Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manažerka Petra Janíčková: Jsem kariéristka a nestydím se za to

Výkonná ředitelka Britské obchodní komory Petra Janíčková bez obav přijme ženu, o které ví, že ji jednou profesně přeroste. Nebojí se prohlásit, že ženy do vedoucích pozic by dostala uměle s pomocí kvót. A nemá ani strach mluvit s moravským přízvukem, i když se to nenosí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m.k.p.

no jo panove ...

Ale kdyt ona ma pravdu !!!  Rejpla si do zhaveho tematu a ma naprostou pravdu, jen potrebujeme vice inteligentnich muzu, kteri pochopi, ze zenska nemusi jen stat u plotny a rodit deti a starat se o manzela na gauci, ale Chlapi, kteri budou partneri !!! !!

0/0
30.6.2010 2:47

fr-mottl

zeny manyzerky nejsou zensky

jsou to napomadovane masiny, ktere maji halt nejakou genetickou chybu. Vetsinou jim vadi krik deti, vsechno vedi nejlepe a casto jsou zoufale hubene a nemaji zadne poradne boky. Napr. ta nemecka kanclerka - to by clovek zvracel.

0/0
29.6.2010 15:00

jahodove_ticho

ufffffff

moravanda z Pelhřimova stydící se za práci v Praze, v růžovém kabátku upřednostňující gendrovou kvalifikaci.... tak co si přát? snad jen méně obdobných individuí.

0/0
28.6.2010 21:42

josefbad

absurdita kvot

ukazka absurdity kvot:

predstavme si, ze rozvedeni tatinkove budou pozadovat kvotu na prideleni deti do pece. Je znamo, ze rade tatinku soud nevyhovi, prestoze deti chteji. Je take znamo, ze procento deti u maminek je mnohem vyssi, nez napriklad procento vrcholnych manazeru ve srovnani s manazerkami.

Predstavte si, ze kazda soudkyne (protoze ve veci rodiny vetsinou rozhodouji soudkyne) dostane kvotu, treba 30% a za mesic bude muset pridelit 30% deti do pece otce.

0/0
28.6.2010 18:19

Nanynka Kulichová

Re: absurdita kvot

Procento dětí, které soudy po rozvodu svěřují maminkám (92% dětí), je tak vysoké proto, protože většina  českých tatínků vůbec o sveření dětí do své péče nežádá. A soud jim je nemůže "vnutit" proti jejich vůli.

(Je otázka, proč tomu tak je. Možná to souvisí s tím, jak málo otců chodí na rodičovskou dovolenou (2%). Češi asi pořád považují péči o děti za ženské poslání.)

Když se podíváte na statistiku, jakou má otec šanci dítě dostat, když podá příslušný návrh, tak to vůbec není špatné.Čísla se pohybují kolem té jedné třetiny, kterou sám uvádíte.

0/0
29.6.2010 10:44

..palič..

Re: absurdita kvot

Ona ale péče o děti je ženské poslání.

0/0
29.6.2010 12:24

Nanynka Kulichová

Re: absurdita kvot

Ano, to si u nás myslí spousta lidí.

Přesto např. pan Hodina tvrdí, že za 92% dětí v ženské péči může feminismus (soudců a soudkyň). Přesně naopak, může za to konzervatismus a přesvědčení o dětech jakožto přirozeně ženském údělu (soudců, soudkyň i rozvádějících se dvojic).

0/0
29.6.2010 14:31

svarak z krabicoveho vina

Málem jsem usnul

Ten rozhovor je strašná nuda, skáče se z tématu na téma jako blechy z čokla na čokla, ale aspoň to není adorace menstruace, takže určitý posun k normálu by tady byl...

0/0
28.6.2010 17:15

kecy1

jsem se pobavil

Pobavilo me nekolik bodu:

1) zeny pry lepe hospodari - ha ha, to asi zrovna tehdy, kdyz vyrazi nakupovat hadriky a boticky, ne?

2) V politice si zeny zdaleka nepocinaji lepe nez muzi. Je znama ta kauza te zenske ze stavebniho uradu v Karlovych Varech, co tam cachruje s pozemkama a vycachrovala si nekolik milionu.

3) pry "kdyz necheme vymrit" - nevsimnul jsem si, ze by planeta vymirala. Clovek je zdaleka nejpremenozenejsi druh na planete a i kdyby se nas pocet ze dne na den zredukoval na polovinu, tak by to vsem jen prospelo, vcetne planety. I tak by nas porad byly 3 miliardty, tedy porad nejpremnozenejsi druh na Zemi.

