal aspoň tolik, co zedník... :-/

0/0
8.7.2010 9:36

Chytry.Kocour

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

bohužel .když nemáš na poplatky, tak přísaha je marná a lékař tě lečit nemůže.

0/0
8.7.2010 10:01

alkuska

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Vite vubec co je v te prisaze? Spousta lidi se ji ohani a nikdo si ji neprecte... Nikde se tam nepise ze mate lecit zadarmo. Slibujete ze budete lecit podle svych nejlepsich schopnosti a vedomosti.. nastoupite do praxe a na krk vam slapnou limity pojistoven a ekonomove nemocnic.

Idealy cloveka prejdou v momente kdyz mesic co mesic mate na sluzbach oslouzit 100 hodin (prescasy v tydnu kdy jste v praci o dve hodky dele se samozrejme nepocitaji - jako u mnoha jinych profesi). A otraveny zacnete byt v momente kdy uvidite svoji vyplatni pasku a vidite, ze za vikendovych 24 hodin sluzby si vydelate min nez chlap co vam 8 hodin obklada kachlicky v koupelne.

Pozn. Mimochodem se mimojine i prisaha, ze nebudete operovat. V dobe kdy prisaha vznikla byli tehdejsi predchudci chirurgu remeslem ktere nespadalo pod medicinu a lekar musel slibit ze veskere rezani prenecha jim ;-)

0/0
8.7.2010 10:22

_m-

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Jenže to víte ještě než se rozhodnete medicínu studovat. Já netvrdím že je to dobře, ale je to fakt. O vámi popisovaných problémech se píše už minimálně 20 let. Takže proč to jdete dělat? Pro peníze asi ne, když tam nejsou, pro lidi taky asi ne, když vás otravují, tak proč? Nebylo by lepší vyučit se obkladačem?

0/0
8.7.2010 10:25

alkuska

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Vite, kdyz jsem sla medicinu ja, poradne jsem si nedovedla prestavit do ceho jdu. Pociatala jsem s tim, ze budu muset makat, ale za to budu mit dost penez abych nemusela resit kde vezmu na hypoteku na byt v panelaku. Budu delat zajimavou praci, uzitecnou, takovou, ktera ma mezi lidma jistou vaznost. V novinach se sice psalo ze je to spatne, ale rekla jsem si ze neni mozny aby se za tech 6 let nez to dostuduju neco nezmenilo. Naivita 18ti let... Realita je takova, ze podminky jsou jeste horsi nez kdyz jsem na skolu nastupovala a rok od roku se to propada. Kdyz manzel po skole nastupovat do nemocnice, dostal zaplacen uvazek 0,1 (coz pokryje povinne zdravotni pojisteni a tri rohliky), pracoval za plny, a mesicne musel odslouzit 4-5 sluzeb. Byvalo dobrym nepsanym zvykem ze se po kazdem pul roce uvazek o 0,1 zvysoval, nekde i o vic, zalezelo na pracovisti. Dnes uz ne. Takze uvazek stejny, jen povinnych sluzeb ma 6-7. Se divte ze mladi zdrhaji.

0/0
8.7.2010 10:40

alkuska

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Tezko se mi to rika, ale mela jsem poslechnout maminku ;-) Dostala jsem se i na jine skoly, medicina me proste lakala. Co clovek vi o tom,  jak to doopravdy chodi. Kdo nema blizkeho pribuzneho doktora ve spitale, vi kulove. Staci se podivat tady do diskusi jaka je predstava o praci lekare mezi laickou verejnosti.

0/0
8.7.2010 10:53

Alik_balik

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Pravda. Když tam vezmu zkušenosti lidí co znám. Z farmaceutické firmy tisíce korun měsíčně doktorům za předepisování léků. Není nad to když doktor předepíše lék a pacient se uzdraví, ale celé léčení třeba prozvrací protože doktor dostal "všimné" :-) A to k nim nechodí pouze jedna společnost, že... Nebo brečící doktoři co mají 50 tis. měsíčně a je jim to málo. Jistě mají plno služeb atd, ale  co když jim je vezmou? Budou zase brečet protože budou mít méně a budou si chtít opět psát více služeb kvůli vyšší mzdě :-) Znám i sestřičky co mají více než 20 tis. čistého nebo i 35 tis. měsíčně. Abych nekřivdil, je to na fakultce, tam se každý nedostane. Navíc v tom jsou pohotovosti, přesčasy atd. Na druhou stranu když vidím, že si mohou nadělat pár 24 hod. služeb, kdy stejně většinu noci prospí, a pak být týden doma. Kolik lidí tuto možnost má? Sám mám naštěstí většinou dobré zkušenosti s doktory, ale když vidím jak nejvíce řvou ti co se mají dobře... Ať jsou rádi, že jsou rádi :-)

0/0
8.7.2010 11:09

Alik_balik

Re: Nevím, kde se v lidech bere přesvědčení,

Každopádně si myslím, že zdravotnictví potřebuje výraznou reformu a platy musí jít nahoru. Nástupní mzdy jsou výsměchem. Rozhodně se ale nesmí zvyšovat paušálně. Kdo umí, nechť je dobře zaplacen. Kdo něco zvoře a nebo chce přenášet svou blbou náladu na pacienty, nechť odejde.

0/0
8.7.2010 11:13







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.