0/0
28.6.2010 16:57

Astartoth

Re: jsem se pobavil

1-muzi zase nakupuji auta, zbrane, modely a jine hracky

3-evolucne pokrocilejsi druhy lidi vymiraji, premnozeni jsou ti, kteri maji k tzv. "spolecnemu predkovi" vyvojove blize.

0/0
29.6.2010 11:08

kecy1

Re: jsem se pobavil

1 - a zeny chodej pesky nebo co? 8-o Pokud vim, tak pomer ridicu a ridicek dnes uz je skoro 50/50. Pokud je zena sama, tak si to auto koupi taky, pokud je v paru, tak to asi vetsinou udela muz, protoze se v tom technicky vic vyzna. Zbrane - vite kolik procent cechu ma zbran? Jsou to zanedbatelna procenta. Ja mluvim o tom, jak se chova vetsina, coz neznamena, ze existuje par exotu, to se chovaji jinak. Stejne tak exituje mensina chlapu, co si radi kupuji hadriky. Modely a jine hracicky - to je stejna kategorie. To je jen par pomatencu. Nic signifikantniho.

3 - asi to bude mit svuj duvod

0/0
30.6.2010 20:30

Penelopa

Český muž

...promluvil. Byla jsem zvědavá, jak se popere s článkem o normální pěkné babě, kterou mimo rození dětí baví ještě něco jiného, ale přiznávám, že jsem čekala trochu lepší výsledek. Kucí, zavolejte mámě, co bude zítra na večeří! A převlečte si to pokydaný triko, než bude čas na prvního lahváče a něco pěknýho v telce.

0/0
28.6.2010 15:15

PíPa_01

Re: Český muž

Co Te prosim na slecne "manažerce" zaujalo? Ne, to neni vhodne polozena otazka. Zaujala tady vice lidi ;-) Spis co se Ti na ni tak libí a co ocenujes? Soude dle clanku.

0/0
28.6.2010 15:31

Penelopa

Re: Český muž

Netvrdím, že ji považuju za prudce zajímavou. Pro mě neznamená nic. Je to obyčejná ženská, co chodí někam do práce, je fotogenická, což se pro novinářské účely hodí, a ještě si lajzla nemít děti. To je vše. Naprosto nic proti ničemu. Neutrál. Tečka. Zítra je úterý. Vyplnila jsem pauzu na oběd.

Nepochopila jsem, odkud se bere tolik odsudků a generalizací, které ukazují akorát na to, jaká je tady kolem tragédie. Řešením přece není nepsat o nikom nic, ne? Nebo si diskutující myslí, že jsou zajímavější? Oukej! Tak vylezte a ukažte se! Všichni mají stejnou možnost. Elementár.

0/0
28.6.2010 15:41

PíPa_01

Re: Český muž

Rozumim - zadna sympatie s clankem, autorem nebo dotazovanou. Jsem si oddech ;-)

Jako reakce na nektere prispevky beru, ale ty jsou vesmes vsade a vzdy. Do diskuzi se zapojuji opravdu velmi zridka a pouze pokud neco o tematu vim. Proto mne zajima co si lide mysli o takovemto "okurkovem" rozhovoru, alias PR clanku :-/

Jedinne co je na podivne "manažerce" sympaticke jsou ty fotografie. Velmi hezka. Bohuzel jen do te doby nez jsem dosel k jejimu vypraveni, cituji "...Příteli jsem zakázala mluvit ...."  V tu chvili jsem prohlasil cosi nepublikovatelneho a rozhovor zavrel. Zvedavost nedala a vratil jsem se, žel jiz neprekvapen hlouposti nebo naivitou sl. J.

0/0
28.6.2010 18:50

Astartoth

Re: Český muž

zajimalo by mne, je-li oportunistka. Tzv. az bude hydra kapitalismu porazena lezet v prachu dejin, vstoupi-li do strany a stane se agitatorkou ci predsedkyne svazu proletarek.

0/0
29.6.2010 11:10

xMartinxxx

kariera

jestlize o sobe nekdo prohlasi ze je karierista, tak je totalne vypatlanej. Dal uz nemusim cist.

0/0
28.6.2010 13:08

geo

Re: kariera

tobe se to asi moc nepovedlo, co ?

0/0
28.6.2010 16:51

orken

Ja si nemyslim, ze zensky

jsou min snazive, me tpo prijde spis naopak, od mala se snazi vetrit do prizne ucitelu, sprtaj o 106, v praci se casto vyspi kvuli povyseni s sefem ;-D  Ale si proste myslim, ze na vysoke funkce nemaj schopnosti-mit nejaky charisma, inteligenci, nervy na uzde....

0/0
28.6.2010 12:56

Nanynka Kulichová

Re: Ja si nemyslim, ze zensky

Charisma jako Pavel Němec, inteligenci jako Antoník Baudyš  a nervy na uzdě jako Mirek Topolánek ;-D 

0/0
28.6.2010 14:21

..palič..

*

kvo-kvo-kvo-kvóty. No co, na ministerstvu dopravy a u českých drah už je maji, i když podle jiných kritérií.

0/0
28.6.2010 12:49

mARKETAVIK

Dobrá dáma!

Panečku, to je pěkný rozhovor s inteligentní dámou.

0/0
28.6.2010 12:22

Klement a Denisa

ze by nova celebrita

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D?

0/0
28.6.2010 12:15

ranhojic

Mne sympaticka neni...

Nevim... na me sympaticky nepusobi... podle me selhala jako zena.. ale tak to je jeji volba, preju ji tolerantniho partnera a klidne stari...

0/0
28.6.2010 12:06

Klement a Denisa

Re: Mne sympaticka neni...

R^

0/0
28.6.2010 12:17

polární liška 1

Re: Mne sympaticka neni...

Jestli myje nádobí a vytírá schody, jako žena splňuje veškeré myslitelné požadavky...

0/0
28.6.2010 12:23

Gina7

Re: Mne sympaticka neni...

Muzes trochu rozvest co myslis tim ze "selhala jako zena"? Pokud tim myslis to ze jeste nema deti...neni to nahodou jeji vec. Prijde mi na hlavu postavene si porizovat dite jen proto ze na to "mam ten spravny vek" a chce to moje okoli.

Spousta zenskych otehotni neplanovane nebo pod tlakem okoli a deti jsou potom chudaci a ty "matky" evidentne otravuji. Takze radsi mit dite pozdeji - az ho chci - nebo vubec.... nez mit nejakeho nechteneho chudacka.

0/0
28.6.2010 12:42

Rudla.

Doufejme, že za 3 roky

tu nebude článek, jak strašně chce a už nemůže mít děti...

0/0
28.6.2010 11:35

svarak z krabicoveho vina

Re: Doufejme, že za 3 roky

Taky mě napadla jistá souvislost s nedávným článkem o herečce, která taky upřednostňovala práci, až... Ale já jsem jen chlap, já tyhle jemné nuance ženské kariéristické duše nemůžu pochopit... (naštěstí).

0/0
28.6.2010 17:18

wiliz 3

.

kočka R^

0/0
28.6.2010 11:29

bombai

kariéra???

To už ten Berlitz bylo lepší pracovní místo,  to je slušná jazyková škola, a něco naučí. Ale ten její současný zaměstnavatel, kdyby nebyl, tak to pozná tak maximálně paní manažerka - nebude ji mít kdo platit. O významu slov "kariéra"  mám opravdu jiné představy.

0/0
28.6.2010 11:26

ranhojic

Kvoty

Clanek jsem nedocetl.. ale co me stve, je to omilami kvot - zeny do vedoucich pozic. Sakra, tak bud na to mam nebo nemam. Tem zenskym, co tam jsou ted to taky nikdo nedal zadarmo. A pravda je takova, ze zenskych ktere se dokazi rychle, ucelne a s nadhledem je o proti chlapum malo. Proto je i malo zen ve vrcholnych funkcich. Ano ty vyjmecne, ktere toto dovedou, pak maji v sobe navic jeste zenske dovednosti z kterych firma muze profitovat....

0/0
28.6.2010 11:16

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Ona ale nehovoří o firmách, ale o státní správě. Kde vysoké funkce tradičně okupují chlápci, kteří neumí nic a akorát vysávají peníze z nás daňových poplatníků.

0/0
28.6.2010 11:33

bombai

Re: Kvoty

Kvóty ženské, muži - nikdy. Ani ve státní správě, ani jinde. ...mne osobně by urazilo, kdybych svou pracovní pozici dostala hlavně proto, "že ji mám"..

0/0
28.6.2010 11:38

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Já Vám rozumím, taky jsem to tak říkala. Pak jsem viděla realitu a začala měnit názor.

0/0
28.6.2010 11:42

PíPa_01

Re: Kvoty

??? Vy oddelujete soukromy sektor od statni spravy? Jako ze manazer v soukromem sektoru musi mit predpoklady schopnosti uplne jinych nez ve statni sprave?

S takovymi nazory se muzeme z ourednicku tesit jeste po desetileti :-( A pritom i zde jsou velmi schopni lide a kolikrat v usudku schopnejsi nez v soukromem sektoru - prosadit neco rizumneho ve st. sprave zabere o mnoho vice usili nez v soukrome sfere. Bohuzel.

0/0
28.6.2010 11:49

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Ne. Jako že ve státní správě stát může personální politiku ovlivňovat, zatímco v byznysu je mu po tom putna.

Schopní lidé ve státní správě jsou. Hlavně ženy, aspoň taková je má zkušenost. Pracují na nižších pozicích, makají... a šéfuje jim obejda, který toho umí mnohem míň, ale má 1. touhu po moci 2. kamarády. 

0/0
28.6.2010 11:55

Oodi

Re: Kvoty

Samozřejmě že to odděluje a správně! Protože když nějaká soukromá firma preferuje boys club před schopnější ženskou, tak na to doplatí jen ona firma sama. V případě, že se tak děje ve státní správě, doplácíme na to všichni. To + nepřípustnost kecání státu do řízení firem je hlavním důvodem.

0/0
28.6.2010 13:45

bombai

Re: Kvoty

Tak to mi asi nerozumíte. Nelze mít jiné požadavky a nároky na soukromý sektor,  státní správu ale i na  jakýkoliv jiný obor. Pokřivenou realitu přece nezáchrání nebo nevylepší uměle vytvořené kvóty nebo pravidla odporující slušné občanské společnosti. Konečně tu máme zákonem zaručenou rovnost pohlaví,oficiálně nikdo nesmí být utlačován na základě rasy, sexuální orientace atd. tak proč to zase ještě papírově překrucovat ...realita může být jiná, hluboce zakořeněné zvyky  také,  tedy bojujme. Ale nechme to v zákoně jasné a spravedlivé ke všem.

0/0
28.6.2010 12:32

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Nelze mít jiné požadavky a nároky na soukromý a státní sektor? 8-o

Vždyť takové rozdílné požadavky existují a je jich spousta. Např. ve státní správě platí lustrační zákon, zatímco v soukromém sektoru může pracovat bývalý tajný policista bez jakéhokoliv omezení. Pro státní správu platí i tabulky na vzdělání, zatímco v soukromé firmě může mít ředitel klidině učňák.

0/0
28.6.2010 13:02

rik_killer

Re: Kvoty

Meles pate pres devate. Pohlavi nelze davat do stejne urovne predpokladu jako vzdelani. Proc ma byt nejak kvota? Na to jsou prave ty predpoklady jako skola a lustrace, aby byly spravedlive ke vsem. Proc zavadet pokriveni pracovniho trhu a schopne muze, na jejichz misto by diky kvote sla mene kvalifikobvana zena diskriminovat? Jako clovek, ktery dela prijimaci pohovory a vybira si podrizene a spolupracovniky me nezajima nejdrive jestli je to zena nebo muz. Nicmene nemam v kolektivu ani jednu zenu, protoze zatim zadna nemela predpoklady pro tuto praci.

0/0
28.6.2010 13:13

Gabriela I.

Re: Kvoty

No, ono by to právě nemělo být tak, že by na místo schopného muže díky kvótě šla méně kvalifikovaná žena, ale právě naopak by se díky kvótám omezil počet totálně neschopných mužů, kteří mohou zastávat vedoucí funkce a v současné době je také zastávají, zejména pak proto, že mají tu touhu po moci a spousu kamarádů - tak to dle mého názoru kolegyně diskutérka myslela. Jinak já mám z jednání se zástupci státní správy minimálně jednu obdobnou osobní zkušenost - na místě zástupce vedoucího schopná žena odborně na výši, na místě vedoucího pak naprosto tupý prototyp "soudruha". Tohle kdyby se kvótám povedlo odstranit či alespoň minimalizovat, tak jejich zavedení snad taky fandím.

0/0
28.6.2010 13:50

nibor

Re: Kvoty

Jenže kvóty ti nezajistí, že na to které konkrétní místo se dostane kvalitnější uchazeč. Klidně se může stát, že se kvóty stanou záminkou, aby se místo schopnějšího uchazeče dostala na sesli nějaká podlézavá kariéristka. Dle mého stačí zajisti a kontrolovat jasná pravidla pro obsazování míst. Pro mě coby daňového poplatníka je důležité, aby ve státní správě pracovali schopní lidé, jestli nosí kalhoty nebo sukni, je mi fuk.

0/0
28.6.2010 14:06

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Ano, to by bylo ideální. Ovšem žijeme v ČR, tj. v zemi kde se účinnost zákona o státní službě odkládá už kolikátým? tuším že osmým rokem. Protože z politiků ta jasná pravidla ve skutečnosti nikdo nechce. 

0/0
28.6.2010 14:28

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

O fukcích ve státní správě nerozhoduje žádný "nepokřivený pracovní trh". Rozhodují o nich politici - kteří na ně dosazují svoje kámoše.

0/0
28.6.2010 14:18

PíPa_01

Re: Kvoty

To tak uplne neni pravda. Jde o o prezity globalni nahled. Netvrdim, ze se tak nedeje. Bohuzel ve velke mire ano, ale ne vzdy.

Je dobre uvazit rozdil mezi statni spravou a verejnou spravou. Verejna se uz nastesti nemusi ridit tabulkami na vzdelani. Coz dostane na pozice lidi s vetsi praxi a vetsim citem pro realitu. Bohuzel obvykle nemaji"diplomaticke" schopnosti a po nejakem case konci. Bud odejdou uplne nebo rezignuji a jen slepe vykonavaji sverenou praci.

Skoro vsechny kvoty v demokratickem svete jsou krokem zpet do totality. Zacina to narizenim nepohyblive pracovni doby a podle Vas by to melo pokacovat kvotami kolik muzu a kolik zen bude "resort" zamestnavat.....ze Vas inspiruji nepsana (presto vyucovana) pravidla pro americke komercni serialy a filmy. V parte vzdy beloch, cernoch, asiat, mexikanec....;-)

0/0
28.6.2010 15:29

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

No a proč ne? :-) Smíšené kolektivy jsou ty nejlepší, to Vám řekne každý psycholog. A taky se v nich nejlíp pracuje.  Ve správné skupině je někdo kreativní, někdo pečlivý, někdo asertivní, někdo empatický...

Nelíbilo by se mi, kdyby ve vrcholných fukcích byly JENOM ženy, ale stejně tak se mi nelíbí, když jsou tam JENOM muži. Kteří se tam (obvykle) dostávají nikoliv kvůli svým odborným schopnostem a dovednostem, ale slušně řečeno dravosti.

0/0
28.6.2010 15:43

bombai

Re: Kvoty

Jenže ani proti "dravosti" kvótu nevymyslíte. Jsem žena a kvóty mi v případě rovnosti pohlaví, která je naštěstí v zákoně zaručena, připadají neúčinné, nespravedlivé a pro ženy vlastně ponižující. Asi se můžeme vžít do vašeho pocitu jisté beznaděje, pokud působíte ve státním sektoru. Také jsem měla s nimi co do činění, ale kvóty by nebyly správnou cestou, dle mého názoru.

0/0
28.6.2010 16:38

Nanynka Kulichová

Re: Kvoty

Díky za empatii, ale ve státním sektoru jsem se jen ohřála a pak jsem z něj rychle vypadla. Kolegyně, které zůstaly, pracují pořád na stejných místech... a nad nimi se střídají chlápci, kteří agendě sice nerozumí, ale přesto jim šéfují.

0/0
28.6.2010 16:45

PíPa_01

Re: Kvoty

Nezlobte se, ale zrejme neumite vyjadrit co si myslite a nebo se uz dostavate do nesmyslu.....Kreaitivita kolektivu ano, proti tomu zadna. Ale Vy si opravdu myslite, alespon to pisete, ze je lepsi mit v kolektivu dany pocet zen (nebo muzu) a pritom nic neumi a ostatni musi delat za ne? V soukromem sektoru byste tak necinila, ale ve verejnem, kde si na sebe "nemusi vydelat" budu platit "nemehlo", ale musim "ho/ji" zde mit ??

Napr. ja do kolektivu potrebuji chlapa, jen zensky kolektiv se dokolecka, nezridka zbytecne, v periodach "hasteri". Je to na skodu chodu celemu resortu. Jenze uz pres rok nemohu nalezt vhodneho chlapa, ktery je peclivy a dusledny. Koneckoncu zvladne "delat vice veci najednou" ;-)  A muset dodrzet kvoty? Jen vyssi vydaje a absolutne zadna efektivita :-/

0/0
28.6.2010 18:42







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.